Ah, dank je. Dat was ik allemaal vergeten. Dan is hij toch memorabeler geweest dan ik dacht, het zal mijn personage wel niet geweest zijn.quote:Op zondag 1 september 2013 20:41 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
In seizoen 3 had hij de verhaallijn waarin hij werd gediscrimineerd door een aantal discogangers, en in seizoen 4 kreeg hij de ziekte van Hodgkin.
En qua liefdes had hij een lange relatie met Dian #1 en Suzanne, en later nog met Roos.
Ik vind het eerlijk gezegd storender dat áls ze van het bestaan van een broer en/of zus weten, het er tot de komst van diegene nooit over hebben. Maxime? Nooit van gehoord tot haar intrede (terwijl Ludo van haar bestaan wist). Danny? Idem dito. Mike? Hetzelfde verhaal.quote:Op zondag 1 september 2013 20:44 schreef luftersel het volgende:
Ff iets heel anders, ik zit toevallig de biografieën van oud-inwoners te bekijken en kom tot de conclusie dat bijna iedereen een halfbroer/-zus heeft van wie diegene nog nóóit heeft gehoord. Zou GTST nooit eens denken dat het best kan om iemand te introduceren die wél gewoon broers/zussen heeft, maar die gewoon ergens anders wonen? (zoals Bianca en Mike, maar ook dat is nu weer verleden tijd) Die 'we-zijn-verbaasd-want-we-hebben-nog-een-halfbroer' verhaallijnen kennen we nou onderhand wel.
Hetzelfde geldt trouwens voor kinderen..
Koen Heeze, die noemden wij hier thuis altijd die gifmenger. En wat klopte er eigenlijk niet aan het gegeven dat Peter de zoon van Helen was?quote:Op zondag 1 september 2013 20:40 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Precies, Helen was verbonden met de eerste generatie jongeren, met de tweede had ze nauwelijks affectie als je het mij vraagt.
Sowieso werd er nogal slecht omgegaan met Helen. Het enige wat er met haar gebeurde is dat er weer eens iemand was die haar het leven zuur wilde maken. Eerst David Harkema, toen Alice de Boer, toen Martine, daarna Koen Heeze (i.o.v. Martine), daarna Angie Weston en daarna wéér Alice de Boer, als uitsmijter. En daar tussendoor schreef ze een boek, viel ze 100 keer flauw en ontdekte ze dat Peter haar zoon was (waar trouwens ook geen reet van klopte).
In zijn eerste seizoenen was hij inderdaad memorabeler, vanaf seizoen 6 verdwijnt zijn karakter naar de achtergrond en wordt hij steeds meer een supporting character.quote:Op zondag 1 september 2013 20:48 schreef Kon-Tiki het volgende:
[..]
Ah, dank je. Dat was ik allemaal vergeten. Dan is hij toch memorabeler geweest dan ik dacht, het zal mijn personage wel niet geweest zijn.
Haha ja inderdaad daar stoor ik me ook heel erg aan. En toch, als je op Wikipedia kijkt, hebben alle personages het wel eens over een 'tante Hennie' of een 'ome Jan' gehad, maar zelfs daar zijn de schrijvers niet consequent in.quote:Op zondag 1 september 2013 20:50 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd storender dat áls ze van het bestaan van een broer en/of zus weten, het er tot de komst van diegene nooit over hebben. Maxime? Nooit van gehoord tot haar intrede (terwijl Ludo van haar bestaan wist). Danny? Idem dito. Mike? Hetzelfde verhaal.
Beter maken de schrijvers bij het ontwikkelen van een nieuw karakter meteen een stamboom met eventuele ouders, broers, zussen, neven, nichten, tuinmannen etc., waardoor ze er vanaf dag 1 aan kunnen refereren. Maar daar doen de schrijvers niet aan, want stel je voor dat de kijkers die bloedverwanten ineens willen zien in de serie
In de allereerste aflevering zegt Helen tegen Simon dat het kind (Peter dus) tijdens de geboorte is gestorven. Maar in afl. 559 (seizoen 3) zien we dankzij een flashback dat Helen een levende baby de medaillon met een haarlokje van hem omdoet.quote:Op zondag 1 september 2013 20:50 schreef Kon-Tiki het volgende:
[..]
Koen Heeze, die noemden wij hier thuis altijd die gifmenger. En wat klopte er eigenlijk niet aan het gegeven dat Peter de zoon van Helen was?
Klinkt leuk! Maar welke personages zie je dan graag op die foto?quote:Op zondag 1 september 2013 21:02 schreef SAMBAM het volgende:
Even wat anders! Vooral voor de routine post-ers en 90's lovers...
Ik ga een foto muur maken met allemaal subtiele zwart wit foto's. Tussen die foto's wil ik ook heel subtiel een aantal gevalletjes 'jeugdsentiment' verwerken. Nou moet ik GTST er ook tussen krijgen, maar een cast foto vind ik te voor de hand liggend, daar is weinig subtiel aan haha.
Van films gebruik ik ook geen posters, maar een veelzeggend still shot uit de film zelf.
Maar... hoe zouden jullie dit invulling geven?
GTST, en met name de glorie jaren, laten zich lastig samenvatten in een goed shot voor een foto.
Suggesties zijn meer dan welkom!
Lastig!quote:Op zondag 1 september 2013 21:02 schreef SAMBAM het volgende:
Ik ga een foto muur maken met allemaal subtiele zwart wit foto's. Tussen die foto's wil ik ook heel subtiel een aantal gevalletjes 'jeugdsentiment' verwerken. Nou moet ik GTST er ook tussen krijgen, maar een cast foto vind ik te voor de hand liggend, daar is weinig subtiel aan haha.
Van films gebruik ik ook geen posters, maar een veelzeggend still shot uit de film zelf.
GTST, en met name de glorie jaren, laten zich lastig samenvatten in een goed shot voor een foto.
Nee dat klopt niet, ik heb die eerste aflevering er speciaal voor bekeken, Helen zegt letterlijk tegen Simon 'dat kind is overleden', maar niet dat het tijdens de geboorte is gebeurd. Helen is te verstaan gegeven door het verplegend personeel dat de baby vlak na de geboorte is overleden. Dus hoe het is gegaan klopt wel.quote:Op zondag 1 september 2013 21:00 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
In de allereerste aflevering zegt Helen tegen Simon dat het kind (Peter dus) tijdens de geboorte is gestorven. Maar in afl. 559 (seizoen 3) zien we dankzij een flashback dat Helen een levende baby de medaillon met een haarlokje van hem omdoet.
Daar klopt dan niets van, want 1: Helen is altijd in de waan gelaten dat de baby tijdens de geboorte gestorven is en 2: Waarom zou je een dood kind een medaillon met een haarlokje van het kind zelf daarin meegeven? En 3: De baby is dood, maar als zij die medaillon meegeeft leeft-ie ineens weer?
Edit: ik zie dat Heer_van_Bartolhoven een betere uitleg heeft. Dank.quote:Op zondag 1 september 2013 21:00 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
In de allereerste aflevering zegt Helen tegen Simon dat het kind (Peter dus) tijdens de geboorte is gestorven. Maar in afl. 559 (seizoen 3) zien we dankzij een flashback dat Helen een levende baby de medaillon met een haarlokje van hem omdoet.
Daar klopt dan niets van, want 1: Helen is altijd in de waan gelaten dat de baby tijdens de geboorte gestorven is en 2: Waarom zou je een dood kind een medaillon met een haarlokje van het kind zelf daarin meegeven? En 3: De baby is dood, maar als zij die medaillon meegeeft leeft-ie ineens weer?
Een foto van de De Koning?quote:Op zondag 1 september 2013 21:02 schreef SAMBAM het volgende:
Wat zegt Helen hier dan op 09:27?quote:Op zondag 1 september 2013 21:10 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Nee dat klopt niet, ik heb die eerste aflevering er speciaal voor bekeken, Helen zegt letterlijk tegen Simon 'dat kind is overleden', maar niet dat het tijdens de geboorte is gebeurd. Helen is te verstaan gegeven door het verplegend personeel dat de baby vlak na de geboorte is overleden. Dus hoe het is gegaan klopt wel.
Daar ben ik het volledig mee eensquote:Ik vond het eerder storender dat Peter tijdens seizoen 6 niet wat langer bleef en na enkele afleveringen het alleen over weggaan heeft overigens.
Ehmm.. Linda Dekker hahaquote:Op zondag 1 september 2013 21:03 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Klinkt leuk! Maar welke personages zie je dan graag op die foto?
Dat is best een goeie!quote:
Haha, nou ja, een foto van haar alleen kan er altijd bij natuurlijkquote:Op zondag 1 september 2013 21:18 schreef SAMBAM het volgende:
[..]
Ehmm.. Linda Dekker haha
Ik was op niemand zo verliefd als op Babette vanVeen
Maar een foto van haar alleen, mwah, dat dekt de lading niet.
Jammer dat er geen goed shot is van hoe Laura Linda aanvalt met dat mes...
Hier heb je een foto van het decor: http://www.gtstlive.nl/wp(...)-leader-5815-920.jpgquote:Op zondag 1 september 2013 21:19 schreef SAMBAM het volgende:
[..]
Dat is best een goeie!
Ik heb ooit eens een goede foto van De Koning voorbij zien komen...
Of vergis ik me? Is er een goed shot van alleen het decor?
Het is tenslotte het enige decor, nu het 't oude behang nog heeft, dat 15 jaar aan GTST lading dekt haha.
Destijds gesponsord door Hariboquote:Op zondag 1 september 2013 21:21 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Hier heb je een foto van het decor: http://www.gtstlive.nl/wp(...)-leader-5815-920.jpg
Held!quote:Op zondag 1 september 2013 21:21 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Hier heb je een foto van het decor: http://www.gtstlive.nl/wp(...)-leader-5815-920.jpg
Verrek, je hebt gelijk.quote:Op zondag 1 september 2013 21:15 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Wat zegt Helen hier dan op 09:27?
Dit is dan wel geen Linda, maar ik vind het echt een typische GTST foto. Wat een plaatje. Ook met twee van de belangrijkste personen uit GTST tot nu toe.quote:Op zondag 1 september 2013 21:18 schreef SAMBAM het volgende:
[..]
Ehmm.. Linda Dekker haha
Ik was op niemand zo verliefd als op Babette vanVeen
Maar een foto van haar alleen, mwah, dat dekt de lading niet.
Jammer dat er geen goed shot is van hoe Laura Linda aanvalt met dat mes...
Oehh die! Dat is ook een hele goede. Had er ooit een postkaart van geloof ik haha!quote:Op zondag 1 september 2013 21:20 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Haha, nou ja, een foto van haar alleen kan er altijd bij natuurlijk
Er moet een foto zijn van de "jongerencast" van seizoen 6 in Hotel Dendermonde, die tijdens het opnemen van het leadershot van seizoen 6 is gemaakt. Ik ben hem op het moment aan het zoeken, maar kan hem niet vinden.
Ik moet hem ergens op een USB-stick hebben, ik kan hem wel even opzoeken als je wiltquote:Op zondag 1 september 2013 21:24 schreef SAMBAM het volgende:
[..]
Oehh die! Dat is ook een hele goede. Had er ooit een postkaart van geloof ik haha!
10 x15 doet De Koning foto geen goed. In resolutie en formaat niet haha. Dan ligt de focus ineens op de 2 barkrukkenquote:Op zondag 1 september 2013 21:24 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ik moet hem ergens op een USB-stick hebben, ik kan hem wel even opzoeken als je wilt
Nee hoor, is geen moeite. Ik moet alleen even uitzoeken op welke USB die staat, maar dat is niet ergquote:Op zondag 1 september 2013 21:26 schreef SAMBAM het volgende:
[..]
10 x15 doet De Koning foto geen goed. In resolutie en formaat niet haha. Dan ligt de focus ineens op de 2 barkrukken
Dat zou super zijn... Maar alleen als het niet te veel moeite is?
Harmsen is zeker een hoofdpersonage die er lang in gezeten heeft, maar ik zou hem niet een van de belangrijkste noemen. Meneer Harmsen was eerder een comic relief die af en toe een situatieverandering meemaakte, maar daarna gedurende een jaar een beetje hetzelfde deed:quote:Op zondag 1 september 2013 21:23 schreef luftersel het volgende:
[..]
Dit is dan wel geen Linda, maar ik vind het echt een typische GTST foto. Wat een plaatje. Ook met twee van de belangrijkste personen uit GTST tot nu toe.
[ afbeelding ]
Yep, die bedoelde ik inderdaadquote:Op zondag 1 september 2013 21:40 schreef Kon-Tiki het volgende:
Ik denk dat deze foto wordt bedoeld?
[ [url=http://web.archive.org/web/20010910154817/http://soapsterren.com/gtst/fotos/gtst-012.jpg]afbeelding[/url] ]
P.S.: Sorry PeterKelder, als ik je hiermee het gras onder je voeten wegmaai.
Super!quote:Op zondag 1 september 2013 21:40 schreef Kon-Tiki het volgende:
Ik denk dat deze foto wordt bedoeld?
[ [url=http://web.archive.org/web/20010910154817/http://soapsterren.com/gtst/fotos/gtst-012.jpg]afbeelding[/url] ]
P.S.: Sorry PeterKelder, als ik je hiermee het gras onder je voeten wegmaai.
Je hebt gelijk. Het waren eerder twee van de meest sympathieke personages. Misschien is het daarom dat ik ze zo belangrijk vond, omdat ze gewoon leuk waren.quote:Op zondag 1 september 2013 21:31 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Harmsen is zeker een hoofdpersonage die er lang in gezeten heeft, maar ik zou hem niet een van de belangrijkste noemen. Meneer Harmsen was eerder een comic relief die af en toe een situatieverandering meemaakte, maar daarna gedurende een jaar een beetje hetzelfde deed:
Als eerste de zeurderige buurman, daarna Arthurs bemoeizuchtige, maar steeds vriendelijker wordende huisbaas, daarna de klungel van AA&F, hotel Dendermonde, het Lorentzcollege en het Scala. Niet minder komisch en zeker uitgegroeid tot een komisch personage.
Anita vind ik wel een centraler personage die ook verschillende stadia heeft doorlopen en ook meegroeide met haar rol en tevens inzetbaar was voor meerdere dingen. Een rebelse tiener die de boel op stelten zet en jongens het hoofd op hol maakt, daarna steeds meer de centrale figuur in de vriendengroep en Huize Koossie. In deze periode was ze ook werkzaam in eerst de Kelder en toen de Cactus. Na hotel Dendermonde vond ik het personage was vervlakken en saaier worden. Temeer omdat ze geen huis meer had en dus altijd aan het werk was en privé weinig meemaakte.
Dit hebben ze met de komst van Scala beter aangepakt, waar ook een woonverblijf onscreen aanwezig was.
De Koning is wel erg GTST hequote:Op zondag 1 september 2013 21:19 schreef SAMBAM het volgende:
[..]
Dat is best een goeie!
Ik heb ooit eens een goede foto van De Koning voorbij zien komen...
Of vergis ik me? Is er een goed shot van alleen het decor?
Het is tenslotte het enige decor, nu het 't oude behang nog heeft, dat 15 jaar aan GTST lading dekt haha.
Ik heb 'm iets vergroot:quote:Op zondag 1 september 2013 21:44 schreef SAMBAM het volgende:
[..]
Super!
Alleen deze is te klein voor een goede afdruk
Dat vind ik niet erg, ik verheug me er al ruim 2 weken opquote:Op zondag 1 september 2013 21:48 schreef Frey het volgende:
Ik heb vakantie, dus als de box er is dan ga ik tekeer hier in het topic.
Toen Ludo nog in De Koning kwamquote:Op zondag 1 september 2013 21:51 schreef Frey het volgende:
[..]
Daar zag Ludo Janine ook voor het eerst.![]()
[ afbeelding ]
Dat waren de Australische schrijvers, in dat stadium was het werk van de Nederlandse schrijvers nog het vertalen en bewerken naar het Nederland van 1991quote:Op zondag 1 september 2013 21:51 schreef luftersel het volgende:
Oja, Daviddie gladjanus
http://www.rtl.nl/soaps/gtst/meerdijk/inwoners/david.xml
'Wanneer Helen zijn eerste opzetje afkeurt wil hij wraak nemen. Hij maakt de broodrooster onklaar, met het doel haar te elektrocuteren.' Wie dit heeft bedacht bij GTST was ook een beetje de weg kwijt hoor.
quote:Op zondag 1 september 2013 21:51 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Toen Ludo nog in De Koning kwam
Kan ook niet andersquote:Op zondag 1 september 2013 21:53 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Dat waren de Australische schrijvers, in dat stadium was het werk van de Nederlandse schrijvers nog het vertalen en bewerken naar het Nederland van 1991
quote:Op zondag 1 september 2013 21:54 schreef Frey het volgende:
[..]
Hier komt hij ook in De Koning.
En hij heeft hier zelfs zijn Ludo tune meegenomen.![]()
![]()
quote:Op zondag 1 september 2013 21:51 schreef luftersel het volgende:
Oja, Daviddie gladjanus
http://www.rtl.nl/soaps/gtst/meerdijk/inwoners/david.xml
'Wanneer Helen zijn eerste opzetje afkeurt wil hij wraak nemen. Hij maakt de broodrooster onklaar, met het doel haar te elektrocuteren.' Wie dit heeft bedacht bij GTST was ook een beetje de weg kwijt hoor.
David Harkema, die werd hier omgedoopt tot David Harkenmaar (aka harkt het geld wel bij elkaar).quote:Op zondag 1 september 2013 21:53 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Dat waren de Australische schrijvers, in dat stadium was het werk van de Nederlandse schrijvers nog het vertalen en bewerken naar het Nederland van 1991
quote:Op zondag 1 september 2013 21:55 schreef roos85 het volgende:
Of je kan een foto van de tango van Ludo en Janine doen
Inderdaad zegquote:Op zondag 1 september 2013 21:54 schreef luftersel het volgende:
[..]
Kan ook niet andersNouja, het leverde in ieder geval wel meer spanning op dan Nina die jaar in jaar uit bedreigd wordt (het wordt een vast ritueel onderhand).
quote:Op zondag 1 september 2013 21:55 schreef Kon-Tiki het volgende:
[..]
[..]
David Harkema, die werd hier omgedoopt tot David Harkenmaar (aka harkt het geld wel bij elkaar).
Die roze streep op die muur, wie dat ooit een goed idee vond. Het irriteert me al 10 jaar....quote:Op zondag 1 september 2013 21:54 schreef Frey het volgende:
[..]
Hier komt hij ook in De Koning.
En hij heeft hier zelfs zijn Ludo tune meegenomen.![]()
![]()
Die roze streep heb ik ook nooit begrepen, maar ik denk dat dat was om de spotjes in de muur te accentueren.quote:Op zondag 1 september 2013 21:58 schreef SAMBAM het volgende:
[..]
Die roze streep op die muur, wie dat ooit een goed idee vond. Het irriteert me al 10 jaar....
Volgens mij krijgt De Koning een nieuw behangetje dit seizoen, dus ein-de-lijk is het weg!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |