abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131083978
SPOILER: Transferbeleid 2012/2013
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Transferbeleid 2013/2014
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 12 september 2013 @ 01:29:21 #2
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_131083987
We kunnen niet eens een spits opleiden, dus nee
RED ONS HENNIEGOD
pi_131083989
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2013 01:28 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Zucht , laat dan maar, simpele ziel kun je soms toch zijn :N. Ben ik eens serieus in een discussie.. :N.
Jammer dat je in elke reactie van je probeert te provoceren. :)

Haalt het niveau van je 'argumenten' drastisch omlaag.
pi_131084008
quote:
9s.gif Op donderdag 12 september 2013 01:29 schreef PowerLoungen het volgende:
We kunnen niet eens een spits opleiden, dus nee
Zoals ik al zei, het gaat je niet lukken om voor elk positie iemand uit de jeugd te laten doorstromen, al is het misschien wel een beetje triest dat we niemand hebben die beter is dan Siggy. Maar goed, er is niet voor niets een nieuwe weg ingeslagen.
  donderdag 12 september 2013 @ 01:33:35 #5
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_131084028
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 01:31 schreef Tyron het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, het gaat je niet lukken om voor elk positie iemand uit de jeugd te laten doorstromen, al is het misschien wel een beetje triest dat we niemand hebben die beter is dan Siggy. Maar goed, er is niet voor niets een nieuwe weg ingeslagen.
Dat we dat niet zelf kunnen is al pakweg 19 jaar zo . Dat is erg triest .
RED ONS HENNIEGOD
pi_131084029
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 01:31 schreef Tyron het volgende:

[..]

In de toekomst gaat het ook wel weer goed komen, maar het zal nog wel wat jaren duren. Siggy zie ik niet heel lang meer in de spits staan, die komt echt tekort.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
pi_131084034
quote:
9s.gif Op donderdag 12 september 2013 01:33 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Dat we dat niet zelf kunnen is al pakweg 19 jaar zo . Dat is erg triest .
Ik heb wel vertrouwen dat het met het nieuwe beleid weer goed gaat komen.
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
pi_131084036
Het slaat natuurlijk nergens op om de jeugdopleiding als slecht of matig te kwalificeren als er even een tijdje niets aan komt. Je kan talent niet maken, je kan talent wel opleiden en ontwikkelen. Als je geen talentvolle jeugdspelers hebt, wordt het lastig om die te laten doorstromen. Soms heb je een gouden generatie, soms ook niet. Nederland moet nu maar accepteren dat we even een matige generatie hebben. Belangrijk is dat de jeugdopleidingen vanaf nu dusdanig goed zijn dat er geen talent verloren gaat, maar nogmaals, talent wordt niet gemaakt door een jeugdopleiding.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  donderdag 12 september 2013 @ 01:36:09 #9
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_131084050
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 01:34 schreef AFCNiels het volgende:

[..]

Ik heb wel vertrouwen dat het met het nieuwe beleid weer goed gaat komen.
Met de jeugd wel, eerste elftal is maar matigjes geregeld
RED ONS HENNIEGOD
  donderdag 12 september 2013 @ 01:40:49 #10
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_131084082
quote:
9s.gif Op donderdag 12 september 2013 01:36 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Met de jeugd wel, eerste elftal is maar matigjes geregeld
De concurrenten zijn dit jaar ook niet zo goed, ik heb nog wel vertrouwen in een 4e titel op rij. In Europa gaan we niks klaarspelen denk ik.
  donderdag 12 september 2013 @ 01:42:32 #11
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_131084092
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 01:40 schreef AFCNiels het volgende:

[..]

De concurrenten zijn dit jaar ook niet zo goed, ik heb nog wel vertrouwen in een 4e titel op rij. In Europa gaan we niks klaarspelen denk ik.
4e titel haal je mss wel door onze kneuzencompetitie . In Europa weer ouderwets wat grote afstraffingen , iets waar geen vooruitgang in geboekt wordt
RED ONS HENNIEGOD
pi_131084109
quote:

[..]

Kampioen worden is het belangrijkste om als Ajax te kunnen blijven groeien en dan de Arena kopen en meer investeren in de jeugd.
pi_131084110
Southampton beste jeugdopleiding, want duurste speler :7
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_131084111
quote:

[..]

Ajax heeft een verdediging die nog slechter is dan die van PSV vorig jaar, als je 8 goals tegen krijgt in 5 wedstrijden moet je je diep schamen. Kampioen onwaardig.
pi_131085019
MikeVerweij twitterde op donderdag 12-09-2013 om 06:28:43 Henri van der Aat ziet af van lidmaatschap #Ajax. Voorzitter bestuursraad Hennie Henrichs legt in #Telegraaf uit waarom. reageer retweet
quote:
Ik heb diverse gesprekken met Henri gevoerd en hij betreurt het dat er commotie rond zijn persoon en dus ook rond Ajax is ontstaan. Hij hoopt dat het Ajax hartstikke goed gaat en weet dat de club is gebaat bij rust, waardoor hij tot de conclusie is gekomen dat het lidmaatschap nu niet aan de orde kan zijn.'
pi_131085101
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 01:34 schreef Shreyas het volgende:
Het slaat natuurlijk nergens op om de jeugdopleiding als slecht of matig te kwalificeren als er even een tijdje niets aan komt. Je kan talent niet maken, je kan talent wel opleiden en ontwikkelen. Als je geen talentvolle jeugdspelers hebt, wordt het lastig om die te laten doorstromen. Soms heb je een gouden generatie, soms ook niet. Nederland moet nu maar accepteren dat we even een matige generatie hebben. Belangrijk is dat de jeugdopleidingen vanaf nu dusdanig goed zijn dat er geen talent verloren gaat, maar nogmaals, talent wordt niet gemaakt door een jeugdopleiding.
Of je richt je op het opleiden van Nederlands talent in plaats van Deens.

Spelers in de categorie Fischer/Eriksen lopen er echt wel rond in Nederland op 14/15 jarige leeftijd, of denk je dat er in Scandinavie iets bijzonders in de lucht zit? Maar die Nederlanders kosten een paar euro meer en dat vindt onze grootste opleider te veel. Ajax, PSV en alle andere clubs in Nederland zijn op hun eigen manier schuldig aan de huidige staat van ons jong talent.
pi_131085344
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 07:02 schreef Knalerwtje het volgende:

[..]

Spelers in de categorie Fischer/Eriksen lopen er echt wel rond in Nederland op 14/15 jarige leeftijd, of denk je dat er in Scandinavie iets bijzonders in de lucht zit? Maar die Nederlanders kosten een paar euro meer en dat vindt onze grootste opleider te veel. Ajax, PSV en alle andere clubs in Nederland zijn op hun eigen manier schuldig aan de huidige staat van ons jong talent.
Wat een domme opmerking is dit zeg. Als er een periode is dat Denemarken grotere talenten heeft dan Nederland is er niets mis mee om die te kopen en op te leiden, zeker als die goedkoper zijn. Het clubvoetbal is een belangrijke factor als het gaat om het interland voetbal, maar ze zijn er niet verantwoordelijk voor. Een topclub heeft andere belangen dan er voor zorgen dat de nationale ploeg goed draait.

En ja, betreft Eriksen/Fischer, het is een beetje hetzelfde als de voorzitter van AS Roma zou zeggen: "Spelers in de categorie Strootman lopen er echt wel rond Italië'' of Schalke 04: "Spitsen in de categorie Huntelaar lopen er echt wel rond in Duitsland".
  donderdag 12 september 2013 @ 07:55:14 #18
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131085451
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 06:45 schreef Gramulanion het volgende:
MikeVerweij twitterde op donderdag 12-09-2013 om 06:28:43 Henri van der Aat ziet af van lidmaatschap #Ajax. Voorzitter bestuursraad Hennie Henrichs legt in #Telegraaf uit waarom. reageer retweet
[..]

Netjes van Van der Aat, doet hij toch nog wat goed
  donderdag 12 september 2013 @ 07:56:37 #19
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131085461
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 01:45 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ajax heeft een verdediging die nog slechter is dan die van PSV vorig jaar, als je 8 goals tegen krijgt in 5 wedstrijden moet je je diep schamen. Kampioen onwaardig.
Dat het schandalig is ben ik met je eens maar zoveel is er in de verdediging niet veranderd tov vorig jaar dus het zal niet alleen daar aan liggen
pi_131085469
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 07:41 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Wat een domme opmerking is dit zeg. Als er een periode is dat Denemarken grotere talenten heeft dan Nederland is er niets mis mee om die te kopen en op te leiden, zeker als die goedkoper zijn. Het clubvoetbal is een belangrijke factor als het gaat om het interland voetbal, maar ze zijn er niet verantwoordelijk voor. Een topclub heeft andere belangen dan er voor zorgen dat de nationale ploeg goed draait.
Dat klopt, maar een 'topclub', voor zover je daar in Nederland over kunt spreken, heeft wel degelijk belang bij de staat van het nationale elftal. Talent kun je niet maken, dat ben ik met je eens, maar talent is er gewoon en wordt niet herkend. Kijk naar Strootman, Toornstra, en zo zijn er meer spelers die ineens op 20/21 jarige leeftijd op komen duiken. Waarom hebben de topclubs die jongens niet gezien toen ze 15 waren? Omdat hun scouts in Brazilië, Denemarken, Mexico en Zuid-Afrika zaten.

En ik heb het niet alleen over de topclubs. Zelfs een club als VVV gokt op diverse exotische talenten, terwijl de eigen jeugd verpieterd.

Als je alleen gokt op buitenlanders, dan ga je het internationaal echt niet redden.

quote:
En ja, betreft Eriksen/Fischer, het is een beetje hetzelfde als de voorzitter van AS Roma zou zeggen: "Spelers in de categorie Strootman lopen er echt wel rond Italië'' of Schalke 04: "Spitsen in de categorie Huntelaar lopen er echt wel rond in Duitsland".
In beide gevallen heb je gewoon gelijk. Er lopen in Duitsland spelers rond die beter zijn dan Huntelaar en bij mindere clubs zitten. Geldt ook voor Strootman in Italië. Maar we hadden het over jeugd opleiden, niet over spelers met haar op hun zak en al 5 jaar baard in de keel.
  donderdag 12 september 2013 @ 08:04:08 #21
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_131085529
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 07:57 schreef Knalerwtje het volgende:

[..]

Dat klopt, maar een 'topclub', voor zover je daar in Nederland over kunt spreken, heeft wel degelijk belang bij de staat van het nationale elftal. Talent kun je niet maken, dat ben ik met je eens, maar talent is er gewoon en wordt niet herkend. Kijk naar Strootman, Toornstra, en zo zijn er meer spelers die ineens op 20/21 jarige leeftijd op komen duiken. Waarom hebben de topclubs die jongens niet gezien toen ze 15 waren? Omdat hun scouts in Brazilië, Denemarken, Mexico en Zuid-Afrika zaten.

En ik heb het niet alleen over de topclubs. Zelfs een club als VVV gokt op diverse exotische talenten, terwijl de eigen jeugd verpieterd.

Als je alleen gokt op buitenlanders, dan ga je het internationaal echt niet redden.

[..]

In beide gevallen heb je gewoon gelijk. Er lopen in Duitsland spelers rond die beter zijn dan Huntelaar en bij mindere clubs zitten. Geldt ook voor Strootman in Italië. Maar we hadden het over jeugd opleiden, niet over spelers met haar op hun zak en al 5 jaar baard in de keel.
Strootman en Toornstra :') Het zegt al genoeg dat je dit als voorbeelden gebruikt. Geeft alles weer over de hoeveelheid, of beter misschien, gebrek aan talent er momenteel in Nederland is. Hoe lastig is het voor jou om te accepteren dat Nederland momenteel gewoon geen geweldige generatie heeft?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 12 september 2013 @ 08:06:33 #22
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131085552
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 07:57 schreef Knalerwtje het volgende:

[..]

[..]

Is best wel moeilijk om op 7-8 jarige leeftijd te zien of een spelertje het gaat maken, hoe ouder ze worden hoe makkelijker dat is.

Verder wel met je eens dat de opleiding in NL beter kan en moet, de echte toppers komen vanzelf wel boven drijven maar het gemiddelde niveau moet gewoon onhoog.
  donderdag 12 september 2013 @ 08:09:08 #23
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_131085576
Waarom leiden we niet ieder jaar gewoon 2 Cruijffs, 1 Van Basten, 2 Sneijders een Frank de Boer en een Rijkaard op? Probleem opgelost!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 12 september 2013 @ 08:24:32 #24
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_131085717
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 08:09 schreef Dven het volgende:
Waarom leiden we niet ieder jaar gewoon 2 Cruijffs, 1 Van Basten, 2 Sneijders een Frank de Boer en een Rijkaard op? Probleem opgelost!
Wijs ze maar eens aan, dan ben je een held.
  donderdag 12 september 2013 @ 08:46:11 #25
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_131086008
x

[ Bericht 100% gewijzigd door Dven op 12-09-2013 08:46:18 ]
pi_131086203
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 08:04 schreef Dven het volgende:

[..]

Strootman en Toornstra :') Het zegt al genoeg dat je dit als voorbeelden gebruikt. Geeft alles weer over de hoeveelheid, of beter misschien, gebrek aan talent er momenteel in Nederland is. Hoe lastig is het voor jou om te accepteren dat Nederland momenteel gewoon geen geweldige generatie heeft?
Die twee zijn op dit moment gewoon een voorbeeld van talenten die met een ander traject mogelijk nu veel verder waren geweest.
  donderdag 12 september 2013 @ 09:00:31 #27
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131086269
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 08:57 schreef Knalerwtje het volgende:

[..]

Die twee zijn op dit moment gewoon een voorbeeld van talenten die met een ander traject mogelijk nu veel verder waren geweest.
Of waren afgevallen, wie zal het zeggen
  Forum Admin donderdag 12 september 2013 @ 09:25:16 #28
35723 crew  GGMM
pi_131086658
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 08:57 schreef Knalerwtje het volgende:

[..]

Puur giswerk :O
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_131086703
quote:

[..]

Zoveel onzin. Nederlanders zijn veel goedkoper. Ajax richt zich daar ook veelvoudig op, Bazoer en Peeters bijvoorbeeld vergeten? :)
  donderdag 12 september 2013 @ 10:09:42 #30
265449 rechtsom
En anders gaan we linksom!
pi_131087380
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 06:45 schreef Gramulanion het volgende:
[..]

Jammer dat ze nu 'pas' tot die conclusie komen.
Nog jammerder is dat ze de optie open houden om Aatje in de toekomst alsnog als lid voor te dragen :)
Als je snel last heb van een brok in de keel, moet je godverdomme eens van dat hondenvoer afblijven!
pi_131087745
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 08:06 schreef Tarado het volgende:

[..]

Is best wel moeilijk om op 7-8 jarige leeftijd te zien of een spelertje het gaat maken, hoe ouder ze worden hoe makkelijker dat is.

Verder wel met je eens dat de opleiding in NL beter kan en moet, de echte toppers komen vanzelf wel boven drijven maar het gemiddelde niveau moet gewoon onhoog.
talent is niet goed genoeg. Met een goede mentaliteit is een gebrek aan talent te compenseren. alleen talent zonder mentaliteit is erg lastig
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 12 september 2013 @ 11:11:41 #32
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131088823
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:25 schreef Catch22- het volgende:

[..]

talent is niet goed genoeg. Met een goede mentaliteit is een gebrek aan talent te compenseren. alleen talent zonder mentaliteit is erg lastig
Niet helemaal met je eens, als het talent er niet is wordt het nooit wat.
pi_131089421
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 11:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

Niet helemaal met je eens, als het talent er niet is wordt het nooit wat.
geen talent kan niet, maar als je iets aan talent ontbeert, kan je dat door hard werken compenseren.

Met weinig mentaliteit, maar veel talent, heb je toch vaak een probleem.
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_131089666
quote:
Column: De lulkoek van Taco van den Velde
Geschreven door Peter van Remmen - Uitgave: 12 september 2013 10:42 - Bron: Ajaxinside.nl

Taco van den Velde, verslaggever van Voetbal International, bracht deze week een artikel uit in het wekelijkse magazine over de fluwelen revolutie van Ajax. Daarnaast kreeg hij acht minuten spreektijd bij VI Radio om zijn verhaal toe te lichten. Acht minuten, waarvan zeven minuten totale onzin! Dit inspireerde mij om de lulkoek van Taco van den Velde recht te zetten, om het echte verhaal achter de fluwelen revolutie te vertellen.

Nou Taco, om met de recente woorden van Johan Cruijff te beginnen: op de eerste plaats is het kortzichtig wat je zegt. En niet zo'n beetje ook. Ajax zou volgens jou drie jaar geleden zijn begonnen met de fluwelen revolutie. Hier gaat het al fout in het 'onderzoek naar pure feiten'. Want laten we reëel zijn: Cruijff stelde drie jaar geleden het beleid, het spel en technische staf bij Ajax zwaar ter discussie na de 2-0 nederlaag tegen Real Madrid. Dat is een feit. Het bleek achteraf een startschot voor de fluwelen revolutie, maar begonnen in de praktijk? Nee!

Allereerst heeft het maanden geduurd voor Cruijff en consorten daadwerkelijk aan de slag konden. Er moest nog gestreden worden voor het bestuur, de raad van commissarissen, er waren langlopende rechtszaken, Louis van Gaal, Steven ten Have, noem het allemaal maar op. Ajax is daardoor pas ruim een jaar bezig om talent uit de eigen jeugd op te leiden volgens de Ajax-filosofie, door oud-profvoetballers en Ajacieden. Maar denk je nou echt dat de Gravenberchs en Sporksledes van de wereld na het lezen van de column van Cruijff grotere talenten zijn geworden? De talenten waar het in de revolutie om draait die Ajax opleidt voor het eerste elftal, zijn talenten uit de E-tjes, D-tjes, C-tjes en misschien de B-tjes. Niet de huidige lichting die deze fase heeft gemist.

In het 'onderzoek' benoem je dat Ajax drie jaar geleden met acht zelf opgeleide spelers tegen Real Madrid aantrad. Dit jaar zouden het er maar vijf zijn en talenten die volgens Marc Overmars klaarstaan (Andersen, Bazoer en Meleg) noem jij 'niet zelf opgeleide spelers'. Nu heb ik ook onderzoek gedaan en raad eens? Alderweireld kwam op 15-jarige leeftijd naar Amsterdam, Vertonghen was zelfs een jaar ouder. Dit duo behoort binnen die acht zelf opgeleide spelers van drie jaar geleden tegen Real Madrid. Maar als Bazoer (16) zometeen doorbreekt, is hij ineens niet zelf opgeleid? Klinkklare onzin dus! Als het je uitkomt is een speler zelf opgeleid en vice versa.

Het onderzoek zou laten zien dat Ajax verder is afgedreven van waar het naar toe wil. Het onderzoek is echter totaal gefocust op het individu, terwijl dit bij de fluwelen revolutie slechts één onderdeel is. Ajax speelde drie jaar geleden alle ballen op Suárez en maar zien wat er gebeurt. Nu wordt eindelijk weer het Ajax-voetbal gespeeld: opbouw van achteruit, onder de druk uit voetballen, combinatievoetbal, ook tegen de grote ploegen in de Champions League. Daardoor kregen Manchester City, Borussia Dortmund en ook Real Madrid het een stuk lastiger tegen Ajax. Ook dit is onderdeel van de fluwelen revolutie, evenals de organisatie vol met oud-voetballers.

Ajax vaart een andere koers, een beleid waarbij jeugdspelers de kans krijgen, al komen deze nu nog voornamelijk uit het buitenland. Iemand van veertien jaar voor de leeuwen gooien lijkt me ook wat vergezocht niet? Die jongen moet er over vijf jaar staan. Als het talent er niet is in Nederland, zoek je talent in het buitenland. In plaats van Mido's, Tainio's, Sno's, Luque's en Atouba's te kopen die salarissen bijschreven waar een paard de hik van kreeg. Nee Taco, nu wordt er echt beleid gevoerd. Dankzij de fluwelen revolutie leiden wij spelers op, wij schrijven zwarte cijfers, wij zijn drie jaar op rij kampioen geworden. Dit jaar spelen wij met de jongste selectie in de Champions League. Over enkele jaren zullen wij, Ajax, de vruchten plukken van de fluwelen revolutie door spelers die doorstromen naar het eerste elftal, uit de eigen jeugd. Maar nu een oordeel vellen over iets dat pas ruim een jaar effectief bezig is? Nee, dat is niet alleen ten eerste, maar ook tot slot: Te kortzichtig!
pi_131089776
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 11:37 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

:)
  donderdag 12 september 2013 @ 11:48:01 #36
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131089978
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 11:37 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

amen
pi_131090252
Ik ben nog op zoek naar twee kaartjes voor de wedstrijd tegen AC Milan.
Zijn er nog mensen die, die kaartjes kwijt willen?
Ik had via iemand twee passe-partouts geregeld, die heeft hij ook voor mij gehaald maar nu wil hij ze alleen aan mij verkopen voor ¤175 p/s ipv ¤115 ofzo die hij ervoor betaald heeft.
The Older I Get, The Better I Was
pi_131090346
Kern van dat verhaal is eigenlijk best prima hoor, maar 't is nou niet echt een briljant schrijver.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 12 september 2013 @ 12:13:04 #39
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131090668
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 12:01 schreef Da_Sandman het volgende:
Kern van dat verhaal is eigenlijk best prima hoor, maar 't is nou niet echt een briljant schrijver.
Schrijft hij vaker dan?
pi_131090678
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 12:13 schreef Tarado het volgende:

[..]

Schrijft hij vaker dan?
Geen idee.
In Southern Sun
  donderdag 12 september 2013 @ 12:15:00 #41
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131090721
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 12:13 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Geen idee.
Het is inderdaad niet zo sterk geschreven maar zijn kritiek op Van de Velde ben ik het wel mee eens
pi_131090745
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 12:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

Het is inderdaad niet zo sterk geschreven maar zijn kritiek op Van de Velde ben ik het wel mee eens
Ja daarom. De kern van het verhaal is prima, Taco zit weer eens mis, maar het is wat puberaal opgeschreven.
In Southern Sun
  donderdag 12 september 2013 @ 12:17:28 #43
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131090784
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 12:16 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja daarom. De kern van het verhaal is prima, Taco zit weer eens mis, maar het is wat puberaal opgeschreven.
ook wel grappig dat VI dit niet door hun vaste Ajax watcher laat doen, eentje laten slijmen en de ander laten afkraken
pi_131090861
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 12:17 schreef Tarado het volgende:

[..]

ook wel grappig dat VI dit niet door hun vaste Ajax watcher laat doen, eentje laten slijmen en de ander laten afkraken
Bij VI gaat het al jaren niet meer om journalistiek, maar om entertainment. Heb m'n abonnement op het blad paar jaar geleden daarom ook opgezegd. Derksen zal voor de cijfertjes prima zijn geweest, maar inhoudelijk is het ver achteruit gegaan.
In Southern Sun
  donderdag 12 september 2013 @ 12:51:25 #45
265449 rechtsom
pi_131091606
quote:
Zondag 22 september is het weer zover. PSV – Ajax staat op het programma. Net als voorgaande jaren een belangrijke wedstrijd voor de competitie en net als elke wedstrijd die Ajax speelt kan Ajax ook deze wedstrijd weer rekenen op de steun van een vol uitvak. Ware het niet dat, net als vorig jaar, de burgemeester van Eindhoven roet in het eten dreigt te gooien. Sterker. Hij gooit liever miljoenen over de balk dan te kiezen voor de enige juiste oplossing.

Wat is het probleem. Net als vorig jaar wordt er aan het spoor gewerkt tussen Amsterdam en Eindhoven. Werkzaamheden die ProRail al jaren geleden heeft gepland. Vorig jaar werd vanuit zowel de club Ajax als vanuit de supporters aangegeven dat een buscombi het juiste alternatief was. Maar nee, de burgemeester van Eindhoven durfde het niet aan en Ajacieden vanuit het hele land moesten naar de Arena om van daaruit met de trein via Den Haag, Rotterdam, Dordrecht, Breda, Tilburg naar Eindhoven te gaan en om na de wedstrijd datzelfde stuk terug te moeten reizen. En waarom durfde de burgemeester dat niet? Groter risico? Grote onzin! Elk jaar dat Ajax de bekerfinale speelt gaan er zo’n 8.000 Ajacieden met bussen naar Rotterdam en dat is geen probleem. Feyenoord krijgt een buscombi met 1.600 supporters naar PSV uit en het gaat niet mis. En Ajax? Ajax moet haar supporters dit jaar misschien zelfs via Venlo naar Eindhoven laten reizen of mag zelfs helemaal geen supporters meenemen. Benieuwd wat die 1.200 supporters dan die dag gaan doen. Volgens onze informatie zijn er steeds meer Ajacieden die via via aan kaarten in PSV vakken komen. Het directe gevolg van de bestuurlijke onkunde van de heer Van Gijzel.

Dat is echter nog niet alles wat de burgemeester van Eindhoven heeft bedacht. Volgens onze informatie heeft hij de minister van verkeer en waterstaat gevraagd de werkzaamheden aan het spoor te verzetten. Dit zou de belastingbetaler, waar ook alle Ajax supporters toe behoren, meerdere miljoenen euro’s gaan kosten. Zelfs het aanbod van ProRail om mee te werken aan busvervoer voor de Ajacieden kan de Einhovense burgervader niet overtuigen. En waarom? Pure lafheid. En de deal is eenvoudig. Hij zorgt voor een buscombi, wij zorgen dat het prima verloopt. Kan hij ons Amsterdammers eens laten zien of Eindhoven inderdaad de grote stad is die ze pretendeert te zijn in plaats van de provinciestad die ze met dit gedrag blijkt te zijn. Kan hij die miljoenen misschien besteden aan wat zangles voor ons Eindhovense vrienden, want dat zullen ze nodig hebben tegen een uitvak met 1.200 Ajacieden.
Bron: F-side.nl

Normalisatie.... iemand? :')

Van Gijzel gaat voor de 10 :) het tiende verbod voor uitsupporters in één seizoen.... -O-
Als je snel last heb van een brok in de keel, moet je godverdomme eens van dat hondenvoer afblijven!
pi_131092000
wut??

quote:
Viktor Fischer speelt over een jaar mogelijk weer samen met Toby Alderweireld. Laatstgenoemde ging in de afgelopen transferperiode van Ajax naar Atlético Madrid en de Spanjaarden hebben ook een oogje op Fischer. De negentienjarige aanvaller wil dit seizoen bij Ajax laten zien dat hij klaar is voor een sterkere competitie en ziet Atlético als een mooie tussenstap richting de Europese top.
(Sporten)

http://www.voetbalzone.nl(...)ampaign=Headliner.nl
pi_131092073
quote:
Ik moest hier heel hard om lachen

quote:
De negentienjarige aanvaller wil dit seizoen bij Ajax laten zien dat hij klaar is voor een sterkere competitie en ziet Atlético als een mooie tussenstap richting de Europese top.
  donderdag 12 september 2013 @ 13:17:29 #48
265449 rechtsom
pi_131092254
quote:
Interlandperiode en de voetbalblogs moeten toch vol geschreven worden he :')
Gewoon iets suggestiefs vragen en daar een mooi stukje van schrijven!
pi_131092339
quote:

[..]

Hee, dat riep ik ook een tijdje terug. Maar pas op, want voor je het weet word je versleten voor racist én PVV-er (en misschien zelfs 'aanhanger van Frans Duits'). ;)

Tuurlijk willen alle Ajacieden terug naar de tijd dat Ajax het NL elftal vormde en niet Feyenoord. Mij maak je niks wijs. :s)

[ Bericht 0% gewijzigd door huffderobot op 12-09-2013 13:38:27 ]
  donderdag 12 september 2013 @ 13:36:25 #50
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131092778
quote:
11s.gif Op donderdag 12 september 2013 13:20 schreef huffderobot het volgende:

[..]

Hee, dat riep ook een tijdje terug. Maar pas op, want voor je het weet word je versleten voor racist én PVV-er (en misschien zelfs 'aanhanger van Frans Duits'). ;)

Tuurlijk willen alle Ajacieden terug naar de tijd dat Ajax het NL elftal vormde en niet Feyenoord. Mij maak je niks wijs. :s)
Natuurlijk prefereer ik ook een Nederlander boven een Deen maar dan moet hij wel de kwaliteit hebben, dat hebben die Nederlanders bij Feyenoord iig niet, de belangrijkste speler daar is een Italiaan en het grootste talent bij PSV is een Belg/Marokkaan
pi_131092912
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 13:36 schreef Tarado het volgende:

[..]

Natuurlijk prefereer ik ook een Nederlander boven een Deen maar dan moet hij wel de kwaliteit hebben, dat hebben die Nederlanders bij Feyenoord iig niet, de belangrijkste speler daar is een Italiaan en het grootste talent bij PSV is een Belg/Marokkaan
Tuurlijk ben je afhankelijk van talentvolle generaties, maar als je beleid is: kopen op 15/16-jarige leeftijd in het buitenland, dan lopen NL talenten altijd de kans om ondergesneeuwd raken. Van elke Nederlandse '10' in de jeugdopleiding van Ajax, loopt er wel een betere elders rond. En als je die kunt halen, tsja, dan speelt er dus een Nederlander minder in Ajax1. :{
pi_131092966
quote:
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 13:11 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Ik moest hier heel hard om lachen

[..]

:') :')

De wandelgangen van Voebalzone :')

Als dat hier al serieus genomen gaat worden..
pi_131092976
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 13:43 schreef Tyron het volgende:

[..]

[..]

:') :')

De wandelgangen van Voebalzone :')

Als dat hier al serieus genomen gaat worden..
Wie neemt het serieus dan?
  donderdag 12 september 2013 @ 13:45:02 #54
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131092999
quote:
14s.gif Op donderdag 12 september 2013 13:41 schreef huffderobot het volgende:

[..]

Tuurlijk ben je afhankelijk van talentvolle generaties, maar als je beleid is: kopen op 15/16-jarige leeftijd in het buitenland, dan lopen NL talenten altijd de kans om ondergesneeuwd raken. Van elke Nederlandse '10' in de jeugdopleiding van Ajax loopt er wel een betere elders rond. En als je die kunt halen, tsja, dan speelt er een Nederlander minder in Ajax1. :{
Het beleid is niet kopen maar gaten in de opleiding met aankopen dekken, het kunnen dus 2 dingen zijn of er klopt in de scouting in Nederland weinig van of ze zijn er momenteel niet in die leeftijdsgroep.

En ook al zou je een perfecte jeugdopleiding hebben dan nog moet je buitenkansjes als een Eriksen, Fischer en Andersen niet laten lopen omdat ze geen Nederlander zijn, kwaliteit is toch prioriteit 1.
  donderdag 12 september 2013 @ 13:55:28 #55
265449 rechtsom
pi_131093321
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 13:45 schreef Tarado het volgende:

[..]

Het beleid is niet kopen maar gaten in de opleiding met aankopen dekken, het kunnen dus 2 dingen zijn of er klopt in de scouting in Nederland weinig van of ze zijn er momenteel niet in die leeftijdsgroep.

En ook al zou je een perfecte jeugdopleiding hebben dan nog moet je buitenkansjes als een Eriksen, Fischer en Andersen niet laten lopen omdat ze geen Nederlander zijn, kwaliteit is toch prioriteit 1.
Mee eens! De club is prio 1. Kijk hoeveel jongens er nu in Jong Oranje zitten, op dat gebied doen we toch echt wat goed hoor. Tuurlijk zie ik graag Nederlanders doorstromen, maar als ik moet kiezen tussen Ajax en het Nederlands Elftal, dan kies ik toch echt voor Ajax!

En waarom is het 'goedkoper' is om jongens uit het buitenland te halen? Feyenoord moest zelf jongens gaan opleiden, omdat er geen geld was, dat zijn toch ook allemaal jongens met een Nederlands paspoort? En als je ziet hoe die het doen in het 'grote' oranje, dan ben ik blij met alle buitenlanders :')
pi_131093450
Ja. Zo goed zijn die allemaal ook weer niet.

Ik vind trouwens dat Ajax wel types als stam moet kunnen opleiden. Ik heb nu t idee dat er vooral verfijnde spelers overblijven. Buiten gravenberch dan, wat is dat een beest zeg.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 12 september 2013 @ 14:00:26 #57
265449 rechtsom
pi_131093502
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 13:59 schreef Catch22- het volgende:

Ik vind trouwens dat Ajax wel types als stam moet kunnen opleiden. Ik heb nu t idee dat er vooral verfijnde spelers overblijven. Buiten gravenberch dan, wat is dat een beest zeg.
Vergeet Denswil niet :)

[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsom op 12-09-2013 14:01:03 (typo) ]
pi_131093549
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:00 schreef rechtsom het volgende:

[..]

Vergeet Denswil niet :)
Ja oke, die is wel redelijk stevig. Maar geen type Nigel de Jong ofzo.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 12 september 2013 @ 14:04:28 #59
265449 rechtsom
pi_131093622
quote:
11s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:01 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Nope. Maar wel hebben Veltman ook nog, als grotere speler. Weet niet wat er verder rondloopt in de A1 en verder. Denk dat de focus in ieder geval wel veranderd is, meer type spelers opleiden in 1 systeem, dan andersom.
pi_131093662
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 13:45 schreef Tarado het volgende:

[..]

Misschien moet Ajax iets meer geduld hebben met hun 'gaten', zoals Feyenoord? Wie weet wordt er té snel gegrepen naar een 15-jarige Deen?

En kwaliteit staat natuurlijk op nummer 1. Het is echter wel interessant dat Ajax zo achterop is geraakt qua internationals.
pi_131093683
quote:
14s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:05 schreef huffderobot het volgende:

[..]

Misschien moet Ajax iets meer geduld hebben met hun 'gaten', zoals Feyenoord? Wie weet wordt er té snel gegrepen naar een 15-jarige Deen?

En kwaliteit staat natuurlijk op nummer 1. Het is echter wel interessant dat Ajax zo achterop is geraakt qua internationals.
Waarom zou Ajax wachten als ze een talent zoals Eriksen kunnen aantrekken? Dat kan je later een kampioenschap kosten.

En Ajax is niet achterop geraakt qua internationals, alleen bij Nederland misschien maar er zijn meer landen dan alleen Nederland.
pi_131093694
quote:
11s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:01 schreef Catch22- het volgende:

[..]

De Jong is pas later echt gespierd geworden bij ons was hij dat niet
pi_131093752
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 13:59 schreef Catch22- het volgende:

Voordat men doorhad dat Stam een grote zou worden, moest hij eerst langs clubs als Cambuur en Zwolle. Behalve Feyenoord leidt eigenlijk geen enkele Nederlandse topclub fatsoenlijk centrale verdedigers op. PSV niet en ook Twente (nog) niet. Het zal wel iets Nederlands zijn. Of iets met geld. :{
  donderdag 12 september 2013 @ 14:09:48 #64
265449 rechtsom
pi_131093811
quote:

[..]

Het is niet dat als je het beleid aanpast, je direct resultaat hebt. Dit is het resultaat van vele jaren slecht beleid, vandaar de fluwelen revolutie.
pi_131093812
quote:
19s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:08 schreef huffderobot het volgende:

[..]

Voordat men doorhad dat Stam een grote zou worden, moest hij eerst langs clubs als Cambuur en Zwolle. Behalve Feyenoord leidt eigenlijk geen enkele Nederlandse topclub fatsoenlijk centrale verdedigers op. PSV niet en ook Twente (nog) niet. Het zal wel iets Nederlands zijn. Of iets met geld. :{
BMI en de Vrij zijn geweldenaren inderdaad.
pi_131094609
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:09 schreef Tyron het volgende:

[..]

Veel liever BMI en de Vrij dan Denswill en Veltman inderdaad :')
pi_131094866
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:09 schreef Tyron het volgende:

[..]

Heb je ook nog Rekik, Kongolo en Bruma. Vooral die eerste twee gaan het wel redden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_131094888
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:41 schreef Caland het volgende:

[..]

Heb je ook nog Rekik, Kongolo en Bruma. Vooral die eerste twee gaan het wel redden.
En Denswil zie ik er ook wel komen.
pi_131094901
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:41 schreef Caland het volgende:

[..]

Die Kongolo is echt goed
pi_131094980
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:42 schreef Tyron het volgende:

[..]

En Denswil zie ik er ook wel komen.
Kongolo, Rekik en Denswil moeten op termijn De Vrij en Indi relatief makkelijk uit oranje spelen, ja.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 12 september 2013 @ 14:59:37 #71
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131095388
quote:

[..]

:D _O-

je bent niet goed wijs man, lekker wachten zoals Feyenoord, ze voeren daar toch helemaal geen beleid maar is pure armoe.
pi_131095828
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:33 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Veel liever BMI en de Vrij dan Denswill en Veltman inderdaad :')
Wie dat niet wil snapt er vrij weinig van.
  donderdag 12 september 2013 @ 15:26:43 #73
265449 rechtsom
pi_131096080
Voor de Ajacieden die dinsdag in Barcelona zijn en de jeugd zelf aan het werk willen zien. Om 20 uur speelt de A1 tegen de A1 van de Catalanen.
pi_131096168
De Jong denkt aan PEC Zwolle

Siem de Jong kan waarschijnlijk sneller dan verwacht zijn rentree voor Ajax maken. De middenvelder liep een maand geleden een klaplong op, maar traint inmiddels weer volop mee met de landskampioen.

De aanvoerder hoopt zaterdag al bij de wedstrijdselectie voor de thuiswedstrijd tegen PEC Zwolle te zitten.

"Conditioneel heb ik natuurlijk nog een achterstandje, maar ook dat valt me niet tegen”, zei de middenvelder donderdag op de website van Ajax. "Vandaag of morgen bepalen we wanneer ik weer in actie kan komen.”

Trainer Frank de Boer had zijn volledige selectie op het veld. Ook middenvelder Thulani Serero, die last heeft van een buikspier, deed volledig mee.
pi_131096250
We gaan los _O_
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  donderdag 12 september 2013 @ 15:34:45 #76
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131096311
quote:
14s.gif Op donderdag 12 september 2013 15:17 schreef Typisch het volgende:

[..]

Wie dat niet wil snapt er vrij weinig van.
Natuurlijk is dat nog zo maar ik had wel verwacht dat die jongens nu verder zouden zijn dan ze laten zien.
pi_131096370
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 15:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat nog zo maar ik had wel verwacht dat die jongens nu verder zouden zijn dan ze laten zien.
21 jaar, is niet echt een leeftijd waarop een verdediger excelleert over het algemeen

Vertonghen zat toen volgens mij nog bij RKC, om maar een voorbeeldje te geven.
pi_131096436
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 15:29 schreef j0rdiiii het volgende:
De Jong denkt aan PEC Zwolle

Siem de Jong kan waarschijnlijk sneller dan verwacht zijn rentree voor Ajax maken. De middenvelder liep een maand geleden een klaplong op, maar traint inmiddels weer volop mee met de landskampioen.

De aanvoerder hoopt zaterdag al bij de wedstrijdselectie voor de thuiswedstrijd tegen PEC Zwolle te zitten.

"Conditioneel heb ik natuurlijk nog een achterstandje, maar ook dat valt me niet tegen”, zei de middenvelder donderdag op de website van Ajax. "Vandaag of morgen bepalen we wanneer ik weer in actie kan komen.”

Trainer Frank de Boer had zijn volledige selectie op het veld. Ook middenvelder Thulani Serero, die last heeft van een buikspier, deed volledig mee.
Mooi zo, alleen niet te gehaast gaan werken.
  donderdag 12 september 2013 @ 15:40:26 #79
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131096447
quote:
14s.gif Op donderdag 12 september 2013 15:37 schreef Typisch het volgende:

[..]

21 jaar, is niet echt een leeftijd waarop een verdediger excelleert over het algemeen

Vertonghen zat toen volgens mij nog bij RKC, om maar een voorbeeldje te geven.
Vind je dan dat ze zich goed ontwikkelen? Als ze zo door gaan halen ze het WK niet
pi_131096537
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 15:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

Vind je dan dat ze zich goed ontwikkelen? Als ze zo door gaan halen ze het WK niet
Op dit moment gaat het wat minder, dat ziet iedereen. Neemt niet weg dat ze nog jong zijn en dat er maar weinig verdedigers (of spelers in het algemeen) zijn die al elke wedstrijd een 7 halen.
  donderdag 12 september 2013 @ 15:45:45 #81
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131096587
quote:
14s.gif Op donderdag 12 september 2013 15:44 schreef Typisch het volgende:

[..]

Op dit moment gaat het wat minder, dat ziet iedereen. Neemt niet weg dat ze nog jong zijn en dat er maar weinig verdedigers (of spelers in het algemeen) zijn die al elke wedstrijd een 7 halen.
Misschien verwacht ik wel te veel maar zeker De Vrij had ik hoog zitten qua speler
pi_131096635
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 15:45 schreef Tarado het volgende:

[..]

Misschien verwacht ik wel te veel maar zeker De Vrij had ik hoog zitten qua speler
Ik was meer fan van Indi. Maar goed, ik heb nog steeds vertrouwen in die gasten. Als ze maar lang genoeg in Nederland blijven.
pi_131097937
quote:
14s.gif Op donderdag 12 september 2013 15:47 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ik was meer fan van Indi. Maar goed, ik heb nog steeds vertrouwen in die gasten. Als ze maar lang genoeg in Nederland blijven.
En daar gaat het vaak mis
pi_131098038
quote:
14s.gif Op donderdag 12 september 2013 15:44 schreef Typisch het volgende:

[..]

hij blijft zijn foutjes houden, dan houdt het na een tijdje op. kijk maar naar Donk
pi_131098191
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 16:33 schreef Adames het volgende:

[..]

hij blijft zijn foutjes houden, dan houdt het na een tijdje op. kijk maar naar Donk
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 16:30 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Jawel, jawel. Maar ik trok net de vergelijking met Vertonghen, die speelde op die leeftijd nog bij RKC. Kan nog beide kanten op.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2013 16:39:12 ]
pi_131098224
quote:
14s.gif Op donderdag 12 september 2013 16:39 schreef Typisch het volgende:

[..]

[..]

Jawel, jawel. Maar ik trok net de vergelijking met Vertonghen, die speelde op die leeftijd nog bij RKC. Kan nog beide kanten op.
Blijft lastig Vertonghen had toen wel kwalitatief betere spelers voor zich terwijl de Vrij dat niet heeft
pi_131098766
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 16:30 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Omdat de voetballers uit Nederland vooral één ding willen. Voor je 30e financieel onafhankelijk worden. De grens om de eredivisie te verlaten word maar lager en lager.

Het is bedroevend om te zien dat bovengemiddelde (jonge) voetballers voor hun 23e zo snel mogelijk de eredivisie willen verlaten om in hetbuitenland te maken. Gesteund door overijverige managers die zo snel mogelijk willen cashen.

Om de laatste 5 jaar maar bij te halen:

Stekelenburg: Redelijk gefaald bij Roma, basisspeler af bij Oranje.
Anita: Twijfelgeval
Verthongen: Geslaagd, maar eigenlijk (HELAAS) een Belg.
van der Wiel: Zal nimmer slagen bij PSG.
Afellay: Totaal mislukt
Assaidi: Totaal mislukt
van Ginkel: Houd de bank warm.

En de lijst gaat zo wel door.

Kut olie sjeiks vissen ons oh zo geliefde eredivisie totaal leeg. Ze drijven de prijs zo op, dat kleinere competities steeds verder achterop raken. :(
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_131098790
Firefox, Assaidi is in principe een Marokkaanse speler.
pi_131098824
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 16:54 schreef Ajacied422 het volgende:
Firefox, Assaidi is in principe een Marokkaanse speler.
Ja, maar was een parel voor de eredivisie. 1 seizoen wel te verstaan.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  donderdag 12 september 2013 @ 16:57:06 #90
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131098869
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 16:55 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Ja, maar was een parel voor de eredivisie. 1 seizoen wel te verstaan.
Als je zo 2 miljoen op je rekening kan bijschrijven moet je wel heel sterk in je schoenen staan
pi_131099416
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 16:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

Als je zo 2 miljoen op je rekening kan bijschrijven moet je wel heel sterk in je schoenen staan
Dat is het probleem juist ;(
  donderdag 12 september 2013 @ 17:22:38 #92
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_131099644
Van Ginkel wilde tenminste nog naar Ajax, maar werd min of meer gewdongen om naar sjelsie te gaan.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  donderdag 12 september 2013 @ 17:50:01 #93
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131100464
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2013 17:22 schreef Smoofie het volgende:
Van Ginkel wilde tenminste nog naar Ajax, maar werd min of meer gewdongen om naar sjelsie te gaan.
Hij zal er financieel ook niet slechter van geworden zijn
pi_131101911
30 september Edwin vd Sar bij Derksen & ...
pi_131102019
Huhhh welk jeugd??
pi_131102283
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 18:48 schreef PSV1990- het volgende:
Huhhh welk jeugd??
Jeugd zoals Bazoer.
pi_131103003
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 18:48 schreef PSV1990- het volgende:
Huhhh welk jeugd??
Bazoer.
pi_131103102
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 18:44 schreef Ajacied422 het volgende:
30 september Edwin vd Sar bij Derksen & ...
Die heeft zo'n vreselijke stem. Hopelijk wordt hij nagesynchroniseerd.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_131103143
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 17:50 schreef Tarado het volgende:

[..]

Hij zal er financieel ook niet slechter van geworden zijn
En dan lekker spelen in de 'Liek Kup' tegen de Rotherham Rovers. *O*
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_131103520
Iemand dat stuk van Taco van der Velde over de ''mislukte' fluwelen revolutie van Ajax gelezen in de VI ? Wat een slecht en kortzichtig stuk zeg _O-
  donderdag 12 september 2013 @ 19:34:34 #101
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_131103609
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 19:32 schreef Gruisman het volgende:
Iemand dat stuk van Taco van der Velde over de ''mislukte' fluwelen revolutie van Ajax gelezen in de VI ? Wat een slecht en kortzichtig stuk zeg _O-
Over 1 ding heeft die gelijk , de kwaliteit van de selectie is alleen maar slechter geworden
RED ONS HENNIEGOD
pi_131103809
quote:
Waren gewoon feiten, waarom omheen draaien?
pi_131103870
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 19:40 schreef PSV1990- het volgende:

[..]

Waren gewoon feiten, waarom omheen draaien?
Deze poging tot trollen is wel heel matig
pi_131104176
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 19:42 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Deze poging tot trollen is wel heel matig
Trollen?? die man is journalist van de VI waarom zou ie leugens verkondigen?
Het waren gewoon feiten , PSV en Feyenoord doen het beter qua jeugdopleiding .
pi_131104350
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 19:50 schreef PSV1990- het volgende:

[..]

Precies, de jeugdopleiding van PSV is ook gewoon beter dan die van Ajax. Dat werd de afgelopen jaren keer op keer bewezen.
pi_131104431
Bazoer ging ook van PSV naar Ajax omdat hij te slecht was voor PSV.
pi_131104617
quote:

[..]

Nog wel ja dat zal niemand ook ontkennen
  donderdag 12 september 2013 @ 20:03:19 #108
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_131104659
quote:

[..]

omdat ze bladen moeten verkopen.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 12 september 2013 @ 20:05:12 #109
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_131104717
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 20:03 schreef Catch22- het volgende:

[..]

omdat ze bladen moeten verkopen.
En omdat als je eerdere stukjes van die gek hebt gelezen , hij behoorlijk opportunistisch is
RED ONS HENNIEGOD
pi_131105184
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 19:56 schreef Tyron het volgende:
Nee omdat Dick er zat.
AJ
pi_131105241
quote:
Sinds Derksen daar weg is komt er louter onzin over Ajax in de vi.
AJ
pi_131105276
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 20:18 schreef Kun-Aguero het volgende:

[..]

Nee omdat Dick er zat.
:')
  donderdag 12 september 2013 @ 20:26:45 #113
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_131105462
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 20:21 schreef Tyron het volgende:

[..]

Bazoer zag het niet meer zitten toen die door had dat Marcelo en Derijck altijd in de basis stonden
RED ONS HENNIEGOD
pi_131105928
quote:
9s.gif Op donderdag 12 september 2013 19:34 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Over 1 ding heeft die gelijk , de kwaliteit van de selectie is alleen maar slechter geworden
Klopt maar dat wist iedereen al toch?
pi_131105982
Dat heeft niks met de revolutie te maken.
AJ
pi_131106175
quote:

[..]

Daarom is er ook een fluwelen revolutie van start gegaan. :)
Groot fan van User Wotte
pi_131108990
Waarom op die PSV1990- ingaan? Die heeft het IQ van Bonnie st. Claire.
pi_131109049
:N
AJ
pi_131110197
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 19:54 schreef Tyron het volgende:

[..]

Precies, de jeugdopleiding van PSV is ook gewoon beter dan die van Ajax. Dat werd de afgelopen jaren keer op keer bewezen.
We hebben het over nu, opleiding van PSV is dit moment beter als die van Ajax
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 19:56 schreef Tyron het volgende:
Omdat Dickie de jeugd geen kans gaf, Bazoer heeft zeker spijt...
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 20:01 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Nog wel ja dat zal niemand ook ontkennen
;)
pi_131110235
quote:
99s.gif Op donderdag 12 september 2013 20:43 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Daarom is er ook een fluwelen revolutie van start gegaan. :)
3 jaar later niks opgeschoten.. weer afgaan voor heel Europa tegen Barca ..
pi_131110524
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 21:57 schreef PSV1990- het volgende:

[..]

Pas sinds begin 2012 kan de revolutie zich echt gaan ontwikkelen. Weer een punt van je ontkracht, kneusje.
pi_131110629
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 22:04 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Pas sinds begin 2012 kan de revolutie zich echt gaan ontwikkelen. Weer een punt van je ontkracht, kneusje.
Wel raar dat wanneer je 3 jaar op rij kampioen wordt je selectie eigenlijk steeds matiger wordt. Helemaal omdat Cruijff die wedstrijd tegen Real Madrid als een soort nulpunt beschouwde. Dat kan dan toch ook nooit helemaal de bedoeling zijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_131110688
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 22:06 schreef Caland het volgende:

[..]

Wel raar dat wanneer je 3 jaar op rij kampioen wordt je selectie eigenlijk steeds matiger wordt. Helemaal omdat Cruijff die wedstrijd tegen Real Madrid als een soort nulpunt beschouwde. Dat kan dan toch ook nooit helemaal de bedoeling zijn.
Omdat ze zich dan meer neer willen leggen op de jeugdopleiding, ieder jaar moeten er steeds minder aankopen komen volgens mij. Dat is dan wat ik begreep. Dat de jeugdopleiding optimaal benut moet worden.

Snap eigenlijk nog niet wat ze met die massa's geld willen doen.
pi_131110729
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 22:07 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Omdat ze zich dan meer neer willen leggen op de jeugdopleiding, ieder jaar moeten er steeds minder aankopen komen volgens mij. Dat is dan wat ik begreep. Dat de jeugdopleiding optimaal benut moet worden.

Snap eigenlijk nog niet wat ze met die massa's geld willen doen.
Men wilde toch aansluiting met de Europese top. Wat op zichzelf staand al een belachelijke gedachte is, maar daar gaat het dan even niet over.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_131110841
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 22:08 schreef Caland het volgende:

[..]

Men wilde toch aansluiting met de Europese top. Wat op zichzelf staand al een belachelijke gedachte is, maar daar gaat het dan even niet over.
Weet alleen dat Johan Cruijff dat heeft gezegd, maar ik ben het er wel mee eens dat het een debiele gedachte is.
pi_131111890
3 jaar terug nulpunt, waarna ze twee dingen gingen doen:
1. Alle dure spelers eruit/geen dure spelers meer kopen, dit duurt 2-3 jaar.
2. Jeugdopleiding veranderen, dit duurt ~5 jaar voordat je echt de vruchten ervan plukt.

Dan snap je toch dat ze dan na 3 jaar op een dieptepunt gaan zitten omdat alle dure spelers weg zijn, maar de opleiding de gaten nog niet opvult?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_131112263
Het lullige voor de andere clubs is dat Ajax in de tussenfase gewoon ieder jaar kampioen wordt. Kan me voorstellen dat de reacties dan nogal zuur zijn van bv PSV en Feijenoord aanhangers.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_131113733
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 22:11 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Weet alleen dat Johan Cruijff dat heeft gezegd, maar ik ben het er wel mee eens dat het een debiele gedachte is.
De Boer spreekt dat ook uit.
  Forum Admin donderdag 12 september 2013 @ 23:16:19 #129
35723 crew  GGMM
pi_131113772
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 22:08 schreef Caland het volgende:

[..]

Ach, als dat mislukt maar in plaats daarvan zijn we structureel de beste van Nederland en we gaan ook nog wat opleiden ook dan is het allang prima. :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_131115289
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 22:45 schreef Pedroso het volgende:
Het lullige voor de andere clubs is dat Ajax in de tussenfase gewoon ieder jaar kampioen wordt. Kan me voorstellen dat de reacties dan nogal zuur zijn van bv PSV en Feijenoord aanhangers.
Dit ja. :)
Groot fan van User Wotte
pi_131116039
Aansluiting bij de europese top is helemaal niet onmogelijk hoor.
Als je continu eriksen's opleidt en daar flink voor cashed.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_131116758
quote:
10s.gif Op donderdag 12 september 2013 22:35 schreef MouzurX het volgende:
3 jaar terug nulpunt, waarna ze twee dingen gingen doen:
1. Alle dure spelers eruit/geen dure spelers meer kopen, dit duurt 2-3 jaar.
2. Jeugdopleiding veranderen, dit duurt ~5 jaar voordat je echt de vruchten ervan plukt.

Dan snap je toch dat ze dan na 3 jaar op een dieptepunt gaan zitten omdat alle dure spelers weg zijn, maar de opleiding de gaten nog niet opvult?
Goed samengevat.

Die kritiek nu _O-. Je wordt drie keer kampioen, dus op de korte termijn is er iets goeds aan de hand. Op de lange termijn - wie zal het zeggen? Maar de mensen die zwaar kritisch zijn weten blijkbaar zeker dat het helemaal niets gaat worden het komende decennium ^O^.
pi_131117213
quote:

[..]

We hebben het over nu, opleiding van PSV is dit moment beter als die van Ajax

[..]

Omdat Dickie de jeugd geen kans gaf, Bazoer heeft zeker spijt...

[..]

;)
Omdat er opeens een Bakkali is die leuk speelt betekent niet dat de gehele jeugdopleiding beter is. De afgelopen jaren heeft Ajax veel betere spelers afgeleverd dan PSV, dat het dit jaar even iets minder is betekent niet meteen dat je die oordeel daar over kan geven.

En Bazoer is gelukkig in Amsterdam, bij PSV speelde hij in de verdediging en bij Ajax op het middenveld. Blijkbaar zijn ze daar in Eindhoven zo gehandicapt dat ze spelers niet eens op hun juiste positie kunnen zetten.
pi_131118351
pi_131118372
quote:
Overmars over beleid Ajax

Door Valentijn Driessen en Mike Verweij
Marc Overmars, directeur Voetbalzaken bij Ajax, gaat in een spraakmakend interview in Telesport/De Telegraaf in op het beleid bij de Amsterdamse club.

Vraag: 'Marco van Ginkel heeft een grote fout gemaakt door voor Chelsea en niet voor Ajax te kiezen.'

"Hij heeft geen fout gemaakt, want hij wilde dolgraag naar Ajax, maar Chelsea was zijn eigen keuze niet. Of het voor zijn ontwikkeling beter was geweest naar Ajax te gaan? Duizend procent. We hebben deze transferperiode nog geprobeerd hem te halen op huurbasis. Maar Chelsea liet hem helaas niet gaan.”

Vraag: 'Adam Maher naar PSV laten vertrekken, is verkeerde zuinigheid gebleken.'
"Maher heeft niets met geld te maken, want het bedrag hadden we zo kunnen neertikken. Het niet laten doorgaan van de transfer is onze technische keuze geweest. Zo doen we het. Punt. Het heeft daarom ook niets met slagkracht te maken.”
pi_131118399
quote:
Amsterdam – Direct na het sluiten van de transfermarkt daalde voor het eerst hevige kritiek neer op de nieuwe Ajax-leiding. De hoofdstedelijke trots zou door een gebrek aan slagkracht de landstitel hebben vergooid, het lachertje van de Champions League worden en de Fluwelen Revolutie kon als mislukt worden beschouwd. Directeur voetbalzaken Marc Overmars lacht om zoveel opportunisme. „Wij weten heel goed waar we mee bezig zijn, roeien alleen tegen de stroom in.” TeleSport legde de 86-voudig international een aantal stellingen voor.

Ajax is de grote verliezer van de zomer. Door het vertrek van Christian Eriksen, Toby Alderweireld en een gebrek aan slagkracht op de transfermarkt kan Frank de Boer de landstitel vergeten?

„Spelers van het niveau Christian Eriksen liggen niet voor het oprapen. Je kan Dusan Tadic voor miljoenen kopen, maar zo’n handelwijze past niet in onze filosofie. Nu kijken we eerst of we zelf een vervanger in huis hebben en anders schakelen we naar een betaalbaar alternatief met potentie. We zijn bezig geweest met Filip Djuricic van Heerenveen. Die voelde zich niet happy in de positie waarop Frank de Boer hem wilde laten spelen bij Ajax. Dan houdt het op en Djuricic vertrok naar Benfica. Mijn hele leven heb ik al de naam gierig te zijn, maar ik zou niets liever dan veel geld uitgeven voor een jonge, talentvolle speler met geweldige kwaliteiten. Marco van Ginkel was zo’n uitzondering op de regel. In mijn tijd zou Ajax het vertrek van Dennis Bergkamp en Wim Jonk niet kunnen opvangen. Is gelukt. Later hetzelfde verhaal met Jari Litmanen en ook dat lukte. Schrijf Ajax niet af.”

De Ajax-directie doet niets anders dan de visie van Johan Cruijff ten uitvoer brengen.

„Ja, het is de visie Cruijff, maar ook van Frank de Boer, Wim Jonk, Dennis Bergkamp en Marc Overmars. We leiden spelers op om ze te verkopen. Maar dan moeten de jongens daarachter wél goed genoeg zijn om de opengevallen gaten op te vullen. En dat is nu gewoon niet zo. Niet voor niets zijn het bijna alleen de buitenlanders als Viktor Fischer en Christian Eriksen die de stap van de A-junioren naar het eerste hebben gemaakt. Daarom moet er een inhaalslag worden gemaakt en werken we met een ’gouden lijst’. Daarvan hebben we Nathan Leyder, Vaclav Cerny, Riechedly Bazoer, Markus Bay, Sam Hendriks, Ottar Magnus Karlsson en Anwar El-Ghazi gehaald. Twee of drie van hen gaan niet alleen het eerste halen, maar ook de top. Zo niet, dan mag mijn kop eraf. Door naast op te leiden goed ’door minpunten van jonge spelers heen te kijken’ zwemmen we anders dan alle andere vissen, zwemmen we tegen de stroom in. Dusan Tadic is nu niet meer te halen, maar hadden we twee jaar geleden van FC Groningen moeten kopen of nog eerder… En Nacer Chadli had de dag na de bekerwedstrijd tegen AGOVV van ons moeten zijn. We moeten spelers niet meer dood scouten, want daar zijn we in Nederland goed in. Als we de vruchten gaan plukken van de hervormingen in de opleiding en de jong aangetrokken spelers doorbreken, als alles samenvalt, kunnen we stunten in Europa.”

Ajax is bereid in de winterstop de portemonnee te trekken om de vierde landstitel op rij veilig te stellen.

„Zeker. Financieel kan het ook. Als iets niet functioneert – je kan niet allemaal voltreffers hebben – zullen we niet schromen aankopen te doen. Zeker als dat de kans op de landstitel vergroot. Je krijgt niet de tijd om te wachten tot de 16-jarige talenten 19 jaar zijn. Het kampioenschap blijft het belangrijkste omdat het een plaats in de Champions League oplevert. Ik wil dat Ajax ieder jaar in die vissenkom in Monaco ligt. Dat is voor de continuïteit van de club belangrijker dan een keer overwinteren in de Champions League. Aan de andere kant was mijn drive om voor Ajax te kiezen, dat we willen stunten in de Champions League. We worden weleens voor gek verklaard, maar we geloven in onze Europese kansen als alles samenvalt. Nu wordt het moeilijk, maar dat zou het ook zijn met Eriksen en Alderweireld in de ploeg. We kunnen het nu zelfs in Nederland moeilijk krijgen als twee of drie spelers voor langere tijd wegvallen.”

Bij Feyenoord was het na twee duels crisis en bij Ajax is – voor speelronde zes en na het sluiten van de transfermarkt – ’de Fluwelen Revolutie mislukt’. Het opportunisme regeert.

„De opmerking dat de Fluwelen Revolutie is mislukt, zat er natuurlijk aan te komen. En misschien zit er eens een minder jaar tussen, dat kan. En als je Feyenoord ziet: die club is tweede en derde geworden. Die prestatie is nog knapper dan dat Ajax kampioen werd. Ik kan niet bij Feyenoord in de keuken kijken, maar men heeft alleen Graziano Pelle kunnen kopen en komt van zó ver. Voor mij is het opportunisme totaal onverklaarbaar.”

Een of twee miljoenenaankopen hadden Ajax wel een goede kans gegeven tegen FC Barcelona en AC Milan.

„Al hadden Filip Djuricic, Dusan Tadic én Marco van Ginkel wel meegespeeld, dan was FC Barcelona nog van een andere orde. Met één of twee miljoenenaankopen hadden we ook niet van FC Barcelona gewonnen.”

Het kapitaal moet op het veld staan en niet op de ABN-Amro-rekening.

„We stoppen ons geld in de opleiding, de scouting in en om Amsterdam, in buitenlandse toptalenten en we zullen in de winterstop direct inzetbare spelers halen als dat moet. Nogmaals, als iemand duidelijk een meerwaarde is, schromen we echt niet om een flinke som op tafel te leggen. Dat hebben we bij Marco van Ginkel wel bewezen, voor wie we meer wilden betalen dan Chelsea. En we hebben dat geld dankzij het nieuwe beleid nu ook. De financiële situatie is goed. Luciano Narsingh had hier – en niet bij PSV – gezeten als we er in de zomer van 2012 financieel net zo hadden voorgestaan als nu. Maar ondanks ons eigen vermogen zullen we nooit kopen om het kopen, simpelweg omdat wij niet meer willen werken zoals in het verleden bij Ajax is gebeurd. Natuurlijk kun je Luis Suarez voor 22 miljoen euro verkopen, maar als je ook Albert Luque hebt gehaald met een jaarsalaris van 2,1 miljoen euro netto, bruto maal twee en dan vier jaar. Dat is ruim 16 miljoen hè, foetsie. Om over Miralem Sulejmani maar niet te praten.”

„Ons beleid is geen zuinigheid, want wat wij met die jonge buitenlandse spelers doen, durft geen enkele andere club. Betalen zij vijf ton of meer voor een speler die 16 is? Viktor Fischer kostte 1,8 miljoen euro, maar had je hem eerder gekocht, dan had je hem voor drie ton. ZuidAmerika hebben we laten varen, omdat rechten van spelers vaak in het bezit van meerdere mensen zijn. De landen waar we wel kunnen scoren – België, Denemarken, Zweden, IJsland en een aantal Balkanlanden – hebben we heel goed in kaart en daar zullen we vol induiken. Hoe kan het in godsnaam dat in IJsland waar 300.000 mensen wonen zoveel goede spelers doorbreken? Dat heeft met mentaliteit te maken. In verhouding met andere clubs hebben we heel veel geld voor dit soort spelers over.”

„We hebben twee nieuwe jeugdscoutmanagers aangesteld voor de samenwerkingsverbanden met de Amsterdamse amateurclubs. Ook de commissarissen vinden dat Amsterdam weer ons terrein moet zijn. Wanneer breekt er weer eens een Amsterdams straatschoffie door? En daarnaast volgen we het buitenlandse spoor. Ik weet wel dat sommigen zeggen: moet dat nou al die buitenlanders? Maar we hebben 240 spelers in de opleiding. We hebben zes buitenlandse jongens gehaald en hadden er twee lopen. Dat is – dan moet ik even snel rekenen – net drie procent. .”

De interesse in Ola John en Eljero Elia getuigt van paniek en er is te laat geschakeld.

„Ola John werd onverwachts een optie, omdat ze bij Benfica zeven Serviërs hadden gehaald en hij mocht worden verhuurd. Het was jammer dat twee spelers voor hem het weekeinde voor de transferdeadline een blessure opliepen. Ola was een – zoals Frank de Boer het altijd zegt – buitenkansje. En alle andere namen, die ik lees… ik informeer naar zes, zeven spelers, omdat ik altijd op de hoogte wil zijn. Eljero Elia was niet echt een optie. Het was geen paniekvoetbal, omdat we niemand moésten halen. Maar Ola hadden we er graag bij willen hebben.”

Marco van Ginkel heeft een grote fout gemaakt door voor Chelsea en niet voor Ajax te kiezen.

„Hij heeft geen fout gemaakt, want hij wilde dolgraag naar Ajax. Chelsea was zijn eigen keuze niet. Of het voor zijn ontwikkeling beter was geweest naar Ajax te gaan? Duizend procent. We hebben deze transferperiode nog geprobeerd hem te halen op huurbasis. Maar Chelsea liet hem helaas niet gaan.”

Adam Maher naar PSV laten vertrekken, is verkeerde zuinigheid gebleken.

„Maher heeft niets met geld te maken, want het bedrag hadden we zo kunnen neertikken. Het niet laten doorgaan van de transfer is onze technische keuze geweest. Zo doen we het. Punt. Het heeft daarom ook niets met slagkracht te maken.”

Als dit seizoen een fiasco wordt, stap ik op.

„Nee.”
pi_131118494
Overmars over gentleman’s agreement: Als een jeugdspeler van ons naar PSV of Feyenoord wil gaan, moet hij gaan. Maar als je een agreement mbt jeugdspelers maakt, waarom maak je die dan niet ook met FC Utrecht of Sparta?'

Als Siem geen klaplong had, was Duarte niet gekomen.

Overmars over kritiek transferperiode: 'We weten heel goed waar we mee bezig zijn, roeien alleen tegen de stroom in.'

Ajax is bezig geweest met Djuricic, alleen was hij het niet eens met hoe Frank hem wilde gebruiken

[ Bericht 20% gewijzigd door Ajacied422 op 13-09-2013 07:49:36 ]
pi_131118607
_O_ Marc Overmars _O_
  vrijdag 13 september 2013 @ 08:01:26 #139
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131118628
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 07:58 schreef j0rdiiii het volgende:
_O_ Marc Overmars _O_
Hij is gewoon duidelijk, netjes :)
pi_131118636

wtf? :') Siem is al bijna weer fit
Hier schreef Roypsv het volgende:
beter 10 euro naar unibet dan die vieze moeder van je nog een keer volduwen
Hier schreef Maver24 het volgende:
En weet je wat het waren. Tyfes negers.
pi_131118641
Goed verhaal :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 13 september 2013 @ 08:08:28 #142
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_131118703
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 07:58 schreef j0rdiiii het volgende:
_O_ Marc Overmars _O_
dit. Krijg er kippenvel van. Die man staat echt heel erg achter het plan. Die trekvlek van de vie moet zich schamen.

Dit plan duurt alleen wel een jaar of vijf-zes. dan staat er een team van jongens staat die het resultaat van het plan zijn.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_131118719
Iemand enig idee hoeveel kaarten verkocht zijn voor Barcelona-uit? Ga zelf niet maar ben toch benieuwd.
pi_131118730
Overmars.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_131118786
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 08:02 schreef wieisboos het volgende:

wtf? :') Siem is al bijna weer fit
Klopt, maar dat liet wel zien hoe lastig het op te vangen is als hij wegvalt, en waarschijnlijk hadden ze verwacht dat hij langer eruit zou zijn.
pi_131119878
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 08:09 schreef Afhaalchinees het volgende:
Iemand enig idee hoeveel kaarten verkocht zijn voor Barcelona-uit? Ga zelf niet maar ben toch benieuwd.
Minstens 2100.
In Southern Sun
  vrijdag 13 september 2013 @ 09:29:05 #147
265449 rechtsom
pi_131119920
quote:

[..]

:')!!

[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsom op 13-09-2013 09:37:22 ]
  vrijdag 13 september 2013 @ 09:31:51 #148
265449 rechtsom
pi_131119964
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 09:26 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Minstens 2100.
Voordat de normale CC in de verkoop gingen idd. Die hebben er nog een stuk of wat bij kunnen kopen. Minder dan ik verwacht had :)
  vrijdag 13 september 2013 @ 09:34:32 #149
265449 rechtsom
pi_131120007
Celtic uit gaat over een klein half uurtje in de verkoop voor EU+ kaarthouders. Kosten ¤ 55,95

quote:
Kaarthouder Datum Aantal per (S)CC Verkooppunt(en)
EU+ (S)CC 13-09-13 10.00 uur 1 Online/TicketBox
EU (S)CC 14-09-13 10.00 uur 1 Online/TicketBox
NL+ SCC 16-09-13 10.00 uur 1 Online/TicketBox
NL (S)CC 17-09-13 10.00 uur 1 Online/TicketBox
Seizoen Club Card 20-09-13 10.00 uur 1 Alleen Online
Ajax Life Club Card 21-09-13 10.00 uur 1 Alleen Online
Ajax Jonge Schare Club Card 21-09-13 10.00 uur 1 Alleen Online
Ajax Kids Club Card 21-09-13 10.00 uur 1 Alleen Online
Ajax Club Card 23-09-13 10.00 uur 1 Alleen Online
Einde verkoop 24-09-13 23:59 uur nvt.
pi_131120152
quote:

[..]

Ja, want ons PSV heeft wat dat betreft natuurlijk 3 jaar de ene prachtige Europese tegenstander na de andere zoek gespeeld...

Kansloze trol.
pi_131120879
Trouwens, Duarte was toch altijd de sub voor Eriksen en niet voor De Jong :?

Ik dacht dat Maher zou komen als De Jong weg zou gaan...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_131121001
quote:

[..]

En PSV dat zogenaamd expres voor lul wilde staan in de EL om zich volledig op de competitie te kunnen richten. En dan nog geen kampioen worden :')

[ Bericht 0% gewijzigd door StarGazer op 13-09-2013 10:23:04 ]
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_131121483
Nog even een _O_ voor Overmars. Ik vind het jammer en bizar dat er zo veel kritiek is gekomen, maar ik hoop en denk dat het TH zich daar niet door laat beïnvloeden.

Behalve dat het nooit meer mag gebeuren dat Sana de voorkeur krijgt boven Andersen :)
pi_131121522
Duarte ook een optie op 6 zo te zien. Hoop toch Bazoer dit seizoen al te zien. ^O^
pi_131121556
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 10:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Nog even een _O_ voor Overmars. Ik vind het jammer en bizar dat er zo veel kritiek is gekomen, maar ik hoop en denk dat het TH zich daar niet door laat beïnvloeden.

Behalve dat het nooit meer mag gebeuren dat Sana de voorkeur krijgt boven Andersen :)
Dat laatste inderdaad, ben benieuwd of morgen Fischer er alweer staat, anders hopelijk eindelijk een kans voor Andersen.
pi_131122415
Mooi bericht, wel jammer dat hij praat alsof Barca - Ajax al gespeeld is. Zo zal Celtic vorig seizoen niet gepraat hebben.
pi_131124479
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 09:34 schreef rechtsom het volgende:
Celtic uit gaat over een klein half uurtje in de verkoop voor EU+ kaarthouders. Kosten ¤ 55,95

[..]

De verkoop stopt trouwens belachelijk vroeg, al denk ik dat het snel uitverkocht is dus dat maakt niet uit :P gelukkig mag ik morgen al halen :)
pi_131124576
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:10 schreef Seam het volgende:
Mooi bericht, wel jammer dat hij praat alsof Barca - Ajax al gespeeld is. Zo zal Celtic vorig seizoen niet gepraat hebben.
Metsjfiksing.

Als Barca twee keer simpel mag winnen, mag Ajax volgend jaar weer zo'n fantastische buitenspeler huren voor veel te veel geld.
  vrijdag 13 september 2013 @ 12:49:00 #159
265449 rechtsom
pi_131124808
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 12:33 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

De verkoop stopt trouwens belachelijk vroeg, al denk ik dat het snel uitverkocht is dus dat maakt niet uit :P gelukkig mag ik morgen al halen :)
Ja, ik ook morgen. Vriend van mij heeft normale CC en wil graag eens een keertje mee. Denk dat die pech heeft :P
  vrijdag 13 september 2013 @ 13:05:23 #160
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131125180
ajaxmuseumNL twitterde op vrijdag 13-09-2013 om 12:54:41 Goed nieuws!!! Siem de Jong op de bank tegen PEC Zwolle. #AJApec #AJAX reageer retweet
pi_131125518
Damn alle ballen op Siem tegen Barca hoor O+ :D
SPOILER

[ Bericht 36% gewijzigd door Class op 13-09-2013 13:22:09 ]
pi_131125889
AFCAjax twitterde op vrijdag 13-09-2013 om 13:26:13 De Boer: 'Anderson en Klaassen spelen zondag met Jong #Ajax tegen Willem II.' #ajapec reageer retweet
Wie?
pi_131126032
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:26 schreef Gramulanion het volgende:
AFCAjax twitterde op vrijdag 13-09-2013 om 13:26:13 De Boer: 'Anderson en Klaassen spelen zondag met Jong #Ajax tegen Willem II.' #ajapec reageer retweet
Wie?
Jammer :{
  vrijdag 13 september 2013 @ 13:33:18 #164
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_131126082
Anderson of Andersen? Ik denk dat Lucas met het eerste mee gaat
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_131126100
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:33 schreef Catch22- het volgende:
Anderson of Andersen? Ik denk dat Lucas met het eerste mee gaat
Andersen gewoon.
pi_131127354
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:15 schreef Class het volgende:
SPOILER
Die 2e goal is echt ongelooflijk. Eigenlijk beide goals die hij maakte uit bij city waren pure klasse.
pi_131127650
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:31 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

Jammer :{
Andersen wel ja, Klaassen moet ver weg van Ajax1 blijven.
pi_131127687
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:15 schreef Class het volgende:
SPOILER
_O_ _O_
  vrijdag 13 september 2013 @ 14:26:48 #169
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_131127785
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:22 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Tot hoelang heeft die een contract ? Als het niet veel geld kost zou ik het laten ontbinden
RED ONS HENNIEGOD
  vrijdag 13 september 2013 @ 15:51:31 #170
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131130717
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:26 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Tot hoelang heeft die een contract ? Als het niet veel geld kost zou ik het laten ontbinden
Zo'n jongen kan altijd nog naar een NEC of zo, hij zal niet verdienen wat Sulejmani kreeg.
  vrijdag 13 september 2013 @ 15:52:06 #171
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_131130746
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:22 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

volgens mij staat er Anderson, niet Andersen.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_131130882
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:52 schreef Catch22- het volgende:

[..]

volgens mij staat er Anderson, niet Andersen.
Ja maar ze bedoelen Andersen, zie selectie voor PEC.
  vrijdag 13 september 2013 @ 16:01:24 #173
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_131131173
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:51 schreef Tarado het volgende:

[..]

Zo'n jongen kan altijd nog naar een NEC of zo, hij zal niet verdienen wat Sulejmani kreeg.
Dan zou ik hem laten gaan. Staat alleen maar talent in de weg
RED ONS HENNIEGOD
pi_131131274
ajaxlife twitterde op vrijdag 13-09-2013 om 13:42:59 Sigthórsson of Hoesen? De Boer liet al ruimte. 'Gelijk interview omdat je basis staat', roept Veltman net naar Hoesen. Dus. #ajapec reageer retweet
_O_ 5-0 denk ik.
  vrijdag 13 september 2013 @ 16:05:08 #175
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131131336
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 16:03 schreef j0rdiiii het volgende:
ajaxlife twitterde op vrijdag 13-09-2013 om 13:42:59 Sigthórsson of Hoesen? De Boer liet al ruimte. 'Gelijk interview omdat je basis staat', roept Veltman net naar Hoesen. Dus. #ajapec reageer retweet
_O_ 5-0 hoop ik.
pi_131131476
quote:
_O_ 5-0 denk ik.
Eindelijk _O_
pi_131132004
quote:
_O_ 5-0 denk ik.
Fischer-Hoesen-Krkic
Duarte-Poulsen-Serero
Boilesen-Denswil-Moisander-van Rhijn
Vermeer

Dit ofzo ?
Oh.
pi_131132254
quote:
_O_ 5-0 denk ik.
Zoals verwacht. Mooi.
pi_131132570
quote:
Frank de Boer blijft vooralsnog het vertrouwen geven aan Kenneth Vermeer en Kolbeinn Sigthorsson. 'Iedereen krijgt van mij veel vertrouwen. Kenneth is misschien niet in allerbeste vorm. Dat weet hij zelf ook, maar iedereen heeft ups en downs. Het niveau van de keepers ligt dicht bij elkaar. Cillessen klopt aan de deur, maar Kenneth Vermeer is eerste doelman. Op dit moment nog geen verandering. Voor de spitspositie geldt hetzelfde.'
pi_131132613
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 september 2013 16:37 schreef Voltreffer het volgende:

[..]

''En Kolbeinn Sigthorsson''

en dan staat er vervolgens niks over hem?
pi_131132624
quote:
Daley Blind zit bij de selectie, maar morgenochtend wordt gekeken of hij écht fit is voor PEC.
Moet haast wel, Boilesen heeft net 3 complete wedstrijden in 10 dagen achter de rug.
pi_131132642
De Hoes in de basis _O_ Heerlijk de koploper oprollen met 10-0 _O_

Nee ben toch wel nerveus :@
pi_131132644
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 16:38 schreef wieisboos het volgende:

[..]

''En Kolbeinn Sigthorsson''

en dan staat er vervolgens niks over hem?
quote:
Frank de Boer blijft vooralsnog het vertrouwen geven aan Kenneth Vermeer en Kolbeinn Sigthorsson. 'Iedereen krijgt van mij veel vertrouwen. Kenneth is misschien niet in allerbeste vorm. Dat weet hij zelf ook, maar iedereen heeft ups en downs. Het niveau van de keepers ligt dicht bij elkaar. Cillessen klopt aan de deur, maar Kenneth Vermeer is eerste doelman. Op dit moment nog geen verandering. Voor de spitspositie geldt hetzelfde.'
pi_131132670
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 16:39 schreef Voltreffer het volgende:

[..]

[..]

Oh sorry ik ben scheel. Dat heeft hij letterlijk gezegd?
pi_131132744
quote:
Terwijl de lat omhoog moet, probeert Frank de Boer de code te kraken om opnieuw een succesvol seizoen tegemoet te gaan. Een heikel punt is het in stelling brengen van de spits.

Kolbeinn Sigthórsson kende dit seizoen in Ajaxshirt geen fijner halfuur dan in de eerste helft tegen Feyenoord. Ruben Ligeon legde de ene na de andere voorzet voor het doel en de spits had zomaar drie of vier keer kunnen scoren.

Op andere momenten wordt de aanvaller uit IJsland amper in stelling gebracht en staat hij er maar een beetje verdwaald bij. In Groningen gaf Sigthórsson zelfs een voorzet op zichzelf en dat werkt natuurlijk niet.

“Ik krijg soms wel wat weinig ballen, ja. Daar moet ik mee leren omgaan,” oordeelt Sigthórsson voor de camera van RTV Noord-Holland. Eerder gaf hij nog aan dat het moeilijk is om Ajaxspits te zijn. Even later weerlegt De Boer deze opmerking tijdens het persmoment.

“Ik denk dat het wel meevalt en dat er genoeg voorzetten worden gegeven op de spits. Bojan en Fischer zijn geen echte vleugelaanvallers, nee, maar er zijn ook andere mensen die voorzetten kunnen geven. Daarbij denk ik vooral aan de backs,” legt De Boer uit.

De trainer snapt niet waar de kritiek van Sigthórsson en de discussie in algemene zin vandaan komt. Hij ziet het probleem ook niet. “Onze backs komen toch goed mee op? En trainen op voorzetten is iets wat we altijd doen. Daar verzinnen we nu geen extra vormen voor. Als je de beelden erbij pakt, zie je dat er genoeg voorzetten komen. Dat vind ik, ja.”

De grote vraag is of Sigthórsson tegen PEC Zwolle in de basis begint. De Boer liet tijdens het vragenvuur de nodige ruimte voor twijfel en wees op de belasting van zijn nummer negen, die interlands speelde. Duels met PEC, FC Barcelona en PSV staan voor de deur.

Bij het verlaten van De Toekomst liepen diverse spelers naar hun auto toe. Danny Hoesen voegde zich bij teammanager Tjerk Smeets om naar een evenement van een sponsor te vertrekken. Joël Veltman stapte ook in zijn auto. “Gelijk interview omdat je basis staat,” grapte de verdediger richting spits.

Wij van Ajax Life vingen het op en maakten er een tweet van. Vervolgens wordt geconcludeerd dat wij zeker weten dat Hoesen in de basis staat en Sigthórsson vervangt. Dat is te veel eer. We durven het namelijk niet te zeggen voor wie De Boer kiest tegen PEC.
pi_131132781
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 09:41 schreef Knalerwtje het volgende:

[..]

Ja, want ons PSV heeft wat dat betreft natuurlijk 3 jaar de ene prachtige Europese tegenstander na de andere zoek gespeeld...

Kansloze trol.
Kansloze slijmbal, het gaat om Ajax die 3 jaar geleden een revolutie hebben gestart omdat ze afgingen tegen Madrid ...
  vrijdag 13 september 2013 @ 16:45:16 #187
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_131132874
Hopelijk gaat Hoesen me verassen :)
pi_131132982
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 16:39 schreef Voltreffer het volgende:

[..]

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 16:42 schreef Voltreffer het volgende:

[..]

Leuk allemaal. Hoesen staat gewoon in de basis.
pi_131133205
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 16:43 schreef PSV1990- het volgende:

[..]

Kansloze slijmbal, het gaat om Ajax die 3 jaar geleden een revolutie hebben gestart omdat ze afgingen tegen Madrid ...
Ja, ik sta er hier bekend om dat ik nogal slijm in het Ajax-forum

Ik vind gewoon dat je als PSV-supporter best wel een klein beetje naar je eigen team mag kijken. Alsof de investeringen bij PSV en het beleid daar zo succesvol zijn geweest. Wij hebben niet eens een titel.

Natuurlijk ben ik het met je eens dat Ajax in de laatste drie jaar niet sterker is geworden, maar de organisatie is wel aangepast op het nieuwe beleid. Of dat het juiste beleid is, dat kun je pas over 5/6 jaar beoordelen. In die zin hebben de 'successen' van de afgelopen jaren ook niets te maken met het nieuwe beleid en het uitblijven van goede Europese resultaten net zo min. Het is een lange termijn visie, en die moet je niet na 3 jaar beoordelen. Dat is dom en kortzichtig.

Ik had alleen verwacht dat Ajax, naast het lange termijn plan, ook op de korte termijn in de A-selectie zou gaan investeren. Ze kiezen er voor om dat niet te doen en ik denk dat dat een fout is. Maar dat staat daar los van, het is een ander traject.
pi_131133342
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 16:53 schreef Knalerwtje het volgende:

[..]

Ja, ik sta er hier bekend om dat ik nogal slijm in het Ajax-forum

Ik vind gewoon dat je als PSV-supporter best wel een klein beetje naar je eigen team mag kijken. Alsof de investeringen bij PSV en het beleid daar zo succesvol zijn geweest. Wij hebben niet eens een titel.

Natuurlijk ben ik het met je eens dat Ajax in de laatste drie jaar niet sterker is geworden, maar de organisatie is wel aangepast op het nieuwe beleid. Of dat het juiste beleid is, dat kun je pas over 5/6 jaar beoordelen. In die zin hebben de 'successen' van de afgelopen jaren ook niets te maken met het nieuwe beleid en het uitblijven van goede Europese resultaten net zo min. Het is een lange termijn visie, en die moet je niet na 3 jaar beoordelen. Dat is dom en kortzichtig.

Ik had alleen verwacht dat Ajax, naast het lange termijn plan, ook op de korte termijn in de A-selectie zou gaan investeren. Ze kiezen er voor om dat niet te doen en ik denk dat dat een fout is. Maar dat staat daar los van, het is een ander traject.
Ze willen ook wel investeren, maar de spelers kwamen niet omdat ze of zelf niet wilden (Djuricic) of de clubs niet wouden onderhandelen (van Ginkel) of opeens nodig waren door blessures (John).
Oh.
pi_131133582
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 16:57 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ze willen ook wel investeren, maar de spelers kwamen niet omdat ze of zelf niet wilden (Djuricic) of de clubs niet wouden onderhandelen (van Ginkel) of opeens nodig waren door blessures (John).
Ach, dat wordt een beetje gezegd om de achterban tevreden te houden. Je gelooft toch niet zelf dat dat de enige spelers zijn die in beeld zijn? Als ze ECHT hadden willen versterken, dan was er ook iemand gekomen. Anders is het wel echt een hele grote faal van Overmars.

Blijft raar dat je al de hele zomer zo goed als zeker weet dat er belangrijke spelers gaan vertrekken en dat je op de flank slecht bezet bent en dat je dan pas in de laatste 3 dagen gaat handelen.... dan wil je niet echt versterken.
pi_131133611
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 17:05 schreef Knalerwtje het volgende:

[..]

Ach, dat wordt een beetje gezegd om de achterban tevreden te houden. Je gelooft toch niet zelf dat dat de enige spelers zijn die in beeld zijn? Als ze ECHT hadden willen versterken, dan was er ook iemand gekomen. Anders is het wel echt een hele grote faal van Overmars.

Blijft raar dat je al de hele zomer zo goed als zeker weet dat er belangrijke spelers gaan vertrekken en dat je op de flank slecht bezet bent en dat je dan pas in de laatste 3 dagen gaat handelen.... dan wil je niet echt versterken.
Misschien was Ola John pas echt beschikbaar in de laatste dagen. Ze zagen hem ook als een buitenkansje volgens mij.
Oh.
pi_131133665
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 17:06 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Misschien was Ola John pas echt beschikbaar in de laatste dagen. Ze zagen hem ook als een buitenkansje volgens mij.
Ja, maar je bent het toch met me eens dat er voor wat betreft de buitenspelers wel echt slecht gehandeld is de laatste 3 jaar? Dat vind ik geen toeval meer hoor.
pi_131133759
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 17:07 schreef Knalerwtje het volgende:

[..]

Ja, maar je bent het toch met me eens dat er voor wat betreft de buitenspelers wel echt slecht gehandeld is de laatste 3 jaar? Dat vind ik geen toeval meer hoor.
Dat zeker. Ik vind het ook raar dat van al die spelers waar echte interesse voor was niemand gekomen is. Maar dat hoort blijkbaar bij het beleid. En dat daar niet van afgeweken word vind ik een goed punt.

Ik ben wel benieuwd naar volgend jaar, of er dan echt spelers bijkomen. Want dan lopen er veel contracten af en gaan er ook veel spelers weg denk ik. Dan moet er sowieso wel echt wat bij.
Oh.
pi_131133811
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 17:10 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dat zeker. Ik vind het ook raar dat van al die spelers waar echte interesse voor was niemand gekomen is. Maar dat hoort blijkbaar bij het beleid. En dat daar niet van afgeweken word vind ik een goed punt.
Vasthouden aan beleid is prijzenswaardig, maar als het slecht beleid is dan niet. Ik vind dit, voor de korte termijn, slecht beleid.
pi_131133861
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 17:11 schreef Knalerwtje het volgende:

[..]

Vasthouden aan beleid is prijzenswaardig, maar als het slecht beleid is dan niet. Ik vind dit, voor de korte termijn, slecht beleid.
Ach als er paniekaankopen vind ik dat ook slecht beleid. En we kijken juist goed naar de jeugd en er zullen best wel eens directe versterkingen komen.
Oh.
pi_131134001
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 17:12 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ach als er paniekaankopen vind ik dat ook slecht beleid. En we kijken juist goed naar de jeugd en er zullen best wel eens directe versterkingen komen.
Als je 3 maanden de tijd hebt en je gaat pas in de laatste 3 dagen handelen, dan heb je het over paniekaankopen. Overmars heeft al drie jaar de tijd om fatsoenlijke buitenspelers aan te trekken. Dat heeft niets meer met paniekaankopen te maken, dat is gewoon het probleem onderschatten.

Naar de jeugd kijken is natuurlijk goed, maar dan moet je ook constateren dat er geen goede jeugd is op bepaalde posities en dat je dus volwassen spelers moet kopen om je selectie op peil te houden. Als je ziet wat er voor middelmaat is gekomen de laatste jaren, dan mag je dat Overmars best aanrekenen.
pi_131134067
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 17:16 schreef Knalerwtje het volgende:

[..]

Als je 3 maanden de tijd hebt en je gaat pas in de laatste 3 dagen handelen, dan heb je het over paniekaankopen. Overmars heeft al drie jaar de tijd om fatsoenlijke buitenspelers aan te trekken. Dat heeft niets meer met paniekaankopen te maken, dat is gewoon het probleem onderschatten.

Naar de jeugd kijken is natuurlijk goed, maar dan moet je ook constateren dat er geen goede jeugd is op bepaalde posities en dat je dus volwassen spelers moet kopen om je selectie op peil te houden. Als je ziet wat er voor middelmaat is gekomen de laatste jaren, dan mag je dat Overmars best aanrekenen.
Overmars zit er pas een jaartje. En ja ik vind ook niet dat hij geweldige spelers heeft gehaald, maar ik wacht nog echt volgende zomer af voor ik mijn conclusies trek. Ik blijf de hoop houden dat er echt eens een directe versterking komt.
Oh.
pi_131134069
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 17:16 schreef Knalerwtje het volgende:

[..]

Als Overmars er niet was hadden we Narsingh, Assaidi en Maher voor ongeveer 35-40 miljoen euro binnengehaald...

Overmars _O_
pi_131134093
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 17:18 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Als Overmars er niet was hadden we Narsingh, Assaidi en Maher voor ongeveer 35-40 miljoen euro binnengehaald...

Bron?
pi_131134097
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 17:18 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Overmars _O_
  vrijdag 13 september 2013 @ 17:19:46 #202
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_131134113
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 17:11 schreef Knalerwtje het volgende:

[..]

Als je 3 keer achter elkaar kampioen wordt dan is het korte termijn beleid ook weer niet zo slecht.
  vrijdag 13 september 2013 @ 17:20:54 #203
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_131134149
Was knalerwtje trouwens niet een slechte trol?
  vrijdag 13 september 2013 @ 17:21:22 #204
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_131134173
voetbalzonenl twitterde op vrijdag 13-09-2013 om 17:17:18 Ajax-supporters moeten uitwedstrijd bij PSV mogelijk missen #psvaja http://t.co/QdUtQG72ps reageer retweet
Smile like you mean it
www.wefut.com
pi_131134245
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 17:19 schreef Knalerwtje het volgende:

[..]

Bron?
Bron is het beleid van voor Overmars
  vrijdag 13 september 2013 @ 17:54:12 #206
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_131135292
quote:

[..]

Overmars _O_
Wat is er mis met Narsignh en Assaidi ? Had met name Assaidi graag bij Ajax gezien hadden we ook geen C garnituur van Barca hoeven te huren
  vrijdag 13 september 2013 @ 17:58:42 #207
149074 Sala-adin
Knuffelmoslim
pi_131135454
Hoe betrouwbaar is het om kaartjes via MP te halen?

Heb namelijk 2 tickets nodig naast elkaar tegen Milan, iemand die via via nog wat weet is ook welkom :@
pi_131135503
Vermeer weer in de basis dit weekend..
pi_131135570
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 17:19 schreef AFCNiels het volgende:

[..]

Als je 3 keer achter elkaar kampioen wordt dan is het korte termijn beleid ook weer niet zo slecht.
Als je terugleest, dan kun je zien wat ik daar over zeg. Kampioen worden is mooi, maar als je selectie jaarlijks verzwakt dan kun je niet spreken van goed beleid. Betekent alleen dat je minder hard afzakt dan de rest en dat kan niet het doel zijn.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 17:20 schreef AFCNiels het volgende:
Was knalerwtje trouwens niet een slechte trol?
Wat jij wil hoor. Ik probeer hier gewoon realistisch mee te discussieren. Als jij daar anders over denkt vind ik dat niet erg.
pi_131135881
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 september 2013 17:58 schreef Sala-adin het volgende:
Hoe betrouwbaar is het om kaartjes via MP te halen?

Heb namelijk 2 tickets nodig naast elkaar tegen Milan, iemand die via via nog wat weet is ook welkom :@
Is iig strafbaar, je kunt beter gewoon via Ajax kopen. Voor zover ik weet is die wedstrijd nog niet in de verkoop
pi_131135895
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 18:00 schreef Vjenne12345 het volgende:
Vermeer weer in de basis dit weekend..
Terecht
pi_131136430
Zijn er nog kaarten voor Celtic thuis te koop? Of zijn die nog niet in de verkoop ?
Oh.
pi_131137045
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 17:19 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

narsingh zou gekocht zijn als er geld was
pi_131137751
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 18:11 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

Terecht
Maakte de afgelopen wedstrijden nu niet een hele zekere indruk...
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  vrijdag 13 september 2013 @ 19:28:10 #215
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_131138034
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 18:02 schreef Knalerwtje het volgende:

[..]

Als je terugleest, dan kun je zien wat ik daar over zeg. Kampioen worden is mooi, maar als je selectie jaarlijks verzwakt dan kun je niet spreken van goed beleid. Betekent alleen dat je minder hard afzakt dan de rest en dat kan niet het doel zijn.

[..]

Wat jij wil hoor. Ik probeer hier gewoon realistisch mee te discussieren. Als jij daar anders over denkt vind ik dat niet erg.
Jij hebt eigenlijk best wel gelijk. Je wordt kampioen ja , maar wel in een competitie die wel erg slecht is en steeds verder de put in gaat . Het doel was/is om in Europa wat te doen, dat kan je nu al vergeten met deze selectie
RED ONS HENNIEGOD
pi_131138305
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 september 2013 19:28 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Jij hebt eigenlijk best wel gelijk. Je wordt kampioen ja , maar wel in een competitie die wel erg slecht is en steeds verder de put in gaat . Het doel was/is om in Europa wat te doen, dat kan je nu al vergeten met deze selectie
Zoiets kan ineens heel erg snel omslaan. Zie PSV bijvoorbeeld. Als dit beleid gaat werken(gescoutte talenten zijn goed genoeg) dan stapelt het talent zich op, dan kom je na 3 jaar Eriksen en dus 3 jaar tijd om zijn opvolger klaar te hebben niet meer in een gat. En dan zijn er meer dan 3 a 4 toppers (Ronald de Boer wil er zeker 8 hebben) in spe in de selectie, dus kans op goed jaar in Europa.

Komt helemaal goed. ^O^ Al zal je de CL er niet mee winnen.
  vrijdag 13 september 2013 @ 19:41:42 #217
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_131138426
Zie psv? Daar ben ik nog niet van overtuigd
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 13 september 2013 @ 19:41:56 #218
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_131138432
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 19:37 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

Zoiets kan ineens heel erg snel omslaan. Zie PSV bijvoorbeeld. Als dit beleid gaat werken(gescoutte talenten zijn goed genoeg) dan stapelt het talent zich op, dan kom je na 3 jaar Eriksen en dus 3 jaar tijd om zijn opvolger klaar te hebben niet meer in een gat. En dan zijn er meer dan 3 a 4 toppers (Ronald de Boer wil er zeker 8 hebben) in spe in de selectie, dus kans op goed jaar in Europa.

Komt helemaal goed. ^O^ Al zal je de CL er niet mee winnen.
Ik zou al blij zijn als we hetzelfde kunnen neerzetten als Basel de afgelopen jaren . Maar we moeten ervoor waken dat we als competitie niet de kant op gaan van de Noorse of de Kroatische waarin 1 club alles domineert maar dat je als competitie geen fluit meer voorstelt
RED ONS HENNIEGOD
pi_131138515
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 september 2013 19:41 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Ik zou al blij zijn als we hetzelfde kunnen neerzetten als Basel de afgelopen jaren . Maar we moeten ervoor waken dat we als competitie niet de kant op gaan van de Noorse of de Kroatische waarin 1 club alles domineert maar dat je als competitie geen fluit meer voorstelt
Screw that, zo snel mogelijk naar de 4e ster.
  vrijdag 13 september 2013 @ 19:46:06 #220
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_131138557
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 19:44 schreef Artillerieschaap het volgende:

[..]

Screw that, zo snel mogelijk naar de 4e ster.
Dus je zou er geen moeite hebben als we een soort Rosenborg of Dinamo Zagreb worden die alles wint hier maar in Europa een modderfiguur slaat omdat de competitie eronder heel slecht is ?
RED ONS HENNIEGOD
pi_131138763
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 september 2013 19:46 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Dus je zou er geen moeite hebben als we een soort Rosenborg of Dinamo Zagreb worden die alles wint hier maar in Europa een modderfiguur slaat omdat de competitie eronder heel slecht is ?
De Champions League is al vrijwel onhaalbaar als je geen kampioen bent geworden, dus het lijkt me dat daar nog altijd prioriteit ligt.
  vrijdag 13 september 2013 @ 19:52:46 #222
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_131138811
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 19:51 schreef Artillerieschaap het volgende:

[..]

De Champions League is al vrijwel onhaalbaar als je geen kampioen bent geworden, dus het lijkt me dat daar nog altijd prioriteit ligt.
Als het zo doorgaat mag de kampioen zo in de voorrondes starten ipv rechtstreekse kwalificatie
RED ONS HENNIEGOD
pi_131138850
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 19:41 schreef Catch22- het volgende:
Zie psv? Daar ben ik nog niet van overtuigd
Ik ook niet, ik bedoel te zeggen dat er ineens heel veel talent kan zijn. Iedereen loopt te janken dat de selectie zo kut is, als een groep spelers zich goed ontwikkelt dit seizoen dan heeft Ajax ineens veruit de meest talentvolle selectie van Nederland. Ze zijn er wel, alleen nog niet bij het eerste en het grote publiek.
pi_131138918
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 september 2013 19:52 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Als het zo doorgaat mag de kampioen zo in de voorrondes starten ipv rechtstreekse kwalificatie
Dat is bovenal te danken aan clubs zoals PSV en Twente die de Europa League laten lopen om zich te sparen voor de competitie. Dat Ajax een poule des doods loot kan het TH weinig aan doen.
  vrijdag 13 september 2013 @ 19:58:28 #225
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_131139046
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 19:55 schreef Artillerieschaap het volgende:

[..]

Dat is bovenal te danken aan clubs zoals PSV en Twente die de Europa League laten lopen om zich te sparen voor de competitie. Dat Ajax een poule des doods loot kan het TH weinig aan doen.
Als Ajax dan maar wel in de Uefa Cup clubs als Steaua eruit gaat knikkeren .
Maar het gaat sowieso gebeuren omdat clubs als Utrecht, Vitesse en Feyenoord het al verkloten in hun eerste 2 wedstrijden.
RED ONS HENNIEGOD
pi_131139356
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 19:53 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

Ik ook niet, ik bedoel te zeggen dat er ineens heel veel talent kan zijn. Iedereen loopt te janken dat de selectie zo kut is, als een groep spelers zich goed ontwikkelt dit seizoen dan heeft Ajax ineens veruit de meest talentvolle selectie van Nederland. Ze zijn er wel, alleen nog niet bij het eerste en het grote publiek.
...maar dat zijn vooral verdedigende spelers. Er lopen op dit moment weinig talentvolle aanvallers rond in de jeugd, vind ik. (Meleg en Andersen vind ik meer middenvelders).
  vrijdag 13 september 2013 @ 20:06:58 #227
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_131139429
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 20:05 schreef Kopsterk het volgende:

[..]

...maar dat zijn vooral verdedigende spelers. Er lopen op dit moment weinig talentvolle aanvallers rond in de jeugd, vind ik. (Meleg en Andersen vind ik meer middenvelders).
Ik heb al 19 jaar geen goede spits uit onze eigen opleiding gezien
RED ONS HENNIEGOD
pi_131139737
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 18:30 schreef JR-Style-93 het volgende:
Zijn er nog kaarten voor Celtic thuis te koop? Of zijn die nog niet in de verkoop ?
nog niet in verkoop
Groot fan van User Wotte
pi_131139765
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 september 2013 20:14 schreef Tjacka het volgende:

[..]

nog niet in verkoop
Aha, keek op die site maar zag alles uitverkocht. Maar leek me wel dat het passe partouts waren.

Weet je wanneer ze in de verkoop gaan?
Oh.
pi_131139836
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 september 2013 19:52 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Dan ben je al 10 rampjaren verder.
Groot fan van User Wotte
  vrijdag 13 september 2013 @ 20:16:38 #231
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_131139858
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 september 2013 20:16 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Dan ben je al 10 rampjaren verder.
ik denk nog 3 of 4
RED ONS HENNIEGOD
pi_131139913
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 september 2013 20:16 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

ik denk nog 3 of 4
Groot fan van User Wotte
  vrijdag 13 september 2013 @ 20:18:14 #233
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_131139955
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 september 2013 20:17 schreef Tjacka het volgende:

[..]

;(
RED ONS HENNIEGOD
pi_131140031
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 20:14 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Aha, keek op die site maar zag alles uitverkocht. Maar leek me wel dat het passe partouts waren.

Weet je wanneer ze in de verkoop gaan?
quote:
Belangrijke informatie

Begin volgende week volgt informatie over losse kaartverkoop per wedstrijd.

Ajax maakt momenteel een inventarisatie van het aantal overgebleven losse kaarten per thuiswedstrijd in de Champions League. Het aantal beschikbare kaarten per wedstrijd kan variëren. Een en ander onder andere afhankelijk van het aantal meereizende fans van de bezoekende club.

Let op: Op dit moment is er alleen nog beschikbaarheid op Vak410. Vak410 is alleen beschikbaar voor seizoenkaarthouders op dat vak.

Wanneer je de eigen plek hebt gekocht kan je deze vanaf 9 september zelf printen. Je vindt je bestelde kaart(en) nadat je bent ingelogd in de online ticketshop onder het kopje 'tickets printen'. Met je geprinte e-ticket(s) kun je het stadion betreden, je krijgt dus geen kaarten thuis gestuurd.

Het is voor VAK410 (424-425) niet mogelijk om gebruik te maken van e-tickets. De bestelde kaart(en) worden verzonden naar het adres van de kaarthouder.
Groot fan van User Wotte
pi_131140070
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 september 2013 20:19 schreef Tjacka het volgende:

[..]

[..]

Nice.

Hopen dat ik nog goede plaatsen kan krijgen dan.
Oh.
pi_131140169
pi_131140541
quote:
:?
Groot fan van User Wotte
pi_131140650
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 20:05 schreef Kopsterk het volgende:

[..]

Andersen, Meleg, Lobotka en Bazoer zijn al 4 middenvelders.

In de A1 heb je buitenspelers Acolatse, Becker, Kishna, Bousbiba en El-Ghazi. Deze buitenspelers had de Boer het vandaag op de persconferentie ook over, hij hoopt dat enkele hiervan de stap kunnen maken dit seizoen.
pi_131144034
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 18:11 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

Terecht
Nee.
pi_131145569
quote:
:o
Oh.
pi_131145675
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 19:55 schreef Artillerieschaap het volgende:

[..]

pi_131147179
Johan Cruijf (11 september)
http://nos.nl/video/55018(...)goal-zien-maken.html

Maar eigenlijk moeten we nu dus gaan kijken, wat loopt er in de B-selectie rond. Dat zijn de spelers die het over 3-4 jaar moeten gaan doen in Ajax 1. Alles in de tussentijd zal een combinatie van talent en aankopen worden en dat zal steeds meer richting jeugd gaan. En opmerkingen wat betreft "aangekochte" jeugdspelers is altijd een beetje lastige kwestie. Het gaat er niet alleen om dat je een 17-jarige koopt, het gaat er ook om dat je als club zijnde het aandurft om deze speler in deze belangrijke periode van zijn carrière te trainen en op te stellen in het eerste, met belangrijke wedstrijden. Sommige spelers hadden die ervaring al, sommige spelers nog niet. En wat dat betreft steekt Ajax toch echt wel met kop en schouders boven de meeste clubs, zeker in Europa, uit.
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_131149804
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:04 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

:o
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 september 2013 20:31 schreef Tjacka het volgende:

[..]

:?
Geen idee verder Hoe of wat.
pi_131149883
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:51 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

[..]

Geen idee verder Hoe of wat.
Dit is toch hetzelfde als het bericht wat ik plaatste. :')
Groot fan van User Wotte
pi_131149933
Joden!
pi_131150230
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:54 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Dit is toch hetzelfde als het bericht wat ik plaatste. :')
Je hebt gelijk :') helemaal overheen gelezen :P
pi_131153827
Mag ik zeggen dat ik blij ben dat zowel Feyenoord als Ajax meer focussen (of gaan focussen) op de jeugd? Europees spelen Nederlandse clubs sowieso niks klaar met aankopen, want elke aankoop die betaalbaar is zal B-garnituur zijn. Dan kun je maar 't beste ervoor zorgen dat er weer meer geinvesteerd wordt in de jeugd. En dan heb ik 't echt over Nederlandse jeugd, dus geen Scandinavische talenten. Als 't geen wereldspelers in de dop zijn, kun je elke speler wel vervangen door een Nederlandse speler met talent. En dat zal ook 't Nederlands elftal een stuk meer helpen.

Ik kijk in ieder geval weer uit naar een tijdperk waarin de elftallen van de Nederlandse topclubs voor minstens de helft uit Nederlandse spelers bestaan. :Y

En hoe je het ook wendt of keert, dat die miljoenen niet gelijk in de gracht geflikkerd zijn met een paniekaankoop is gewoon verstandig.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_131154082
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 02:56 schreef SuperHarregarre het volgende:
Mag ik zeggen dat ik blij ben dat zowel Feyenoord als Ajax meer focussen (of gaan focussen) op de jeugd? Europees spelen Nederlandse clubs sowieso niks klaar met aankopen, want elke aankoop die betaalbaar is zal B-garnituur zijn. Dan kun je maar 't beste ervoor zorgen dat er weer meer geinvesteerd wordt in de jeugd. En dan heb ik 't echt over Nederlandse jeugd, dus geen Scandinavische talenten. Als 't geen wereldspelers in de dop zijn, kun je elke speler wel vervangen door een Nederlandse speler met talent. En dat zal ook 't Nederlands elftal een stuk meer helpen.

Ik kijk in ieder geval weer uit naar een tijdperk waarin de elftallen van de Nederlandse topclubs voor minstens de helft uit Nederlandse spelers bestaan. :Y

En hoe je het ook wendt of keert, dat die miljoenen niet gelijk in de gracht geflikkerd zijn met een paniekaankoop is gewoon verstandig.
Eens maar ik als Ajacied heb totaal niets meer met Oranje. Beter support je België of Germany :P
pi_131154215
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 03:27 schreef tammepiet het volgende:

[..]

Eens maar ik als Ajacied heb totaal niets meer met Oranje. Beter support je België of Germany :P
Omdat er niet zo veel Ajacieden in Oranje spelen op dit moment. Normaliter zou bijna het hele team uit (ex-)Feyenoorders en Ajacieden moeten bestaan.
pi_131154657
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 03:59 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Omdat er niet zo veel Ajacieden in Oranje spelen op dit moment. Normaliter zou bijna het hele team uit (ex-)Feyenoorders en Ajacieden moeten bestaan.
Vind het ook flauwe kul dat soort dingen dat er weinig Ajacieden inspelen. Met of zonder Ajaxspelers, je weet dat het WK een fiasco wordt.
  zaterdag 14 september 2013 @ 08:40:07 #251
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_131154694
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 03:27 schreef tammepiet het volgende:

[..]

Opmerking die Feyenoorders tien jaar geleden maakten. Nu is het schijnbaar de beurt aan Ajacieden :')
  zaterdag 14 september 2013 @ 08:40:24 #252
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_131154696
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 08:33 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Vind het ook flauwe kul dat soort dingen dat er weinig Ajacieden inspelen. Met of zonder Ajaxspelers, je weet dat het WK een fiasco wordt.

Aanname. En als je dat al aan wil nemen, geef dan ook aan dat de CL een fiasco wordt. :')

[ Bericht 2% gewijzigd door Dven op 14-09-2013 08:54:22 ]
pi_131154720
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 08:40 schreef Dven het volgende:

[..]

Huidige Ajax-selectie, niet mee eens?

We weten toch wel dat Van Gaal vast gaat houden aan twee middenvelders als Strootman en Schaars. Siem de Jong wordt al tijden niet opgeroepen onder die bloedhond. Blind komt simpelweg te kort voor een niveau hoger.
  zaterdag 14 september 2013 @ 08:45:16 #254
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_131154738
Vanavond is het weer eens tijd voor een degelijke overwinning.
Smile like you mean it
www.wefut.com
  zaterdag 14 september 2013 @ 08:48:49 #255
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_131154766
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 08:42 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

We weten toch wel dat Van Gaal vast gaat houden aan twee middenvelders als Strootman en Schaars. Siem de Jong wordt al tijden niet opgeroepen onder die bloedhond. Blind komt simpelweg te kort voor een niveau hoger.
Ik vind dat soort aannames gewoon altijd wat knullig.
  zaterdag 14 september 2013 @ 08:49:07 #256
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_131154771
Eerst Eriksen kijken en dan O+ Ajax O+
pi_131154801

:9~
pi_131154802
Na vanavond een massa-aantal aan clubs gedeeld op plek 2.

PSV, Ajax, Twente o.a
pi_131154830
quote:

Alsof hij strafwerk maakte terwijl zijn vriendjes buiten voetbalden. Zo ervoer hij de anderhalf jaar dat hij geblesseerd was. Maar die donkere dagen zijn voorbij voor Ajax’ langstzittende Deen. Nicolai Boilesen (21) over blessureleed, zijn positie, oranjegekte en Celtic Park.

Herstel
,,Het heeft lang geduurd, maar ik ben helemaal terug. Heb een heel goede voorbereiding gehad en inmiddels ook een aantal wedstrijden gespeeld. De laatste negen dagen zelfs drie. Een beetje veel, maar liever dat dan te weinig. Het maakt het leven een stuk leuker als je fit bent. Ik ben hier vier jaar geleden gekomen om te voetballen, niet om in het krachthonk te zitten. Een paar weken is niet erg, maar anderhalf jaar buitenspel is heel lang. Dan word je die hersteltrainingen behoorlijk zat. Alsof jij strafwerk maakt terwijl je vriendjes buiten voetballen. Kijk, ik wist dat ik weer fit zou worden, maar de vraag was wanneer. Het duurde en het duurde. Elke dag werd ik ongeduldiger. Gelukkig bleef de trainer vertrouwen in me houden. Dat deed me goed.’’

Basisplaats
,,Een halfjaar opbouwen. Dat is wat ik voor ogen heb. Natuurlijk wil ik graag een basisplaats, maar mijn concurrent Daley heeft het afgelopen seizoen heel goed gedaan. Zo eerlijk moet ik zijn. Misschien dat we ooit samen kunnen spelen, want ik kan ook op een andere positie uit de voeten. Links in het centrum, ja. Daar heb ik vaak gestaan in de A1. De ene week was ik linksback, de andere weer centrumverdediger. Het maakt mij niet uit waar ik sta. Wel denk ik dat veel mensen de switch onderschatten. Ze denken dat je als linksback makkelijk in het centrum kan spelen en andersom. Maar de verschillen zijn groot. Centraal achterin moet je iedereen neerzetten en verzorg je de opbouw. Jij bepaalt waar de bal heen gaat. Als linksback ben je meer een volger. Dan bepaalt iemand anders of je de bal krijgt. Op sommige momenten is dat niet prettig. Bijvoorbeeld als je ruimte hebt en de bal niet krijgt.’’

Denemarken
,,Ik de langst zittende Deen bij Ajax? Ja, nu je het zegt, dat klopt. Christian Eriksen is natuurlijk weg. Ik woon hier alweer vier jaar en ik moet zeggen dat ik me hier thuis voel. Als ik vanuit Denemarken weer terug ga naar Nederland, zeg ik dat ik naar huis ga, ook al heb ik daar mijn vrienden en familie. Hier heb ik mijn eigen plek. Wat scheelt is dat er bijna geen cultuurverschillen zijn tussen Nederlanders en Denen. Ze hebben dezelfde mentaliteit. Waar de vrouwen knapper zijn? Ha, in Denemarken. Je hoort mij niet zeggen dat ze hier niet knap zijn, maar daar zijn ze nog iets knapper.’’

,,Het zou geweldig zijn als we ons met Denemarken plaatsen voor het WK. We maken nog steeds kans op de tweede plek, al moeten we dan wel winnen van Italië. Een moeilijke tegenstander, maar zij zijn al geplaatst, hè. Misschien dat de trainer dan gaat experimenteren met zijn ploeg. Je weet het nooit. Maar goed, als we tweede worden, moeten we eerst nog de play-offs doorkomen. Lukt dat allemaal niet, dan ben ik fan van Nederland. Vooral omdat Daley, Ricardo en Kenneth in Oranje spelen. Tijdens het WK van 2010 heb ik zelfs op het Museumplein gestaan toen Nederland tegen Uruguay speelde in de halve finale. Iedereen droeg oranje kleding. Ik ook. Het was een groot feest. Heel bijzonder om mee te maken, die oranjegekte.’’

Champions League
,,Barcelona, AC Milan en Celtic; de namen zeggen al genoeg. We gaan het zwaar krijgen, maar het blijven zes mooie wedstrijden. Zelfs als we woensdag met 3-0 van Barcelona zouden verliezen. Als we onszelf in de spiegel kunnen aankijken en kunnen zeggen dat we er alles aan hebben gedaan, is het goed.’’

,,De uitwedstrijd tegen Barcelona vind ik de mooiste, maar ik heb ook zin in de trip naar Schotland. Celtic heeft een geweldig stadion en de supporters zijn bloedfanatiek daar. Ik heb altijd iets gehad met die club. Sowieso is elke wedstrijd in de Champions League bijzonder. Alleen al door de hymne, die ik als kind al hoorde. Geweldig. Maar vaak besef je pas na afloop hoe bijzonder het was, want op het veld ben je vooral geconcentreerd. Dan kun je niet met open mond om je heen gaan staren.’’
_O_
pi_131155005
De Boil _O_
pi_131155163
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 08:33 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Maar dat komt door het gat van ongeveer 7-8 jaar in de jeugdopleidingen in Nederland. Pas nu komen er weer talenten aan maar die zijn echt nog niet klaar voor 2014. Pas bij 't volgende WK als ze rond de 24-25 zijn, zullen ze weer goed meekunnen. Dat zijn dan voornamelijk de Feyenoord-talenten van dit moment aangevuld met een jongere lichting Ajacieden en hopelijk nog een verrassing links of rechts.
pi_131155248
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 08:42 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Alle respect voor de broers Siem en Luuk maar dat zijn aardige clubvoetballers. En zelfs bij hun club zijn ze niet de getalenteerde mensen. Ik bedoel, dat zouden sterren zijn bij de subtop maar ze voegen vrij weinig speciaals toe aan grote teams. Hoop toch ook dat Ajacieden niet serieus geloven dat hun succes valt of staat met Siem de Jong. Aanvallend zijn er bij Oranje betere spelers en verdedigend kun je veel zeggen over Strootman maar die is ook gewoon beter.
  zaterdag 14 september 2013 @ 09:31:01 #263
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_131155282
Siem de Jong en Strootman met elkaar vergelijken :')
Smile like you mean it
www.wefut.com
  Trouwste user 2022 zaterdag 14 september 2013 @ 09:40:02 #264
7889 tong80
Spleenheup
pi_131155420
De laatste belangrijke wedstijd die Feijenoord speelde tegen PEC was tegen degradatie.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_131155464
Ik zit al klaar :P

zaterdag 14 september 2013 @ 09:54:24 #266
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_131155591
quote:
Dat elftal zou nu ongeslagen kampioen worden :')
pi_131155624
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 08:40 schreef Dven het volgende:

[..]

Opmerking die Feyenoorders tien jaar geleden maakten.
Wat een flauwekul zeg.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 14 september 2013 @ 09:57:42 #268
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_131155656
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 09:56 schreef Caland het volgende:

[..]

Wat een flauwekul zeg.
Ah kom op. Ik las in die tijd op feyenoord.netwerk.to (toentertijd nog niet aanwezig op FOK!) niet anders. In mijn omgeving (Rotterdam) hoorde ik ook niets anders.
pi_131155676
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 09:57 schreef Dven het volgende:

[..]

Ah kom op. Ik las in die tijd op feyenoord.netwerk.to (toentertijd nog niet aanwezig op FOK!) niet anders. In mijn omgeving (Rotterdam) hoorde ik ook niets anders.
Ja. In Rotterdam steunde men massaal het Duitse elftal
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_131155703
FFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUU

zaterdag 14 september 2013 @ 10:03:17 #271
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_131155733
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 09:58 schreef Caland het volgende:

[..]

Ja. In Rotterdam steunde men massaal het Duitse elftal
Neen. Ze gaven gewoon geen ruk om internationaal voetbal. Omdat de haat tegen Ajax groter was dan de liefde voor het vaderland :D
pi_131155775
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 10:03 schreef Dven het volgende:

[..]

Neen. Ze gaven gewoon geen ruk om internationaal voetbal.
Dat is nog steeds zo. Bij de meeste wat fanatiekere clubsupporters wel denk ik. Ook bij die van Ajax. Maar dat heeft verder weinig met de rivaliteit tussen Ajax en Feyenoord te maken. Eerder met een afkeer jegens het clowneske Oranje.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 14 september 2013 @ 10:07:38 #273
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_131155816
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 10:05 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat is nog steeds zo. Bij de meeste wat fanatiekere clubsupporters wel denk ik. Ook bij die van Ajax. Maar dat heeft verder weinig met de rivaliteit tussen Ajax en Feyenoord te maken. Eerder met een afkeer jegens het clowneske Oranje.
Ik heb weinig met het clowneske gedoe maar dat doet verder weinig af dat ik wel geniet van het vaderlands voetbalelftal, of daar nu Ajacieden, PSV'ers of Feyenoorders instaan. Al is het momenteel wel erg karig qua kwaliteit. En nee, niet zozeer omdat er Feyenoorders instaan want ik had graag een Israel, Laseroms en Van Hanegem zien staan _O_
pi_131155875
Ajax wilde Marco van Ginkel kopen van Vitesse, maar zag de middenvelder naar Chelsea gaan. Marc Overmars probeerde de jongeling vervolgens nog te huren, maar daar wilde Chelsea niet aan meewerken. De Londenaren en Amsterdammers houden wel contact met elkaar: als Van Ginkel niet aan spelen toekomt, is een verhuur in januari wél mogelijk. De middenvelder wil met het oog op het WK in de tweede seizoenshelft sowieso aan spelen toekomen. (Metro)
  zaterdag 14 september 2013 @ 10:13:24 #275
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131155933
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 10:05 schreef Caland het volgende:

[..]

waarheid
pi_131155986
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 10:10 schreef Ajacied422 het volgende:
Ajax wilde Marco van Ginkel kopen van Vitesse, maar zag de middenvelder naar Chelsea gaan. Marc Overmars probeerde de jongeling vervolgens nog te huren, maar daar wilde Chelsea niet aan meewerken. De Londenaren en Amsterdammers houden wel contact met elkaar: als Van Ginkel niet aan spelen toekomt, is een verhuur in januari wél mogelijk. De middenvelder wil met het oog op het WK in de tweede seizoenshelft sowieso aan spelen toekomen. (Metro)
Dacht die van Ginkel nou werkelijk dat hij een basisplaats zou krijgen :N
pi_131156091
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 10:16 schreef Gruisman het volgende:

[..]

Dacht die van Ginkel nou werkelijk dat hij een basisplaats zou krijgen :N
Van Ginkel wilde liever naar Ajax dan naar Chelsea
pi_131156099
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 09:44 schreef Afhaalchinees het volgende:
Ik zit al klaar :P

[ afbeelding ]
Kutsysteem ook, maar wel kaarten binnen _O_ _O_ _O_
pi_131156121
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 10:21 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

Van Ginkel wilde liever naar Ajax dan naar Chelsea
Ach zo.. en toch heeft die z'n handtekening gezet onder een contract van Chelsea.
pi_131156250
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 10:23 schreef Gruisman het volgende:

[..]

Ach zo.. en toch heeft die z'n handtekening gezet onder een contract van Chelsea.
Vitesse wilde toch niet aan de concurrent verkopen?
Amen.
  zaterdag 14 september 2013 @ 10:36:59 #281
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131156374
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 10:30 schreef Jivis het volgende:

[..]

Vitesse wilde toch niet aan de concurrent verkopen?
Ik denk dat Vitesse hier weinig in te zeggen had
  zaterdag 14 september 2013 @ 10:40:41 #282
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_131156461
quote:

[..]

Hebt niet altijd alles voor het keizen
  zaterdag 14 september 2013 @ 10:41:15 #283
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_131156472
Ik zie John deze winter nog wel naar Ajax gaan
pi_131156479
quote:

[..]

Ja. Of naar Chelsea, of in het 2e van vitesse makkelijke keus
pi_131156493
Lees maar hoe vitesse dat met buttner afhandelde. Die had geluk dat united nog kwam.
  zaterdag 14 september 2013 @ 11:03:22 #286
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131156955
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 10:41 schreef Dven het volgende:
Ik zie John deze winter nog wel naar Ajax gaan
Dan heb je hem niet meer nodig
pi_131157004
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 11:03 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dan heb je hem niet meer nodig
Ik lees dat hij wellicht nog een optie is. Eerst gaan ze kijken hoe de jeugd zich ontwikkelt.
  zaterdag 14 september 2013 @ 11:08:14 #288
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131157059
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 11:06 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Ik lees dat hij wellicht nog een optie is. Eerst gaan ze kijken hoe de jeugd zich ontwikkelt.
Dat je zo'n jongen haalt voor de CL kan ik wel inkomen maar ik ga ervan uit dat Ajax er niet meer in zit in de winterstop en zou het wel zo zijn heb je hem ook niet nodig gehad.
  zaterdag 14 september 2013 @ 11:20:20 #289
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_131157346
quote:

[..]

Alsof die knul een keuze had :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 14 september 2013 @ 11:24:13 #290
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131157441
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 11:20 schreef fathank het volgende:

[..]

Alsof die knul een keuze had :')
Natuurlijk heeft hij een keuze, het is ook een beetje onzin om te stellen dat Ajax meer voor hem over had dan Chelsea, boven tafel wel waarschijnlijk maar Vitesse blijft gewoon een satelietclub van Chelski.
pi_131157465
Ik vind spelers huren op zich oké, als het een aanvulling op je toptalent is. Maar niet als het een vervanging van je toptalent is. Dat belemmert de ontwikkeling. Als je met;
John (gehuurd) - Sigthorsson - Bojan (gehuurd)
Duarte - Poulsen - Van Ginkel (gehuurd)
speelt, word je op de lange termijn nooit beter.
pi_131158970
Het is meer een tijdelijke oplossing dan een daadwerkelijke aanvulling op de selectie. Sommige spelers in de jeugd zijn simpelweg nog niet klaar voor de stap.

Sommige wel zoals Denswil denk ik een goed voorbeeld van is. Je kan lastig verwachten dat je 4 nieuwe jeugdspelers ieder seizoen kan inpassen. Één a twee per seizoen die het moeten gaan redden in iig de eredivisie lijkt me realistischer. Wat dat betreft is de jupiler league een slimme zet, kunnen ze meer worden klaargestoomd

De visie is echter wel dat de jeugd Ajax moet gaan dragen maar voordat het nieuwe beleid echt rolt als een geoliede machine gaat er wel wat tijd overheen. Dure aankopen passen niet echt meer in het beleid tenzij het 100% toegevoegde waarde is
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_131159117
Justin Kluivert deze week in actie (de zoon van)

Speelt in de C1
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
  zaterdag 14 september 2013 @ 14:00:41 #294
171953 MrStock
Zedde gej joa!
pi_131161704
Die 2e goal van kluivert, leek op het eerste gezicht ruim over te gaan. Lekkere bal....
Neem jezelf niet te serieus, dat doen anderen ook niet bij jou......
pi_131161747
Vorige week, zat ook in de top 10 bij gol van de maand.
pi_131168297
AFCAjax twitterde op zaterdag 14-09-2013 om 17:30:52 Line-up #Ajax: Vermeer; Van Rhijn, Moisander, Denswil, Boilesen; Schöne, Duarte, Serero; Sana, Hoesen, Fischer. #ajapec reageer retweet
Fris, leuk.
  zaterdag 14 september 2013 @ 17:36:08 #297
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_131168438
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 september 2013 17:32 schreef Gramulanion het volgende:
AFCAjax twitterde op zaterdag 14-09-2013 om 17:30:52 Line-up #Ajax: Vermeer; Van Rhijn, Moisander, Denswil, Boilesen; Schöne, Duarte, Serero; Sana, Hoesen, Fischer. #ajapec reageer retweet
Fris, leuk.
Andersen in het 2de en Sana in eerste . Logisch
RED ONS HENNIEGOD
pi_131168514
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 september 2013 17:32 schreef Gramulanion het volgende:
Fris, leuk.
Ik vind het nog steeds schandalig dat Duarte bij Ajax speelt :')
pi_131168537
Goede opstelling.
pi_131168570
Duarte gaat kankerhard falen, hoop ik stiekem ook wel :@
pi_131168575
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 september 2013 17:39 schreef Sala-adin het volgende:
Duarte gaat kankerhard falen, hoop ik stiekem ook wel :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: