abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 september 2013 @ 13:50:07 #1
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_130775917

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar Lady Oracle als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Juli-squat challenge
Facebook groep

SPOILER: Why we run

[ Bericht 0% gewijzigd door Daywalk3r op 04-09-2013 16:57:29 ]
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  dinsdag 3 september 2013 @ 13:50:17 #2
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_130775922
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:48 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Ik snap ook niet helemaal dat je bovengemiddeld presteert, maar dat je conditie slecht is vanwege meer gewicht. Je zou toch denken dat je dan juist een betere conditie hebt vanwege het extra gewicht? Of snap ik het nou niet helemaal?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_130776417
Guard: Beach Challenge is iets wat ik van vroeger ken. Toen ik nog bij de reddingsbrigade werkte zorgden wij altijd voor bewaking/ehbo :)
Ja doei.
  dinsdag 3 september 2013 @ 14:09:43 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_130776462
Mijn conditie is iig best flink achteruit gehold in de zomerperiode. Eerst 2 weken vakantie waarin ik wegens hitte 3 x 4km gelopen heb, toen een drukke week thuis met 1 keer 5km, toen 2 weken Singapore voor werk waarin echt geen tijd en vorige week 2 laffe pogingen tot lopen maar wegens wat buikklachten was dat niet veel.

En dus ging ik net van start en mijn eerste km ging in 5.47 geloof ik, dat vind ik het lekkerste tempo, maar hoewel mijn benen dat wel volhouden merkte ik als snel aan mijn adenhaling en gevoel op de borstkas dat ik dat niet vol ging houden. Toen met moeite mezelf af weten te remmen en uiteindelijk 4km gelopen in 25 minuten. :s) Best lekker vond ik. :Y
pi_130776478
:o Was je een baywatch?
pi_130776496
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 14:10 schreef bloodymary1 het volgende:
:o Was je een baywatch?
Yup :) Scheveningen/Den Haag :)
Ja doei.
pi_130776504
Zo, koffertje is gepakt voor een weekje Curacao. Natuurlijk toch de hardloopspulletjes meegenomen. Dacht eerst dat het misschien te warm zou zijn, (overdag 33, nacht 27), maar ik vind het altijd zo leuk om in het buitenland te lopen. Zie me al helemaal gaan daar!
  dinsdag 3 september 2013 @ 14:12:49 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_130776549
Ik lees even terug en ik snap het ook niet helemaal Nirak.
Mss ligt het aan de definitie van conditie oid, want het lijkt me idd dat jij met 30 kilo te zwaar een betere conditie zou hebben dan iemand die maar 10 kilo te zwaar is maar die niet sport en dat hardlopen dus never nooit vol zou houden.
pi_130776654
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 14:12 schreef Brighteyes het volgende:
Ik lees even terug en ik snap het ook niet helemaal Nirak.
Mss ligt het aan de definitie van conditie oid, want het lijkt me idd dat jij met 30 kilo te zwaar een betere conditie zou hebben dan iemand die maar 10 kilo te zwaar is maar die niet sport en dat hardlopen dus never nooit vol zou houden.
Conditie is toch hoe snel je hersteld van een inspanning? Ik begrijp ook nog niet helemaal wat gewicht ermee te maken heeft.
pi_130776746
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:03 schreef Nirak het volgende:

[..]

Ik heb wat medische narigheid meegemaakt en heb niet heel gezond geleefd de afgelopen jaren. Dus ik wilde graag een soort nulmetig en wilde een keer naar mijn vitale functies laten kijken door een pro.

[..]

Maar dat zorgt er dus wel voor dat mijn conditie als laag bestempeld wordt, en dat vind ik wel een beetje teleurstellend.
Vooral als ik om me heen zie dat veel vrienden en kennissen gewoon niet bewegen, een normaal postuur hebben en mij waarschijnlijk niet na kunnen doen.. Waar blijven deze mensen dan in zo'n test?

Maar ik bekijk het maar zo, erger dan dit wordt het niet, want ik ben een half jaar geleden niet voor niets begonnen :)
Ah ok, dan lijkt me zo'n meting inderdaad wel goed en waarschijnlijk ook extra motivatie. Vind het ook wel raar dat de conditie dan als laag bestempeld wordt in verband met je gewicht, zou eerder verwachten dat het andersom zou zijn ja. Ach ja, wellicht dat je dan lagere conditie zou hebben dan mensen met minder gewicht, maar conditie is natuurlijk voor jezelf en als je zelf maar merkt dat het vooruit gaat.
pi_130776764
Ligt aan de definitie denk ik. Als je kijkt naar een coopertest dan hoeft iemand die 30kg minder weegt een relatief mindere 'conditie' te hebben om toch hoger te scoren.

Ze zeggen dat de tour de france gewonnen wordt door de renner die het hoogste wattage per kg kan trappen...
  dinsdag 3 september 2013 @ 14:28:26 #12
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_130776937
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 14:11 schreef bloodymary1 het volgende:
Zo, koffertje is gepakt voor een weekje Curacao. Natuurlijk toch de hardloopspulletjes meegenomen. Dacht eerst dat het misschien te warm zou zijn, (overdag 33, nacht 27), maar ik vind het altijd zo leuk om in het buitenland te lopen. Zie me al helemaal gaan daar!
Ik vloog vorig jaar over Curacao en het is een eiland waar ik zeker wil gaan lopen. Veel hoogteverschillen, groen (in nov/dec). Maar succes, misschien zijn er wel loopjes waar je aan kan meedoen.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_130776964
Ah kijk:

quote:
De VO2max wordt uitgedrukt in een absolute waarde van aantal liters zuurstof per minuut (l/min) of een relatieve van aantal milliliters zuurstof per kilogram lichaamsgewicht per minuut (ml/kg/min). De laatste methode wordt vaak gebruikt om het uithoudingsvermogen van atleten onderling te kunnen vergelijken.
pi_130777256
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 14:28 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Ik vloog vorig jaar over Curacao en het is een eiland waar ik zeker wil gaan lopen. Veel hoogteverschillen, groen (in nov/dec). Maar succes, misschien zijn er wel loopjes waar je aan kan meedoen.
Dank je! Ik zag dat jij in Aruba gaat lopen. Kom je daar om speciale redenen vaker, familie of zo? Is denk ik wel vergelijkbaar met Curacao, of niet?
pi_130777287
Het gaat om wat je aan wattage per kg weg kan trappen, iemand die meer weegt kan makkelijker trappen zeggen ze. Wat Saysem zegt dus :)

En dan moet ik aardig wat wegtrappen met dat overgewicht natuurlijk.
Het wil ook niet zeggen dat mijn conditie slecht is, maar wel lager dan gemiddeld dus kennelijk. En dat 5 km hardlopen staat daar dan ook los van.

Maar mijn benen waren gewoon helemaal leeg, ik kreeg ze niet meer snel genoeg rond, meer zat er kwa kracht niet in.

Ik maak me nu ineens wel ernstig zorgen over mijn mevrouw haar conditie, en die van alle niet sportende Nederlanders (zouden die ook in dat gemiddelde zitten?)

Maar het is geen ramp, dit is natuurlijk eenvoudiger te verbeteren als ik over een paar jaar nog eens terug ga ;)
pi_130777402
Yooo vandaag de eerste keer 4,5km aan 1 stuk gelopen, perfect, na 1 jaar van elende, sportarts , Fysio, foto,s dan eindelijk zover.
Nu verder uitbouwen. Hoop van verdere elende bespaard te blijven, heb we genoeg gehad al zeg ik het zelf.
  dinsdag 3 september 2013 @ 14:53:10 #17
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_130777546
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 14:40 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dank je! Ik zag dat jij in Aruba gaat lopen. Kom je daar om speciale redenen vaker, familie of zo? Is denk ik wel vergelijkbaar met Curacao, of niet?
Vakantie en familiebezoek. Dat is vergelijkbaar ja, Aruba is wel mooier.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  dinsdag 3 september 2013 @ 15:05:13 #18
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_130777814
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 14:47 schreef soepkip1963 het volgende:
Yooo vandaag de eerste keer 4,5km aan 1 stuk gelopen, perfect, na 1 jaar van elende, sportarts , Fysio, foto,s dan eindelijk zover.
Nu verder uitbouwen. Hoop van verdere elende bespaard te blijven, heb we genoeg gehad al zeg ik het zelf.
Voor het eerst gelijk weer 4,5? Na een jaar ellende?
pi_130778016
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 14:07 schreef motorbloempje het volgende:
Guard: Beach Challenge is iets wat ik van vroeger ken. Toen ik nog bij de reddingsbrigade werkte zorgden wij altijd voor bewaking/ehbo :)
ik oordeel verder niet ;)
Kan dat zelf ook heel goed, loopjes zoeken ipv werken of zo :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_130778047
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 14:21 schreef Saysem het volgende:
Ligt aan de definitie denk ik. Als je kijkt naar een coopertest dan hoeft iemand die 30kg minder weegt een relatief mindere 'conditie' te hebben om toch hoger te scoren.

Ze zeggen dat de tour de france gewonnen wordt door de renner die het hoogste wattage per kg kan trappen...
De tour de France wordt gewonnen door de renner met de beste dokter/apotheker :P
pi_130778069
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 14:53 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Vakantie en familiebezoek. Dat is vergelijkbaar ja, Aruba is wel mooier.
:Y nog twee maandjes *O*
pi_130778097
Zaterdag mountainbikeles *O*

Hopen dat ik niets breek voor de BtB zondag :P
pi_130778172
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:05 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Voor het eerst gelijk weer 4,5? Na een jaar ellende?
Dit inderdaad... Dacht dat je dan misschien wel genoeg had van de ellende, maar je wilt er schijnbaar nog een keer doorheen?
Als je dat niet wilt kan je beter een evy-schema downloaden en daarmee gaan lopen, rustig opbouwen heet dat. Of heb je zoiets al wel gedaan, en kan je nu weer 4.5 lopen?
  dinsdag 3 september 2013 @ 15:29:29 #24
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_130778372
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:17 schreef Guard het volgende:

[..]

:Y nog twee maandjes *O*
Nog drie weken
  dinsdag 3 september 2013 @ 15:32:31 #25
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_130778444
Nog twee maanden en twee weken! *O*
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')