Voor Yogya kan ik Edu hostel aanbevelen, is volgens mij ook het enige hostel in Yogya. Vriendelijk personeel, leuk dakterras met zwembad. Wel ff van te voren boeken want het is er vrij druk. En op Gili Trawangan zit Bale Sasak. Zit niet meteen aan de boulevard maar in één van de zijstraatjes van het pleintje. Voor 50.000 heb je daar een slaapplaats en een prima ontbijt. In de avond heb je ook night market op Gili Trawangan. Heel gezellig en goedkoop/lekker eten.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:15 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik denk dat ik idd iets van 250 ¤ oid gewisseld vanuit Nederland meeneem. Heb de eerste paar dagen vast geen zinn in gedoe met pinautomaten zoeken ect. En als het nodig is heb ik idd mn cc dus moet goed komen
En tips zijn altijd goedheb tot nu toe alleen mn eerste drie nachten in jakarta geboekt ( drie keer raden bij welk hostel
)
Ga iig richting yogya, lombok en gili's. . In de tussentijd geen idee nog
BCA, maar volgens mij is dat pin probleem al verholpenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:35 schreef SimtekF1 het volgende:
Voor mensen die problemen hebben met het pinnen, mijn reismaat had dat probleem vorig jaar ook en die ging telkens bij een bank naar binnen en kon daar via zijn creditcard ook geld opnemen, en dan had hij gelijk 7.000.000 te besteden.
Ben alleen ff de naam kwijt van de bank waar dat kon.
Was iets van 3 letters in het blauw/wit.
Bij mijn Rabopas stond dat standaard aan omdat ik toch al eerder buiten Europa had gepindquote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:26 schreef littledrummergirl het volgende:
Trws nog een niet overbodige geld tipeven je bankpas activeren voor gebruik in indo ( en t land van je tussenstop evt). Bij mijn bank (rabo) staat dat standaard uit
Ja, dat lukt makkelijk, via Surabaya.quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:54 schreef Leatherface het volgende:
Malang naar Jogja moet makkelijk lukken in één dag, toch?
Huh? Dat is toch juist de tegengestelde richting?quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:57 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja, dat lukt makkelijk, via Surabaya.
Ja, das waar... zat even niet op te letten. Maar het kan alsnog sneller zijn, zeker met de trein.quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:58 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Huh? Dat is toch juist de tegengestelde richting?
das een handige linkquote:
En daar zag ik dus ook dat de zuidelijke treinroute niet logisch is.quote:Op woensdag 19 maart 2014 22:53 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
das een handige linkthnx!
Volgens mij is via Surabaya de meest gangbare inderdaad.quote:Op donderdag 20 maart 2014 00:00 schreef Lemans24 het volgende:
En daar zag ik dus ook dat de zuidelijke treinroute niet logisch is.
Volgens mij hebben we een hele dag gedaan over Yogya-Surabaya-Malang. Uurtje of 9-10 meer voor mijn gevoel. Vertragingen enzoquote:Op woensdag 19 maart 2014 22:53 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
das een handige linkthnx!
Jaquote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:20 schreef littledrummergirl het volgende:
Klopt het dat je op de luchthaven ook weer moet betalen om t land uit te kunnen
Ik heb 150.000 IDR betaalt om het land te mogen verlaten.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:52 schreef runaway het volgende:
[..]
Ja![]()
Was iets van een 10tje ofzo? (binnenlands) en land uit weer iets van 20-25eu?
Geen idee, ik ben vanaf Denpasar het land uit gegaan.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:13 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik vlieg op jakarta,is het daar ook 150000? Wel handig als ik dat apart kan houden![]()
Dit is echt t eerste land waar ik heen ga waar je ook bij het verlaten moet betalen
Ja klopt, gelukkig hadden we dat in de Lonely Planet al gelezen. Veel mensen werden daar wel door verrast...quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:20 schreef littledrummergirl het volgende:
Klopt het dat je op de luchthaven ook weer moet betalen om t land uit te kunnen
Dat moet bij bijna ieder land, maar zit meestal verwerkt in de prijs van het vliegticket.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:13 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik vlieg op jakarta,is het daar ook 150000? Wel handig als ik dat apart kan houden![]()
Dit is echt t eerste land waar ik heen ga waar je ook bij het verlaten moet betalen
dat is eigenlijk wel logisch jaquote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:05 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat moet bij bijna ieder land, maar zit meestal verwerkt in de prijs van het vliegticket.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |