ik wilde eerst naar die andere iddquote:Op zondag 26 januari 2014 23:18 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Zei je niet eerst dat je naar het uiterste zuidoostelijke park (Alas Purwo) wilde gaan? Ga je nu naar beiden? Ujung Kulon ligt in het westen, bijna in Sumatra.
Overweeg voor jungle ook Meru Betiri.
En Baluran voor Savanne uiteraard. Het Afrika van Java en verreweg het makkelijkst bereikbare nationale park van Java.
Ook in het oosten ligt Ijen (uitspraak is ie-djenquote:Op zondag 26 januari 2014 23:30 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik wilde eerst naar die andere iddmaar dat zou dan het enige zijn waarvoor ik naar t oosten van java zou "moeten" het leek me praktisher om in de buurt van jakarta/yogy te blijven ivm mn vluchtje naar lombok. Nu ik erover nadenk, ik weet eigenlijk helemaal niet vanuit welke plaatsen binnenlandse vluchten vertrekken
Wij zijn juist van Yogyakarta via Jakarta naar Lombok gevlogen omdat de aansluiting zo slecht was - het klinkt belachelijk maar dit kostte minder tijd. En een prachtige vlucht trouwens, met vlak bij Yogya uitzicht op de vulkaantoppen die boven de wolken uitstaken, onbetaalbaar!quote:Op zondag 26 januari 2014 23:30 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik wilde eerst naar die andere iddmaar dat zou dan het enige zijn waarvoor ik naar t oosten van java zou "moeten" het leek me praktisher om in de buurt van jakarta/yogy te blijven ivm mn vluchtje naar lombok. Nu ik erover nadenk, ik weet eigenlijk helemaal niet vanuit welke plaatsen binnenlandse vluchten vertrekken
ik denk ook dat ik dat doequote:Op maandag 3 februari 2014 11:25 schreef Aiko_ het volgende:
[..]
Wij zijn juist van Yogyakarta via Jakarta naar Lombok gevlogen omdat de aansluiting zo slecht was - het klinkt belachelijk maar dit kostte minder tijd. En een prachtige vlucht trouwens, met vlak bij Yogya uitzicht op de vulkaantoppen die boven de wolken uitstaken, onbetaalbaar!
Vliegen trouwens altijd met Garuda.
Waar ga je heen op Lombok?
Is het heel gek als ik me dan afvraag waarom je daarvoor naar de andere kant van de wereld moet vliegen en niet naar iets als Turkije vliegt?quote:Op maandag 3 februari 2014 17:41 schreef Aiko_ het volgende:
Wij hebben er vooral geluierdZijn geen liefhebbers van zware fysieke inspanning dus geen vulkaan beklommen. Watervallen genoeg gezien in m'n leven dat valt dus ook af en we hoeven ook niet naar een monkey forest. Dat is er allemaal en nog veel meer. We duiken niet dus de Gili's overgeslagen ...
Pisang Tampaks?quote:Op maandag 3 februari 2014 19:58 schreef Individual het volgende:
Heeft iemand een idee hoe dit heet?
[ afbeelding ]
Ik kreeg het in Balikpapan, Borneo voorgeschoteld. Het was banaan in iets groens met pap en rode siroop.
Omdat mijn partner in Indonesië geboren is. Dit was onze derde keer daar, dit keer eerst in Bogor geweest, met de trein van Jakarta naar Yogya en toen uitgerust op Lombok. We gaan om het land, de natuur, de mensen, het eten, het klimaat, de manier van leven. We houden gewoon van Indonesië. In onze dromen gaan we er wonen na ons pensioen...quote:Op maandag 3 februari 2014 19:28 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Is het heel gek als ik me dan afvraag waarom je daarvoor naar de andere kant van de wereld moet vliegen en niet naar iets als Turkije vliegt?![]()
En dan bedoel ik niet die walgelijke all-inclusive resorts...
Ah kijk, dat vind ik inderdaad een vrij goede redenquote:Op maandag 3 februari 2014 22:22 schreef Aiko_ het volgende:
Omdat mijn partner in Indonesië geboren is.
Het lijkt op een ongestelde banaanquote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:00 schreef Individual het volgende:
[..]
Kan er geen plaatjes van vinden iig. Pisang is duidelijk, maar wat is 'Tampaks'?
Betekent tampaks ongesteld? Als in Tampax?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:09 schreef DonJames het volgende:
[..]
Het lijkt op een ongestelde banaan
Niet dat ik weet (het was een grapje)quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:19 schreef Individual het volgende:
[..]
Betekent tampaks ongesteld? Als in Tampax?
Zou zomaar kunnen!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:45 schreef DonJames het volgende:
[..]
Niet dat ik weet (het was een grapje)
Het lijkt een variant van een bubur. In Java maken ze die met tepung ketan en gula Jawa (Javaanse suiker).quote:Op maandag 3 februari 2014 19:58 schreef Individual het volgende:
Heeft iemand een idee hoe dit heet?
[ afbeelding ]
Ik kreeg het in Balikpapan, Borneo voorgeschoteld. Het was banaan in iets groens met pap en rode siroop.
Brrr...quote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:38 schreef Individual het volgende:
Met bubur pisang vond ik dit plaatje
[ afbeelding ]
Het is met ijs ipv pap, maar lijkt er enigszins op.
Dat plaatje niet, maar in m'n foto was het heerlijk. Dat was in de vriendelijkste sloppenwijk ooit.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 01:14 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Brrr...
Ziet er niet bepaald smakelijk uit
Inderdaad Batuquote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:12 schreef Lemans24 het volgende:
Nog in de buurt geweest, in de zomer (Batu), ingesloten door nog drie vulkanen.
Altijd, denk ik. Met zo veel vulkanen en zo veel kans op aardbevingen en overstromingen, mogen ze god op hun blote knieën danken dat er geen typhoons voorkomen daar.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:57 schreef littledrummergirl het volgende:
Is het omdat ik er nu op let of is er dit jaar best al veel natuurgeweld geweest in Indonesië?
Elk jaar is er wel een aardbeving/zeebeving, modderstromen etc. Vulkaan komt ietsjes minder voorquote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:57 schreef littledrummergirl het volgende:
Is het omdat ik er nu op let of is er dit jaar best al veel natuurgeweld geweest in Indonesië?
Maar ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat het het land is met de meeste actieve vulkanen, dus de kans is op zich wel redelijk groot.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:57 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Elk jaar is er wel een aardbeving/zeebeving, modderstromen etc. Vulkaan komt ietsjes minder voor
Haha ja idd altijd gebeurd er wel watquote:Op vrijdag 14 februari 2014 21:57 schreef elcastel het volgende:
Het is daar inderdaad altijd wat. In 2010 gebeurde er weinig toen ik er was. Ik was koud terug en er ontspoorde een trein waar ik had gereden, de veerboot die ik nam vloog in brand. De Merapi brak los en de ellende brak uit in Sleman (Noord-Yogya). 2 Maanden later volgde de Bromo, allemaal plekken waar ik was. En volgens mij heeft iedereen die in Indonesië is geweest een dergelijke ervaring.
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 21:57 schreef elcastel het volgende:
Het is daar inderdaad altijd wat. In 2010 gebeurde er weinig toen ik er was. Ik was koud terug en er ontspoorde een trein waar ik had gereden, de veerboot die ik nam vloog in brand. De Merapi brak los en de ellende brak uit in Sleman (Noord-Yogya). 2 Maanden later volgde de Bromo, allemaal plekken waar ik was. En volgens mij heeft iedereen die in Indonesië is geweest een dergelijke ervaring.
Heb begrepen dat ze morgen een java-schoonmaakdag organiseren, waarbij ze onder andere Borobudur stofvrij maken. Ik zit nu in Yogyakarta, maar heb gelukkig Borobudur de dag voor de eruptie bezocht. Ik heb wel besloten de rest van Oost-Java niet te bezoeken, met die stof is er weinig aan. Ik vlieg dan ook dinsdag naar Bali.quote:Op zondag 16 februari 2014 11:59 schreef elcastel het volgende:
Borobudur is momenteel ingepakt tegen het vulkaanas.
Yep, zie ook hier:quote:Op zondag 16 februari 2014 11:59 schreef elcastel het volgende:
Borobudur is momenteel ingepakt tegen het vulkaanas.
quote:Op zondag 16 februari 2014 13:18 schreef Timm-E het volgende:
[..]
Heb begrepen dat ze morgen een java-schoonmaakdag organiseren, waarbij ze onder andere Borobudur stofvrij maken. Ik zit nu in Yogyakarta, maar heb gelukkig Borobudur de dag voor de eruptie bezocht.
Is het in de uiterste oostpunt dan ook van invloed op het toerisme? Ijen, Baluran enzo, bedoel ik dan. Bij oostenwind zou er niets aan de hand moeten zijn daar.quote:Op zondag 16 februari 2014 13:18 schreef Timm-E het volgende:
[..]
Heb begrepen dat ze morgen een java-schoonmaakdag organiseren, waarbij ze onder andere Borobudur stofvrij maken. Ik zit nu in Yogyakarta, maar heb gelukkig Borobudur de dag voor de eruptie bezocht. Ik heb wel besloten de rest van Oost-Java niet te bezoeken, met die stof is er weinig aan. Ik vlieg dan ook dinsdag naar Bali.
Wij zaten hierquote:Op zondag 16 februari 2014 18:16 schreef conleche het volgende:
^ Oh lekker dan, ik vertrek over anderhalve week.![]()
Anyway, vraagje: Ik boek in principe niets van te voren, maar aangezien ik midden in de nacht in Jakarta arriveer wil ik dan wel al iets hebben geboekt voor de eerste nacht. Heeft iemand een tip voor een leuk hostel of low budget hotel in Jakarta?
Ha! Ik had ook al jouw tip voor Bangkok!quote:Op zondag 16 februari 2014 18:23 schreef APK het volgende:
[..]
Wij zaten hier
Kamers zijn niet echt bijzonder (wel een dakterras), maar de sfeer was leuk en aardig en behulpzaam personeel.
ga ik ook naartoe eind aprilquote:Op zondag 16 februari 2014 18:23 schreef APK het volgende:
[..]
Wij zaten hier
Kamers zijn niet echt bijzonder (wel een dakterras), maar de sfeer was leuk en aardig en behulpzaam personeel.
Is verder weinig te beleven in de omgeving hoor, maar volgens mij is dat bijna overal in Jakarta het geval.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:31 schreef conleche het volgende:
Ha! Ik had ook al jouw tip voor Bangkok!
APK is breaking grounds!
Pop hotel, erg dichtbij vliegveld, goedkoop en eenvoudig maar schoon.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:16 schreef conleche het volgende:
^ Oh lekker dan, ik vertrek over anderhalve week.![]()
Anyway, vraagje: Ik boek in principe niets van te voren, maar aangezien ik midden in de nacht in Jakarta arriveer wil ik dan wel al iets hebben geboekt voor de eerste nacht. Heeft iemand een tip voor een leuk hostel of low budget hotel in Jakarta?
Ik weet het niet, maar denk dat het daar wel meevalt ja. Ik reis dan ook vanaf Bali terug naar Java (heb al vliegticket Surabaya - KL), en wil dan of Ijen of Baluran bezoeken! tjah, of Bromo... Het is puur tijdsgebrekquote:Op zondag 16 februari 2014 17:08 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Is het in de uiterste oostpunt dan ook van invloed op het toerisme? Ijen, Baluran enzo, bedoel ik dan. Bij oostenwind zou er niets aan de hand moeten zijn daar.
Dat zou ik zeker doen; Oost-Java is toch gewoon een het mooiste plekje op aarde ?quote:Op maandag 17 februari 2014 01:23 schreef Timm-E het volgende:
Ik weet het niet, maar denk dat het daar wel meevalt ja. Ik reis dan ook vanaf Bali terug naar Java (heb al vliegticket Surabaya - KL), en wil dan of Ijen of Baluran bezoeken! tjah, of Bromo... Het is puur tijdsgebrek.
Zou best kunnen, idd. Wat een diversiteit daar,zeg!quote:Op maandag 17 februari 2014 12:31 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dat zou ik zeker doen; Oost-Java is toch gewoon een het mooiste plekje op aarde ?
sommige wel meen ik me te herinneren..quote:Op maandag 10 maart 2014 21:25 schreef littledrummergirl het volgende:
Weet iemand toevallig of emirates toestellen naast wifi ook een stroomvoorziening hebben?
dat zou nice zijnquote:Op maandag 10 maart 2014 21:54 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
sommige wel meen ik me te herinneren..
Ah, we hebben dezelfde treinreis gemaakt zie ikquote:Op donderdag 13 maart 2014 11:33 schreef runaway het volgende:
*Treinreis yogya-surabaya-probolinggo: auw auw aan je kont na 8-10 uur zitten op lage bankjes maar een super ervaring. Om de 5 minuten komt er eten langs. Sate, sate? Mooi landschap onderweg.
Uh we waren er in het hoogseizoen dus wel een paar toeristen in de trein maar nog steeds erg weinig. Vond het ook prachtig om te observeren.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:42 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ah, we hebben dezelfde treinreis gemaakt zie ikÉén en al circus in die trein... "Naaaaaasi, naaaasi ayam! Pisaaaaang pisaaaang goreng!" en natuurlijk het "Pop Mie, Pop Mie, Pop Mie, Pop Mie, Pop Mie, Pop Mie, Pop Mie, Pop Mie!"
Wij waren toen echt de enige twee blanken in de hele trein, hoe was dat voor jullie?
Trouwens wel jammer dat je in je route Kawah Ijen hebt overgeslagen, die vond ik veel indrukwekkender dan de Bromo.
In vergelijking met Indonesië vond ik Maleisië erg tegenvallen. Indonesië is puurder, Maleisië vond ik op sommige plaatsen toch echt te westers. Maar de Perhentians zijn wel aan te bevelen (kan wel heeeeeel erg heet zijn daar)quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:44 schreef runaway het volgende:
[..]
Uh we waren er in het hoogseizoen dus wel een paar toeristen in de trein maar nog steeds erg weinig. Vond het ook prachtig om te observeren.
Kawah Iljen paste helaas niet in het programma/niet als highlight opgepikt. We hadden helaas maar 3 weken. Momenteel staat Maleisië hoog op de reisagenda, hoorde daar erg veel goede verhalen over
!
Nou hij staat bij mij in ieder geval op me to do list er bij.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:48 schreef Lemans24 het volgende:
Ik had me zelf voorgenomen om niet tegen iedereen te zeggen "wat jammer dat je Ijen heb overgeslagen, je hebt wat gemist"
Dan doe ik het welquote:Op donderdag 13 maart 2014 11:48 schreef Lemans24 het volgende:
Ik had me zelf voorgenomen om niet tegen iedereen te zeggen "wat jammer dat je Ijen heb overgeslagen, je hebt wat gemist"
het scheelt dat het dan iets minder heet is dan overdag, maar dat lijkt me dan ook het enige voordeelquote:Op donderdag 13 maart 2014 12:59 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dan doe ik het welDie tocht naar boven is wel even afzien zo midden in de nacht, maar wel een aanrader.
Misschien ook om de zonsopgang te kunnen zien? Merapi heb ik ook 's nachts beklommen en de zonsopgang was magisch.quote:Op donderdag 13 maart 2014 14:01 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
het scheelt dat het dan iets minder heet is dan overdag, maar dat lijkt me dan ook het enige voordeel
Er is maar één reden om 's nachts te gaan: Het Blauwe Vuur. En dat is fantastisch!quote:Op donderdag 13 maart 2014 14:01 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
het scheelt dat het dan iets minder heet is dan overdag, maar dat lijkt me dan ook het enige voordeel
Goede wandel/bergschoenen een aanrader?
Dat dus, de blauwe vlammen zie je alleen voor zonsopgang en dat is echt iets magisch als je dat ziet. Ook echt uniek in de wereld, niet te zien in het daglicht en dan mis je écht iets. Ik vond het een geweldige ervaring en had het echt niet willen missen. Erna kijk je naar de zonsopgang vanaf de kraterrand. Ja, kleed je warm en zorg voor fatsoenlijke schoenen, ik zou die toch niet graag op all stars of iets dergelijks willen doen, zeker niet als je echt de krater in wilt afdalen. (alleen onder begeleiding van gids én op eigen risico, het "water" heeft een pH waarde van 0,5...)quote:Op donderdag 13 maart 2014 14:31 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Er is maar één reden om 's nachts te gaan: Het Blauwe Vuur. En dat is fantastisch!
Echt warm is het daar sowieso niet. Goede schoenen zijn wel prettig; lage wandelschoenen zijn voldoende.
Het zijn brandende zwaveldampen, dat gaat 24/7 door. Alleen in het donker is het echter zichtbaar. Het meest indrukwekkend is het net voor zonsopkomst, wanneer er al wat van het landschap zichtbaar wordt.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:35 schreef littledrummergirl het volgende:
Heb even wat fotos van dat vuur opgezochtwat vet!
Is dat er altijd s ochtends of is dat ook nog n kwestie van geluk hebben?
Ziet er inderdaad erg gaaf uit, ik zet hem op het lijstjequote:Op donderdag 13 maart 2014 22:31 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het zijn brandende zwaveldampen, dat gaat 24/7 door. Alleen in het donker is het echter zichtbaar. Het meest indrukwekkend is het net voor zonsopkomst, wanneer er al wat van het landschap zichtbaar wordt.
Ja, zonder gids mag je de krater niet afdalen. Het paadje naar boven is nu niet bepaald lastig te volgenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:48 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ziet er inderdaad erg gaaf uit, ik zet hem op het lijstjeIk neem aan dat je een gids/tour nodig hebt, en dat daar ter plekke gewoon te fixen is?
Ik had helemaal niks mee, op het vliegveld voor 200 euro aan roepia's gepind en daar heb ik denk ik een week mee gedaan. Als je echt budget gaat reizen kun je met 20 euro per dag wel rondkomen is mijn ervaring, Bali is wat duurder dan Java. Mocht je nog tips nodig hebben voor een leuk hostel dan kan ik je er wel een paar aanbevelen.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:05 schreef littledrummergirl het volgende:
hoeveel geld nemen jullie mee voor de eerste paar dagen? ik vind het lastig in te schatten hoeveel ik nodig ga hebben. Sowieso geld voor visum, taxi en eerste paar dagen hostel, eten, uitstapjes. waar moet ik op rekenen qua prijzen voor een dag als ik relatief budget ga reizen?
Ik heb geen flauw idee meer. Volgens mij betaalden we iets van 80 a 90 euro p.p. voor de drie daagse tour (vanuit Yogjakarta naar Bromo naar Ijen naar veer Bali). En koud was het midden in de nacht wel ja, trek iets warms aan. Pas bij zonsopgang werd het warm. Er werd wel een kampvuurtje gemaakt op de rand van de krater, daar konden we ons lekker aan warmen. Er staat bovenop een behoorlijk sterke wind die erg koud aan kan voelen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:04 schreef LaughingMan het volgende:
Wat was de prijs @ Ijen? Ben al vaak in Indonesie geweest dus de standaard dingen heb ik al eens bezocht. Maar het "blauwe vuur" moet ik nog zien. Was het trouwens koud?
Ik had toen problemen met pinnen, heb geen enkele keer succesvol kunnen pinnen. Gelukkig werkte de credit card wel, dus dat meteen op het vliegveld gedaan. Met credit card tikt het wel aan, elke transactie kost je ongeveer 4,50 en meer dan 200.000 IDR kon je niet opnemen.quote:Op maandag 17 maart 2014 17:49 schreef pablo1989 het volgende:
[..]
Ik had helemaal niks mee, op het vliegveld voor 200 euro aan roepia's gepind en daar heb ik denk ik een week mee gedaan. Als je echt budget gaat reizen kun je met 20 euro per dag wel rondkomen is mijn ervaring, Bali is wat duurder dan Java. Mocht je nog tips nodig hebben voor een leuk hostel dan kan ik je er wel een paar aanbevelen.
Ligt eraan welke biljetten er in die pinautomaten zitten. Volgens mij bedoel je 2 miljoen? Het is idd wel prijzig, maar dit ligt ook weer aan welke bank je hebt. Volgens mij kostte het mij 2 euro per transactie. Het is wel handig om 100 euro contant bij je te hebben die je eventueel kunt omwisselen, dan weet je zeker dat je niet zonder zit.quote:Op maandag 17 maart 2014 18:55 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee meer. Volgens mij betaalden we iets van 80 a 90 euro p.p. voor de drie daagse tour (vanuit Yogjakarta naar Bromo naar Ijen naar veer Bali). En koud was het midden in de nacht wel ja, trek iets warms aan. Pas bij zonsopgang werd het warm. Er werd wel een kampvuurtje gemaakt op de rand van de krater, daar konden we ons lekker aan warmen. Er staat bovenop een behoorlijk sterke wind die erg koud aan kan voelen.
[..]
Ik had toen problemen met pinnen, heb geen enkele keer succesvol kunnen pinnen. Gelukkig werkte de credit card wel, dus dat meteen op het vliegveld gedaan. Met credit card tikt het wel aan, elke transactie kost je ongeveer 4,50 en meer dan 200.000 IDR kon je niet opnemen.
Ow ja, 2 miljoen bedoelde ik inderdaad. Tja, die 4,50 heb ik gewoon elke keer betaald, kon wel een halve dag gaan zoeken naar een bank waar ik wel kon pinnen, maar daar hadden we ook wienig zin in.quote:Op maandag 17 maart 2014 19:13 schreef pablo1989 het volgende:
[..]
Ligt eraan welke biljetten er in die pinautomaten zitten. Volgens mij bedoel je 2 miljoen? Het is idd wel prijzig, maar dit ligt ook weer aan welke bank je hebt. Volgens mij kostte het mij 2 euro per transactie. Het is wel handig om 100 euro contant bij je te hebben die je eventueel kunt omwisselen, dan weet je zeker dat je niet zonder zit.
Ik denk dat ik idd iets van 250 ¤ oid gewisseld vanuit Nederland meeneem. Heb de eerste paar dagen vast geen zinn in gedoe met pinautomaten zoeken ect. En als het nodig is heb ik idd mn cc dus moet goed komenquote:Op maandag 17 maart 2014 17:49 schreef pablo1989 het volgende:
[..]
Ik had helemaal niks mee, op het vliegveld voor 200 euro aan roepia's gepind en daar heb ik denk ik een week mee gedaan. Als je echt budget gaat reizen kun je met 20 euro per dag wel rondkomen is mijn ervaring, Bali is wat duurder dan Java. Mocht je nog tips nodig hebben voor een leuk hostel dan kan ik je er wel een paar aanbevelen.
Voor Yogya kan ik Edu hostel aanbevelen, is volgens mij ook het enige hostel in Yogya. Vriendelijk personeel, leuk dakterras met zwembad. Wel ff van te voren boeken want het is er vrij druk. En op Gili Trawangan zit Bale Sasak. Zit niet meteen aan de boulevard maar in één van de zijstraatjes van het pleintje. Voor 50.000 heb je daar een slaapplaats en een prima ontbijt. In de avond heb je ook night market op Gili Trawangan. Heel gezellig en goedkoop/lekker eten.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:15 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik denk dat ik idd iets van 250 ¤ oid gewisseld vanuit Nederland meeneem. Heb de eerste paar dagen vast geen zinn in gedoe met pinautomaten zoeken ect. En als het nodig is heb ik idd mn cc dus moet goed komen
En tips zijn altijd goedheb tot nu toe alleen mn eerste drie nachten in jakarta geboekt ( drie keer raden bij welk hostel
)
Ga iig richting yogya, lombok en gili's. . In de tussentijd geen idee nog
BCA, maar volgens mij is dat pin probleem al verholpenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:35 schreef SimtekF1 het volgende:
Voor mensen die problemen hebben met het pinnen, mijn reismaat had dat probleem vorig jaar ook en die ging telkens bij een bank naar binnen en kon daar via zijn creditcard ook geld opnemen, en dan had hij gelijk 7.000.000 te besteden.
Ben alleen ff de naam kwijt van de bank waar dat kon.
Was iets van 3 letters in het blauw/wit.
Bij mijn Rabopas stond dat standaard aan omdat ik toch al eerder buiten Europa had gepindquote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:26 schreef littledrummergirl het volgende:
Trws nog een niet overbodige geld tipeven je bankpas activeren voor gebruik in indo ( en t land van je tussenstop evt). Bij mijn bank (rabo) staat dat standaard uit
Ja, dat lukt makkelijk, via Surabaya.quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:54 schreef Leatherface het volgende:
Malang naar Jogja moet makkelijk lukken in één dag, toch?
Huh? Dat is toch juist de tegengestelde richting?quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:57 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja, dat lukt makkelijk, via Surabaya.
Ja, das waar... zat even niet op te letten. Maar het kan alsnog sneller zijn, zeker met de trein.quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:58 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Huh? Dat is toch juist de tegengestelde richting?
das een handige linkquote:
En daar zag ik dus ook dat de zuidelijke treinroute niet logisch is.quote:Op woensdag 19 maart 2014 22:53 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
das een handige linkthnx!
Volgens mij is via Surabaya de meest gangbare inderdaad.quote:Op donderdag 20 maart 2014 00:00 schreef Lemans24 het volgende:
En daar zag ik dus ook dat de zuidelijke treinroute niet logisch is.
Volgens mij hebben we een hele dag gedaan over Yogya-Surabaya-Malang. Uurtje of 9-10 meer voor mijn gevoel. Vertragingen enzoquote:Op woensdag 19 maart 2014 22:53 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
das een handige linkthnx!
Jaquote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:20 schreef littledrummergirl het volgende:
Klopt het dat je op de luchthaven ook weer moet betalen om t land uit te kunnen
Ik heb 150.000 IDR betaalt om het land te mogen verlaten.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:52 schreef runaway het volgende:
[..]
Ja![]()
Was iets van een 10tje ofzo? (binnenlands) en land uit weer iets van 20-25eu?
Geen idee, ik ben vanaf Denpasar het land uit gegaan.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:13 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik vlieg op jakarta,is het daar ook 150000? Wel handig als ik dat apart kan houden![]()
Dit is echt t eerste land waar ik heen ga waar je ook bij het verlaten moet betalen
Ja klopt, gelukkig hadden we dat in de Lonely Planet al gelezen. Veel mensen werden daar wel door verrast...quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:20 schreef littledrummergirl het volgende:
Klopt het dat je op de luchthaven ook weer moet betalen om t land uit te kunnen
Dat moet bij bijna ieder land, maar zit meestal verwerkt in de prijs van het vliegticket.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:13 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik vlieg op jakarta,is het daar ook 150000? Wel handig als ik dat apart kan houden![]()
Dit is echt t eerste land waar ik heen ga waar je ook bij het verlaten moet betalen
dat is eigenlijk wel logisch jaquote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:05 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat moet bij bijna ieder land, maar zit meestal verwerkt in de prijs van het vliegticket.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |