Ik snap m`n moeder echt niet.
Er staan heel veel leuke auto`s te koop voor 500-750 euro, de meeste wegen allemaal.. jawel, 750 kilo of meer..
M`n ma kon laatst en `95er Corsa Eco 1.2 kopen, voor 400 euro..
M`n ma hartstikke vrolijk, want een leuk karretje, Ik blij, want een fatsoenlijk autotje onder m`n kont.
Weegt het ding 842kg, wat te zwaar is, ze betaald nu 42 euro per kwartaal en zou anders 56 gaan betalen..
Dus ik helemaal tegen d`r praten van "Ja, hij is zuiniger dan je Cinquecento, hij is ook goedkoper in de verzekering, dus je betaald meer voor je wegenbelasting, maar in de rest is hij goedkoper"
Zegt ze " Dat is dan erg jammer, ik wil maar tot 750 KG want dat is gewoon het prettigst, het is toch 52 euro per jaar meer wat ik moet betalen "

Ik snap echt niet dat je in koekblikjes wilt blijven rijden, ze loopt te zeuren over de Cinquecento dat ie zo traag is, en ik zeur er over dat hij zo klein is.
Ik heb zelfs aangeboden om ieder de helft van de wegenbelasting te betalen, zodat we gewoon een fatsoenlijke auto hebben (aangezien ik er sowieso ook in moet gaan rijden)
Waarom neemt m`n ma genoegen met een auto van 750kg, en wil ik (als 22 jarige zijnde) toch wel een leuke Mercedes C klasse of 190 voor de deur hebben staan eind dit jaar?

Waar gaat het fout?!