quote:Op donderdag 29 augustus 2013 16:46 schreef Inscriviti het volgende:
Nadeel van die dingen is wel dat als je crashed, je overlevingskans nihil is
Lijkt me een marteling.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:11 schreef Revolution-NL het volgende:
Mijn zusje rijd 50.000km per jaar met de Swift
Swifts ook nietquote:Op donderdag 29 augustus 2013 17:45 schreef klawie het volgende:
In een polo wil je ook niet zitten hoor als je een ongeluk maakt
Ik zou gaan voor de swift
swift met 1 liter.. is dat uberhaubt vooruit te branden?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:11 schreef Revolution-NL het volgende:
Mijn zusje heeft een Swift 1.0 uit 1996. Ze rijd gemiddeld op een tank 1:18. Wij hebben een Swift 1.3 en die rijdt gemiddeld tussen de 1:15 en 1:17 maar is wel een stukje pittiger. Mijn zusje rijd 50.000km per jaar met de Swift tegen minimale kosten.
Daarnaast kosten ze amper wat in de wegenbelasting en zijn ze erg betrouwbaar. Let wel op roest, zeker modellen van voor 1998 zijn hier gevoelig voor. De 1.3 na 1998 valt wel in een iets hogere klasse voor de wegenbelasting.
55pk bij 750kg is niet veel vermogen maar er zijn tegenwoordig B en C segmenters die het met een beroerdere PK/KG verhouding moeten doen. Tot de 110 is er goed mee te rijden, daarboven merk je dat er niet heel veel pk's onder de kap liggen. Doordat het een driecilinder is heeft het motortje al wel lekker vlot zijn koppel.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
swift met 1 liter.. is dat uberhaubt vooruit te branden?
pfft doe mij dan maar een 1.9 SDI blok van VWquote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:43 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
55pk bij 750kg is niet veel vermogen maar er zijn tegenwoordig B en C segmenters die het met een beroerdere PK/KG verhouding moeten doen. Tot de 110 is er goed mee te rijden, daarboven merk je dat er niet heel veel pk's onder de kap liggen. Doordat het een driecilinder is heeft het motortje al wel lekker vlot zijn koppel.
Alleen betaal je dan dik 100 euro wegenbelasting per maand ipv 10 euroquote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
pfft doe mij dan maar een 1.9 SDI blok van VW![]()
lopen 1:22
met 30dkm / jaarquote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:47 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Alleen betaal je dan dik 100 euro wegenbelasting per maand ipv 10 euro
Dan is je voordeel van diesel snel weg en houd je hoge vaste kosten over ook als je niet veel meer rijd.
Idd. Wordt altijd over het hoofd gezien helaas..quote:Op donderdag 29 augustus 2013 17:58 schreef Hyperdude het volgende:
Heb je al nagedacht over een parkeervergunning?
Of hoeft dat niet in het deel van Adam waar jij woont?
Honda Civic (station en 5-deurs zijn goedkoper dan de 3-deurs) met 1.5 VTEC-E blokkie.
Unkaputtbar. en zuunig.
Zoiets dus: http://www.autowereld.nl/(...)6400723/details.html
Civic of het feit dat je een parkeervergunning moet hebben?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 19:21 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Idd. Wordt altijd over het hoofd gezien helaas..
Woon in Amstelveen, gratis parkeerplaatsen zijn aanwezig.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 17:58 schreef Hyperdude het volgende:
Heb je al nagedacht over een parkeervergunning?
Of hoeft dat niet in het deel van Adam waar jij woont?
Honda Civic (station en 5-deurs zijn goedkoper dan de 3-deurs) met 1.5 VTEC-E blokkie.
Unkaputtbar. en zuunig.
Zoiets dus: http://www.autowereld.nl/(...)6400723/details.html
Jazeker, Swift heb ik al eens eerder gehad, nooit veel onderhoud nodig gehad. Polo geen ervaring mee, maar volgens mij zijn onderdelen van volkswagen ook niet echt duur.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 19:26 schreef jitzzzze het volgende:
En heeft TS al nagedacht over onderhoud & verzekering?
Bedankt voor je reactie, rijdt ze ook langere stukken 120 op de snelweg? Of is het vooral kleinere afstanden? Ik heb al eens een swift 1.3 gehad. Best wel pittige auto, maar op de snelweg vond ik het toch iets minder prettig.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:11 schreef Revolution-NL het volgende:
Mijn zusje heeft een Swift 1.0 uit 1996. Ze rijd gemiddeld op een tank 1:18. Wij hebben een Swift 1.3 en die rijdt gemiddeld tussen de 1:15 en 1:17 maar is wel een stukje pittiger. Mijn zusje rijd 50.000km per jaar met de Swift tegen minimale kosten.
Daarnaast kosten ze amper wat in de wegenbelasting en zijn ze erg betrouwbaar. Let wel op roest, zeker modellen van voor 1998 zijn hier gevoelig voor. De 1.3 na 1998 valt wel in een iets hogere klasse voor de wegenbelasting.
Zijn net iets minder zuinig als de swift en toch wat zwaarder waardoor ze iets meer MRB kosten.quote:
Er is natuurlijk geen garantie dat je weer een auto treft waar je niks aan hoeft te doen.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 19:40 schreef Johan_Haas_ het volgende:
[..]
Jazeker, Swift heb ik al eens eerder gehad, nooit veel onderhoud nodig gehad. Polo geen ervaring mee, maar volgens mij zijn onderdelen van volkswagen ook niet echt duur.
Civicquote:Op donderdag 29 augustus 2013 19:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Civic of het feit dat je een parkeervergunning moet hebben?
Parkeergezeik heeft mij uit Amsterdam verdreven.
Ze reed er een jaar lang 190km per dag mee, snelweg bij 110kmph. (is een stuk zuiniger dan 120, zeker met een 1.0)quote:Op donderdag 29 augustus 2013 19:41 schreef Johan_Haas_ het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie, rijdt ze ook langere stukken 120 op de snelweg? Of is het vooral kleinere afstanden? Ik heb al eens een swift 1.3 gehad. Best wel pittige auto, maar op de snelweg vond ik het toch iets minder prettig.
[..]
Zijn net iets minder zuinig als de swift en toch wat zwaarder waardoor ze iets meer MRB kosten.
Volgens de verbruik reports van de autoweek.
Dit dus, en koop mijn wagen. Al het groot onderhoud is allemaal al gedaan!quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 18:13 schreef Sparqq het volgende:
Staar je niet te blind op zuinig, je gaat maar 500km per maand rijden.
Bij 1:10 is dat 92 euro benzine geld. Onderhoud, wegenbelasting, verzekering en afschrijving spelen een grotere rol.
Kijk bij aankoop dus naar de banden, remmen, APK, distriebutieriem, dat zijn allemaal aardige kosten posten als het allemaal op korte termijn moet.
Dat inderdaad, die 1.3 moet makkelijk 1 op 17/18 halen. De Corsa is stukken minder betrouwbaar.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 17:45 schreef klawie het volgende:
In een polo wil je ook niet zitten hoor als je een ongeluk maakt
Ik zou gaan voor de swift
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuw:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En 5 sterren zegt ook niet alles, in een moderne auto zeg maar dag tegen je beentjes. Kan je dus nagaan hoe dat gaat met zo’n oud, onveilig, inmiddels illegaal om nieuw te verkopen barrel:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volvo is trouwens eindbaas. Let op dat dit over 5 sterren toyota's gaat, kan je nagaan wat er gebeurt in een 2 ster Japans koekblik van 1000kg minder.
Je voetruimte in een volvo:
Je voetruimte in een toyota:
Dat is nog los van het feit dat je door ABS en ESP in een moderne auto uberhaupt minder snel een auto ongeluk hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Begrijp me niet verkeerd, ik zou liever in een oude mini rijden, dan in een golf. Maar van oude auto’s blijft niets over in een ongeluk:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.![]()
Ja en ze roesten als een malle.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 19:40 schreef eXplorer1 het volgende:
Skoda felicia, polo 1.3 blok en is aardig ruim. Alleen zal iedereen je uitlachen, maar je vind ze in goede staat met 1000 euro![]()
Die van mij staat te koop, ruim binnen budget en goedkoop in bezit;
V&A / [TK] Peugeot 205 1.1 Accent U9 1992 Wit![]()
Roadtrip, bedankt voor je posts, iets wat ik zeker ga meenemen in de aanschaf van een nieuwe auto. Twijfel nu erg tussen een opel corsa 1.2 vanaf 2000. 3 ster score in NCAP en een Honda civic V tech![]()
http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr
en een mooie honda
Bod van 600 euro is laatste al akkoord meeHeb nog gelowballed op 450
Opels hebben 4 tot 5 eigenaren gehad, honda maar 1![]()
![]()
Ik rij 1:24 met een Renault Twingo 1.2 benzine uit 1998.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
pfft doe mij dan maar een 1.9 SDI blok van VW![]()
lopen 1:22![]()
![]()
Op de autobaan? welk model is het precies?quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:55 schreef Robuustheid het volgende:
[..]
Ik rij 1:24 met een Renault Twingo 1.2 benzine uit 1998.![]()
De swift in een crash
De veiligste auto is op het moment de elektrischeTesla Model S. Wat een prachtige auto is dat ook![]()
http://www.autoweek.nl/verbruik/10347/renault-twingo-1998quote:Op vrijdag 6 september 2013 01:00 schreef Johan_Haas_ het volgende:
[..]
Op de autobaan? welk model is het precies?
En ik heb 600 euro voor die auto betaald![]()
![]()
Ik heb 3 jaar in een polo sdi gereden met 1/24, en makkelijk haalbaarquote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:47 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Alleen betaal je dan dik 100 euro wegenbelasting per maand ipv 10 euro
Dan is je voordeel van diesel snel weg en houd je hoge vaste kosten over ook als je niet veel meer rijd. De PK/KG verhouding van een SDI is meestal nog beroerder als die van een 1.0 Swift
In de praktijk over een hele tank 1:22 met een SDI gaat je trouwens niet makkelijk lukken hoor. Dat haal ik zelfs amper met mijn 1.2TDI. Tussen de 1:18 en 1:20 lijkt mij realistischer
![]()
![]()
Inderdaad, heb zelf begin dit jaar ook een Starlet uit 1996 gekocht. Na zo'n 11.000 km gereden te hebben, ben ik er nog steeds tevreden mee.quote:
Hij rijdt gemiddeld (heb elke tankbeurt bijgehouden i.c.m. het aantal gereden km's) 1:15,8, relatief zuinig dus. Laatst naar de garage gebracht voor een onderhoudsbeurt. Met 60 euro was ik al klaar. Starlets schijnen niet kapot te krijgen te zijn!![]()
Belasting bedraagt 19 euro per maand, dus kun je ook weinig van zeggen. Nadeel van de starlet: gezien hij zo licht is, mag je op de snelweg nog wel eens wat bijsturen in het geval van harde winden/storm.![]()
Ik zit ook nu na zo'n volvo te kijken, iets minder zuinig, 1 op 10 apk erop en minder MRB. Maar ben bang voor veel onderhoud. Iemand daar ervaring mee?![]()
mooie auto maar oud en dan zijn auto's niet echt betrouwbaar meerquote:Op maandag 9 september 2013 23:21 schreef Johan_Haas_ het volgende:
Ik zit ook nu na zo'n volvo te kijken, iets minder zuinig, 1 op 10 apk erop en minder MRB. Maar ben bang voor veel onderhoud. Iemand daar ervaring mee?![]()
Dat haalt alleen een Twingo diesel en die waren er in die jaren nog niet.quote:Op vrijdag 6 september 2013 01:00 schreef Johan_Haas_ het volgende:
[..]
Op de autobaan? welk model is het precies?
Een 1.2 haalt met 90 km/u op zijn hoogst 1:17.
Is een ouderwetse 8 klepper.
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2013 02:24:28 ]![]()
Waarom wil je niet geloven dat ik 1 op 24 haal na verschillende ritten met totaal 530 km? Rustig rijden scheelt veel. Tip: achter vrachtwagen blijven hangen scheelt nog veel meer.quote:Op dinsdag 10 september 2013 02:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat haalt alleen een Twingo diesel en die waren er in die jaren nog niet.
Een 1.2 haalt met 90 km/u op zijn hoogst 1:17.
Is een ouderwetse 8 klepper.
http://www.autoweek.nl/verbruik/10347/renault-twingo-1998![]()
Tip: Ik zou wel een lang touw nemen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:43 schreef Robuustheid het volgende:
Tip: achter vrachtwagen blijven hangen scheelt nog veel meer.![]()
Nou ja, je geloofde niet dat het kon. Je bent welkom om met mij mee te rijden. Met een auto van 15 jaar oud die ik gekocht heb voor 600 euro, haal je echt wel 1 op 24 als je zuinig en rustig rijdt. Uitrollen waar mogelijk.quote:Op dinsdag 10 september 2013 23:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Tip: Ik zou wel een lang touw nemen.![]()
![]()
Audi S8, mooi bakkie voor je en met een beetje geluk rij je 1:10 :p
Ik zou voor een oude polo of golf gaan, lekker degelijk en behoorlijk zuinig
Mijn oude Golf 3 1.8 reed met gemak 1:14-15 op de snelwegIn Africa after every 60 seconds a minute passes...![]()
Ik zou een Ford Focus 1.6 aanraden. Maar weet niet of je dat met 1500 red voor een net exemplaar. Dat wordt dan of heel goed zoeken of net ietsjes meer erbij leggen.![]()
Carisma, wil je die van mij overnemen? Ik zoek een onveilige, snelle en onbetrouwbare vervanger ervoor.Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"![]()
Toyota Corolla!
Deze bijvoorbeeld! V&A / [TK]Toyota Corolla 1996 1.6GXI Airco Airbag el ramen Stuurbekr.
Net an 1000 kilo, vlot, luxe, en best zuinig (1:15 gemiddeld)Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
Forum Opties Forumhop: Hop naar: