abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130878035
Met dank aan Individual voor de inspiratie voor gewoon eens een nieuw topic:

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:46 schreef Individual het volgende:
Wat is de KAAs #1 gemiste voedsel van Nederland?
Voor mij hangt het helemaal af van het moment. Over het algemeen is hier (Verenigd Koninkrijk) best wel veel te krijgen, en ook maak ik vaak dingen zelf, maar sommige dingen zijn niet te koop/vervangen/zelf te maken.

Zo mis ik rond juni wel de hollandse nieuwe haring! En op zo'n avond dat je laat thuis komt en echt geen zin hebt om te koken de kroketten en patatjes oorlog van de snackbar. Natuurlijk hebben ze hier andere snacks en andere vis, maar het is niet echt hetzelfde ;)

Wat mis jij? En waarom en wanneer?

Vanmiddag maar eens beginnen met de vulling van m'n kroketten :9
Ja doei.
pi_130878274
Oh, en echte KAAs: een lekkere jong belegen, of een graskaas. Hier ook een keur aan lekkere kazen hoor! Van Stiltons tot cheddars, maar niets gaat boven een bruine boterham met kaas, op z'n tijd!
Ja doei.
  vrijdag 6 september 2013 @ 12:02:57 #3
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_130878306
#1 Frikandel speciaal, patat, bereklauw pinda, patatje met, kroket, etc
#2 Bami goreng met sate ayam, fu yung hai, etc
#3 Kibbeling/mootjes
#4 Vietnamese loempia
#5 Oliebollen/appelbenjees
#6 Rookworst
#7 Groninger metworst
#8 Boerenkaas

..en de rest maak ik zelf wel zoals boerenkoolstamppot, andijviestamppot (maar dan met cos lettuce), nasi goreng, pannekoeken, ... en ...

Vast nog meer, maar hier kan ik zo even op komen. :P
reset
pi_130878768
Ik kan zelf goed koken, dus als ik bij mijn vriend ben vallen sowieso de dingen al af die ik zelf kan maken, die mis ik niet. En dingen als kroketten etc bevatten gluten, dus die mag ik nu ook al niet eten. Ik mis oliebollen dus in Nederland ook ;)

Wat ik wel altijd mis na een week of langer in de UK is drop, want nee, Liqourice allsorts is NIET hetzelfde als je dol bent op dubbelzoute of salmiakdrop. Gelukkig heb ik in een plaatsje op slechts 2 uur rijden is ( :') ) van mijn aanstaande huis een zaakje gevonden dat salmiakriksen verkoopt. Daar gaan we dus binnenkort even heen om in te slaan, want hij lust ze ook :D

Verder mis ik wel een beetje de beschikbaarheid van Aziatische producten die je hier overal in Toko's kunt krijgen. in de UK en vooral in het gebied waar ik zit kom je niet zo veel toko's tegen. Gelukkig zit er een héle leuke kruidenwinkel in York zelf waar we regelmatig onze voorraad aanvullen O+
pi_130878810
Volgens mij was hier al een topic over :D

Maar bij mij met stip op 1 Patatje oorlog met frikandellen speciaal.
Dan in willekeurige volgorde rookworst, speculaas, filet americain, komijnenkaas, witlof, andijvie, spinazie à la crème uit de vriezer, maisbrood, salades voor op toastjes, drop, brabantse worstenbroodjes, udenhoutse broeder :9 , bossche bollen, hagelslag, vruchtenhagel, snijworst, leverkaas, berliner, drinkyoghurt, vla (hier is alleen custard), en er is vast nog veel meer, want Ierland is ernstig beperkt in assortiment, dus keuzes.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_130878932
Helemaal niks, alles in de aanbieding hier en in overvloed. Niet zo gek ook, Spanje. Nederlandse supermarkten e.d. Mis echt helemaal niks, zou niet kunnen bedenken wát.
pi_130878961
Oh ja, Filet American.. dat moet ik ook nog 's maken zelf :9
Ja doei.
pi_130878982
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:21 schreef Selestha het volgende:
En dingen als kroketten etc bevatten gluten, dus die mag ik nu ook al niet eten. Ik mis oliebollen dus in Nederland ook ;)
Met een mix van aardappelmeel en rijstmeel kun je volgens mij prima oliebollen maken. Ik heb lange tijd een vriendin gehad die niet overweg kon met gluten, en heb toen heerlijke oliebollen (en pannenkoeken!) gebakken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_130878984
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:30 schreef motorbloempje het volgende:
Oh ja, Filet American.. dat moet ik ook nog 's maken zelf :9
Hebben wij wel eens geprobeerd. Goed recept opgezocht, en het smaakte wel, maar het was het toch net niet.... jeweetz .... ;(
pi_130878991
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:31 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Hebben wij wel eens geprobeerd. Goed recept opgezocht, en het smaakte wel, maar het was het toch net niet.... jeweetz .... ;(
Die van RobinOok (CUL) schijnt goed te doen te wezen! :Y
Ja doei.
pi_130879010
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:31 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Met een mix van aardappelmeel en rijstmeel kun je volgens mij prima oliebollen maken. Ik heb lange tijd een vriendin gehad die niet overweg kon met gluten, en heb toen heerlijke oliebollen (en pannenkoeken!) gebakken.
Dat ga ik inderdaad eens proberen dit jaar met kerst en oud en nieuw :)
  vrijdag 6 september 2013 @ 12:39:19 #12
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_130879164
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:31 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Die van RobinOok (CUL) schijnt goed te doen te wezen! :Y
Deze?
pi_130879273
:Y
Ja doei.
pi_130879320
Niks zolang ik maar niet al te lang in het buitenland ben
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 6 september 2013 @ 12:56:56 #15
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_130879601
Het meeste mis ik Nederlands brood en snacks (frikandel, kroket, bitterballen). Dat laatste eet ik eigenlijk helemaal niet vaak maar toch is het af en toe wel lekker :@
pi_130880343
Kaas, hagelslag, beschuiten en kroketen. Al heb ik afgelopen keer dat ik in NL was zoveel kroketten en bitterballen gegeten dat ik er wel een beetje overheen ben voor een tijdje.

Maar lekkere kaas, en hagelslag. Gelukkig heb ik altijd hagelslag thuis!
pi_130880397
Hagelslagboks! O+ :9
Ja doei.
  vrijdag 6 september 2013 @ 13:41:13 #18
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_130880827
Hagelslag neem ik altijd mee, daarom mis ik het niet :D
pi_130880862
Ik ga zo maar eens een versgebakken bruine boterham met hagelslag lunchen :9
Ja doei.
  vrijdag 6 september 2013 @ 14:21:10 #20
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_130882160
De laatste hagelslag die ik had meegenomen heb ik maar weggegooid omdat ie al heel oud was. Dat is ruim 10 jaar geleden.. ..zo rond de tijd dat ik me voor fok! heb geregistreerd.. ergo fok! heeft mijn hagelslag appetijt vergald. :P
reset
pi_130882283
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 14:21 schreef Individual het volgende:
De laatste hagelslag die ik had meegenomen heb ik maar weggegooid omdat ie al heel oud was. Dat is ruim 10 jaar geleden.. ..zo rond de tijd dat ik me voor fok! heb geregistreerd.. ergo fok! heeft mijn hagelslag appetijt vergald. :P
correlatie != causatie
  vrijdag 6 september 2013 @ 14:26:52 #22
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_130882357
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 14:24 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

correlatie != causatie
Als politici rare verbanden mogen leggen mag ik het ook!
reset
pi_130882444
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 14:26 schreef Individual het volgende:

[..]

Als politici rare verbanden mogen leggen mag ik het ook!
en als iedereen in de sloot springt doe jij het ook? :+
  vrijdag 6 september 2013 @ 14:30:38 #24
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_130882515
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 september 2013 14:28 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

en als iedereen in de sloot springt doe jij het ook? :+
Ik spring alleen van bruggen af als iedereen het doet. :{w
reset
pi_130885279
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:01 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, en echte KAAs: een lekkere jong belegen, of een graskaas. Hier ook een keur aan lekkere kazen hoor! Van Stiltons tot cheddars, maar niets gaat boven een bruine boterham met kaas, op z'n tijd!
Die hebben we hier! :D Loop je door een gewone supermarkt, tref je tussen alle gorgonzola's, mozarella's en picorino's Texelsche Graskaas aan :9
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')