Voor mij hangt het helemaal af van het moment. Over het algemeen is hier (Verenigd Koninkrijk) best wel veel te krijgen, en ook maak ik vaak dingen zelf, maar sommige dingen zijn niet te koop/vervangen/zelf te maken.quote:Op vrijdag 6 september 2013 11:46 schreef Individual het volgende:
Wat is de KAAs #1 gemiste voedsel van Nederland?
Met een mix van aardappelmeel en rijstmeel kun je volgens mij prima oliebollen maken. Ik heb lange tijd een vriendin gehad die niet overweg kon met gluten, en heb toen heerlijke oliebollen (en pannenkoeken!) gebakken.quote:Op vrijdag 6 september 2013 12:21 schreef Selestha het volgende:
En dingen als kroketten etc bevatten gluten, dus die mag ik nu ook al niet eten. Ik mis oliebollen dus in Nederland ook![]()
Hebben wij wel eens geprobeerd. Goed recept opgezocht, en het smaakte wel, maar het was het toch net niet.... jeweetz ....quote:Op vrijdag 6 september 2013 12:30 schreef motorbloempje het volgende:
Oh ja, Filet American.. dat moet ik ook nog 's maken zelf
Die van RobinOok (CUL) schijnt goed te doen te wezen!quote:Op vrijdag 6 september 2013 12:31 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Hebben wij wel eens geprobeerd. Goed recept opgezocht, en het smaakte wel, maar het was het toch net niet.... jeweetz ....
Dat ga ik inderdaad eens proberen dit jaar met kerst en oud en nieuwquote:Op vrijdag 6 september 2013 12:31 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Met een mix van aardappelmeel en rijstmeel kun je volgens mij prima oliebollen maken. Ik heb lange tijd een vriendin gehad die niet overweg kon met gluten, en heb toen heerlijke oliebollen (en pannenkoeken!) gebakken.
Deze?quote:Op vrijdag 6 september 2013 12:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Die van RobinOok (CUL) schijnt goed te doen te wezen!
correlatie != causatiequote:Op vrijdag 6 september 2013 14:21 schreef Individual het volgende:
De laatste hagelslag die ik had meegenomen heb ik maar weggegooid omdat ie al heel oud was. Dat is ruim 10 jaar geleden.. ..zo rond de tijd dat ik me voor fok! heb geregistreerd.. ergo fok! heeft mijn hagelslag appetijt vergald.
en als iedereen in de sloot springt doe jij het ook?quote:Op vrijdag 6 september 2013 14:26 schreef Individual het volgende:
[..]
Als politici rare verbanden mogen leggen mag ik het ook!
Ik spring alleen van bruggen af als iedereen het doet.quote:Op vrijdag 6 september 2013 14:28 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
en als iedereen in de sloot springt doe jij het ook?
Die hebben we hier!quote:Op vrijdag 6 september 2013 12:01 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, en echte KAAs: een lekkere jong belegen, of een graskaas. Hier ook een keur aan lekkere kazen hoor! Van Stiltons tot cheddars, maar niets gaat boven een bruine boterham met kaas, op z'n tijd!
Tesco verkoopt wel jong belegen en belegen Leerdammer zag ik maar dat is wel alle NL'se kaas die ik gezien heb.quote:Op vrijdag 6 september 2013 12:01 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, en echte KAAs: een lekkere jong belegen, of een graskaas. Hier ook een keur aan lekkere kazen hoor! Van Stiltons tot cheddars, maar niets gaat boven een bruine boterham met kaas, op z'n tijd!
Ja, maar dat is vies.quote:Op vrijdag 6 september 2013 17:08 schreef Selestha het volgende:
[..]
Tesco verkoopt wel jong belegen en belegen Leerdammer zag ik maar dat is wel alle NL'se kaas die ik gezien heb.
Hmm die vind ik nou juist zo lekker op een tostiquote:
Daar zeg je wat.. Calvé mayonaise ga ik wel missen! Maar goed, dat is ook wel weer te overleven..quote:Op zaterdag 7 september 2013 14:46 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Frietsaus
Mosterdsaus
Superhagel
Kroketten
Goede kaas
Vla
Haha dat is nogal een lijst!quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:33 schreef elvy het volgende:
Pfoe, die lijst is eindeloos! Wij slepen ook echt kilo's en kilo's eten mee als we in Nl geweest zijn. Niet dat je alles continue mist hoor, maar Nederlandse supermarkten daar kan ik echt heel hebberig en jaloers van worden!Enkele voorbeelden:
- Goed brood (heb geprobeerd zelf te bakken, maar het meel is hier anders, en dat wordt dus toch niks)
- aanverwante zaken zoals krentebollen/ roggebrood/ peperkoek, eierkoeken, (afbak)broodjes/croissants. En nu ik toch bezig ben, eigenlijk gewoon een Nederlandse bakker met alle lekkers dat die hebben, zowel brood als gebak afdeling!
- Kaas (en nu ik geen melkproducten meer mag vooral ook harde geitenkaas)
- franse kazen zoals brie, camenbert etc
- toetjes (en kwark, biogarde, lekkere dikke yoghurt)
- asperges
- (zomer)fruit zoals kersen bramen, blauwe-, aal- en kruisbessen, nectarines/perzikken etc.
- Allerhande frituurzooi (al slepen we daar veel van mee, en hoeven het dus niet te missen)
- Curry (slepen we mee)
- bami/ nasi kruiden ( sleep ik mee)
- sambal & ketcap (héééél soms hebben ze het hier ineens ergens, dan koop ik meteen de hele lading)
- vegetarische (boterham)producten (voor mij) en filet americain (voor mijn man)
- paprika chips
- roze koeken
- cote d'or chocolade
- kibbeling
- chinees
- rookworst, speklappen (ik niet maar mijn man des te meer)
- drop, en eigenlijk gewoon sowieso lekker snoepgoed
en dan heb ik vast nog niet de helft. Haha je vraagt je haast af hij het kan dat we alsnog beiden eigenlijk wel wat kilo's kwijt zouden willen hé?
O ja, dit idd ook.quote:Op zaterdag 7 september 2013 20:47 schreef z80 het volgende:
het enige dat ik echt mis hier in Duitsland is de aanmaak limonade van 75% fruit.
hier is wel een suiker siroop te koop maar dat is net niets.
dus om de paar maanden een ritje NL supermarkt en een paar dozen inslaan.
Dat mis ik ook vaak als eerste, maar dat is gewoon omdat ik gewend ben om dat 's ochtends te eten denk ik. Niet omdat het nou zo uitzonderlijk lekker is.quote:Op woensdag 11 september 2013 12:00 schreef Amarantha het volgende:
Ik hoor altijd in programma's zoals Ik Vertrek dat mensen hagelslag enorm gaan missen haha
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |