Altijd, denk ik. Met zo veel vulkanen en zo veel kans op aardbevingen en overstromingen, mogen ze god op hun blote knieën danken dat er geen typhoons voorkomen daar.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:57 schreef littledrummergirl het volgende:
Is het omdat ik er nu op let of is er dit jaar best al veel natuurgeweld geweest in Indonesië?
Elk jaar is er wel een aardbeving/zeebeving, modderstromen etc. Vulkaan komt ietsjes minder voorquote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:57 schreef littledrummergirl het volgende:
Is het omdat ik er nu op let of is er dit jaar best al veel natuurgeweld geweest in Indonesië?
Maar ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat het het land is met de meeste actieve vulkanen, dus de kans is op zich wel redelijk groot.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:57 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Elk jaar is er wel een aardbeving/zeebeving, modderstromen etc. Vulkaan komt ietsjes minder voor
Haha ja idd altijd gebeurd er wel watquote:Op vrijdag 14 februari 2014 21:57 schreef elcastel het volgende:
Het is daar inderdaad altijd wat. In 2010 gebeurde er weinig toen ik er was. Ik was koud terug en er ontspoorde een trein waar ik had gereden, de veerboot die ik nam vloog in brand. De Merapi brak los en de ellende brak uit in Sleman (Noord-Yogya). 2 Maanden later volgde de Bromo, allemaal plekken waar ik was. En volgens mij heeft iedereen die in Indonesië is geweest een dergelijke ervaring.
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 21:57 schreef elcastel het volgende:
Het is daar inderdaad altijd wat. In 2010 gebeurde er weinig toen ik er was. Ik was koud terug en er ontspoorde een trein waar ik had gereden, de veerboot die ik nam vloog in brand. De Merapi brak los en de ellende brak uit in Sleman (Noord-Yogya). 2 Maanden later volgde de Bromo, allemaal plekken waar ik was. En volgens mij heeft iedereen die in Indonesië is geweest een dergelijke ervaring.
Heb begrepen dat ze morgen een java-schoonmaakdag organiseren, waarbij ze onder andere Borobudur stofvrij maken. Ik zit nu in Yogyakarta, maar heb gelukkig Borobudur de dag voor de eruptie bezocht. Ik heb wel besloten de rest van Oost-Java niet te bezoeken, met die stof is er weinig aan. Ik vlieg dan ook dinsdag naar Bali.quote:Op zondag 16 februari 2014 11:59 schreef elcastel het volgende:
Borobudur is momenteel ingepakt tegen het vulkaanas.
Yep, zie ook hier:quote:Op zondag 16 februari 2014 11:59 schreef elcastel het volgende:
Borobudur is momenteel ingepakt tegen het vulkaanas.
quote:Op zondag 16 februari 2014 13:18 schreef Timm-E het volgende:
[..]
Heb begrepen dat ze morgen een java-schoonmaakdag organiseren, waarbij ze onder andere Borobudur stofvrij maken. Ik zit nu in Yogyakarta, maar heb gelukkig Borobudur de dag voor de eruptie bezocht.
Is het in de uiterste oostpunt dan ook van invloed op het toerisme? Ijen, Baluran enzo, bedoel ik dan. Bij oostenwind zou er niets aan de hand moeten zijn daar.quote:Op zondag 16 februari 2014 13:18 schreef Timm-E het volgende:
[..]
Heb begrepen dat ze morgen een java-schoonmaakdag organiseren, waarbij ze onder andere Borobudur stofvrij maken. Ik zit nu in Yogyakarta, maar heb gelukkig Borobudur de dag voor de eruptie bezocht. Ik heb wel besloten de rest van Oost-Java niet te bezoeken, met die stof is er weinig aan. Ik vlieg dan ook dinsdag naar Bali.
Wij zaten hierquote:Op zondag 16 februari 2014 18:16 schreef conleche het volgende:
^ Oh lekker dan, ik vertrek over anderhalve week.![]()
Anyway, vraagje: Ik boek in principe niets van te voren, maar aangezien ik midden in de nacht in Jakarta arriveer wil ik dan wel al iets hebben geboekt voor de eerste nacht. Heeft iemand een tip voor een leuk hostel of low budget hotel in Jakarta?
Ha! Ik had ook al jouw tip voor Bangkok!quote:Op zondag 16 februari 2014 18:23 schreef APK het volgende:
[..]
Wij zaten hier
Kamers zijn niet echt bijzonder (wel een dakterras), maar de sfeer was leuk en aardig en behulpzaam personeel.
ga ik ook naartoe eind aprilquote:Op zondag 16 februari 2014 18:23 schreef APK het volgende:
[..]
Wij zaten hier
Kamers zijn niet echt bijzonder (wel een dakterras), maar de sfeer was leuk en aardig en behulpzaam personeel.
Is verder weinig te beleven in de omgeving hoor, maar volgens mij is dat bijna overal in Jakarta het geval.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:31 schreef conleche het volgende:
Ha! Ik had ook al jouw tip voor Bangkok!
APK is breaking grounds!
Pop hotel, erg dichtbij vliegveld, goedkoop en eenvoudig maar schoon.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:16 schreef conleche het volgende:
^ Oh lekker dan, ik vertrek over anderhalve week.![]()
Anyway, vraagje: Ik boek in principe niets van te voren, maar aangezien ik midden in de nacht in Jakarta arriveer wil ik dan wel al iets hebben geboekt voor de eerste nacht. Heeft iemand een tip voor een leuk hostel of low budget hotel in Jakarta?
Ik weet het niet, maar denk dat het daar wel meevalt ja. Ik reis dan ook vanaf Bali terug naar Java (heb al vliegticket Surabaya - KL), en wil dan of Ijen of Baluran bezoeken! tjah, of Bromo... Het is puur tijdsgebrekquote:Op zondag 16 februari 2014 17:08 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Is het in de uiterste oostpunt dan ook van invloed op het toerisme? Ijen, Baluran enzo, bedoel ik dan. Bij oostenwind zou er niets aan de hand moeten zijn daar.
Dat zou ik zeker doen; Oost-Java is toch gewoon een het mooiste plekje op aarde ?quote:Op maandag 17 februari 2014 01:23 schreef Timm-E het volgende:
Ik weet het niet, maar denk dat het daar wel meevalt ja. Ik reis dan ook vanaf Bali terug naar Java (heb al vliegticket Surabaya - KL), en wil dan of Ijen of Baluran bezoeken! tjah, of Bromo... Het is puur tijdsgebrek.
Zou best kunnen, idd. Wat een diversiteit daar,zeg!quote:Op maandag 17 februari 2014 12:31 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dat zou ik zeker doen; Oost-Java is toch gewoon een het mooiste plekje op aarde ?
sommige wel meen ik me te herinneren..quote:Op maandag 10 maart 2014 21:25 schreef littledrummergirl het volgende:
Weet iemand toevallig of emirates toestellen naast wifi ook een stroomvoorziening hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |