SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik heb laatst nog toegezegd om nachtdienst te draaien.quote:Werken in ploegendienst heeft een niet te onderschatten effect op het lichamelijk en geestelijk welzijn. Statistisch gezien leven mensen die in ploegendienst werken, of gewerkt hebben, korter dan mensen die dat niet gedaan hebben. Ploegendienstwerkers hebben vaak last van (verschijnselen die lijken op) jetlag, concentratieverlies, slaapgebrek, chagrijn, hoofdpijn of migraine, korsakov en OPS (organisch psychisch syndroom). Om deze verschijnselen zo veel mogelijk te beperken zoeken bedrijven naar alternatieve ploegendienstroosters
Niet meer sinds ik hier woon.quote:
Dat is toch chill? Nooit meer vrij moeten nemen om overdag zaken te regelen. 's nachts ben ik ook een stuk productiever (en zou ik op kantoor nooit gestoord wordenquote:Op dinsdag 10 september 2013 21:09 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
En ik heb laatst nog toegezegd dat ik nachtdienst wil draaien.
Check het stukje. Wat voor effect het op je heeft.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:10 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dat is toch chill? Nooit meer vrij moeten nemen om overdag zaken te regelen. 's nachts ben ik ook een stuk productiever (en zou ik op kantoor nooit gestoord worden).
Dat heb ik ook. Doe dan ook meeste huishoudelijke takenquote:Op dinsdag 10 september 2013 21:12 schreef xminator het volgende:
Ik ben ook een echte avondmens, hele dag voer ik geen flikker uit en dan van 22.00-04.00 ben ik extreem productief.
Dat gaat gewoon over ploegendienst in het algemeen, niet over nachtdienst.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:11 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Check het stukje. Wat voor effect het op je heeft.
Verder katabool as fuck, zo ga je nooit een big mofo worden natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:11 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Check het stukje. Wat voor effect het op je heeft.
Hoe meer verschillende ploegen, hoe erger het effect neem ik aan?quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:13 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dat gaat gewoon over ploegendienst in het algemeen, niet over nachtdienst.
Avondenquote:Op dinsdag 10 september 2013 21:12 schreef xminator het volgende:
Ik ben ook een echte avondmens, hele dag voer ik geen flikker uit en dan van 22.00-04.00 ben ik extreem productief.
Ik weet niet of ik dit nou zo erg vind...quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:14 schreef Levolution het volgende:
[..]
Verder katabool as fuck, zo ga je nooit een big mofo worden natuurlijk.
quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:09 schreef krokusje31 het volgende:
Wie kan mij bij memlektler erbij zetten?
Kan. Toen ik nog op het callcenter werkte (2 jaar lang, fulltime) zorgde ik ervoor dat ik zoveel mogelijk late dienst (13:30-22:00) of weekenddienst had. Ik vond dat heerlijk. Toen de avondtoeslag (25% van 18:00-22:00) werd afgeschaft ben ik alleen overdag gaan werken, het had namelijk geen nut meer om m'n avond op te offeren.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:15 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hoe meer verschillende ploegen, hoe erger het effect neem ik aan?
Doe up up down down left right left right b a (pijltjestoetsen en de letters) op je toetsenbord dan kom je erbij te staan.quote:
Die combinatie komt mij heel bekend voor.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:19 schreef Levolution het volgende:
[..]
Doe up up down down left right left right b a (pijltjestoetsen en de letters) op je toetsenbord dan kom je erbij te staan.
Sen yapma dan ga ja er weer uit.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:21 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Die combinatie komt mij heel bekend voor.
Het gaat om de verschillende ploegen die je moet draaien, niet zo zeer dat je 's nachts moet werken. Als jij voor altijd nachtdienst hebt en jij jouw leven daarop aanpast, zul je geen last hebben van het effect van ploegen - en al helemaal niet als je een nachtmenst bent. Maar dan is dat ook geen ploegen meer te noemen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:18 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Kan. Toen ik nog op het callcenter werkte (2 jaar lang, fulltime) zorgde ik ervoor dat ik zoveel mogelijk late dienst (13:30-22:00) of weekenddienst had. Ik vond dat heerlijk. Toen de avondtoeslag (25% van 18:00-22:00) werd afgeschaft ben ik alleen overdag gaan werken, het had namelijk geen nut meer om m'n avond op te offeren.
Ik wou dat het toen mogelijk was om 's nachts te werken.
Phew, net op tijd gewaarschuwd. Thanks!quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:21 schreef Levolution het volgende:
[..]
Sen yapma dan ga ja er weer uit.
Ah so.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:22 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Het gaat om de verschillende ploegen die je moet draaien, niet zo zeer dat je 's nachts moet werken. Als jij voor altijd nachtdienst hebt en jij jouw leven daarop aanpast, zul je geen last hebben van het effect van ploegen - en al helemaal niet als je een nachtmenst bent. Maar dan is dat ook geen ploegen meer te noemen.
Wat is het verschil?quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:22 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ah so.
Is het drie- of vijfploegendienst?
drieploegen: 1 week ochtend, 1 week middag, 1 week avondquote:
quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:25 schreef Bortecinem het volgende:
Drieploegen. Vijfploegen klinkt echt fucked up.
Ik wacht op half 10. Dan sluit ik mijn macbook.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:26 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik wacht op half 10. Dan sluit ik mijn macbook.MacSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Apple
iyi geceler!![]()
quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:29 schreef krokusje31 het volgende:
Enne ik kan niet met die pijltjes up down bladibla want ik zit altijd op de mini iPad.
quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:30 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
En dan ga ik verder in bed, op mijn iPhone.
quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:30 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
En dan ga ik verder in bed, op mijn iPhone.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Macbook is hoofdpijnquote:Op dinsdag 10 september 2013 21:34 schreef krokusje31 het volgende:
Mijn man is Apple gek. Alles van Apple hier. Waaronder 3 ipads.
Hater en bedanktquote:Op dinsdag 10 september 2013 22:55 schreef Bortecinem het volgende:
Je kent mijn mening ten opzichte van camera's die op mij zijn gericht... Maar verder heppy de birthday too you tinininiii.
Slaap jij nog niet?quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:55 schreef Bortecinem het volgende:
Je kent mijn mening ten opzichte van camera's die op mij zijn gericht... Maar verder heppy de birthday too you tinininiii.
Nee ze moest mij nog feliciteren? problemen? madame?quote:
Zoek je ruzie?quote:Op dinsdag 10 september 2013 23:01 schreef PlayingWithFire het volgende:
[..]
Nee ze moest mij nog feliciteren? problemen? madame?
Ik heb wel eigenlijk zin.quote:
In ruzie?quote:Op dinsdag 10 september 2013 23:02 schreef PlayingWithFire het volgende:
[..]
Ik heb wel eigenlijk zin.
Oh jah, natuurlijkquote:
Bezint eer ge begint.quote:Op dinsdag 10 september 2013 23:04 schreef PlayingWithFire het volgende:
[..]
Oh jah, natuurlijk![]()
Kom maar op
Tel mijn verjaardag af.quote:Op dinsdag 10 september 2013 23:02 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Het lukt niet. Heb 4 asmr video's gekeken maar het mocht niet baten.
Your Mom is so fat, she's the only one at the beach that gets a tan.quote:
quote:Op dinsdag 10 september 2013 23:06 schreef PlayingWithFire het volgende:
[..]
Your Mom is so fat, she's the only one at the beach that gets a tan.
You asked for it.quote:
Bedankt en slaap lekker knuffelbeest.quote:Op dinsdag 10 september 2013 23:07 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Gefeliciteerd kleine PWF.![]()
Nu ben ik pitten.
Bedankt.quote:
tinychat.com/turkenopfokquote:Op dinsdag 10 september 2013 23:12 schreef xminator het volgende:
Keukenrol, vaseline en webcam staan gereed. Welke camsite gaan we gebruiken PWF?
Heb je de blauwe kast in de kamer van Julis al gecheckt?quote:Op dinsdag 10 september 2013 23:05 schreef PlayingWithFire het volgende:
[..]
Tel mijn verjaardag af.
Nog 3260 secondes.
Hebben jullie hem al gebeld om te feliciteren?quote:Op woensdag 11 september 2013 00:01 schreef zarGon het volgende:
[..]
Heb je de blauwe kast in de kamer van Julis al gecheckt?
Hoii!quote:
quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:56 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ja, hoe meer je naar het Noorden gaat, des te minder het accent wordt. Zoals ik het al zei, ik heb eigenlijk alleen een zachte G. Verder niet echt een sterk accent. Terwijl Turq die uit Venlo komt wel een ietsjes sterker accent heeft.
Ik heb jou eerder verteld ustam, benim kapim senin icin her zaman acik..quote:Op dinsdag 10 september 2013 20:13 schreef sylvesterrr het volgende:
Trouwens Turq, wanneer gaan wij eens bij jou thuis debatteren over nationalisme enzo?
Kizim wat heb jij gehad..?quote:
Whut, waarom zou je zo veel titels willen hebben in je naam.quote:Op woensdag 11 september 2013 01:17 schreef xminator het volgende:
Zo veel titels![]()
drs. -naam- RA RC RO CIA CPC EMIA
quote:Op woensdag 11 september 2013 01:17 schreef TheMagnificent het volgende:
Hé, ga eens slapen...
[ afbeelding ]
Huh, zit je mijn post te bewerken?quote:Op woensdag 11 september 2013 01:20 schreef Julis het volgende:
[..]
Whut, waarom zou je zo veel titels willen hebben in je naam.
[..]Niye?
HAAA! Echt niet! HAAA. Ik zag het wel! HA - HA!quote:Op woensdag 11 september 2013 01:22 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Huh, zit je mijn post te bewerken?
quote:
Ik heb heel weinig haar op mijn lichaamquote:Op woensdag 11 september 2013 01:30 schreef xminator het volgende:
Hehe je hebt je gezicht aan een behaarde koerd laten zien, nu is je familie eer aangetast. zG moet de eer van zijn familie ook nog eens gaan herstellen.
HAAA, YALANCI. Jij speelt echt een spel denk ik.quote:Op woensdag 11 september 2013 01:31 schreef xminator het volgende:
[..]
Dat kwam omdat ik zei dat zij dat moest zeggen
Wat is deze? Heb je al een dna test uitgevoerd? DAT DIT KAN IN NEDERLAND!quote:Op woensdag 11 september 2013 01:32 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik heb heel weinig haar op mijn lichaam![]()
heb wel baardje ditdat
Ja, app deed raar.quote:Op woensdag 11 september 2013 01:32 schreef xminator het volgende:
Ayca kwam dus later en was diegene die hele tijd in het gesprek kwam en weer wegging?
Ja ikquote:Op woensdag 11 september 2013 01:33 schreef xminator het volgende:
[..]
Dan heeft iemand anders Julis gezien..
Che heeft me gezien.quote:Op woensdag 11 september 2013 01:33 schreef xminator het volgende:
[..]
ANLAT! Want ik weet nog steeds niet wie het is
Waar en wanneer zei je dat?quote:Op woensdag 11 september 2013 01:35 schreef Julis het volgende:
[..]
Maar ik zei: ben je che? Jij zei nee.
SUS.quote:Op woensdag 11 september 2013 01:36 schreef xminator het volgende:
Of heb ik Che een bericht gestuurd dat hij moest zeggen, dat hij het was? Zodat jij gerust kan gaan slapen?
Ik zeg maar wat. Weet niet waar dit over gaat.quote:Op woensdag 11 september 2013 01:36 schreef Julis het volgende:
[..]
Ik noemde een aantal namen op. En jij zei telkens: nee, nee, nee. Volgens mij zei ik ook Che?
Ik krijg dit allemaal via dm door om te zeggenquote:Op woensdag 11 september 2013 01:49 schreef Julis het volgende:
Neyse, ik weet het al. Het kan niet anders.
Je foto werkt niet..quote:Op woensdag 11 september 2013 02:09 schreef WammesWaggel het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Maar toch is Dr Oz aan de weg aan het timmeren hoor
Ok. We spreken nog wel wat af!quote:Op woensdag 11 september 2013 00:46 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik heb jou eerder verteld ustam, benim kapim senin icin her zaman acik..
Ik wil je asap uitnodigen, alleen ivm verbouwing etc.. Beetje onhaalbaar..Insallah binnen 2 weken?
Geloof het of niet, maar de jeugd die wel zijn koptelefoons draagt, weet niet eens wie hij is.quote:Op woensdag 11 september 2013 02:09 schreef WammesWaggel het volgende:
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar toch is Dr Oz aan de weg aan het timmeren hoor
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2013 10:41:05 ]
Mij valt op dat de westerse landen een daling doormaken.quote:Op woensdag 11 september 2013 10:44 schreef zarGon het volgende:
- Turkije doet het op zich best goed. Niet vergeleken met de Westerse wereld, maar vergeleken met zijn omgeving.
- In een stabiele omgeving is het makkelijker om gelukkig(er) te zijn, zo staat Nederland (met zijn stabiele buren) op numero 4.
- Opvallend is de daling in het Midden-Oosten en Noord-Afrika. De 'Arabische Lente' begon in december 2010.
Wat valt jullie op?
Dat denk ik zeker (even landen waar extreme armoede/honger en oorlog etc. heerst niet in beschouwing genomen), alleen de mensen verdoezelen dat graag. Prestatiedrang.quote:Op woensdag 11 september 2013 11:58 schreef Che_ het volgende:
Wat Levo zegt ja.
Volgens mij is het stressgehalte hier ook veel hoger dan in de rest van de wereld.
Dat viel mij ook op, maar ik vind het niet benoemenswaardig. Mind you, alles in Nederland blijft krimpen sinds 2008 (de rest van West-Europa doet het wat beter geloof).quote:Op woensdag 11 september 2013 11:53 schreef Levolution het volgende:
[..]
Mij valt op dat de westerse landen een daling doormaken.
Zo'n enquête zegt natuurlijk niet alles, maar het schept wel een mooie referentiekader. 'Geluk' is objectief en abstract, het is onmogelijk om 'geluk' te vergelijken. Ik wilde nog een hele tekst gaan typen, maar het kwam op hetzelfde neer wat jij hebt aangegeven.quote:Ik denk dat westerse landen zich gelukkiger inschatten dan ze daadwerkelijk zijn. 'Geluk' is hier bepaald door verschillende factoren, waaronder welvaart, gezondheid en vrijheid (ha!), wat natuurlijk wel iets bijdraagt maar ook niet alles is. Er is dus sprake van bias omdat de bepaling van geluk gebaseerd is op normen en waarden die vooral in westerse landen als belangrijk worden beschouwd voor geluk. En enquetes en dat soort factoren vind ik nog minder betrouwbaar. Ik denk dat er in de westerse landen veel sprake is van cognitieve dissonantie ("ik heb het goed, ik MOET wel gelukkig zijn"), terwijl ware geluk ontbreekt.
Wat is er bijvoorbeeld krom aan? En is het niet mens-eigen dat het vanzelf krom wordt nadat je een aantal fases qua rijkdom/welvaart hebt doorlopen?quote:Wellicht is de waargenomen daling in westerse landen te wijten aan de daling van het bbp (toch?), maar misschien beseft de westerse bevolking steeds meer dat haar maatstaven voor geluk krom zijn.
Tja, wat is 'geluk'? Zoals Levo net aangaf verandert de gegeven definitie ervan per gebied/regio/land.quote:Op woensdag 11 september 2013 12:08 schreef Che_ het volgende:
Had een keer gelezen dat ze in Zuid Amerika het gelukkigst waren en meest stressfree. Toen scoorde West Europa juist erg laag.
Je bedoelt waarschijnlijk 'subjectief'.quote:Op woensdag 11 september 2013 12:09 schreef zarGon het volgende:
'Geluk' is objectief en abstract, het is onmogelijk om 'geluk' te vergelijken.
quote:Op woensdag 11 september 2013 09:48 schreef Ayca het volgende:
Bwehehe, borte, ik had gedroomd dat je bij ons in koy op bezoek was gekomen.
En ook dat al mijn foto's en video's op m'n mobiel gelekt waren. Incl. een naaktvideo(die ik niet heb) . Dat was wel een nachtmerrie.
Ja, datte.quote:Op woensdag 11 september 2013 12:29 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Je bedoelt waarschijnlijk 'subjectief'.
Dag mede-Limburgerquote:
Grubbenvorst kom ik ook vaker..quote:Op woensdag 11 september 2013 12:49 schreef krokusje31 het volgende:
Haha. We wonen echt dicht bij elkaar. Mijn ouders en zusjes wonen in venlo
Ik heb 2 jaar in Brabant gewoond, Brandvoort..quote:Op woensdag 11 september 2013 12:50 schreef krokusje31 het volgende:
[..]
Ik ben trouwens een geboren brabander. Geboren in den Bosch
Dan ken je de Bossche bollen van Jan de Groot wel denk ik.quote:Op woensdag 11 september 2013 12:50 schreef krokusje31 het volgende:
[..]
Ik ben trouwens een geboren brabander. Geboren in den Bosch
Ik heb aardig wat dagen op ons kantoor @ Brandevoortsedreef gewerkt.quote:Op woensdag 11 september 2013 12:54 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik heb 2 jaar in Brabant gewoond, Brandvoort..
Heddegij nie verwach nie?quote:Op woensdag 11 september 2013 12:57 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dan ken je de Bossche bollen van Jan de Groot wel denk ik.
[..]
Ik heb aardig wat dagen op ons kantoor @ Brandevoortsedreef gewerkt.
Dat was nog niet publiekelijk bekendquote:Op woensdag 11 september 2013 12:53 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Grubbenvorst kom ik ook vaker..Is inderdaad erg dichtbij..
hihihihi
Turkije ken ik diequote:Op woensdag 11 september 2013 12:57 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dan ken je de Bossche bollen van Jan de Groot wel denk ik.
[..]
Ik heb aardig wat dagen op ons kantoor @ Brandevoortsedreef gewerkt.
Ik heb 15 jaar in Oss gewoondquote:Op woensdag 11 september 2013 12:54 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik heb 2 jaar in Brabant gewoond, Brandvoort..
OEPSquote:Op woensdag 11 september 2013 13:13 schreef krokusje31 het volgende:
[..]
Dat was nog niet publiekelijk bekend
je tetten komen mij niet echt bekend voor..quote:
Hij heeft een Venlooows accent heur.quote:Op woensdag 11 september 2013 13:10 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Het verklaart wel je accent.
Ik heb het beste accent van jullie allemaalquote:Op woensdag 11 september 2013 14:33 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hij heeft een Venlooows accent heur.
Krijg je toch weer terug van de belastingdienst? Zie het als verplicht sparenquote:Op woensdag 11 september 2013 14:32 schreef Bortecinem het volgende:
Fijn dit. Omdat Manpower een fout heeft gemaakt krijg ik geen loonheffingskorting en verdien ik nu zelfs iets minder dan bij mijn vorige baan, terwijl ik nu ploegen draai.#fuckmylife
Dat wil ik helemaal niet. Ik wil wat mij is beloofd.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:39 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Krijg je toch weer terug van de belastingdienst? Zie het als verplicht sparen
Gelijk heb je, stampij maken dus op het kantoor.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:40 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dat wil ik helemaal niet. Ik wil wat mij is beloofd.
Ik neem aan dat je meteen naar Manpower bent gegaan en dit niet zomaar accepteert? Mits de fout aan hun kant ligt (en dat doet het zo te lezen).quote:Op woensdag 11 september 2013 14:32 schreef Bortecinem het volgende:
Fijn dit. Omdat Manpower een fout heeft gemaakt krijg ik geen loonheffingskorting en verdien ik nu zelfs iets minder dan bij mijn vorige baan, terwijl ik nu ploegen draai.#fuckmylife
Natuurlijk. Ze zeiden dat ze het zouden proberen om te veranderen, maar het niet zeker was.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je meteen naar Manpower bent gegaan en dit niet zomaar accepteert? Mits de fout aan hun kant ligt (en dat doet het zo te lezen).
Ik heb maar een baan, hoezo tricky?quote:Op woensdag 11 september 2013 14:48 schreef sylvesterrr het volgende:
Volgens mij is het best tricky om in hetzelfde kalenderjaar bij een tweede werkgever loonheffingskorting toe te laten passen.
Eén tegelijk...quote:Op woensdag 11 september 2013 14:48 schreef sylvesterrr het volgende:
Volgens mij is het best tricky om in hetzelfde kalenderjaar bij een tweede werkgever loonheffingskorting toe te laten passen.
Heb ik gedaan. Ze hebben een kantoor in het bedrijf dussss.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:42 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Gelijk heb je, stampij maken dus op het kantoor.
Dat laatste zou ik dus persoonlijk niet accepteren. Ze zorgen er maar voor dat het goed komt en anders dekken ze je schade.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:50 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Natuurlijk. Ze zeiden dat ze het zouden proberen om te veranderen, maar het niet zeker was.
quote:Op woensdag 11 september 2013 14:52 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Heb ik gedaan. Ze hebben een kantoor in het bedrijf dussss.
Najah ik weet niet of ze dat zullen doen aangezien ze begon over dat ik het terug kan vragen etc.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:52 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat laatste zou ik dus persoonlijk niet accepteren. Ze zorgen er maar voor dat het goed komt en anders dekken ze je schade.
Maar goed, het kan nog goed komen.
Oh wacht even, de korting zal wel gewoon naar rato per maand worden toegepast. Mijn fout.quote:
Volgend jaar doe je aangifte over dit jaar.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:54 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Btw, kan ik volgend jaar nog aangifte doen van dit jaar/vorig jaar?
Ook daar mogen ze dan tijd insteken, ik zou ze serieus lastig vallen totdat ze er zelf ook moe van worden.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:54 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Najah ik weet niet of ze dat zullen doen aangezien ze begon over dat ik het terug kan vragen etc.
Jep, je kunt aangifte doen tot 5 jaar na het jaar waarover je aangifte doet (bron).quote:Btw, kan ik volgend jaar nog aangifte doen van dit jaar/vorig jaar?
Dat wist ik niet, totdat ik eens een keer aangifte ging doen bij de belastingdienst nadat ik een brief had ontvangen dat ik 1001 euro zou terugkrijgen..quote:Op woensdag 11 september 2013 14:57 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ook daar mogen ze dan tijd insteken, ik zou ze serieus lastig vallen totdat ze er zelf ook moe van worden.
Volgens mij moet de periode op loonheffingskortingformulier wel juist ingevuld zijn. (Desnoods kun je een topic in WGR openen.)
[..]
Jep, je kunt aangifte doen tot 5 jaar na het jaar waarover je aangifte doet (bron).
In 2014 kun je aangifte doen over de jaren 2009 t/m 2013.
Middelen ftw!quote:Op woensdag 11 september 2013 15:01 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dat wist ik niet, totdat ik eens een keer aangifte ging doen bij de belastingdienst nadat ik een brief had ontvangen dat ik 1001 euro zou terugkrijgen..
Heeft de beste man ook gelijk aangifte gedaan van 2009, 2010, 2011.. Beurde ik gelijk 3200 euro..
Heb je geen kopie meegekregen van de ingevulde formulier? (Je moet 'm namelijk ondertekend hebben.)quote:Op woensdag 11 september 2013 15:13 schreef Bortecinem het volgende:
Thanks voor alle info zarGon! Ik kijk het even aan want bij Manpower wisten ze het ook niet helemaal. In mijn contract staat ja aangevinkt bij loonheffingskorting en in het systeem nee. Volgens de intercedent had er een automatische melding naar het hoofdkantoor moeten gaan, maar is dat op de een of andere manier niet gebeurd.
Sinds 2011 (als ik het goed heb) worden gegevens al voor je klaargezet. Je kunt dan met je DigiD je gegevens downloaden en openen met het programma van de Belastingdienst. Je zult zien dat de meeste/alle gegevens al ingevuld zijn. Zoiets heet een 'vooraf ingevulde aangifte'.quote:Over de belasting: Ik had dit jaar geen aangifte gedaan omdat ik het een beetje had gehad met de belastingdienst, en ik niemand durfde te vertrouwen met het invullen van de papieren. Bij mijn ouders was er namelijk een fout gemaakt en nu moeten we een paar duizend terug betalen.
Contract staat los van je loonheffingskorting. Contract is tussen jou en het bedrijf, loonheffing is tussen jou en de overheid.quote:Op woensdag 11 september 2013 15:22 schreef Bortecinem het volgende:
Ik check het zo wel even. In ieder geval staat het wel in mijn contract dat ik heb ondertekend.
Nee, dat zeg ik, het staat in het contract van Manpower. De intercedente heeft mijn arbeidsovereenkomst en contract gecheckt en ze zei dat het er wel in stond.quote:Op woensdag 11 september 2013 15:25 schreef zarGon het volgende:
[..]
Contract staat los van je loonheffingskorting. Contract is tussen jou en het bedrijf, loonheffing is tussen jou en de overheid.
Het formulier ziet er zo uit (als het inmiddels niet is aangepast): http://www.uu.nl/SiteColl(...)ingsform01012007.pdf.
http://www.belastingdiens(...)ngifteprogramma_2012.quote:Op woensdag 11 september 2013 15:27 schreef expans het volgende:
Ik heb dit jaar niks ingevuld.. Kan dat nog? Had ooit het plan bedacht om voor 4/5 jaar in een keer in te vullen zodat ik in een keer een redelijk bedrag kreeg.
Toen ik vorig jaar (of 2 jaar trg) wou invullen zou ik hooguit 3 tientjes terugkrijgen.
Btw; volgens mij kunnen ze regelendat het wel ingaat en moet je wat meer zeuren.
Met bedrijf in dit geval bedoel ik dus Manpower (waar je een overeenkomst mee hebt gesloten).quote:Op woensdag 11 september 2013 15:30 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik, het staat in het contract van Manpower. De intercedente heeft mijn arbeidsovereenkomst en contract gecheckt en ze zei dat het er wel in stond.
Ik krijg geen contract van het bedrijf
Vreselijk dat venloosch accentquote:Op woensdag 11 september 2013 14:33 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hij heeft een Venlooows accent heur.
Maar je bent wel de dupe ervan als je er niet achteraan blijft gaan. Ik weet niet om wat voor bedragen het gaat, maar alles is mooi meegenomen toch?quote:Op woensdag 11 september 2013 15:45 schreef Bortecinem het volgende:
Najah het komt erop neer dat het niet mijn schuld is. En dat is wat telt haha.
Oh ja absoluut. Ik laat het hier niet bij zitten.quote:Op woensdag 11 september 2013 15:56 schreef zarGon het volgende:
[..]
Maar je bent wel de dupe ervan als je er niet achteraan blijft gaan. Ik weet niet om wat voor bedragen het gaat, maar alles is mooi meegenomen toch?.
Heb zelf een beetje de ervaring dat ze (uitzendbureau's) laks omgaan met de situatie als ze extra werk moeten verrichten voor jou. Wanneer het andersom is (wanneer zij jou nodig hebben) zijn ze veel assertiever/actiever.
quote:Op woensdag 11 september 2013 15:56 schreef krokusje31 het volgende:
[..]
Vreselijk dat venloosch accent
Hier oooookquote:Op woensdag 11 september 2013 18:09 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Hallo hallo hier is lekker zon
Echt lekker ja met harde windquote:Op woensdag 11 september 2013 18:09 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Hallo hallo hier is lekker zon
Gisteren nog kunnen slapen?quote:Op woensdag 11 september 2013 18:33 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Ik ben jullie sunshine.
Je bent als een warme dekenquote:Op woensdag 11 september 2013 18:33 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Ik ben jullie sunshine.
Nee, weer niet.quote:Op woensdag 11 september 2013 18:40 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Ik was knock-out. Acht uur lang.jij?
Wammes
Warme deken op een warme zomerdag. Je wil er niets mee te maken hebben.quote:Op woensdag 11 september 2013 18:38 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Je bent als een warme deken
Zo ziet dat formulier er inderdaad nog uit.quote:Op woensdag 11 september 2013 15:25 schreef zarGon het volgende:
[..]
Contract staat los van je loonheffingskorting. Contract is tussen jou en het bedrijf, loonheffing is tussen jou en de overheid.
Het formulier ziet er zo uit (als het inmiddels niet is aangepast): http://www.uu.nl/SiteColl(...)ingsform01012007.pdf.
Een eckte Turk is een beetje koukleumquote:Op woensdag 11 september 2013 18:42 schreef zarGon het volgende:
[..]
Warme deken op een warme zomerdag. Je wil er niets mee te maken hebben.
Warme melk?quote:Op woensdag 11 september 2013 18:42 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, weer niet.
Maar vandaag geen middagdutje gedaan. Misschien dat ik vadaag wel kan slapen.
Lust ik niet.quote:
Sorry, ik zal het er voortaan niet meer over hebben.quote:Op woensdag 11 september 2013 18:58 schreef krokusje31 het volgende:
Heeft wel indruk gemaakt merk ik
Dankjequote:Op woensdag 11 september 2013 19:09 schreef xminator het volgende:
[..]
Sorry, ik zal het er voortaan niet meer over hebben.
Wat heb je gegeten ?quote:Op woensdag 11 september 2013 19:08 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Lust ik niet.
Nee, ik moet gewoon helemaal niet slapen. Ook geen half uurtje zoals ik deed. Maar vandaag de hele dag door groene thee gedronken en bij thuiskomst niet in slaap gevallen.
Ik leer het wel.
Gordijnen dicht, ogen dicht klaarquote:Op woensdag 11 september 2013 19:08 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
YOU SHOULD DO THE TRICK
Wahwahquote:Op woensdag 11 september 2013 19:13 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Avondeten?
Klein zakje chips en een simit met brie.![]()
Ik wil al een jaar TLC maar niemand installeert dat op mijn TV. Netflix is nog steeds lichtjaren ver voor mij.quote:Op woensdag 11 september 2013 19:18 schreef zarGon het volgende:
Netflix is sinds heden beschikbaar in Nederland. 8 euro per maand. Gaan jullie een kijkje nemen/het gebruiken?
heb je die wel analoog dan?quote:Op woensdag 11 september 2013 19:19 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik wil al een jaar TLC maar niemand installeert dat op mijn TV. Netflix is nog steeds lichtjaren ver voor mij.
Meh, geld betalen om series te bekijken die pas later beschikbaar zijn? Ik pas.quote:Op woensdag 11 september 2013 19:18 schreef zarGon het volgende:
Netflix is sinds heden beschikbaar in Nederland. 8 euro per maand. Gaan jullie een kijkje nemen/het gebruiken?
Ja ama het ontvangen van tlc maakt niet uit wat voor tv je hebt, volgens mij zit het niet in analoog tv (alleen via coaxkabeltje, dus zonder zo een kleine box ertussen). Je kan gewoon zo een box kopen met smartcard en dan kan je tlc kijken via digitaal tv(werkt ook via jouw dikke tv). Althans als je via kabel kijkt (ziggo zeker, upc weet ik het niet).quote:Op woensdag 11 september 2013 19:20 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Wat is analoog?
Ik heb nog steeds een dikke TV.
Mijn zusje heeft het wel op haar tv? En zij heeft een platte TV.quote:Op woensdag 11 september 2013 19:23 schreef xminator het volgende:
[..]
Ja ama het ontvangen van tlc maakt niet uit wat voor tv je hebt, volgens mij zit het niet in analoog tv (alleen via coaxkabeltje, dus zonder zo een kleine box ertussen). Je kan gewoon zo een box kopen met smartcard en dan kan je tlc kijken via digitaal tv(werkt ook via jouw dikke tv). Althans als je via kabel kijkt (ziggo zeker, upc weet ik het niet).
Welke zenders heb jij wel?quote:Op woensdag 11 september 2013 19:24 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Mijn zusje heeft het wel op haar tv? En zij heeft een platte TV.
Kijkt zij via een aparte box/tuner/smartcard of alleen via kabeltje? Als het dat laatste is kan jij ook gewoon kijken, moet je instellen. kan vanavond wel kijken welke codes dat zijn.quote:Op woensdag 11 september 2013 19:24 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Mijn zusje heeft het wel op haar tv? En zij heeft een platte TV.
Gewoon via kabeltje?quote:Op woensdag 11 september 2013 19:27 schreef xminator het volgende:
[..]
Kijkt zij via een aparte box/tuner/smartcard of alleen via kabeltje? Als het dat laatste is kan jij ook gewoon kijken, moet je instellen. kan vanavond wel kijken welke codes dat zijn.
Je hebt in ieder geval toegang tot dit allemaal: https://signup.netflix.com/browseselection.quote:Op woensdag 11 september 2013 19:21 schreef xminator het volgende:
[..]
Meh, geld betalen om series te bekijken die pas later beschikbaar zijn? Ik pas.
Investeer in een moderne tv in plaats van make-up.quote:Op woensdag 11 september 2013 19:29 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Gewoon via kabeltje?
Ja ik weet maar niemand doet het iste en ik weet niet hoe. En ik heb geen afstandsbediening btw.
sukkel.quote:
Lekker hoor. Vooral met chocolade eromheen. Smakelijk!quote:Op woensdag 11 september 2013 19:27 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Ik eet kruidnoten. Geen grap.
OH NO YOU DIDNT.quote:Op woensdag 11 september 2013 19:30 schreef zarGon het volgende:
[..]
Investeer in een moderne tv in plaats van make-up..
Stond met een studiegenoot in de AH en ze werd boos op me omdat ik niet kon kiezen tussen chocolade kruidnoten of normale omdat ik alleen die met pure chocola wil eten.quote:Op woensdag 11 september 2013 19:30 schreef zarGon het volgende:
[..]
Lekker hoor. Vooral met chocolade eromheen. Smakelijk!
Gisteren toen ik zag dat netflix eindelijk beschikbaar was, werd ik wel een beetje blij omdat ze voor concurrentie zorgen. Alleen persoonlijk heeft het voor mij geen nut. Wel leuke dienst.quote:Op woensdag 11 september 2013 19:29 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je hebt in ieder geval toegang tot dit allemaal: https://signup.netflix.com/browseselection.
En tja, 8 euro is best goedkoop voor het gemak dat je krijgt. Vooral als je niet weet hoe het downloaden werkt (of als je niet weet hoe je optimaal kunt downloaden).
8 euri, kijken wat je wil en geen extra kosten?quote:Op woensdag 11 september 2013 19:29 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je hebt in ieder geval toegang tot dit allemaal: https://signup.netflix.com/browseselection.
En tja, 8 euro is best goedkoop voor het gemak dat je krijgt. Vooral als je niet weet hoe het downloaden werkt (of als je niet weet hoe je optimaal kunt downloaden).
pure chocolaquote:Op woensdag 11 september 2013 19:31 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Stond met een studiegenoot in de AH en ze werd boos op me omdat ik niet kon kiezen tussen chocolade kruidnoten of normale omdat ik alleen die met pure chocola wil eten.
Insert meme:quote:Op woensdag 11 september 2013 19:31 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Stond met een studiegenoot in de AH en ze werd boos op me omdat ik niet kon kiezen tussen chocolade kruidnoten of normale omdat ik alleen die met pure chocola wil eten.
niet aan gedacht en ja mijn leven is horror.quote:Op woensdag 11 september 2013 19:32 schreef xminator het volgende:
[..]
Insert meme:
Why not both?
&
1st world problems.
Wajooow je weet niet wat je mistquote:Op woensdag 11 september 2013 19:30 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
sukkel.
ik heb een maand geen mac gegeten & ook niet van plan. Ik at in Turkije een cheeseburger en moest bijna janken van geluk. Had dat al jaren niet meer gegeten.
Ik kijk amper TV en ik haat TV kijken op platte TV's. De komst van platte TV's heeft mij TV kijken doen haten.quote:Op woensdag 11 september 2013 19:30 schreef zarGon het volgende:
[..]
Investeer in een moderne tv in plaats van make-up..
hoe dat dan?quote:Op woensdag 11 september 2013 19:34 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
n ik haat TV kijken op platte TV's. De komst van platte TV's heeft mij TV kijken doen haten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |