abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131051833
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:51 schreef kvd het volgende:

[..]

Zelfs Italie is een risicogebied (iets met een mug)
Klopt. Is erg periodegebonden ook. Stel dat je in de winter bent geweest in Italie mag je gewoon bloed geven. En dan nog zijn er gevallen waarin je gewoon mag geven, maar dat ze je bloed na donatie gewoon extra checken.
pi_131051937
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:00 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Klopt. Is erg periodegebonden ook. Stel dat je in de winter bent geweest in Italie mag je gewoon bloed geven. En dan nog zijn er gevallen waarin je gewoon mag geven, maar dat ze je bloed na donatie gewoon extra checken.
Houden die muggen in Italie zich dan wel aan het feit dat het winter is? Ik heb het hele jaar door altijd wel muggenbulten. Anders ga ik emigreren naar Italie hahaha
pi_131051982
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:05 schreef kvd het volgende:

[..]

Houden die muggen in Italie zich dan wel aan het feit dat het winter is? Ik heb het hele jaar door altijd wel muggenbulten. Anders ga ik emigreren naar Italie hahaha
Serieus? :o Vitamine B tekortje? :)
pi_131052047
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:07 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Serieus? :o Vitamine B tekortje? :)
Dat is niet uit de testen naar voren gekomen ;)
pi_131052114
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:10 schreef kvd het volgende:

[..]

Dat is niet uit de testen naar voren gekomen ;)
Nee, bij mij ook nog nooit. Diverse bloedtesten gehad ivm schildklierfunctie, nog nooit een B tekort. Maar als ik naast m'n vrouw in bed kruip heeft zij nergens last van en ik wel :P Als je dan kijkt naar de bloeduitslagen van mij en m'n vrouw zie je vooral B afwijken, terwijl het nog wel boven peil is net, dus geen tekort op papier.
pi_131052153
Als je ooit bloedtransfusies hebt gehad mag het ook niet, toch?

Wel grappig, hier in het dorp hangen gewoon borden langs de straat: 'spende blut' en de datum.

(In de Sophie-Scholl-Schule haha)
Hoe dat zit met testen enzo weet ik niet.
Screw them.
We're going home.
  Moderator woensdag 11 september 2013 @ 10:16:11 #207
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_131052159
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:14 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Nee, bij mij ook nog nooit. Diverse bloedtesten gehad ivm schildklierfunctie, nog nooit een B tekort. Maar als ik naast m'n vrouw in bed kruip heeft zij nergens last van en ik wel :P Als je dan kijkt naar de bloeduitslagen van mij en m'n vrouw zie je vooral B afwijken, terwijl het nog wel boven peil is net, dus geen tekort op papier.
Dus als je heel veel muggenbulten hebt, kan dat duiden op een vitamine B tekort? :o Of misinterpreteer ik nu wat je zegt?
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_131052256
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:14 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Ik ivm vermoeidheid, maar zat steeds gewoon goed, dus ook niet net boven het minimum
pi_131052276
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:15 schreef CarOnline het volgende:
Als je ooit bloedtransfusies hebt gehad mag het ook niet, toch?
Klopt.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:16 schreef Meke het volgende:

[..]

Dus als je heel veel muggenbulten hebt, kan dat duiden op een vitamine B tekort? :o Of misinterpreteer ik nu wat je zegt?
Begrijp je inderdaad goed :) Het kán he, hoeft niet per sé dat het dat is.
pi_131052287
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:16 schreef Meke het volgende:

[..]

Het zou kunnen
quote:
Mensen die minder gebeten worden maskeren waarschijnlijk de ‘lekkere luchtjes’ in hun zweet. B-vitamines zouden de lichaamsgeur van mensen zodanig veranderen dat we niet meer ‘aantrekkelijk’ zijn voor muggen. In sommige B-vitamines zit zwavel, dat de lichaamsgeur zou veranderen. Het weinige onderzoek naar de relatie tussen vitamine B en muggenbeten heeft nog geen wetenschappelijk verband aangetoond. Hoewel dat bewijs voorlopig ontbreekt, zijn er toch veel mensen die baat hebben bij extra vitamine B: ‘Muggen steken mij niet als ik een week voor vertrek en dagelijks tijdens mijn vakantie een vitamine B-tablet neem’, laat iemand weten op onze facebook-pagina. Vroeger dacht men dat er maar één vitamine B was. Later bleek vitamine B uit meerdere afzonderlijke vitamines te bestaan. Belangrijke bronnen van B-vitamines zijn zuivel, vlees(waren), groenten, fruit en graanproducten.
pi_131052348
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:22 schreef kvd het volgende:

[..]

Het zou kunnen

[..]

Dat dus idd. Ik roep het alleen maar vanuit persoonlijke ervaring. Maar er kunnen meer factoren zijn natuurlijk.
Mensen roepen wel eens dat het ook kan zijn dat je teveel suiker eet, maar dat is een fabel. Anders zou m'n vrouw meer geprikt worden dan ik ;)
pi_131052425
Ik heb een paar bloedtransfusies gehad dus maar goed dat het niet op m'n lijstje staat ;)
Screw them.
We're going home.
pi_131052508
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:27 schreef CarOnline het volgende:
Ik heb een paar bloedtransfusies gehad dus maar goed dat het niet op m'n lijstje staat ;)
Haha, maar anders streept het wel mooi doelen weg zo ;)
pi_131052572
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:27 schreef CarOnline het volgende:
Het hangt af van het soort transfusie die je hebt gehad, Met een autologe kan je gewoon bloed geven.
pi_131052657
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:20 schreef rhubarbje het volgende:
Nou aan het reizen ligt het niet *O*

Ik mag geloof ik alsnog niet :P want infectieziekte (volgens mij heb ik nu blaasontsteking)
Maar goed, dat is te verhelpen
ik heb hem even met blaasontsteking ingevuld. Ik mag dan nu geen bloed geven, maar vanaf 5 oktober weer wel (ingevuld dat ik de laatste 14 dagen niet klachtenvrij was en aan antibiotica zou zijn)
  Moderator woensdag 11 september 2013 @ 11:02:45 #216
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_131053349
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:21 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Klopt.

[..]

Begrijp je inderdaad goed :) Het kán he, hoeft niet per sé dat het dat is.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:22 schreef kvd het volgende:

[..]

Het zou kunnen

[..]

Thanks! *)

Ik heb in mijn leven ik denk in totaal 10 muggenbulten gehad, dus trek nu de conclusie dat ik dan vast heel gezond ben 8-)
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 11 september 2013 @ 11:21:15 #217
163650 Greys
pi_131053881
En elke keer dat je doneert moet je weer die hele waslijst aan vragen invullen :D

En elke keer weer eerst dat gemene vingerprikje :(

Ik heb steeds bij die voorcontrole een te hoge bloeddruk, maar ik mag toch bloed geven omdat die hoge bloeddruk van de naaldenangst komt :D :'( :D Dus ik kan daar niet zitten met een gewone bloeddruk en dat weten ze haha.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_131054315
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 11:02 schreef Meke het volgende:

[..]

[..]

Thanks! *)

Ik heb in mijn leven ik denk in totaal 10 muggenbulten gehad, dus trek nu de conclusie dat ik dan vast heel gezond ben 8-)
Misschien trek je iets te snelle conclusies. Als je (bijvoorbeeld) kanker hebt kan je vitamine B niveau ook op peil zijn :P
pi_131054332
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 11:21 schreef Greys het volgende:
En elke keer dat je doneert moet je weer die hele waslijst aan vragen invullen :D

Ik heb steeds bij die voorcontrole een te hoge bloeddruk, maar ik mag toch bloed geven omdat die hoge bloeddruk van de naaldenangst komt :D :'( :D Dus ik kan daar niet zitten met een gewone bloeddruk en dat weten ze haha.
Haat aan vingerprikjes idd :(
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 11 september 2013 @ 11:46:26 #220
163650 Greys
pi_131054610
Ik vind die vingerprikjes veel gemener dan die dikke naald van het daadwerkelijke bloedprikken :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Redactie Sport woensdag 11 september 2013 @ 11:49:57 #221
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_131054703
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 11:21 schreef Greys het volgende:

Ik zal ze vast waarschuwen vantevoren _O-
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 11 september 2013 @ 11:53:55 #222
163650 Greys
pi_131054808
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 11:49 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ik zal ze vast waarschuwen vantevoren _O-
Dat is sowieso een goed idee, serieus.
Als je eerlijk zegt dat je in je broek schijt van naalden, dan nemen ze wat meer tijd voor je en schrijven ze op je formulier dat je een ZEPje krijgt. Een Zeer Ervaren Prikker :D O+
En dan mag je na afloop ook gewoon wat langer blijven liggen, krijg je je drankje terwijl je nog in de stoel ligt enzo. Het is bij mij geen aanstelleritis, want ik ben de eerste paar minuten zo bang dat ik alles verkramp en dan komt er dus amper bloed uit het slangetje :') Krijg dan een ballon met warm water in mijn hand omdat mijn hand ijskoud is en dan stroomt het niet door. En dan doen ze gezellig met je kletsen tot je denkt 'ah ik kan gewoon ontspannen, het doet geen pijn', en dan is het met een paar minuutjes klaar. Als ik daarna meteen op zou staan zou ik flauw vallen, omdat mijn bloeddruk zo'n schommeling maakt van retehoog van de zenuwen naar heel laag van de opluchting _O-

Dus ZEGGEN van te voren als je heel bang bent, echt, het helpt *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_131054991
Ik heb geen moeite met naalden. M'n vrouw wel, die gaat plat als ze er naar kijkt als die naald onder d'r huid gaat. Ik vind het prima.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 11 september 2013 @ 12:03:12 #224
163650 Greys
pi_131055025
Ik heb een stuk minder voorkomende bloedgroep, dus ik was bang ( :D ) dat ik dan heel vaak opgeroepen zou worden. Maar het tegendeel is waar, gelukkig haha.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_131055131
Ik heb O+, heb ik geweten ook. Ben in het tweede jaar dat ik donor was zeker 6 keer opgeroepen. Maar ja, ik kon nooit... Nu ik hier in't noorden woon heb ik de mazzel dat ik ook 's avonds kan doneren, kan dat eindelijk eens doorgaan :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')