Je ging toch naar Dalfsen?quote:Op zaterdag 14 september 2013 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nog niet, maar dat is wel een vrij goed plan op zich ja
Niet in m'n eentje hoorquote:
dat scheelt dan weer, maar dan hou je alsnog 3 stations over die buitenbeentjes zijnquote:Op zaterdag 14 september 2013 18:22 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik in Eijsden ben geweest, en dat is volgens mij 2 jaar geleden, kon ik keurig uitchecken...
en Heerlen de Kissel?quote:Op zaterdag 14 september 2013 19:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat scheelt dan weer, maar dan hou je alsnog 3 stations over die buitenbeentjes zijn
daar stopt Veolia nog, dus daar zijn nog paaltjes. Idem geldt voor Landgraafquote:
Uit ijzerschuifoogpunt wil je de haltering zoveel mogelijk verkorten. Vanuit reizigersstandpunt wil je een overstapknoop bieden. Het liefst zowel robuust als met zo min mogelijk stilstand. Dat loopt echter tegen technische beperkingen aan vanuit veiligheidsregels. Stilstand kan dus het indirecte gevolg van een keuze voor de reiziger zijn.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoezo is opvolging geen omlooptechnische zaak dan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En kan daaraan de volgende formules gefit worden, waarbij y=prijs van het treinkaartje en x het aantal tariefkilometers:
Een tweedegraadsvergelijking, geldig voor grotere waarden dan 8 voor x (x>8)
• y=-0.00037714 x2 + 0.19048x + 0.30056
Een derdegraadsvergelijking, geldig voor grotere waarden dan 8 voor x (x>8)
• y=1.2952*10^-7 x3 - 0.00042727x2 + 0.1958x + 0.1705
Grootste afwijking is overigens ¤ 0,39, met het gemiddelde verschil van - ¤ 0.04.
Reden is dat voor de tariefkilometers 0 tot en met 7 de prijs gelijk is aan ¤2,10, ongeacht of er nu 0 of 7 (of 8) tariefkilometers gereisd wordt.
Zo, en dan nu bier.Bij twijfel: gebruik beton.
Wacht wat? De pimpel Amsterdam - Berlijn moet zich maar schikken naar een boemeltje wat per se geen seconde mag verliezen op een kruising in Klarenbeek?quote:Op zaterdag 14 september 2013 18:18 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Feit blijft dat je op Apeldoorn-Zutphen in symmetrie wil blijven rijden,
Weet je ook waar?quote:
De combinatie gelijkvloerse en ongelijkvloerse kruising doet denken aan Blauwkapel. De 1100 met Silberlinge doet dan weer denken aan meer richting het Rotterdam van de jaren '80 (buurlandtrein Den Haag - Köln)quote:
Niet slecht het was hierquote:Op zondag 15 september 2013 01:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De combinatie gelijkvloerse en ongelijkvloerse kruising doet denken aan Blauwkapel. De 1100 met Silberlinge doet dan weer denken aan meer richting het Rotterdam van de jaren '80 (buurlandtrein Den Haag - Köln)
Lees de rest ook eens. Bij gebrek aan een ander pad op de rest van het traject.quote:Op zondag 15 september 2013 01:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wacht wat? De pimpel Amsterdam - Berlijn moet zich maar schikken naar een boemeltje wat per se geen seconde mag verliezen op een kruising in Klarenbeek?
Hehehe, in ieder geval wel een oplettende mcnquote:Op zondag 15 september 2013 09:41 schreef greavy het volgende:
Gister op de terugreis van Bochum-Dahlhausen met de SSN 01 1075 + 7 rijtuigen, kregen rood sein bij Arnhem Velperpoort. Waren 17 minuten te vroeg, dus de TRDL vond dat wij de vertrektijd in Arnhem moesten afwachten, maar het gekozen spoor was nog bezet door de CityNightLine.
Wel goed, tijdens de 6 minuten stop daar kwam er ineens een alarmoproep ... De machinist van de CityNightLine zag "veel rook" en dacht aan een hevige brand thv Velperpoort, op het spoor ... Gelukkig was het treinverkeer amper verstoord want gelukkig was de TRDL van onze stomer op de hoogte, want vlak daarna kwam de CNL ons voorbij, en mochten wij weer door.
Verder gister geen problemen gehad, waren zelfs een halfuur eerder terug op het depot terug, na een vliegensvlugge actie om de loc om te lopen in Rotterdam.
Haha! Jammer dat we gisterochtend alleen "onder" de kap stonden in Utrecht. Toen wou je daar op het andere perron naast ons niet staan onder de traverse. Toen we vertrokken nog ff knoerthard op de fluit, lekker de reizigers schrikken latenquote:Op zondag 15 september 2013 10:50 schreef MTL het volgende:
[..]
Hehehe, in ieder geval wel een oplettende mcn
Ik zag 'm gisterenochtend ook nog voorbij komen toen ik in de trein naar Nijmegen zat. Mensen die in de coupé zaten en de trein niet hadden gezien vroegen zich af waar die brandlucht vandaan kwam en één begon al te vertellen dat hij wel eens in een trein had gezeten die in de fik had gestaan, etc. De verhalen werden steeds sterker, tot ze zichzelf ervan overtuigd hadden dat de trein in de fik stond.![]()
De reactie op hun gezichten toen ik ze toen maar vertelde over de stoomtrein...![]()
![]()
Ben even benieuwd, op wat voor manier zou een brug voor een wisselstoring kunnen zorgen?quote:Op zondag 15 september 2013 13:02 schreef MTL het volgende:
Wat is dat toch telkens tussen Zutphen en Arnhem/Apeldoorn? De afgelopen week al drie keer een "wisselstoring", vandaag is het opnieuw raak. Gaat er iets mis met de IJsselbrug of zo (tenminste, dat lijkt mij de meest voor de hand liggende veroorzaker gezien de historie van dat ding)?
Volgens Somda:quote:Op zondag 15 september 2013 13:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Ben even benieuwd, op wat voor manier zou een brug voor een wisselstoring kunnen zorgen?
quote:Er is blijkbaar tijdens de 'verbouwing' van het emplacement te Zp een kabel beschadigd! En steeds als de grond vochtig is geeft het wissel een storing.
Herstel zou zondag klaar moeten zijn.
Waarom denk je dat ik "wisselstoring" tussen aanhalingstekens heb gezet? Ik meen mij van vorig jaar (of nog eerder) te herinneren dat er toen ook wisselstoring werd geroepen, terwijl het toen de brug was die net niet helemaal meer goed aansloot bij het dicht gaan en dus de seinen niet uit de stand stop gebracht konden worden.quote:Op zondag 15 september 2013 13:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Ben even benieuwd, op wat voor manier zou een brug voor een wisselstoring kunnen zorgen?
Ah, duidelijk, thanks!quote:
Ze komen anders behoorlijk dicht bij elkaar tussen Apeldoorn en Apeldoorn Aansluitingquote:Op zondag 15 september 2013 13:31 schreef Dr_Flash het volgende:
ik heb vorig jaar ook eens op de pimpel staan wachten in Deventer, bleek dat er in Apeldoorn door het voorlangs kruisende boemeltje een wissel opengereden was. Het is gewoon geen goed huwelijk, die twee
Duidelijkquote:Op zondag 15 september 2013 13:27 schreef MTL het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik "wisselstoring" tussen aanhalingstekens heb gezet? Ik meen mij van vorig jaar (of nog eerder) te herinneren dat er toen ook wisselstoring werd geroepen, terwijl het toen de brug was die net niet helemaal meer goed aansloot bij het dicht gaan en dus de seinen niet uit de stand stop gebracht konden worden.
Vandaar ook mijn vraag
[..]
Ah, duidelijk, thanks!
Dat lijkt mij ook wel aardig werk voor een of twee dagen. Kun je je daarvoor opgeven?quote:Op zondag 15 september 2013 19:59 schreef greavy het volgende:
Vandaag in opdracht van NS Reizigers 2,5 uur op station Zwijndrecht gestaan om steekproefsgewijs een enquete af te nemen onder reizigers die moesten omreizen met de bus in verband met de geplande werkzaamheden. Gister is dit bij deze werkzaamheden ook 2,5 uur lang gedaan. Ook elders in het land zijn deze enquetes dit weekend uitgevoerd.
daar zijn ze het dan ook wel gewend dat er een verstoring is of werkzaamheden zijnquote:Op zondag 15 september 2013 20:38 schreef Basekid_NZ het volgende:
Ik vind het in Maastricht en Sittard/Weert ook altijd erg goed geregeld als er bussen inplaats van treinen gaan.
Maar beste b2py, wat wilt u dan... Een rangeerder laten komen om een andere VIRM te laten bijplaatsen en zodoende zijn we dan gedwongen om de kaartjes met nog eens 0,1 procent duurder te laten worden. Want ja, we moeten wel 50 miljoen teruggeven aan onze suikeroompje Jeroen... Dus nou je bek houwe en lekker lichaamssappen uitwisselen in een knusse warme VIRM..quote:Op zondag 15 september 2013 21:00 schreef b2py het volgende:
Lekker handig weer, solo VIRM-IV in de avonduren tussen Utrecht en Amsterdam..
Vervelend als je je beseft dat er aardig wat VIRM <25% gevuld heen en weer kachelt tussen 's-Hertogenbosch en Hoensbroek..quote:Op zondag 15 september 2013 21:00 schreef b2py het volgende:
Lekker handig weer, solo VIRM-IV in de avonduren tussen Utrecht en Amsterdam..
Een zesje had niet misstaan.quote:Op zondag 15 september 2013 21:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar beste b2py, wat wilt u dan... Een rangeerder laten komen om een andere VIRM te laten bijplaatsen en zodoende zijn we dan gedwongen om de kaartjes met nog eens 0,1 procent duurder te laten worden. Want ja, we moeten wel 50 miljoen teruggeven aan onze suikeroompje Jeroen... Dus nou je bek houwe en lekker lichaamssappen uitwisselen in een knusse warme VIRM..
Groetjes de NS
Zesjescultuur. Dit land gaat naar de haaien.quote:
Laaste; ex NS 2275 en ex NMBS 7608.quote:Op zondag 15 september 2013 21:44 schreef Duvel het volgende:
Amf vandaag.
[ afbeelding ]
Quiz: van welk materieel is dit het interieur?
[ afbeelding ]
Dit is Plan U.
[ afbeelding ]
NS/NS Cargo/NSR 1637/1637/1837
[ afbeelding ]
766
[ afbeelding ]
Schroot-Bvk 270 7041
[ afbeelding ]
Quiz: het NS-nummer van deze loc?
quote:Op zondag 15 september 2013 21:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zesjescultuur. Dit land gaat naar de haaien.
daar heb je alleen de politici in Den Haag voor nodig om dat te bewerkstelligenquote:Op zondag 15 september 2013 21:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zesjescultuur. Dit land gaat naar de haaien.
Het idee dat alles gemeten moet worden en je daarom een idiote administratie nodig hebt die van het werkelijke werk afleidt is misschien wel een veel groter probleem dan een zesjescultuur.quote:Op zondag 15 september 2013 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar heb je alleen de politici in Den Haag voor nodig om dat te bewerkstelligen
Diploma's moeten ze gewoon uitdelen!quote:Op zondag 15 september 2013 22:11 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het idee dat alles gemeten moet worden en je daarom een idiote administratie nodig hebt die van het werkelijke werk afleidt is misschien wel een veel groter probleem dan een zesjescultuur.
Dat is al bijna een hele week zo tussen Alkmaar en Amsterdam, de hele dag, dus ook in de spits. Mensen in Castricum passen er soms niet eens meer in.quote:Op zondag 15 september 2013 21:00 schreef b2py het volgende:
Lekker handig weer, solo VIRM-IV in de avonduren tussen Utrecht en Amsterdam..
Dat is niet waar, dat valt reuze mee in de spits.quote:Op zondag 15 september 2013 22:48 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Dat is al bijna een hele week zo tussen Alkmaar en Amsterdam, de hele dag, dus ook in de spits. Mensen in Castricum passen er soms niet eens meer in.
Iets met defect materieel ofzo
Dat Beneluxding in Leuven ziet er beter uitquote:
Ja, problemen op de Moerdijkbrug waar dit gehele weekend aan is gesleuteld.quote:Op maandag 16 september 2013 07:29 schreef dcm360 het volgende:
'Waarom zei ik afgelopen zaterdag nu weer iets over het uitlopen van werkzaamheden tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe', alsdus een dcm360 welke maar weer met de Fyra gaat zometeen.
Want?quote:Op maandag 16 september 2013 08:04 schreef J.B. het volgende:
16 V250's? Dan hebben die Italianen er toch een aantal bijgetoverd...
Dat Beneluxding in Leuven ziet er beter uitquote:
Dan had je mazzel denk ik. Als ze er op Alkmaar geen extra trein aan koppelen is het feest. Afgelopen week bijna elke dag dat ik reisde wel raak. Vanmorgen was het gelukkig gefixed.quote:Op zondag 15 september 2013 22:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is niet waar, dat valt reuze mee in de spits.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |