Ik moest lachen om je sig.quote:Op donderdag 5 september 2013 00:42 schreef Moody het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk.
4 van de 5 optredens waren tijdens festivals
quote:Op donderdag 5 september 2013 00:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik moest lachen om je sig.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hangt compleet van de band af. Spinvis heb ik vier keer gezien, elke keer was compleet anders. Een echt concert, een solo theatertour die volledig steunde op een looppedaal, een theatertour met complete band en een solo akoestisch setje in een muziekwinkel (die telt wel niet volledig als concert, maar vooruit). Geen enkele keer vervelend.quote:Op donderdag 5 september 2013 00:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Nouja, ik heb bepaalde bands twee keer gezien. Dat vind ik wel meer dan genoeg eigenlijk. Je kent het dan wel, weet welke nummers ze meestal doen, etc. Wordt pas weer spannend als ze nieuw materiaal hebben of hun hele setlist omgooien, maar dat doen ze meestal niet.
Net als Prince.quote:Op donderdag 5 september 2013 00:50 schreef Tchock het volgende:
Radiohead zou ik zo vijf keer kunnen zien.Al spelen die al twintig jaar nooit twee keer dezelfde setlist, dat helpt natuurlijk wel voor de ervaring.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Now which way do we go?" - Dorothy Gale
My Bloody Valentine, ze hebben dit jaar een album uitgebracht dat mbv heet.quote:Op donderdag 5 september 2013 05:24 schreef MaJo het volgende:
Wat is MBVIk haat afkortingen als ik niet weet waar ze voor staan
herkenden
Ah okquote:Op donderdag 5 september 2013 05:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
My Bloody Valentine, ze hebben dit jaar een album uitgebracht dat mbv heet.
Die zou ik na 20 keer nog niet zat zijnquote:Op donderdag 5 september 2013 00:50 schreef Tchock het volgende:
Radiohead zou ik zo vijf keer kunnen zien.Al spelen die al twintig jaar nooit twee keer dezelfde setlist, dat helpt natuurlijk wel voor de ervaring.
Met 'van je plek komen' bedoel je wat passief in het publiek staan? Dat waren er inderdaad een boel. Ik vind het zelf geen muziek om heel uitbundig op te bewegen maar je kon net zo goed een stel etalagepoppen neergezet hebben.quote:Op donderdag 5 september 2013 01:44 schreef DO2 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom 't gros van 't publiek bij 'n live-optreden van MBV nauwelijks van hun plek komt?
quote:Op donderdag 5 september 2013 10:06 schreef Felagund het volgende:
Misschien neemt het publiek het shoegazing te letterlijk?
Het klinkt vast cliché maar je wilt bij deze muziek toch in het moment zitten en niet rond staan springen?quote:Op donderdag 5 september 2013 01:44 schreef DO2 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom 't gros van 't publiek bij 'n live-optreden van MBV nauwelijks van hun plek komt?
Begrijp er niks van, namelijk. Ik heb me desondanks prima vermaakt. Heb 't er nog warm van. Uitstekend optreden.
Slecht? Nee, man. Na Grizzly Bear de beste popplaat van 2012. Live was 'ie ook briljant.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:06 schreef neohu het volgende:
Hij zal hier vast al eens voorbij zijn gekomen, maar ik ben de laatste week echt verslaafd aan dit nummertje:
Rest van het album is echt ramslecht, though.
Waarom? De muziek leent zich heel goed om op los te gaan. Ik kan er niet eens bij stil blijven staan.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:05 schreef neohu het volgende:
Het klinkt vast cliché maar je wilt bij deze muziek toch in het moment zitten en niet rond staan springen?
Nee je hebt ook gelijk. Het is gewoon te zoetsappig voor mij verder.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:47 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Slecht? Nee, man. Na Grizzly Bear de beste popplaat van 2012. Live was 'ie ook briljant.
Hebben we het over een andere band?quote:Op donderdag 5 september 2013 14:23 schreef DO2 het volgende:
Ja, de zang kwam nauwelijks boven het geweld van de gitaren uit. Op de albums komt dat veel beter naar voren.
Dat was wel een minpuntje.
Nee, omdat ik zo benieuwd was/ben hoe dit live klinkt.quote:Op donderdag 5 september 2013 14:28 schreef DO2 het volgende:
Omdat er vrijwel niets over bleef van de zang?
helemaal mee eens! Bij arcade fire in de HMH staan ze ook altijd als lijken terwijl ik er helemaal in opga. Het Nederlands publiek kan een voorbeeld nemen aan de Spanjaarden, in Bilbao ging het helemaal los bij arcade fire, en zo hoort het!!quote:Op donderdag 5 september 2013 14:17 schreef DO2 het volgende:
[..]
Waarom? De muziek leent zich heel goed om op los te gaan. Ik kan er niet eens bij stil blijven staan.
Ik begrijp juist niet hoe iedereen het voor mekaar krijgt om op die muziek stoicijns voor zich uit te blijven staren.
Ik beleef die muziek veel intenser wanneer ik de vrijheid heb om erop te bewegen.
Maar goed, blijkbaar geldt dat lang niet voor iedereen.
Goede vergelijking!quote:Op donderdag 5 september 2013 14:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
helemaal mee eens! Bij arcade fire in de HMH staan ze ook altijd als lijken terwijl ik er helemaal in opga. Het Nederlands publiek kan een voorbeeld nemen aan de Spanjaarden, in Bilbao ging het helemaal los bij arcade fire, en zo hoort het!!
Ik had dat juist totaal niet. Ik heb gisteren een aanzienlijk deel van het optreden met mn ogen dicht gestaan, ik sta daar niet eens bij stil (hihi!).quote:Op donderdag 5 september 2013 14:17 schreef DO2 het volgende:
[..]
Waarom? De muziek leent zich heel goed om op los te gaan. Ik kan er niet eens bij stil blijven staan.
Ik begrijp juist niet hoe iedereen het voor mekaar krijgt om op die muziek stoicijns voor zich uit te blijven staren.
Ik beleef die muziek veel intenser wanneer ik de vrijheid heb om erop te bewegen.
Maar goed, blijkbaar geldt dat lang niet voor iedereen.
Als je dus aan het dansen was, ben je me wellicht opgevallen. Ik stond aan een statafel rechts vooraan, lekker vrij uitzichtquote:Op donderdag 5 september 2013 15:12 schreef DO2 het volgende:
Nee, ik stond in het begin achteraan, en aan het eind vooraan, maar dan helemaal rechts.
Ik had een BoC t-shirt aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |