Persoonlijk zou ik dat de beste optie vinden, maar waarschijnlijk wil hij dan ook nog een afkoopsomquote:Op maandag 2 september 2013 17:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Gratis laten gaan per vandaag is geen optie? Ben je van hem maar ook zijn salaris af, is wel jammer van de mooie transferopbrengsten deze zomer maar die waren toch een stukje hoger dan verwacht.
quote:Op maandag 2 september 2013 16:36 schreef Knalerwtje het volgende:
Het valt me vies van hem tegen, al was natuurlijk al langer bekend dat voor Toivonen alleen de BV Toivonen belangrijk is.
Oh sorry, ik dacht dat dat jouw stijl van communiceren was: VBL / Het grote PSV-topic #799: Guus Hiddink _O_quote:Op maandag 2 september 2013 17:54 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Goed onderbouwd argument. Je vindt Toivonen een teamplayer?
Dat is het ook, vandaar dat ik je complimenteer.quote:Op maandag 2 september 2013 17:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Oh sorry, ik dacht dat dat jouw stijl van communiceren was: VBL / Het grote PSV-topic #799: Guus Hiddink _O_
Als daar ooit kans op was dan is het dit seizoen welquote:Op zondag 1 september 2013 15:52 schreef ValHallen het volgende:
[..]
De competitie eindigt gewoon met 8 ploegen die gedeeld 1e staan.
quote:Op maandag 2 september 2013 18:01 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Dat is het ook, vandaar dat ik je complimenteer.
Mijn god, daar moet je toch niet aan denken?quote:
Eerst principes tegen Labyad laten varen, nu bij Toivonen. Klasse.quote:Op maandag 2 september 2013 15:52 schreef Dj_Day-V het volgende:
twitter:RikElfrink twitterde op maandag 02-09-2013 om 15:34:52Binnen #PSV wordt overigens nog overwogen om Toivonen, als hij niet weggaat of bijtekent, toch bij #PSV-1 te houden. Later zeker meer. reageer retweet
Als hij weer een beetje in vorm komt en normaal behandeld wordt door Cocu en Brands mag hij van mij de beste basisspeler van PSV worden.quote:Op maandag 2 september 2013 18:11 schreef rubbereend het volgende:
Toivonen mag mooi de beste speler van de JL worden
Toivonen past niet eens in het systeem. Ja, als spits, maar daar voelt meneer zich te goed voor, want de grote Toivonen moet op 10 spelen. Toivonen gooit met dat gezeik niet alleen zijn eigen ruiten in, maar ook die van PSV, en hij lijkt er nog mee weg te komen ook.quote:Op maandag 2 september 2013 18:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als hij weer een beetje in vorm komt en normaal behandeld wordt door Cocu en Brands mag hij van mij de beste basisspeler van PSV worden.
Pure kapitaalvernietiging om één van je betere spelers wegens je zielige chantagepogingen weg te laten rotten in de kelder van het voetbal. Slechtst mogelijk uitkomst, geen transfersom, wél iets van een miljoen aan salaris betalen maar geen gebruik van hem maken. Slecht voor de club, slecht voor de speler en slecht voor het voetbal in het algemeen.
Maar hier wordt het toegejuicht door een stelletje frusties dat zich waarschijnlijk nog PSV-supporter en voetballiefhebber durft te noemen ook. Ik zeg het wel vaker maar zelden heb ik het zo gemeend: zum kotzen!
Dus als iemand een andere mening heeft, mag diegene zich geen PSV supporter en voetballiefhebber noemen?quote:Op maandag 2 september 2013 18:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als hij weer een beetje in vorm komt en normaal behandeld wordt door Cocu en Brands mag hij van mij de beste basisspeler van PSV worden.
Pure kapitaalvernietiging om één van je betere spelers wegens je zielige chantagepogingen weg te laten rotten in de kelder van het voetbal. Slechtst mogelijk uitkomst, geen transfersom, wél iets van een miljoen aan salaris betalen maar geen gebruik van hem maken. Slecht voor de club, slecht voor de speler en slecht voor het voetbal in het algemeen.
Maar hier wordt het toegejuicht door een stelletje frusties dat zich waarschijnlijk nog PSV-supporter en voetballiefhebber durft te noemen ook. Ik zeg het wel vaker maar zelden heb ik het zo gemeend: zum kotzen!
Het mes snijdt natuurlijk aan 2 kanten. Hij heeft al aangegeven niet bij te tekenen. Dus voor wat betreft kapitaalvernietiging ben ik het niet met je eens. Sterker nog, als zijn concurrent op die positie gelijkwaardig is, dient die te spelen. Zo bouw je eventueel kapitaal op.quote:Op maandag 2 september 2013 18:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je mag jezelf noemen wat je wilt, het is een vrij land, ik vind het alleen triest dat iets wat slecht is voor club, speler en het voetbal in het algemeen wordt toegejuicht door mensen die pretenderen juist het beste voor te hebben met de club (en in mindere mate de speler en de sport).quote:Op maandag 2 september 2013 18:47 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dus als iemand een andere mening heeft, mag diegene zich geen PSV supporter en voetballiefhebber noemen?
Die blessure heeft er geen kont mee te maken, het is nieuw beleid dat door Marcel is ingezet. Of bijtekenen, of verkocht worden of Jong PSV. Had Toiboi het hele seizoen gespeeld dan was de situatie niet anders geweest.quote:Vergeet niet dat Toivonen vorig seizoen voor een groot deel gemist heeft door een blessure (die hij nog tijdens een interland of de training ervan opliep). Als hij ietwat hart voor de club had, had hij gewoon zijn contract open laten breken en laten verlengen met 1 seizoen, gewoon ter compensatie voor het verloren seizoen. Maar Toivonen denkt alleen aan zijn eigen dikke kop. Niks mis mee, maar dan doet PSV iets, wat meneer Toivonen allang aan zag komen, hem in jong PSV zetten. Daar is dan dus ook niks mis mee. Ik vind het niet verwonderlijk dat de clubs niet in de rij staan voor hem. Voetbaltechnisch en puur qua talent is er niet veel mis mee. Maar qua persoon daarentegen???
Als hij op sportieve gronden buiten de basiself of de selectie valt hoor je mij niet. Maar iemand degraderen naar het 2e elftal omdat hij niet bijtekent is kapitaalvernietiging ja. Enerzijds omdat je zo zijn marktwaarde verlaagt omdat hij zich niet kan laten zien en anderzijds omdat zijn dikke salaris elke maand gewoon betaald wordt zonder dat daar een sportieve prestatie tegenover staat waar de club wat aan heeft.quote:Op maandag 2 september 2013 19:00 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Het mes snijdt natuurlijk aan 2 kanten. Hij heeft al aangegeven niet bij te tekenen. Dus voor wat betreft kapitaalvernietiging ben ik het niet met je eens. Sterker nog, als zijn concurrent op die positie gelijkwaardig is, dient die te spelen. Zo bouw je eventueel kapitaal op.
Er zijn nogal wat mensen die hem dat wél verwijten helaas.quote:Anderzijds staat hij gewoon in zijn recht. Hij heeft zijn contract uitgediend en gaat na dit seizoen waarschijnlijk naar een leuke club. Je kunt hem niet verwijten dat hij niet bijtekent of niet naar Norwich gaat. Ik laat me ook niet dwingen.
Het is voor de club niet slecht om Toivonen buiten het eerste te laten. Hij kan helemaal niet uit de voeten als CM en met een echte ACM spelen we niet meer. Als spits is hij te beperkt in het systeem van Cocu.quote:Op maandag 2 september 2013 19:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je mag jezelf noemen wat je wilt, het is een vrij land, ik vind het alleen triest dat iets wat slecht is voor club, speler en het voetbal in het algemeen wordt toegejuicht door mensen die pretenderen juist het beste voor te hebben met de club (en in mindere mate de speler en de sport).
Natuurlijk wel. Als hij het hele seizoen had gespeeld en daarbij ook zij niveau van het jaar daarvoor had gehaald, dan was hij waarschijnlijk vertrokken naar een club waarvan hij vindt dat die bij zijn stand hoort. Waarschijnlijk een subtopper in een grote competitie met een kleine kans op CL.quote:Die blessure heeft er geen kont mee te maken, het is nieuw beleid dat door Marcel is ingezet. Of bijtekenen, of verkocht worden of Jong PSV. Had Toiboi het hele seizoen gespeeld dan was de situatie niet anders geweest.
Wie zegt dat de initiële keuze om zo te handelen niet is ingegeven door sportieve motieven? Als je aan een nieuw elftal gaat bouwen vind ik het niet gek dat je een speler die op een sleutelpositie speelt en waarvan je weet dat hij na een jaar vertrekt, liever niet meer opstelt. Dat wordt nog versterkt op het moment dat die betreffende speler het beste tot zijn recht komt op een positie die onder de nieuwe trainer simpelweg niet meer bestaat. Toivonen is een 10, en PSV speelt niet meer met een aanvallende middenvelder die achter de spitsen speelt (al lijkt Wijnaldum dat nog niet helemaal door te hebben...). Het sportieve aspect kan hier dus wel degelijk meespelen.quote:Als hij op sportieve gronden buiten de basiself of de selectie valt hoor je mij niet. Maar iemand degraderen naar het 2e elftal omdat hij niet bijtekent is kapitaalvernietiging ja. Enerzijds omdat je zo zijn marktwaarde verlaagt omdat hij zich niet kan laten zien en anderzijds omdat zijn dikke salaris elke maand gewoon betaald wordt zonder dat daar een sportieve prestatie tegenover staat waar de club wat aan heeft.
Voor zijn blessure, dat is inmiddels een jaar geleden. Na zijn blessure en in de afgelopen weken heeft hij alleen maar laten zien dat hij een ongeïnteresseerde zak hooi is. Hij zorgt voor onrust op en rond het veld, heel het land kotst hem uit om zijn onsportieve gedrag en als voetballer is hij hopeloos beperkt. Ja, hij is de beste kopper van de Eredivisie (samen met de Jong), maar dat is het dan ook. In het systeem dat Cocu wil spelen is hij waardeloos.quote:Toivonen was voor zijn blessure een van de belangrijkste spelers van PSV en tot nu toe heeft nog niemand laten zien dat ze die rol over kunnen nemen. Dan vind ik het erg dom om op voorhand al te zeggen dat hij niet meer mee mag doen. Met zo'n jonge en smalle selectie al helemaal.
Ik verwijt hem niks, maar ik vind ook niet dat we hem dan maar op moeten stellen om hem een plezier te doen. Ik vind dat hij vooral een hele domme keuze maakt. Bij Norwich had hij wekelijks kunnen spelen in een sterke competitie tegen een hoger salaris. Dan had hij zich naar de subtop van Engeland kunnen knokken, want de Premier League is voor hem gemaakt. Dan had hij naar het WK gekund (als Zweden zich kwalificeert) en had hij volgend seizoen of het jaar daarna zijn droomtransfer kunnen maken.quote:Er zijn nogal wat mensen die hem dat wél verwijten helaas.
En systemen veranderen nooit gedurende een seizoen of een wedstrijd, dat weten we allemaal... Bovendien haal je het sportieve (waar ik ook vind dat de keuze om hem niet op te stellen dom is maar goed, dat is allemaal nogal subjectief) en het financiële door elkaar. Financieel is het wanbeleid, hem degraderen kost alleen maar geld zonder dat er een sportieve prestatie van waarde tegenover staat.quote:Op maandag 2 september 2013 19:44 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Het is voor de club niet slecht om Toivonen buiten het eerste te laten. Hij kan helemaal niet uit de voeten als CM en met een echte ACM spelen we niet meer. Als spits is hij te beperkt in het systeem van Cocu.
Daar ging het niet om, het ging erom dat 'bijtekenen, vertrekken of Jong PSV' ook zonder zijn blessure van kracht zou zijn geweest. Het werd gebracht alsof PSV hem nu zo behandeltquote:Natuurlijk wel. Als hij het hele seizoen had gespeeld en daarbij ook zij niveau van het jaar daarvoor had gehaald, dan was hij waarschijnlijk vertrokken naar een club waarvan hij vindt dat die bij zijn stand hoort. Waarschijnlijk een subtopper in een grote competitie met een kleine kans op CL.
Brands was vrij duidelijk in zijn uitspraken: spelers moeten bijtekenen, vertrekken of Jong PSV omdat de club niet wil dat ze gratis de deur uit lopen. Dat zijn zijn letterlijke uitspraken, puur financieel dus. En ja, voor elke speler die niet opgesteld wordt 'kan' het sportieve aspect meespelen.quote:Wie zegt dat de initiële keuze om zo te handelen niet is ingegeven door sportieve motieven? Als je aan een nieuw elftal gaat bouwen vind ik het niet gek dat je een speler die op een sleutelpositie speelt en waarvan je weet dat hij na een jaar vertrekt, liever niet meer opstelt. Dat wordt nog versterkt op het moment dat die betreffende speler het beste tot zijn recht komt op een positie die onder de nieuwe trainer simpelweg niet meer bestaat. Toivonen is een 10, en PSV speelt niet meer met een aanvallende middenvelder die achter de spitsen speelt (al lijkt Wijnaldum dat nog niet helemaal door te hebben...). Het sportieve aspect kan hier dus wel degelijk meespelen.
Laten we nou vooral kopkracht tekort komen in Cocu's tot nog toe vrij waardeloze systeem...quote:Voor zijn blessure, dat is inmiddels een jaar geleden. Na zijn blessure en in de afgelopen weken heeft hij alleen maar laten zien dat hij een ongeïnteresseerde zak hooi is. Hij zorgt voor onrust op en rond het veld, heel het land kotst hem uit om zijn onsportieve gedrag en als voetballer is hij hopeloos beperkt. Ja, hij is de beste kopper van de Eredivisie (samen met de Jong), maar dat is het dan ook. In het systeem dat Cocu wil spelen is hij waardeloos.
Iemand opstellen om hem een plezier te doen is net zo achterlijk als iemand verbannen naar het tweede elftal omdat hij niet bijtekent, volgens mij pleit ook niemand daarvoor...quote:Ik verwijt hem niks, maar ik vind ook niet dat we hem dan maar op moeten stellen om hem een plezier te doen. Ik vind dat hij vooral een hele domme keuze maakt. Bij Norwich had hij wekelijks kunnen spelen in een sterke competitie tegen een hoger salaris. Dan had hij zich naar de subtop van Engeland kunnen knokken, want de Premier League is voor hem gemaakt. Dan had hij naar het WK gekund (als Zweden zich kwalificeert) en had hij volgend seizoen of het jaar daarna zijn droomtransfer kunnen maken.
En PSV heeft een jaar salaris voor hem betaald zonder daar iets voor terug te zien. Je bevestigt dus weer eens wat ik al zei: slecht voor de club, slecht voor de speler en slecht voor de sport in het algemeen.quote:Met zijn huidige keus heeft hij dadelijk 2 jaar niet op niveau gespeeld, mist hij zeker het WK en kan hij volgend jaar alsnog aan de slag bij een club van het kaliber Norwich, want de Europese subtop zit dan echt niet op hem te wachten.
Was toch gratis dus boeiend. Massa's spelers herstellen nooit helemaal van een zware blessure.quote:Op maandag 2 september 2013 21:20 schreef RijstNatie het volgende:
jezus wat is die zanka slecht bij jong psv
Gratis? Dacht dat hij een miljoen of 3 kostte.quote:Op maandag 2 september 2013 21:22 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Was toch gratis dus boeiend. Massa's spelers herstellen nooit helemaal van een zware blessure.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |