abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Licht Ontvlambaar donderdag 6 februari 2014 @ 08:02:42 #176
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_136391091
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 13:54 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik denk dat het juist andersom is. Teveel mensen eten om de verkeerde redenen. Uit verveling, voor gezelligheid, stress. Eten wanneer je honger hebt en om je lichaam te voorzien van de voedingsstoffen die het nodig heeft, dat zouden meer mensen moeten doen. Geen emotie eten. Ik ben ervan overtuigd dat er dan minder mensen met overgewicht zouden zijn.
zou kunnen... Ik gok dat er wel veel meer zelfmoorden zouden zijn.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  † In Memoriam † donderdag 6 februari 2014 @ 19:37:18 #177
230491 Zith
pls tip
pi_136411920
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 00:27 schreef SiGNe het volgende:
Prof. Dr. Erik Schredder had er laatst nog een leuke lezing over, dat kauwen goed is voor de hersenen.
Wat dat betreft kanje met dit spul wel prima leven op vloeibaar voedsel maar at wil nog niet zeggen dat het de kwaliteit van het leven verbetert.
http://www.universiteitva(...)levla-onze-hersenen/

Overigens had ie voor de gemiddelde zonderkamer Fok!'er ook nog een leuke lezing: http://www.universiteitva(...)r-je-computer-hangt/
Bedankt! Zijn interessante dingen die genoemd worden, ik zal de journals er op aan slaan komende weken.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  donderdag 6 februari 2014 @ 19:40:15 #178
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136412079
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Lekkere associatie gebruikt hij daar :') Soylent Green werd gemaakt van...mensen.
voor en door, mensen ^O^
  donderdag 6 februari 2014 @ 19:40:52 #179
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136412119
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 08:02 schreef Sjeen het volgende:

[..]

zou kunnen... Ik gok dat er wel veel meer zelfmoorden zouden zijn.
plegen dunne mensen vaker zelfmoord?
  † In Memoriam † donderdag 6 februari 2014 @ 19:44:38 #180
230491 Zith
pls tip
pi_136412278
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 19:40 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

plegen dunne mensen vaker zelfmoord?
Ik zou zeggen; ja. Relatief veel meer (en hoe dunner, hoe meer). Betere vraag zou zijn; plegen mensen op gezond gewicht vaker zelfmoord :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_136424751
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 13:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Havermout, weipoeder, erwten proteine
^O^
Ik word doodziek van die onnodige Engelse woorden :{w
  vrijdag 7 februari 2014 @ 08:20:06 #182
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136428519
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:40 schreef Prego het volgende:

[..]

^O^
Ik word doodziek van die onnodige Engelse woorden :{w
Is Bullshitboy er hier op Fok niet mee begonnen met zijn boy en girl?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 23 februari 2014 @ 04:31:25 #183
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_137038052
Ik wou eigenlijk op de originele Soylent wachten met proberen maar dat duurt nu al zo lang dat ik serieus aan het overwegen ben om een DIY recept te gaan maken.

Deze had ik in gedachten, misschien hier nog mensen met meningen over deze/andere recepten?

http://diy.soylent.me/recipes/flys-edit-of-soylent-white
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  zondag 23 februari 2014 @ 11:24:32 #184
45206 Pietverdriet
pi_137041231
quote:
14s.gif Op zondag 23 februari 2014 04:31 schreef Maxbet het volgende:
Ik wou eigenlijk op de originele Soylent wachten met proberen maar dat duurt nu al zo lang dat ik serieus aan het overwegen ben om een DIY recept te gaan maken.

Deze had ik in gedachten, misschien hier nog mensen met meningen over deze/andere recepten?

Ik zou de ingredienten vervangen door verse salade, dan een eendenborst filet, op de huid gebakken met sinaasappelsaus, bloemige aardappels en rode kool met appeltjes, daarna een roomyoghurt met wat honing.
  zondag 23 februari 2014 @ 11:29:08 #185
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_137041364
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 11:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zou de ingredienten vervangen door verse salade, dan een eendenborst filet, op de huid gebakken met sinaasappelsaus, bloemige aardappels en rode kool met appeltjes, daarna een roomyoghurt met wat honing.
Klinkt leuk, maar daar vroeg ik niet om Piet.
Ik hou van lekker eten, en ook van lekker koken. Toch is het soms (te vaak) zo dat ik alleen snel eet om brandstof binnen te krijgen en niet voor de rest. Die maaltijden zou ik als test graag met soylent vervangen.

Dus heeft er misschien iemand opmerkingen over het recept zelf?
#teammaxbet
  zondag 23 februari 2014 @ 11:37:06 #186
45206 Pietverdriet
pi_137041614
quote:
14s.gif Op zondag 23 februari 2014 11:29 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Klinkt leuk, maar daar vroeg ik niet om Piet.
Ik hou van lekker eten, en ook van lekker koken. Toch is het soms (te vaak) zo dat ik alleen snel eet om brandstof binnen te krijgen en niet voor de rest. Die maaltijden zou ik als test graag met soylent vervangen.

Dus heeft er misschien iemand opmerkingen over het recept zelf?
Euh, je vroeg naar een mening over je recept.
Eten om snel brandstof binnen te krijgen? Neem goed brood met boter en beleg.
pi_137041665
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 11:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Piet, je blijft wel erg lang hangen in een topic over een onderwerp waarvan het duidelijk is dat het je niet aanstaat. Mb vraagt niet naar advies hoe hij eendenborstfilet moet maken. Reageer dan niet.
జ్ఞ‌ా
  zondag 23 februari 2014 @ 11:43:32 #188
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_137041772
quote:

[..]

Voor de duidelijkheid: ik ben dus op zoek naar meningen over de compleetheid van dat recept of betere soylent recepten. Niet naar advies over "normaal" eten. Ik weet hoe ik een boterham moet smeren of iets lekkers moet koken.

Je zult het vast goed bedoelen allemaal maar ik heb besloten om soylent te willen proberen omdat ik daar wel een nut in zie.
#teammaxbet
  zondag 23 februari 2014 @ 13:22:47 #189
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_137045758
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 11:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

:') Je weet ook echt niet van ophouden hè.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  † In Memoriam † zondag 23 februari 2014 @ 16:04:29 #190
230491 Zith
pls tip
pi_137052053
quote:
14s.gif Op zondag 23 februari 2014 04:31 schreef Maxbet het volgende:

Smaak is niet belangrijk voor je? Ikzelf gebruik proteïne poeder met smaak (is dan dus ook inclusief zoetstof) en cacao (wat heel veel handige voedingswaardes heeft).

http://diy.soylent.me/recipes/copy-of-quick-fix

Ik heb deze gemaakt, wel met melk en banaan, omdat ik het elke dag maak. Zonder melk en banaan zou je cacao kunnen toevoegen en sojameel.

[ Bericht 12% gewijzigd door Zith op 23-02-2014 16:15:44 ]
pi_137052100
quote:

[..]

Dat is ondertussen wel duidelijk, je punt is gemaakt, maar dat is niet de weg die MaxBet wil nemen, respecteer dat dan ook.
Mokkel met stuntstok
  zondag 23 februari 2014 @ 16:05:53 #192
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_137052110
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 16:04 schreef Zith het volgende:

[..]

Smaak is niet belangrijk voor je? Ikzelf gebruik proteïne poeder met smaak (is dan dus ook inclusief zoetstof) en cacao (wat heel veel handige voedingswaardes heeft).
Neuh, eigenlijk niet echt.
Enige wat me een beetje tegen staat aan dat recept zijn eigenlijk het aantal pillen, betekent ook meer voorbereidingswerk. Maar misschien mis ik iets?
#teammaxbet
  † In Memoriam † zondag 23 februari 2014 @ 16:17:36 #193
230491 Zith
pls tip
pi_137052539
quote:
14s.gif Op zondag 23 februari 2014 16:05 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Neuh, eigenlijk niet echt.
Enige wat me een beetje tegen staat aan dat recept zijn eigenlijk het aantal pillen, betekent ook meer voorbereidingswerk. Maar misschien mis ik iets?
Zie mijn edit, zijn minder pillen en ingrediënten. Misschien voor ideeën.
  † In Memoriam † zondag 23 februari 2014 @ 16:19:24 #194
230491 Zith
pls tip
pi_137052588
Ipv olijfolie (das vies) zou je kokosrasp of gebroken lijnzaad kunnen gebruiken.
  zondag 23 februari 2014 @ 16:31:30 #195
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_137052950
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 16:17 schreef Zith het volgende:

[..]

Zie mijn edit, zijn minder pillen en ingrediënten. Misschien voor ideeën.
Hmm, dat recept lijkt me juist minder. Ik wil liefst van tevoren een hele batch maken en in de keukenkast leggen. Dan hoef ik alleen een zakje te pakken en water erbij te gooien (wat overal te krijgen is).

Dat recept zit je meteen weer te plaren met melk en banaan, denk dat ik het maar gewoon bij het recept hou welke ik eerder postte.
#teammaxbet
  † In Memoriam † zondag 23 februari 2014 @ 19:23:30 #196
230491 Zith
pls tip
pi_137061542
quote:
14s.gif Op zondag 23 februari 2014 16:31 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Dat recept zit je meteen weer te plaren met melk en banaan, denk dat ik het maar gewoon bij het recept hou welke ik eerder postte.
Maar wat is je reden dan om het smakeloos (lees: sojameel en pea protein is erg vies) te houden? Als je de eiwitten die jij gebruikt wisselt met whey(met smaak) dan gaat de beleving een hoop omhoog. Cacao toevoegen en beetje maltodextrine en sojameel weghalen en het wordt beter qua smaak (en hoef je minder te supplementeren... ). Mijn versie zonder melk/banaan maar dan extra haver, eiwit en cacao...

Je hebt nu gewoon zo veel ingredienten waarvan er geen een lekker is en erg veel pillen.

Ook als je puur op poeders gaat kun je met minder supplementen een lekkerdere versie maken die ook in dezelfde prijsklasse zit... bijv.. waarom kies je voor het dure en vieze sojameel als je qua nutrienten (heeft dezelfde segmentering als cacao) goedkoper en lekkerder bezig kan zijn..?
  zondag 23 februari 2014 @ 20:08:30 #197
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_137064289
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 19:23 schreef Zith het volgende:

[..]

Maar wat is je reden dan om het smakeloos (lees: sojameel en pea protein is erg vies) te houden? Als je de eiwitten die jij gebruikt wisselt met whey(met smaak) dan gaat de beleving een hoop omhoog. Cacao toevoegen en beetje maltodextrine en sojameel weghalen en het wordt beter qua smaak (en hoef je minder te supplementeren... ). Mijn versie zonder melk/banaan maar dan extra haver, eiwit en cacao...

Je hebt nu gewoon zo veel ingredienten waarvan er geen een lekker is en erg veel pillen.

Ook als je puur op poeders gaat kun je met minder supplementen een lekkerdere versie maken die ook in dezelfde prijsklasse zit... bijv.. waarom kies je voor het dure en vieze sojameel als je qua nutrienten (heeft dezelfde segmentering als cacao) goedkoper en lekkerder bezig kan zijn..?
Omdat ik vooral een volledig recept wil waarvan duidelijk is wat er in zit en dat het compleet is en waarvan duidelijk is waar ik alles kan kopen en welke versie ik moet hebben. Met mijn (in mijn ogen) nog vrij beperkte kennis ga ik me er niet aan wagen om Amerikaanse recepten na te bootsen of recepten aan te passen.

Dit recept was het meest volledige recept waarvan alles duidelijk was in mijn ogen. Behalve 2 keto recepten maar ik ben niet geïnteresseerd in keto dus die vallen af.

Het moet vooral volledig en veilig zijn en relatief gemakkelijk. Daarna komt smaak pas een keer.

Maar als je een net zo duidelijk recept hebt voor me met de dingen die jij noemt lijkt het me een goede optie hoor :Y
#teammaxbet
pi_137067749
quote:
14s.gif Op zondag 23 februari 2014 11:43 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid: ik ben dus op zoek naar meningen over de compleetheid van dat recept of betere soylent recepten. Niet naar advies over "normaal" eten. Ik weet hoe ik een boterham moet smeren of iets lekkers moet koken.

Je zult het vast goed bedoelen allemaal maar ik heb besloten om soylent te willen proberen omdat ik daar wel een nut in zie.
Probleem hiermee is dat je je moet afvragen in hoeverre de vitaminen worden opgenomen. Ik kon het recept niet lezen, site werkte niet goed. Maar als ik kijk naar de inhoud dan vraag ik me wel af waarom je alles in en klap inneemt. Bekend is bijvoorbeeld dat ijzer en zuivel niet goed samen gaan en zo zijn er wel meer zaken.

Ook is inmiddels uit sommige onderzoeken aan het blijken dat gesupplementeerde vitamines niet altijd doen wat je wilt. Zo is vit D en E suppletie slecht voor het aantal mitochondrien als je sport; je bouwt minder snel verbrandingscapaciteit op (dus minder conditie).

Voeding en de manier waarop wij onze voedingsstoffen (zowel macro als micro) is ongelofelijk complex. Af en toe soylent zul je niet aan doodgaan, maar ik weet vrijwel zeker dat je na een tijd op soylent gebreken zult gaan vertonen.

Verder wordt de psychofysische interactie tussen eten/hersenen/ingewanden hier ook genegeerd. Zo eet je minder van iets met veel smaak en heeft kauwen en textuur een grote invloed op hoe je hersenen het voedsel percipieren.

Kortom; soylent is te simpel gedacht. Leuk, grappig, maar niet rrealistisch. Je zult er vast een tijd op kunnen leven, maar het zal echt een slap aftreksel zijn van echt eten. Zowel in beleving als in de fysiologische werking.
Whatever...
pi_137067899
quote:
14s.gif Op zondag 23 februari 2014 16:31 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Hmm, dat recept lijkt me juist minder. Ik wil liefst van tevoren een hele batch maken en in de keukenkast leggen. Dan hoef ik alleen een zakje te pakken en water erbij te gooien (wat overal te krijgen is).

Vergeet iet dat de vetten die je gebruikt oxideren, dus een goede verpakking is nodig. Gewone zakjes laten zuurstof door. Vet wordt ranzig, geeft viezig smaakje, als het al niet smerig was door ale ingredienten met bijsmaak.
Whatever...
  † In Memoriam † zondag 23 februari 2014 @ 21:34:00 #200
230491 Zith
pls tip
pi_137069944
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:02 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Kortom; soylent is te simpel gedacht. Leuk, grappig, maar niet rrealistisch. Je zult er vast een tijd op kunnen leven, maar het zal echt een slap aftreksel zijn van echt eten. Zowel in beleving als in de fysiologische werking.
Allemaal goede punten hoor, maar dit is een beetje alsof AGW-ontkenners zeggen dat de klimaatdeskundigen niet gedacht hebben aan warmte stromingen in de atlantische oceaan. Er zit bij Soylent ook gewoon een team deskundigen die prima weten hoe calcium en vitamine D samenwerken enzovoorts.

Als we naar DIY Soylent gaan kijken wordt dit wel belangrijker. Maar niemand gaat mij vertellen dat ik met mijn mix minder essentiele nutrienten binnenkrijg dan ik zou doen met normale voeding (boterhammen 's ochtens en lunch, en a/g/v 's avonds) .

Volgens de lijst krijgt een man van mijn leeftijd en gewicht met deze ingredienten ruim genoeg (en niet te veel) van alle belangrijke nutrienten.

Ik ken de argumenten met het kauwen, die vind ik niet sterk genoeg; kauwgom werkt ook. Beleving van mijn versie is geweldig, lekkerder kan niet. Of ik ergens meer of minder van zou eten door de smaak is ook niet relevant; ik moet mijn fles leegmaken. meer of minder kan niet.

quote:
Kortom; soylent is te simpel gedacht. Leuk, grappig, maar niet rrealistisch.
En ben je niet van mening dat jij misschien ook te simpel denkt? Met een paar basispunten denken er al te zijn? Of is het echt het bedrijf die voor miljoenen aan het investeren is met een team deskundigen die te simpel denkt? Wat als ik je academische publicaties kan laten zien die hierover gaan? Nogmaals, het klinkt erg als een anti-AGW die graag op fora post dat de klimaatmodellen te simpel gedacht zijn.. Ondertussen leven grote groepen mensen op poedertjes. Of dat nou broodeters zijn, astronauten, of de grote community soylent users.

je kan het ook kauwen hoor, gewoon minder mixen en minder vloeistof toevoegen, doen mensen die brood eten ook..

Ik zit er nu bijna 2 maanden op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zith op 23-02-2014 21:47:57 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')