abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131086219
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 08:54 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Het libertarisme afwijzen is precies dat. Jij wilt voor mensen bepalen hoe ze moeten leven en ik wil dat mensen die keuze zelf mogen maken.
Onzin, ik wijs op inhoudelijke gronden een extremistische ideologie af. Ik wil me dat achterlijke en gevaarlijke verhaal niet door jou op laten leggen.
pi_131086245
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 08:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom, jij doet zelf nooit anders
Probeer gewoon inhoudelijk te blijven. Commentaar op mij drop je maar in het feedbacktopic in plaats van keer op keer proberen topics te verkloten.
  donderdag 12 september 2013 @ 08:59:48 #128
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_131086256
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 08:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Onzin, ik wijs op inhoudelijke gronden een extremistische ideologie af. Ik wil me dat achterlijke en gevaarlijke verhaal niet door jou op laten leggen.
Vrijheid om je eigen leven te leiden is dan ook niet op te leggen. Regels leg je op.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  donderdag 12 september 2013 @ 08:59:58 #129
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131086259
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 08:57 schreef arjan1212 het volgende:
Niet weer dit gezeik; het is altijd hetzelfde > libertariers zijn idioten > libertariers zijn geniaal > enz
Strategie van dorreknoper, ieder topic erover begint hij er over te schelden, het zijn racisten, aluhoedjes, het voert tot anarchie, etc etc
Als Mod laat hij goed zien dat die rol niet functioneerd als hij zich belanghebbend ziet. Precies wat er mis is aan overheden en ambtenaren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 12 september 2013 @ 09:00:24 #130
379943 Paper_Tiger
pi_131086267
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2013 08:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Probeer gewoon inhoudelijk te blijven. Commentaar op mij drop je maar in het feedbacktopic in plaats van keer op keer proberen topics te verkloten.
Laten we afspreken dat we allemaal inhoudelijk blijven. Dat moet dan ook voor jou gelden.
  donderdag 12 september 2013 @ 09:00:42 #131
45206 Pietverdriet
pi_131086272
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2013 08:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Grappig, dit is namelijk precies wat jij doet namelijk
  donderdag 12 september 2013 @ 09:01:10 #132
45206 Pietverdriet
pi_131086282
quote:
14s.gif Op donderdag 12 september 2013 09:00 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Laten we afspreken dat we allemaal inhoudelijk blijven. Dat moet dan ook voor jou gelden.
Prima
pi_131086291
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 08:55 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Als jij dan eens aangeeft waarom het libertarisme een onwerkbare utopie is.
Dat is al zo vaak gedaan. Ik moet overigens de eerste extreme ideologie die wel werkbaar is nog tegenkomen.
pi_131086313
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 08:59 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Vrijheid om je eigen leven te leiden is dan ook niet op te leggen. Regels leg je op.
Je wilt bijvoorbeeld geen vrij wapenbezit?
  donderdag 12 september 2013 @ 09:03:31 #135
45206 Pietverdriet
pi_131086327
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2013 09:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is al zo vaak gedaan. Ik moet overigens de eerste extreme ideologie die wel werkbaar is nog tegenkomen.
We hadden net afgesproken dat we inhoudelijk zouden posten
  donderdag 12 september 2013 @ 09:03:50 #136
379943 Paper_Tiger
pi_131086333
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2013 09:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat is er extreem aan mensen die hun eigen leven leiden zonder een ander te hinderen en zonder inmenging van anderen? Wat is er mis aan mensen die zich lokaal organiseren zonder staat? Wat is er mis mee als zaken die nu centraal dwingend geregeld zijn spontaan gedecentraliseerd worden?
  donderdag 12 september 2013 @ 09:04:23 #137
379943 Paper_Tiger
pi_131086345
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2013 09:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat impliceer je met die vraag?
  donderdag 12 september 2013 @ 09:06:17 #138
45206 Pietverdriet
pi_131086377
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 09:03 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Wat is er extreem aan mensen die hun eigen leven leiden zonder een ander te hinderen en zonder inmenging van anderen? Wat is er mis aan mensen die zich lokaal organiseren zonder staat? Wat is er mis mee als zaken die nu centraal dwingend geregeld zijn spontaan gedecentraliseerd worden?
Dan moet er afscheid genomen worden van macht, invloed, budget, baantjes, en vooral rechtvaardiging van het bestaan
pi_131086379
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 09:04 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Wat impliceer je met die vraag?
Du_ke probeert het topic van de rails af te krijgen, en dat lukt hem prima. Laat hem eerst maar eens aangeven hoe hij het Libertarisme ziet. Dan kunnen we verder praten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 12 september 2013 @ 09:09:07 #140
45206 Pietverdriet
pi_131086422
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2013 09:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

We zouden het over libertarisme hebben, en inhoudelijk reageren.
Dit is zoiets als ik je zou vragen wanneer jij bent opgehouden je vrouw te slaan, met het stellen van de vraag impliceer je al zoveel.
  donderdag 12 september 2013 @ 09:13:26 #141
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_131086496
Ik zie het wel gebeuren dat Nederland een boete krijgt omdat het per ongeluk een keer boven de 6% klimt door een succesvolle bio-diesel campagne. Of dat het in allerijl de accijnzen omhoog gooit als het te populair wordt. Beetje hetzelfde verhaal met de zuinige auto's en de kunstgrepen daarin. Geef die ongein gewoon vrij en laat Shell en hun lobbyisten buiten de deur van het euro-parlement. Subsidieer liever manieren om biodiesel efficiėnter te krijgen door algen of zo. Verzin wat leuks.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 12 september 2013 @ 09:17:28 #142
45206 Pietverdriet
pi_131086549
Ik denk dat dit nu juist een schoolvoorbeeld is van wat er mis is met subsidieren, hele regenwouden zijn er gekapt om palmolieplantages neer te zetten, voedselprijzen zijn enorm gestegen waardoor er al die onrusten zijn.
pi_131089233
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 09:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

We hadden net afgesproken dat we inhoudelijk zouden posten
Welke extreme ideologie is in de praktijk werkbaar dan?
pi_131089373
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 09:03 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Je hebt je denkbeelden vaak zat toegelicht en daar zitten altijd extremistische componenten in. Ik vind de vrijheid om een ander op basis van een zwak excuus af te maken nogal wat. Of het toestaan van actieve discriminatie op basis van ras of geaardheid bijvoorbeeld. Het hele pakket is nu eenmaal nogal extremistisch.
Of wou je beweren dat je ideale wereldbeeld niet extreem afwijkt van hoe het nu gaat?
  donderdag 12 september 2013 @ 12:17:50 #145
379943 Paper_Tiger
pi_131090793
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2013 11:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je hebt je denkbeelden vaak zat toegelicht en daar zitten altijd extremistische componenten in. Ik vind de vrijheid om een ander op basis van een zwak excuus af te maken nogal wat. Of het toestaan van actieve discriminatie op basis van ras of geaardheid bijvoorbeeld. Het hele pakket is nu eenmaal nogal extremistisch.
Of wou je beweren dat je ideale wereldbeeld niet extreem afwijkt van hoe het nu gaat?
Ik vind dat je wederom ridiculiseert. Er is geen vrijheid om een ander af te maken en vrije associatie is iets heel anders dan iemand discrimineren. Er is niets extreem aan de ideologie van vrijheid. Wat extreem is is een systeem wat we nu hebben wat alleen kan bestaan via dwang.
pi_131091433
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 08:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja Somalie of bijvoorbeeld Jemen zijn wel de praktische uitwerking van hetgene libertariers bepleiten. Wellicht niet de bedoeling maar wel het gevolg.
Nee dat is zeer zeker niet de praktische uitwerking. Een failed-state is iets compleet anders dan wat libertariėrs bepleiten. Libertariėrs verwerpen niet zo zeer de ordenende elementen van een samenleving, maar de wijze waarop deze hun legitimiteit verkrijgen. Bovendien zal een transitie naar een libertarische samenleving geleidelijk moeten verlopen om de nu overheidstaken over te laten nemen door privaatrechtelijke partijen,

Gedragsregels en de handhaving daarvan, criminaliteitsbestrijding, en rechtspraak zijn voorbeelden van die elementen die in failed states compleet afwezig zijn, en in een libertarische samenleving voor vrijwel de gehele bevolking gewoon onderdeel van het dagelijks leven zullen zijn. Zij het gebaseerd op privaatrechtelijke constructen.

Verder is een feitelijke staat van burgeroorlog dus een weinig gunstige situatie om een libertarische samenleving van de grond te laten komen.
pi_131091740
quote:
10s.gif Op donderdag 12 september 2013 12:42 schreef KoosVogels het volgende:
Piet heeft weer vakkundig een discussie om zeep geholpen met z'n zure persoonlijkheid _O_
Niet alleen Piet hoor. Paper_Tiger, 99.999, Myph, Euribob, Hexagon, allen missen ze het punt dat ik in de OP maak. Mijn gedachte is dat de overheid om sommige terreinen dermate groot is geworden dat het effectief beleid ondermijnt. Iets wat voorstanders van een actieve overheid zich naar mijn idee juist aan moeten trekken.
pi_131091797
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 08:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het staat je vrij om met gelijkgezinden een vorm van overheid op te zetten, zolang je anderen maar niet dwingt eraan mee te doen door middel van een éénzijdig sociaal contract waarin men geboren wordt.

Als jij zo graag bij je handje begeleid wil worden bij alles wat je doet moet je dat vooral zelf weten... alleen moet je het niet aan mij opleggen, iets dat nu wel gebeurt.
pi_131091864
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 12:43 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Nee dat is zeer zeker niet de praktische uitwerking. Een failed-state is iets compleet anders dan wat libertariėrs bepleiten. Libertariėrs verwerpen niet zo zeer de ordenende elementen van een samenleving, maar de wijze waarop deze hun legitimiteit verkrijgen. Bovendien zal een transitie naar een libertarische samenleving geleidelijk moeten verlopen om de nu overheidstaken over te laten nemen door privaatrechtelijke partijen,

Gedragsregels en de handhaving daarvan, criminaliteitsbestrijding, en rechtspraak zijn voorbeelden van die elementen die in failed states compleet afwezig zijn, en in een libertarische samenleving voor vrijwel de gehele bevolking gewoon onderdeel van het dagelijks leven zullen zijn. Zij het gebaseerd op privaatrechtelijke constructen.

Verder is een feitelijke staat van burgeroorlog dus een weinig gunstige situatie om een libertarische samenleving van de grond te laten komen.
Ja maar... Somalie heeft geen overheid en nog steeds is er geweld dus het Liberale experiment is mislukt!!

Althans dat roepen veel mensen zonder ook maar enig historisch besef. Totaal niet kijken naar de situatie hiervoor.
pi_131092851
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 12:17 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik vind dat je wederom ridiculiseert. Er is geen vrijheid om een ander af te maken en vrije associatie is iets heel anders dan iemand discrimineren. Er is niets extreem aan de ideologie van vrijheid. Wat extreem is is een systeem wat we nu hebben wat alleen kan bestaan via dwang.
je wou beweren dat het systeem wat je voorstelt niet extreem afwijkt van het huidige?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')