abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130905855
Nou ben ik normaal niet zo van de alufolie theorieën, maar is het erg ver gezocht om te denken dat de VS ivm het terug trekken uit Afghanistan, achter de schermen een akkoordje heeft gesloten met Al-Qaida?

Is maar een gedachte, maar ik zie de VS er wel voor aan om over de rug van Syrië zichzelf veilig te stellen: Jullie de macht in Syrië en wij een veilige terugtrekking.
  vrijdag 6 september 2013 @ 23:57:04 #177
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130905993
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 23:52 schreef havanagila het volgende:
Nou ben ik normaal niet zo van de alufolie theorieën, maar is het erg ver gezocht om te denken dat de VS ivm het terug trekken uit Afghanistan, achter de schermen een akkoordje heeft gesloten met Al-Qaida?

Is maar een gedachte, maar ik zie de VS er wel voor aan om over de rug van Syrië zichzelf veilig te stellen: Jullie de macht in Syrië en wij een veilige terugtrekking.
Deze situatie is bizar, en doet heel veel ogen openen (ook de mijne). In zoverre: zélf blijven denken etc..

Heb de afgelopen weken op meerdere sites gereageerd en het was bizar om te zien hoeveel mensen (beargumenteerd) tegen ingrijpen zijn, Rusland de verstandigste vinden ipv automatisch de VS, etc. ENORME omslag, en zelfs in de VS zelf..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_130906057
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 23:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Deze situatie is bizar, en doet heel veel ogen openen (ook de mijne). In zoverre: zélf blijven denken etc..

Heb de afgelopen weken op meerdere sites gereageerd en het was bizar om te zien hoeveel mensen (beargumenteerd) tegen ingrijpen zijn, Rusland de verstandigste vinden ipv automatisch de VS, etc. ENORME omslag, en zelfs in de VS zelf..
Hoezo is dat 'bizar' op internet is bijna iedereen tegen Amerika, dat is gewoon zo
pi_130906089
quote:

Waarom gaan de aanvallen in pakistan dan gewoon door
pi_130906099
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 23:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ze zijn met meer, ze zijn supergewelddadig en ze moorden iedereen uit, liefst minderheden (in Syrië). En die steun je als VS, die leid je nog ff extra op, etc..

Sorry hoor, Assad is ook een lul van een vent, maar die hield het land bijeen en beschermde kwetsbare groepen. Ongetwijfeld zal hij vreselijke dingen hebben gedaan... Maar de rebellen lijken mij een nog minder heilzame weg, zeker zoals het nu is..

Had het aan het begin van de conflicten nooit gedacht (dat IK dit zou zeggen): maar laat Assad daar maar lekker aan de macht blijven. Omdat ik fan van hem ben? VERRE van.. Maar het alternatief lijkt me erger voor iedereen -O-
Wij moeten ons sowieso niet bemoeien met een burgeroorlog. Want het ligt ultiem aan het volk zelf om te bepalen of er vrede komt. Wij kunnen nooit vrede dwingen of zelf creëren. De geschiedenis heeft dat geleerd, de meest recente voorbeelden waarvan Libie en Egypte. Irak laten wij voor het gemak buiten beschouwing.

Het is een naïef wereldbeeld om te denken dat wij ook maar iets kunnen bewerkstelligen qua vrede. Die volkeren zoeken het zelf uit en eventueel bereiken ze er iets mee. Tien, twintig, 50 jaar, het kan nog ff dure maar evt komen ze er zelf uit.
pi_130906114
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 23:59 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Hoezo is dat 'bizar' op internet is bijna iedereen tegen Amerika, dat is gewoon zo
Omdat de VS de hele wereld terroriseert, inclusief een deel van zijn eigen bevolking.
The view from nowhere.
  zaterdag 7 september 2013 @ 00:01:33 #182
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130906120
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 23:59 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Nou ben ik niet zo'n internet wiz"oma", maar tijdens de aanloop naar Irakoorlog zag ik iets anders
pi_130906157
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 23:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nou die ogen van jou waren al fel anti VS, dus zou wel geen wereld voor je open zijn gegaan. Maakt verder niet uit iedereen zijn eigen mening, maar dit is wel zwakzinnig om nu als argument te gebruiken terwijl je al tijden op fok loopt te haten op Amerika. :@
pi_130906158
quote:

De VS kun je nergens boven stellen. Ze zijn tot alles toe in staat, ook het bespioneren van de eigen burgers (NSA).
  zaterdag 7 september 2013 @ 00:06:39 #185
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130906269
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 00:00 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Wij moeten ons sowieso niet bemoeien met een burgeroorlog. Want het ligt ultiem aan het volk zelf om te bepalen of er vrede komt. Wij kunnen nooit vrede dwingen of zelf creëren. De geschiedenis heeft dat geleerd, de meest recente voorbeelden waarvan Libie en Egypte. Irak laten wij voor het gemak buiten beschouwing.

Het is een naïef wereldbeeld om te denken dat wij ook maar iets kunnen bewerkstelligen qua vrede. Die volkeren zoeken het zelf uit en eventueel bereiken ze er iets mee. Tien, twintig, 50 jaar, het kan nog ff dure maar evt komen ze er zelf uit.
Nou, dat ben ik niet geheel met je eens in alle situaties. Geen grootschalige genocide graag (en kleinschalige liever ook niet, maar wat moet je als alle partijen zich er aan schuldig maken).

Er mag van mij onder omstandigheden best opgetreden worden, maar dan volgens de regels van het internationaal recht én onder de VN-vlag én om iets te doen om onschuldigen te beschermen (utopie ja), en NIET om je (handels)belagen veilig te stellen.. En al helemaal niet onder valse voorwendselen een oorlog in gerommeld worden..
  zaterdag 7 september 2013 @ 00:07:47 #186
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130906315
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Whiskers2009 op 07-09-2013 00:08:17 ]
pi_130906383
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 00:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nou, dat ben ik niet geheel met je eens in alle situaties. Geen grootschalige genocide graag (en kleinschalige liever ook niet, maar wat moet je als alle partijen zich er aan schuldig maken).

Er mag van mij onder omstandigheden best opgetreden worden, maar dan volgens de regels van het internationaal recht én onder de VN-vlag én om iets te doen om onschuldigen te beschermen (utopie ja), en NIET om je (handels)belagen veilig te stellen.. En al helemaal niet onder valse voorwendselen een oorlog in gerommeld worden..
Klopt, en dat bedoelde ik ook, maar dat is het huidige geval in Syrië niet dus. Er vindt geen genocide plaats (gerichte uitroeiing van een bevolkingsgroep) wél vinden er massa-slachtingen plaats.
  zaterdag 7 september 2013 @ 00:10:52 #188
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_130906401
Deze is van 27 augustus, was ie al gepost?

http://www.telegraph.co.u(...)-it-drops-Syria.html

Saudis offer Russia secret oil deal if it drops Syria
Saudi Arabia has secretly offered Russia a sweeping deal to control the global oil market and safeguard Russia’s gas contracts, if the Kremlin backs away from the Assad regime in Syria.
  zaterdag 7 september 2013 @ 00:12:02 #189
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130906429
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 00:10 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Klopt, en dat bedoelde ik ook, maar dat is het huidige geval in Syrië niet dus. Er vindt geen genocide plaats (gerichte uitroeiing van een bevolkingsgroep) wél vinden er massa-slachtingen plaats.
Ik denk van wél eigenlijk. Door de rebellen. Die richten zich op minderheidsgroepen.
  zaterdag 7 september 2013 @ 00:14:04 #190
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130906465
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 00:10 schreef slashdotter3 het volgende:

Saudi Arabia has secretly offered Russia a sweeping deal to control the global oil market and safeguard Russia’s gas contracts, if the Kremlin backs away from the Assad regime in Syria.
Geen idee.

Maar aangezien er ook geruchten rondgaan over betalingen aan de VS om een oorlog te starten, is dit niet bizar..
pi_130906466
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 00:10 schreef slashdotter3 het volgende:

Blijkbaar zijn ze er niet op ingegaan want het is nu 7 september (8 zelfs). En Rusland is niet pro-Assad maar pro-VN en pro-internationaal recht. Die denkfout maken velen.
  zaterdag 7 september 2013 @ 00:14:27 #192
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130906476
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 00:14 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Blijkbaar zijn ze er niet op ingegaan want het is nu 7 september (8 zelfs). En Rusland is niet pro-Assad maar pro-VN en pro-internationaal recht. Die denkfout maken velen.
7 :P
pi_130906493
Amerika is niet 'met' Al Qaida, Amerika is 'met' de vroegere demonstranten.

Al Qaeda heeft zich later erin gemengd als 1 van de vele groeperingen die zich menen te moeten bemoeien met de hele situatie in Syrië. De vroegere demonstranten moeten niets van Al Qaeda hebben omdat zij als Syriërs een andere situatie willen dan Al Qaeda.....zij zijn bv geen voorstander van de Sharia.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 7 september 2013 @ 00:16:21 #194
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130906514
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 00:14 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

En die denkfout maak JIJ.

Rusland is net zo kut, al kiezen ze omdat het uitkomt nu ff de goede en juridisch juiste kant. Ben het helemaal met Rusland eens in DEZE, maar niet zo naïef om te denken dat ze die kant uit altruïstische overwegingen kiezen..
  zaterdag 7 september 2013 @ 00:16:43 #195
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130906520
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 00:15 schreef Montagui het volgende:
Amerika is niet 'met' Al Qaida, Amerika is 'met' de vroegere demonstranten.

Al Qaeda heeft zich later erin gemengd als 1 van de vele groeperingen die zich menen te moeten bemoeien met de hele situatie in Syrië. De vroegere demonstranten moeten niets van Al Qaeda hebben omdat zij als Syriërs een andere situatie willen dan Al Qaeda.....zij zijn bv geen voorstander van de Sharia.
Nee, maar dat wil je graag geloven.
pi_130906945
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 00:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, maar dat wil je graag geloven.
Nee hoor. Denk maar niet dat Amerika ooit ergens met Al Qaeda zal zijn.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 7 september 2013 @ 00:41:05 #197
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130907000
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 00:37 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nee hoor. Denk maar niet dat Amerika ooit ergens met Al Qaeda zal zijn.
Kom op, ze hebben de kopstukken opgeleid..
pi_130907034
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 00:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En die denkfout maak JIJ.

Rusland is net zo kut, al kiezen ze omdat het uitkomt nu ff de goede en juridisch juiste kant. Ben het helemaal met Rusland eens in DEZE, maar niet zo naïef om te denken dat ze die kant uit altruïstische overwegingen kiezen..
Rusland staat tegenwoordig heel vaak aan de goede kant, omdat het momenteel het Westen is dat de touwtjes in handen heeft en internationaal allerlei slechte dingen doet uit eigenbelang. Als Rusland in de positie zat waarin het Westen nu zit, dan zouden ze inderdaad waarschijnlijk hetzelfde doen.
pi_130907049
Sorry als iemand beweerd dat AlQiada en Amerika samenwerken dan getuigd dat echt van domheid en conspiracy foolishness.
  zaterdag 7 september 2013 @ 00:43:48 #200
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130907059
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 00:42 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Rusland staat tegenwoordig heel vaak aan de goede kant, omdat het momenteel het Westen is dat de touwtjes in handen heeft en internationaal allerlei slechte dingen doet uit eigenbelang. Als Rusland in de positie zat waarin het Westen nu zit, dan zouden ze inderdaad waarschijnlijk hetzelfde doen.
Ja, mooie anti-homowetten ook..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')