abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 augustus 2013 @ 22:51:14 #251
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_130616522
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 22:40 schreef Polyfemos het volgende:

[..]

Echter lijkt het mij wel beter om de VS als vriend te hebben in plaats van Rusland of China.

Oke, die noordelijke pijplijn is dus belangrijk voor Europa ( vooral duitsland) en Rusland. Maar wat zijn verder de voordelen om de VS als bondgenoot te hebben behalve militair? En gaan we dan ook zien dat wanneer (volgens het artikel) de VS hun eigen energie kan opwekken... europa geen schoothondje meer is en niet meer soldaatjes moet sturen om de olie-oorlogen te ondersteunen?
Amerika zal zich inderdaad, door hun eigen energievoorziening, gaan terugtrekken als wereldpolitie waardoor Europa weer de kans krijgt om hun imperialisme te hervatten. Ik zie dan ook binnen 10 jaar jonge FOK!ers aan de frontlinie staan om "onze belangen" te beschermen.
De EU wordt de anti-VS van de 21ste eeuw.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_130616600
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 22:50 schreef theunderdog het volgende:
Waar zijn we toch in godsnaam mee bezig? Willen wij gewoon oorlog met Syrie, Rusland en China ofzo?
Ik weet niet, ik ben aan de hik iig, en dat ben ik niet vaak...
Wat werkt: Met hoofd omlaag kleine slokjes drinken

[ Bericht 4% gewijzigd door Ryan3 op 29-08-2013 23:06:13 ]
I´m back.
pi_130616676
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 22:51 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Amerika zal zich inderdaad, door hun eigen energievoorziening, gaan terugtrekken als wereldpolitie waardoor Europa weer de kans krijgt om hun imperialisme te hervatten. Ik zie dan ook binnen 10 jaar jonge FOK!ers aan de frontlinie staan om "onze belangen" te beschermen.
Die frontlinie zal met een beetje geluk aanvankelijk in de thuislanden zijn.
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_130616730
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 22:51 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Dan kunnen we weer een nieuw Nederlands-Indie stichten. Hoeft Rutte 2 ook niet te bezuinigen (8>

Brussel |:(

Beter sluiten we een pact met Duitsland, Noorwegen, Finland en Zweden. De rest mag opdonderen ! w/
pi_130616911
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 22:54 schreef Polyfemos het volgende:

[..]

Dan kunnen we weer een nieuw Nederlands-Indie stichten. Hoeft Rutte 2 ook niet te bezuinigen (8>

Brussel |:(

Beter sluiten we een pact met Duitsland, Noorwegen, Finland en Zweden. De rest mag opdonderen ! w/
Deze man begrijpt het helemaal! Hulde!
w/
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_130616940
Een speech van Obama uit 2002 tegen de Irak oorlog. Een paar interessante quotes:

quote:
I don't oppose all wars. What I am opposed to is a dumb war. What I am opposed to is a rash war. What I am opposed to is the cynical attempt by Richard Perle and Paul Wolfowitz and other armchair, weekend warriors in this administration to shove their own ideological agendas down our throats, irrespective of the costs in lives lost and in hardships borne.

That's what I'm opposed to. A dumb war. A rash war. A war based not on reason but on passion, not on principle but on politics.
quote:
I know that an invasion of Iraq without a clear rationale and without strong international support will only fan the flames of the Middle East, and encourage the worst, rather than best, impulses of the Arab world, and strengthen the recruitment arm of al-Qaeda.
quote:
You want a fight, President Bush? Let's fight to make sure our so-called allies in the Middle East, the Saudis and the Egyptians, stop oppressing their own people, and suppressing dissent, and tolerating corruption and inequality, and mismanaging their economies so that their youth grow up without education, without prospects, without hope, the ready recruits of terrorist cells.

You want a fight, President Bush? Let's fight to wean ourselves off Middle East oil through an energy policy that doesn't simply serve the interests of Exxon and Mobil.
http://usliberals.about.c(...)s/a/Obama2002War.htm
Incelfrikandel
pi_130616967
Imperialisten 8-)
pi_130617053
Soms krijg ik het idee dat Al Qaida en Amerika gewoon vrienden zijn, overal waar Al Qaida zit komt Amerika de boel afbreken.
pi_130617083
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 22:58 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Een speech van Obama uit 2002 tegen de Irak oorlog. Een paar interessante quotes:

[..]

[..]

[..]

Ja, toen was-ie nog geen president...
I´m back.
pi_130617236
Het wordt een fascinerend tijd voor de toeschouwer. Huidige langdurig economische crisis geleidelijk overgaat in het probleem van vergrijzing, wat grote onrust veroorzaakt in landen die niet voorbereid zijn (Zuid-Europa). Daarbovenop de aankomende energiecrisis. De oude weelde komt voorlopig niet terug, maar hopelijk valt de schade voor Nederland mee.
pi_130617275
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 23:00 schreef De_Ilias het volgende:
Soms krijg ik het idee dat Al Qaida en Amerika gewoon vrienden zijn, overal waar Al Qaida zit komt Amerika de boel afbreken.
Dat zijn ze ook he.

Je hebt toch wel door dat de VS maar ook Israel Al-Qaida en vollop aan het steunen is in Syrie?
  donderdag 29 augustus 2013 @ 23:03:46 #262
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130617290
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 23:00 schreef De_Ilias het volgende:
Tjonge, kreeg je echt dat 'idee'?
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 23:04:11 #263
132191 -jos-
Money=Power
pi_130617320
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 22:58 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dit komt behoorlijk overeen met zijn interview van gisteravond hoor. Wat is je punt?

quote:
Propaganda vs. self-censorship: Syria’s virtual civil war

“Actually, some of the regional TV stations such as Aljazeera use footage posted by local activists on social media because the channels do not have reporters on the ground.”

Another issue is how easily video coming out of Syria is manipulated – often times both sides will use the same video but frame it completely differently to depict different stories.

“Government forces might claim an explosion is the result of foreign terrorists’ activity, rebels might claim it was the righteous work of a Syrian freedom fighter,” wrote Mashable’s Alex Fitzpatrick, in a 2012 article titled, “Social Media Becoming Online Battlefield in Syria.”
http://globalnews.ca/news(...)s-virtual-civil-war/
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_130617436
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 23:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat zijn ze ook he.

Je hebt toch wel door dat de VS maar ook Israel Al-Qaida en vollop aan het steunen is in Syrie?
Op wat voor manier steunt Amerika de Al Qaida rebellen? Ik weet wel dat de FSA steun krijgt, maar dat is een wereld van verschil. FSA en Alqaida staan ideologisch absoluut niet op 1 lijn, en ongetwijfeld zullen zij na de val van Assad een andere oorlog met elkaar voeren.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 23:06:23 #265
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130617446
quote:

[..]

[..]

[..]

Toen hij 'gekozen ( :') )' was (omdat hij zwart was) (terwijl ron paul had moeten winnen maar dat terzijde) heeft hij even in een klein kantoortje gezeten met een paar mannen in pak om hem heen, toen ging er een videoband in een klein tvtje waar de grassy knoll op te zien is en kreeg obama vervolgens te horen "meewerken en anders weet je wat er gebeurd"

:)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_130617477
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 23:04 schreef -jos- het volgende:

[..]

Dit komt behoorlijk overeen met zijn interview van gisteravond hoor. Wat is je punt?

[..]

http://globalnews.ca/news(...)s-virtual-civil-war/
Dat interview van gisteren heb ik gemist dan. Ik vind het echter wel komisch dat Obama precies dezelfde kritiek krijgt(buiten beschouwing gelaten dat dit terecht of onterecht is) als zijn kritiek op Bush. Beetje omgekeerde wereld :)
Incelfrikandel
pi_130617562
quote:

[..]

[..]

Tsja, hij bedoelde het ooit goed. Idealistisch en alles, maar het lijkt alsof een mysterieuze kracht de idealen van de US presidenten altijd uitblaast.

[..]

pi_130617601
Nog nodig om de popcorn & Bier gereed te houden of maar verder gaan met COD
  donderdag 29 augustus 2013 @ 23:11:11 #269
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130617712
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 23:08 schreef theNull het volgende:
cod
pi_130617753
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 23:08 schreef theNull het volgende:
Vanwege de vertraging in de UK (Cameron holde zichzelf en zijn steun voorbij), kun je gerust verder gaan met COD.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 23:13:25 #271
132191 -jos-
Money=Power
pi_130617831
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 23:06 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Dat interview van gisteren heb ik gemist dan. Ik vind het echter wel komisch dat Obama precies dezelfde kritiek krijgt(buiten beschouwing gelaten dat dit terecht of onterecht is) als zijn kritiek op Bush. Beetje omgekeerde wereld :)
Ik zou zeggen. Kijk welke oorlogen Bush allemaal gestart is en vervolgens welke oorlogen Obama gestart is. Ik weet het antwoord zelf eigenlijk ook niet maar het beleid van Obama is wel degelijk heel anders dan dat van Bush.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_130618020
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 23:06 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Op wat voor manier steunt Amerika de Al Qaida rebellen? Ik weet wel dat de FSA steun krijgt, maar dat is een wereld van verschil. FSA en Alqaida staan ideologisch absoluut niet op 1 lijn, en ongetwijfeld zullen zij na de val van Assad een andere oorlog met elkaar voeren.
Door saudi arabie toelaten met het bevoorraden van al die extremisten in Syrië. Door het toelaten dat Turkije door die extremisten als thuisbasis wordt gebruikt tegen de Koerden. Dat je dit niet weet met die vlag van je :')
pi_130618337
TiloJung twitterde op donderdag 29-08-2013 om 23:19:40 Obama is willing to intervene in Syria alone, says @nytimes http://t.co/W9UmGOyEIk Damn. reageer retweet
pi_130618427
Alleingang, heet dat, gewoonlijk alleen toegeschreven aan de Duitsers, dacht ik.
I´m back.
pi_130618469
Tjah, Obama kan geen enkele kant meer op wil hij geen gezichtsverlies lijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')