Je wordt wel agressief van die Soylent troep, getuige de reacties van de believers alhier. Anekdotisch bewijs natuurlijk, die shit is 6 maand geleden bedacht.quote:Op vrijdag 15 november 2013 10:40 schreef Fokpop het volgende:
[..]
Anekdotisch 'bewijs' natuurlijk.. die hele shit is 6 maanden geleden bedacht door een of andere nerd op zijn zolderkamertje, er zijn nog helemaal geen wetenschappelijke studies over. Dat had je ook wel kunnen weten als je f wikipedia had gechecked ipv een beetje elitair te doen met je google scholar.
Nee. Jij bent gewoon oerdom als je verwacht dat er al uitgebreide wetenschappelijke literatuur is met klinische tests op een grote populatie voor iets dat 6 maanden geleden bedacht is door een individu zonder bijzondere middelen tot zijn beschikking. Dan begrijp jij niet helemaal hoe wetenschap werkt.quote:Op vrijdag 15 november 2013 10:46 schreef Zith het volgende:
kk elitaire met hun " " " wetenschap " " " en moeilijke worde
Behalve dat ik dat nog nooit gedronken heb natuurlijk, dus als ik al agressief ben door wat ik gegeten heb (wat misschien niet een helemaal sluitende redenering is) dan komt dat toch door traditioneel eten.quote:Op vrijdag 15 november 2013 10:48 schreef citywok het volgende:
[..]
Je wordt wel agressief van die Soylent troep, getuige de reacties van de believers alhier. Anekdotisch bewijs natuurlijk, die shit is 6 maand geleden bedacht.
Net zei je dat anderen elitair waren met hun wetenschap, en nu ga jij dat ook doenquote:Op vrijdag 15 november 2013 10:56 schreef Fokpop het volgende:
[..]
Nee. Jij bent gewoon oerdom als je verwacht dat er al uitgebreide wetenschappelijke literatuur is met klinische tests op een grote populatie voor iets dat 6 maanden geleden bedacht is door een individu. Dan begrijp jij niet helemaal hoe wetenschap werkt.
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 20:02 schreef citywok het volgende:
Bijvoorbeeld de welbekende MCDonalds-patatjes, voor zover je dat nog patat kan noemen, die maandenlang blijven liggen zonder een spoor van bederf te laten zien. Het oorspronkelijke product (aardappel, kan verrotten) is in MCDonalds-patatvorm dusdanig onaantrekkelijk geworden voor bacteriën dat het niet verrot, dus nul voedingswaarde.
Het doel hoeft niet te zijn om nooit meer iets anders te eten, alleen maar omdat je nooit meer iets anders hoeft te eten.quote:Op donderdag 14 november 2013 20:21 schreef Sjeen het volgende:
[..]
verzadigd kan ik me best voorstellen, doodongelukkig ook...
Ik zei niet dat wetenschap elitair was, ik zei dat het elitair was om op google scholar te zoeken naar iets terwijl je een dusdanig gebrek aan basiskennis over het onderwerp hebt dat je even 5 minuten inlezen op wikipedia genoeg is om je te doen inzien dat je zoektocht op google scholar geen zin heeft.quote:Op vrijdag 15 november 2013 11:02 schreef Zith het volgende:
[..]
Net zei je dat anderen elitair waren met hun wetenschap, en nu ga jij dat ook doen![]()
Liquid/powder diets zijn niet nieuw trouwens. NASA zelf heeft er al duizenden onderzoeken naar gedaan. Of wat dacht je wat ze in ziekenhuizen al decennia gebruiken om patienten aan te laten sterken?
Ik ben trouwens bezig met een PhD, grgr
Je claimt iets, iets enorm subjectiefs, dus ik zoek dat even terug op een plek waar de bronnen iets betrouwbaarder zijn (gemiddeld genomen) dan wikipedia. NIets mis mee dacht ik.quote:Op vrijdag 15 november 2013 11:21 schreef Fokpop het volgende:
[..]
Ik zei niet dat wetenschap elitair was, ik zei dat het elitair was om op google scholar te zoeken naar iets terwijl je een dusdanig gebrek aan basiskennis over het onderwerp hebt dat je even 5 minuten inlezen op wikipedia genoeg is om je te doen inzien dat je zoektocht op google scholar geen zin heeft.
En er bestaan inderdaad al genoeg liquid/powder diets, maar dit is geen dieet maar bedoeld als permanent (deel van je) eetpatroon dus het concept is anders. Daarom is er nu zoveel kritiek, veel critici zeggen dat er misschien wel wat essentiele stofjes missen, of een andere je ne sais quoi ontbreekt, en dat is geen probleem bij tijdelijke dieten, of dieten waarbij je daarnaast nog andere dingen eet, maar wel als je dit aanvoert als iets waar je permanent op zou moeten kunnen leven (en gezond).
Bovendien zijn die andere dieten vaak gebaseerd op (gedroogde, gemalen) natuurproducten waardoor je de kritiek ondervangt dat er misschien wel wat essentiele stofjes missen, of er een andere je ne sais quoi ontbreekt. Dit is puur een samenstelling van de chemische elementen die je binnen zou moeten krijgen om je lichaam goed te laten functioneren.
Tot slot zou dit wel eens een van de volledigste pogingen tot nu kunnen zijn om vast voedsel volkomen te vervangen door chemische afgeleiden.
ja, je hebt wel gelijk hoor... Van wat je hierboven omschrijft, zou ik namelijk ook doodongelukkig wordenquote:Op vrijdag 15 november 2013 11:05 schreef Fokpop het volgende:
[..]
Het doel hoeft niet te zijn om nooit meer iets anders te eten, alleen maar omdat je nooit meer iets anders hoeft te eten.
Als je die vier boterhammen met pindakaas, haastig naar binnen gepropt als ontbijt, (of die instant noodles tussen je werk en je rugbytraining, of die magnetronlasagna op je schoot achter je computer, of die witte bolletjes met kaas op de begrafenis) over kunt slaan door iets dat veel voedzamer en gezonder is, waarna je je meer verzadigd voelt, is dat niet zo'n slecht idee. Dan geniet je misschien wel meer van dat romantische dinertje bij kaarslicht met je vriendin, dat drie-sterren-restaurant waar je een maand voor gespaard hebt of het familie-vreet-extravaganza dat kerstmis is.
Ik ben geen voorstander, zeker neit van dit soort producten.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:53 schreef Tja..1986 het volgende:
Kwam het vandaag tegen via nosop3.nl
Ik vind dit toch wel boeiend. Niet om alle maaltijden te vervangen, maar in het weekend gewoon eten en door de week dit spul pakken lijkt mij ideaal. Minder naar de supermarkt, het is lang te bewaren dus altijd eten in huis.
Havermout, weipoeder, erwten proteinequote:
Ik denk dat het juist andersom is. Teveel mensen eten om de verkeerde redenen. Uit verveling, voor gezelligheid, stress. Eten wanneer je honger hebt en om je lichaam te voorzien van de voedingsstoffen die het nodig heeft, dat zouden meer mensen moeten doen. Geen emotie eten. Ik ben ervan overtuigd dat er dan minder mensen met overgewicht zouden zijn.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben een verwrongen beeld van eten, voor hun is het slechts brandstof. Het in extreme doorzetten van een eetcultuur waarbij het niets meer met lekker, prettig en geluk, beschaving en sociaal gebeuren te maken heeft.
Je bent 'carbs' vergeten. Walgelijk gebruik van willekeurige Engelse woorden in zinnenquote:Op zaterdag 1 februari 2014 13:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Havermout, weipoeder, erwten proteine
Iddquote:Op maandag 3 februari 2014 14:07 schreef Platina het volgende:
[..]
Je bent 'carbs' vergeten. Walgelijk gebruik van willekeurige Engelse woorden in zinnen
Ik krijg 2x meer vezels binnen dan de gemiddelde Nederlander. Verder is 'vast voedsel' gewoon een papje zodra het je mond verlaat, een mixje eiwitten/koolh./vetten/water en vezels. Dingen als brood en pasta zijn ook gewoon op basis van 'poedertjes' (ongezonder dan de poedertjes die ik neem) maar dan gekookt/gebakken zodat ze makkelijker te verteren zijn.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 12:04 schreef Elan het volgende:
Vraag me trouwens wel af of maandenlang vloeibaar voedsel nuttigen zo goed is voor je verteringsstelsel, je krijgt er volgens mij enorm luie darmen van op lange termijn dus als je dit wil gaan doen kun je het maar beter de rest van je leven vol houden![]()
zou kunnen... Ik gok dat er wel veel meer zelfmoorden zouden zijn.quote:Op maandag 3 februari 2014 13:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik denk dat het juist andersom is. Teveel mensen eten om de verkeerde redenen. Uit verveling, voor gezelligheid, stress. Eten wanneer je honger hebt en om je lichaam te voorzien van de voedingsstoffen die het nodig heeft, dat zouden meer mensen moeten doen. Geen emotie eten. Ik ben ervan overtuigd dat er dan minder mensen met overgewicht zouden zijn.
Bedankt! Zijn interessante dingen die genoemd worden, ik zal de journals er op aan slaan komende weken.quote:Op donderdag 6 februari 2014 00:27 schreef SiGNe het volgende:
Prof. Dr. Erik Schredder had er laatst nog een leuke lezing over, dat kauwen goed is voor de hersenen.
Wat dat betreft kanje met dit spul wel prima leven op vloeibaar voedsel maar at wil nog niet zeggen dat het de kwaliteit van het leven verbetert.
http://www.universiteitva(...)levla-onze-hersenen/
Overigens had ie voor de gemiddelde zonderkamer Fok!'er ook nog een leuke lezing: http://www.universiteitva(...)r-je-computer-hangt/
voor en door, mensenquote:Op donderdag 5 september 2013 16:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Lekkere associatie gebruikt hij daarSoylent Green werd gemaakt van...mensen.
plegen dunne mensen vaker zelfmoord?quote:Op donderdag 6 februari 2014 08:02 schreef Sjeen het volgende:
[..]
zou kunnen... Ik gok dat er wel veel meer zelfmoorden zouden zijn.
Ik zou zeggen; ja. Relatief veel meer (en hoe dunner, hoe meer). Betere vraag zou zijn; plegen mensen op gezond gewicht vaker zelfmoordquote:Op donderdag 6 februari 2014 19:40 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
plegen dunne mensen vaker zelfmoord?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |