In West Afrika veel gezien ook. Hele huisjes geel geschilderd met Maggi tekens erop en kleine cafeetjes met veel gebruikte flessen.quote:Op woensdag 11 september 2013 12:17 schreef Budapestenaar het volgende:
In buurland Oostenrijk, net als in Nederland, overal te koop maar in Hongarije volslagen onbekend:
[ afbeelding ]
Jaa paprikachips dat was ik vergeten die mis ik ook altijd in de UK, tot nu toe lijkt ieder smaakje chips in de UK op elkaar als je het mij vraagt. Ik zei tegen mijn vriend dat de chips daar allemaal hetzelfde smaken; het lijkt alleen steeds een ander bouillonblokje. Was hij met me eensquote:Op woensdag 11 september 2013 14:13 schreef _Loki het volgende:
Wat is supererg miste, was:
- paprikachips
- kroketten
- normaal, goedkoop brood
- verse mozzarella in zakjes wei, ipv geraspte gele 'mozzarella'
- stroopwafels en roze koeken
- karvan cevitam of andere normale aanmaaksiroop
Maar daar kreeg je dan wel de hele Aziatische afhaalkeuken voor terug voor 5 dollar.
Ga naar de ethnic shops en dan in het bijzonder de Poolse die ook meestal wel Hongaarse dingen hebben. Die hebben wel paprika chips. Als ze chips hebben is het iig paprika.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:28 schreef Selestha het volgende:
[..]
Jaa paprikachips dat was ik vergeten die mis ik ook altijd in de UK, tot nu toe lijkt ieder smaakje chips in de UK op elkaar als je het mij vraagt. Ik zei tegen mijn vriend dat de chips daar allemaal hetzelfde smaken; het lijkt alleen steeds een ander bouillonblokje. Was hij met me eens
Tot nu toe nooit gemist, maar zou er best een lustenquote:Op woensdag 11 september 2013 14:13 schreef _Loki het volgende:
Wat is supererg miste, was:
roze koeken
Dat maakt het kiezen een stuk eenvoudigerquote:Op woensdag 11 september 2013 15:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
5000 verschillende chips is ook lekker
Hier heb je er 3
Salt & Vinegar is juist lekkerquote:Op woensdag 11 september 2013 14:43 schreef Individual het volgende:
[..]
Ga naar de ethnic shops en dan in het bijzonder de Poolse die ook meestal wel Hongaarse dingen hebben. Die hebben wel paprika chips. Als ze chips hebben is het iig paprika.
De ergste chips in de UK zijn wel smerige azijn-smaak dingen. Het enige azijn geschikt voor consumptie is een beetje balsamic in een salade. Dat andere is om de ramen te wassen.
Ik eet geen chips eigenlijkquote:Op woensdag 11 september 2013 15:28 schreef Stuart het volgende:
[..]
Dat maakt het kiezen een stuk eenvoudiger
Bij de Lidl verkopen ze wel regelmatig goede chips. Oa met cherrytomaatsmaak, haggis smaak, etc. Best goed te pruimen. Maargoed, wij eten sowieso maar 1 of 2 keer per jaar chips ofzoquote:Op woensdag 11 september 2013 14:28 schreef Selestha het volgende:
[..]
Jaa paprikachips dat was ik vergeten die mis ik ook altijd in de UK, tot nu toe lijkt ieder smaakje chips in de UK op elkaar als je het mij vraagt. Ik zei tegen mijn vriend dat de chips daar allemaal hetzelfde smaken; het lijkt alleen steeds een ander bouillonblokje. Was hij met me eens
Ik ben ook groot fan van Walkers Salt & Vinegar chips. Tesco heeft hier wat schappen met 'exotische producten' en koop regelmatig zo'n uitdeelverpakking met kleine zakjes. Tesco verkoopt ook Weetabix, wat je in Engeland ook vaak op je ontbijttafel krijgt. Heb me altijd afgevraagd hoe je dat nou precies eet...quote:
Ik heb het 1x gekocht en gooide het maar in een bakje melk, had geen flauw idee wat ik er mee moest doenquote:Op woensdag 11 september 2013 16:14 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik ben ook groot fan van Walkers Salt & Vinegar chips. Tesco heeft hier wat schappen met 'exotische producten' en koop regelmatig zo'n uitdeelverpakking met kleine zakjes. Tesco verkoopt ook Weetabix, wat je in Engeland ook vaak op je ontbijttafel krijgt. Heb me altijd afgevraagd hoe je dat nou precies eet...
Bedankt voor de tipquote:Op woensdag 11 september 2013 14:43 schreef Individual het volgende:
[..]
Ga naar de ethnic shops en dan in het bijzonder de Poolse die ook meestal wel Hongaarse dingen hebben. Die hebben wel paprika chips. Als ze chips hebben is het iig paprika.
De ergste chips in de UK zijn wel smerige azijn-smaak dingen. Het enige azijn geschikt voor consumptie is een beetje balsamic in een salade. Dat andere is om de ramen te wassen.
Ja erg vaak eet ik ze ook niet, maar ik heb een lage bloeddruk en als het dan warm is in de zomer is een zout chipje soms niet te versmaden. Maar ik ga de Lidl dan wel in de gaten houden dank jequote:Op woensdag 11 september 2013 15:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Bij de Lidl verkopen ze wel regelmatig goede chips. Oa met cherrytomaatsmaak, haggis smaak, etc. Best goed te pruimen. Maargoed, wij eten sowieso maar 1 of 2 keer per jaar chips ofzo
In de jaren 80 op vakantie in de UK lagen we helemaal dubbel om de chips met garnalensmaak. In de jaren 90 lazen we De Familie Doorzon en daar aten ze ook chips met garnalensmaak.quote:Op woensdag 11 september 2013 16:25 schreef Selestha het volgende:
[..]
Bedankt voor de tipBeef flavour vond ik ook een behoorlijke faal anders, net alsof je een bouillonblokje eet
Weetabix eet je met melk (warm of koud) en soms suiker eroverheen. Tegenwoordig is er ook chocolate Weetabix en mini choc Weetabix. Ook met warme of koude melkquote:Op woensdag 11 september 2013 16:14 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik ben ook groot fan van Walkers Salt & Vinegar chips. Tesco heeft hier wat schappen met 'exotische producten' en koop regelmatig zo'n uitdeelverpakking met kleine zakjes. Tesco verkoopt ook Weetabix, wat je in Engeland ook vaak op je ontbijttafel krijgt. Heb me altijd afgevraagd hoe je dat nou precies eet...
Ik heb het ooit geprobeerd met melk maar vond het zo verschrikkelijk dat ik ervan overtuigd was dat ik iets fout had gedaanquote:Op woensdag 11 september 2013 20:25 schreef Stuart het volgende:
[..]
Weetabix eet je met melk (warm of koud) en soms suiker eroverheen. Tegenwoordig is er ook chocolate Weetabix en mini choc Weetabix. Ook met warme of koude melk
O dan heb ik het toch goed gedaan. Vond het alleen nergens naar smaken eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 11 september 2013 20:25 schreef Stuart het volgende:
[..]
Weetabix eet je met melk (warm of koud) en soms suiker eroverheen.
Ja, ik vind een full English ook wel erg lekker jaquote:Op woensdag 11 september 2013 20:32 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik heb het ooit geprobeerd met melk maar vond het zo verschrikkelijk dat ik ervan overtuigd was dat ik iets fout had gedaanOvermorgen ontbijt ik in Engeland maar ik ga liever voor de fry up..
Daarom ook de suiker. Overigens wel heel gezond maar ook niet mijn ding hoor. Ik ben meer van bijv. Cheeriosquote:Op woensdag 11 september 2013 20:40 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
O dan heb ik het toch goed gedaan. Vond het alleen nergens naar smaken eerlijk gezegd.
PM mij die recept danquote:Op zaterdag 7 september 2013 21:35 schreef motorbloempje het volgende:
Net zelf gemaakte kroketten gegeten
[ afbeelding ]
Dat wordt nog leuk met integreren in de schoonfamilie dan binnenkort, ik hou niet van gravyquote:Op donderdag 12 september 2013 11:46 schreef motorbloempje het volgende:
Gravyhuuu
Dat vinden ze hier in Yorkshire ook heilig. Gets!
En recept is grofweg dit!
CUL / Zelf kroketten maken?
Hahaquote:Op donderdag 12 september 2013 12:03 schreef motorbloempje het volgende:
Er is hier zelfs een hardloopclub die heet 'Northern Boys Love Gravy'
quote:Op donderdag 12 september 2013 12:03 schreef motorbloempje het volgende:
Er is hier zelfs een hardloopclub die heet 'Northern Boys Love Gravy'
Hahaquote:Op donderdag 12 september 2013 12:18 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Misschien ga ik er ook eentje oprichten... Dutch girls like frikandellen.
Zelf koken?quote:Op donderdag 12 september 2013 16:49 schreef Breathtaking het volgende:
Wat ik heeeel erg heb gemist was het brood en de variatie qua eten. Na een halfjaar Aziatisch eten ben je het echt meer dan zat, vooral als zowel het ontbijt als de lunch als het avondeten uit rijst of noedels met groente en vlees bestaan. Verschrikkelijk.
Je hebt toch neem ik aan ook wel eens pizza in Italië gegeten?quote:Op vrijdag 13 september 2013 11:38 schreef Gaoxing het volgende:
Ik weet nog dat we een weekend naar Beijing gingen, en ik een pizza at. De lekkerste pizza die ik ooit gehad heb![]()
Context, Indi, context!quote:Op vrijdag 13 september 2013 11:57 schreef Individual het volgende:
Je hebt toch neem ik aan ook wel eens pizza in Italië gegeten?
Een nota bene Italiaanse vriendin heeft haar lekkerste pizza ooit in Finland gegeten!
Had een optie kunnen zijn, ware het niet dat ik in een appartement met klein gasstel en weinig kookgerei woonde en geen zin had om dat voor een relatief kort tijdsbestek aan te schaffen.quote:
Gisteren bij de lokale Aussi bar "sausage rolls" , vergelijkbaar met saucijzenbroodjes, gegeten. Volgens de eigenaar typisch Australisch en beter dan dat "Amerikaanse spul" met hotdogs in een broodje. Eerlijk gezegd een echt verse saucijzenbroodje is 10 maal beter.quote:Op zaterdag 14 september 2013 19:19 schreef El_Matador het volgende:
1 - Saucijzenbroodjes
2 - Poffertjes (maak ik hier zelf af en toe)
3 - De Nederlandse snackcultuur in het algemeen
Zeker niet.quote:Op woensdag 18 september 2013 10:46 schreef breaky het volgende:
Volgens mij doen we het internationaal nog zo slecht nog niet qua eten..
hier ook, niets Nederlands aanquote:Op woensdag 18 september 2013 18:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In Spanje eet ik ook regelmatig een (soort van) saucijzen broodje en in de VS ook
Veel dingen zijn niet typisch Nederlands. Het zijn meestal gewoon varianten van. Maar daarom zijn de Nederlandse varianten er niet minder lekker om.quote:Op donderdag 19 september 2013 00:46 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
hier ook, niets Nederlands aan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |