abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 september 2013 @ 21:47:12 #226
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_130966173
Waar ben je heen geweest, rondom de aarde ofzo?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 8 september 2013 @ 21:58:49 #227
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_130967118
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 21:43 schreef Paladijn het volgende:

[..]

mya. Hij rijdt nog steeds rond bij een 2e eigenaar trouwens, wat eigenlijk een klein wonder is :')
[ afbeelding ]

Af en toe jeukt het ook wel om gewoon weer dezelfde te halen gezien ze 2e hands al onder de 10k zitten, heb er destijds 39k in gereden in 7 maanden tijd - dat moet beter kunnen _O-
WTF is daarmee gebeurd? Ja, afgefikt, maar hoe? Met vuur! Ja, etc. WTF?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 8 september 2013 @ 22:01:16 #228
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_130967302
Regelmatig rondje randstad voor diverse klanten, heb dagen gehad dat ik vanuit Leeuwarden via Den Haag naar Apeldoorn reed en dan via Groningen weer terug naar huis :')

Daarom heb ik destijds de Rover hier ook op ingeruild... tegenwoordig rij ik weer prive, met iets van 20k per jaar is dat goed te doen.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  zondag 8 september 2013 @ 22:05:11 #229
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_130967557
quote:
2s.gif Op zondag 8 september 2013 21:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

WTF is daarmee gebeurd? Ja, afgefikt, maar hoe? Met vuur! Ja, etc. WTF?
Lang weekendje weg met vrienden (o.a. Heidfeld op de ring + gumball in a'dam), kom thuis en auto was weg. Politie kon niet meer verklaren dan brandbare vloeistof op dak gelegd en aangestoken, dader vanzelfsprekend nooit gevonden. 4 dagen later had ik mijn 'trackday' MX-5 voor de deur staan, dus die ben ik toen maar normaal gaan gebruiken.

Is 's nachts gebeurd om een uur of 2 dacht ik, mijn buren dachten eerst dat er een alarmwekker aanstond maar zijn er nog tijdig in geslaagd hun auto's aan de kant te rijden :') Ze hebben zelfs nog geprobeerd te blussen, maar nadat de airbags begonnen te ploffen hebben ze maar braaf op de brandweer gewacht.

Het fikt aardig trouwens :X En zondagochtend 01:50 zo te lezen...

Het meest lompe was nog wel dat we met zijn 3en waren, als mijn broertje ook mee was gegaan hadden we de mx5 meegenomen :')

[ Bericht 8% gewijzigd door Paladijn op 08-09-2013 22:16:20 ]
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_130969258
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:41 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Pffff. GT's zijn overpriced.
Dit is veel fraaier O+
[ afbeelding ]

En een S2000 staat ook nog op mijn verlanglijstje, er is alleen aardig wat meuk te koop...
Dat geldt voor de meeste Alfa's :P Maar ik vind dat je bij de GT er dan wel een verrekt fraai stukje automobiel voor terugkrijgt O+

zondag 8 september 2013 @ 22:43:20 #231
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_130970257
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 22:05 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Lang weekendje weg met vrienden (o.a. Heidfeld op de ring + gumball in a'dam), kom thuis en auto was weg. Politie kon niet meer verklaren dan brandbare vloeistof op dak gelegd en aangestoken, dader vanzelfsprekend nooit gevonden. 4 dagen later had ik mijn 'trackday' MX-5 voor de deur staan, dus die ben ik toen maar normaal gaan gebruiken.

Is 's nachts gebeurd om een uur of 2 dacht ik, mijn buren dachten eerst dat er een alarmwekker aanstond maar zijn er nog tijdig in geslaagd hun auto's aan de kant te rijden :') Ze hebben zelfs nog geprobeerd te blussen, maar nadat de airbags begonnen te ploffen hebben ze maar braaf op de brandweer gewacht.

Het fikt aardig trouwens :X En zondagochtend 01:50 zo te lezen...
[ afbeelding ]
Het meest lompe was nog wel dat we met zijn 3en waren, als mijn broertje ook mee was gegaan hadden we de mx5 meegenomen :')
Wat een ontzettende kutstreek.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 8 september 2013 @ 22:58:55 #232
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_130971153
quote:
15s.gif Op zondag 8 september 2013 22:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat een ontzettende kutstreek.
Ja, maar wat doe je eraan... Waarschijnlijk was het domme pech en hadden ze anders een andere auto in de hens gezet. Ik woon in een achteraf straatje waar normaal niet veel mensen doorheen komen. Een jaar daarvoor was er aan de andere kant van Leeuwarden in een wijk een pyromaan actief die een 20tal auto's in de hens zette door een krant in de grill te stoppen en die aan te steken - die hebben ze ook nooit gepakt.

Ik had wel het voordeel dat het een leaseauto was, dus alles was keurig verzekerd. Ik moest alleen een boete betalen omdat mijn kentekenpapieren in de afgesloten kofferbak lagen. Grootste nadeel was dat ik vervolgens niet opnieuw een benzineauto mocht kiezen, dus dat is destijds de Accord geworden (cabrio diesels, blech).
  zondag 8 september 2013 @ 23:00:31 #233
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_130971249
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 22:27 schreef Dingest het volgende:

[..]

Dat geldt voor de meeste Alfa's :P Maar ik vind dat je bij de GT er dan wel een verrekt fraai stukje automobiel voor terugkrijgt O+

[ afbeelding ]
Ik dacht ooit dat het een 156 coupe was, maar een alfisti heeft me destijds wijs weten te maken dat het slechts een 147 met wat fraaiere styling is :') Als je daar de prijs tegenaf zet zijn ze behoorljk duur :'(
  † In Memoriam † zondag 8 september 2013 @ 23:13:39 #234
25682 2cv
Niet subtiel
pi_130971823
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:16 schreef Braddie het volgende:
Ik snap m`n moeder echt niet.
Er staan heel veel leuke auto`s te koop voor 500-750 euro, de meeste wegen allemaal.. jawel, 750 kilo of meer..

M`n ma kon laatst en `95er Corsa Eco 1.2 kopen, voor 400 euro..
M`n ma hartstikke vrolijk, want een leuk karretje, Ik blij, want een fatsoenlijk autotje onder m`n kont.

Weegt het ding 842kg, wat te zwaar is, ze betaald nu 42 euro per kwartaal en zou anders 56 gaan betalen..

Dus ik helemaal tegen d`r praten van "Ja, hij is zuiniger dan je Cinquecento, hij is ook goedkoper in de verzekering, dus je betaald meer voor je wegenbelasting, maar in de rest is hij goedkoper"

Zegt ze " Dat is dan erg jammer, ik wil maar tot 750 KG want dat is gewoon het prettigst, het is toch 52 euro per jaar meer wat ik moet betalen " :')

Ik snap echt niet dat je in koekblikjes wilt blijven rijden, ze loopt te zeuren over de Cinquecento dat ie zo traag is, en ik zeur er over dat hij zo klein is.

Ik heb zelfs aangeboden om ieder de helft van de wegenbelasting te betalen, zodat we gewoon een fatsoenlijke auto hebben (aangezien ik er sowieso ook in moet gaan rijden)

Waarom neemt m`n ma genoegen met een auto van 750kg, en wil ik (als 22 jarige zijnde) toch wel een leuke Mercedes C klasse of 190 voor de deur hebben staan eind dit jaar? :') Waar gaat het fout?!
Ik ben een lul met vingers maar zelfs IK snap dat als m'n moeder een auto voor zichzelf aanschaft, ik me daar niet mee te bemoeien heb. In elk geval niet omdat IK iets anders leuker/mooier/fijner/luxer/whatever vind. Het wordt haar auto, niet de mijne.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_130972355
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 23:13 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ik ben een lul met vingers maar zelfs IK snap dat als m'n moeder een auto voor zichzelf aanschaft, ik me daar niet mee te bemoeien heb. In elk geval niet omdat IK iets anders leuker/mooier/fijner/luxer/whatever vind. Het wordt haar auto, niet de mijne.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ooh, dat begrijp ik ook wel hoor haha.
Maar ik bedoel het meer zo van, we delen de verzekering (dat wilt ze iniedergeval) Dus dan delen we (logischerwijs) ook de auto :)
En ik wil ook dat m`n moeder wat comfortabeler gaat rijden, want die koekblikjes zijn wel leuk, maar het is niet echt handig aangezien ze vaak met m`n opa en oma weggaat(En m`n oma is vrij klein, maar die zit echt niet comfortabel achter in een Cinq)

En als je van 650-750 naar 750-850 gaat heb je zoveel meer keuze.
pi_130974669
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 23:00 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Ik dacht ooit dat het een 156 coupe was, maar een alfisti heeft me destijds wijs weten te maken dat het slechts een 147 met wat fraaiere styling is :') Als je daar de prijs tegenaf zet zijn ze behoorljk duur :'(
Hij staat op hetzelfde platform als de 156 en de 147, en deelt mechanisch ook de nodige dingen. Het interieur komt wel veel overeen met die uit de 147 - wat niet erg is, want dat vind ik ook een best fraai gestyled interieur - maar het is een beetje van beiden. In een erg strak jasje. En volgens mij hebben ze ook wel wat met het onderstel zitten spelen voor beter stuurgedrag. Ik zou het er denk ik wel voor over hebben :Y Hoewel ik ook al eens serieus naar een 147 heb gekeken, een paar jaar terug.
  maandag 9 september 2013 @ 07:21:52 #237
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_130976756
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 00:35 schreef Dingest het volgende:

[..]

Hij staat op hetzelfde platform als de 156 en de 147, en deelt mechanisch ook de nodige dingen. Het interieur komt wel veel overeen met die uit de 147 - wat niet erg is, want dat vind ik ook een best fraai gestyled interieur - maar het is een beetje van beiden. In een erg strak jasje. En volgens mij hebben ze ook wel wat met het onderstel zitten spelen voor beter stuurgedrag. Ik zou het er denk ik wel voor over hebben :Y Hoewel ik ook al eens serieus naar een 147 heb gekeken, een paar jaar terug.
een 147 staat op hetzelfde onderstel als een 156 ;)
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  maandag 9 september 2013 @ 07:31:53 #238
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_130976812
Goedemorgen. Er zijn toch heel veel auto's die hun bodemplaat delen met anderen? Volvo en Ford zelfs onderling? (En Saab en Opel destijds... ;( ).
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 9 september 2013 @ 07:59:20 #239
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_130977026
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 19:41 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Niets mis met een grote sloep als eerste auto :')
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Je moet alleen wel om de waterstand denken :X
[ afbeelding ]
Die Rovers kosten tegenwoordig ook niet zoveel meer. En er zijn indd zat grote wagens goedkoop te krijgen, alleen zijn ze in gebruik weer duurder. Als student zijnde moet het natuurlijk wel goedkoop blijven, en de benzine was vroeger ook goedkoper dan nu.

Leuk bij die Rovers is dat als je de accukabels lostrekt je naar de dealer kan voor de alarmcode, die krengen starten dan geloof ik niet meer. Was tenminste wel zo bij een 416 Se van een kennis. Al weer een paar jaar geleden.
  maandag 9 september 2013 @ 08:03:54 #240
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_130977053
Goedemorgen.
pi_130977196
quote:
2s.gif Op maandag 9 september 2013 07:31 schreef Duvel het volgende:
Goedemorgen. Er zijn toch heel veel auto's die hun bodemplaat delen met anderen? Volvo en Ford zelfs onderling? (En Saab en Opel destijds... ;( ).
Dat loopt al sinds de jaren 80, als het niet eerder is. De 9000 deelt bijvoorbeeld zijn bodemplaat met de Fiat croma, Lancia Thema (vrijwel dezelfde modellen met minder veiligheid, dus lichter) en de lalfa 164 (ander design ;)). Bij VAG/AAG is het zelfs nog erger...
pi_130977251
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 07:59 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Leuk bij die Rovers is dat als je de accukabels lostrekt je naar de dealer kan voor de alarmcode, die krengen starten dan geloof ik niet meer. Was tenminste wel zo bij een 416 Se van een kennis. Al weer een paar jaar geleden.
Dat geldt voor meer moderne auto's... alarm is bovendien onzinnig omdat er toch niemand op reageert. Toen ik de MX5 leasede had een collega een goedkopere versie, maar zonder alarm... verplicht door de verzekering, dus in laten bouwen. Dat ding heeft een aantal maanden willekeurig 's nachts staan loeien _O- Uiteindelijk heeft de collega'm van het slot in zijn garage gezet omdat de dealer er niet uitkwam en de buren begonnen te klagen.

De 618 viel erg mee, daar heb ik gemiddeld 1:11 mee gereden. Voordeel bij de 600 is bovendien dat je Honda motorisering krijgt, daar kan weinig stuk aan ;) Nadeel is dat onderdelen ondertussen erg slecht leverbaar zijn.
  maandag 9 september 2013 @ 08:31:23 #243
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_130977307
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 08:20 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Dat loopt al sinds de jaren 80, als het niet eerder is. De 9000 deelt bijvoorbeeld zijn bodemplaat met de Fiat croma, Lancia Thema (vrijwel dezelfde modellen met minder veiligheid, dus lichter) en de lalfa 164 (ander design ;)). Bij VAG/AAG is het zelfs nog erger...
Over dat laatste: in het dashboard van een Polo vond ik het Seat-logo...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 9 september 2013 @ 08:43:29 #244
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_130977433
Onze Mazda staat ook wel eens zomaar te loeien. Maar toen ging in de rest van de straat ook de alarmen af. Was wel een komisch gezicht, lawaai en overal knipperlichten die aangingen, net een disco.

1:11 is opzich niet beroerd, vooral niet voor zo'n auto. Maar de meeste studenten rijden (als ze al een rijbewijs hebben) in een oude polo of golf, op de lokale drugskikkers na zie ik niemand in een merc rijden.
pi_130982621
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 07:21 schreef lipje het volgende:

[..]

een 147 staat op hetzelfde onderstel als een 156 ;)
Ik had het over de GT, die heeft wel een aantal aanpassingen gehad.
pi_130983074
Middag allemaal. Mijn buurman gisteren: "ik denk dat ik alvast winterbanden ga laten aanbrengen. "
Ik: :? Hij: "ben ik alvast de sneeuw voor."

:|W
pi_130983341
Tenzij hij gepolijste wielen heeft, heeft hij geen recht van spreken.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_130983427
Ah, de r zit natuurlijk wel al in de maand :7

Nieuw setje wiellager-borgringen en naafmoeren besteld. Straks maar even een stomp hamertje bij de bouwmarkt halen en dan ga ik morgen voor de 2de poging :Y
pi_130989833
ING heeft wéér een storing }:|. Ik kan geen geld overmaken naar 't buut'nland.

Dit moet echt niet te vaak meer gebeuren, anders ga ik toch echt overwegen om over te stappen, na 26 jaar.
pi_130989855
Het is niet alleen de ING die af en toe problemen heeft hoor.

Al is het de laatste tijd wel schering en inslag, dat ben ik met je eens.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')