Was het een begripvolle reactie of niet? Dat kun je op z'n minst zeggen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 13:35 schreef kuolema het volgende:
Studieadviseur heb ik vorig jaar ingelicht over problemen (depressie) die mijn studie belemmeren. Maar ik wil daar niet over in details treden. Daar schiet ik ook niks mee op.
Als jij plezier hebt in je werken moet je er inderdaad alles uithalen wat er in zit, wie weet is het de komende 20 jaar niet leuk meerquote:Op vrijdag 13 september 2013 13:19 schreef Cue_ het volgende:
Een kennis van mij zei altijd dat werken helemaal niets voor hem was en hij er bar ongeluk van zou worden etc etc. Totdat hij volgens mij op stage moest of in iedergeval 40uur per week moest werken.
Bleek hij het hartstikke leuk te vinden en een halve workaholic te zijn geworden.
Niet alles wat je van te voren denkt komt uit.
Wanneer was dat? Het rare was dat ik al uit het dieptepunt was toen ik het deed. Het schijnt dat je dan pas de energie hebt om het te doen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 13:42 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Hier ook een poging achter de rug, maar toen zat ik in een totaal andere mindset. Dat komt niet snel meer terug denk (en soms vrees) ik. De gedachten blijven natuurlijk wel rondhangen![]()
Hoe was het trouwens met die studieadviseur? Ik weet echt niet wat ik daarvan kan verwachten mocht ik het aankaarten.
De studieadviseur gaat me vast niet uitlachen, maar waarom zou ik dit aangeven? Wat schiet ik daarmee op, behalve dat ik me kapot schaam?quote:Op vrijdag 13 september 2013 13:46 schreef MCH het volgende:
[..]
Was het een begripvolle reactie of niet? Dat kun je op z'n minst zeggen.
Wtf did I just readquote:Op vrijdag 13 september 2013 13:44 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar dat gevoel zou er juist voor moeten zorgen dat je stappen onderneemt.
Een vriendin van me is er van overtuigd dat ze de 28 jaar niet haalt. DAt betekend dat ze over een half jaar zou moeten overlijden. Zo is ze al eens geemigreerd en alles. Maar ze beseft ook dat ze het niet zeker kan weten en zorgt er dus ook voor dat haar toekomst niet weggegooid wordt door het wachten op de dood.
Als jij een negatieve reactie hebt gehad van je studieadviseur vorig jaar dan kan ik me voorstellen dat je je nu alleen nog maar meer gaat opvreten over het uitstellen van dingen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 13:51 schreef kuolema het volgende:
[..]
Wanneer was dat? Het rare was dat ik al uit het dieptepunt was toen ik het deed. Het schijnt dat je dan pas de energie hebt om het te doen.
Het gaat ook niet zo heel slecht met me nu, ben niet zwaar depressief zoals een tijdje geleden. Maar wel gespannen en alles. En daar begint het mee.
Mentor zei: als er iets is dat je studie belemmert, moet je dat op tijd aangeven bij de studieadviseur. Dus ik zei tegen de studieadviseur dat het geestelijk niet goed ging en dat dat mijn studie negatief beïnvloedde. Geen details verder, ze was heel aardig hoor en vroeg ook of ik erover wilde praten maar ik gaf aan dat ik dat niet wilde. Net wat je zelf wil. En ze zei dat ik naar een studentenpsycholoog kon ter overbrugging naar ggz-hulp. Maar dat was niet nodig want ik kon toen meteen terecht.
[..]
De studieadviseur gaat me vast niet uitlachen, maar waarom zou ik dit aangeven? Wat schiet ik daarmee op, behalve dat ik me kapot schaam?
Vorig jaar, rond deze tijd ongeveer. Was toen ook bezig met een studie.quote:Op vrijdag 13 september 2013 13:51 schreef kuolema het volgende:
[..]
Wanneer was dat? Het rare was dat ik al uit het dieptepunt was toen ik het deed. Het schijnt dat je dan pas de energie hebt om het te doen.
Het gaat ook niet zo heel slecht met me nu, ben niet zwaar depressief zoals een tijdje geleden. Maar wel gespannen en alles. En daar begint het mee.
Mentor zei: als er iets is dat je studie belemmert, moet je dat op tijd aangeven bij de studieadviseur. Dus ik zei tegen de studieadviseur dat het geestelijk niet goed ging en dat dat mijn studie negatief beïnvloedde. Geen details verder, ze was heel aardig hoor en vroeg ook of ik erover wilde praten maar ik gaf aan dat ik dat niet wilde. Net wat je zelf wil. En ze zei dat ik naar een studentenpsycholoog kon ter overbrugging naar ggz-hulp. Maar dat was niet nodig want ik kon toen meteen terecht.
[..]
De studieadviseur gaat me vast niet uitlachen, maar waarom zou ik dit aangeven? Wat schiet ik daarmee op, behalve dat ik me kapot schaam?
Dat ik stappen onderneem voor zelfmoord dus. Datgene vertelt me dat de tijd dringt als in, ik moet zo snel mogelijk dood.quote:Op vrijdag 13 september 2013 13:44 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar dat gevoel zou er juist voor moeten zorgen dat je stappen onderneemt.
Een vriendin van me is er van overtuigd dat ze de 28 jaar niet haalt. DAt betekend dat ze over een half jaar zou moeten overlijden. Zo is ze al eens geemigreerd en alles. Maar ze beseft ook dat ze het niet zeker kan weten en zorgt er dus ook voor dat haar toekomst niet weggegooid wordt door het wachten op de dood.
Ik vind hem lastig te volgen, ken dergelijke emoties/gevoelens niet. Maar vooral omdat het nog vaag is van het waarom enzo.quote:Op vrijdag 13 september 2013 13:54 schreef kuolema het volgende:
[..]
Dat ik stappen onderneem voor zelfmoord dus. Datgene vertelt me dat de tijd dringt als in, ik moet zo snel mogelijk dood.
Ik kreeg geen negatieve reactie, integendeel zelfs. Mensen doen altijd heel lief. En dat voelt dan verkeerd, want dat verdien ik niet.quote:Op vrijdag 13 september 2013 13:53 schreef MCH het volgende:
[..]
Als jij een negatieve reactie hebt gehad van je studieadviseur vorig jaar dan kan ik me voorstellen dat je je nu alleen nog maar meer gaat opvreten over het uitstellen van dingen.
Ik wil het goed doen, een goede student zijn. En het is moeilijk om aan te geven dat het niet lukt. Maar zoiets specifieks als faalangst bij een opdracht die zelfs een 8-jarige kan uitvoeren...quote:Op vrijdag 13 september 2013 13:53 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Vorig jaar, rond deze tijd ongeveer. Was toen ook bezig met een studie.
Hm ok. Ik denk dat ik het wel zie als ik ga. Beter iets dan niets. En waarom zou je je trouwens schamen voor het feit dat je depressief bent? Of angstig? Kan jij toch niks aan doen en het zegt verder weinig over wie of hoe je bent.
quote:Op vrijdag 13 september 2013 13:56 schreef MCH het volgende:
Ik ben namelijk ook wel eens bij een studieadviseur geweest omdat mijn zus kanker had en dat ik daardoor wat studieproblemen had. Toen vroeg zei of ik nog thuis woonde of niet en als ik niet thuis zou wonen dan zou ik de problemen misschien wat makkelijker van me af kunnen zetten.Naar zo'n adviseur ga je dan ook niet zo snel een tweede keer.
Ga je wel gemotiveerd worden als je een keer (publiekelijk) vernederd wordt omdat je weer je opdrachten niet af hebt dan?quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:00 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik kreeg geen negatieve reactie, integendeel zelfs. Mensen doen altijd heel lief. En dat voelt dan verkeerd, want dat verdien ik niet.
[..]
Ik wil het goed doen, een goede student zijn. En het is moeilijk om aan te geven dat het niet lukt. Maar zoiets specifieks als faalangst bij een opdracht die zelfs een 8-jarige kan uitvoeren...
[..]Lekker dan. De studieadviseur was bij mij wel begripvol gelukkig.
Nee. Maar dat is wel goed voor me.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:01 schreef MCH het volgende:
[..]
Ga je wel gemotiveerd worden als je een keer (publiekelijk) vernederd wordt omdat je weer je opdrachten niet af hebt dan?
I know. Vermijdingsgedrag, typisch mij. Ik ben altijd zo heerlijk tegenstrijdig.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:03 schreef Cue_ het volgende:
Maar op dit moment ontloop je alles. Je ontloopt de confrontatie (waarvan je zegt dat het wel goed voor je is) en je ontloopt de mogelijkheid om een goede student te zijn (wat je graag wil)
Die strijd heeft ze niet gewonnen en ik heb na een aantal jaar nog steeds geen diploma. Dus ik herken wel wat in je verhaal over het niet kunnen voltooien van dingen omdat je problemen hebt.quote:
Fucking hell. Dat is echt kut man. Sterktequote:Op vrijdag 13 september 2013 14:04 schreef MCH het volgende:
[..]
Die strijd heeft ze niet gewonnen en ik heb na een aantal jaar nog steeds geen diploma. Dus ik herken wel wat in je verhaal over het niet kunnen voltooien van dingen omdat je problemen hebt.
Ja ja, nou elk probleem heeft z'n eigen dimensie hè. Voor jou is dit gewoon nu ook heel vervelend.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:06 schreef kuolema het volgende:
[..]
Fucking hell. Dat is echt kut man. Sterkte![]()
Het verschil is dat jij er niets aan kon doen, en ik wel. Zo stom.
Haha, succes ermee!quote:Op vrijdag 13 september 2013 12:13 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit argument ga ik gebruiken tegen iedereen die gaat raaskallen tegen mij ivm facebook
Sterkte gast, ik krijg altijd een brok in mijn keel als ik dat soort dingen lees. Ik zou zelf ook driedubbel door draaien bij dat soort dingen. Moet er niet aan denken.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:04 schreef MCH het volgende:
[..]
Die strijd heeft ze niet gewonnen en ik heb na een aantal jaar nog steeds geen diploma. Dus ik herken wel wat in je verhaal over het niet kunnen voltooien van dingen omdat je problemen hebt.
Heb het al een keer gebruikt, ik moet echt meer aan mezelf denken, mezelf egoistischer opstellen anders wordt ik echt continu door anderen opgevreten.quote:
Je bent een geweldig persoonquote:Op vrijdag 13 september 2013 14:06 schreef kuolema het volgende:
[..]
Fucking hell. Dat is echt kut man. Sterkte![]()
Het verschil is dat jij er niets aan kon doen, en ik wel. Zo stom.
Ach, ik dacht eerst ook dat het leven gewoon doorging totdat ik in allerlei zaken gigantisch vastliep. Maar dat heeft dus best wel lang geduurd voor ik dat allemaal door had.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Sterkte gast, ik krijg altijd een brok in mijn keel als ik dat soort dingen lees. Ik zou zelf ook driedubbel door draaien bij dat soort dingen. Moet er niet aan denken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |