abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131075370
Zelfs de oprichter van HRW vindt de organisatie partijdig geworden.
pi_131075430

[ Bericht 52% gewijzigd door DeToffifee op 11-09-2013 21:45:52 ]
pi_131075494
Aan Xa1pt:
Mocht de diplomatieke optie niet werken en er moet alsnog aangevallen worden, dan vraag ik me af welke natie behalve de VS hier het materieel voor heeft.
pi_131075808
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_131076010
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:43 schreef DeParo het volgende:
Zelfs de oprichter van HRW vindt de organisatie partijdig geworden.
Ik ken de kritiek, met name met het Isral en Palestina conflict, maar ik heb niet het idee dat hun rapporten over Syri, of veel andere onderwerpen zo enorm biased zijn.
Incelfrikandel
pi_131076171
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:53 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Ik ken de kritiek, met name met het Isral en Palestina conflict, maar ik heb niet het idee dat hun rapporten over Syri, of veel andere onderwerpen zo enorm biased zijn.
Dit geven ze als reactie op de kritiek:

Human Rights Watch reageerde op die kritiek door te stellen de organisatie zich niet alleen richt op 'closed societies' maar ook op de zogeheten 'open societies' - anders zouden mensenrechtenschendingen op Guantanamo Bay en in andere ontwikkelde landen onopgemerkt blijven. Human Rights Watch does not devote more time and energy to Israel than to other countries in the region, or in the world. We've produced more than 1,700 reports, letters, news releases, and other commentaries on the Middle East and North Africa since January 2000, and the vast majority of these were about countries other than Israel. Furthermore, our Middle East division is only one of 16 research programs at Human Rights Watch. The work on Israel is a tiny fraction of Human Rights Watch's work as a whole.

Wikipedia
pi_131077350
'Syrische luchtmacht valt ziekenhuis aan'

Door een bombardement van de luchtmacht op een ziekenhuis zijn in het noorden van Syri zeker 11 doden en tientallen gewonden gevallen.
Dit meldt het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten.
Het incident gebeurde in de provincie Aleppo die voor een groot deel in handen van rebellen is. Het bombarderen van ziekenhuizen is een oorlogsmisdaad.
http://www.nu.nl/buitenla(...)-ziekenhuis-aan.html

[ Bericht 16% gewijzigd door Automatisch op 11-09-2013 22:22:22 ]
pi_131077733
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:55 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Dit geven ze als reactie op de kritiek:

Human Rights Watch reageerde op die kritiek door te stellen de organisatie zich niet alleen richt op 'closed societies' maar ook op de zogeheten 'open societies' - anders zouden mensenrechtenschendingen op Guantanamo Bay en in andere ontwikkelde landen onopgemerkt blijven. Human Rights Watch does not devote more time and energy to Israel than to other countries in the region, or in the world. We've produced more than 1,700 reports, letters, news releases, and other commentaries on the Middle East and North Africa since January 2000, and the vast majority of these were about countries other than Israel. Furthermore, our Middle East division is only one of 16 research programs at Human Rights Watch. The work on Israel is a tiny fraction of Human Rights Watch's work as a whole.

Wikipedia
Weet ik. In ieder geval heb ik nooit echt een goed argument gezien waarom ze nou zo biased zouden zijn. Ze krijgen bijvoorbeeld ook kritiek van Hamas dat ze juist weer enorm pro-Isral zouden zijn. Wat ik concludeer is dat HRW gewoon overal scherpe kritiek op heeft, zoals het hoort. Het is ook niet voor niets dat andere mensenrechtenorganisaties zoals ik noem maar wat, de VN, Amnesty, Save the Children dezelfde conclusies trekken en andersom.
Incelfrikandel
pi_131077934
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:13 schreef Automatisch het volgende:

Door een bombardement van de luchtmacht op een ziekenhuis zijn in het noorden van Syri zeker 11 doden en tientallen gewonden gevallen.
Het incident gebeurde in de provincie Aleppo die voor een groot deel in handen van rebellen is. Het bombarderen van ziekenhuizen is een oorlogsmisdaad.
Graag een bron erbij zetten :)
pi_131078358
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:13 schreef Automatisch het volgende:

http://www.nu.nl/buitenla(...)-ziekenhuis-aan.html
Als dit niet de laatste druppel is die de spreekwoordelijke emmer laat over lopen dan weet ik het ook niet meer...
pi_131078469
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:53 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Tsja hij wel.
pi_131078736
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:29 schreef DeParo het volgende:

[..]

Tsja hij wel.
Niet van onderwerpen op Isral na zover ik weet.
Incelfrikandel
pi_131078860
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:34 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Niet van onderwerpen op Isral na zover ik weet.
Ik heb het over Israel inderdaad.
pi_131079398
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:16 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Dat zal ook best, dat de VS bepaalde dingen niet best hebben gedaan. Het herhalen van oude koeien echter helpt dit conflict niet. Er is nu een andere president. En het klopt toch dat Putin niet bepaald objectief staat in dit conflict.

Het gaat hier om Syri, een land waar door beide partijen slachtingen worden verricht. Waar zelfs verboden gifgas aanvallen worden afgevuurd.
Als de VS in ieder geval wat de gifgas aanvallen betreft een stop wil zetten, heb ik daar geen problemen mee.

Maar mijn mening doet er niet er toe. Net als van de anderen :P Het gaat erom dat de grove mensenschending in Syri een halt toe geroepen wordt.
Het gaat mij ook het voorkomen van onnodig menselijk leed en niet om het machtsspel zelf. Je wilt zelf uitzoeken wat er werkelijk aan de hand is. Noam Chomsky heeft dat een groot deel van zijn leven gedaan. Een deel van de bevindingen zitten verwerkt in de eerder post en een conclusie is onvermijdelijk: het machtsspel maakt alle partijen onbetrouwbaar. De mate waarin is werkelijk schokkend.

Burgers moeten leren dat zij een groot belang hebben bij betrouwbare informatie. Propaganda, spin, geclassificeerde info etc.... zijn niet een aanleiding om zelf op zoek te gaan naar betrouwbare informatie, maar een reden om eisen te stellen aan de informatievoorziening. Op dat punt is nog heel veel in te winnen. Burgers moeten leren dit heel serieus te nemen en politici die de bevolking bespelen zouden daarop afgestraft moeten worden. Dat is de enige manier om er verbetering in te krijgen, en daarmee wordt het moeilijker voor de politiek om vuile spelletjes te spelen.

Vergelijk het met een minister die de tweede kamer onjuist of onvolledig informeert. Zegt de tweede kamer dan: ach ja, dat is politiek. Nee, zij stellen terecht dat zij hun rol niet kunnen spelen op basis van onjuiste informatie. Hetzelfde geldt voor de burger. Dat de tweede kamer de volksvertegenwoordiging is, doet daar niets aan af. De burger moet zijn stem uit kunnen brengen op basis van betrouwbare informatie.

De burger moet de politiek nog opvoeden en voorkomen dat hij zelf de sluitpost is in politieke kwesties.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 11-09-2013 22:59:44 ]
The view from nowhere.
pi_131079611
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:47 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Het gaat mij ook het voorkomen van onnodig menselijk leed en niet om het machtsspel zelf. Je wilt zelf uitzoeken wat er werkelijk aan de hand is. Noam Chomsky heeft dat een groot deel van zijn leven gedaan. Een deel van de bevindingen zitten verwerkt in de eerder post en een conclusie is onvermijdelijk: het machtsspel maakt alle partijen onbetrouwbaar. De mate waarin is werkelijk schokkend.

Burgers moeten leren dat zij een groot belang hebben bij betrouwbare informatie. Propaganda, spin, geclassificeerde info etc.... zijn niet een aanleiding om zelf op zoek te gaan naar betrouwbare informatie, maar een reden om eisen te stellen aan de informatievoorziening. Op dat punt is nog heel veel in te winnen. Burgers moeten leren dit heel serieus te nemen en politici die de bevolking bespelen zouden daarop afgestraft moeten worden. Dat is de enige manier om er verbetering in te krijgen, en daarmee wordt het moeilijker voor de politiek om vuile spelletjes te spelen.

Vergelijk het met een minister die de tweede kamer onjuist of onvolledig informeert. Zegt de tweede kamer dan: ach ja, dat is politiek. Nee, zei stellen terecht dat zij hun rol niet kunnen spelen op basis van onjuiste informatie. Hetzelfde geldt voor de burger. Dat de tweede kamer de volksvertegenwoordiging is, doet daar niets aan af. De burger moet zijn stem uit kunnen brengen op basis van betrouwbare informatie.

De burger moet de politiek nog opvoeden.
Noam Chomsky is veel maar geen autoriteit op het gebied van politiek, internationale betrekkingen, en beleid en hij komt op die gebieden eerder over als een activist dan een onderzoeker.
pi_131079849
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:47 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Burgers moeten leren dat zij een groot belang hebben bij betrouwbare informatie. Propaganda, spin, geclassificeerde info etc.... zijn niet een aanleiding om zelf op zoek te gaan naar betrouwbare informatie, maar een reden om eisen te stellen aan de informatie voorziening. Op dat punt is nog heel veel in te winnen. Burgers moeten leren dit heel serieus te nemen en politici die de bevolking bespelen zouden daarop afgestraft moeten worden. Dat is de enige manier om er verbetering in te krijgen, en daarmee wordt het moeilijker voor de politiek om vuile spelletjes te spelen.

Vergelijk het met een minister die de tweede kamer onjuist of onvolledig informeert. Zegt de tweede kamer dan: ach ja, dat is politiek. Nee, zei stellen terecht dat zij hun rol niet kunnen spelen op basis van onjuiste informatie. Hetzelfde geldt voor de burger. Dat de tweede kamer de volksvertegenwoordiging is, doet daar niets aan af. De burger moet zijn stem uit kunnen brengen op basis van betrouwbare informatie.

De burger moet de politiek nog opvoeden.
Daarom maar even het volgende:

De VN inspecteurs zijn schijnbaar op onderzoek gegaan op de juiste plek.

http://storyful.com/stories/63271

en

http://brown-moses.blogsp(...)tion-of-alleged.html

zie ook een map met bijbehorende interactieve links en video's.

https://maps.google.com/m(...)004e471308e20c96030e

Ben benieuwd wat hun bevindingen zijn!
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_131081023
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:56 schreef Montagui het volgende:

[..]

Daarom maar even het volgende:

De VN inspecteurs zijn schijnbaar op onderzoek gegaan op de juiste plek.

http://storyful.com/stories/63271

en

http://brown-moses.blogsp(...)tion-of-alleged.html

zie ook een map met bijbehorende interactieve links en video's.

https://maps.google.com/m(...)004e471308e20c96030e

Ben benieuwd wat hun bevindingen zijn!
Het punt is niet dat burgers al deze bronnen gaan opzoeken. De burger is veel te makkelijk te misleiden. Burgers behoren gewoon in de krant lezen wat er wel en niet bekent is. Als later blijkt dat er opzettelijk valse informatie is verstrekt, dan moet dat grote gevolgen hebben.

Op dit moment lijkt het alsof de burger het normaal vindt dat hij wordt bespeeld. Vol trots praten politieke partijen over hun spindoctors, hun misleidende verkiezingscampagnes. Alsof het een indicatie van talent is als iemand erin slaagt de bevolking te misleiden. Er is een cultuur omslag nodig waarin de waardering voor dit soort politiek spel omslaat in afkeuring. Het is juist naief om het belang hiervan niet in te erkennen en politici zoveel ruimte te geven.
The view from nowhere.
pi_131081335
quote:
HRW is niet betrouwbaar inzake Syri. Al 2 jaar niet meer, sinds de organisatie partij heeft gekozen voor de moslim-kannibalen.

Syria: Human Rights Watch (HRW) with another Propaganda Stunt
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_131081482
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:19 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Weet ik. In ieder geval heb ik nooit echt een goed argument gezien waarom ze nou zo biased zouden zijn. Ze krijgen bijvoorbeeld ook kritiek van Hamas dat ze juist weer enorm pro-Isral zouden zijn. Wat ik concludeer is dat HRW gewoon overal scherpe kritiek op heeft, zoals het hoort. Het is ook niet voor niets dat andere mensenrechtenorganisaties zoals ik noem maar wat, de VN, Amnesty, Save the Children dezelfde conclusies trekken en andersom.
Dan heb je niet goed rondgekeken.

Far Beyond the Curve: HRW’s Bias and Lack of Credibility in 2012
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_131081572
Ah Assad valt nu ineens ziekenhuizen aan. How convenient. :')
pi_131081909
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:51 schreef DeParo het volgende:

[..]

Noam Chomsky is veel maar geen autoriteit op het gebied van politiek, internationale betrekkingen, en beleid en hij komt op die gebieden eerder over als een activist dan een onderzoeker.
Wanneer ben je een autoriteit in de politiek?

Meest geciteerde persoon
Awards and honors
Noam Chomsky bibliography
The view from nowhere.
pi_131082327
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 23:48 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Wanneer ben je een autoriteit in de politiek?

Meest geciteerde persoon
Awards and honors
Noam Chomsky bibliography
Omdat Noam Chomsky de waarheid rondom joods-zionistische macht in de VS hardop durft te zeggen, wordt hij door veel Joden vergruisd.

quote:
"Anti-semitism is no longer a problem. It's raised, but it's raised because privileged people want to make sure they have total control, not just 98% control." — Noam Chomsky
Om maar niet over zijn kritiek op de Joodse Staat te hebben.

quote:
The only realistic political settlement, for the time being, in the past ten or twelve years, that would satisfy the right of self-determination for both national groups is a two-state settlement. Everybody knows what it would have to be: Israel within approximately the pre-June 1967 borders and a Palestinian state in the West Bank and the Gaza Strip, and a return of the Golan Heights to Syria, or maybe some other arrangement.
http://www.chomsky.info/books/dissent01.htm

Nee, de kritiek alleen al die deze MIT-academicus te verduren krijgt zegt al genoeg, hij heeft de waarheid bij de ballen te pakken.
pi_131082417
quote:
15s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:27 schreef Infection het volgende:

[..]

Als dit niet de laatste druppel is die de spreekwoordelijke emmer laat over lopen dan weet ik het ook niet meer...
Echt he, tijd om gewoon hard in te grijpen. Ik kan geen popcorn blijven kopen die ik dan maar wer opeet bij een slechte B-film terwijl ik het kocht voor 'Uncle Same' _O_
pi_131082715
quote:
NGO Monitor is zelf ook niet kosjer:

NGO Monitor
NGO Monitor needs a monitor
The view from nowhere.
pi_131082926
Bericht op nu.nl dat assad een ziekenhuis heeft aangevallen klopt dit? :o
pi_131082995
quote:
3s.gif Op donderdag 12 september 2013 00:22 schreef Logician het volgende:
Bericht op nu.nl dat assad een ziekenhuis heeft aangevallen klopt dit? :o
Ja, Assad gaat ziekenhuizen bombarderen op het moment dat ie net een deal heeft om zijn chemische wapens te overhandigen. Tuurlijk klopt dat.
pi_131083044
quote:
10s.gif Op donderdag 12 september 2013 00:24 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ja, Assad gaat ziekenhuizen bombarderen op het moment dat ie net een deal heeft om zijn chemische wapens te overhandigen. Tuurlijk klopt dat.
Leek mij al zo vreemd, nu.nl :')
pi_131083058
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 00:26 schreef Logician het volgende:

[..]

Leek mij al zo vreemd, nu.nl :')
Komt van ANP af, dat bericht. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')