De Poolse Bruid?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 23:36 schreef Andromache het volgende:
Ik ben op zoek naar een Nederlandse tv-film over een Poolse/Roemeense vrouw die hier in de vrouwenhandel/prostitutie terechtkomt. Ze heeft een mahonierode paardenstaart en draagt regelmatig een coltruitje. De mensenhandelaren zijn deels Turks, maar er zit ook een Nederlander bij. Die laatste wordt gespeeld door een acteur die ook in Penoza seizoen 1 zat. Hij is degene die in die serie geld komt ophalen van Carmen op een brug. Later in Penoza wordt hij neergeschoten door de Belgische drugshandelaar.
De hoofdrolspeelster zit opgesloten in een huis met meerdere uitgebuite vrouwen. Éen van haar collegaprostituees heeft een dochtertje bij zich. Deze vrouw wordt echter op een bepaalde dag koud gemaakt door de mensenhandelaren, en de Poolse(?) hoofdrolspeelster vlucht vervolgens het huis uit met het meisje.
Ze zitten een tijdje in een caravan, in een vervallen vakantiehuisje, en op het einde van de film komen ze in een speeltuintje in een Vinexwijk terecht waar ook een moeder met haar zoon is. De hoofdrolspeelster gaat er in een onbewaakt ogenblik vandoor en laat het meisje achter, natuurlijk in de hoop dat de moeder het meisje opvangt, wat ook gebeurt. De hoofdrolspeelster gaat aan het eind van de film stiekem kijken of het meisje inderdaad onder dak is, en door de ramen van de doorzonwoning ziet ze het meisje fris gewassen en in schone kleren aan de eettafel zitten met het gezin.
Wie o wie?
quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:44 schreef zwartja het volgende:
Dag mensen,
Ik ben opzoek naar de titel van een film. Die vriend was een lul ofzo.
Best wel wat duidelijke info denk ik dus ik ben benieuwd of jullie er uit komen!
zou het? zal lachen zijn aangezien de hoofdrol in zowel de Poolse bruid als Penoza door dezelfde vrouw wordt gespeeld en dan niet wordt herkend (en een speler met een bijrol/tijdelijke rol in Penoza wel).quote:
http://www.nordicstore.ne(...)nn_dvd_1442_prd1.htmquote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:31 schreef Gowzah het volgende:
De titel heb ik al: Utlaginn (Outlaw: The Saga of Gisli), een IJslandse film. Deze is ooit een keer uitgezonden tijdens de Veronica filmmaand of bij een filmcyclus van de VPRO. Maakte destijds erg veel indruk door zijn ruwe karakter en inhoud.
Wie weet waar ik deze filmkan bemachtigen?
Nee, wacht. Ik heb al wat beters.quote:http://www.nordicstore.ne(...)nn_dvd_1442_prd1.htm
Nee. Het was een tv-film. De actrice in kwestie is echt Pools ofzo.quote:
Een wild guess...quote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:43 schreef Andromache het volgende:
[..]
Nee. Het was een tv-film. De actrice in kwestie is echt Pools ofzo.
Ik heb heel penoza niet gezienquote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:58 schreef Andromache het volgende:
nee ook niet. kent iemand anders de naam van de acteur die ik bedoel? dan kan ik het wel op IMDB terugvinden. in de aftiteling van Penoza 1 staat hij niet vermeld. Hij zat ook in het promotiefilmpje voor de uitreiking van de Gouden Kalveren, hij was zogenaamd één van de genomineerden voor beste acteur. Ronde kop, kleine ogen, kort bruin ietwat krullend haar.
Fargo?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:08 schreef DenHeldert het volgende:
Wederom zoek ik een film.
Het speelt zich af in Amerika, de plattelands-gebieden. Het verhaal draait om 2 agenten, moordzaken. De film kenmerkt zich doordat de zoektocht naar de daders van moorden telkens plausibel en geloofwaardig wordt neergezet. De clues die de twee overduidelijk zeer ervaren rechercheurs emotieloos opdoen komen ook geloofwaardig over, en worden logisch opgevolgd tijdens de onderzoeken.
Wat ik mij verder herinner is dat 1 van de rechercheurs man is, en 1 vrouw. Tegen het eind schiet de vrouw geheel in de stijl van de film een man neer: de man rent in eerste instantie weg, zij gaat netjes in de schiethouding staan en schiet hem van een afstand in zijn been waarna hij direct neer valt. De agenten snellen erheen en slaan hem in de boeien.
Geen overdreven gedoe dus.
Volgens mij draaide film over het opsporen van deze seriemoordenaar, maar het kan ook zijn dat ze steeds andere moorden oplosten.
Op het eind blijkt de vrouw al de gehele tijd zwanger te zijn geweest.
nee joh da's Fedja van Huet. De man die ik bedoel heeft een ronder gezicht. Hij zit op http://penoza.kro.nl/seizoenen/1/afleveringen/03-10-2010 op ongeveer 38 minuten, de kerel die bijna door Carmen wordt neergeschoten.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 19:13 schreef kvd het volgende:
Deze?
[ afbeelding ]
(ik heb ook heen reclamefilmpje gezien, dus ik ben aan het gokken. Als je heel toevallig weet in welke aflevering hij wordt neergeschoten of wanneer hij Carmen aan het bedreigen in, dan kan ik gerichter met je meezoeken)
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 23:36 schreef Andromache het volgende:
Ik ben op zoek naar een Nederlandse tv-film over een Poolse/Roemeense vrouw die hier in de vrouwenhandel/prostitutie terechtkomt. Ze heeft een mahonierode paardenstaart en draagt regelmatig een coltruitje. De mensenhandelaren zijn deels Turks, maar er zit ook een Nederlander bij. Die laatste wordt gespeeld door een acteur die ook in Penoza seizoen 1 zat. Hij is degene die in die serie geld komt ophalen van Carmen op een brug. Later in Penoza wordt hij neergeschoten door de Belgische drugshandelaar.
De hoofdrolspeelster zit opgesloten in een huis met meerdere uitgebuite vrouwen. Éen van haar collegaprostituees heeft een dochtertje bij zich. Deze vrouw wordt echter op een bepaalde dag koud gemaakt door de mensenhandelaren, en de Poolse(?) hoofdrolspeelster vlucht vervolgens het huis uit met het meisje.
Ze zitten een tijdje in een caravan, in een vervallen vakantiehuisje, en op het einde van de film komen ze in een speeltuintje in een Vinexwijk terecht waar ook een moeder met haar zoon is. De hoofdrolspeelster gaat er in een onbewaakt ogenblik vandoor en laat het meisje achter, natuurlijk in de hoop dat de moeder het meisje opvangt, wat ook gebeurt. De hoofdrolspeelster gaat aan het eind van de film stiekem kijken of het meisje inderdaad onder dak is, en door de ramen van de doorzonwoning ziet ze het meisje fris gewassen en in schone kleren aan de eettafel zitten met het gezin.
Wie o wie?
Ja dat is hem, dank!!quote:
Kat verkrachting zit er volgens mij niet in, maar wel kat mishandeling, verdrinking etc.quote:Op maandag 14 oktober 2013 12:47 schreef Gowzah het volgende:
Naar aanleiding van het topic over de ziekste film die je ooit hebt gezien dacht ik aan een film die ik halverwege de jatren 90 eens heb gezien. Daarin komt een scene voor waar een jongen wordt uitgedaagd een kat te verkrachten en dat vervolgens ook doet. De titel is kort, zoiets als leolo, nelono, violo of zoiets. In ieder geval een woord met veel o's.
Nee, Gummo is het niet. Het is waarschijnlijk toch Leolo, een Canadese film.quote:Kat verkrachting zit er volgens mij niet in, maar wel kat mishandeling, verdrinking etc.
De film waar ik aan denk is Gummo
Gummo (1997) - IMDb
Love?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:08 schreef FL_Freak het volgende:
Heb vandaag Gravity gezien en dat deed mijn maat gelijk denken aan een film waarbij iemand op een space station zat terwijl er oorlog uitbreekt.
Wie weet hoe deze film heet? Kan geloof niet meer dan een paar jaar oud zijn.
Ik denk (bijna) zeker te weten dat ik 'm eindelijk gevonden heb. Ik staarde te veel op US ipv AUS.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:36 schreef Gemistry het volgende:
Hi iedereen,
Hopelijk kijken jullie ook veel docu's ;-)
Ongeveer 1 a 2 jaar geleden viel ik in een documentaire op HollandDoc, Canvas of een van die kanalen. Het was een hele toffe docu waarvan ik de naam helaas vergeten ben.
Het draaide om een man die zijn levensverhaal/carriere vertelde. Toen ik in het verhaal kwam had hij het over dat er in die tijd in zijn omgeving (Amerika) geen tijdschrift/info werd uitgegeven over Surfen of Muziek (vergeten) dus ging hij dat maar met vrienden doen. Werd een succes, verkocht het magazine en ging vervolgens verder met het maken van een surffilm. Daar hadden ze nog geen soundtrack voor en kregen deze uiteindelijk van een grote band (of die band werd er vervolgens groot door, dacht het eerste). Vervolgens ging hij surfen in een land overzee waar dat nog niet/nauwelijks werd gedaan. Toen gingen ze verder reizen en vonden ze een mooie/oudse cultuur waar ze zelf een docu over wilde maken. Dit werd ook weer een succes en ze maakte daar een reeks van (dacht iets in de buurt van Nepal/Oosters). Het laatste wat ik mij herinner is dat die man een kangoeroo-farm in Australie begonnen was, omdat toen hij daar was zich om het lot van de dieren bekommerde.
Al met al een inspirerend verslag over een man die (met passie) deed wat hij wilde en het daardoor een succes leek te worden. Als iemand een idee heeft hoor ik het graag! Alvast veel dank!
Why the fuck wil je dat nog een keer zien, weirdoquote:Op maandag 21 oktober 2013 14:20 schreef Gowzah het volgende:
[..]
Nee, Gummo is het niet. Het is waarschijnlijk toch Leolo, een Canadese film.
Niet, Harajuku. Lees het oorspronkelijke bericht nog eens, pipo.quote:Why the fuck wil je dat nog een keer zien, weirdo
Die wil ik ook hebben!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:05 schreef Gemistry het volgende:
[..]
Ik denk (bijna) zeker te weten dat ik 'm eindelijk gevonden heb. Ik staarde te veel op US ipv AUS.
Het gaat om 'The Life & Films of Alby Falzon':
De grote band was Pink Floyd. De docuserie over culturen werd uiteindelijk de serie met 12 afleveringen "Festivals of the World".
Nu kijken of de film nog ergens te vinden is. Enjoy!
Klassiekerquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:24 schreef DenHeldert het volgende:
Ik zoek geen specifieke film, maar wel films over een specifiek onderwerp.
Namelijk: Het Franse Vreemdelingenlegioen.
Is dat een slechte grap of een foutje?quote:
En u heeft de toegezonden link ge-dubbelcheckt?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:42 schreef Mark het volgende:
Nee, da's een film over het Franse Vreemdelingenlegioen
quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:24 schreef DenHeldert het volgende:
Ik zoek geen specifieke film, maar wel films over een specifiek onderwerp.
Namelijk: Het Franse Vreemdelingenlegioen.
Legionnaire (1998) - IMDbquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:47 schreef Karina het volgende:
[..]
Plaatje doet het niet bij mij. Gokje van wat het was: Louis de Funes?
Je kent mij toch, ik maak geen grappenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:49 schreef Karina het volgende:
[..]
Ah, vanwege je PI dacht ik aan een grapje namelijk
Oh nee da's waarquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:49 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Je kent mij toch, ik maak geen grappen
AMEN!quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:51 schreef Karina het volgende:
[..]
Oh nee da's waar
OT dan, ik vond dit lijstje.
is de marine niks voor jou?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:50 schreef DenHeldert het volgende:
Meh... Zeker wel bedankt voor de tips, maar ik zoek meer iets á la Band of Brothers.
Geloof het of niet, maar ik overweeg zelf om erheen te gaan.
Nu snap ik dat een film dit niet blablabla... Maar wil er graag wat van zien. Het interesseert me.
Heb alle docu's inmiddels al bekeken.
Ik zie als ik uit mijn raam kijk wel altijd van die grote grijze schepen enzo, maar de Marine??quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 20:33 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
is de marine niks voor jou?
ik gok dat die bij jou in de buurt wel een vestiging hebben
Toevallig krijg ik zojuist een tip (niet eens om gevraagd trouwens) elders op het FOK! Forum.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:51 schreef Karina het volgende:
[..]
Oh nee da's waar
OT dan, ik vond dit lijstje.
Mooiquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 21:06 schreef DenHeldert het volgende:
Toevallig krijg ik zojuist een tip (niet eens om gevraagd trouwens) el;ders op het FOK! Forum.
Wou hem toch nog even kwijt
http://tvblik.nl/nederland-zingt/frans-riphagen
Klinkt als Dollsquote:Op zondag 27 oktober 2013 18:25 schreef zwartja het volgende:
Ik zoek een film waarin (aan het eind geloof ik) een man op een bankje ergens ooit heeft afgesproken met zijn geliefde. Zo van: Ik zit elke zondag om 3 uur daar en ik wacht me leven lang tot je komt). Iets zegt me dat hij ook een cirkel bij dat bankje geschilderd heeft. Ik zat te denken aan Mr. Nobody maar weet het niet zeker..
Dat klinkt als een aflevering van Doomsday Preppers van National Geographicquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:38 schreef Saninl het volgende:
Ik zoek een programma dat volgens mij op Discovery werd uitgezonden over een soort sekte-achtige woongroep die bang is voor het einde van de wereld. Dus die mensen hadden 100 blikken soep enzo in de kelder staan..
Iemand?
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:39 schreef kvd het volgende:
[..]
Dat klinkt als een aflevering van Doomsday Preppers van National Geographic
Graag gedaanquote:
quote:
Dolls is het niet.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
In de film Dolls zit een verhaal over iemand die zoiets doet.
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:12 schreef zwartja het volgende:
Ik zoek een film waarin (aan het eind geloof ik) een man op een bankje ergens ooit heeft afgesproken met zijn geliefde. Zo van: Ik zit elke zondag om 3 uur daar en ik wacht me leven lang tot je komt). Iets zegt me dat hij ook een cirkel bij dat bankje geschilderd heeft. Ik zat te denken aan Mr. Nobody maar weet het niet zeker..
Hoe kom je erop?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 07:30 schreef Dagonet het volgende:
http://thoughtcatalog.com(...)en-fingerbangs-nsfw/
Het was een heel gezoek maar graag gedaan hoorquote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:47 schreef zwartja het volgende:
[..]
Had ik het dus toch goed. Dankjewel!
lijkt erop misschien, maar ik mis dat verschuiven van de klokquote:Op woensdag 30 oktober 2013 07:30 schreef Dagonet het volgende:
Ik schat de eerste van dit lijstje:
http://thoughtcatalog.com(...)en-fingerbangs-nsfw/
Google, girl skirt rollercoaster moviequote:
Nou, dan heb ik die voor je, raar filmpje (het bespreken van de film), maar op ga maar kijken vanaf 4.25, dan zie je dat er een klok verschoven wordtquote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:28 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
lijkt erop misschien, maar ik mis dat verschuiven van de klok
iets ouder,maar misschien the bank job?quote:Op zondag 3 november 2013 02:02 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ben opzoek naar een Britse crime/actie film waarbij een bank beroofd wordt.
De film komt uit het jaar 2012/2013.
Ik kan hem zo even niet voor de geest halen en op Google vinden.
Bij voorbaat dank in ieder geval
Volgens tineye Deathnote 2quote:Op zondag 3 november 2013 13:45 schreef SEMTEX het volgende:
Wat is de titel van deze anime?
[ afbeelding ]
Klinkt wel als iets van De Sluitschutters, maar of het dat ook is..quote:Op zondag 3 november 2013 20:59 schreef fiskejet het volgende:
Ik zoek een korte clip/sketch van een Nederlands programma als Koefnoen/Draadstaal/Neonletters/enz.
Wat gebeurt er? Tegenover een terras vol mensen gaat een man opzichtig in een vuilnisbak graaien tot het hele terras kijkt. Vervolgens haalt de man een lingobal uit de vuilnisbak en zegt: "28".
Iemand een idee?
hmm nee het is wel echt al een paar jaar oud!quote:Op zondag 3 november 2013 21:09 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Klinkt wel als iets van De Sluitschutters, maar of het dat ook is..
Nope, hij komt echt uit 2012 of 2013quote:Op zondag 3 november 2013 02:11 schreef kvd het volgende:
[..]
iets ouder,maar misschien the bank job?
http://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Bank_Job
Flypaper?quote:Op maandag 4 november 2013 08:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nope, hij komt echt uit 2012 of 2013
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |