Schofferen met 1 pennestreek je hele devote familie betekent niets. Het kan waar zijn of niet waar. Alleen omdat je hele devote familieleden hebt, betekent niet dat het dan onmogelijk is dat katholieken niet Christelijk zijn.quote:Op donderdag 19 september 2013 23:20 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Ik ben 27 jaar katholiek geweest, op dit forum zijn er enkelen die van mening zijn dat katholieken niet christelijk zijn, daarmee schofferen ze dus met 1 pennestreek mijn hele devote familie.
Katholieken doen niks zelf met de bijbel, dat doen protestanten, katholieken hebben een paus die schrijft encyklieken over actuele dilemma's en dan hebben katholieken hun eigen geweten (dank aan mgr Bekkers) om af te wegen of ze zich daar aan houden.
De mens heeft kennis van goed en kwaad, dat heeft Eva gekregen toen ze van de boom at.
Hoe oud ben je dan, dat je je het nog kan herinneren? 2000 jaar?quote:Op vrijdag 20 september 2013 03:09 schreef SpecialK het volgende:
Toch wel grappig dat die protestanten dan zo prat gaan op de bijbel aangezien de katholieken die bijbel hebben samengesteld. Als ik mij goed kan herinneren?
Daarin verschilt hij dan niet met een atheist.quote:Op zaterdag 21 september 2013 13:57 schreef ems. het volgende:
En jij haalt er ook alleen maar precies uit wat jou uitkomt
Heb jij niet zelf gekozen om te zijn wie je bent?quote:Op zaterdag 21 september 2013 15:07 schreef Molurus het volgende:
Naar mijn mening is het antwoord daarop - gegeven de premisse 'er bestaat een god die alles heeft geschapen' - ondubbelzinnig 'nee'. Adam en Eva hebben er tenslotte zelf niet voor gekozen om te zijn wie ze zijn.
Jij ookquote:Op zaterdag 21 september 2013 15:10 schreef Molurus het volgende:
[..]
En luister vooral ook naar je eigen advies.
ONZ is 2 deuren verderop.quote:Op zaterdag 21 september 2013 15:30 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Hoe oud ben je dan, dat je je het nog kan herinneren? 2000 jaar?
Waarom niet?quote:Op zaterdag 21 september 2013 15:32 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Daarin verschilt hij dan niet met een atheist.
Alsof er dingen zijn die atheisten in het algemeen wel/niet uitkomen.quote:Op zaterdag 21 september 2013 15:32 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Daarin verschilt hij dan niet met een atheist.
Nope. Ik zou best kunnen zeggen: 'ik wil een leeuw zijn, of een mooie blondine met grote tieten...' maar helaas, die keuze heb ik helemaal niet. En jij ook niet.quote:Op zaterdag 21 september 2013 15:33 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Heb jij niet zelf gekozen om te zijn wie je bent?
Om over de invloed van zowel genen als opvoeding op het karakter maar te zwijgen.quote:Op zaterdag 21 september 2013 18:08 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nope. Ik zou best kunnen zeggen: 'ik wil een leeuw zijn, of een mooie blondine met grote tieten...' maar helaas, die keuze heb ik helemaal niet. En jij ook niet.
Laat maarquote:Op zaterdag 21 september 2013 18:08 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nope. Ik zou best kunnen zeggen: 'ik wil een leeuw zijn, of een mooie blondine met grote tieten...' maar helaas, die keuze heb ik helemaal niet. En jij ook niet.
Maar er wordt niets stelselmatig genegeerd. En tsja, het is niet ons boek. Het is natuurlijk een stuk maffer als een gelovig iemand iets uit de bijbel negeert dan als een ongelovig iemand dat doet.quote:Op zaterdag 21 september 2013 20:59 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Die halen ook precies uit de Bijbel wat hun uitkomt.
dat doen alle christenenquote:Op zaterdag 21 september 2013 20:59 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Die halen ook precies uit de Bijbel wat hun uitkomt.
Het gaat wat snel en verward.quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:46 schreef SpecialK het volgende:
Ik heb een vraagje:
Is de Bijbel de enige betrouwbare bron voor antwoorden op vragen betreffende moraliteit voor Christenen?
Vet van mij.quote:Op zaterdag 21 september 2013 15:28 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Schofferen met 1 pennestreek je hele devote familie betekent niets. Het kan waar zijn of niet waar. Alleen omdat je hele devote familieleden hebt, betekent niet dat het dan onmogelijk is dat katholieken niet Christelijk zijn.
Vervolgens geef je zelf wel argumenten waarom katholieken niet Christelijk zijn. Grappig.
Alleen maar een "nee" van bianconeri en geen antwoord op mijn vervolgvraag "wat dan nog meer" als in.. waar haal je dan je morele code vandaan.quote:Op zondag 22 september 2013 01:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het gaat wat snel en verward.
Heb je hier al een antwoord op gekregen?
Meer dan 60% van alle mensen die zichzelf christelijk noemen is katholiek. De overige 40% is sterk verdeeld onder de talloze protestante stromingen en sektes.quote:Op zaterdag 21 september 2013 15:28 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Schofferen met 1 pennestreek je hele devote familie betekent niets. Het kan waar zijn of niet waar. Alleen omdat je hele devote familieleden hebt, betekent niet dat het dan onmogelijk is dat katholieken niet Christelijk zijn.
Vervolgens geef je zelf wel argumenten waarom katholieken niet Christelijk zijn. Grappig.
60% is een aanname, want gebaseerd op onrealistische statistieken. Zo is mijn moeder op papier Katholiek. Rooms zelfs. Maar ze doet niks qua Bijbel, Kerk, you know Christelijke dingen and stuff.quote:Op zondag 22 september 2013 09:44 schreef Grouch het volgende:
[..]
Meer dan 60% van alle mensen die zichzelf christelijk noemen is katholiek. De overige 40% is sterk verdeeld onder de talloze protestante stromingen en sektes.
Ik denk dat we veilig kunnen stellen dat de katholieken democratisch gezien de enigen zijn die mogen bepalen wie wel en wie niet christelijk is. Wees blij dat ze de protestanten tolereren
wat droge statistieken:quote:Op zondag 22 september 2013 12:41 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
60% is een aanname, want gebaseerd op onrealistische statistieken. Zo is mijn moeder op papier Katholiek. Rooms zelfs. Maar ze doet niks qua Bijbel, Kerk, you know Christelijke dingen and stuff.
Precies een voorbeeld van het argument dat Katholieken niet Christelijk zijn.
En dan zou je zulke mensen zonder kennis democratisch willen laten bepalen wie er wel of niet Christelijk is?
Maar me moeder is gelukkig, ondanks haar heidens leven, een hele lieve vrouw.
En ja, ik kan linkjes leggen van de persoon wie zij is, naar lieve mensen uit de Bijbel of geboden. Maar er ontbreken ook linkjes naar de Bijbel.
Goh wat ben ik blij met de tolerantie
Nou in feite, dus niet.quote:Op zondag 22 september 2013 01:30 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
dat doen alle christenen
dat laten katholieken aan theologen over, en dan vormen ze hun eigen mening, net als Eva.quote:Op zondag 22 september 2013 12:47 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nou in feite, dus niet.
Want blijkbaar zijn katholieken ook Christenen. En er zijn genoeg Katholieken die dus helemaal niks met de Bijbel doen en er dus ook niks uithalen waardoor er gene sprake is van eruit halen wat hen uitkomt.
Jezus Christus had geen Kerk dus kunnen de Katholieken ook geen leden zijn van de kerk van Jezus Christus dus zijn ze niet per definitie Christelijk. Enkel de leringen geloven is overigens ook niet helemaal genoeg om van iemand een volgeling te maken, want een volgeling handelt ook zoals Jezus. Wanneer de handelingen van de Katholieken soms zelfs helemaal haaks staan op de leringen die ze zelf beweren te volgen en/of de handelingen van Jezus, maakt dat de Katholieken minder Christelijk.quote:Op zondag 22 september 2013 01:38 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij.
Hilarisch. Katholieken zijn leden van de kerk van Jezus Christus. En die geloven dus in de leringen van Christus. En zijn dus christelijk.
Dat er anderen zijn die ook geloven in de leringen van Christus en in verder afwijkende leringen, maakt de katholieken niet minder christelijk.
Maar wat zal het mij ook aan mijn reet roesten.
Dat zou betekenen dat de kans heel groot moet zijn om op dit forum minstens een aantal van die verschillende smaken christenen tegen te komen? Of in het dagelijks leven? Waarom overkomt me dat dan meer als uitzondering dan als regelmaat?quote:Op zondag 22 september 2013 12:46 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
wat droge statistieken:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Christendom
Het christendom telt op wereldniveau 2 miljard gelovigen en is daarmee de grootste religie. Het christendom is verdeeld in 1,147 miljard rooms-katholieken, 216 miljoen oosters-orthodoxe christenen, 367 miljoen protestanten, 84 miljoen anglicanen, 414 miljoen onafhankelijken (niet behorend tot de belangrijkste stromen van het christendom) en 31,7 miljoen "marginalen" (de Jehova's getuigen, de mormonen, enz.).
Daardoor geen volgelingen van Jezus, want Jezus liet niks aan theologen over.quote:Op zondag 22 september 2013 12:48 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
dat laten katholieken aan theologen over, en dan vormen ze hun eigen mening, net als Eva.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |