SPOILER: Transferbeleid 2012/2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jammer dat je in elke reactie van je probeert te provoceren.quote:Op donderdag 12 september 2013 01:28 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Zucht , laat dan maar, simpele ziel kun je soms toch zijn. Ben ik eens serieus in een discussie..
.
Zoals ik al zei, het gaat je niet lukken om voor elk positie iemand uit de jeugd te laten doorstromen, al is het misschien wel een beetje triest dat we niemand hebben die beter is dan Siggy. Maar goed, er is niet voor niets een nieuwe weg ingeslagen.quote:Op donderdag 12 september 2013 01:29 schreef PowerLoungen het volgende:
We kunnen niet eens een spits opleiden, dus nee
Dat we dat niet zelf kunnen is al pakweg 19 jaar zo . Dat is erg triest .quote:Op donderdag 12 september 2013 01:31 schreef Tyron het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, het gaat je niet lukken om voor elk positie iemand uit de jeugd te laten doorstromen, al is het misschien wel een beetje triest dat we niemand hebben die beter is dan Siggy. Maar goed, er is niet voor niets een nieuwe weg ingeslagen.
In de toekomst gaat het ook wel weer goed komen, maar het zal nog wel wat jaren duren. Siggy zie ik niet heel lang meer in de spits staan, die komt echt tekort.quote:Op donderdag 12 september 2013 01:31 schreef Tyron het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, het gaat je niet lukken om voor elk positie iemand uit de jeugd te laten doorstromen, al is het misschien wel een beetje triest dat we niemand hebben die beter is dan Siggy. Maar goed, er is niet voor niets een nieuwe weg ingeslagen.
Ik heb wel vertrouwen dat het met het nieuwe beleid weer goed gaat komen.quote:Op donderdag 12 september 2013 01:33 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Dat we dat niet zelf kunnen is al pakweg 19 jaar zo . Dat is erg triest .
Met de jeugd wel, eerste elftal is maar matigjes geregeldquote:Op donderdag 12 september 2013 01:34 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Ik heb wel vertrouwen dat het met het nieuwe beleid weer goed gaat komen.
De concurrenten zijn dit jaar ook niet zo goed, ik heb nog wel vertrouwen in een 4e titel op rij. In Europa gaan we niks klaarspelen denk ik.quote:Op donderdag 12 september 2013 01:36 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Met de jeugd wel, eerste elftal is maar matigjes geregeld
4e titel haal je mss wel door onze kneuzencompetitie . In Europa weer ouderwets wat grote afstraffingen , iets waar geen vooruitgang in geboekt wordtquote:Op donderdag 12 september 2013 01:40 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
De concurrenten zijn dit jaar ook niet zo goed, ik heb nog wel vertrouwen in een 4e titel op rij. In Europa gaan we niks klaarspelen denk ik.
Kampioen worden is het belangrijkste om als Ajax te kunnen blijven groeien en dan de Arena kopen en meer investeren in de jeugd.quote:Op donderdag 12 september 2013 01:40 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
De concurrenten zijn dit jaar ook niet zo goed, ik heb nog wel vertrouwen in een 4e titel op rij. In Europa gaan we niks klaarspelen denk ik.
Ajax heeft een verdediging die nog slechter is dan die van PSV vorig jaar, als je 8 goals tegen krijgt in 5 wedstrijden moet je je diep schamen. Kampioen onwaardig.quote:Op donderdag 12 september 2013 01:40 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
twitter:MikeVerweij twitterde op donderdag 12-09-2013 om 06:28:43Henri van der Aat ziet af van lidmaatschap #Ajax. Voorzitter bestuursraad Hennie Henrichs legt in #Telegraaf uit waarom. reageer retweet
quote:Ik heb diverse gesprekken met Henri gevoerd en hij betreurt het dat er commotie rond zijn persoon en dus ook rond Ajax is ontstaan. Hij hoopt dat het Ajax hartstikke goed gaat en weet dat de club is gebaat bij rust, waardoor hij tot de conclusie is gekomen dat het lidmaatschap nu niet aan de orde kan zijn.'
Of je richt je op het opleiden van Nederlands talent in plaats van Deens.quote:Op donderdag 12 september 2013 01:34 schreef Shreyas het volgende:
Het slaat natuurlijk nergens op om de jeugdopleiding als slecht of matig te kwalificeren als er even een tijdje niets aan komt. Je kan talent niet maken, je kan talent wel opleiden en ontwikkelen. Als je geen talentvolle jeugdspelers hebt, wordt het lastig om die te laten doorstromen. Soms heb je een gouden generatie, soms ook niet. Nederland moet nu maar accepteren dat we even een matige generatie hebben. Belangrijk is dat de jeugdopleidingen vanaf nu dusdanig goed zijn dat er geen talent verloren gaat, maar nogmaals, talent wordt niet gemaakt door een jeugdopleiding.
Wat een domme opmerking is dit zeg. Als er een periode is dat Denemarken grotere talenten heeft dan Nederland is er niets mis mee om die te kopen en op te leiden, zeker als die goedkoper zijn. Het clubvoetbal is een belangrijke factor als het gaat om het interland voetbal, maar ze zijn er niet verantwoordelijk voor. Een topclub heeft andere belangen dan er voor zorgen dat de nationale ploeg goed draait.quote:Op donderdag 12 september 2013 07:02 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Of je richt je op het opleiden van Nederlands talent in plaats van Deens.
Spelers in de categorie Fischer/Eriksen lopen er echt wel rond in Nederland op 14/15 jarige leeftijd, of denk je dat er in Scandinavie iets bijzonders in de lucht zit? Maar die Nederlanders kosten een paar euro meer en dat vindt onze grootste opleider te veel. Ajax, PSV en alle andere clubs in Nederland zijn op hun eigen manier schuldig aan de huidige staat van ons jong talent.
Netjes van Van der Aat, doet hij toch nog wat goedquote:Op donderdag 12 september 2013 06:45 schreef Gramulanion het volgende:
[..]twitter:MikeVerweij twitterde op donderdag 12-09-2013 om 06:28:43Henri van der Aat ziet af van lidmaatschap #Ajax. Voorzitter bestuursraad Hennie Henrichs legt in #Telegraaf uit waarom. reageer retweet
Dat het schandalig is ben ik met je eens maar zoveel is er in de verdediging niet veranderd tov vorig jaar dus het zal niet alleen daar aan liggenquote:Op donderdag 12 september 2013 01:45 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ajax heeft een verdediging die nog slechter is dan die van PSV vorig jaar, als je 8 goals tegen krijgt in 5 wedstrijden moet je je diep schamen. Kampioen onwaardig.
Dat klopt, maar een 'topclub', voor zover je daar in Nederland over kunt spreken, heeft wel degelijk belang bij de staat van het nationale elftal. Talent kun je niet maken, dat ben ik met je eens, maar talent is er gewoon en wordt niet herkend. Kijk naar Strootman, Toornstra, en zo zijn er meer spelers die ineens op 20/21 jarige leeftijd op komen duiken. Waarom hebben de topclubs die jongens niet gezien toen ze 15 waren? Omdat hun scouts in Brazilië, Denemarken, Mexico en Zuid-Afrika zaten.quote:Op donderdag 12 september 2013 07:41 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wat een domme opmerking is dit zeg. Als er een periode is dat Denemarken grotere talenten heeft dan Nederland is er niets mis mee om die te kopen en op te leiden, zeker als die goedkoper zijn. Het clubvoetbal is een belangrijke factor als het gaat om het interland voetbal, maar ze zijn er niet verantwoordelijk voor. Een topclub heeft andere belangen dan er voor zorgen dat de nationale ploeg goed draait.
In beide gevallen heb je gewoon gelijk. Er lopen in Duitsland spelers rond die beter zijn dan Huntelaar en bij mindere clubs zitten. Geldt ook voor Strootman in Italië. Maar we hadden het over jeugd opleiden, niet over spelers met haar op hun zak en al 5 jaar baard in de keel.quote:En ja, betreft Eriksen/Fischer, het is een beetje hetzelfde als de voorzitter van AS Roma zou zeggen: "Spelers in de categorie Strootman lopen er echt wel rond Italië'' of Schalke 04: "Spitsen in de categorie Huntelaar lopen er echt wel rond in Duitsland".
Strootman en Toornstraquote:Op donderdag 12 september 2013 07:57 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Dat klopt, maar een 'topclub', voor zover je daar in Nederland over kunt spreken, heeft wel degelijk belang bij de staat van het nationale elftal. Talent kun je niet maken, dat ben ik met je eens, maar talent is er gewoon en wordt niet herkend. Kijk naar Strootman, Toornstra, en zo zijn er meer spelers die ineens op 20/21 jarige leeftijd op komen duiken. Waarom hebben de topclubs die jongens niet gezien toen ze 15 waren? Omdat hun scouts in Brazilië, Denemarken, Mexico en Zuid-Afrika zaten.
En ik heb het niet alleen over de topclubs. Zelfs een club als VVV gokt op diverse exotische talenten, terwijl de eigen jeugd verpieterd.
Als je alleen gokt op buitenlanders, dan ga je het internationaal echt niet redden.
[..]
In beide gevallen heb je gewoon gelijk. Er lopen in Duitsland spelers rond die beter zijn dan Huntelaar en bij mindere clubs zitten. Geldt ook voor Strootman in Italië. Maar we hadden het over jeugd opleiden, niet over spelers met haar op hun zak en al 5 jaar baard in de keel.
Is best wel moeilijk om op 7-8 jarige leeftijd te zien of een spelertje het gaat maken, hoe ouder ze worden hoe makkelijker dat is.quote:Op donderdag 12 september 2013 07:57 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Dat klopt, maar een 'topclub', voor zover je daar in Nederland over kunt spreken, heeft wel degelijk belang bij de staat van het nationale elftal. Talent kun je niet maken, dat ben ik met je eens, maar talent is er gewoon en wordt niet herkend. Kijk naar Strootman, Toornstra, en zo zijn er meer spelers die ineens op 20/21 jarige leeftijd op komen duiken. Waarom hebben de topclubs die jongens niet gezien toen ze 15 waren? Omdat hun scouts in Brazilië, Denemarken, Mexico en Zuid-Afrika zaten.
En ik heb het niet alleen over de topclubs. Zelfs een club als VVV gokt op diverse exotische talenten, terwijl de eigen jeugd verpieterd.
Als je alleen gokt op buitenlanders, dan ga je het internationaal echt niet redden.
[..]
In beide gevallen heb je gewoon gelijk. Er lopen in Duitsland spelers rond die beter zijn dan Huntelaar en bij mindere clubs zitten. Geldt ook voor Strootman in Italië. Maar we hadden het over jeugd opleiden, niet over spelers met haar op hun zak en al 5 jaar baard in de keel.
Wijs ze maar eens aan, dan ben je een held.quote:Op donderdag 12 september 2013 08:09 schreef Dven het volgende:
Waarom leiden we niet ieder jaar gewoon 2 Cruijffs, 1 Van Basten, 2 Sneijders een Frank de Boer en een Rijkaard op? Probleem opgelost!
Die twee zijn op dit moment gewoon een voorbeeld van talenten die met een ander traject mogelijk nu veel verder waren geweest.quote:Op donderdag 12 september 2013 08:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Strootman en ToornstraHet zegt al genoeg dat je dit als voorbeelden gebruikt. Geeft alles weer over de hoeveelheid, of beter misschien, gebrek aan talent er momenteel in Nederland is. Hoe lastig is het voor jou om te accepteren dat Nederland momenteel gewoon geen geweldige generatie heeft?
Of waren afgevallen, wie zal het zeggenquote:Op donderdag 12 september 2013 08:57 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Die twee zijn op dit moment gewoon een voorbeeld van talenten die met een ander traject mogelijk nu veel verder waren geweest.
Puur giswerkquote:Op donderdag 12 september 2013 08:57 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Die twee zijn op dit moment gewoon een voorbeeld van talenten die met een ander traject mogelijk nu veel verder waren geweest.
Zoveel onzin. Nederlanders zijn veel goedkoper. Ajax richt zich daar ook veelvoudig op, Bazoer en Peeters bijvoorbeeld vergeten?quote:Op donderdag 12 september 2013 07:02 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Spelers in de categorie Fischer/Eriksen lopen er echt wel rond in Nederland op 14/15 jarige leeftijd, of denk je dat er in Scandinavie iets bijzonders in de lucht zit? Maar die Nederlanders kosten een paar euro meer en dat vindt onze grootste opleider te veel. Ajax, PSV en alle andere clubs in Nederland zijn op hun eigen manier schuldig aan de huidige staat van ons jong talent.
Jammer dat ze nu 'pas' tot die conclusie komen.quote:Op donderdag 12 september 2013 06:45 schreef Gramulanion het volgende:
[..]twitter:MikeVerweij twitterde op donderdag 12-09-2013 om 06:28:43Henri van der Aat ziet af van lidmaatschap #Ajax. Voorzitter bestuursraad Hennie Henrichs legt in #Telegraaf uit waarom. reageer retweet
talent is niet goed genoeg. Met een goede mentaliteit is een gebrek aan talent te compenseren. alleen talent zonder mentaliteit is erg lastigquote:Op donderdag 12 september 2013 08:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is best wel moeilijk om op 7-8 jarige leeftijd te zien of een spelertje het gaat maken, hoe ouder ze worden hoe makkelijker dat is.
Verder wel met je eens dat de opleiding in NL beter kan en moet, de echte toppers komen vanzelf wel boven drijven maar het gemiddelde niveau moet gewoon onhoog.
Niet helemaal met je eens, als het talent er niet is wordt het nooit wat.quote:Op donderdag 12 september 2013 10:25 schreef Catch22- het volgende:
[..]
talent is niet goed genoeg. Met een goede mentaliteit is een gebrek aan talent te compenseren. alleen talent zonder mentaliteit is erg lastig
geen talent kan niet, maar als je iets aan talent ontbeert, kan je dat door hard werken compenseren.quote:Op donderdag 12 september 2013 11:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet helemaal met je eens, als het talent er niet is wordt het nooit wat.
quote:Column: De lulkoek van Taco van den Velde
Geschreven door Peter van Remmen - Uitgave: 12 september 2013 10:42 - Bron: Ajaxinside.nl
Taco van den Velde, verslaggever van Voetbal International, bracht deze week een artikel uit in het wekelijkse magazine over de fluwelen revolutie van Ajax. Daarnaast kreeg hij acht minuten spreektijd bij VI Radio om zijn verhaal toe te lichten. Acht minuten, waarvan zeven minuten totale onzin! Dit inspireerde mij om de lulkoek van Taco van den Velde recht te zetten, om het echte verhaal achter de fluwelen revolutie te vertellen.
Nou Taco, om met de recente woorden van Johan Cruijff te beginnen: op de eerste plaats is het kortzichtig wat je zegt. En niet zo'n beetje ook. Ajax zou volgens jou drie jaar geleden zijn begonnen met de fluwelen revolutie. Hier gaat het al fout in het 'onderzoek naar pure feiten'. Want laten we reëel zijn: Cruijff stelde drie jaar geleden het beleid, het spel en technische staf bij Ajax zwaar ter discussie na de 2-0 nederlaag tegen Real Madrid. Dat is een feit. Het bleek achteraf een startschot voor de fluwelen revolutie, maar begonnen in de praktijk? Nee!
Allereerst heeft het maanden geduurd voor Cruijff en consorten daadwerkelijk aan de slag konden. Er moest nog gestreden worden voor het bestuur, de raad van commissarissen, er waren langlopende rechtszaken, Louis van Gaal, Steven ten Have, noem het allemaal maar op. Ajax is daardoor pas ruim een jaar bezig om talent uit de eigen jeugd op te leiden volgens de Ajax-filosofie, door oud-profvoetballers en Ajacieden. Maar denk je nou echt dat de Gravenberchs en Sporksledes van de wereld na het lezen van de column van Cruijff grotere talenten zijn geworden? De talenten waar het in de revolutie om draait die Ajax opleidt voor het eerste elftal, zijn talenten uit de E-tjes, D-tjes, C-tjes en misschien de B-tjes. Niet de huidige lichting die deze fase heeft gemist.
In het 'onderzoek' benoem je dat Ajax drie jaar geleden met acht zelf opgeleide spelers tegen Real Madrid aantrad. Dit jaar zouden het er maar vijf zijn en talenten die volgens Marc Overmars klaarstaan (Andersen, Bazoer en Meleg) noem jij 'niet zelf opgeleide spelers'. Nu heb ik ook onderzoek gedaan en raad eens? Alderweireld kwam op 15-jarige leeftijd naar Amsterdam, Vertonghen was zelfs een jaar ouder. Dit duo behoort binnen die acht zelf opgeleide spelers van drie jaar geleden tegen Real Madrid. Maar als Bazoer (16) zometeen doorbreekt, is hij ineens niet zelf opgeleid? Klinkklare onzin dus! Als het je uitkomt is een speler zelf opgeleid en vice versa.
Het onderzoek zou laten zien dat Ajax verder is afgedreven van waar het naar toe wil. Het onderzoek is echter totaal gefocust op het individu, terwijl dit bij de fluwelen revolutie slechts één onderdeel is. Ajax speelde drie jaar geleden alle ballen op Suárez en maar zien wat er gebeurt. Nu wordt eindelijk weer het Ajax-voetbal gespeeld: opbouw van achteruit, onder de druk uit voetballen, combinatievoetbal, ook tegen de grote ploegen in de Champions League. Daardoor kregen Manchester City, Borussia Dortmund en ook Real Madrid het een stuk lastiger tegen Ajax. Ook dit is onderdeel van de fluwelen revolutie, evenals de organisatie vol met oud-voetballers.
Ajax vaart een andere koers, een beleid waarbij jeugdspelers de kans krijgen, al komen deze nu nog voornamelijk uit het buitenland. Iemand van veertien jaar voor de leeuwen gooien lijkt me ook wat vergezocht niet? Die jongen moet er over vijf jaar staan. Als het talent er niet is in Nederland, zoek je talent in het buitenland. In plaats van Mido's, Tainio's, Sno's, Luque's en Atouba's te kopen die salarissen bijschreven waar een paard de hik van kreeg. Nee Taco, nu wordt er echt beleid gevoerd. Dankzij de fluwelen revolutie leiden wij spelers op, wij schrijven zwarte cijfers, wij zijn drie jaar op rij kampioen geworden. Dit jaar spelen wij met de jongste selectie in de Champions League. Over enkele jaren zullen wij, Ajax, de vruchten plukken van de fluwelen revolutie door spelers die doorstromen naar het eerste elftal, uit de eigen jeugd. Maar nu een oordeel vellen over iets dat pas ruim een jaar effectief bezig is? Nee, dat is niet alleen ten eerste, maar ook tot slot: Te kortzichtig!
Schrijft hij vaker dan?quote:Op donderdag 12 september 2013 12:01 schreef Da_Sandman het volgende:
Kern van dat verhaal is eigenlijk best prima hoor, maar 't is nou niet echt een briljant schrijver.
Geen idee.quote:
Het is inderdaad niet zo sterk geschreven maar zijn kritiek op Van de Velde ben ik het wel mee eensquote:
Ja daarom. De kern van het verhaal is prima, Taco zit weer eens mis, maar het is wat puberaal opgeschreven.quote:Op donderdag 12 september 2013 12:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet zo sterk geschreven maar zijn kritiek op Van de Velde ben ik het wel mee eens
ook wel grappig dat VI dit niet door hun vaste Ajax watcher laat doen, eentje laten slijmen en de ander laten afkrakenquote:Op donderdag 12 september 2013 12:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja daarom. De kern van het verhaal is prima, Taco zit weer eens mis, maar het is wat puberaal opgeschreven.
Bij VI gaat het al jaren niet meer om journalistiek, maar om entertainment. Heb m'n abonnement op het blad paar jaar geleden daarom ook opgezegd. Derksen zal voor de cijfertjes prima zijn geweest, maar inhoudelijk is het ver achteruit gegaan.quote:Op donderdag 12 september 2013 12:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
ook wel grappig dat VI dit niet door hun vaste Ajax watcher laat doen, eentje laten slijmen en de ander laten afkraken
Bron: F-side.nlquote:Zondag 22 september is het weer zover. PSV – Ajax staat op het programma. Net als voorgaande jaren een belangrijke wedstrijd voor de competitie en net als elke wedstrijd die Ajax speelt kan Ajax ook deze wedstrijd weer rekenen op de steun van een vol uitvak. Ware het niet dat, net als vorig jaar, de burgemeester van Eindhoven roet in het eten dreigt te gooien. Sterker. Hij gooit liever miljoenen over de balk dan te kiezen voor de enige juiste oplossing.
Wat is het probleem. Net als vorig jaar wordt er aan het spoor gewerkt tussen Amsterdam en Eindhoven. Werkzaamheden die ProRail al jaren geleden heeft gepland. Vorig jaar werd vanuit zowel de club Ajax als vanuit de supporters aangegeven dat een buscombi het juiste alternatief was. Maar nee, de burgemeester van Eindhoven durfde het niet aan en Ajacieden vanuit het hele land moesten naar de Arena om van daaruit met de trein via Den Haag, Rotterdam, Dordrecht, Breda, Tilburg naar Eindhoven te gaan en om na de wedstrijd datzelfde stuk terug te moeten reizen. En waarom durfde de burgemeester dat niet? Groter risico? Grote onzin! Elk jaar dat Ajax de bekerfinale speelt gaan er zo’n 8.000 Ajacieden met bussen naar Rotterdam en dat is geen probleem. Feyenoord krijgt een buscombi met 1.600 supporters naar PSV uit en het gaat niet mis. En Ajax? Ajax moet haar supporters dit jaar misschien zelfs via Venlo naar Eindhoven laten reizen of mag zelfs helemaal geen supporters meenemen. Benieuwd wat die 1.200 supporters dan die dag gaan doen. Volgens onze informatie zijn er steeds meer Ajacieden die via via aan kaarten in PSV vakken komen. Het directe gevolg van de bestuurlijke onkunde van de heer Van Gijzel.
Dat is echter nog niet alles wat de burgemeester van Eindhoven heeft bedacht. Volgens onze informatie heeft hij de minister van verkeer en waterstaat gevraagd de werkzaamheden aan het spoor te verzetten. Dit zou de belastingbetaler, waar ook alle Ajax supporters toe behoren, meerdere miljoenen euro’s gaan kosten. Zelfs het aanbod van ProRail om mee te werken aan busvervoer voor de Ajacieden kan de Einhovense burgervader niet overtuigen. En waarom? Pure lafheid. En de deal is eenvoudig. Hij zorgt voor een buscombi, wij zorgen dat het prima verloopt. Kan hij ons Amsterdammers eens laten zien of Eindhoven inderdaad de grote stad is die ze pretendeert te zijn in plaats van de provinciestad die ze met dit gedrag blijkt te zijn. Kan hij die miljoenen misschien besteden aan wat zangles voor ons Eindhovense vrienden, want dat zullen ze nodig hebben tegen een uitvak met 1.200 Ajacieden.
(Sporten)quote:Viktor Fischer speelt over een jaar mogelijk weer samen met Toby Alderweireld. Laatstgenoemde ging in de afgelopen transferperiode van Ajax naar Atlético Madrid en de Spanjaarden hebben ook een oogje op Fischer. De negentienjarige aanvaller wil dit seizoen bij Ajax laten zien dat hij klaar is voor een sterkere competitie en ziet Atlético als een mooie tussenstap richting de Europese top.
Ik moest hier heel hard om lachenquote:Op donderdag 12 september 2013 13:08 schreef handboek het volgende:
wut??
[..]
(Sporten)
http://www.voetbalzone.nl(...)ampaign=Headliner.nl
quote:De negentienjarige aanvaller wil dit seizoen bij Ajax laten zien dat hij klaar is voor een sterkere competitie en ziet Atlético als een mooie tussenstap richting de Europese top.
Interlandperiode en de voetbalblogs moeten toch vol geschreven worden hequote:Op donderdag 12 september 2013 13:08 schreef handboek het volgende:
wut??
[..]
(Sporten)
Hee, dat riep ik ook een tijdje terug. Maar pas op, want voor je het weet word je versleten voor racist én PVV-er (en misschien zelfs 'aanhanger van Frans Duits').quote:Op donderdag 12 september 2013 07:02 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Natuurlijk prefereer ik ook een Nederlander boven een Deen maar dan moet hij wel de kwaliteit hebben, dat hebben die Nederlanders bij Feyenoord iig niet, de belangrijkste speler daar is een Italiaan en het grootste talent bij PSV is een Belg/Marokkaanquote:Op donderdag 12 september 2013 13:20 schreef huffderobot het volgende:
[..]
Hee, dat riep ook een tijdje terug. Maar pas op, want voor je het weet word je versleten voor racist én PVV-er (en misschien zelfs 'aanhanger van Frans Duits').![]()
Tuurlijk willen alle Ajacieden terug naar de tijd dat Ajax het NL elftal vormde en niet Feyenoord. Mij maak je niks wijs.
Tuurlijk ben je afhankelijk van talentvolle generaties, maar als je beleid is: kopen op 15/16-jarige leeftijd in het buitenland, dan lopen NL talenten altijd de kans om ondergesneeuwd raken. Van elke Nederlandse '10' in de jeugdopleiding van Ajax, loopt er wel een betere elders rond. En als je die kunt halen, tsja, dan speelt er dus een Nederlander minder in Ajax1.quote:Op donderdag 12 september 2013 13:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Natuurlijk prefereer ik ook een Nederlander boven een Deen maar dan moet hij wel de kwaliteit hebben, dat hebben die Nederlanders bij Feyenoord iig niet, de belangrijkste speler daar is een Italiaan en het grootste talent bij PSV is een Belg/Marokkaan
quote:Op donderdag 12 september 2013 13:08 schreef handboek het volgende:
wut??
[..]
(Sporten)
quote:Op donderdag 12 september 2013 13:11 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ik moest hier heel hard om lachen
[..]
Wie neemt het serieus dan?quote:Op donderdag 12 september 2013 13:43 schreef Tyron het volgende:
[..]
[..]![]()
De wandelgangen van Voebalzone
Als dat hier al serieus genomen gaat worden..
Het beleid is niet kopen maar gaten in de opleiding met aankopen dekken, het kunnen dus 2 dingen zijn of er klopt in de scouting in Nederland weinig van of ze zijn er momenteel niet in die leeftijdsgroep.quote:Op donderdag 12 september 2013 13:41 schreef huffderobot het volgende:
[..]
Tuurlijk ben je afhankelijk van talentvolle generaties, maar als je beleid is: kopen op 15/16-jarige leeftijd in het buitenland, dan lopen NL talenten altijd de kans om ondergesneeuwd raken. Van elke Nederlandse '10' in de jeugdopleiding van Ajax loopt er wel een betere elders rond. En als je die kunt halen, tsja, dan speelt er een Nederlander minder in Ajax1.
Mee eens! De club is prio 1. Kijk hoeveel jongens er nu in Jong Oranje zitten, op dat gebied doen we toch echt wat goed hoor. Tuurlijk zie ik graag Nederlanders doorstromen, maar als ik moet kiezen tussen Ajax en het Nederlands Elftal, dan kies ik toch echt voor Ajax!quote:Op donderdag 12 september 2013 13:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het beleid is niet kopen maar gaten in de opleiding met aankopen dekken, het kunnen dus 2 dingen zijn of er klopt in de scouting in Nederland weinig van of ze zijn er momenteel niet in die leeftijdsgroep.
En ook al zou je een perfecte jeugdopleiding hebben dan nog moet je buitenkansjes als een Eriksen, Fischer en Andersen niet laten lopen omdat ze geen Nederlander zijn, kwaliteit is toch prioriteit 1.
Vergeet Denswil nietquote:Op donderdag 12 september 2013 13:59 schreef Catch22- het volgende:
Ja. Zo goed zijn die allemaal ook weer niet.
Ik vind trouwens dat Ajax wel types als stam moet kunnen opleiden. Ik heb nu t idee dat er vooral verfijnde spelers overblijven. Buiten gravenberch dan, wat is dat een beest zeg.
Ja oke, die is wel redelijk stevig. Maar geen type Nigel de Jong ofzo.quote:
Nope. Maar wel hebben Veltman ook nog, als grotere speler. Weet niet wat er verder rondloopt in de A1 en verder. Denk dat de focus in ieder geval wel veranderd is, meer type spelers opleiden in 1 systeem, dan andersom.quote:Op donderdag 12 september 2013 14:01 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ja oke, die is wel redelijk stevig. Maar geen type Nigel de Jong ofzo.
Misschien moet Ajax iets meer geduld hebben met hun 'gaten', zoals Feyenoord? Wie weet wordt er té snel gegrepen naar een 15-jarige Deen?quote:Op donderdag 12 september 2013 13:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het beleid is niet kopen maar gaten in de opleiding met aankopen dekken, het kunnen dus 2 dingen zijn of er klopt in de scouting in Nederland weinig van of ze zijn er momenteel niet in die leeftijdsgroep.
En ook al zou je een perfecte jeugdopleiding hebben dan nog moet je buitenkansjes als een Eriksen, Fischer en Andersen niet laten lopen omdat ze geen Nederlander zijn, kwaliteit is toch prioriteit 1.
Waarom zou Ajax wachten als ze een talent zoals Eriksen kunnen aantrekken? Dat kan je later een kampioenschap kosten.quote:Op donderdag 12 september 2013 14:05 schreef huffderobot het volgende:
[..]
Misschien moet Ajax iets meer geduld hebben met hun 'gaten', zoals Feyenoord? Wie weet wordt er té snel gegrepen naar een 15-jarige Deen?
En kwaliteit staat natuurlijk op nummer 1. Het is echter wel interessant dat Ajax zo achterop is geraakt qua internationals.
De Jong is pas later echt gespierd geworden bij ons was hij dat nietquote:Op donderdag 12 september 2013 14:01 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ja oke, die is wel redelijk stevig. Maar geen type Nigel de Jong ofzo.
Voordat men doorhad dat Stam een grote zou worden, moest hij eerst langs clubs als Cambuur en Zwolle. Behalve Feyenoord leidt eigenlijk geen enkele Nederlandse topclub fatsoenlijk centrale verdedigers op. PSV niet en ook Twente (nog) niet. Het zal wel iets Nederlands zijn. Of iets met geld.quote:Op donderdag 12 september 2013 13:59 schreef Catch22- het volgende:
Ja. Zo goed zijn die allemaal ook weer niet.
Ik vind trouwens dat Ajax wel types als stam moet kunnen opleiden. Ik heb nu t idee dat er vooral verfijnde spelers overblijven. Buiten gravenberch dan, wat is dat een beest zeg.
Het is niet dat als je het beleid aanpast, je direct resultaat hebt. Dit is het resultaat van vele jaren slecht beleid, vandaar de fluwelen revolutie.quote:Op donderdag 12 september 2013 14:05 schreef huffderobot het volgende:
[..]
Misschien moet Ajax iets meer geduld hebben met hun 'gaten', zoals Feyenoord? Wie weet wordt er té snel gegrepen naar een 15-jarige Deen?
En kwaliteit staat natuurlijk op nummer 1. Het is echter wel interessant dat Ajax zo achterop is geraakt qua internationals.
BMI en de Vrij zijn geweldenaren inderdaad.quote:Op donderdag 12 september 2013 14:08 schreef huffderobot het volgende:
[..]
Voordat men doorhad dat Stam een grote zou worden, moest hij eerst langs clubs als Cambuur en Zwolle. Behalve Feyenoord leidt eigenlijk geen enkele Nederlandse topclub fatsoenlijk centrale verdedigers op. PSV niet en ook Twente (nog) niet. Het zal wel iets Nederlands zijn. Of iets met geld.
Veel liever BMI en de Vrij dan Denswill en Veltman inderdaadquote:Op donderdag 12 september 2013 14:09 schreef Tyron het volgende:
[..]
BMI en de Vrij zijn geweldenaren inderdaad.
Heb je ook nog Rekik, Kongolo en Bruma. Vooral die eerste twee gaan het wel redden.quote:Op donderdag 12 september 2013 14:09 schreef Tyron het volgende:
[..]
BMI en de Vrij zijn geweldenaren inderdaad.
En Denswil zie ik er ook wel komen.quote:Op donderdag 12 september 2013 14:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Heb je ook nog Rekik, Kongolo en Bruma. Vooral die eerste twee gaan het wel redden.
Die Kongolo is echt goedquote:Op donderdag 12 september 2013 14:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Heb je ook nog Rekik, Kongolo en Bruma. Vooral die eerste twee gaan het wel redden.
Kongolo, Rekik en Denswil moeten op termijn De Vrij en Indi relatief makkelijk uit oranje spelen, ja.quote:Op donderdag 12 september 2013 14:42 schreef Tyron het volgende:
[..]
En Denswil zie ik er ook wel komen.
quote:Op donderdag 12 september 2013 14:05 schreef huffderobot het volgende:
[..]
Wie dat niet wil snapt er vrij weinig van.quote:Op donderdag 12 september 2013 14:33 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Veel liever BMI en de Vrij dan Denswill en Veltman inderdaad
Natuurlijk is dat nog zo maar ik had wel verwacht dat die jongens nu verder zouden zijn dan ze laten zien.quote:Op donderdag 12 september 2013 15:17 schreef Typisch het volgende:
[..]
Wie dat niet wil snapt er vrij weinig van.
21 jaar, is niet echt een leeftijd waarop een verdediger excelleert over het algemeenquote:Op donderdag 12 september 2013 15:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat nog zo maar ik had wel verwacht dat die jongens nu verder zouden zijn dan ze laten zien.
Mooi zo, alleen niet te gehaast gaan werken.quote:Op donderdag 12 september 2013 15:29 schreef j0rdiiii het volgende:
De Jong denkt aan PEC Zwolle
Siem de Jong kan waarschijnlijk sneller dan verwacht zijn rentree voor Ajax maken. De middenvelder liep een maand geleden een klaplong op, maar traint inmiddels weer volop mee met de landskampioen.
De aanvoerder hoopt zaterdag al bij de wedstrijdselectie voor de thuiswedstrijd tegen PEC Zwolle te zitten.
"Conditioneel heb ik natuurlijk nog een achterstandje, maar ook dat valt me niet tegen”, zei de middenvelder donderdag op de website van Ajax. "Vandaag of morgen bepalen we wanneer ik weer in actie kan komen.”
Trainer Frank de Boer had zijn volledige selectie op het veld. Ook middenvelder Thulani Serero, die last heeft van een buikspier, deed volledig mee.
Vind je dan dat ze zich goed ontwikkelen? Als ze zo door gaan halen ze het WK nietquote:Op donderdag 12 september 2013 15:37 schreef Typisch het volgende:
[..]
21 jaar, is niet echt een leeftijd waarop een verdediger excelleert over het algemeen
Vertonghen zat toen volgens mij nog bij RKC, om maar een voorbeeldje te geven.
Op dit moment gaat het wat minder, dat ziet iedereen. Neemt niet weg dat ze nog jong zijn en dat er maar weinig verdedigers (of spelers in het algemeen) zijn die al elke wedstrijd een 7 halen.quote:Op donderdag 12 september 2013 15:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vind je dan dat ze zich goed ontwikkelen? Als ze zo door gaan halen ze het WK niet
Misschien verwacht ik wel te veel maar zeker De Vrij had ik hoog zitten qua spelerquote:Op donderdag 12 september 2013 15:44 schreef Typisch het volgende:
[..]
Op dit moment gaat het wat minder, dat ziet iedereen. Neemt niet weg dat ze nog jong zijn en dat er maar weinig verdedigers (of spelers in het algemeen) zijn die al elke wedstrijd een 7 halen.
Ik was meer fan van Indi. Maar goed, ik heb nog steeds vertrouwen in die gasten. Als ze maar lang genoeg in Nederland blijven.quote:Op donderdag 12 september 2013 15:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Misschien verwacht ik wel te veel maar zeker De Vrij had ik hoog zitten qua speler
En daar gaat het vaak misquote:Op donderdag 12 september 2013 15:47 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ik was meer fan van Indi. Maar goed, ik heb nog steeds vertrouwen in die gasten. Als ze maar lang genoeg in Nederland blijven.
hij blijft zijn foutjes houden, dan houdt het na een tijdje op. kijk maar naar Donkquote:Op donderdag 12 september 2013 15:44 schreef Typisch het volgende:
[..]
Op dit moment gaat het wat minder, dat ziet iedereen. Neemt niet weg dat ze nog jong zijn en dat er maar weinig verdedigers (of spelers in het algemeen) zijn die al elke wedstrijd een 7 halen.
quote:Op donderdag 12 september 2013 16:33 schreef Adames het volgende:
[..]
hij blijft zijn foutjes houden, dan houdt het na een tijdje op. kijk maar naar Donk
Jawel, jawel. Maar ik trok net de vergelijking met Vertonghen, die speelde op die leeftijd nog bij RKC. Kan nog beide kanten op.quote:Op donderdag 12 september 2013 16:30 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
En daar gaat het vaak mis
Blijft lastig Vertonghen had toen wel kwalitatief betere spelers voor zich terwijl de Vrij dat niet heeftquote:Op donderdag 12 september 2013 16:39 schreef Typisch het volgende:
[..]
[..]
Jawel, jawel. Maar ik trok net de vergelijking met Vertonghen, die speelde op die leeftijd nog bij RKC. Kan nog beide kanten op.
Omdat de voetballers uit Nederland vooral één ding willen. Voor je 30e financieel onafhankelijk worden. De grens om de eredivisie te verlaten word maar lager en lager.quote:Op donderdag 12 september 2013 16:30 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
En daar gaat het vaak mis
Ja, maar was een parel voor de eredivisie. 1 seizoen wel te verstaan.quote:Op donderdag 12 september 2013 16:54 schreef Ajacied422 het volgende:
Firefox, Assaidi is in principe een Marokkaanse speler.
Als je zo 2 miljoen op je rekening kan bijschrijven moet je wel heel sterk in je schoenen staanquote:Op donderdag 12 september 2013 16:55 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ja, maar was een parel voor de eredivisie. 1 seizoen wel te verstaan.
Dat is het probleem juistquote:Op donderdag 12 september 2013 16:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als je zo 2 miljoen op je rekening kan bijschrijven moet je wel heel sterk in je schoenen staan
Hij zal er financieel ook niet slechter van geworden zijnquote:Op donderdag 12 september 2013 17:22 schreef Smoofie het volgende:
Van Ginkel wilde tenminste nog naar Ajax, maar werd min of meer gewdongen om naar sjelsie te gaan.
Die heeft zo'n vreselijke stem. Hopelijk wordt hij nagesynchroniseerd.quote:Op donderdag 12 september 2013 18:44 schreef Ajacied422 het volgende:
30 september Edwin vd Sar bij Derksen & ...
En dan lekker spelen in de 'Liek Kup' tegen de Rotherham Rovers.quote:Op donderdag 12 september 2013 17:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij zal er financieel ook niet slechter van geworden zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |