Onzin, ik wijs op inhoudelijke gronden een extremistische ideologie af. Ik wil me dat achterlijke en gevaarlijke verhaal niet door jou op laten leggen.quote:Op donderdag 12 september 2013 08:54 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het libertarisme afwijzen is precies dat. Jij wilt voor mensen bepalen hoe ze moeten leven en ik wil dat mensen die keuze zelf mogen maken.
Probeer gewoon inhoudelijk te blijven. Commentaar op mij drop je maar in het feedbacktopic in plaats van keer op keer proberen topics te verkloten.quote:Op donderdag 12 september 2013 08:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom, jij doet zelf nooit anders
Vrijheid om je eigen leven te leiden is dan ook niet op te leggen. Regels leg je op.quote:Op donderdag 12 september 2013 08:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Onzin, ik wijs op inhoudelijke gronden een extremistische ideologie af. Ik wil me dat achterlijke en gevaarlijke verhaal niet door jou op laten leggen.
Strategie van dorreknoper, ieder topic erover begint hij er over te schelden, het zijn racisten, aluhoedjes, het voert tot anarchie, etc etcquote:Op donderdag 12 september 2013 08:57 schreef arjan1212 het volgende:
Niet weer dit gezeik; het is altijd hetzelfde > libertariers zijn idioten > libertariers zijn geniaal > enz
Laten we afspreken dat we allemaal inhoudelijk blijven. Dat moet dan ook voor jou gelden.quote:Op donderdag 12 september 2013 08:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Probeer gewoon inhoudelijk te blijven. Commentaar op mij drop je maar in het feedbacktopic in plaats van keer op keer proberen topics te verkloten.
Grappig, dit is namelijk precies wat jij doet namelijkquote:Op donderdag 12 september 2013 08:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Probeer gewoon inhoudelijk te blijven. Commentaar op mij drop je maar in het feedbacktopic in plaats van keer op keer proberen topics te verkloten.
Primaquote:Op donderdag 12 september 2013 09:00 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Laten we afspreken dat we allemaal inhoudelijk blijven. Dat moet dan ook voor jou gelden.
Dat is al zo vaak gedaan. Ik moet overigens de eerste extreme ideologie die wel werkbaar is nog tegenkomen.quote:Op donderdag 12 september 2013 08:55 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als jij dan eens aangeeft waarom het libertarisme een onwerkbare utopie is.
Je wilt bijvoorbeeld geen vrij wapenbezit?quote:Op donderdag 12 september 2013 08:59 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Vrijheid om je eigen leven te leiden is dan ook niet op te leggen. Regels leg je op.
We hadden net afgesproken dat we inhoudelijk zouden postenquote:Op donderdag 12 september 2013 09:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is al zo vaak gedaan. Ik moet overigens de eerste extreme ideologie die wel werkbaar is nog tegenkomen.
Wat is er extreem aan mensen die hun eigen leven leiden zonder een ander te hinderen en zonder inmenging van anderen? Wat is er mis aan mensen die zich lokaal organiseren zonder staat? Wat is er mis mee als zaken die nu centraal dwingend geregeld zijn spontaan gedecentraliseerd worden?quote:Op donderdag 12 september 2013 09:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is al zo vaak gedaan. Ik moet overigens de eerste extreme ideologie die wel werkbaar is nog tegenkomen.
Wat impliceer je met die vraag?quote:Op donderdag 12 september 2013 09:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je wilt bijvoorbeeld geen vrij wapenbezit?
Dan moet er afscheid genomen worden van macht, invloed, budget, baantjes, en vooral rechtvaardiging van het bestaanquote:Op donderdag 12 september 2013 09:03 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wat is er extreem aan mensen die hun eigen leven leiden zonder een ander te hinderen en zonder inmenging van anderen? Wat is er mis aan mensen die zich lokaal organiseren zonder staat? Wat is er mis mee als zaken die nu centraal dwingend geregeld zijn spontaan gedecentraliseerd worden?
Du_ke probeert het topic van de rails af te krijgen, en dat lukt hem prima. Laat hem eerst maar eens aangeven hoe hij het Libertarisme ziet. Dan kunnen we verder praten.quote:Op donderdag 12 september 2013 09:04 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wat impliceer je met die vraag?
We zouden het over libertarisme hebben, en inhoudelijk reageren.quote:Op donderdag 12 september 2013 09:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je wilt bijvoorbeeld geen vrij wapenbezit?
Welke extreme ideologie is in de praktijk werkbaar dan?quote:Op donderdag 12 september 2013 09:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
We hadden net afgesproken dat we inhoudelijk zouden posten
Je hebt je denkbeelden vaak zat toegelicht en daar zitten altijd extremistische componenten in. Ik vind de vrijheid om een ander op basis van een zwak excuus af te maken nogal wat. Of het toestaan van actieve discriminatie op basis van ras of geaardheid bijvoorbeeld. Het hele pakket is nu eenmaal nogal extremistisch.quote:Op donderdag 12 september 2013 09:03 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wat is er extreem aan mensen die hun eigen leven leiden zonder een ander te hinderen en zonder inmenging van anderen? Wat is er mis aan mensen die zich lokaal organiseren zonder staat? Wat is er mis mee als zaken die nu centraal dwingend geregeld zijn spontaan gedecentraliseerd worden?
Ik vind dat je wederom ridiculiseert. Er is geen vrijheid om een ander af te maken en vrije associatie is iets heel anders dan iemand discrimineren. Er is niets extreem aan de ideologie van vrijheid. Wat extreem is is een systeem wat we nu hebben wat alleen kan bestaan via dwang.quote:Op donderdag 12 september 2013 11:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je hebt je denkbeelden vaak zat toegelicht en daar zitten altijd extremistische componenten in. Ik vind de vrijheid om een ander op basis van een zwak excuus af te maken nogal wat. Of het toestaan van actieve discriminatie op basis van ras of geaardheid bijvoorbeeld. Het hele pakket is nu eenmaal nogal extremistisch.
Of wou je beweren dat je ideale wereldbeeld niet extreem afwijkt van hoe het nu gaat?
Nee dat is zeer zeker niet de praktische uitwerking. Een failed-state is iets compleet anders dan wat libertariėrs bepleiten. Libertariėrs verwerpen niet zo zeer de ordenende elementen van een samenleving, maar de wijze waarop deze hun legitimiteit verkrijgen. Bovendien zal een transitie naar een libertarische samenleving geleidelijk moeten verlopen om de nu overheidstaken over te laten nemen door privaatrechtelijke partijen,quote:Op donderdag 12 september 2013 08:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja Somalie of bijvoorbeeld Jemen zijn wel de praktische uitwerking van hetgene libertariers bepleiten. Wellicht niet de bedoeling maar wel het gevolg.
Niet alleen Piet hoor. Paper_Tiger, 99.999, Myph, Euribob, Hexagon, allen missen ze het punt dat ik in de OP maak. Mijn gedachte is dat de overheid om sommige terreinen dermate groot is geworden dat het effectief beleid ondermijnt. Iets wat voorstanders van een actieve overheid zich naar mijn idee juist aan moeten trekken.quote:Op donderdag 12 september 2013 12:42 schreef KoosVogels het volgende:
Piet heeft weer vakkundig een discussie om zeep geholpen met z'n zure persoonlijkheid
Het staat je vrij om met gelijkgezinden een vorm van overheid op te zetten, zolang je anderen maar niet dwingt eraan mee te doen door middel van een éénzijdig sociaal contract waarin men geboren wordt.quote:Op donderdag 12 september 2013 08:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Onzin, ik wijs op inhoudelijke gronden een extremistische ideologie af. Ik wil me dat achterlijke en gevaarlijke verhaal niet door jou op laten leggen.
Ja maar... Somalie heeft geen overheid en nog steeds is er geweld dus het Liberale experiment is mislukt!!quote:Op donderdag 12 september 2013 12:43 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nee dat is zeer zeker niet de praktische uitwerking. Een failed-state is iets compleet anders dan wat libertariėrs bepleiten. Libertariėrs verwerpen niet zo zeer de ordenende elementen van een samenleving, maar de wijze waarop deze hun legitimiteit verkrijgen. Bovendien zal een transitie naar een libertarische samenleving geleidelijk moeten verlopen om de nu overheidstaken over te laten nemen door privaatrechtelijke partijen,
Gedragsregels en de handhaving daarvan, criminaliteitsbestrijding, en rechtspraak zijn voorbeelden van die elementen die in failed states compleet afwezig zijn, en in een libertarische samenleving voor vrijwel de gehele bevolking gewoon onderdeel van het dagelijks leven zullen zijn. Zij het gebaseerd op privaatrechtelijke constructen.
Verder is een feitelijke staat van burgeroorlog dus een weinig gunstige situatie om een libertarische samenleving van de grond te laten komen.
je wou beweren dat het systeem wat je voorstelt niet extreem afwijkt van het huidige?quote:Op donderdag 12 september 2013 12:17 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik vind dat je wederom ridiculiseert. Er is geen vrijheid om een ander af te maken en vrije associatie is iets heel anders dan iemand discrimineren. Er is niets extreem aan de ideologie van vrijheid. Wat extreem is is een systeem wat we nu hebben wat alleen kan bestaan via dwang.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |