abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131062715
Het is gewoon niet echt een gespreksonderwerp volgens mij. Een jaar geleden postte ik een keer een foto op facebook toen ik aan het doneren was, en toen kreeg ik ook allerlei reacties van mensen die dat helemaal niet wisten. Terwijl ik nu toch alweer 5 jaar bloeddonor ben. Je praat er gewoon niet veel over.

Misschien zouden we dat wel meer moeten doen om meer donors te krijgen, trouwens. :)
pi_131063318
jullie brengen me nog op een idee. ik ga voor alle zekerheid even langs de HA ;)
Werewolf
pi_131065449
Ik ben ook al donor. Daarom staat het niet op mijn lijstje 8-)
donor geworden uit nieuwsgierigheid naar mijn bloedgroep, A+ En toen maar blijven hangen want ik kreeg steeds een nieuwe oproep :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_131066038
quote:
2s.gif Op woensdag 11 september 2013 16:40 schreef sararaats het volgende:
jullie brengen me nog op een idee. ik ga voor alle zekerheid even langs de HA ;)
Je hoeft hier niet voor naar de HA
http://www.belgium.be/nl/(...)onatie/bloeddonatie/

http://www.transfusie.be/
pi_131066321
Mijn blog *O*
Moet er nog wel een countdown op plaatsen, maar m'n lijstje staat er iig al :)
En morgen dus beginnen!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 11 september 2013 @ 19:39:17 #256
163650 Greys
pi_131069334
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 18:20 schreef Bubbles90. het volgende:
Mijn blog *O*
Moet er nog wel een countdown op plaatsen, maar m'n lijstje staat er iig al :)
En morgen dus beginnen!
Hele leuke lijst *O*
Monopolystraten, tof :D

En cola-kip :9
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_131069715
Doel #44 in de pocket. Hoppa! Mocht direct al een halve liter doneren. Ging na donatie ook super, geen duizeligheid of wat dan ook :)

pi_131069774
Een halve liter bij de eerste keer? Dat is wel veel!
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_131069882
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 19:48 schreef Njosnavelin het volgende:
Nou, dat is een klein beetje valsspelerij van mijn kant. Ik ben in het verleden al eerder donor geweest en heb al eens gedoneerd (10ml). Ze zien op papier alleen dat het de 2e keer is, de hoeveelheid zien ze niet. Er wordt dus ook geen rekening mee gehouden dat ze misschien wat voorzichtig moeten zijn ;)
pi_131070069
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 19:51 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Nou, dat is een klein beetje valsspelerij van mijn kant. Ik ben in het verleden al eerder donor geweest en heb al eens gedoneerd (10ml). Ze zien op papier alleen dat het de 2e keer is, de hoeveelheid zien ze niet. Er wordt dus ook geen rekening mee gehouden dat ze misschien wat voorzichtig moeten zijn ;)
Oh okee, haha.
Ik ben maar 1 keer geweest en toen hebben ze ook maar weinig afgenomen. Maar ik vond het heel naar, sowieso het prikken al en daarna werd ik ook heel duizelig en misselijk. En het duurde zo lang.. Ben wel rh - dus misschien dat ik mezelf nog maar eens dwing om te gaan :P
pi_131070833
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 19:48 schreef Njosnavelin het volgende:
Dat is standaard bij donatie

quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 19:51 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Die 10 ml, was dat echt een donatie? Of waren dat de buisjes die ze afnemen voor het testen van het bloed?

(enne, kom je toevallig uit het noorden? dit was mijn uitzicht gister namelijk ook...)
pi_131070899
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 20:12 schreef kvd het volgende:

[..]

Dat is standaard bij donatie
Nee hoor, bij mij werd 300 ml afgenomen.
pi_131070960
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 20:13 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Nee hoor, bij mij werd 300 ml afgenomen.
Oh, daar hebben ze het hier niet over gehad. Whoppa...meteen 500 ml + de testbuisjes
pi_131071050
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 20:14 schreef kvd het volgende:

[..]

Oh, daar hebben ze het hier niet over gehad. Whoppa...meteen 500 ml + de testbuisjes
Haha ja, zo kan het idd overkomen ja. Waren bij mij 3 testbuisjes, en nog 2 van die mini-zakjes voor onderzoek, en die 500ml. Dus eigenlijk mag ik pas over 5 maanden nu ;)
pi_131071131
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 20:16 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Haha ja, zo kan het idd overkomen ja. Waren bij mij 3 testbuisjes, en nog 2 van die mini-zakjes voor onderzoek, en die 500ml. Dus eigenlijk mag ik pas over 5 maanden nu ;)
Mannen mogen 5 keer in het jaar he, vrouwen maar 3 keer

Die buisjes zijn 6 ml per buisje en zo'n zakje gaat 20 ml in...gister nagevraagd

(en nou weet ik nog niet of we in dezelfde stoel hebben gezeten hahaha)
pi_131071489
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 20:18 schreef kvd het volgende:

[..]

Mannen mogen 5 keer in het jaar he, vrouwen maar 3 keer

Die buisjes zijn 6 ml per buisje en zo'n zakje gaat 20 ml in...gister nagevraagd

(en nou weet ik nog niet of we in dezelfde stoel hebben gezeten hahaha)
Dan mag ik dit jaar maar 4x, want heb nu teveel gegeven ;)

Ja, was inderdaad in Groningen. Direct de eerste stoel voor rechtsprikken :)
pi_131071716
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 20:26 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Dan mag ik dit jaar maar 4x, want heb nu teveel gegeven ;)

Ja, was inderdaad in Groningen. Direct de eerste stoel voor rechtsprikken :)
Dan zaten we naast elkaar hahaha.

Die 3 buisjes gaan ze standaard doen, via 1 zo'n testzakje die meestal wel gedeeltelijk gevuld blijft. Dus Je geeft standaard rond de 25 ml extra.

Als die 300 ml ook een optie is, dan moet ik dat maar eens gaan bespreken
  woensdag 11 september 2013 @ 20:45:50 #268
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_131072307
Bloed doneren lijkt me echt verschrikkelijk. Ik ga al van m'n stokkie als er een snee in een klein adertje zit, brrr.
Kaleidoscopiklimax
pi_131072445
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 20:30 schreef kvd het volgende:

[..]

Dan zaten we naast elkaar hahaha.

Die 3 buisjes gaan ze standaard doen, via 1 zo'n testzakje die meestal wel gedeeltelijk gevuld blijft. Dus Je geeft standaard rond de 25 ml extra.

Als die 300 ml ook een optie is, dan moet ik dat maar eens gaan bespreken
Haha tof :D Volgende keer even tegelijk inplannen. Kan ik direct #66 gaan wegstrepen :D
quote:
14s.gif Op woensdag 11 september 2013 20:45 schreef RadioSlut het volgende:
Bloed doneren lijkt me echt verschrikkelijk. Ik ga al van m'n stokkie als er een snee in een klein adertje zit, brrr.
Ja maar je ziet niets. Het ziet er echt uit alsof die naald tegen je huid aan drukt.
pi_131072492
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 12:17 schreef Greys het volgende:
Mijn bloeddruk was de laatste keer 152/89 :D Dat was voor mijn doen 'laag'.
(Zit het net terug te lezen). En mijn HB 10.3.
145/85, HB 9
pi_131072494
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 20:49 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Haha tof :D Volgende keer even tegelijk inplannen. Kan ik direct #66 gaan wegstrepen :D

[..]

Ja maar je ziet niets. Het ziet er echt uit alsof die naald tegen je huid aan drukt.
Hahaha, lijkt me een leuk idee. Ik zal begin januari weer aan de beurt zijn, dan zijn de 4 maanden weer voorbij
  woensdag 11 september 2013 @ 20:51:02 #272
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_131072501
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 20:49 schreef Freddeh het volgende:

[..]

[..]

Maar krijg je het bloed dat je gedoneerd hebt na afloop nog te zien?

Ik herinner me dat mn opa een keer bloed had gedoneerd en dat hij van zn stokkie ging achteraf toen hij het bloed zag... :') Daar ben ik ook een beetje bang voor.
Kaleidoscopiklimax
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 11 september 2013 @ 20:52:55 #273
163650 Greys
pi_131072566
quote:
14s.gif Op woensdag 11 september 2013 20:51 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Ik herinner me dat mn opa een keer bloed had gedoneerd en dat hij van zn stokkie ging achteraf toen hij het bloed zag... :') Daar ben ik ook een beetje bang voor.
Het zakje ligt naast je en dat zie je idd steeds voller worden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 11 september 2013 @ 20:53:19 #274
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_131072584
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 20:52 schreef Greys het volgende:

[..]

Het zakje ligt naast je en dat zie je idd steeds voller worden.
Brrrrr :X het wordt nu al koud in mn handen. _O-
Kaleidoscopiklimax
pi_131072629
quote:
14s.gif Op woensdag 11 september 2013 20:51 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Als je hééééél goed kijkt... Nee, eerlijk, de zak met bloed ligt gewoon naast je te vullen. Dus die kun je zo zien.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 20:50 schreef kvd het volgende:

[..]

Hahaha, lijkt me een leuk idee. Ik zal begin januari weer aan de beurt zijn, dan zijn de 4 maanden weer voorbij
Even onthouden dus :)
pi_131072712
Je hoeft niet te kijken he, het zakje ligt schuin achter/naast he. Je wordt er vind ik niet constant mee geconfronteerd. Alhoewel ik wel steeds kijk, want het apparaat geeft aan hoe veel ml je al hebt gegeven. Dus ook hoe snel het erop zit *O*
  Redactie Frontpage woensdag 11 september 2013 @ 20:57:49 #277
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_131072756
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_131072759
Mij maakt het niet uit hoe snel het erop zit, ik heb een telefoon en kan daar dus internetten op het open UMCG wifi netwerk :+ Wat overigens wel bijzonder slechte ontvangst heeft daar }:|
pi_131073261
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 20:57 schreef Freddeh het volgende:
Mij maakt het niet uit hoe snel het erop zit, ik heb een telefoon en kan daar dus internetten op het open UMCG wifi netwerk :+ Wat overigens wel bijzonder slechte ontvangst heeft daar }:|
Er zit wel een maximum qua tijd aan. maximaal 15 minuten, liever nog 12 of daaronder, de samenstelling van het bloed veranderd anders te veel.
(en ik zit gewoon via mijn eigen abo op internet daar, anders heb ik alles behalve internet)
pi_131073348
Ik merkte dat je richting het bloedrestaurantje nog slechter ontvangst had, je moet dus iets verder naar rechts zitten van waar wij zaten.
Wat... géén wifi op je telefoon maar wel mobiel internet? :o

Volgens mij heb ik er trouwens langer gezeten dan een kwartier.
pi_131078244
Kvd, was jij trouwens met de auto bij het UMCG? Heb me vandaag zo verbaasd over hun parkeerkaart systeem O+ Beneden trek je een kaart uit het paaltje bij de slagboom, en als je dan op je kaartje kijkt is je kenteken ook erop gescand. Boven bij Sanquin scan je je kaartje en als je beneden bent kun je zo uitrijden omdat bij de slagboom je kenteken wordt gescand en wordt gezien dat je betaald hebt. Awesome.
pi_131079346
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:26 schreef Freddeh het volgende:
Kvd, was jij trouwens met de auto bij het UMCG? Heb me vandaag zo verbaasd over hun parkeerkaart systeem O+ Beneden trek je een kaart uit het paaltje bij de slagboom, en als je dan op je kaartje kijkt is je kenteken ook erop gescand. Boven bij Sanquin scan je je kaartje en als je beneden bent kun je zo uitrijden omdat bij de slagboom je kenteken wordt gescand en wordt gezien dat je betaald hebt. Awesome.
Nee, ik kom met de fiets, geen auto meer. En straks, als het slecht weer gaat worden, dan wordt het de bus. Stap in voor het huis, stap uit op 300 meter ongeveer van Sanquin. Dus dat is dan goed te doen. Maar dat is wel een mooie service. Zag er gisteren al iets over staan, moet je wel op die plek staan en niet op andere UMGC parkeerplekken, anders moet je alsnog betalen
pi_131080200
Klopt, UMCG parkeergarage Noord. Staat ook aangegeven op de uitnodiging die ik had gekregen van Sanquin. Vind het echt tof. Ik wil die shit thuis ook O+
  Moderator donderdag 12 september 2013 @ 11:54:36 #284
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_131090166
Doel 69 - Verhuis! - komt ineens ongepland dichterbij -O- Ik wilde het echt heel graag want kuthuis, kuthuisgenoten, kuthuisbaas, maar nu heeft die laatste ineens gezegd dat ik hier maar beter zo snel mogelijk wegkan :{ Hij heeft namelijk iemand gevonden voor mijn kamer. Like WHUT
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_131090186
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 11:54 schreef Meke het volgende:
Doel 69 - Verhuis! - komt ineens ongepland dichterbij -O- Ik wilde het echt heel graag want kuthuis, kuthuisgenoten, kuthuisbaas, maar nu heeft die laatste ineens gezegd dat ik hier maar beter zo snel mogelijk wegkan :{ Hij heeft namelijk iemand gevonden voor mijn kamer. Like WHUT
Tof! Maar... Heb je al wat nieuws dan? :{
  Moderator donderdag 12 september 2013 @ 12:01:12 #286
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_131090351
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 11:55 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Tof! Maar... Heb je al wat nieuws dan? :{
Nope :') Ik heb niet eens aangegeven dat ik weg wilde.....

Het hele verhaal ; http://brightsideoflove.wordpress.com/2013/09/12/verhuizen/

[ Bericht 11% gewijzigd door Meke op 12-09-2013 12:06:13 ]
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
pi_131090526
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 12:01 schreef Meke het volgende:

[..]

Dit mag niet hè. Er is een wettelijke opzegtermijn voor verhuurders, geloof 2 maanden van tevoren. Kijk ook even in je huurcontract wat daar staat en kijk even wat de wettelijke opzegtermijn is. Win iinformatie in bij een juridisch loket oid. Dit mag zo niet. Je wilt wel weg daar,maar dit kan zo niet.
pi_131090546
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 12:01 schreef Meke het volgende:

[..]

Het hele verhaal ; http://brightsideoflove.wordpress.com/2013/09/12/verhuizen/
Jij hebt ook rechten he, laat niet zomaar over je heen lopen.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_131090629
ik lees het verhaal, hij mag niet zomaar op je kamer komen! alleen als het echt niet anders kan (bv dat een leiding dreigt te knappen en jij bent niet thuis). voor de rest heeft hij toestemming van jou nodig. hij was in overtreding om op jouw kamer te komen.
  Moderator donderdag 12 september 2013 @ 12:30:04 #290
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_131091099
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 12:11 schreef kvd het volgende:
ik lees het verhaal, hij mag niet zomaar op je kamer komen! alleen als het echt niet anders kan (bv dat een leiding dreigt te knappen en jij bent niet thuis). voor de rest heeft hij toestemming van jou nodig. hij was in overtreding om op jouw kamer te komen.
Dat is de grap :') We hebben een plat dak en daar is hij schijnbaar via het balkonnetje bij de keuken opgeklommen, dus hij heeft door het raam mijn kamer ingekeken.

En jullie hebben helemaal gelijk, het mag sowieso niet wat hij gedaan heeft - maar wat kan ik ermee? Als ik het nou heel erg leuk vond hier etc was het wat anders geweest, maar ik wil hier eigenlijk best weg, dus grijp dit nu maar aan. Ik zoek iets nieuws, en geef hem dan wel gewoon de datum wanneer ik weg ben, en dát heeft hij maar te accepteren, ik ga me daarin niet aan hem schikken.
pi_131091721
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 12:30 schreef Meke het volgende:

[..]

Dat is de grap :') We hebben een plat dak en daar is hij schijnbaar via het balkonnetje bij de keuken opgeklommen, dus hij heeft door het raam mijn kamer ingekeken.
_O-

quote:
En jullie hebben helemaal gelijk, het mag sowieso niet wat hij gedaan heeft - maar wat kan ik ermee? Als ik het nou heel erg leuk vond hier etc was het wat anders geweest, maar ik wil hier eigenlijk best weg, dus grijp dit nu maar aan. Ik zoek iets nieuws, en geef hem dan wel gewoon de datum wanneer ik weg ben, en dát heeft hij maar te accepteren, ik ga me daarin niet aan hem schikken.
Wat je er mee kan? Tijd winnen om rustig te zoeken naar iets nieuws.
Wat hij doet is niet de officiële manier. Als ik het me goed kan herinneren (lang geleden dat dit bij een bekende overkwam en een fijne migraine nu) kan hij je er alleen op hele korte termijn (de niet wettelijke) eruit zetten als hij een aangetekende brief aan je verstuurd met de opzegging (of via hij een deurwaarder igv een huurachterstand, maar die is er dus niet). Via de telefoon kan hij de huur niet zomaar opzeggen.

Ga echt even langs een juridisch loket/rechtswinkel en vraag wat je kan doen. Zij hebben wel brieven om hierop te reageren. Ik snap dat je daar al weg wilde en nu helemaal, maar hoe realistisch is het om nu, aan het begin van een schooljaar, in Leiden (neem ik tenminste aan) een nieuwe kamer/woning te vinden met al die eerste jaars? Ik weet niet of het mogelijk is, maar kijk of er een mogelijkheid is dat jij, via de officiële weg, een huuropzegging kan doen voor over bv 4 of 6 maanden. 2 Maanden lijkt mij erg krap namelijk. Dan heb jij de tijd om rustig op zoek te gaan naar iets nieuws (december/januari stoppen veel eerste jaars weer of mensen die in februari afstuderen en dan gaan verhuizen) en hebt het recht achter je staan. Hij kan dan geen rare dingen gaan uithalen om je er alsnog sneller uit te zetten. Als hij over platte daken gaat kruipen, zal hij ook wel in staat zijn om ergere dingen uit te halen.

Het is ZIJN probleem dat hij al iemand heeft gevonden voor de kamer die nog niet eens leeg was, niet die van jou. Hij moet maar gaan zeiken bij je huisgenoot, daar had hij blijkbaar een mondelinge overeenkomst mee. Dat die huisgenoot zich daar niet aan houdt, kan nooit betekenen dat jij er dan zomaar uit moet!
pi_131093225
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 11:54 schreef Meke het volgende:
Huh, wtf? Wat kvd zegt, ik zou toch maar wat informatie in gaan winnen! Ook al wil je zelf ook wel weg, op deze manier hoort dat natuurlijk niet te gaan..
  Redactie Sport donderdag 12 september 2013 @ 13:58:30 #293
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_131093428
quote:
14s.gif Op woensdag 11 september 2013 20:53 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Brrrrr :X het wordt nu al koud in mn handen. _O-
Dat is bij mij het probleem niet, bloed in een zakje stelt niks voor. Maar die naald in je huid... :X

Maargoed, ik ga het toch doen!
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_131093501
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 13:58 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Dat is bij mij het probleem niet, bloed in een zakje stelt niks voor. Maar die naald in je huid... :X

Maargoed, ik ga het toch doen!
Ik verwacht videobeelden van een KO gaande DeLuna :D
  Redactie Sport donderdag 12 september 2013 @ 14:10:19 #295
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_131093826
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:00 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Ik verwacht videobeelden van een KO gaande DeLuna :D
Nee, KO ga ik eigenlijk nooit, ik krijg wel zweethanden en opvliegers en kan echt niet meer stilzitten :')
pi_131094021
Stilzitten is wel vrij essentieel wil je niet teveel last van die naald hebben ;)
  Redactie Sport donderdag 12 september 2013 @ 14:19:27 #297
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_131094157
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:15 schreef Freddeh het volgende:
Stilzitten is wel vrij essentieel wil je niet teveel last van die naald hebben ;)
Ach toen ik 2 jaar geleden bloed moest prikken kon ik ook gewoon stilzitten en is het ook gelukt uiteindelijk. Het is meer de 'voorpret' voor mij die het hem doet. :P
  Redactie Sport donderdag 12 september 2013 @ 14:20:54 #298
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_131094195
pi_131095223
Wat een leuke spaarpot DeLuna! En leuk dat we op dezelfde dag zijn begonnen :)

Ik heb ook m'n eerste doel gehaald! *)
pi_131095250
Mooie spaarpotten! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')