abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 september 2013 @ 14:19:27 #51
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_131058469
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 12:17 schreef Budapestenaar het volgende:
In buurland Oostenrijk, net als in Nederland, overal te koop maar in Hongarije volslagen onbekend:
[ afbeelding ]
In West Afrika veel gezien ook. Hele huisjes geel geschilderd met Maggi tekens erop en kleine cafeetjes met veel gebruikte flessen.
reset
pi_131058730
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 14:13 schreef _Loki het volgende:
Wat is supererg miste, was:

- paprikachips
- kroketten
- normaal, goedkoop brood
- verse mozzarella in zakjes wei, ipv geraspte gele 'mozzarella'
- stroopwafels en roze koeken
- karvan cevitam of andere normale aanmaaksiroop

Maar daar kreeg je dan wel de hele Aziatische afhaalkeuken voor terug voor 5 dollar.
Jaa paprikachips dat was ik vergeten die mis ik ook altijd in de UK, tot nu toe lijkt ieder smaakje chips in de UK op elkaar als je het mij vraagt. Ik zei tegen mijn vriend dat de chips daar allemaal hetzelfde smaken; het lijkt alleen steeds een ander bouillonblokje. Was hij met me eens ;)
  woensdag 11 september 2013 @ 14:43:40 #53
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_131059094
quote:
14s.gif Op woensdag 11 september 2013 14:28 schreef Selestha het volgende:

[..]

Jaa paprikachips dat was ik vergeten die mis ik ook altijd in de UK, tot nu toe lijkt ieder smaakje chips in de UK op elkaar als je het mij vraagt. Ik zei tegen mijn vriend dat de chips daar allemaal hetzelfde smaken; het lijkt alleen steeds een ander bouillonblokje. Was hij met me eens ;)
Ga naar de ethnic shops en dan in het bijzonder de Poolse die ook meestal wel Hongaarse dingen hebben. Die hebben wel paprika chips. Als ze chips hebben is het iig paprika. ;)

De ergste chips in de UK zijn wel smerige azijn-smaak dingen. Het enige azijn geschikt voor consumptie is een beetje balsamic in een salade. Dat andere is om de ramen te wassen.
reset
pi_131059310
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 14:13 schreef _Loki het volgende:
Wat is supererg miste, was:

roze koeken

Tot nu toe nooit gemist, maar zou er best een lusten :9
pi_131060430
5000 verschillende chips is ook lekker

Hier heb je er 3 :')
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_131060465
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 15:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
5000 verschillende chips is ook lekker

Hier heb je er 3 :')
Dat maakt het kiezen een stuk eenvoudiger ^O^
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_131060478
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 14:43 schreef Individual het volgende:

[..]

Ga naar de ethnic shops en dan in het bijzonder de Poolse die ook meestal wel Hongaarse dingen hebben. Die hebben wel paprika chips. Als ze chips hebben is het iig paprika. ;)

De ergste chips in de UK zijn wel smerige azijn-smaak dingen. Het enige azijn geschikt voor consumptie is een beetje balsamic in een salade. Dat andere is om de ramen te wassen.
Salt & Vinegar is juist lekker :9
pi_131060518
quote:
10s.gif Op woensdag 11 september 2013 15:28 schreef Stuart het volgende:

[..]

Dat maakt het kiezen een stuk eenvoudiger ^O^
Ik eet geen chips eigenlijk

Een keer in de week geimporteerde chips, maar die is wel erg lekker :)
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_131060579
quote:
14s.gif Op woensdag 11 september 2013 14:28 schreef Selestha het volgende:

[..]

Bij de Lidl verkopen ze wel regelmatig goede chips. Oa met cherrytomaatsmaak, haggis smaak, etc. Best goed te pruimen. Maargoed, wij eten sowieso maar 1 of 2 keer per jaar chips ofzo :')
Ja doei.
pi_131062341
quote:
10s.gif Op woensdag 11 september 2013 15:28 schreef Stuart het volgende:

[..]

Salt & Vinegar is juist lekker :9
Ik ben ook groot fan van Walkers Salt & Vinegar chips. Tesco heeft hier wat schappen met 'exotische producten' en koop regelmatig zo'n uitdeelverpakking met kleine zakjes. Tesco verkoopt ook Weetabix, wat je in Engeland ook vaak op je ontbijttafel krijgt. Heb me altijd afgevraagd hoe je dat nou precies eet... :@
  woensdag 11 september 2013 @ 16:19:27 #61
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_131062570
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 16:14 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Ik ben ook groot fan van Walkers Salt & Vinegar chips. Tesco heeft hier wat schappen met 'exotische producten' en koop regelmatig zo'n uitdeelverpakking met kleine zakjes. Tesco verkoopt ook Weetabix, wat je in Engeland ook vaak op je ontbijttafel krijgt. Heb me altijd afgevraagd hoe je dat nou precies eet... :@
Ik heb het 1x gekocht en gooide het maar in een bakje melk, had geen flauw idee wat ik er mee moest doen :D
pi_131062784
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 14:43 schreef Individual het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip :) Beef flavour vond ik ook een behoorlijke faal anders, net alsof je een bouillonblokje eet :P
pi_131062831
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 15:31 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Bij de Lidl verkopen ze wel regelmatig goede chips. Oa met cherrytomaatsmaak, haggis smaak, etc. Best goed te pruimen. Maargoed, wij eten sowieso maar 1 of 2 keer per jaar chips ofzo :')
Ja erg vaak eet ik ze ook niet, maar ik heb een lage bloeddruk en als het dan warm is in de zomer is een zout chipje soms niet te versmaden. Maar ik ga de Lidl dan wel in de gaten houden dank je :)
  Moderator woensdag 11 september 2013 @ 16:29:48 #64
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_131062943
Toen ik in Macau zat tijdens mijn studie, miste ik vooral stamppot. Elke dag de Kantonese keuken gaat op een gegeven moment ook tegenstaan.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 11 september 2013 @ 16:31:31 #65
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_131063008
quote:
14s.gif Op woensdag 11 september 2013 16:25 schreef Selestha het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip :) Beef flavour vond ik ook een behoorlijke faal anders, net alsof je een bouillonblokje eet :P
In de jaren 80 op vakantie in de UK lagen we helemaal dubbel om de chips met garnalensmaak. In de jaren 90 lazen we De Familie Doorzon en daar aten ze ook chips met garnalensmaak. :D :r
reset
pi_131071452
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 16:14 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Weetabix eet je met melk (warm of koud) en soms suiker eroverheen. Tegenwoordig is er ook chocolate Weetabix en mini choc Weetabix. Ook met warme of koude melk :)
pi_131071794
quote:
10s.gif Op woensdag 11 september 2013 20:25 schreef Stuart het volgende:

[..]

Weetabix eet je met melk (warm of koud) en soms suiker eroverheen. Tegenwoordig is er ook chocolate Weetabix en mini choc Weetabix. Ook met warme of koude melk :)
Ik heb het ooit geprobeerd met melk maar vond het zo verschrikkelijk dat ik ervan overtuigd was dat ik iets fout had gedaan :D Overmorgen ontbijt ik in Engeland maar ik ga liever voor de fry up..
  woensdag 11 september 2013 @ 20:40:23 #68
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_131072073
quote:
10s.gif Op woensdag 11 september 2013 20:25 schreef Stuart het volgende:

[..]

Weetabix eet je met melk (warm of koud) en soms suiker eroverheen.
O dan heb ik het toch goed gedaan. Vond het alleen nergens naar smaken eerlijk gezegd.
pi_131072935
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 20:32 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Ik heb het ooit geprobeerd met melk maar vond het zo verschrikkelijk dat ik ervan overtuigd was dat ik iets fout had gedaan :D Overmorgen ontbijt ik in Engeland maar ik ga liever voor de fry up..
Ja, ik vind een full English ook wel erg lekker ja :9
pi_131072958
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 20:40 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

O dan heb ik het toch goed gedaan. Vond het alleen nergens naar smaken eerlijk gezegd.
Daarom ook de suiker. Overigens wel heel gezond maar ook niet mijn ding hoor. Ik ben meer van bijv. Cheerios :9
pi_131084765
Tot voor kort een boodje bal met satesaus. Maar iemand heeft het briljante plan opgevat om in Manila een nederlandse bakkerij annex lunchroom te openen :D, en die verkopen dus lekkere broodjes bal met satesaus.

Krijg je wel de discussie of het waard is om 3 kwartier in de auto te zitten voor een broodje bal........maar ik vond dat ik dat wel verdiend :P
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 12 september 2013 @ 04:40:24 #72
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_131084786
drop is hier gewoon in het Nederlandse schap te koop dus het enige wat ik echt mis is haring
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  donderdag 12 september 2013 @ 05:44:03 #73
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_131084872
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:35 schreef motorbloempje het volgende:
Net zelf gemaakte kroketten gegeten :9

[ afbeelding ]
PM mij die recept dan
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  donderdag 12 september 2013 @ 05:45:26 #74
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_131084874
Wat ik het meest mis, is overigens de patat met.

Beetje afgezaagd, maar hier in Australie kunnen ze echt niks van patat. Ze pleuren er azijn en/of jus overheen :r
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_131089932
Gravy ;( huuu

Dat vinden ze hier in Yorkshire ook heilig. Gets!

En recept is grofweg dit!

CUL / Zelf kroketten maken?
Ja doei.
pi_131090385
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 11:46 schreef motorbloempje het volgende:
Gravy ;( huuu

Dat vinden ze hier in Yorkshire ook heilig. Gets!

En recept is grofweg dit!

CUL / Zelf kroketten maken?
Dat wordt nog leuk met integreren in de schoonfamilie dan binnenkort, ik hou niet van gravy :')
pi_131090402
Er is hier zelfs een hardloopclub die heet 'Northern Boys Love Gravy' :')
Ja doei.
pi_131090533
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 12:03 schreef motorbloempje het volgende:
Haha _O- Gelukkig houdt die van mij meer van Aziatisch eten en moet hij weinig hebben van traditioneel Engels eten.. Wordt je maar dik van volgens hem ;)
pi_131090797
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 12:03 schreef motorbloempje het volgende:
:D

Misschien ga ik er ook eentje oprichten... Dutch girls like frikandellen.

:')
pi_131091775
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 12:18 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

:D

Misschien ga ik er ook eentje oprichten... Dutch girls like frikandellen.

:')
Haha :D Je brengt me op ideeën :P
  donderdag 12 september 2013 @ 13:14:36 #81
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_131092164
Hollandse Nieuwe, Skippy Pindakaas, Reese's, bastognekoeken. Uno's pizza's.

Zoiets.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_131092749
quote:
14s.gif Op donderdag 12 september 2013 12:59 schreef Selestha het volgende:

[..]

Haha :D Je brengt me op ideeën :P
Soccer Team the Bitterball? :P
pi_131097328
Misschien raar, maar eigenlijk mis ik qua eten niets heel erg! Soms erger ik me wel eensals ik in de supermarkt sta, omdat er hier quasnacks een stuk minder te krijgen is (de Oostenrijkers leven geloof ik een stuk gezonder), maar ik heb hier inmiddels heel veel andere eetbare dingen gevonden, waar ik ook prima mee kan leven!

Dat wil echter niet zeggen, dat, als ik in november voor een paar dagen terug naar huis ga, ik niet hard hollend langs de hema ga om een hema-worst te verorberen en een grote zak drop haal bij de jamin! :P
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_131098572
Wat ik heeeel erg heb gemist was het brood en de variatie qua eten. Na een halfjaar Aziatisch eten ben je het echt meer dan zat, vooral als zowel het ontbijt als de lunch als het avondeten uit rijst of noedels met groente en vlees bestaan. Verschrikkelijk.
  vrijdag 13 september 2013 @ 11:38:53 #85
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_131123067
Ik mis eigenlijk niets meer. Ik vind het wel lekker als ik het wél kan eten, maar zolang ik gewoon redelijk fatsoenlijke kaas kan kopen, en dat kan hier, ben ik tevreden :)

quote:
11s.gif Op donderdag 12 september 2013 16:49 schreef Breathtaking het volgende:
Wat ik heeeel erg heb gemist was het brood en de variatie qua eten. Na een halfjaar Aziatisch eten ben je het echt meer dan zat, vooral als zowel het ontbijt als de lunch als het avondeten uit rijst of noedels met groente en vlees bestaan. Verschrikkelijk.
Zelf koken?

Ik herken het wel. Ik weet nog dat we een weekend naar Beijing gingen, en ik een pizza at. De lekkerste pizza die ik ooit gehad heb :D En dat ik, ook in Beijing, Frans stokbrood en blauwe kaas vond. De tranen schoten me in de ogen :) En dat je echt vreselijk behoeft krijgt in gewoon een stuk vlees om je tanden in te zetten, in plaats van altijd hapklare brokken.

Dus ja.... zelf koken :)
  vrijdag 13 september 2013 @ 11:57:27 #86
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_131123544
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:38 schreef Gaoxing het volgende:

Ik weet nog dat we een weekend naar Beijing gingen, en ik een pizza at. De lekkerste pizza die ik ooit gehad heb :D
Je hebt toch neem ik aan ook wel eens pizza in Italië gegeten?

Een nota bene Italiaanse vriendin heeft haar lekkerste pizza ooit in Finland gegeten! :o
reset
  vrijdag 13 september 2013 @ 12:02:12 #87
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_131123677
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:57 schreef Individual het volgende:
Je hebt toch neem ik aan ook wel eens pizza in Italië gegeten?

Een nota bene Italiaanse vriendin heeft haar lekkerste pizza ooit in Finland gegeten! :o
Context, Indi, context! :) Na een half jaar Chinees eten was die pizza hemels. Net als dat m'n meest fantastische hotelkamer ooit op Guam was, na 14 dagen geen stroom en nauwelijks water na een typhoon. Alles is relatief :)
pi_131171651
1 - Saucijzenbroodjes
2 - Poffertjes (maak ik hier zelf af en toe)
3 - De Nederlandse snackcultuur in het algemeen
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_131274265
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:38 schreef Gaoxing het volgende:

Zelf koken?
Had een optie kunnen zijn, ware het niet dat ik in een appartement met klein gasstel en weinig kookgerei woonde en geen zin had om dat voor een relatief kort tijdsbestek aan te schaffen.

En elke supermarkt is net een soort toko, dus alsnog vrij ingewikkeld om de ingrediënten te vinden voor een 'normaal' Nederlands/Europees gerecht.
  woensdag 18 september 2013 @ 10:46:39 #90
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_131307678
quote:
9s.gif Op zaterdag 14 september 2013 19:19 schreef El_Matador het volgende:
1 - Saucijzenbroodjes
2 - Poffertjes (maak ik hier zelf af en toe)
3 - De Nederlandse snackcultuur in het algemeen
Gisteren bij de lokale Aussi bar "sausage rolls" , vergelijkbaar met saucijzenbroodjes, gegeten. Volgens de eigenaar typisch Australisch en beter dan dat "Amerikaanse spul" met hotdogs in een broodje. Eerlijk gezegd een echt verse saucijzenbroodje is 10 maal beter.

Ze hebben hier een lokale variant van poffertjes met cocosnoot (Thailand, Laos) met als resultaat dat je dus gewoon elektrische poffertjespannen kunt kopen. Nederlandse poffertjes zijn toch lekkerder. (mijn bescheiden mening :P )

Er woont hier een meisje uit Singapore die absoluut weg is van kroketten. In haar woorden is ze "totally addicted to that stuff". Dit is niet de enigste buitenlander die kroketten als hoogtepunt van de Nederlandse eetcultuur aanduidt.

Volgens mij doen we het internationaal nog zo slecht nog niet qua eten.. :)
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  woensdag 18 september 2013 @ 13:02:27 #91
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_131311228
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 10:46 schreef breaky het volgende:

Volgens mij doen we het internationaal nog zo slecht nog niet qua eten.. :)
Zeker niet.

Dit topic is daar wel getuige van. Zelfs van Italianen krijg ik complimenten over het Nederlandse voedsel (zelf gekookt en meegenomen dingen) en Italië is toch echt wel een van de beste landen voor voedsel. Met stroopwafels heb ik wel eens mensen 'omgekocht' ook.

Juist door de NLers zelf wordt er neergekeken op de NL keuken, maar dat is helemaal niet nodig.
reset
pi_131321726
Volgens mij bestaat de Nederlandse keuken niet eens maar is het een grote mix van (makkelijk te bereiden) eten uit verschillende keukens

Stampot en erwtensoep is echt 'Nederlands' eten voor de rest is het vaak een mix
pi_131321766
In Spanje eet ik ook regelmatig een (soort van) saucijzen broodje en in de VS ook
  donderdag 19 september 2013 @ 00:46:50 #94
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_131337393
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 18:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In Spanje eet ik ook regelmatig een (soort van) saucijzen broodje en in de VS ook
hier ook, niets Nederlands aan
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_131338417
KAAS!!!! :'( :'( :'(
  donderdag 19 september 2013 @ 05:43:52 #96
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_131338423
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 00:46 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

hier ook, niets Nederlands aan
Veel dingen zijn niet typisch Nederlands. Het zijn meestal gewoon varianten van. Maar daarom zijn de Nederlandse varianten er niet minder lekker om. :9~
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_131534530
Toen ik 14 jaar geleden in Kroatie woonde had ik zo'n grote behoefte aan weer eens een frikandel te eten dat wanneer er kennissen langskwamen en zij frikandellen meegenomen hadden ik er op 1 avond 8 heb gegeten, ben daarna over mijn nek gegaan en kan sindsdien 1 frikandel in de paar maanden eten :Y) meer lukt niet meer zonder misselijk te worden. Verder mis ik niet veel, heb zelfs in juni nog Hollandse nieuwe in Thailand gegeten toen ik daar was :Y) Ik mis niet veel in het buitenland.
Lach met een schone bips
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')