Nope.quote:
Klopt. Maar dat was ook niet het argument. Het argument was dat de godshypothese meer aannames vereist dan het alternatief.quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:16 schreef Natural-Cool het volgende:
Argumenten voor of tegen -geloven- zeggen totaal niets over het wel of niet bestaan van welke god dan ook.
Dat heb ik nergens gezegd, maar het klopt an sich wel. Als je iets wilt zeggen over kennis en mogelijkheden daartoe is het wel handig om iets te weten van kennistheorie, kennismethodes en wetenschapsfilosofie.quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:16 schreef Natural-Cool het volgende:
Waarom zou je, als je verstand hebt van de kwantummechanica, hersenaandoeningen of eiwitten meer inzicht hebben in het (niet) bestaan van God dan een gemiddeld mens?
Het lijkt er inderdaad op dat je het filmpje van SpecialK niet hebt gezien. Dit is de "ah, dat van jullie is ook een geloofsstandpunt" drogreden.quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:24 schreef Natural-Cool het volgende:
[..]
Gebruik jij nou je "gevoel" als bron van weten ?
quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:13 schreef SpecialK het volgende:
God is geen verklaring. Het is een kurk om het geheel stop te zetten.
- Hoe vallen appels naar de grond?
Oh dat doet god.
- Oh.
Ja dus hou maar op met dat gejammer over natuurwetten dat is waardeloos gezanik.
Ontkenning is een algemeen afweermechanisme. In deze stadium beschermt de persoon zich door de waarheid geheel af te wijzen. Als iemand niet goed in staat is informatie te verwerken, kan een blijvende stoornis ontstaan en de persoon beletten op zoek te gaan naar de feiten of uit protest of boosheid, de woede richten, ten onrechte, op de brenger van het nieuws, ook kan de woede naar God worden geuit.quote:
In eerdere fases verhief je je vroegere situatie misschien tot obsessie, nu kun je op afstand bekijken hoe het echt zit gestoeld op de wetenschap en de rede.quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:13 schreef SpecialK het volgende:
Wat is een verklaring van wat? Weer zo'n "ik heb er geen antwoord op" vaagheid.
Je begint een beetje vervelend te worden.quote:Op maandag 7 oktober 2013 11:04 schreef Natural-Cool het volgende:
[..]
[..]
Ontkenning is een algemeen afweermechanisme. In deze stadium beschermt de persoon zich door de waarheid geheel af te wijzen. Als iemand niet goed in staat is informatie te verwerken, kan een blijvende stoornis ontstaan en de persoon beletten op zoek te gaan naar de feiten of uit protest of boosheid, de woede richten, ten onrechte, op de brenger van het nieuws, ook kan de woede naar God worden geuit.
Mijn "vroegere" situatie? Obsessie? Wat denk jij over mij te weten?quote:[..]
In eerdere fases verhief je je vroegere situatie misschien tot obsessie, nu kun je op afstand bekijken hoe het echt zit gestoeld op de wetenschap en de rede.
Dat komt door je bevooroordeelde benadering, terwijl ik zoveel moeite heb gedaan en op zijn minst een intelligent / amusant - antwoord / weerwoord terug had verwacht.quote:Op maandag 7 oktober 2013 13:01 schreef SpecialK het volgende:
Je begint een beetje vervelend te worden.
Net als velen erger ik, mij ook aan personen die net doen alsof alle feiten al helemaal niet meer te bespreken zijn, terwijl ze dat juist wel blijken zijn. Veel gelovigen roepen het op zichzelf af door fel tegen wetenschap te zijn, ik had gehoopt dat je zou inzien dat wetenschap ook mijn wapen is in deze discussie.quote:
Het filmpje is niet een wetenschappelijk standpunt, of wel ?quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:54 schreef Molurus het volgende:
Het lijkt er inderdaad op dat je het filmpje van SpecialK niet hebt gezien. Dit is de "ah, dat van jullie is ook een geloofsstandpunt" drogreden.
Ik kan je alleen maar aanraden dat filmpje alsnog te bekijken.
Nee. Komt vooral door jouw vervelende gedrag.quote:Op maandag 7 oktober 2013 13:19 schreef Natural-Cool het volgende:
[..]
Dat komt door je bevooroordeelde benadering,
Schijnheilig ventje ben je. Ik heb al uitgelegd dat als je denkt dat atheisten atheisten zijn om wetenschappelijke redenen dat je het niet hebt begrepen. Dat punt lijkt niet echt door te willen komen.quote:Laten we gewoon wetenschappelijk bescheiden blijven bij het interpreteren van de feiten.
Je doet alsof jouw wapen wetenschap is maar je weet er duidelijk niks van af als je denkt dat wetenschappelijke consensus een ideeen-in-de-mode parade is en dat evolutie evenals goddelijke schepping even waarschijnlijk zijn en dat de keuze slechts persoonlijke voorkeur is.quote:[..]
Net als velen erger ik, mij ook aan personen die net doen alsof alle feiten al helemaal niet meer te bespreken zijn, terwijl ze dat juist wel blijken zijn. Veel gelovigen roepen het op zichzelf af door fel tegen wetenschap te zijn, ik had gehoopt dat je zou inzien dat wetenschap ook mijn wapen is in deze discussie.
quote:Op maandag 7 oktober 2013 14:03 schreef SpecialK het volgende:
Nee. Komt vooral door jouw vervelende gedrag.
Doe is niet zo agressief waar zijn je manieren.quote:
Dat had ik zelf reeds allang door, het is een life-style waar ze voor kiezen zonder toeters en bellen.quote:
Ik ben gewoon een persoon op deze aarde en heb in alle markten wel een beetje rondgekeken, neem een biertje en doe gewoon relaxed.quote:Op maandag 7 oktober 2013 14:03 schreef SpecialK het volgende:
Dat punt lijkt niet echt door te willen komen.
De evolutie is overtuigend bewezen en schrikt mij niet af. Het ontstaan van leven en bewustzijn is het terrein waar ik graag meer over wil weten.quote:
Net als de pen ook mijn wapen isquote:
Nu ik je voor de tweede keer heb gehint dat het handig is om hem te bekijken ga ik je daar ook geen antwoord meer op geven. Krijg maar wat.quote:Op maandag 7 oktober 2013 13:29 schreef Natural-Cool het volgende:
[..]
Het filmpje is niet een wetenschappelijk standpunt, of wel ?
Ik spreek je wel weer als je dat filmpje werkelijk hebt gezien. Anders ben ik gewoon aan het herhalen wat daar zeer duidelijk wordt uitgelegd.quote:Nogmaals ik heb niets tegen atheïsme. Maar dat is in mijn opinie een geloofsstandpunt, geen wetenschappelijk verdedigbaar standpunt. Hoe zie jij dat beste Molurus ?
Dat is een goed voornemen lijkt me. Alleen vraag ik me af waarom je conclusies trekt voordat je er überhaupt iets vanaf weet? Doorgaans doe je het conclusies trekken namelijk achteraf.quote:Op maandag 7 oktober 2013 14:35 schreef Natural-Cool het volgende:
De evolutie is overtuigend bewezen en schrikt mij niet af. Het ontstaan van leven en bewustzijn is het terrein waar ik graag meer over wil weten.
Is het zo moeilijk om gewoon je persoonlijke voorkeur uit te spreken.quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:20 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nu ik je voor de tweede keer heb gehint dat het handig is om hem te bekijken ga ik je daar ook geen antwoord meer op geven. Krijg maar wat.
[..]
Ik spreek je wel weer als je dat filmpje werkelijk hebt gezien. Anders ben ik gewoon aan het herhalen wat daar zeer duidelijk wordt uitgelegd.
Is het zo moeilijk om even 10 minuten niet te trollen en gewoon dat filmpje te bekijken? Hij wordt niet voor niets gepost, en er wordt niet voor niets herhaaldelijk naar verwezen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:32 schreef Natural-Cool het volgende:
[..]
Is het zo moeilijk om gewoon je persoonlijke voorkeur uit te spreken.
Omdat daar het 1 en ander zeer helder wordt uitgelegd. Maar kennelijk is jouw interesse daarvoor 0.0. Dan houdt mijn interesse om jou iets uit te leggen ook op.quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:32 schreef Natural-Cool het volgende:
Waarom blijf je trouwens hangen bij het saaie filmpje van atheïsten voor atheïsten.
Het ontstaan van leven en bewustzijn op de aarde is een verbazingwekkende serie van natuurwetten die vanaf de oerknal onveranderd zijn. We beginnen in deze eeuw pas tot baanbrekende inzichten te komen. Het is een adembenemende avontuur om onze wetenschappers en hun werk te volgen in kwantummechanica, neurowetenschappen, evolutie, etc.quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:23 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat is een goed voornemen lijkt me. Alleen vraag ik me af waarom je conclusies trekt voordat je er überhaupt iets vanaf weet? Doorgaans doe je het conclusies trekken namelijk achteraf.
Er is geen wetenschappelijk overtuigend bewijs mogelijk voor atheïsten, er zijn teveel goden of ze deugen niet, ze willen het niet weten, ze zijn neutraal en de rest is koekoek. Dat is toch algemeen bekend.quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:46 schreef Molurus het volgende:
[..]
Is het zo moeilijk om even 10 minuten niet te trollen en gewoon dat filmpje te bekijken? Hij wordt niet voor niets gepost, en er wordt niet voor niets herhaaldelijk naar verwezen.
[..]
Omdat daar het 1 en ander zeer helder wordt uitgelegd. Maar kennelijk is jouw interesse daarvoor 0.0. Dan houdt mijn interesse om jou iets uit te leggen ook op.
Dan kan ik alleen maar zeggen: stel geen vragen als het antwoord je niet interesseert.
Dit filmpje gaat daar dan ook niet over. Het gaat over wat het atheistische standpunt inhoudt, niets meer, niets minder.quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:57 schreef Natural-Cool het volgende:
[..]
Er is geen wetenschappelijk overtuigend bewijs mogelijk voor atheïsten, er zijn teveel goden of ze deugen niet, ze willen het niet weten, ze zijn neutraal en de rest is koekoek. Dat is toch algemeen bekend.
Waar sla ik dan de plank mis in mijn onderstaande opsomming ?quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:19 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit filmpje gaat daar dan ook niet over. Het gaat over wat het atheistische standpunt inhoudt, niets meer, niets minder.
Maar goed, ik praat tegen een muur geloof ik.
Je slaat de plank mis ten aanzien van wat het atheistische standpunt inhoudt.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:23 schreef Natural-Cool het volgende:
[..]
Waar sla ik dan de plank mis in mijn onderstaande opsomming ?
Er is geen wetenschappelijk overtuigend bewijs mogelijk voor atheïsten, er zijn teveel goden of ze deugen niet, ze willen het niet weten, ze zijn neutraal en de rest is koekoek. Dat is toch algemeen bekend.
Een atheïst verwerpt een God, en denkt het zeker te wetenquote:Op maandag 7 oktober 2013 16:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je slaat de plank mis ten aanzien van wat het atheistische standpunt inhoudt.
Hint: er wordt door atheisten geen enkele claim gedaan.
Fout. Een atheist doet helemaal geen claim ten aanzien van het bestaan van goden.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:32 schreef Natural-Cool het volgende:
[..]
Een atheïst verwerpt een God, en denkt het zeker te weten
Er moest niet alleen een "schijn van ontwerp" verklaard worden. Darwins evolutietheorie was ook in staat om een paar belangrijke observaties met betrekking tot de fossiele documentatie te verklaren die strijdig leken met het scheppingsmodel, namelijk (a) het verschijnen en uitsterven van soorten en (b) een (kennelijke) geleidelijke trend richting grotere complexiteit die daarmee samen leek te gaan. Beide aspecten komen duidelijk naar voren in de Index Palaeontologicus van 1849, waarin de tot dan toe gevonden fossielen werden geïndexeerd. Vergelijk bijvoorbeeld de tabellen voor tweekleppigen, die diachroon werden aangetroffen (tabel 1, 2, 3), met die voor de zoogdieren (bijv. knaagdieren (tabel), neushoorns (tabel), walvissen (tabel), carnivoren (tabel), enz.), die alleen uit lagen van na het Krijt bekend waren. Daar lag dus al een vraagstuk dat opgelost moest worden.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:45 schreef Natural-Cool het volgende:
Darwins evolutietheorie heeft haar succes juist te danken aan het vermogen om de schijn van ontwerp te verklaren zonder een beroep op een ontwerper ( God) te doen.
S-K heeft het vermogen en is capabel genoeg om zichzelf te verdedigen, daar hoef jij niet voor in de bres te springen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 17:00 schreef Molurus het volgende:
[..]
Fout. Een atheist doet helemaal geen claim ten aanzien van het bestaan van goden.
Dit is dus precies de reden dat SpecialK dat filmpje postte.
Ik ben wel even klaar met je. Kom nog eens terug als je weet waar je het over hebt, dan hoeft men hier niet met stromannen te vechten.
Ik. Echter verwerp ik ook niet met zekerheid onzichtbare vliegende paarse olifanten. De aannemelijkheid van een god of de paarse onzichtbare olifant is exact hetzelfde.quote:Op maandag 7 oktober 2013 17:56 schreef Natural-Cool het volgende:
Wijs mij 1 atheist aan welke God niet met zekerheid verwerpt in zijn standpunt anders ben ik wel klaar met jou.
S-K heeft je er ook al op gewezen dat je dat filmpje maar eens moet bekijken.quote:Op maandag 7 oktober 2013 17:56 schreef Natural-Cool het volgende:
[..]
S-K heeft het vermogen en is capabel genoeg om zichzelf te verdedigen, daar hoef jij niet voor in de bres te springen.
Noem alle bekende atheïsten maar op:quote:Op maandag 7 oktober 2013 17:56 schreef Natural-Cool het volgende:
Wijs mij 1 atheist aan welke God niet met zekerheid verwerpt in zijn standpunt anders ben ik wel klaar met jou.
Dat bedoel ik, het is net zo aannemelijk als een paarse olifant voor een atheist.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:25 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik. Echter verwerp ik ook niet met zekerheid onzichtbare vliegende paarse olifanten. De aannemelijkheid van een god of de paarse onzichtbare olifant is exact hetzelfde.
Atheïsten en agnosten zijn vrijwel hetzelfde. Je zou bijna zeggen dat het één een voorwaarde is van de ander.
De wetenschap houdt zich bezig met alles dat, direct of indirect, kan worden waargenomen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:48 schreef Natural-Cool het volgende:
Per definitie, zijn er geen bewijzen van God, want bewijzen leveren is het domein van de wetenschap en de
definitie van bewijs komt voort door het bestuderen van natuurlijke zaken. Atheisten verschuilen zich bewust achter deze wetenschap.
Heerlijk, die zelfprojectie.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:48 schreef Natural-Cool het volgende:
Het afleiden van de beste ontstaansverklaring vraagt om een heldere redenatie kunst van intelligente en zelfbewuste personen. In atheistische kampen schiet men daarin ernstig te kort, een zorgwekkende ontwikkeling om de kloof kunstmatig groot te houden om het zo eens te zeggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |