Zoiets dus:quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:39 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Zo ver mogelijk van elkaar bolletjes maken en daarna stroken aan elkaar plakken met zonnebloemolie erover? Snap dat alleen niet helemaal, verder thanks!
Want? Niet lekker? Ik heb zojuist ook een volkorenbrood in elkaar gedraaid. Niet mijn favoriet maar ik had niets meer in huis.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:07 schreef Bleie het volgende:
Mooi verslag Maximus!
Zo-is-dat: zien er goed uit! Smaken ze ook?
Ik heb vandaag een rogge-tarwebroodje gemaakt. Beviel maar matig, eigenlijk...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Metalig? Dat heb ik altijd met volkoren dat op de 'snelle' manier is gemaakt. Maar een plak kaas doet vaak wonderenquote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:16 schreef Bleie het volgende:
Ik weet niet zo goed, beetje typisch smaakje.
Wat zien je krentenbollen er goed uit! Ik heb ook dat recept van Levine gevolgd, maar zo mooi bruin krijg ik ze niet (niet zonder dat ze keihard zijn als ze uit de oven komenquote:Op woensdag 30 oktober 2013 20:22 schreef Zo-is-dat het volgende:
Vandaag heel lekkere hamburgerbroodjes gebakken en rozijnenbollen beide recepten van levine (dezelfde krentenbollen als de vorige pagina)
[ afbeelding ]
Wat voor broodje had je gemaakt? Maximus heeft vast wel tips vor je.quote:Op zaterdag 2 november 2013 23:49 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Mijn brood is best wel 'zwaar'. Compact brood zeg maar. Hoe kun je dit tegengaan zodat de structuur meer richting een wit brood uit de winkel gaat? Zo'n luchtigere structuur? Had helaas ook een hoger brood gezien maar dan heb ik een vorm nodig denk ik, met zo'n nat deeg iig. Hoe hoger het vochtpercentage hoe beter toch!?
Wel ideaal broodje voor bij de soep!
Yes, het werkt weerquote:Op vrijdag 1 november 2013 23:34 schreef douche-eendje het volgende:
Hierbij verklaar ik mijn vorige week op sterven na dood zijnde desem, gereïncarneerd:
[ link | afbeelding ]
Ik heb een Kenwood chef. Ben er erg tevreden mee.quote:Op zondag 3 november 2013 11:46 schreef Bleie het volgende:
Ik moet echt gaan werken aan een werkende desemcultuur, wat ziet dat er allemaal lekker uit!
En twee vragen:
1. Ik zou het leuk vinden om eens een workshop broodbakken te volgen. Heeft iemand tips? Liefst in Amsterdam, of vanuit daar makkelijk bereikbaar met ov. Of anders: waar moet ik op letten als ik op internet zoek naar cursussen?
2. Ik heb echt een betere mixer nodig. Ik hou gewoon niet van kneden met de hand, en mijn huidige handmixertje trekt brooddeeg niet. De consumentenbond is nogal gecharmeerd van de Bosch MUM52110 en de MUM54320. Die laatste is ook een foodprocessor, wat ik eigenlijk niet nodig heb, want ik heb een maximix. Heeft iemand hier ervaring met standmixers? Welke zijn goed?
hoe bedoel je et niet opeet?quote:Op maandag 4 november 2013 20:27 schreef MaximusTG het volgende:
Ik had je toch al een recept gegeven in het andere topic?
Het zal niet perfect worden in zo'n oven nee; probeer het gewoon eens. Hier bv nog een recept, komt op iets vergelijkbaars neer.
http://allrecipes.com/rec(...)/?scale=8&ismetric=1
Is met wat meer gist, omdat je het meeste brood toch niet opeet, dus voor de smaak hoef je niet een heel complex brood te bakken.
En bakken doe je dan op de glasplaat met bakpapier eronder ja.
Ik bedoelde dat je de binnenkant van het brood er toch uit haalt, en de smaak van de soep is veel sterker dan die van het brood. Dus je kunt hiervoor best een wat sneller recept nemen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |