Gratis emigrerenquote:
quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:13 schreef Operc het volgende:
Ik denk dat de gemiddelde geaccepteerde aanmeldingsmail er zo uitziet:
Beste redactie,
Via deze mail willen wij ons graag aanmelden als deelnemers aan het programma "Ik Vertrek".
Wij staan op het punt om te emigreren naar Zuid-Frankrijk, waar wij een stuk grasveld hebben gekocht met daarop een krakkemikkige schuur die op instorten staat. Deze schuur gaan wij in 3 weken verbouwen tot een villa met 15 kamers en een camping met 70 plekken, 3 zwembaden, 2 douchegebouwen, een sauna, een midgetgolfbaan en 3 bowlingbanen. Naast deze schuur staat een prefab tuinhuisje waarin wij zullen wonen tot de camping af is.
Over onze achtergrond: Wij zijn beide kantoorslaven die fulltime werken. We hebben geen enkele ervaring met verbouwen, ondernemen en het werken in de horeca. Onze belangrijkste reden om te emigreren is dat we minder willen werken en meer willen genieten. Het draaiende houden van een camping kost immers weinig tijd. Wij verwachten dat we met de overwaarde van ons huis de camping en het leven in Frankrijk kunnen bekostigen voor de periode van 3 weken, vandaar ook onze drang om alles snel af te hebben. Wij hebben het volste vertrouwen dat dit gaat lukken! Om 'break-even' te draaien in het eerste jaar hebben we een bezettingsgraad nodig van slechts 95%. Er is dus geen enkele reden voor een van ons beide om er een baan naast te nemen, aangezien wij deze bezettingsgraad makkelijk gaan halen met alle ouders, broers, zussen, opa's, oma's, kennissen en oud-collega's die ons komen helpen klussen.
Een andere reden om te emigreren is dat we het spuugzat zijn om ons aan allerlei regels te houden. Nederland kent gewoonweg teveel wetten en regelgeving! Zoals jullie weten is dit in Frankrijk absoluut niet het geval en kun je daar altijd goed afspraken maken met de locale bevolking en laten vergunningen nooit op zich wachten. Wat betreft de taal: We hebben allebei een 5,5 gehaald voor Frans op ons havo examen 20 jaar geleden, dus we verwachten in dat opzicht geen problemen. Onze kinderen, Charisma van 12 en Vlinder van 7 willen eigenlijk helemaal niet meeverhuizen, zij blijven liever in Nederland. Maar goed, wij zijn de baas in huis en het gaat natuurlijk om ons, dus hebben ze weinig te kiezen en verhuizen ze gewoon mee. Ze wennen vast snel aan de Franse kinderen waar ze mee kunnen spelen.
Het lijkt ons leuk om jullie te laten filmen hoe wij onze succesvolle onderneming in 3 weken uit de grond stampen.
Wij zijn benieuwd naar uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Henk en Ingrid
Of single vrouwen die het in Afrika of het MO gaan proberen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:12 schreef Plantagehouder het volgende:
Waarom geen single mannen, dat zijn de echte verhalen
quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:29 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou juist graag eens mensen zien die alles wél op een rijtje hebben.!
Eerst maar eens van achteren horen of er überhaupt toestemming is voor dit topic en dan kan ik het wel verplaatsen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:33 schreef flyguy het volgende:
Misschien is het handig om dit ook in KAA te zetten?
KAA / [Deelnemers gezocht] Ik Vertrek!quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:33 schreef flyguy het volgende:
Misschien is het handig om dit ook in KAA te zetten?
Ja shit zeg. Ik wilde ze net mailen dat wij op de zuidpool een ijszaak willen gaan beginnenquote:Op dinsdag 3 september 2013 12:29 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou juist graag eens mensen zien die alles wél op een rijtje hebben.!
Hoezo, dan heb je toch alles al in kannen en kruiken? Je hoeft niet eens aan electriciteit te denken om je boeltje koud te houden!quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:36 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja shit zeg. Ik wilde ze net mailen dat wij op de zuidpool een ijszaak willen gaan beginnen
Omdat iedereen wel een beetje Engels spreekt. Het is veel leuker om mensen naar Italië te zien emigreren terwijl ze geen woord Italiaans spreken.quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:35 schreef SunChaser het volgende:
Waarom gaat Ik Vertrek nooit over mensen die naar Canada, Australie of Amerika gaan
Dat topic uit 2011 had ik ook al gezien.quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:35 schreef SunChaser het volgende:
KAA / [Deelnemers gezocht] Ik Vertrek!
Omdat bijna iedereen engels spreekt en dan is er niks aan.quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:35 schreef SunChaser het volgende:
Waarom gaat Ik Vertrek nooit over mensen die naar Canada, Australie of Amerika gaan
Dat was serieus mijn volgende postquote:Op dinsdag 3 september 2013 12:39 schreef SunChaser het volgende:
Beste Tros, ik ga een katoenplantage beginnen in Missisipi, Amerika. Is dat wat?
Wel een beetje onpersoonlijk geen naam erbij te zetten redactrice/stagierequote:Op dinsdag 3 september 2013 12:07 schreef IkVertrek het volgende:
Voor het televisieprogramma Ik Vertrek zijn wij op zoek naar enthousiaste stellen/gezinnen die een onderneming gaan beginnen in het buitenland!
Gaan jullie emigreren en lijkt het je leuk om mee te doen, of wil je wat meer informatie? Stuur dan een berichtje naar: ikvertrek@tros.nl of bel 020-8931316
Wij hopen je verhaal tegemoet te zien!
Hartelijke groet,
Redactie Ik Vertrek
Heb je zweepjes, word je mijn huisslaafquote:Op dinsdag 3 september 2013 12:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat was serieus mijn volgende post![]()
Maar misschien kunnen we samenwerken!
Gouden idee!quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:47 schreef roislecxe het volgende:
Ik ga in Nigeria een bedrijfje starten waar iedereen zijn goud heen kan sturen voor cash.
Heb je daar een vergunning voor nodig?quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:45 schreef KoningPils het volgende:
Ik ga een hotel oprichten voor eenzame Nederlandse mannen en Thaise kindertjes.
Weet ik nog niet, maar ik ga gewoon beginnen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:51 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Heb je daar een vergunning voor nodig?
Ik zou een blanke blonde man gebruiken in je commercials, dat schijnt fantastisch te werken!quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:47 schreef roislecxe het volgende:
Ik ga in Nigeria een bedrijfje starten waar iedereen zijn goud heen kan sturen voor cash.
Zat te denken aan zo eentje met een aardappel in zn keel. Dat komt betrouwbaar en rijk over. Dan is mijn bedrijfje per definitie al een succes.quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik zou een blanke blonde man gebruiken in je commercials, dat schijnt fantastisch te werken!
Nee, brouwerij in het midden oosten ergens.quote:
Everybody loves bacon. Even vegetarians! Bacon is the proof of God!quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:56 schreef Fogel het volgende:
Of varkensboer, want ze hebben daar een bacontekort. Gat in de markt
Ho ho...quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:59 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Everybody loves bacon. Even vegetarians! Bacon is the proof of God!
Mijn vriendin is vegetariër en ze is het hiermee eens. Dus zo!quote:
Goede slogan! Wil je partner worden in dat bedrijf?quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:59 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Everybody loves bacon. Even vegetarians! Bacon is the proof for the existence of God!
Poffertjes!quote:
Misschien moet ze dan in het woordenboek dat moeilijke woord eens opzoekenquote:Op dinsdag 3 september 2013 13:03 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Mijn vriendin is vegetariër en ze is het hiermee eens. Dus zo!
Fok heeft ooit n juichbaak gehadquote:Op dinsdag 3 september 2013 13:05 schreef Individual het volgende:
[..]
Dit. Een krant met alleen goed nieuws verkoopt ook niet.
Mensen die te lui zijn om te werkenquote:Op dinsdag 3 september 2013 13:20 schreef GekkePoes het volgende:
Het is wel de manier om in Nederland een huis met subsidie te krijgen. Emigreren naar een ander land en dan in Nederland terug asiel aanvragen onder een andere nationaliteit.
Dan heb je in elk geval meer kans, dan als je hier in de bijstand zit.
Het is maar net wat je criteria voor mooi zijnquote:Op dinsdag 3 september 2013 13:52 schreef Individual het volgende:
[..]
M'n ouders wonen in Nederland in het mooiste dorpje op aarde. Tis best te doen hoor.
Dat dorpje is...? En ik neem aan dat jij het het mooiste op aarde vindt.quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:52 schreef Individual het volgende:
[..]
M'n ouders wonen in Nederland in het mooiste dorpje op aarde. Tis best te doen hoor.
Je houdt toch van grote stenen? Winterswijk heeft er 1 en in de buurtschappen nog een paar.quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:55 schreef Fogel het volgende:
[..]
Het is maar net wat je criteria voor mooi zijngelukkig is dat voor iedereen verschillend, anders zou het deuk worden.
En er had een PI bij mijn vorige post moeten staan.
Dat zou gewoon iedereen meteen moeten weten als iemand mooiste dorpje van de wereld zegt: Winterswijk.quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:02 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat dorpje is...? En ik neem aan dat jij het het mooiste op aarde vindt.
Godverdomme.quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:13 schreef Individual het volgende:
Dat zou gewoon iedereen meteen moeten weten als iemand mooiste dorpje van de wereld zegt: Winterswijk.
Precies! Dat mensen dat niet weten. Unglaublich. Met het waardeloze schoolsysteem in Nederland zou ik ook vertrekken.quote:
Vaak gehoord ja, gelukkig nooit meegemaakt!quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:30 schreef kwiwi het volgende:
Het leukste van emigreren is trouwens nog altijd:
U kunt geen woning huren zonder document X
U kunt document X niet krijgen zonder vast lokaal adres.
Ze hadden wel een goed ondernemingsplan.quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:02 schreef Individual het volgende:
Ik ben 18 en ga in Griekenland een restaurant beginnen. Verder geen ervaring met het runnen van een bedrijfje, kan niet koken, spreek geen Grieks en ken er niemand.
..oh wacht dat is al eens gedaan..
Ik zie niet waar het fout is gegaan idd.quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:38 schreef tralalala het volgende:
Ze hadden wel een goed ondernemingsplan.
[ afbeelding ]
Dat ze geen programma maken "ik maak mijn eigen programma" waar vervolgens niemand naar kijktquote:Op dinsdag 3 september 2013 14:48 schreef Straatklinker het volgende:
Dat ze geen programma maken van "Ik begin een onderneming". IN Nederland zijn er ook genoeg die zo beginnen.
Een electronica zaak beginnen en dan voor 30k voorraad inkopen doen. Alles wat in de showroom staat 5 keer in je magazijn ofzo. Uiteindelijk met een schuld van 20k zitten omdat je het niet verkocht kreeg..
Naturistencamping is al wel eens voorbij gekomen, ik meen ergens in Tsjechie of Slowakije. Ik heb nog steeds nare dromen van de bejaarde verrimpelde campinggasten.quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:38 schreef Straatklinker het volgende:
Een naaktcamping ergens in Afrika is dat al gedaan? Ik geloof dat een naaktcamping beginnen wel in is tegenwoordig.
Misschien moet ik is mailen; kijken wat de eisen zijn en wat het schuift
Droom in Uitvoering van Omroep MAX, heb het alleen nog nooit gezien.quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:48 schreef Straatklinker het volgende:
Dat ze geen programma maken van "Ik begin een onderneming". IN Nederland zijn er ook genoeg die zo beginnen.
Een electronica zaak beginnen en dan voor 30k voorraad inkopen doen. Alles wat in de showroom staat 5 keer in je magazijn ofzo. Uiteindelijk met een schuld van 20k zitten omdat je het niet verkocht kreeg..
De aflevering van volgende week:quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:56 schreef Straatklinker het volgende:
Mare voor dat we verder gaan met afkraken van Ik vertrek. Ik dacht dat het tegenwoordig wel een redelijk succes is?
Niet meer zo van "ik ben 2 weken in brazilie geweest->mijn droomland-> laat ik er appartementen gaan bouwen"
quote:Nadat Peter Scholten (44) een burn-out krijgt is hij klaar met het werken in Nederland. Samen met zijn vrouw Heike (42) en kinderen Mathieu (15) en Luna (7) reizen ze af om een te koop staande lodge te gaan bekijken in Zuid-Afrika, een land waar ze tot op dat moment nog nooit zijn geweest.
De aankoop gaat niet door, maar het hele gezin is op slag verliefd geworden op Zuid-Afrika
Jij gaat nooit verder dan over iets dromen zeker?quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:58 schreef tralalala het volgende:
[..]
De aflevering van volgende week:
[..]
Dit lijkt het begin van een nachtmerrie.quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:01 schreef Fogel het volgende:
Jij gaat nooit verder dan over iets dromen zeker?
Omdat?quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:01 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja meerdere keren zelfs dacht ik. Daarom zeg ik :p Naakt tussen de bosjesmannenquote:Op dinsdag 3 september 2013 14:56 schreef MCH het volgende:
[..]
Naturistencamping is al wel eens voorbij gekomen, ik meen ergens in Tsjechie of Slowakije. Ik heb nog steeds nare dromen van de bejaarde verrimpelde campinggasten.
Ik heb toch wel medelijden met die kinderen met van die ouders die in hun mid-life crisis zitten. Ben je 12-16 jaar word je ergens gedumpt waar je helemaal de taal niet spreekt.quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:58 schreef tralalala het volgende:
[..]
De aflevering van volgende week:
[..]
dit zou ik wel kijken hoorquote:Op dinsdag 3 september 2013 14:48 schreef Straatklinker het volgende:
Je mag van 12-16-jarigen wel verwachten dat ze een beetje Engels spreken. En laat dat nou net 1 van de officiele talen van Zuid Afrika zijn.quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:03 schreef Straatklinker het volgende:
Ik heb toch wel medelijden met die kinderen met van die ouders die in hun mid-life crisis zitten. Ben je 12-16 jaar word je ergens gedumpt waar je helemaal de taal niet spreekt.
Je kan natuurlijk wel eens ff gek doen en op de bonnefooi ergens heen gaan maar om dat nu te doen als je een heel gezin hebtquote:Op dinsdag 3 september 2013 15:01 schreef Fogel het volgende:
[..]
Zuid-Afrika is niet direct het goede voorbeeld qua taal, maar er zijn zat afleveringen waarin ze naar Frankrijk/Spanje/Italie/Noorwegen etc. gaan en dan worden ze op de lokale basis/middelbare school gezet.quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:06 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Je mag van 12-16-jarigen wel verwachten dat ze een beetje Engels spreken. En laat dat nou net 1 van de officiele talen van Zuid Afrika zijn.
Maar ik ben het verder wel met je eens: je zal maar uit je vriendenkring gerukt worden, om dan in een vreemd land met andere gebruiken nieuwe vrienden te moeten maken.
Mee eens. Je hebt meer verantwoordelijkheid dan alleen jezelf idd. Kinderen verdienen extra aandacht, en vooral in situaties als deze.quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:14 schreef Straatklinker het volgende:
Zuid-Afrika is niet direct het goede voorbeeld qua taal, maar er zijn zat afleveringen waarin ze naar Frankrijk/Spanje/Italie/Noorwegen etc. gaan en dan worden ze op de lokale basis/middelbare school gezet.
Naja, ik heb zelf ook 6 jaar overal gewoond met m'n pa, maar dan zat ik wel op een internationale school waar ze Engels spraken en was het ook niet zoiets als "we gaan daar is kijken en zien of het wel gaat lukken". Ik vind dat een beetje onverantwoord als je kinderen hebt. Dat komt een beetje over alsof het wat extra bagage is.
Dat medelijden vind ik zelfs mishandeling. Er zitten maar weinig kinderen tussen die het volgens mij echt naar hun zin hebben daar en vaak moeten ze ook nog verwend worden met dure cadeaus zodat ze niet meer kunnen of mogen zeuren. Die kinderen worden gewoon kaltgestellt.quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:03 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
Ja meerdere keren zelfs dacht ik. Daarom zeg ik :p Naakt tussen de bosjesmannen
[..]
Ik heb toch wel medelijden met die kinderen met van die ouders die in hun mid-life crisis zitten. Ben je 12-16 jaar word je ergens gedumpt waar je helemaal de taal niet spreekt.
Copy/paste in een email en dan sturen naar ikvertrek@tros.nlquote:Op dinsdag 3 september 2013 15:22 schreef UIO_AMS het volgende:
De redactie van Ik Vertrek is na plaatsing niet meer online geweest. Of in ieder geval niet meer ingelogd wezen kijken hier. Jammer. Zoveel goede ideeën.
Omdat je het grappig lijkt te vinden dat iemand dat wel doet. Kan ook een verkeerde interpretatie zijn van me, vandaar de vraag.quote:
Nou ja, ik vind het tof dat mensen zo'n stap durven zetten en hun dromen achterna gaan.quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:44 schreef Fogel het volgende:
[..]
Omdat je het grappig lijkt te vinden dat iemand dat wel doet. Kan ook een verkeerde interpretatie zijn van me, vandaar de vraag.
En zelfs dat kan ik nog begrijpen, maar doe het dan met volwassenen die zelf de keuze kunnen maken of ze wel/niet gaan, en trek niet een stel kinderen mee dat eigenlijk geen keuze heeft.quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:56 schreef tralalala het volgende:
[..]
Nou ja, ik vind het tof dat mensen zo'n stap durven zetten en hun dromen achterna gaan.
Maar zomaar met het idee komen ergens naartoe emigreren waar je nog nooit geweest bent en gekozen hebt door plaatjes van internet en verhalen vind ik wel heel ver gaan.
Ze houdt ervan. Wil natuurlijk niet zeggen dat ze het ook eet.quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:04 schreef roislecxe het volgende:
Misschien moet ze dan in het woordenboek dat moeilijke woord eens opzoeken
Ooohh dat scheelt best wel een boelquote:Op dinsdag 3 september 2013 16:29 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ze houdt ervan. Wil natuurlijk niet zeggen dat ze het ook eet.
Ik zie het probleem niet.quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:56 schreef tralalala het volgende:
[..]
Nou ja, ik vind het tof dat mensen zo'n stap durven zetten en hun dromen achterna gaan.
Maar zomaar met het idee komen ergens naartoe emigreren waar je nog nooit geweest bent en gekozen hebt door plaatjes van internet en verhalen vind ik wel heel ver gaan.
De kinderen zijn 7 en 15, je hebt inderdaad een punt. Maar dan nog, als de kinderen ook "avontuurlijk" ingesteld zijn hoef dat helemaal geen probleem te zijn.quote:Op dinsdag 3 september 2013 16:02 schreef kwiwi het volgende:
[..]
En zelfs dat kan ik nog begrijpen, maar doe het dan met volwassenen die zelf de keuze kunnen maken of ze wel/niet gaan, en trek niet een stel kinderen mee dat eigenlijk geen keuze heeft.
ik kan je vertellen dat het helemaal niets schuiftquote:Op dinsdag 3 september 2013 13:38 schreef Straatklinker het volgende:
Een naaktcamping ergens in Afrika is dat al gedaan? Ik geloof dat een naaktcamping beginnen wel in is tegenwoordig.
Misschien moet ik is mailen; kijken wat de eisen zijn en wat het schuift
Je had je aangemeld?quote:Op woensdag 4 september 2013 11:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
ik kan je vertellen dat het helemaal niets schuiftdenken dat je hier geld voor zou krijgen
Is je sarcasme meter stuk?quote:Op woensdag 4 september 2013 11:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
ik kan je vertellen dat het helemaal niets schuiftdenken dat je hier geld voor zou krijgen
haha nee hoor maar ik weet hoe dit soort dingen achter de schermen werkenquote:
ik vond dat wat schuift het gedeelte niet sarcastisch overkomenquote:
Ideaal! Als je ook de taal niet spreekt en een instabiele relatie hebt en het liefste met jonge pubers die je meesleept maak je een goede kans.quote:Op woensdag 4 september 2013 12:53 schreef INViCTuS het volgende:
Ik wil wel vertrekkenLocatie (s) op het oog, nu het werk en de woning nog
De taal bepaald niet maar als er zekerheid zou zijn dan wil ik die wel leren dmv een cursus. De overige 2 voldoe ik niet aanquote:Op woensdag 4 september 2013 13:01 schreef Individual het volgende:
[..]
Ideaal! Als je ook de taal niet spreekt en een instabiele relatie hebt en het liefste met jonge pubers die je meesleept maak je een goede kans.
Sorry, dat is het kijken niet waard. Drama is wat we willen zien.quote:Op woensdag 4 september 2013 13:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
De taal bepaald niet maar als er zekerheid zou zijn dan wil ik die wel leren dmv een cursus. De overige 2 voldoe ik niet aan
Joh...quote:Op woensdag 4 september 2013 11:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Filmen met vrijwilligers die al freeloading liftend naar de locatie gaan met gedoneerde camera's en geedit door studenten. Bezuinigen zijn hard aangekomen in televisieland.quote:Op woensdag 4 september 2013 13:27 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
Joh...
Dat maakt het altijd erg gemakkelijk om zulke programma's te maken. Beetje drama filmen gratis en voor niets. Mooi verdien model.
Wat een lelijke site.quote:Op woensdag 4 september 2013 13:40 schreef Straatklinker het volgende:
Ik heb ze gevonden denk ik:
http://www.zuid-afrika-reis.nl/index.html
Ze zijn er dus nog waarschijnlijk:P
Hier de Engelse variant:quote:
Wat een introductiequote:Holiday in the heart of the world renowned Limpopo Lowveld, where beautiful game reserves are abundant with Africa's Big five and other magnificent birds and mammals. Cheetah Inn is a truly unique lodge where guests arrive as strangers and leave as friends and really experience Africa at it´s best. We are surrounded by Big Five game reserves such as Kapama, Thornybush and Timbavati and are a mere 30 minutes from the world famous Kruger National Park´s Orpen Gate.
Dat zou wel interessant zijn ja, ik zit zo langzaam aan ook wel weer een beetje te denken aan verkassen. Brazilië of Peru. Oh, ben er nog nooit geweest, dus dat komt goed uitquote:Op woensdag 4 september 2013 13:06 schreef Fogel het volgende:
Moet je trouwens vanuit Nederland vertrekken of mogen wij die al weg zijn ons ook aanmelden als we verder de wereld in willen?
Ga er een reisbureau oprichtenquote:Op woensdag 4 september 2013 19:22 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dat zou wel interessant zijn ja, ik zit zo langzaam aan ook wel weer een beetje te denken aan verkassen. Brazilië of Peru. Oh, ben er nog nooit geweest, dus dat komt goed uitHet moet natuurlijk wel drama worden, want succesvolle verhalen die lezen we al genoeg in KAA
Dat is wel het idee jaquote:
Budget 1000 dollar, visum en werkvergunning is uiteraard overbodig oh en koop een hond daarquote:
Stuur ze een rekening voor huur van plek op de FOK! server.quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:05 schreef UIO_AMS het volgende:
Het is wel weer jammer dat TS 4 seconden na plaatsing van dit topic niet meer terug is geweest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |