Ah... oké, ik denk dat ik dan maar doorga met waar ik al mee bezig ben, recepten uitprinten,quote:Op donderdag 19 september 2013 18:02 schreef minilot het volgende:
[..]
Stelt an sich niet zoveel voor hoor, het is eigenlijk gewoon een dienst om linkjes op een makkelijke manier op te slaan. Daar zijn er best een hoop van.
Om daadwerkelijk nieuwe recepten te vinden gebruik ik vooral http://foodgawker.com/
Ga ik dus niet doenquote:
Ik sla in Delicious gewoon alles opdat ik tegenkom waarvan ik denk: DAT WIL IK MAKEN!quote:Op donderdag 19 september 2013 18:05 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ah... oké, ik denk dat ik dan maar doorga met waar ik al mee bezig ben, recepten uitprinten,
uitproberen en in mijn ''boek'' doen als het bevalt![]()
Ik zie mezelf ook niet met mijn laptop in de keuken staan om eerlijk te zijngeef mij maar
gewoon een boekkie
Ah! Gelukkig dan ben ik niet de enigequote:Op donderdag 19 september 2013 18:13 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik sla in Delicious gewoon alles opdat ik tegenkom waarvan ik denk: DAT WIL IK MAKEN!
En als het er dan daadwerkelijk van komt print ik het recept even op papier uit voor gebruik in de keuken.
Kunnen wel in de OP toch?quote:Op donderdag 19 september 2013 18:16 schreef minilot het volgende:
Maar even ontopic, voor wie zin wil krijgen in een vegan dieet raad ik deze lekkermakende blogpost aan:
How I Eat Vegan and You Can Too
Verder, sowieso zeeeeeeeerrrr fijnevegan receptenblogs:
http://kblog.lunchboxbunch.com/
http://ohsheglows.com/
http://herbivoracious.com/
http://www.mynewroots.org/site/ (bijna vegan)
Nou ja, aangezien ik eigenlijk zelden twee keer hetzelfde maak zie ik voor mezelf de zin niet echt in van een papieren boekje samenstellen. Bovendien komt mijn receptpapier altijd onder een reusachtige hoeveelheid vlekken en geklieder in de keuken.quote:Op donderdag 19 september 2013 18:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ah! Gelukkig dan ben ik niet de enigedat is precies dezelfde manier waarop ik het doe!
tenminste... bijna dan..![]()
Ah, nee ik heb al Vegetarische en Veganistische recepten die vast terugkwamen, al járen,quote:Op donderdag 19 september 2013 18:17 schreef minilot het volgende:
[..]
Nou ja, aangezien ik eigenlijk zelden twee keer hetzelfde maak zie ik voor mezelf de zin niet echt in van een papieren boekje samenstellen. Bovendien komt mijn receptpapier altijd onder een reusachtige hoeveelheid vlekken en geklieder in de keuken.
Nee, maar ik zou het lekker zelf maken. Die mixen zijn gewoon een zooitje kruiden. In mijn optiek veel te duur en met vaak te veel zout. Met dat soort burgers je vrijelijk je ding doen, dat is juist het leuke vind ik. Bij kikkererwtenburger denk ik aan falaffel, dus de kruiden zouden zijn dan bijv koriander, komijn, kurkuma. Maar er zijn zoveel kruiden die je erin kan doen. Heb je trek in wat pittigers dan neem je chilipoeder erbij. Wat 'exotischer' dan kardemom. Om maar wat te noemen.quote:Op vrijdag 20 september 2013 10:14 schreef GimmeGore het volgende:
ik kwam gisteren op de AH site een mix tegen van verstegen voor kikkererwten burgers, heeft iemand daar ervaring mee?
Ik dacht even dat je het over Halva hadquote:Op vrijdag 20 september 2013 10:13 schreef rijsttafel het volgende:
Mijn weeklijst met in gedachten een meer zuivel-vrij dieet. Waarschijnlijk dat ik op sommige dingen wel wat kaas doe wat ik toch nog heb liggen, maar in principe kan het zonder. Halwa is met sojamelk.
• Bonenburgers met courgette
• Pav bhajji (broodjes & groentencurry) & halwa (wortel”pudding”)
• Gewokte aubergine & noedels & paksoi-champignonsoep
• Champignons-ravioli in tomatensaus
• Paksoi met tofu & rijst
• Ratatouille & pasta
• Megadarra op pitabroodjes & worteltjes & appelcrumble
vorkjeprik
Omdat we dan sommige dingen met Feta kunnen maken, kan ook wel als ik het niet lust natuurlijk,quote:Op vrijdag 20 september 2013 14:05 schreef rijsttafel het volgende:
Eh, hoezo wil je per se feta leren eten dan?
Dat halva ziet er wel goed uit. (even gegoogled) Misschien eens ergens opzoeken. Maar dat bedoelde ik inderdaad niet.
Feta doe je bij de meeste gerechten toch pas op het laatste moment erdoor. Dus dan kan je het net zo goed in tweeën splitsen. De een met de ander zonder.quote:Op vrijdag 20 september 2013 14:08 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Omdat we dan sommige dingen met Feta kunnen maken, kan ook wel als ik het niet lust natuurlijk,
maar als ik het wel lust is handiger. We eten niet altijd hetzelfde, dat is altijd zo geweest, dus het
moet niet persé, maar ik kan het proberen.
Ik gok erop dat het dat gaat wordenquote:Op vrijdag 20 september 2013 14:10 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Feta doe je bij de meeste gerechten toch pas op het laatste moment erdoor. Dus dan kan je het net zo goed in tweeën splitsen. De een met de ander zonder.
Ja ik hoor niks anders hierquote:Op vrijdag 20 september 2013 14:10 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Maar ik zou het leren eten want het is lekkah.![]()
Ik hou er juist niet van om op de dag zelf nog alles te moeten bedenken.quote:Op vrijdag 20 september 2013 14:01 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik weet dus nooit van te voren wat ik wil eten, soms spreken we af, zullen we morgen dit of dat eten?
maar verder komen we niet eigenlijk![]()
Nah, ik zal een poging doen, maar is hoef ook niet persé, maakt verder ook niks uit, want ik hebquote:Op vrijdag 20 september 2013 14:15 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Ik weet overigens niet of feta per se zo gezond is dat je het moet eten.
quote:Op vrijdag 20 september 2013 22:26 schreef rijsttafel het volgende:
Bonenburgers zonder ei misten wat structuur maar waren wel lekker.
Misschien kan ik het beter bij mijn spelburgers houden dan?quote:Op vrijdag 20 september 2013 22:26 schreef rijsttafel het volgende:
Kun je het recept 'ns doorgeven? Ik heb de afgelopen jaren zoveel zeer geslaagde niet-uit-elkaar-vallende bonenburgers gemaakt dat ik op basis van de ingrediënten in je burgers vast wel een tip kan gevenquote:Op vrijdag 20 september 2013 22:26 schreef rijsttafel het volgende:
Chile Lime-grilled Watermelon!quote:Op zaterdag 21 september 2013 11:17 schreef Young_David het volgende:
Morgen een BBQ ... wordt lastig. Heb nog nooit vegetarisch gegeten op een BBQ. Op zoek naar lekker dingen voor op het vuur.
Zelf nooit geprobeerd, maar zou ik wel willen...quote:Op zaterdag 21 september 2013 11:17 schreef Young_David het volgende:
Morgen een BBQ ... wordt lastig. Heb nog nooit vegetarisch gegeten op een BBQ. Op zoek naar lekker dingen voor op het vuur.
Producten van de Vegetarische Slager zijn inderdaad zeer acceptabel als je dan per se geen zin hebt om zelf aan de slag te gaan.quote:Op zaterdag 21 september 2013 13:28 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Zelf nooit geprobeerd, maar zou ik wel willen...![]()
http://www.devegetarischeslager.nl/recepten/specials/bbq
http://www.devegetarische(...)ger-lijn/bbq-spiezen
Neem je gewoon een pakje mee
Vind ik ook hoorquote:Op zaterdag 21 september 2013 13:29 schreef minilot het volgende:
[..]
Producten van de Vegetarische Slager zijn inderdaad zeer acceptabel als je dan per se geen zin hebt om zelf aan de slag te gaan.
Als je nog even doorzet, moet je er zelfs niet meer aan denkenquote:Op zaterdag 21 september 2013 13:30 schreef Selestha het volgende:
Ben nu al een tijd glutenvrij, en heb nu al ruim een maand vegetarisch gegeten wegens geen behoefte aan vlees. Toen ik nog vega wilde zijn maar mijn ingewanden nog geen rust hadden kon ik echt dromen over vlees, dus ik zie dit als een goed teken
Nou ja dat denk ik dus ookquote:Op zaterdag 21 september 2013 13:31 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Als je nog even doorzet, moet je er zelfs niet meer aan denken
Dan geef je hem aan iemand die het wel wil eten en normaal tóch al eet, of je gooit het weg,quote:Op zaterdag 21 september 2013 13:32 schreef Selestha het volgende:
[..]
Nou ja dat denk ik dus ookIk heb nu ook geen enkel moment gehad dat ik het miste, en ik heb nog een biefstukje in de vriezer liggen maar ieder moment dat ik denk 'hij moet toch eens op'' denk ik ''geen zin in
''
Ja luisteren naar je lichaam is goedquote:Op zaterdag 21 september 2013 13:37 schreef minilot het volgende:
Zo terug te zien heb ik op 2 september voor het laatst vlees gegeten (biokip). Zal er dus binnenkort wel weer een keertje van komen, maar vooralsnog geen zin in.
Yep. Heb het trouwens niet alleen met eieren en biefstukken hoor, als ik een paar dagen lang geen bonen, bladgroenten of citrusvruchten heb gegeten krijg ik er ook vanzelf zin in.quote:Op zaterdag 21 september 2013 13:38 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja luisteren naar je lichaam is goedIk heb nu in ieder geval zelden zin in iets dierlijks
Dat bedoel ik, als die vriend dat normaal toch al eet kan je die biefstuk voor hem maken en dan eetquote:Op zaterdag 21 september 2013 13:37 schreef Selestha het volgende:
Ik heb moeite met het verspillen van welk voedsel dan ook, dus ik denk dat ik het dan voorzet aan een vriend van me die binnenkort langs komt
quote:Op zaterdag 21 september 2013 13:40 schreef minilot het volgende:
[..]
Nu nog leren om die onzinnige onderstroom van behoefte aan koekjes bakken te negeren.
Vegetarische slager begin ik niet aan. Ik vind het concept van geen vlees willen eten, maar wel willen doen alsof zo absurd.Net zoals vegaburgers. Beetje doen alsof je een vleeseter bent.quote:Op zaterdag 21 september 2013 13:28 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Zelf nooit geprobeerd, maar zou ik wel willen...![]()
http://www.devegetarischeslager.nl/recepten/specials/bbq
http://www.devegetarische(...)ger-lijn/bbq-spiezen
Neem je gewoon een pakje mee
ah, dat kan, ik eet graag speltburgers, niet omdat het op vlees lijkt, want het lijkt helemaal niet op vleesquote:Op zaterdag 21 september 2013 13:46 schreef Young_David het volgende:
[..]
Vegetarische slager begin ik niet aan. Ik vind het concept van geen vlees willen eten, maar wel willen doen alsof zo absurd.Net zoals vegaburgers. Beetje doen alsof je een vleeseter bent.
Ieder z'n ding!quote:Op zaterdag 21 september 2013 13:46 schreef Young_David het volgende:
[..]
Vegetarische slager begin ik niet aan. Ik vind het concept van geen vlees willen eten, maar wel willen doen alsof zo absurd.Net zoals vegaburgers. Beetje doen alsof je een vleeseter bent.
Er stonden trouwens ook een paar andere tips op die website, misschien is dat iets voor jou?quote:Op zaterdag 21 september 2013 13:46 schreef Young_David het volgende:
[..]
De maiskolf en gepofte aarddappeltjes zou ik ook niet afslaanquote:Op zaterdag 21 september 2013 14:01 schreef Young_David het volgende:
Ja, ben aan het kijken, bedanktBeetje lijstje aan het maken en dan zo de markt op. Ben gefascineerd door die watermeloen.
Tof! Ik laat de kruiden enzo even weg want dat maakt voor de structuur weinig uit lijkt me.quote:Op zaterdag 21 september 2013 12:12 schreef minilot het volgende:
[..]
Kun je het recept 'ns doorgeven? Ik heb de afgelopen jaren zoveel zeer geslaagde niet-uit-elkaar-vallende bonenburgers gemaakt dat ik op basis van de ingrediënten in je burgers vast wel een tip kan geven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |