Daar heb je gelijk in, mon excuse.quote:Op zondag 1 september 2013 19:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nu begin je weer over compleet iets anders. Jij vond de EU net kut want lastenverzwaringen. Maar de EU schrijft niet voor hoe wij die 3 procent halen.
Het liefst wil ik 20 uur per week werken en het voor de rest naar mijn zin hebben met mijn liefde, familie, vrienden en hobby's.quote:Op zondag 1 september 2013 19:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Maar hoe zie je jezelf hierin eigenlijk, je gaat straks een baan krijgen wat je leuk vindt (hoop ik dan maar) en dan blijf je lekker zitten, elke dag hetzelfde, geen wensen, gewoon brood en water op tafel en dan is 't prima, of wat?
Jij en 7 miljard anderen denk ik.quote:Op zondag 1 september 2013 19:58 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het liefst wil ik 20 uur per week werken en het voor de rest naar mijn zin hebben met mijn liefde, familie, vrienden en hobby's.
Daarom. Zou dat niet veel beter zijn voor ons allen? Economische groei inzetten om minder te werken in plaats van om meer te besteden?quote:Op zondag 1 september 2013 19:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Jij en 7 miljard anderen denk ik.
Je overgrootvader maakte meer uren dan jij nu doet of gaat doen, dus wie zegt dat dit niet zo is?quote:Op zondag 1 september 2013 19:59 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Daarom. Zou dat niet veel beter zijn voor ons allen? Economische groei inzetten om minder te werken in plaats van om meer te besteden?
Het IMF en de Wereldbank gebruiken de crisis in de ontwikkelingslanden om er kapitalistische samenlevingen van te maken met een corrupte kleine topklasse en een enorme hongerlijdende arbeidersklasse.quote:Op zondag 1 september 2013 19:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
In principe niet nee, ik ben er ook niet tegen.
Ik ben enkel tegen die nutteloze lastenverzwaringen, en tegelijkertijd 100 piek gaan uitdelen aan de onderklasse. Waarom in hemelsnaam de crisis gebruiken als verkapt nivelleringsexcuus terwijl we wel andere zaken aan de kop hebben die duizendmaal belangrijker zijn dan de onderbuik van wat schreeuwende remlofjes die aan de broekspijpen van de PvdA trekken met hun geblaat tegen de "1%".
Alleen in Nederland, in de rest van de wereld wordt nog steeds keihard en non-productief gewerkt.quote:Op zondag 1 september 2013 20:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je overgrootvader maakte meer uren dan jij nu doet of gaat doen, dus wie zegt dat dit niet zo is?
36 uur per week zitten we nu op, daar moesten ze vroeger om lachen.
Ik zie er een voorbeeld in dat jij heen en weer zwabbert tussen enerzijds de klassieke parameters voor "succesvol beleid" en anderzijds je afzet tegen die dezelfde klassieke paramaters.quote:Op zondag 1 september 2013 19:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het is vooral hun arbeidsmarkt die muurvast zit. En nee, verder niet een lichtend voorbeeld, maar ik zie ook niet hoe Frankrijk relevant is.
[..]
Ik ben inderdaad tegen consumentisme, maar het is fijn voor mensen als ze tenminste nog een baan hebben en eten op tafel.
De rest van de wereld is dan ook niet opgegroeid met de welvaart die wij hebben, waar Robin zo tegen is. Je kan niet echt verwachten dat een ontwikkelingsland na 10 a 20 jaar kapitalisme op eenzelfde niveau zitten als wij waar we meer dan 300 jaar over gedaan hebben. De huidige uren en manier van werken hebben wij ook pakweg 100 jaar over gedaan, vanaf de introductie van geautomatiseerd produceren.quote:Op zondag 1 september 2013 20:02 schreef Euribob het volgende:
[..]
Alleen in Nederland, in de rest van de wereld wordt nog steeds keihard en non-productief gewerkt.
Robin gaat de politiek in, hi-ha-ho.quote:Op zondag 1 september 2013 20:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik zie er een voorbeeld in dat jij heen en weer zwabbert tussen enerzijds de klassieke parameters voor "succesvol beleid" en anderzijds je afzet tegen die dezelfde klassieke paramaters.
Lijkt mij dat je onder de gegeven omstandigheden kapitalisme toch het beste model vindt, en dat is dan weer inconsistent met je klacht over bubbels en niets leren van het verleden. Om daarna weer bijdrukken van geld toe te juichen volgend op een klacht over bubbels.
Woutertje zou er jaloers op worden.
En je kunt tegelijkertijd niet van een ontwikkelingsland verwachten dat ze de strijd aankunnen gaan met kapitalistische landen die al driehonderd jaar meespelen.quote:Op zondag 1 september 2013 20:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De rest van de wereld is dan ook niet opgegroeid met de welvaart die wij hebben, waar Robin zo tegen is. Je kan niet echt verwachten dat een ontwikkelingsland na 10 a 20 jaar kapitalisme op eenzelfde niveau zitten als wij waar we meer dan 300 jaar over gedaan hebben.
Dat verwacht ik dan ook niet van ze, eerlijk gezegd kan het me geen reet schelen.quote:Op zondag 1 september 2013 20:07 schreef Euribob het volgende:
[..]
En je kunt tegelijkertijd niet van een ontwikkelingsland verwachten dat ze de strijd aankunnen gaan met kapitalistische landen die al driehonderd jaar meespelen.
Dat is ook niet zo gek, wij zijn een volledige tertiaire economie, waar Amerika nog veel meer productie kent.quote:Op zondag 1 september 2013 20:08 schreef Euribob het volgende:
Oh, en ik doelde op een land als Amerika, waar ook veel en non-productief wordt gewerkt in vergelijking met Nederland.
Nee, dat snap ik. Menselijkheid is u vreemd.quote:Op zondag 1 september 2013 20:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat verwacht ik dan ook niet van ze, eerlijk gezegd kan het me geen reet schelen.
Lastig te beoordelen als we niet kunnen bepalen hoe het zou zijn zonder de QE's. Maar als we zien wat er na de grote depressie van vorige eeuw gebeurde is dit beter ja. Afgezien van alle neveneffecten zoals inflatie, een stijgende aandelenmarkt en biljoenen dollars op de balans van de Fed is dit beter dan hyperinflatie, oorlog en andere ellende.quote:Op zondag 1 september 2013 19:51 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Maar hmm, in de VS heeft Q1 Q2 en Q3 toch wel zijn vruchten afgeworpen?
Ik neem het mezelf niet kwalijk dat ik uit een kut gekropen ben die toevallig rondliep in het welvarende deel van deze wereld nee. Dus ik hoef me ook niet te verexcuseren dat anderen niet dat voorrecht hebben. Ik ben geen wereldverbeteraar, ik ben gewoon een profiteur.quote:Op zondag 1 september 2013 20:09 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik. Menselijkheid is u vreemd.
Prima, maar zeik dan ook niet als het een keer niet volledig naar wens is.quote:Op zondag 1 september 2013 20:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik neem het mezelf niet kwalijk dat ik uit een kut gekropen ben die toevallig rondliep in het welvarende deel van deze wereld nee. Dus ik hoef me ook niet te verexcuseren dat anderen niet dat voorrecht hebben. Ik ben geen wereldverbeteraar, ik ben gewoon een profiteur.
Bevalt me eigenlijk wel, terwijl de rest van de wereld zich lekker drukmaakt a la Robin over dingen waar je geen invloed op hebt heb ik gewoon lol.
Het feest is voorbij, in 2020 staat de rente op 8% en is de balans van de fed geimplodeerdquote:Op zondag 1 september 2013 20:09 schreef waht het volgende:
[..]
Lastig te beoordelen als we niet kunnen bepalen hoe het zou zijn zonder de QE's. Maar als we zien wat er na de grote depressie van vorige eeuw gebeurde is dit beter ja. Afgezien van alle neveneffecten zoals inflatie, een stijgende aandelenmarkt en biljoenen dollars op de balans van de Fed is dit beter dan hyperinflatie, oorlog en andere ellende.
Waarom niet?quote:Op zondag 1 september 2013 20:13 schreef Euribob het volgende:
[..]
Prima, maar zeik dan ook niet als het een keer niet volledig naar wens is.
Een lekke band op je auto?quote:Op zondag 1 september 2013 20:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Waarom niet?
Als ik een lekke band krijg op m'n auto dan kanker ik er gewoon op, dan ga ik niet aan de kant van de weg denken hoe vreselijk anderen het hebben in Afrika.
Ja ik leg het wiel altijd bovenop het dak als ik 'm verwisseld heb.quote:
Zo staat het in de handleiding.quote:Op zondag 1 september 2013 20:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja ik leg het wiel altijd bovenop het dak als ik 'm verwisseld heb.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |