Klopt. Is erg periodegebonden ook. Stel dat je in de winter bent geweest in Italie mag je gewoon bloed geven. En dan nog zijn er gevallen waarin je gewoon mag geven, maar dat ze je bloed na donatie gewoon extra checken.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:51 schreef kvd het volgende:
[..]
Zelfs Italie is een risicogebied (iets met een mug)
Houden die muggen in Italie zich dan wel aan het feit dat het winter is? Ik heb het hele jaar door altijd wel muggenbulten. Anders ga ik emigreren naar Italie hahahaquote:Op woensdag 11 september 2013 10:00 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Klopt. Is erg periodegebonden ook. Stel dat je in de winter bent geweest in Italie mag je gewoon bloed geven. En dan nog zijn er gevallen waarin je gewoon mag geven, maar dat ze je bloed na donatie gewoon extra checken.
Serieus?quote:Op woensdag 11 september 2013 10:05 schreef kvd het volgende:
[..]
Houden die muggen in Italie zich dan wel aan het feit dat het winter is? Ik heb het hele jaar door altijd wel muggenbulten. Anders ga ik emigreren naar Italie hahaha
Nee, bij mij ook nog nooit. Diverse bloedtesten gehad ivm schildklierfunctie, nog nooit een B tekort. Maar als ik naast m'n vrouw in bed kruip heeft zij nergens last van en ik welquote:Op woensdag 11 september 2013 10:10 schreef kvd het volgende:
[..]
Dat is niet uit de testen naar voren gekomen
Dus als je heel veel muggenbulten hebt, kan dat duiden op een vitamine B tekort?quote:Op woensdag 11 september 2013 10:14 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Nee, bij mij ook nog nooit. Diverse bloedtesten gehad ivm schildklierfunctie, nog nooit een B tekort. Maar als ik naast m'n vrouw in bed kruip heeft zij nergens last van en ik welAls je dan kijkt naar de bloeduitslagen van mij en m'n vrouw zie je vooral B afwijken, terwijl het nog wel boven peil is net, dus geen tekort op papier.
Ik ivm vermoeidheid, maar zat steeds gewoon goed, dus ook niet net boven het minimumquote:Op woensdag 11 september 2013 10:14 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Nee, bij mij ook nog nooit. Diverse bloedtesten gehad ivm schildklierfunctie, nog nooit een B tekort. Maar als ik naast m'n vrouw in bed kruip heeft zij nergens last van en ik welAls je dan kijkt naar de bloeduitslagen van mij en m'n vrouw zie je vooral B afwijken, terwijl het nog wel boven peil is net, dus geen tekort op papier.
Klopt.quote:Op woensdag 11 september 2013 10:15 schreef CarOnline het volgende:
Als je ooit bloedtransfusies hebt gehad mag het ook niet, toch?
Begrijp je inderdaad goedquote:Op woensdag 11 september 2013 10:16 schreef Meke het volgende:
[..]
Dus als je heel veel muggenbulten hebt, kan dat duiden op een vitamine B tekort?Of misinterpreteer ik nu wat je zegt?
Het zou kunnenquote:Op woensdag 11 september 2013 10:16 schreef Meke het volgende:
[..]
Dus als je heel veel muggenbulten hebt, kan dat duiden op een vitamine B tekort?Of misinterpreteer ik nu wat je zegt?
quote:Mensen die minder gebeten worden maskeren waarschijnlijk de ‘lekkere luchtjes’ in hun zweet. B-vitamines zouden de lichaamsgeur van mensen zodanig veranderen dat we niet meer ‘aantrekkelijk’ zijn voor muggen. In sommige B-vitamines zit zwavel, dat de lichaamsgeur zou veranderen. Het weinige onderzoek naar de relatie tussen vitamine B en muggenbeten heeft nog geen wetenschappelijk verband aangetoond. Hoewel dat bewijs voorlopig ontbreekt, zijn er toch veel mensen die baat hebben bij extra vitamine B: ‘Muggen steken mij niet als ik een week voor vertrek en dagelijks tijdens mijn vakantie een vitamine B-tablet neem’, laat iemand weten op onze facebook-pagina. Vroeger dacht men dat er maar één vitamine B was. Later bleek vitamine B uit meerdere afzonderlijke vitamines te bestaan. Belangrijke bronnen van B-vitamines zijn zuivel, vlees(waren), groenten, fruit en graanproducten.
Dat dus idd. Ik roep het alleen maar vanuit persoonlijke ervaring. Maar er kunnen meer factoren zijn natuurlijk.quote:
Haha, maar anders streept het wel mooi doelen weg zoquote:Op woensdag 11 september 2013 10:27 schreef CarOnline het volgende:
Ik heb een paar bloedtransfusies gehad dus maar goed dat het niet op m'n lijstje staat
Het hangt af van het soort transfusie die je hebt gehad, Met een autologe kan je gewoon bloed geven.quote:Op woensdag 11 september 2013 10:27 schreef CarOnline het volgende:
Ik heb een paar bloedtransfusies gehad dus maar goed dat het niet op m'n lijstje staat
ik heb hem even met blaasontsteking ingevuld. Ik mag dan nu geen bloed geven, maar vanaf 5 oktober weer wel (ingevuld dat ik de laatste 14 dagen niet klachtenvrij was en aan antibiotica zou zijn)quote:Op woensdag 11 september 2013 09:20 schreef rhubarbje het volgende:
Nou aan het reizen ligt het niet
Ik mag geloof ik alsnog nietwant infectieziekte (volgens mij heb ik nu blaasontsteking)
Maar goed, dat is te verhelpen
quote:Op woensdag 11 september 2013 10:21 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Klopt.
[..]
Begrijp je inderdaad goedHet kán he, hoeft niet per sé dat het dat is.
Thanks!quote:
Misschien trek je iets te snelle conclusies. Als je (bijvoorbeeld) kanker hebt kan je vitamine B niveau ook op peil zijnquote:Op woensdag 11 september 2013 11:02 schreef Meke het volgende:
[..]
[..]
Thanks!![]()
Ik heb in mijn leven ik denk in totaal 10 muggenbulten gehad, dus trek nu de conclusie dat ik dan vast heel gezond ben
Haat aan vingerprikjes iddquote:Op woensdag 11 september 2013 11:21 schreef Greys het volgende:
En elke keer dat je doneert moet je weer die hele waslijst aan vragen invullen
En elke keer weer eerst dat gemene vingerprikje
Ik heb steeds bij die voorcontrole een te hoge bloeddruk, maar ik mag toch bloed geven omdat die hoge bloeddruk van de naaldenangst komt![]()
![]()
Dus ik kan daar niet zitten met een gewone bloeddruk en dat weten ze haha.
Ik zal ze vast waarschuwen vantevorenquote:Op woensdag 11 september 2013 11:21 schreef Greys het volgende:
En elke keer dat je doneert moet je weer die hele waslijst aan vragen invullen
En elke keer weer eerst dat gemene vingerprikje
Ik heb steeds bij die voorcontrole een te hoge bloeddruk, maar ik mag toch bloed geven omdat die hoge bloeddruk van de naaldenangst komt![]()
![]()
Dus ik kan daar niet zitten met een gewone bloeddruk en dat weten ze haha.
Dat is sowieso een goed idee, serieus.quote:Op woensdag 11 september 2013 11:49 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik zal ze vast waarschuwen vantevoren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |