abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 september 2013 @ 13:09:13 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_130739344
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

quote:
LEENDERT WITVLIET

HUN SCHOOL

Op vrijdag staan de brugklassers
bij hun oude school, terug op de basis
dag meester, dag juf,
de meester vraagt dan hoe het gaat
daarginds
en laat ze op het plein
met de bekende tegels, de groene banken
tegen rozenbottels, de beweging
om het heen en weer van de meesters en de juf, ze zijn weer terug,
en spelen mee met de nieuwe zesde klas,
met hartstocht, met inzet.

Dan gaat de bel en weer
trekt de tijd een streep
een rafelige grens
en opeens staan
brugklassers niet weten wat te doen,
met de hele lange middag doen,
op het lege plein, hun plein.
Van achter, ramen klinken tafels.
Eens zo klein. Hun school.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 2 september 2013 @ 13:10:35 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_130739377
Hoe dan ook, ik hoop van harte dat de groep 3 juf van de oudste doorheeft dat hij al bezig is met automatiseren en dat ze daarop anticipeert. Zoals het er nu naar uit ziet, gaat ze dat ook inderdaad doen *O*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130739378
Ik vind het, van een afstandje gezien, vaak tegen het bemoeizuchtige aan eerlijk gezegd. Ja, ik snap dat het om 'je kind' gaat en ja, je mag daar best wat van vinden (uiteraard) maar soms even wat vertrouwen aan de leerkracht schenken ipv alles af te katten mag ook wel eens...
  maandag 2 september 2013 @ 13:13:49 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_130739464
Dit heeft toch niet met het vertrouwen in de leerkracht te maken? Dit heeft te maken met geen vertrouwen hebben in de huidige aanpak van het rekenonderwijs. Het zijn op dit moment juist de leerkrachten die het naar mijn idee goed kunnen aanpakken, door er wel bovenop te zitten ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130739488
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:06 schreef Adnap het volgende:

[..]

automatiseren is zo handig ! Heb een kind dat het wel kan, en een die het dus nu nog moet leren (2 gym) das niet handig maar bekend fenomeen bij zijn 'soort' (let op de haakjes) kinderen
en juist voor die laatste is het belangrijk. en daar spreek ik uit ervaring. zowel persoonlijke als beroepsmatig (ik geef nog steeds bijlessen ;) ). echt; vrijwel al mijn bijlessers hebben problemen op dat vlak. soms echt schokkend gewoon. het toestaan (sterker nog; aanmoedigen) van die grafische kutzooi helpt al helemaal niet :N
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_130739489
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2013 13:13 schreef Troel het volgende:
Dit heeft toch niet met het vertrouwen in de leerkracht te maken?
Ik had het dus over commentaar door ouders op van alles en nog wat, wist ik veel dat jullie allemaal leerkrachten waren opeens :+. Kritiek vanuit de sector zelf lijkt me alleen maar goed en bruikbaar.
pi_130739556
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2013 13:10 schreef Luigi het volgende:
Ik vind het, van een afstandje gezien, vaak tegen het bemoeizuchtige aan eerlijk gezegd. Ja, ik snap dat het om 'je kind' gaat en ja, je mag daar best wat van vinden (uiteraard) maar soms even wat vertrouwen aan de leerkracht schenken ipv alles af te katten mag ook wel eens...
Het is net als bij elke andere baan en in vele andere situaties zijn sommige mensen het vertrouwen niet waard.. Ik denk dat de huidige juf mij ervaart als makkelijk en heel meegaand met alles.
En dat haar vorige juf mij zag als een zeur want ik was het niet heel vaak eens met het beleid.

Ik ben nu heel tevreden en alles komt helemaal goed met haar op deze school denk ik.
Dat was op de vorige echt wel anders.
pi_130739624
Ik zie bij Chris op school dat de focus veel meer op taalontwikkeling ligt. En dat geven ze ook toe, want zonder taal heb je ook problemen met andere vakken..
Chris pakt het rekenen vanzelf wel op, maar weet niet hoe dat met andere kinderen zit..

We hebben morgenavond voorlichting van de juf, dus dan eens horen hoe de rest van de aanpak is..
  maandag 2 september 2013 @ 13:23:58 #9
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130739673
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2013 13:15 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik had het dus over commentaar door ouders op van alles en nog wat, wist ik veel dat jullie allemaal leerkrachten waren opeens :+. Kritiek vanuit de sector zelf lijkt me alleen maar goed en bruikbaar.
Kruistafels. Vet handig appje. We draaien m zo nu en dan even. Want ja, ook hier automatiseringsproblemen.
En oefenen terwijl ze op de trampoline springen of op een skippybal hoppen. ^O^ geen idee hóe t werkt maar het werkt hier zeker
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_130739741
Bij automatiseringsproblemen denk ik toch weer aan iets heel anders!
pi_130739824
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 13:23 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Kruistafels. Vet handig appje. We draaien m zo nu en dan even. Want ja, ook hier automatiseringsproblemen.
En oefenen terwijl ze op de trampoline springen of op een skippybal hoppen. ^O^ geen idee hóe t werkt maar het werkt hier zeker
dat werkt op dezelfde manier als dat ezelsbruggetjes werken ;)
  maandag 2 september 2013 @ 13:40:56 #12
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130740074
quote:
6s.gif Op maandag 2 september 2013 13:27 schreef Luigi het volgende:
beroepsdeformatie! 8-)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_130740479
quote:
6s.gif Op maandag 2 september 2013 13:27 schreef Luigi het volgende:
Uitdagingen...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_130747435
Ik vind het wel belangrijk om te weten waar mijn kind mee bezig is, waar ze tegenaan loopt. In hoeverre school meer uitdaging kan bieden (ze ligt met lezen behoorlijk voor), maar ook dat ze er niet zomaar vanuit gaan dat ze dan met de rest ook wel voor is. En niet gelijk roept bij de "gebruiksaanwijzing" dat haar helemaal niks opvalt, maar juist opmerken dat er wel dingen opvallen en of wij tips hebben.
Ik denk dat we een prettige juf hebben getroffen in dat opzicht, ziet ook dat bepaalde dingen niet werken (en dat na 2 weken) en is bereid daar wat mee te doen. Dat geeft vertrouwen voor het komende jaar :).
Fake it till you make it...
  maandag 2 september 2013 @ 22:08:05 #15
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_130760437
Jongste stuiterbal had vandaag haar eerste zwemles en dat beviel zo goed dat ze het jammer vindt dat ze nu weer een week moet wachten tot ze weer aan de beurt is :D
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_130760518
quote:
2s.gif Op maandag 2 september 2013 22:08 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Jongste stuiterbal had vandaag haar eerste zwemles en dat beviel zo goed dat ze het jammer vindt dat ze nu weer een week moet wachten tot ze weer aan de beurt is :D
Wát zeg je? :o :o
Zwémt jouw baby al????
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 2 september 2013 @ 22:09:32 #17
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_130760519
Heerlijk toch, TF :D
Ze klinkt als een lekker ongecompliceerde meid.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_130761193
Heerlijk TF.

Tess was vorige week op vakantie 1 zwembandje kwijtgeraakt. Zegt ze: ik ga wel met 1 bandje zwemmen hoor. Tijdje met een bandje gezwommen. Dus ik zeg: je kan ook zonder bandjes proberen. Eerst wilde ze iet maar later deed ze ze toch af.. En ze zwemt gewoon weg :o
Nog wel met crawl benen maar ze heeft wat meters gemaakt zonder bandjes.
We moesten haar oo vakantie ook steeds naar de bodem duwen en onder onze benen door laten zwemmen.

Na d kerstvakantie mag ze op zwemles. Misschien dat ik nog wel ga kijken of ze na de herfstvakantie kan maar ik laat dr maar eerst eens goed wennen aan school.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 2 september 2013 @ 22:31:21 #19
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_130761727
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:09 schreef Moonah het volgende:

[..]

Wát zeg je? :o :o
Zwémt jouw baby al????
Hou op schei uit! Ze is oudste kleuter nu :o
En een echt spook. Altijd onder de blauwe plekken, minimaal 1 blauw oog en er gaat een meter pleister per maand doorheen. Schavuit!
Maar ze heeft zulke heerlijke humor! Afgelopen week op de scoot, lekker weertje, zacht briesje...tuffen we rond. Zegt ze hoe fijn ze het vindt en of ik het ook zo'n lekker windje vind?
Op mijn positieve antwoord vraagt ze 'Oh, zal ik er nog een laten?'

_O-
pi_130761938
Jen zwom met 2 drijvers in haar vest. En als ik erbij bleef zonder. Dan kon ze dingen van de bodem duiken zoals alle andere kinderen.
  maandag 2 september 2013 @ 23:00:36 #21
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_130763271
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2013 13:15 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik ben geen leerkracht, ik zal me je kritiek aantrekken :).
Mijn zusje is wel juf (bovenbouw) en blaast af en toe bij mij stoom af. En is regelmatig bezig met het automatiseren van de tafels (ook in groep 7 of 8 is dat soms nog nodig!), m.b.v. het gooien van een bal in de klas.
Maar ik vind dat ouders hier ook verantwoordelijkheid in mogen nemen, het hoeft niet allemaal op school te gebeuren. Het is dan wel handig als de ouders weten dat (en wat en hoe) er geoefend moet worden.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 3 september 2013 @ 05:36:59 #22
37150 livelink
pi_130768256
Gao, hoe is het met jouw kinderen gegaan op school? Voor hen was natuurlijk alles nieuw en dus ook extra spannend. En misschien ook extra wennen na zo'n lange periode van vrij zijn?

Ik bedacht me later dat die afgelopen 3 maanden voor jouw kinderen waarschijnlijk echt zo'n periode is geweest die heel veel voor hen betekend heeft en waar ze nog veel op terug zullen kijken. En voor jou ook natuurlijk.
pi_130768540
Wij hebben gisteren onderweg van bso naar huis ook geoefend met tafels, want daar waren ze gisteren op de eerste schooldag mee bezig geweest. Gelukkig vindt hij rekenen erg leuk, hij heeft in groep 3 in een plusgroepje gezeten omdat hij met rekenen wat verder was. Denk dat de tafels hier dus ook wel goed gaan komen :)
  dinsdag 3 september 2013 @ 07:36:35 #24
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_130768570
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 05:36 schreef livelink het volgende:
Gao, hoe is het met jouw kinderen gegaan op school? Voor hen was natuurlijk alles nieuw en dus ook extra spannend. En misschien ook extra wennen na zo'n lange periode van vrij zijn?

Ik bedacht me later dat die afgelopen 3 maanden voor jouw kinderen waarschijnlijk echt zo'n periode is geweest die heel veel voor hen betekend heeft en waar ze nog veel op terug zullen kijken. En voor jou ook natuurlijk.
Wat lief dat je ernaar vraagt.

Het is heel goed gegaan. Jongste was erg moe en liet daardoor niet zo heel veel los, maar ik denk dat het wel ok was. Hij heeft iig niet geslaapwandeld vannacht ;) Op z'n oude school werd veel meer gespeeld, en ik heb de indruk dat hij dat erg mist. Dat wordt over een maand ofzo ook wel beter, als ze meer naar buiten kunnen. Nu is het echt te heet. Oudste heeft non-stop gebabbeld. Ze was zó opgelucht en blij, ze had vrienden gemaakt (waaronder een jongen, die vroeg of ze aan de jongenstafel kwam zitten :) ), de lessen waren echt leuk, en de leerkrachten erg aardig. Het valt me op dat ze ook niet bang zijn, allebei, om zomaar iemand aan te schieten om de weg aan te vragen, bijvoorbeeld. En iedereen op school is bijzonder vriendelijk, daar hadden we deze school voor een groot gedeelte op geselecteerd: mensen zijn open en zoeken contact. Op veel andere scholen zagen we dat niet.

Ze waren wel allebei een beetje verontwaardigd over de leerkrachten Arabisch, die tamelijk 'old-school' zijn: rechtop zitten, niet rondkijken, alleen antwoorden als je iets gevraagd wordt, dat soort dingen :D Oudste was wel meteen haar Arabisch aan het oefenen. Ze begint deze week ook met Spaans.

Wat een beetje mis ging was het eind van de schooldag. Vanaf volgende week rijden er schoolbussen die ze op de stoep afzetten, maar nu moet ik ze brengen en halen, met de taxi. In Bangkok pikte je die aan de kant van de weg op, maar hier moet je bellen naar de centrale. Meestal is 'ie er dan binnen 5 minuten, soms moet je er een kwartier op wachten. Gisteren moesten we 55 minuten wachten. Oudste was uit om 15:45 (jongste tien minuten eerder), en we waren om vijf uur thuis. Bleeh! Maar toen ik dat op Facebook schreef, schreef een vriendin (uhm.... m'n vriendin, want de enige die ik hier ken :P ) dat ik gewoon haar chauffeur moet nemen, want die heeft om die tijd deze week helemaal niets te doen. Normaal neem ik dat soort dingen niet zo snel aan, maar gisteren stond het huilen me echt nader dan het lachen, dus we gaan vandaag met de chauffeur :)

En ja, het was best een bijzondere vakantie. We hebben het echt goed gehad met z'n (grotendeels althans) drietjes, en daar ben ik eigenlijk best trots op. Daar heb ik ze maar doorheen weten te loodsen in m'n eentje. Ik vond het vreselijk aandoenlijk dat oudste gisteren bij het naar bed gaan zei: "Het was echt een hele leuke dag mam. Het was alleen jammer dat je er niet bij kon zijn." Dat is dan m'n bijna-pubertje..... O+
  dinsdag 3 september 2013 @ 07:44:45 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_130768615
Aggos, wat schattig Gao! O+
  dinsdag 3 september 2013 @ 07:51:00 #26
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_130768663
Geweldig Gao! O+
pi_130768885
En terecht dat je trots bent Gao! :*
Ik vind het toch altijd wel bijzonder om je verhalen te lezen. Zó anders dan het leven hier. Dus blijf vooral schrijven!
pi_130768903
wat goed gao O+
  dinsdag 3 september 2013 @ 16:36:15 #29
37150 livelink
pi_130780398
Gao, ik vind het echt knap van je kinderen dat ze al die veranderingen zo goed aan kunnen. En dat ze niet angstig zijn in nieuwe sociale situaties. Maar ja, dat zullen ze ook wel van jullie hebben. Het is niet voor niks dat jullie de aardbol rondzwerven en wij standvastig in Nederland blijven.

Fijn dat je gebruik kan maken van de chauffeur, trouwens. Klinkt lekker decadent, maar lijkt me ook zeer ontstressend :D
Geniet er van :Y
  dinsdag 3 september 2013 @ 16:44:00 #30
386633 Adnap
I love Life !
pi_130780642
Wauw Gao wat een belevenissen en wat knap dat ze dat zo oppikken ! Arabisch lijkt me een rot taal, ik heb bewondering voor jou en je kinderen ! Hopenlijk gaat het nu met de chauffeur goed en ben je wat eerder thuis !

Hier gaan de pubers ook weer naar school, week 2. Veel huiswerk (echt zker 2 uur per dag) en jongste mag naar huiswerkbegeleiding *yeah* 4x per week dus die komt huiswerkvrij thuis.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  dinsdag 3 september 2013 @ 16:50:27 #31
37150 livelink
pi_130780855
Huiswerkvrij thuiskomen lijkt me lekker. Wat ik me wel altijd afvraag is of huiswerkbegeleiding nou wel de oplossing is. Ooit moeten kinderen toch leren om zelf te plannen en zelf de discipline op te brengen om aan het werk te gaan. Ik weet het, ik leef nog in de verleden tijd wat dat betreft, maar hoewel ik absoluut de voordelen zie van huiswerkbegeleiding, vind ik het toch ook wel wat waard dat kinderen hun tijd zelf moeten leren indelen.
  dinsdag 3 september 2013 @ 18:06:07 #32
386633 Adnap
I love Life !
pi_130783417
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:50 schreef livelink het volgende:
Huiswerkvrij thuiskomen lijkt me lekker. Wat ik me wel altijd afvraag is of huiswerkbegeleiding nou wel de oplossing is. Ooit moeten kinderen toch leren om zelf te plannen en zelf de discipline op te brengen om aan het werk te gaan. Ik weet het, ik leef nog in de verleden tijd wat dat betreft, maar hoewel ik absoluut de voordelen zie van huiswerkbegeleiding, vind ik het toch ook wel wat waard dat kinderen hun tijd zelf moeten leren indelen.
Dat leert hij daar juist ;) ik ben nl een ouwe zeur en ook nog eens docent.....en zijn vader wil hij ook niets van aannemen dus nu maar even zo. Eens kijken of hij het kan leren
I live life, i love life
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 september 2013 @ 21:52:05 #33
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_130793327
Hier morgen de eerste schooldag. Vandaag maar eens even de school gebeld om te vragen in welke klas hij zou komen en in welk lokaal hij zich morgen moet melden. Hij blijkt in elk geval in dezelfde klas te zitten als een vriendje van voetbal/tafeltennis, dus dat is fijn voor hem :) Daarbij hetzelfde lokaal als vorig jaar. Over de klassejuf was hij matig te spreken :P Maar het had erger gekund zei hij later :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 3 september 2013 @ 22:22:54 #34
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_130795269
Wisselen de klassen dan elk jaar, Rewimo? Wel fijn dat hij al weet dat hij bij een vriendje in de klas komt. In welke klas zit hij ondertussen?

Wij hebben voor D. (2 gymn.) bericht gekregen dat hij mee mag doen met een verbredingstraject. Ze mogen dan een zelfgekozen opdracht doen onder schooltijd (dus ten tijde van de reguliere lessen, die hij dan zelfstandig bij moet houden). Ze willen alleen gemotiveerde leerlingen, dus hij moet het wel zelf willen.
Een paar maand geleden heb ik hem gevraagd of hij dat zou willen als hij daarvoor in aanmerking zou komen en toen gaf hij aan dat hij dat maar niets vond. Nu hij daadwerkelijk in aanmerking komt, lijkt het hem toch wel leuk, als hij maar niet de enige is uit zijn klas. Maar hij verwacht dat een vriendje van hem hetzelfde bericht heeft gekregen. Binnenkort krijgen ze voorlichting daarover. Ik ben benieuwd.
pi_130802647
Pfff vandaag start mijn oudste op de middelbare school.
Gelijk een dag met 8 lesuren en hij moet bijna al zijn boeken mee. Ik moet nog zo wennen aan de afstand die hij moet fietsen (25 min ipv 10), dat ik van de spanning een uur voor tijd ben opgestaan :@ K zal al snel niet beter weten maar kan nu alleen nog maar aan mogelijk gevaarlijke verkeerssituaties denken. En dan met al die boeken op zijn rug vandaag...

De andere kinderen zijn maandag weer begonnen en zijn allemaal nog lekker enthousiast O+
Don't you love her madly?
  woensdag 4 september 2013 @ 06:35:00 #36
37150 livelink
pi_130802656
Die overgang van basisschool naar middelbare school lijkt me ook zo spannend, Lovechild. Kan me heel goed voorstellen hoe jij je voelt. Hoe is oudste zelf eronder?
  woensdag 4 september 2013 @ 06:42:12 #37
386633 Adnap
I love Life !
pi_130802682
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:22 schreef Grijs het volgende:
Wisselen de klassen dan elk jaar, Rewimo? Wel fijn dat hij al weet dat hij bij een vriendje in de klas komt. In welke klas zit hij ondertussen?

Wij hebben voor D. (2 gymn.) bericht gekregen dat hij mee mag doen met een verbredingstraject. Ze mogen dan een zelfgekozen opdracht doen onder schooltijd (dus ten tijde van de reguliere lessen, die hij dan zelfstandig bij moet houden). Ze willen alleen gemotiveerde leerlingen, dus hij moet het wel zelf willen.
Een paar maand geleden heb ik hem gevraagd of hij dat zou willen als hij daarvoor in aanmerking zou komen en toen gaf hij aan dat hij dat maar niets vond. Nu hij daadwerkelijk in aanmerking komt, lijkt het hem toch wel leuk, als hij maar niet de enige is uit zijn klas. Maar hij verwacht dat een vriendje van hem hetzelfde bericht heeft gekregen. Binnenkort krijgen ze voorlichting daarover. Ik ben benieuwd.
Spannend maar wel onwijs fijn dat ze dat doen. Bij oudste hebben ze een geschiedenisproject voor plussers : elke periode een x-aantal boeken lezen en hiervan verslagen maken. Daarna met elkaar over deze boeken praten. Eerst zag hij het niet zitten maar nu heeft hij het eerste boek én verslag al af _O- .

quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 06:31 schreef Lovechild het volgende:
Pfff vandaag start mijn oudste op de middelbare school.
Gelijk een dag met 8 lesuren en hij moet bijna al zijn boeken mee. Ik moet nog zo wennen aan de afstand die hij moet fietsen (25 min ipv 10), dat ik van de spanning een uur voor tijd ben opgestaan :@ K zal al snel niet beter weten maar kan nu alleen nog maar aan mogelijk gevaarlijke verkeerssituaties denken. En dan met al die boeken op zijn rug vandaag...

De andere kinderen zijn maandag weer begonnen en zijn allemaal nog lekker enthousiast O+
Spannend he, maar echt het went zo snel. Heb je de route geoefend met hem ? T is het echte loslaten en ohh boy dat viel/valt niet mee. Laat hem even een app of sms sturen als hij er is, zit jij ook fijn op je werk/thuis ;)
I live life, i love life
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 4 september 2013 @ 06:53:02 #38
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_130802709
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:22 schreef Grijs het volgende:

Nee, in principe niet maar hij is blijven zitten. En we wisten daardoor niet in welke klas hij zou komen. HIJ zit nu in de 7e klas, dat ligt gelijk met de eerste in NL.

Wat leuk voor D, extra uitdaging. Lijkt me prima voor hem :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_130802710
Ik kan zelf niet zo goed peilen hoe hij eronder is. Van de week zei hij wel dat hij het wel spannend vond maar hij heeft ook wel zin. Gisteren, na het boeken ophalen, was hij enthousiast. Heeft ook al aansluiting met kinderen uit zijn klas, heel fijn. Hij was er ook gewoon wel aan toe om de basisschool af te sluiten.

De route is geoefend en hij heeft hem gisteren al alleen gefietst. Althans, de heenweg :+
Toen hij klaar was met boeken halen en op de foto gaan, hebben we hem met fiets en al in de auto gefrot :D Ga hem inderdaad een smsje laten sturen als hij is aangekomen, daar hebben we gisteren nog speciaal zijn beltegoed voor opgewaardeerd.
Goh, de eerste woensdagmiddag in zijn leven dat hij niet vrij is om te doen wat hij wil...
pi_130802782
Gao wat knap dat je kindjes zich in de nieuwe situatie zo goed terecht vinden. Lekker gebruik maken van de chauffeur.

Rewimo succes voor je kind met de 1e schooldag.

Grijs klinkt goed dat project. Hopelijk is zijn vriendje ook gevraagd.

Lovechild, jij ook succes voor je jongen. Jullie zijn goed voorbereid.

Ik ben zo trots op mijn kleuter. Hij gaat graag naar school, vertelt heel enthousiast en heeft allemaal wijze praatjes.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 4 september 2013 @ 07:25:32 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_130802835
Sasha gaat ook zonder problemen weer naar school. Is heel blij dat hij eindelijk in groep 2 zit.
En hij is volop aan het wisselen:

De onderste twee waren al gewisseld, maar nu vorige week zijn voortand en vannacht links onder en de andere voortand zit ook los? :Y
  woensdag 4 september 2013 @ 07:32:51 #42
386633 Adnap
I love Life !
pi_130802873
Heerlijk zo'n fietsenrekje :D
I live life, i love life
  woensdag 4 september 2013 @ 07:33:39 #43
37150 livelink
pi_130802874
Het misstaat hem niet, BE. Fijn dat hij het zo naar zijn zin heeft.
  woensdag 4 september 2013 @ 07:35:40 #44
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130802891
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 06:53 schreef Lovechild het volgende:
Ik kan zelf niet zo goed peilen hoe hij eronder is. Van de week zei hij wel dat hij het wel spannend vond maar hij heeft ook wel zin. Gisteren, na het boeken ophalen, was hij enthousiast. Heeft ook al aansluiting met kinderen uit zijn klas, heel fijn. Hij was er ook gewoon wel aan toe om de basisschool af te sluiten.

De route is geoefend en hij heeft hem gisteren al alleen gefietst. Althans, de heenweg :+
Toen hij klaar was met boeken halen en op de foto gaan, hebben we hem met fiets en al in de auto gefrot :D Ga hem inderdaad een smsje laten sturen als hij is aangekomen, daar hebben we gisteren nog speciaal zijn beltegoed voor opgewaardeerd.
Goh, de eerste woensdagmiddag in zijn leven dat hij niet vrij is om te doen wat hij wil...
Niet iedereen wil er mee gezien worden ;) maar er zijn tassenrekken te koop voor je schooltas. Mijn jongens fietsen allebei 13 km enkele reis en vinden dat erg prettig. Beter voor je rug ook. Je rugtas staat rechtop en zit vast met een band met klipsluiting.

Mijn brugger is juist nog vrij op woensdag middag. Die heeft een afspraak met zijn beste vriend. Om ' af te spreken' :P
  woensdag 4 september 2013 @ 07:36:32 #45
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130802894
Oh BE! :o jemig wat een grote jongen. En zo'n pretbekkie. Met zonder tanden.
pi_130802907
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 07:35 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Niet iedereen wil er mee gezien worden ;) maar er zijn tassenrekken te koop voor je schooltas. Mijn jongens fietsen allebei 13 km enkele reis en vinden dat erg prettig. Beter voor je rug ook. Je rugtas staat rechtop en zit vast met een band met klipsluiting.

Mijn brugger is juist nog vrij op woensdag middag. Die heeft een afspraak met zijn beste vriend. Om ' af te spreken' :P
Nou als hij met zo'n tas vaker de deur uit moet, ga ik dat zeker overwegen. Hij had nú al pijn in zijn rug :{

Hij is de deur uit en ik moest bijna huilen, mijn baby... O+ :'(
  woensdag 4 september 2013 @ 08:00:12 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_130803058
:* voor jou! Lijkt mij ook echt slikken hoor!
  woensdag 4 september 2013 @ 08:15:19 #48
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130803186
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 07:39 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Nou als hij met zo'n tas vaker de deur uit moet, ga ik dat zeker overwegen. Hij had nú al pijn in zijn rug :{

Hij is de deur uit en ik moest bijna huilen, mijn baby... O+ :'(
die tas is hoe dan ook zwaar. Ook met minder boeken. Maar zeg ik, niet iedereen wil er mee gezien worden.
Sterkte hoor. :* t went heel snel. Gek genoeg heb ik me over kindje 2 nog heel geen zorgen gemaakt :@ waar ik bij oudste de uren vooruit zat te kijken.
pi_130803629
Leyla was gister jarig, en daarom had jen toch wel een vraagje.

Jen: Mama? Al ik jarig ben, hoe heet ik dan?
Ik: Nou, dan heet je nog steeds gewoon Jennifer.
Jen: Ik wil niet Jennifer heten....
Ik: Ok, dan noem ik je wel Esmee.
Jen: Nee, Assepoester!
pi_130803744
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 08:15 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

die tas is hoe dan ook zwaar. Ook met minder boeken. Maar zeg ik, niet iedereen wil er mee gezien worden.
Sterkte hoor. :* t went heel snel. Gek genoeg heb ik me over kindje 2 nog heel geen zorgen gemaakt :@ waar ik bij oudste de uren vooruit zat te kijken.
Hij is gelukkig (nog???) niet zo gevoelig voor hoe dingen eruit zien, of hoe hij eruitziet.
Ik weet ook wel dat het snel went, die ervaring heb je dan wel als moeder van meer kinderen :) Ik denk dat ik het bij de laatste nog een keer moeilijk heb maar met die twee er tussenin helemaal niet.

Haha, Ticootje, Assepoester! Ik vind het wel wat ;)
  woensdag 4 september 2013 @ 09:04:39 #51
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130803803
Haha Assepoester. :D prinsesambities?

En nog gefeliciteerd met de verjaardag van je middelste.
  woensdag 4 september 2013 @ 09:05:00 #52
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_130803810
Hier rijden ze bijna allemaal met zo`n tassenrek rond. Sommigen hebben daar een uitgehold bierkrat opstaan waar de tas in kan. Ik heb er zelfs bruggers mee rond zien rijden :')
  woensdag 4 september 2013 @ 09:05:38 #53
35189 Troel
scherp en bot
pi_130803822
Hebben ze geen kluisjes op school, dat hij overdag daar tenminste een gedeelte van zijn boeken in kan stoppen en dan in de pauze wisselen ofzo?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130803864
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 08:00 schreef Brighteyes het volgende:
:* voor jou! Lijkt mij ook echt slikken hoor!
Aaah, dank je wel! Ik heb net op de fiets ook echt stiekem heel ff zitten janken :@
  woensdag 4 september 2013 @ 09:08:15 #55
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130803877
quote:
2s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:05 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Hier rijden ze bijna allemaal met zo`n tassenrek rond. Sommigen hebben daar een uitgehold bierkrat opstaan waar de tas in kan. Ik heb er zelfs bruggers mee rond zien rijden :')
Ik bedoel een Monkey-mee. Niet zo'n bagagerek voorop de fiets. Dat raadde onze fietsenmaker af. Want zo'n gewicht op je voorwiel maakt dat je slechter kan sturen. En zwaarder voor je armen.

Ik geloof die man blind.
pi_130803886
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:05 schreef Troel het volgende:
Hebben ze geen kluisjes op school, dat hij overdag daar tenminste een gedeelte van zijn boeken in kan stoppen en dan in de pauze wisselen ofzo?
Jawel hoor.
Hij heeft zich gisteren iig opgegeven voor een kluisje, wanneer hij die dan krijgt was nog niet duidelijk.
  woensdag 4 september 2013 @ 09:10:19 #57
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_130803917
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:08 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Ik bedoel een Monkey-mee. Niet zo'n bagagerek voorop de fiets. Dat raadde onze fietsenmaker af. Want zo'n gewicht op je voorwiel maakt dat je slechter kan sturen. En zwaarder voor je armen.

Ik geloof die man blind.
Dat is weer wat anders inderdaad. Die heb ik hier in de buurt nog niet gezien :)
pi_130803919
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:08 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Ik geloof die man blind.
Ah, kijk!
Ik wilde al vragen of je een iets duidelijkere beschrijving had, want ik er nog niet echt wijs uit wat ik op het net kon vinden. Dit lijkt me wel wat.
pi_130803946
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:04 schreef debuurvrouw het volgende:
Haha Assepoester. :D prinsesambities?

En nog gefeliciteerd met de verjaardag van je middelste.
Ariel was ook goed.

Toch maar koppelen aan de zoon van William en Kate...
  woensdag 4 september 2013 @ 09:41:34 #60
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_130804561
En sterkte Lovechild! Het went echt heel snel, maar ik vond het vorig jaar ook best wel spannend!
Mijn zoon gebruikt een bagagespin voor zijn rugtas. De tas is te groot om in z'n fietstas te doen (en als het al zou passen, dan heb je het gewicht aan 1 kant hangen). Kan hij z'n fietstassen gebruiken voor regenpak/gymkleren etc.

BE, wat heeft Sasha al veel tanden gewisseld, wat gaat dat snel! Mijn 5-jarige heeft nog geen enkele loszittende tand...

En Assepoester... mijn ervaring is dat je ze maar 5x zo hoeft te noemen en dan zijn ze toch wel weer blij met hun eigen naam. 'k Ben wel benieuwd hoelang die van jou het uithoudt, Ticootje ;)
pi_130804617
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:41 schreef Grijs het volgende:
En sterkte Lovechild! Het went echt heel snel, maar ik vond het vorig jaar ook best wel spannend!
Mijn zoon gebruikt een bagagespin voor zijn rugtas. De tas is te groot om in z'n fietstas te doen (en als het al zou passen, dan heb je het gewicht aan 1 kant hangen). Kan hij z'n fietstassen gebruiken voor regenpak/gymkleren etc.

BE, wat heeft Sasha al veel tanden gewisseld, wat gaat dat snel! Mijn 5-jarige heeft nog geen enkele loszittende tand...

En Assepoester... mijn ervaring is dat je ze maar 5x zo hoeft te noemen en dan zijn ze toch wel weer blij met hun eigen naam. 'k Ben wel benieuwd hoelang die van jou het uithoudt, Ticootje ;)
Eh.. Ik denk dat de volgende eis dan is dat er een blauwe jurk komt... Die van Belle heeft ze natuurlijk al, en sneeuwwitje ook... Maar die van assepoester nog niet.
  woensdag 4 september 2013 @ 09:45:26 #62
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_130804650
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 06:53 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nee, in principe niet maar hij is blijven zitten. En we wisten daardoor niet in welke klas hij zou komen. HIJ zit nu in de 7e klas, dat ligt gelijk met de eerste in NL.

Wat leuk voor D, extra uitdaging. Lijkt me prima voor hem :)
O, dat had ik niet zo meegekregen, geloof ik. Voor hem dus ook wel spannend vandaag, hopelijk bevalt het hem in z'n nieuwe klas! Hoeveel klassen (leerjaren) zijn er uiteindelijk?
  woensdag 4 september 2013 @ 09:46:29 #63
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_130804684
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Eh.. Ik denk dat de volgende eis dan is dat er een blauwe jurk komt... Die van Belle heeft ze natuurlijk al, en sneeuwwitje ook... Maar die van assepoester nog niet.
Volgens mij had Assepoester eerst andere kleren.. >:)
pi_130804696
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:46 schreef Grijs het volgende:

[..]

Volgens mij had Assepoester eerst andere kleren.. >:)
Ja maar ook muizen en vogeltjes...
pi_130805327
BE, wat gaat hij snel. Chris heeft alles nog binnen zitten met 6 jaar.

Lovechild, dat is ook wel weer een stap inderdaad. Het komt vast goed!

Tico, ga je haar vertellen dat assepoester ook veel klusjes in huis moet doen, en oude kleren draagt?
Handig zo'n huishoudstertje ;)

Gisteravond hadden we voorlichting van Chris zijn juf. Ze heeft veel verteld. En ik ben echt blij dat ik voor deze juf gekozen heb. Zeker omdat hij er in principe 3 jaar bij blijft.
De tafels doen ze hier in groep 4 aanleren en in groep 5 verder automatiseren.
En wat een getest zeg.. In de planning:
In oktober Herfstsignalering groep 3 (taalontwikkeling), in december de wintersignalering (weer groep3-taal), cito in januari/februari en juni, rekentempotoets en Avi's. Die laatste gaat tussendoor als het kind zover is..

Met Chris gaat het goed. Hij is in de leeslijn gezet, dat betekend dat hij genoeg letters kan om (nagenoeg) zelfstandig de spellingsopdrachten te doen(met nog 2 van de 9 groep 3-ers). Hij is nu bezig met de lange klanken (uu/oo etc.) hij kreeg vanochtend in eerste instantie ook geen hulp van de extra juf. Die ging eerst met de kinderen aan de slag die te weinig letters kennen. Wel fijn dat daar elke woensdag extra tijd voor is, en Chris gaat ook met haar aan de slag als het zo uitkomt..

En volgende week dus kamp. Een vader vroeg zich af waarom ze dat nu al doen, echt op een toon van "is dat nou echt nodig". Maar juf legde heel mooi uit dat door juist dingen als avondeten, tandenpoetsen, buitenspelen in het donker en slapen de band van de groep erg versterkt. Zeker nu de groep net samengevoegd is.
pi_130805411
Vanochtend de uk voor het eerst in groep 4 afgeleverd. Echt al een grote(re) kindjes klas zo. :).
  woensdag 4 september 2013 @ 10:30:17 #67
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_130805884
Het zijn echt geen mini's meer he, in groep 4!

BE, wat is je oudste al groot! :o En wisselen, bij onze oudste gebeurt er nog niks... (bijna 7 jaar). Hij maakt zich er een beetje zorgen over geloof ik...
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_130805948
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:30 schreef PM-girl het volgende:
Ik liep op de terugweg langs een dochter+moeder (denk groep 5 of 6) die een te kinderachtig pakje drinken had meegekregen ofzo, 'dan stop je het toch in je zak' - 'nee mam!!', dat gaan we dus ook nog krijgen, dat ze zich voor van alles gaan schamen enzo :').
pi_130805953
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:30 schreef PM-girl het volgende:

BE, wat is je oudste al groot! :o En wisselen, bij onze oudste gebeurt er nog niks... (bijna 7 jaar). Hij maakt zich er een beetje zorgen over geloof ik...
Hoe later ze wisselen hoe sterker het gebit.
pi_130806005
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:32 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik liep op de terugweg langs een dochter+moeder (denk groep 5 of 6) die een te kinderachtig pakje drinken had meegekregen ofzo, 'dan stop je het toch in je zak' - 'nee mam!!', dat gaan we dus ook nog krijgen, dat ze zich voor van alles gaan schamen enzo :').
Ah, ik was natuurlijk vanmorgen weer zo'n moeder die uiteraard niets in huis had en even moest stoppen bij het tankstation.. :')

Echt, het huishouden loopt een partij achter. Het enige is dat de was schoon aan de lijn hangt, maar ik heb nog geen koffer uitgepakt van de vakantie.

Zucht...
  woensdag 4 september 2013 @ 10:37:11 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_130806065
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hoe later ze wisselen hoe sterker het gebit.
Is dat echt zo? :o Nog nooit van gehoord.
Enige 'probleem' is dat hij nog geen fluor kreeg afgelopen keer bij de tandarts, want dat wordt pas vanaf 6 jaar vergoed. 8)7

PM! Sasha was 12 weken toen zijn eerste tandje door kwam, dus blijkbaar is hij een vlotte met zijn gebit.
pi_130806110
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:37 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Is dat echt zo? Nog nooit van gehoord.

PM! Sasha was 12 weken toen zijn eerste tandje door kwam, dus blijkbaar is hij een vlotte met zijn gebit.
Ja ook bij doorkomen van het melkgebit... Hoe langer dat duurt hoe beter het gebit..

Ach Bram heeft nu met 8 maanden al 8 tanden. Het is niet alsof je er invloed op hebt.

Jen heeft nu 2 tanden onder en 2 tanden boven gewisseld. Onder zijn ze al aardig gegroeid, maar boven... Daar kun je een auto in kwijt.
pi_130806142
Bij mij kregen beide dames pas nadat ze 1 waren geworden hun 1e tand, maar mijn dame van 6 heeft wel al 2 fietsenstallinggaatjes in haar mond.... Ik had eigenlijk verwacht dat ze dan met wisselen ook later zou beginnen :?
pi_130806386
Ik heb dat ook gehoord. Laat tanden krijgen, correleert met laat wisselen en met een sterk gebit.
pi_130806517
Tico, nog gefeliciteerd met je Assepoester!

Hier al wel eental tanden gewisseld, geloof iets van 6 nu.
Ook hier is school weer begonnen en heeft hij het enorm naar zijn zin in groep 4!
Mijn 6-jarige kan erg gevoelig zijn wat anderen van hem vinden. Als hij bijv van iemand te horen zou krijgen dat iets stom is wat hij draagt dan kan het zijn dat hij het niet meer aan wil.
Hij mocht een nieuwe schooltas uitzoeken, maar dat moest een schoudertas van hem zijn en geen rugtas. Geen idee of dat ook iets is wat hij van iemand anders heeft.

pi_130806856

Kijk, voortanden eruit.. Het is geen potje vind ik :')
pi_130806916
Wat een heerlijke meiden Tico, lekker blond!

Oh, BE, nu zie ik S pas! Wat een groot jochie al. heerlijk jong om te zien ook.

Ik ben daar heel benieuwd naar, een fietsenrek bij mijn dametje. Vooralsnog geen losse tanden. Ze was 10 mnd met haar eerste tandje. Ik ben benieuwd.

Ik vind grotemensentanden altijd zoveel uitmaken in die kindergezichtjes.
pi_130806925
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:07 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Aaah, dank je wel! Ik heb net op de fiets ook echt stiekem heel ff zitten janken :@
Oooh, dat zou ik ook doen denk ik. Sterker nog, als ik er al aan denk zit ik nú al bijna te janken... :@ :o

BE! Wat een leuk bekkie heeft Sasha! *O*

En even een zwaai naar PM. :W Vertel eens wat meer over S-man. Ik heb geen facebook.... :P
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:12 schreef Deepfreeze het volgende:

En wat een getest zeg.. In de planning:
In oktober Herfstsignalering groep 3 (taalontwikkeling), in december de wintersignalering (weer groep3-taal), cito in januari/februari en juni, rekentempotoets en Avi's.
Ja vreselijk. Ik heb laatst eens geteld. Als ik toetsen die in 2 delen worden afgenomen (en dat zijn er best veel) voor twee toetsen tel (want het is immers 2x 30/45 minuten) en ik tel de dictees van de methode mee, kortom, alles waarvoor ze hun tafels in rijtjes moeten zetten :P, dan kwam ik op 60 á 70 toetsmomenten per jaar geloof ik.
pi_130806984
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:08 schreef Moonah het volgende:

60 á 70 toetsmomenten per jaar geloof ik.
Ik blijf dit echt zo bezopen (en zo'n enorm sign 'o the times) vinden he... man oh man. Hokjes galore.
  woensdag 4 september 2013 @ 11:10:41 #80
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_130807012
Dat is gewoon 2 X per week. :/
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_130807139
Ik heb laatst kennisgemaakt met de aanstaande kleuterjuffrouw van onze dochter.

40 dienstjaren, ze gaat in februari met pensioen. Een ontzettend lieve oude dame, een echte kleuterjuf die met hart en ziel haar hele leven met die kleintjes omgaat.

Zij vertelde ook; die toetsen allemaal voor die jonge kinderen, ze vindt het verschrikkelijk, echt heel heel erg en ze neemt ze met pijn in het hart steeds weer af.
pi_130807220
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:15 schreef lily het volgende:
Ik heb laatst kennisgemaakt met de aanstaande kleuterjuffrouw van onze dochter.

40 dienstjaren, ze gaat in februari met pensioen. Een ontzettend lieve oude dame, een echte kleuterjuf die met hart en ziel haar hele leven met die kleintjes omgaat.

Zij vertelde ook; die toetsen allemaal voor die jonge kinderen, ze vindt het verschrikkelijk, echt heel heel erg en ze neemt ze met pijn in het hart steeds weer af.
Waarom doen we het dan.
pi_130807235
Dat vroeg zij zich ook af.

Ze zei zelfs gekscherend; daarom houd ik er ook mee op...grapje natuurlijk.
Maar het zegt wel genoeg over haar weerzin ervan.
pi_130807267
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:18 schreef lily het volgende:
Dat vroeg zij zich ook af.
Omdat alles en iedereen meetbaar moet zijn zodat we er een labeltje en budgetje aan kunnen hangen, gok ik. Zodat de accountants die dit land regeren tevreden blijven ofzo.
pi_130807348
quote:

[..]

Oooh, dat zou ik ook doen denk ik. Sterker nog, als ik er al aan denk zit ik nú al bijna te janken... :@ :o

Ah, gelukkig dat ik niet de enige ben! :)
Ik vond het erg fijn om hier even te posten vanmorgen en jullie herkenning en geruststelling te lezen O+

Er komt bij dit kind ook snel een kamp aan en hoewel het natuurlijk iets heel anders is dan een kamp in groep 4 ben ik het wel eens met de leerkracht bij Deepfreeze dat het goed voor de onderlinge band is om het vroeg in het schooljaar te doen.
Denk dat ik bij ons op school ook eens een balletje opgooi om het groep 8 kamp vroeg in het schooljaar te doen. Toen dat geweest was, in mei, had de oudste het pas écht goed naar zijn zijn op school. En dat hoorde ik ook van een andere moeder. Nu ging het toevallig wel om kinderen die later op school ingestroomd waren dus misschien heeft het daar ook nog mee te maken, maar ze doen in groep 8 zoveel samen, dat ik het iedereen wel gun om een leuk laatste jaar te hebben ipv een paar leuke laatste maanden.
  woensdag 4 september 2013 @ 11:32:40 #87
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130807630
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:41 schreef Grijs het volgende:

ik heb een uitgescheurd neusgat en mijn zus mist een voortand door de bagagespin. Die komen er hier dus absoluut niet in!
  woensdag 4 september 2013 @ 11:37:29 #88
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130807770
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:22 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Ah, gelukkig dat ik niet de enige ben! :)
Ik vond het erg fijn om hier even te posten vanmorgen en jullie herkenning en geruststelling te lezen O+

Er komt bij dit kind ook snel een kamp aan en hoewel het natuurlijk iets heel anders is dan een kamp in groep 4 ben ik het wel eens met de leerkracht bij Deepfreeze dat het goed voor de onderlinge band is om het vroeg in het schooljaar te doen.
Denk dat ik bij ons op school ook eens een balletje opgooi om het groep 8 kamp vroeg in het schooljaar te doen. Toen dat geweest was, in mei, had de oudste het pas écht goed naar zijn zijn op school. En dat hoorde ik ook van een andere moeder. Nu ging het toevallig wel om kinderen die later op school ingestroomd waren dus misschien heeft het daar ook nog mee te maken, maar ze doen in groep 8 zoveel samen, dat ik het iedereen wel gun om een leuk laatste jaar te hebben ipv een paar leuke laatste maanden.
sinds een jaar of 5 doen ze dat zo op onze school. En het werkt echt.
pi_130807843
quote:
Ik moest erg lachen om de opmerking van PietVerdriet dat 'het hele onderwijs vervrouwt is' :D. :@. Met alle respect dus. Het is wel allemaal emotie emotie emotie lijkt het soms en wat minder schop onder je hol en gaan lijkt het. Toevallig dacht ik dat pas ook nog, waarom zie je eigenlijk geen meesters meer voor de klas staan (of heel weinig...). Ik had er vroeger 3 op de basisschool. Dat was erg fijn voor het evenwicht.

disclaimer: verder ben ik helemaal pro vrouwen en yay feminisme he, als ik een bh had zou ik hem verbranden ofzo zeg maar
  woensdag 4 september 2013 @ 11:43:24 #90
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130807972
quote:
11s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:39 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik moest erg lachen om de opmerking van PietVerdriet dat 'het hele onderwijs vervrouwt is' :D. :@. Met alle respect dus. Het is wel allemaal emotie emotie emotie lijkt het soms en wat minder schop onder je hol en gaan lijkt het. Toevallig dacht ik dat pas ook nog, waarom zie je eigenlijk geen meesters meer voor de klas staan (of heel weinig...). Ik had er vroeger 3 op de basisschool. Dat was erg fijn voor het evenwicht.

disclaimer: verder ben ik helemaal pro vrouwen en yay feminisme he, als ik een bh had zou ik hem verbranden ofzo zeg maar
ik vind het jammer dat het dus al zo erg is dat je je moet verantwoorden voor zo'n mening. Wat mij betreft al een teken dat emancipatie nog niet erg opschiet.

Het is zó nodig dat er mannen voor de klas staan. Dat het onderwijs ook voor jongens beter geschikt wordt. Voor iedereen beter denk ik. Wat relativerende mannelijkheid voor de klas (en in dit soort topics ;) )
pi_130807979
Helemaal mee eens. Ik denk dat het erg goed is voor het basisonderwijs met meer mannelijke docenten voor het evenwicht.

De beste twee jaren voor mijn oudste zoon waren bij een meester. Geweldig hoe hij met hem om kon gaan terwijl hij bij de meeste vrouwen (nu moet ik ook niet meteen generaliseren) als lastig werd ervaren.
pi_130808074
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:43 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ik vind het jammer dat het dus al zo erg is dat je je moet verantwoorden voor zo'n mening. Wat mij betreft al een teken dat emancipatie nog niet erg opschiet.

Het is zó nodig dat er mannen voor de klas staan. Dat het onderwijs ook voor jongens beter geschikt wordt. Voor iedereen beter denk ik. Wat relativerende mannelijkheid voor de klas (en in dit soort topics ;) )
Ja, ik moest er ook aan denken nav dat speel-topic :). Ik zag echt heel veel (lesgevende) vrouwen oeh-en-ah-roepen en weetje, helemaal terecht! Zij zien in de klas echt de meest gekke dingen gebeuren. Zien hoe fout het soms (!) kan gaan. Anderen hebben weer iets van 'joh stel je niet zo aan' en de waarheid zal wel weer ergens in het midden liggen: dat het allemaal wel los zal lopen en dat niet iedereen nu eenmaal dezelfde pedagogische normen en waarden heeft en dat het echt wel goed zal komen met het knulletje, wellicht met een beetje eelt op z'n ziel. En dat is juist die balans die je zoekt. Dat er aandacht is voor ellende en onrecht maar dat er soms ook word gezegd, joh, nou ff niet aanstellen, schouders eronder en maak er wat van.
pi_130808138
quote:

Ja vreselijk. Ik heb laatst eens geteld. Als ik toetsen die in 2 delen worden afgenomen (en dat zijn er best veel) voor twee toetsen tel (want het is immers 2x 30/45 minuten) en ik tel de dictees van de methode mee, kortom, alles waarvoor ze hun tafels in rijtjes moeten zetten :P, dan kwam ik op 60 á 70 toetsmomenten per jaar geloof ik.
Dan heb ik die dictees ook nog niet genoemd.. Dan kun je wel aardig doortellen..
Tafels in rijtjes is juf niet zo van. Maar de groepen zitten dwars door elkaar, dus je buurman doet wat anders. Bij het dictee geeft ze eerst het woord van groep 3, dan van groep 4, dan van groep 5, en dan het tweede woord van groep 3. Schijnt prima te werken..

Dat schoolkamp is hier voor elke klas (middenbouw en bovenbouw) afzonderlijk een nacht. En aan eind van het jaar gaan alle groep 8-ers uit al de bovenbouwen samen nog een halve week op kamp. Dat vind ik eigenlijk wel een mooi manier. Dan kom je toch ook weer kinderen tegen waar je ooit bij in de klas hebt gezeten. Of leer je kinderen kennen die ook naar jou middelbare school gaat..

Hier staan er 2 mannen voor de klas, van de 15 groepen.. De rest is juffen, deels in duobanen ook.
pi_130808237
quote:
12s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:46 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ja, ik moest er ook aan denken nav dat speel-topic :). Ik zag echt heel veel (lesgevende) vrouwen oeh-en-ah-roepen en weetje, helemaal terecht! Zij zien in de klas echt de meest gekke dingen gebeuren. Zien hoe fout het soms (!) kan gaan. Anderen hebben weer iets van 'joh stel je niet zo aan' en de waarheid zal wel weer ergens in het midden liggen: dat het allemaal wel los zal lopen en dat niet iedereen nu eenmaal dezelfde pedagogische normen en waarden heeft en dat het echt wel goed zal komen met het knulletje, wellicht met een beetje eelt op z'n ziel. En dat is juist die balans die je zoekt. Dat er aandacht is voor ellende en onrecht maar dat er soms ook word gezegd, joh, nou ff niet aanstellen, schouders eronder en maak er wat van.
Mijn zoon heeft in groep 2 met een vriendje hun broek afgetrokken op het schoolplein. Gemoond noemt men dat geloof ik.
Het drama wat erop volgde..

Wij werden op het matje geroepen samen met de vader van dat vriendje (notabene zelf docent in het basisonderwijs).

De juf totaal ontzet en geschokt en mijn echtgenoot en de andere vader gniffelend achter me.
pi_130808268
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:51 schreef lily het volgende:

[..]

Mijn zoon heeft in groep 2 met een vriendje hun broek afgetrokken op het schoolplein. Gemoond noemt men dat geloof ik.
Het drama wat erop volgde..

Wij werden op het matje geroepen samen met de vader van dat vriendje (notabene zelf docent in het basisonderwijs).

De juf totaal ontzet en geschokt en mijn echtgenoot en de andere vader gniffelend achter me.
Dat bedoel ik. Als je ff niet oppast volgt er nog een onderzoek wegens seksuele onregelmatigheden of weet ik veel wat, als je te hard gniffelt schort het nog aan je opvoeding ook... totaal doorgeslagen.
  woensdag 4 september 2013 @ 12:05:44 #96
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_130808643
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:43 schreef lily het volgende:
Helemaal mee eens. Ik denk dat het erg goed is voor het basisonderwijs met meer mannelijke docenten voor het evenwicht.

De beste twee jaren voor mijn oudste zoon waren bij een meester. Geweldig hoe hij met hem om kon gaan terwijl hij bij de meeste vrouwen (nu moet ik ook niet meteen generaliseren) als lastig werd ervaren.

Erg leuk ook om te zien hoe verschillend mannen en vrouwen met kleine kinderen omgaan. 2 voorbeelden:

1. Elke week loop ik pleinwacht en bij de kleuters staan we dan met z'n 2-en toezicht te houden. Ook een keer met een vader die regelmatig pleinwacht loopt. Komt zo'n kleutertje naar mij toe met een wondje, dan reageer ik vaak meelevend en geef een aai over de bol o.i.d. en vraag of het weer gaat. De andere pleinwacht reageerde naar een (ander) jongetje op een soortgelijke situatie: "Wauw wat stoer! Een beetje kerel heeft een paar littekens, je wordt al een echte vent!" vervolgens even met de vuisten tegen elkaar en het jongetje speelt weer vrolijk verder.

2. Ik zag groep kinderen met leid(st)ers van een kinderdagverblijf ergens lopen. Een aantal kinderen zat in zo'n grote bak met een paar leidsters erbij, vrolijk met elkaar keuvelend de bak te duwen of te trekken. Enkele andere kinderen renden ravottend met een ander leider er omheen.

En het is nogal rolbevestigend, maar ook vaak de praktijk :)
pi_130810191
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:48 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb dat ook gehoord. Laat tanden krijgen, correleert met laat wisselen en met een sterk gebit.
Allemaal fabeltjes aldus mijn tandarts.
Meike was ook laat met tanden, of laat, 11 maand was ze toen de eerste tand het levenslicht zag.
Nu is ze 6 en half, en 5 tanden eruit.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_130810278
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 13:05 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Allemaal fabeltjes aldus mijn tandarts.
Meike was ook laat met tanden, of laat, 11 maand was ze toen de eerste tand het levenslicht zag.
Nu is ze 6 en half, en 5 tanden eruit.
Volgens mijn tandarts niet.. Mijn mama vertelde trots dat de kleine al 8 tanden heeft en zn reactie was dat dat een voorteken kan zijn van een slecht gebit.

Wat me dus herinnert dat we vanmorgen zn tandjes vergeten zijn te poetsen.. *J whatsappen.
pi_130810616
Hier was het ook de tandarts die dat beweerde :-D.
En er zijn altijd uitzonderingen he, het zijn maar gemiddeldes, als het al klopt.
pi_130810740
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 13:26 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hier was het ook de tandarts die dat beweerde :-D.
En er zijn altijd uitzonderingen he, het zijn maar gemiddeldes, als het al klopt.
Ik stond er niet raar van te kijken, J heeft en slecht gebit, zn vader ook... Dus het komt dan bij mij niet raar over dat het 1 van de tekenen kan izjn van een slecht gebit voor Bram.. Tja, heeft hij vroeg kroon en brugwerk nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')