abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133278733
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:40 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Anekdotisch 'bewijs' natuurlijk.. die hele shit is 6 maanden geleden bedacht door een of andere nerd op zijn zolderkamertje, er zijn nog helemaal geen wetenschappelijke studies over. Dat had je ook wel kunnen weten als je f wikipedia had gechecked ipv een beetje elitair te doen met je google scholar.
Je wordt wel agressief van die Soylent troep, getuige de reacties van de believers alhier. Anekdotisch bewijs natuurlijk, die shit is 6 maand geleden bedacht.
pi_133278901
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:46 schreef Zith het volgende:
kk elitaire met hun " " " wetenschap " " " en moeilijke worde
Nee. Jij bent gewoon oerdom als je verwacht dat er al uitgebreide wetenschappelijke literatuur is met klinische tests op een grote populatie voor iets dat 6 maanden geleden bedacht is door een individu zonder bijzondere middelen tot zijn beschikking. Dan begrijp jij niet helemaal hoe wetenschap werkt.
pi_133278943
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:48 schreef citywok het volgende:

[..]

Je wordt wel agressief van die Soylent troep, getuige de reacties van de believers alhier. Anekdotisch bewijs natuurlijk, die shit is 6 maand geleden bedacht.
Behalve dat ik dat nog nooit gedronken heb natuurlijk, dus als ik al agressief ben door wat ik gegeten heb (wat misschien niet een helemaal sluitende redenering is) dan komt dat toch door traditioneel eten. :)
  † In Memoriam † vrijdag 15 november 2013 @ 11:02:51 #154
230491 Zith
pls tip
pi_133279025
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:56 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Nee. Jij bent gewoon oerdom als je verwacht dat er al uitgebreide wetenschappelijke literatuur is met klinische tests op een grote populatie voor iets dat 6 maanden geleden bedacht is door een individu. Dan begrijp jij niet helemaal hoe wetenschap werkt.
Net zei je dat anderen elitair waren met hun wetenschap, en nu ga jij dat ook doen :(

Liquid/powder diets zijn niet nieuw trouwens. NASA zelf heeft er al duizenden onderzoeken naar gedaan. Of wat dacht je wat ze in ziekenhuizen al decennia gebruiken om patienten aan te laten sterken?

Ik ben trouwens bezig met een PhD, grgr
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_133279029
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:02 schreef citywok het volgende:
Bijvoorbeeld de welbekende MCDonalds-patatjes, voor zover je dat nog patat kan noemen, die maandenlang blijven liggen zonder een spoor van bederf te laten zien. Het oorspronkelijke product (aardappel, kan verrotten) is in MCDonalds-patatvorm dusdanig onaantrekkelijk geworden voor bacteriën dat het niet verrot, dus nul voedingswaarde.
:D _O- _O- _O-
pi_133279083
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:21 schreef Sjeen het volgende:

[..]

verzadigd kan ik me best voorstellen, doodongelukkig ook...
Het doel hoeft niet te zijn om nooit meer iets anders te eten, alleen maar omdat je nooit meer iets anders hoeft te eten.

Als je die vier boterhammen met pindakaas, haastig naar binnen gepropt als ontbijt, (of die instant noodles tussen je werk en je rugbytraining, of die magnetronlasagna op je schoot achter je computer, of die witte bolletjes met kaas op de begrafenis) over kunt slaan door iets dat veel voedzamer en gezonder is, waarna je je meer verzadigd voelt, is dat niet zo'n slecht idee. Dan geniet je misschien wel meer van dat romantische dinertje bij kaarslicht met je vriendin, dat drie-sterren-restaurant waar je een maand voor gespaard hebt of het familie-vreet-extravaganza dat kerstmis is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fokpop op 15-11-2013 11:47:47 ]
pi_133279358
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 11:02 schreef Zith het volgende:

[..]

Net zei je dat anderen elitair waren met hun wetenschap, en nu ga jij dat ook doen :(

Liquid/powder diets zijn niet nieuw trouwens. NASA zelf heeft er al duizenden onderzoeken naar gedaan. Of wat dacht je wat ze in ziekenhuizen al decennia gebruiken om patienten aan te laten sterken?

Ik ben trouwens bezig met een PhD, grgr
Ik zei niet dat wetenschap elitair was, ik zei dat het elitair was om op google scholar te zoeken naar iets terwijl je een dusdanig gebrek aan basiskennis over het onderwerp hebt dat je even 5 minuten inlezen op wikipedia genoeg is om je te doen inzien dat je zoektocht op google scholar geen zin heeft.

En er bestaan inderdaad al genoeg liquid/powder diets, maar dit is geen dieet maar bedoeld als permanent (deel van je) eetpatroon dus het concept is anders. Daarom is er nu zoveel kritiek, veel critici zeggen dat er misschien wel wat essentiele stofjes missen, of een andere je ne sais quoi ontbreekt, en dat is geen probleem bij tijdelijke dieten, of dieten waarbij je daarnaast nog andere dingen eet, maar wel als je dit aanvoert als iets waar je permanent op zou moeten kunnen leven (en gezond).

Bovendien zijn die andere dieten vaak gebaseerd op (gedroogde, gemalen) natuurproducten waardoor je de kritiek ondervangt dat er misschien wel wat essentiele stofjes missen, of er een andere je ne sais quoi ontbreekt. Dit is puur een samenstelling van de chemische elementen die je binnen zou moeten krijgen om je lichaam goed te laten functioneren.

Tot slot zou dit wel eens een van de volledigste pogingen tot nu kunnen zijn om vast voedsel volkomen te vervangen door chemische afgeleiden.
  † In Memoriam † vrijdag 15 november 2013 @ 11:24:16 #158
230491 Zith
pls tip
pi_133279423
He ik ben het helemaal met je eens bro (bekijk dit topic maar B-) ) maar je moet niet zo gemeen doen joh.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_133294949
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 11:21 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Ik zei niet dat wetenschap elitair was, ik zei dat het elitair was om op google scholar te zoeken naar iets terwijl je een dusdanig gebrek aan basiskennis over het onderwerp hebt dat je even 5 minuten inlezen op wikipedia genoeg is om je te doen inzien dat je zoektocht op google scholar geen zin heeft.

En er bestaan inderdaad al genoeg liquid/powder diets, maar dit is geen dieet maar bedoeld als permanent (deel van je) eetpatroon dus het concept is anders. Daarom is er nu zoveel kritiek, veel critici zeggen dat er misschien wel wat essentiele stofjes missen, of een andere je ne sais quoi ontbreekt, en dat is geen probleem bij tijdelijke dieten, of dieten waarbij je daarnaast nog andere dingen eet, maar wel als je dit aanvoert als iets waar je permanent op zou moeten kunnen leven (en gezond).

Bovendien zijn die andere dieten vaak gebaseerd op (gedroogde, gemalen) natuurproducten waardoor je de kritiek ondervangt dat er misschien wel wat essentiele stofjes missen, of er een andere je ne sais quoi ontbreekt. Dit is puur een samenstelling van de chemische elementen die je binnen zou moeten krijgen om je lichaam goed te laten functioneren.

Tot slot zou dit wel eens een van de volledigste pogingen tot nu kunnen zijn om vast voedsel volkomen te vervangen door chemische afgeleiden.
Je claimt iets, iets enorm subjectiefs, dus ik zoek dat even terug op een plek waar de bronnen iets betrouwbaarder zijn (gemiddeld genomen) dan wikipedia. NIets mis mee dacht ik.

Je kunt me elitair noemen, prima. Een leuke ad hominem om af te leiden van je eigen zwakke argumentatie. Maar misschien is het handig om na wikipedia dan zelf even kritisch te kijken naar die hele soylent. Leuk idee.... dat wel

Het is al langer bekend dat voedsel dat 'alles' bevat ervoor zorgt dat sommige delen helemaal niet zo goed worden opgenomen. Je zult dus altijd meerdere typen soylent nodig gaan hebben. Dan nog is spijsvertering zo complex dat dit misschien leuk is om in de fillipijnen als noodpakket uit te delen en men zal er zeker lang op kunnen overleven. Uitgebalanceerd is het goedje voorlopig nog niet en een leven lang alleen soylent eten is waarschijnlijk en goed recept voor deficiënties en gebreksziektes.

Verder bevat dat soylent zaken als ginseng ginkgo en andere zaken die niet per definitie goed voor je zijn. Ook niet per definitie slecht. Eigenlijk gewoon een soort van amateuristische medische voeding.

Overigens probeerde ik gewoon een extra bijdrage te leveren aan het topic. En ik wilde aangeven dat er wat meer nuance nodig is dan alleen een optelsom van ingredienten om gezond te kunnen eten.
Whatever...
pi_133296264
Rob Rhinehart beantwoordt je vragen op Reddit: http://www.reddit.com/r/I(...)_founder_of_soylent/
  Licht Ontvlambaar zaterdag 16 november 2013 @ 07:44:54 #161
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_133310459
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 11:05 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Het doel hoeft niet te zijn om nooit meer iets anders te eten, alleen maar omdat je nooit meer iets anders hoeft te eten.

Als je die vier boterhammen met pindakaas, haastig naar binnen gepropt als ontbijt, (of die instant noodles tussen je werk en je rugbytraining, of die magnetronlasagna op je schoot achter je computer, of die witte bolletjes met kaas op de begrafenis) over kunt slaan door iets dat veel voedzamer en gezonder is, waarna je je meer verzadigd voelt, is dat niet zo'n slecht idee. Dan geniet je misschien wel meer van dat romantische dinertje bij kaarslicht met je vriendin, dat drie-sterren-restaurant waar je een maand voor gespaard hebt of het familie-vreet-extravaganza dat kerstmis is.
ja, je hebt wel gelijk hoor... Van wat je hierboven omschrijft, zou ik namelijk ook doodongelukkig worden :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_136190736
Kwam het vandaag tegen via nosop3.nl

Ik vind dit toch wel boeiend. Niet om alle maaltijden te vervangen, maar in het weekend gewoon eten en door de week dit spul pakken lijkt mij ideaal. Minder naar de supermarkt, het is lang te bewaren dus altijd eten in huis.
Het is niet extreem goedkoop (65 dollar voor een week) dus voor het geld kan je ook gewoon eten kopen. Maar het scheelt echt wel tijd. En als iemand die alleen woont hoef ik het voor het sociale moment met het gezin ook niet te laten. En het hoeft met vrienden of familie eten niet tegen te houden, want je kan het prima afwisselen.

Als het hier te bestellen is (over een paar maanden volgens de site) dan ga ik het wel eens proberen.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 05:48:36 #163
238882 Spartagek
meestal gewoon gek
pi_136197469
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 22:53 schreef Tja..1986 het volgende:
Kwam het vandaag tegen via nosop3.nl

Ik vind dit toch wel boeiend. Niet om alle maaltijden te vervangen, maar in het weekend gewoon eten en door de week dit spul pakken lijkt mij ideaal. Minder naar de supermarkt, het is lang te bewaren dus altijd eten in huis.
Ik ben geen voorstander, zeker neit van dit soort producten.
Op het eerste gezicht lijkt het allemaal mooi en gezond, maar in veel gevallen komen op de lange duur de problemen boven water.

Ja, Nasa gebruikt het - maar die astronauten zitten in een hele andere omgeving dan de gemiddelde mens, en daarbij is het niet voor lange periode's.
Ik zie de eerste gevallen wel verschijnen, Fokkers die het handig vinden, 60 kilo basispoeder, een terminal en telefoon.
Sociaal helemaal afgesloten, want ze hoeven zelfs niet meer de deur uit voor levensbehoeftes.

Eten is een behoefte, en zoals meerderen al gezegd hebben, het is niet alleen maar een som van voedingswaarden.
Eten ( hoe kort of snel dan ook) is een activiteit.
Kauwen is een onderdeel van de spijsvertering, de gezichtsspieren die een handeling uitvoeren, de tong en neus die smaken en geuren onderscheiden, in een "blended" mix zal dat minder zijn.
dus het geluksgevoel daalt, en daarmee de eigenwaarde ....
pi_136198819
Dus..als ik het goed begrijp is dit middel uitermate geschikt als je niet dat "grazen gevoel"meer wilt hebben zoals later op de avond nadat je een uur of 4 geleden het avondmaal genuttigd hebt.

Hmmm......misschien maar eens uitproberen voor de kijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2014 10:03:19 ]
  † In Memoriam † zaterdag 1 februari 2014 @ 12:31:13 #165
230491 Zith
pls tip
pi_136202010
Ik ben nu een paar maanden ermee bezig. Zelf bij elkaar gemaakt. Voor ontbijt en lunch, soms ook 's avonds (afhankelijk of ik met anderen eet).

Via http://diy.soylent.me kun je de recepten van anderen bekijken, of zelf recepten maken, je kan je leeftijd/gewicht/geslacht invullen om te kijken of je alle micro en macro nutrienten wel 100% binnen krijgt.

Mijn eigen recept is vergelijkbaar met de volgende: http://diy.soylent.me/recipes/funky-monkey

Maar dan met wat haver meel erbij omdat ik meer carbs wil.

Basis van mn recept is:

-Rolled oats
-Amandelmeel
-Sojameel
-Whey
-Kokos
-Lijnzaad

En dan nog wat klein spul erdoor zoals bakpoeder/zout/zoetstof/kaneel/etc.

Is heerlijk, makkelijk, goedkoop en volledig. Als je de Whey wisselt met Pea Protein dan zit je volledig vegan. En sowieso op elke stap gezonder als je het vergelijkt met 'normaal'... haver vs tarwe / witbrood, veel amandelen, lijnzaad en kokos voor die hippe vetten die erg trendy zijn tegenwoordig, genoeg eiwitten wat bij holland ontbijt/lunch nog vaak wilt ontbreken.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 13:12:03 #166
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136203077
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 12:31 schreef Zith het volgende:

-Rolled oats

-Whey

Pea Protein
Havermout, weipoeder, erwten proteine
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 2 februari 2014 @ 12:36:42 #167
421264 E_S
erik67.infoteur.nl
pi_136233928
Geef mij maar gewoon de traditionele voeding, http://mens-en-gezondheid(...)n-wintergroente.html
dan krijg je ook gewoon alles binnen. Het mondgevoel wil ook wat
  maandag 3 februari 2014 @ 05:17:15 #168
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_136274256
Als het verder prima smaakt, waarom niet?
Ik ben zelf darmpatiënt en eten gaat niet altijd even super.
Als ik met dit spul wel de juiste voedingsstoffen binnen krijg en m'n darmen protesteren er niet teveel tegen is het alleen maar voordelig.

Alleen ben ik wel bang dat het ranzig smaakt, ik heb vroeger ook vaak pakjes Nutridrink gedronken en dat smaakt niet echt lekker (al ik het gelukkig wel lang geleden dat ik dat voorgeschreven kreeg, de smaken zullen misschien verbeterd zijn)
pi_136274263
Ideaal lijkt me dit. Liefst zou ik wel zien dat ze de stoffen zouden verdelen over drie glazen pd of zo, voor een betere opname per stof.
pi_136283377
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben een verwrongen beeld van eten, voor hun is het slechts brandstof. Het in extreme doorzetten van een eetcultuur waarbij het niets meer met lekker, prettig en geluk, beschaving en sociaal gebeuren te maken heeft.
Ik denk dat het juist andersom is. Teveel mensen eten om de verkeerde redenen. Uit verveling, voor gezelligheid, stress. Eten wanneer je honger hebt en om je lichaam te voorzien van de voedingsstoffen die het nodig heeft, dat zouden meer mensen moeten doen. Geen emotie eten. Ik ben ervan overtuigd dat er dan minder mensen met overgewicht zouden zijn.
  maandag 3 februari 2014 @ 14:07:27 #171
66083 Platina
78th Element
pi_136283843
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 13:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Havermout, weipoeder, erwten proteine
Je bent 'carbs' vergeten. Walgelijk gebruik van willekeurige Engelse woorden in zinnen :r
  maandag 3 februari 2014 @ 14:19:55 #172
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136284294
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 14:07 schreef Platina het volgende:

[..]

Je bent 'carbs' vergeten. Walgelijk gebruik van willekeurige Engelse woorden in zinnen :r
Idd
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_136317374
Ik sluit me volledig bij Piet aan, eten is voor mij zoveel meer dan alleen maar je benodigde proteïnen en vitaminen nuttigen.
Het koken, samen genieten, uitproberen van smaken en de hele geur en smaakbeleving is net zo belangrijk in mijn leven als seks.

En nee ben geen obees varken :6 Maar lekker eten (koken) :9~ _O_

Vraag me trouwens wel af of maandenlang vloeibaar voedsel nuttigen zo goed is voor je verteringsstelsel, je krijgt er volgens mij enorm luie darmen van op lange termijn dus als je dit wil gaan doen kun je het maar beter de rest van je leven vol houden :@
blablablabla
  † In Memoriam † woensdag 5 februari 2014 @ 21:22:47 #174
230491 Zith
pls tip
pi_136379751
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 12:04 schreef Elan het volgende:

Vraag me trouwens wel af of maandenlang vloeibaar voedsel nuttigen zo goed is voor je verteringsstelsel, je krijgt er volgens mij enorm luie darmen van op lange termijn dus als je dit wil gaan doen kun je het maar beter de rest van je leven vol houden :@
Ik krijg 2x meer vezels binnen dan de gemiddelde Nederlander. Verder is 'vast voedsel' gewoon een papje zodra het je mond verlaat, een mixje eiwitten/koolh./vetten/water en vezels. Dingen als brood en pasta zijn ook gewoon op basis van 'poedertjes' (ongezonder dan de poedertjes die ik neem) maar dan gekookt/gebakken zodat ze makkelijker te verteren zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door Zith op 05-02-2014 21:28:53 ]
  donderdag 6 februari 2014 @ 00:27:43 #175
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_136388664
Prof. Dr. Erik Schredder had er laatst nog een leuke lezing over, dat kauwen goed is voor de hersenen.
Wat dat betreft kanje met dit spul wel prima leven op vloeibaar voedsel maar at wil nog niet zeggen dat het de kwaliteit van het leven verbetert.
http://www.universiteitva(...)levla-onze-hersenen/

Overigens had ie voor de gemiddelde zolderkamer Fok!'er ook nog een leuke lezing: http://www.universiteitva(...)r-je-computer-hangt/

[ Bericht 0% gewijzigd door SiGNe op 06-02-2014 19:38:08 ]
  Licht Ontvlambaar donderdag 6 februari 2014 @ 08:02:42 #176
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_136391091
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 13:54 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik denk dat het juist andersom is. Teveel mensen eten om de verkeerde redenen. Uit verveling, voor gezelligheid, stress. Eten wanneer je honger hebt en om je lichaam te voorzien van de voedingsstoffen die het nodig heeft, dat zouden meer mensen moeten doen. Geen emotie eten. Ik ben ervan overtuigd dat er dan minder mensen met overgewicht zouden zijn.
zou kunnen... Ik gok dat er wel veel meer zelfmoorden zouden zijn.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  † In Memoriam † donderdag 6 februari 2014 @ 19:37:18 #177
230491 Zith
pls tip
pi_136411920
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 00:27 schreef SiGNe het volgende:
Prof. Dr. Erik Schredder had er laatst nog een leuke lezing over, dat kauwen goed is voor de hersenen.
Wat dat betreft kanje met dit spul wel prima leven op vloeibaar voedsel maar at wil nog niet zeggen dat het de kwaliteit van het leven verbetert.
http://www.universiteitva(...)levla-onze-hersenen/

Overigens had ie voor de gemiddelde zonderkamer Fok!'er ook nog een leuke lezing: http://www.universiteitva(...)r-je-computer-hangt/
Bedankt! Zijn interessante dingen die genoemd worden, ik zal de journals er op aan slaan komende weken.
  donderdag 6 februari 2014 @ 19:40:15 #178
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136412079
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Lekkere associatie gebruikt hij daar :') Soylent Green werd gemaakt van...mensen.
voor en door, mensen ^O^
  donderdag 6 februari 2014 @ 19:40:52 #179
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136412119
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 08:02 schreef Sjeen het volgende:

[..]

zou kunnen... Ik gok dat er wel veel meer zelfmoorden zouden zijn.
plegen dunne mensen vaker zelfmoord?
  † In Memoriam † donderdag 6 februari 2014 @ 19:44:38 #180
230491 Zith
pls tip
pi_136412278
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 19:40 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

plegen dunne mensen vaker zelfmoord?
Ik zou zeggen; ja. Relatief veel meer (en hoe dunner, hoe meer). Betere vraag zou zijn; plegen mensen op gezond gewicht vaker zelfmoord :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')