Ik heb een code gekregen, die onbeperkt geldig blijft. Daarmee kan ik elke foto bestellen die ik wil. Topprijs!quote:Op zaterdag 7 september 2013 23:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mag je zelf kiezen wat voor canvas je krijgt, of krijg je een canvas van je eigen foto die wint?
Het zijn dezelfde regels als de vorige keer:quote:Op zaterdag 7 september 2013 23:08 schreef Ireth het volgende:
Mocht archief nu wel of niet? Bij de zomerwedstrijd mocht het niet, maar weet niet of daar inmiddels iets in is gewijzigd.
En wordt omzetten naar z/w dmv fotosoep toegestaan trouwens?
Ik ga het overleggen voor jequote:Op zondag 8 september 2013 07:57 schreef SunChaser het volgende:
Ik zal er dit keer niet te lang op ingaan ( de regels) maar dit
Probeer fotobewerkingen zoveel mogelijk te beperken, dit is een fotowedstrijd, geen Photoshop-wedstrijd. Levels, crops e.d. zijn uiteraard geen enkel probleem, bewerkingen die daadwerkelijk het karakter van de foto aantasten zijn dat wel.
staat wel haaks op het thema natuurlijk. Want een foto zwartwit maken tast het karakter van een foto natuurlijk wel degelijk aan.
Verder zou ik graag van te voren willen weten of het is toegestaan om objecten in een zw foto te kleuren of vice versa.
Tnxquote:
quote:Op zondag 8 september 2013 13:35 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Tnx
Mijn tip, delete deze regel. Bewerken maakt een foto echt niet per definitie beter, en zal niet per se automatisch meer stemmen krijgen.
quote:Op zaterdag 7 september 2013 22:03 schreef Puala het volgende:
De input van de vorige maand word op dit moment nog bekeken en in de volgende editie meegenomen. Deze maand gaan we nog even van start in dezelfde setting als vorige maand
Maar het blijft een feit dat juist ZW heel veel foto bewerken is en de foto ook aantast.quote:
Ik heb nog geen antwoord voor je, anders had je deze al ontvangen.quote:Op maandag 9 september 2013 08:38 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Maar het blijft een feit dat juist ZW heel veel foto bewerken is en de foto ook aantast.
En weet je al of we een foto zw mogen maken maar een blikje cola bv rood mogen laten? Of dat we in een kleurenfoto alleen de mensen ZW mogen maken?
Andere vraag, je foto moet vanaf 7 sept gemaakt zijn? Of vanaf 1?quote:Op maandag 9 september 2013 08:45 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik heb nog geen antwoord voor je, anders had je deze al ontvangen.
Vanaf de openingstijd van dit topic.quote:Op maandag 9 september 2013 09:04 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Andere vraag, je foto moet vanaf 7 sept gemaakt zijn? Of vanaf 1?
Met andere woorden, het is niet verboden het te doen. Dat moest ik even weten, dank je wel.quote:Op maandag 9 september 2013 09:23 schreef Puala het volgende:
[..]
Vanaf de openingstijd van dit topic.
En mbt tot je eerdere vraag:
Het onderwerp zegt niet dat een foto zwart wit moet zijn maar dat het onderwerp zwart wit is. Dus je kunt ook best een kleuren foto maken met focus op een zwart wit onderwerp. Of een zebra in het gele gras, etc. Nabewerken en photoshoppen is ook geen probleem. We willen alleen geen composities of foto's waarin belangrijke onderdelen zijn toegevoegd of verwijderd.
Wanneer nietquote:Op maandag 9 september 2013 09:37 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
Ben ik een inspiratiebron?
Laten we het dan zo neerzetten, kleurbalans / Z/W mag. Superman, en andere activiteiten die niet in de foto gebeuren niet. Opgelost.quote:Op maandag 9 september 2013 09:25 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Met andere woorden, het is niet verboden het te doen. Dat moest ik even weten, dank je wel.
Kijk, dat is al heel wat duidelijker. Laten we het voor de rest deze maand niet moeilijker maken maar dit is duidelijk waar de grens ligt. Tnx.quote:Op maandag 9 september 2013 11:24 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Laten we het dan zo neerzetten, kleurbalans / Z/W mag. Superman, en andere activiteiten die niet in de foto gebeuren niet. Opgelost.
Je hebt geen rawfile?quote:Op woensdag 25 september 2013 23:32 schreef PretZTM het volgende:
Orrigineel is het een kleurenfoto, hierdoor is er wat weinig contrast.
Jawel, dit is uit de RAW file gehaald door het enkel om te zetten in zwart-wit, dag witbalans en hoog contract. De foto is namelijk nooit bedoeld voor print, maar voor TV (Infobox ZFMRadio Zoetermeer).quote:
Dan is de foto toch ook origineel een zwart wit foto? En niet per se origineel een kleurenfoto?quote:Op donderdag 26 september 2013 00:29 schreef PretZTM het volgende:
[..]
Jawel, dit is uit de RAW file gehaald door het enkel om te zetten in zwart-wit, dag witbalans en hoog contract.
Daar heb je inderdaad een punt... Maar om dit nu in te zenden vind ik nog niet goed genoegquote:Op donderdag 26 september 2013 00:31 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dan is de foto toch ook origineel een zwart wit foto? En niet per se origineel een kleurenfoto?
Met raw kun je hier een mooie foto van makenquote:Op donderdag 26 september 2013 00:38 schreef PretZTM het volgende:
[..]
Daar heb je inderdaad een punt... Maar om dit nu in te zenden vind ik nog niet goed genoeg.
Goed dat je het meld daar ik daar overheen had gelezenquote:Op donderdag 26 september 2013 00:43 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Met raw kun je hier een mooie foto van maken
Maarre deze wedstrijd is anoniem dus deze zou je niet meer kunnen inzenden
Je ziet vanzelf je foto in het topic verschijnen of je ontvangt een mail.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:31 schreef CaseJunky het volgende:
heb een inzending gestuurd naar het desbetreffende mail adres
wanneer krijg je te horen of je inzending goedgekeurd is? want anders kan ik nog een nieuwe maken die wel voldoet aan de eisen
In dit licht lijkt me foto 4 niet geheel passend. Al vind ik het een mooie foto hoor. Ik vraag me alleen af waar de grens ligt.quote:Op maandag 9 september 2013 09:23 schreef Puala het volgende:
[..]
Vanaf de openingstijd van dit topic.
En mbt tot je eerdere vraag:
Het onderwerp zegt niet dat een foto zwart wit moet zijn maar dat het onderwerp zwart wit is. Dus je kunt ook best een kleuren foto maken met focus op een zwart wit onderwerp. Of een zebra in het gele gras, etc. Nabewerken en photoshoppen is ook geen probleem. We willen alleen geen composities of foto's waarin belangrijke onderdelen zijn toegevoegd of verwijderd.
Bij de gewone wedstrijd mochten collages, misschien is dit een collage?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 01:29 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
In dit licht lijkt me foto 4 niet geheel passend. Al vind ik het een mooie foto hoor. Ik vraag me alleen af waar de grens ligt.
Een drieluik als deze is inderdaad meer een collage. Met compositie wordt bedoeld dat bijvoorbeeld bij deze foto de wesp in het web en de spin erboven uit verschillende foto's komen... Dan ben je een nieuwe waarheid aan het creëren. Een drieluik als deze creëert geen nieuwe waarheid maar probeert de waarheid juist duidelijker te vertellen.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 02:10 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Bij de gewone wedstrijd mochten collages, misschien is dit een collage?
Ik zie 3 foto's en je mag er maar 1 inzenden.....quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:35 schreef Unites het volgende:
Jammer, als je ook oude foto's in zou mogen zenden had ik voor deze twee gekozen:
http://unites.zoom.nl/fotos/index.html
Dat had ik ook al in mijn bericht staanquote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:31 schreef SunChaser het volgende:
Ja stemmen!
FM, ik denk dat die regel meer is om anderen niet te belasten met onnodig dataverkeer, voor een foto maakt t natuurlijk niks uit
Huh? Ships, ik dacht dat je heel oktober kon inzenden, heb me er nog niet eens in verdiept verders....quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:25 schreef VeerEli het volgende:
Gaat wel secuur allemaal, of niet? Je kon tot 15 okt je foto inzenden, daarna zou het stemtopic geopend worden, maar het stemtopic is nog steeds niet geopend?
Nee, staat in het topic dat het tot 15 oktober 23:59 kan!quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:39 schreef Ireth het volgende:
[..]
Huh? Ships, ik dacht dat je heel oktober kon inzenden, heb me er nog niet eens in verdiept verders....
Ik moet hem nog makenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:40 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Nee, staat in het topic dat het tot 15 oktober 23:59 kan!Maar goed, gezien al die dingen niet eens up to date zijn, wie weet maak je nog kans dat je foto erbij gezet wordt als je het NU verstuurd
Haha sja, dat wordt lastig dan denk ikquote:
Niet zo jagen he, de FOT mods zijn ook maar mensenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:44 schreef Flipmoehoe het volgende:
Er staan er weer een aantal bij.
Nu het stemtopic nog open
Jagen?? Sorry hoor, maar de mensen moeten vóór 15 oktober 23:59 hun foto's inzenden. Hierna hoort gewoon meteen het stemtopic geopend te worden. Het is inmiddels 18 oktober en er is nog niks gebeurt...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Niet zo jagen he, de FOT mods zijn ook maar mensen
Stuur ze ff een dm of pm dan. Ik kan er ook weinig aan doen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:54 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Jagen?? Sorry hoor, maar de mensen moeten vóór 15 oktober 23:59 hun foto's inzenden. Hierna hoort gewoon meteen het stemtopic geopend te worden. Het is inmiddels 18 oktober en er is nog niks gebeurt...
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:23 schreef Schanulleke het volgende:
Oh, ik had eindelijk een idee, maar ben al te laat zie ik.
Nee foutje, aangepast. Stemmen kan 4 weken.quote:
Nee, maar 4 is alweer te overzien, zes zou voor 15 fotos wel wat overdreven zijn denk ikquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:55 schreef Uncle het volgende:
[..]
Nee foutje, aangepast. Stemmen kan 4 weken.
Korter zou wel kunnen, maar dan zit er veel tijd tussen stemmen en de nieuwe wedstrijd. We zijn afhankelijk van een externe partij voor de prijzen dus kunnen natuurlijk niet op elk moment dat wij dat zelf willen een nieuwe wedstrijd uitschrijven.
Het is zelfs maar 2 weken, want we hebben gemerkt dat 4 de vorige keer ook wel heel lang wasquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:56 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Nee, maar 4 is alweer te overzien, zes zou voor 15 fotos wel wat overdreven zijn denk ik
Ik zie er 4 waarvan 3 slechts 1 detail.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:04 schreef over_hedge het volgende:
Jammer dat veel fotos toch nog iets van kleur er in hebben.
Nou dat vind ik er best veelquote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:08 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik zie er 4 waarvan 3 slechts 1 detail.
Nee, het thema is zwart/wit. Nergens staat dat je foto ook zwart wit moet zijn. Je kan een ook een zak drop met zwartwitjes postenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:13 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nou dat vind ik er best veelVind gewoon als de wedstrijd zwart wit is dat je foto 100% zwart wit moet zijn. Maar dat ben ik. Zullen aan de stemmen zien wat de rest vind.
Ik zeg toch ook nergens dat het moetquote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:16 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Nee, het thema is zwart/wit. Nergens staat dat je foto ook zwart wit moet zijn. Je kan een ook een zak drop met zwartwitjes posten
en toch geef je de foto met de meeste kleur 3 punten.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:17 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook nergens dat het moetZeg alleen wat ik vind.
laweyerdquote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:19 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
en toch geef je de foto met de meeste kleur 3 punten.
Dat snap ik dan weer niet
Lijkt op dit klote scherm op mijn werk wel zwart witquote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:19 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
en toch geef je de foto met de meeste kleur 3 punten.
Dat snap ik dan weer niet
verstandig als je achter je mening staatquote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:26 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Lijkt op dit klote scherm op mijn werk wel zwart witZal thuis op mijn laptop nog eens kijken.
Inzending 3 is gewoon kleurquote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:26 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Lijkt op dit klote scherm op mijn werk wel zwart witZal thuis op mijn laptop nog eens kijken.
tnxsquote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:30 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
verstandig als je achter je mening staat
De brug en water zijn groenig, lucht is blauw en gebouw linksachterin bruinig.
(foto ook ff in photoshop gezet en op zwart wit gezet, dan zie je pas echt verschil)
Ja nu weet ik het welquote:
ik weet nog wel een nummer die wat punten kan gebruikenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:39 schreef over_hedge het volgende:
[..]
tnxsZal straks thuis dus ff kijken. (arme inzending 3, daar gaan zijn/haar punten straks
)
[..]
Ja nu weet ik het wel
Ik ook. Mag alleen niet op me zelf stemmen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:42 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
ik weet nog wel een nummer die wat punten kan gebruiken
haha ik ken het!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:46 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik ook. Mag alleen niet op me zelf stemmen.![]()
I Know What You Did Last Hourquote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:51 schreef over_hedge het volgende:
fail.. ging wat fout. kan een mod deze weggooien? tnxs
We kunnen natuurlijk ook default iedreen 3 punten geven, is net alsof iedreen op zichzelf gestemd heeft...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:47 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
haha ik ken het!
vorige wedstrijd heb ik die opmerking gekregen van de mods
Was te proberen he
is ook een optiequote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:45 schreef Milanees het volgende:
[..]
We kunnen natuurlijk ook default iedreen 3 punten geven, is net alsof iedreen op zichzelf gestemd heeft...
Mooie foto waar issie genomen?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:38 schreef Milanees het volgende:
Flip,
Inmiddels gestemd...
Natuurlijk zou ik ook graag op mezelf stemmen. En ik denk dat als het zou mogen de meesten het zouden doen. Maar het is ntuurlijk logisch dat dat niet de bedoeling is.
Saludos,
Hijo
Tnxsquote:Op woensdag 30 oktober 2013 12:30 schreef Flipmoehoe het volgende:
Milanees gefeliciteerd met de eerste plek!
Over Hedge en Andreas uiteraard ook
Sunchaser! wat maak je nu! een poezen foto!!!
Thanks, In Habana. Dara woon ik inmiddles bijna 9 jaar!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |