zou kunnen... Ik gok dat er wel veel meer zelfmoorden zouden zijn.quote:Op maandag 3 februari 2014 13:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik denk dat het juist andersom is. Teveel mensen eten om de verkeerde redenen. Uit verveling, voor gezelligheid, stress. Eten wanneer je honger hebt en om je lichaam te voorzien van de voedingsstoffen die het nodig heeft, dat zouden meer mensen moeten doen. Geen emotie eten. Ik ben ervan overtuigd dat er dan minder mensen met overgewicht zouden zijn.
Bedankt! Zijn interessante dingen die genoemd worden, ik zal de journals er op aan slaan komende weken.quote:Op donderdag 6 februari 2014 00:27 schreef SiGNe het volgende:
Prof. Dr. Erik Schredder had er laatst nog een leuke lezing over, dat kauwen goed is voor de hersenen.
Wat dat betreft kanje met dit spul wel prima leven op vloeibaar voedsel maar at wil nog niet zeggen dat het de kwaliteit van het leven verbetert.
http://www.universiteitva(...)levla-onze-hersenen/
Overigens had ie voor de gemiddelde zonderkamer Fok!'er ook nog een leuke lezing: http://www.universiteitva(...)r-je-computer-hangt/
voor en door, mensenquote:Op donderdag 5 september 2013 16:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Lekkere associatie gebruikt hij daarSoylent Green werd gemaakt van...mensen.
plegen dunne mensen vaker zelfmoord?quote:Op donderdag 6 februari 2014 08:02 schreef Sjeen het volgende:
[..]
zou kunnen... Ik gok dat er wel veel meer zelfmoorden zouden zijn.
Ik zou zeggen; ja. Relatief veel meer (en hoe dunner, hoe meer). Betere vraag zou zijn; plegen mensen op gezond gewicht vaker zelfmoordquote:Op donderdag 6 februari 2014 19:40 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
plegen dunne mensen vaker zelfmoord?
quote:Op zaterdag 1 februari 2014 13:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Havermout, weipoeder, erwten proteine
Is Bullshitboy er hier op Fok niet mee begonnen met zijn boy en girl?quote:Op donderdag 6 februari 2014 23:40 schreef Prego het volgende:
[..]![]()
Ik word doodziek van die onnodige Engelse woorden
Ik zou de ingredienten vervangen door verse salade, dan een eendenborst filet, op de huid gebakken met sinaasappelsaus, bloemige aardappels en rode kool met appeltjes, daarna een roomyoghurt met wat honing.quote:Op zondag 23 februari 2014 04:31 schreef Maxbet het volgende:
Ik wou eigenlijk op de originele Soylent wachten met proberen maar dat duurt nu al zo lang dat ik serieus aan het overwegen ben om een DIY recept te gaan maken.
Deze had ik in gedachten, misschien hier nog mensen met meningen over deze/andere recepten?
http://diy.soylent.me/recipes/flys-edit-of-soylent-white
Klinkt leuk, maar daar vroeg ik niet om Piet.quote:Op zondag 23 februari 2014 11:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zou de ingredienten vervangen door verse salade, dan een eendenborst filet, op de huid gebakken met sinaasappelsaus, bloemige aardappels en rode kool met appeltjes, daarna een roomyoghurt met wat honing.
Euh, je vroeg naar een mening over je recept.quote:Op zondag 23 februari 2014 11:29 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Klinkt leuk, maar daar vroeg ik niet om Piet.
Ik hou van lekker eten, en ook van lekker koken. Toch is het soms (te vaak) zo dat ik alleen snel eet om brandstof binnen te krijgen en niet voor de rest. Die maaltijden zou ik als test graag met soylent vervangen.
Dus heeft er misschien iemand opmerkingen over het recept zelf?
Piet, je blijft wel erg lang hangen in een topic over een onderwerp waarvan het duidelijk is dat het je niet aanstaat. Mb vraagt niet naar advies hoe hij eendenborstfilet moet maken. Reageer dan niet.quote:Op zondag 23 februari 2014 11:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Euh, je vroeg naar een mening over je recept.
Eten om snel brandstof binnen te krijgen? Neem goed brood met boter en beleg.
Voor de duidelijkheid: ik ben dus op zoek naar meningen over de compleetheid van dat recept of betere soylent recepten. Niet naar advies over "normaal" eten. Ik weet hoe ik een boterham moet smeren of iets lekkers moet koken.quote:Op zondag 23 februari 2014 11:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
quote:Op zondag 23 februari 2014 11:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zou de ingredienten vervangen door verse salade, dan een eendenborst filet, op de huid gebakken met sinaasappelsaus, bloemige aardappels en rode kool met appeltjes, daarna een roomyoghurt met wat honing.
Smaak is niet belangrijk voor je? Ikzelf gebruik proteïne poeder met smaak (is dan dus ook inclusief zoetstof) en cacao (wat heel veel handige voedingswaardes heeft).quote:Op zondag 23 februari 2014 04:31 schreef Maxbet het volgende:
Ik wou eigenlijk op de originele Soylent wachten met proberen maar dat duurt nu al zo lang dat ik serieus aan het overwegen ben om een DIY recept te gaan maken.
Deze had ik in gedachten, misschien hier nog mensen met meningen over deze/andere recepten?
http://diy.soylent.me/recipes/flys-edit-of-soylent-white
Dat is ondertussen wel duidelijk, je punt is gemaakt, maar dat is niet de weg die MaxBet wil nemen, respecteer dat dan ook.quote:Op zondag 23 februari 2014 11:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neuh, eigenlijk niet echt.quote:Op zondag 23 februari 2014 16:04 schreef Zith het volgende:
[..]
Smaak is niet belangrijk voor je? Ikzelf gebruik proteïne poeder met smaak (is dan dus ook inclusief zoetstof) en cacao (wat heel veel handige voedingswaardes heeft).
Zie mijn edit, zijn minder pillen en ingrediënten. Misschien voor ideeën.quote:Op zondag 23 februari 2014 16:05 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Neuh, eigenlijk niet echt.
Enige wat me een beetje tegen staat aan dat recept zijn eigenlijk het aantal pillen, betekent ook meer voorbereidingswerk. Maar misschien mis ik iets?
Hmm, dat recept lijkt me juist minder. Ik wil liefst van tevoren een hele batch maken en in de keukenkast leggen. Dan hoef ik alleen een zakje te pakken en water erbij te gooien (wat overal te krijgen is).quote:Op zondag 23 februari 2014 16:17 schreef Zith het volgende:
[..]
Zie mijn edit, zijn minder pillen en ingrediënten. Misschien voor ideeën.
Maar wat is je reden dan om het smakeloos (lees: sojameel en pea protein is erg vies) te houden? Als je de eiwitten die jij gebruikt wisselt met whey(met smaak) dan gaat de beleving een hoop omhoog. Cacao toevoegen en beetje maltodextrine en sojameel weghalen en het wordt beter qua smaak (en hoef je minder te supplementeren... ). Mijn versie zonder melk/banaan maar dan extra haver, eiwit en cacao...quote:Op zondag 23 februari 2014 16:31 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Dat recept zit je meteen weer te plaren met melk en banaan, denk dat ik het maar gewoon bij het recept hou welke ik eerder postte.
Omdat ik vooral een volledig recept wil waarvan duidelijk is wat er in zit en dat het compleet is en waarvan duidelijk is waar ik alles kan kopen en welke versie ik moet hebben. Met mijn (in mijn ogen) nog vrij beperkte kennis ga ik me er niet aan wagen om Amerikaanse recepten na te bootsen of recepten aan te passen.quote:Op zondag 23 februari 2014 19:23 schreef Zith het volgende:
[..]
Maar wat is je reden dan om het smakeloos (lees: sojameel en pea protein is erg vies) te houden? Als je de eiwitten die jij gebruikt wisselt met whey(met smaak) dan gaat de beleving een hoop omhoog. Cacao toevoegen en beetje maltodextrine en sojameel weghalen en het wordt beter qua smaak (en hoef je minder te supplementeren... ). Mijn versie zonder melk/banaan maar dan extra haver, eiwit en cacao...
Je hebt nu gewoon zo veel ingredienten waarvan er geen een lekker is en erg veel pillen.
Ook als je puur op poeders gaat kun je met minder supplementen een lekkerdere versie maken die ook in dezelfde prijsklasse zit... bijv.. waarom kies je voor het dure en vieze sojameel als je qua nutrienten (heeft dezelfde segmentering als cacao) goedkoper en lekkerder bezig kan zijn..?
Probleem hiermee is dat je je moet afvragen in hoeverre de vitaminen worden opgenomen. Ik kon het recept niet lezen, site werkte niet goed. Maar als ik kijk naar de inhoud dan vraag ik me wel af waarom je alles in en klap inneemt. Bekend is bijvoorbeeld dat ijzer en zuivel niet goed samen gaan en zo zijn er wel meer zaken.quote:Op zondag 23 februari 2014 11:43 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid: ik ben dus op zoek naar meningen over de compleetheid van dat recept of betere soylent recepten. Niet naar advies over "normaal" eten. Ik weet hoe ik een boterham moet smeren of iets lekkers moet koken.
Je zult het vast goed bedoelen allemaal maar ik heb besloten om soylent te willen proberen omdat ik daar wel een nut in zie.
Vergeet iet dat de vetten die je gebruikt oxideren, dus een goede verpakking is nodig. Gewone zakjes laten zuurstof door. Vet wordt ranzig, geeft viezig smaakje, als het al niet smerig was door ale ingredienten met bijsmaak.quote:Op zondag 23 februari 2014 16:31 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Hmm, dat recept lijkt me juist minder. Ik wil liefst van tevoren een hele batch maken en in de keukenkast leggen. Dan hoef ik alleen een zakje te pakken en water erbij te gooien (wat overal te krijgen is).
Dat recept zit je meteen weer te plaren met melk en banaan, denk dat ik het maar gewoon bij het recept hou welke ik eerder postte.
Allemaal goede punten hoor, maar dit is een beetje alsof AGW-ontkenners zeggen dat de klimaatdeskundigen niet gedacht hebben aan warmte stromingen in de atlantische oceaan. Er zit bij Soylent ook gewoon een team deskundigen die prima weten hoe calcium en vitamine D samenwerken enzovoorts.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:02 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Kortom; soylent is te simpel gedacht. Leuk, grappig, maar niet rrealistisch. Je zult er vast een tijd op kunnen leven, maar het zal echt een slap aftreksel zijn van echt eten. Zowel in beleving als in de fysiologische werking.
En ben je niet van mening dat jij misschien ook te simpel denkt? Met een paar basispunten denken er al te zijn? Of is het echt het bedrijf die voor miljoenen aan het investeren is met een team deskundigen die te simpel denkt? Wat als ik je academische publicaties kan laten zien die hierover gaan? Nogmaals, het klinkt erg als een anti-AGW die graag op fora post dat de klimaatmodellen te simpel gedacht zijn.. Ondertussen leven grote groepen mensen op poedertjes. Of dat nou broodeters zijn, astronauten, of de grote community soylent users.quote:Kortom; soylent is te simpel gedacht. Leuk, grappig, maar niet rrealistisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |