abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131172878
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 13:39 schreef Northside het volgende:

[..]

Wat denk je dat er gaat gebeuren dan?
Jezelf in een isolement plaatsen is niet erg verstandig met een import/export economie.
Zelf wel mee willen profiteren van de voordelen maar niet mee willen werken aan de stabiliteit zo werkt de wereld niet. Kan ons flink geld gaan kosten.
We zullen ons deel van het vuile werk moeten blijven doen en daarvoor heb je nou eenmaal een solide krijgsmacht nodig.

Om nog maar over onze veiligheid op de lange termijn te zwijgen.
pi_131175948
De volgende grote missie zal toch in Mali zijn??, er zit toch al een verkenning?? De PvdA link Koenders-Ploumen-Timmermans is duidelijk aanwezig hier.
pi_131176009
Verder is het een fabel dat rechts minder bezuinigd op Defensie dan links. Links wil om ideologische gronden vaak een defensie voor vredesmissies in stand houden. Rechts zegt altijd dat ze voor defensie zijn, maar in de praktijk is het juist de VVD die steeds de grootste bezuinigingen op Defensie doorvoert.
  † In Memoriam † zaterdag 14 september 2013 @ 21:18:18 #129
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_131176923
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 20:59 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Verder is het een fabel dat rechts minder bezuinigd op Defensie dan links. Links wil om ideologische gronden vaak een defensie voor vredesmissies in stand houden. Rechts zegt altijd dat ze voor defensie zijn, maar in de praktijk is het juist de VVD die steeds de grootste bezuinigingen op Defensie doorvoert.
Vorig jaar waren het (tijdens de verkiezingscampagnes) de CU en VVD die méér geld wilden voor defensie, D66 wilde dat het budget gelijk bleef. VVD was de eerste die ná de verkiezingen zijn toezeggingen t.a.v. defensie in het kiezersbedrogpotje gooide. En over de vreemde uitlatingen van de jongere liberalen vorige week zal ik het al helemaal niet meer hebben.
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
  zaterdag 14 september 2013 @ 21:25:11 #130
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_131177254
Relativerend feitje van de dag:
Het complete budget voor de marine zit rond de 600 miljoen.
In 2012 utgekeerde bonussen aan bestuurders voor de, door staatssteun geredde, ING: 700 miljoen.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  † In Memoriam † zaterdag 14 september 2013 @ 21:26:18 #131
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_131177298
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 21:25 schreef Rave_NL het volgende:
In 2012 utgekeerde bonussen aan bestuurders voor de, door staatssteun geredde, ING: 700 miljoen.
-O- :{ ;( :'(
  Moderator zaterdag 14 september 2013 @ 21:27:18 #132
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_131177359
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 21:25 schreef Rave_NL het volgende:
:X
pi_131180002
Overigens spreken de NOS bronnen de verhuizing van lumbl naar Leeuwarden ondertussen tegen:

quote:
'Kazerne Assen wordt toch gesloten'

De Johan Willem Frisokazerne in Assen wordt opgedoekt. Dat staat volgens commissaris van de Koning (CdK) Jacques Tichelaar van Drenthe in de plannen die het kabinet op Prinsjesdag presenteert.

Dat meldt het Dagblad van het Noorden zaterdag. De NOS meldt dat Haagse bronnen het nieuws bevestigen.

Minister van Defensie Jeanine Hennis-Plasschaert (VVD) zou het bataljon luchtmobiele brigade naar de vliegbasis in Leeuwarden willen verplaatsen. Daar zou voor de zevenhonderd militairen nieuwbouw moeten worden gerealiseerd. Overigens spreken de bronnen van de NOS dit tegen, maar waar het onderdeel dan wel naartoe zou gaan, is niet duidelijk.

Voor Assen en omgeving zouden ondertussen door de sluiting minstens 1400 banen verloren gaan. De kazerne heeft met 123 Drentse bedrijven contracten, meldt het Dagblad van het Noorden.

Tichelaar verwacht volgens de krant dat net als twee jaar geleden, toen sluiting van de kazerne ook dreigde, de gemeente Assen, werkgevers, de politiek en burgers massaal in verzet komen. Hij zou goede hoop hebben de sluiting nog tegen te kunnen houden.
nu.nl

Dan blijft mijn eerste en imo meest logische gok dus overeind. (mits waar natuurlijk)

45 opgeheven, lumbl => Havelte, schoolbat noord => Ermelo.
  † In Memoriam † zaterdag 14 september 2013 @ 22:35:25 #134
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_131180207
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 22:30 schreef AchJa het volgende:
Overigens spreken de NOS bronnen de verhuizing van lumbl naar Leeuwarden ondertussen tegen:

[..]

nu.nl

Dan blijft mijn eerste en imo meest logische gok dus overeind. (mits waar natuurlijk)

45 opgeheven, lumbl => Havelte, schoolbat noord => Ermelo.
Even goed een volgende nare slag voor Drente, die toch economisch gezien qua werkgelegenheid niet een van de sterkste provincies is.
Ik hoop dat de Drenten beseffen dat defensie niet alleen voor hun provincie en werkgelegenheid nuttig is maar ook in mondiaal verband, en in protest komen.
  zondag 15 september 2013 @ 11:25:24 #135
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_131190942
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 22:35 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Even goed een volgende nare slag voor Drente, die toch economisch gezien qua werkgelegenheid niet een van de sterkste provincies is.
Ik hoop dat de Drenten beseffen dat defensie niet alleen voor hun provincie en werkgelegenheid nuttig is maar ook in mondiaal verband, en in protest komen.
Dat beseffen we wel degelijk..

http://steundekazerne.nl/
  zondag 15 september 2013 @ 11:33:44 #136
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_131191128
quote:
14s.gif Op zondag 15 september 2013 11:25 schreef eefje801 het volgende:
Dat beseffen we wel degelijk..

http://steundekazerne.nl/
Wat een verspilde moeite om nog zoiets op te zetten. _O-
pi_131191183
Tsja triest eigenlijk.... dat men pas actie onderneemt als de eigen portemonnee geraakt word.
pi_131191205
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 11:35 schreef Bouke-p het volgende:
Tsja triest eigenlijk.... dat men pas actie onderneemt als de eigen portemonnee geraakt word.
Het zijn net Nederlanders daar in Drente. :P
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zondag 15 september 2013 @ 11:45:50 #139
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_131191405
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 11:35 schreef Bouke-p het volgende:
Ik heb inmiddels al twee keer door een bezuinigsronde een baan verloren, nergens een petitie te bekennen hoor. Veel Assenaren geven wel degelijk om wat er met de kazerne gebeurt, heeft lang niet altijd met eigen werkgelegenheid te maken.
pi_131191447
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 11:45 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Ik heb inmiddels al twee keer door een bezuinigsronde een baan verloren, nergens een petitie te bekennen hoor. Veel Assenaren geven wel degelijk om wat er met de kazerne gebeurt, heeft lang niet altijd met eigen werkgelegenheid te maken.
Waar heeft het dan mee te maken?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zondag 15 september 2013 @ 11:56:34 #141
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_131191661
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 11:47 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Waar heeft het dan mee te maken?
Ik kan alleen voor mezelf spreken. Ik word er persoonlijk niet door geraakt maar ken wel degelijk mensen die dat wel worden. Ofwel daar werkend, ofwel mkb of anders. Daarnaast de historie van de kazerne hier. Moet gewoon behouden blijven. Denk dat veel mensen er zo in staan. Assen is van oudsher een ambtenarenstad geweest, daar vallen militairen ook onder.

Ik kan me ook kwaad maken om andere bedrijven die hier weggaan, en dat gebeurt veelvuldig. Doet niets af aan zo'n petitie. De vorige keer hielp het, nu misschien niet, maar vind het wel mooi dat men in ieder geval zich laat horen.
pi_131191691
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 11:56 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Ik kan alleen voor mezelf spreken. Ik word er persoonlijk niet door geraakt maar ken wel degelijk mensen die dat wel worden. Ofwel daar werkend, ofwel mkb of anders. Daarnaast de historie van de kazerne hier. Moet gewoon behouden blijven. Denk dat veel mensen er zo in staan. Assen is van oudsher een ambtenarenstad geweest, daar vallen militairen ook onder.

Ik kan me ook kwaad maken om andere bedrijven die hier weggaan, en dat gebeurt veelvuldig. Doet niets af aan zo'n petitie. De vorige keer hielp het, nu misschien niet, maar vind het wel mooi dat men in ieder geval zich laat horen.
Dat zeker. ^O^
pi_131191781
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 22:35 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Dat mondiale is allemaal wel heel erg indirect natuurlijk. Het enige wat we daar hier in Dremthe sinds WO2 echt van gemerkt hebben was de Amerikaanse basis bij Darp en misschien de kortstondige basketbal carrière van Desi Bouterse in Meppel :+. En een stevige dosis ptss gevallen wegens Srebrenica. Dat doet het als argument dus niet geweldig.
pi_131227470
Zoals al eerder in dit topic gezegd, Leeuwarden wordt een kazerne als LMB daarheen gaat. Dit gaat aardig wat impact hebben. De CLSK houdt op te bestaan en wordt een vliegende brigade onder de CLAS.
pi_131229541
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 07:58 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Zoals al eerder in dit topic gezegd, Leeuwarden wordt een kazerne als LMB daarheen gaat. Dit gaat aardig wat impact hebben. De CLSK houdt op te bestaan en wordt een vliegende brigade onder de CLAS.
Don't count on that.
De geruchten die eerder dit jaar gingen was dat de CLAS juist een volgende grote bezuiniging niet zou overleven (raar maar ok).
Maar goed de Klu heeft net als de marine een erg sterke lobby, dat heeft de KL minder.
  maandag 16 september 2013 @ 10:50:18 #146
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_131230317
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 10:17 schreef Isee het volgende:

[..]

Don't count on that.
De geruchten die eerder dit jaar gingen was dat de CLAS juist een volgende grote bezuiniging niet zou overleven (raar maar ok).
Maar goed de Klu heeft net als de marine een erg sterke lobby, dat heeft de KL minder.
De KL heeft juist de grootste lobby, waardoor de Klu en de KM gedwongen worden de handen ineen te slaan. Tel daarbij op dat de KL het grootste budget heeft en het meeste personeel, en het feit dat de twee nationale taken van defensie (waarborging luchtruim en het openhouden van handelsroutes naar R'dam) buiten de KL om gedaan worden, dan trekken beleidsmakers conclusies.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_131230868
quote:
7s.gif Op maandag 16 september 2013 10:50 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

De KL heeft juist de grootste lobby, waardoor de Klu en de KM gedwongen worden de handen ineen te slaan. Tel daarbij op dat de KL het grootste budget heeft en het meeste personeel, en het feit dat de twee nationale taken van defensie (waarborging luchtruim en het openhouden van handelsroutes naar R'dam) buiten de KL om gedaan worden, dan trekken beleidsmakers conclusies.
En toch is de KL al jaren onevenredig groot de sjaak bij bezuinigingen. Deels te begrijpen maar deels heeft dat toch ook echt met de lobby te maken.

Zelf ga ik er vanuit dat NL niet zo diep zal zinken door een onderdeel weg te bezuinigen. Vraag me ook af of dat naar de internationale gemeenschap toe te verkopen is. Ik zie het dan eerder gebeuren dat de KLu en de marine nog veel verder samen gaan werken met Belgie.
pi_131230993
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 11:09 schreef Isee het volgende:

[..]

En toch is de KL al jaren onevenredig groot de sjaak bij bezuinigingen. Deels te begrijpen maar deels heeft dat toch ook echt met de lobby te maken.

Zelf ga ik er vanuit dat NL niet zo diep zal zinken door een onderdeel weg te bezuinigen. Vraag me ook af of dat naar de internationale gemeenschap toe te verkopen is. Ik zie het dan eerder gebeuren dat de KLu en de marine nog veel verder samen gaan werken met Belgie.
Of de KL met Duitsland.
  maandag 16 september 2013 @ 21:18:01 #149
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_131255640
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 11:09 schreef Isee het volgende:

[..]

Is dat wel zo? Ik had juist begrepen dat de KL de bezuinigingscijfers flatteert (wij bezuinigen het meest!) door niet te melden dat zij een bovenmatig groot deel van de paarse organisatie runt.
quote:
Met de huidige generatie politici, gespeend van elk historisch besef en dus zonder enig inzicht in het heden en de toekomst, kun je echt ALLES verwachten.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 17 september 2013 @ 10:55:02 #150
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_131272147
http://www.dvhn.nl/nieuws(...)l-blijft-in-Drenthe-

13 Luchtmobiel zou van Assen naar Havelte gaan volgens dit artikel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')