abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130613475
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 21:54 schreef betyar het volgende:
Denemarken _O_ _O_
Heb ik iets gemist? Wat heeft Denemarken gedaan?
Incelfrikandel
pi_130613505
Denemarken :')

Bruine arm bij Barry :')
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  donderdag 29 augustus 2013 @ 21:56:58 #228
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130613529
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 21:55 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Heb ik iets gemist? Wat heeft Denemarken gedaan?
quote:
Denemarken steunt aanval op Syrië
Gepubliceerd: 29 aug 2013 19:05 Laatste update: 29 aug 2013 19:06 Algemeen
Denemarken is bereid een militaire interventie in Syrië te steunen, ook als de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties daar geen toestemming voor geeft. Dat heeft de Deense premier Helle Thorning-Schmidt donderdag gezegd.
Volgens Thorning-Schmidt heeft Denemarken zijn 'trouwste bondgenoten' laten weten dat als het traject via de VN spaak loopt, 'Denemarken bereid is alternatieve opties te overwegen'. De premier voegde er aan toe dat Denemarken vooralsnog geen verzoek van een van zijn bondgenoten heeft ontvangen.

Denemarken heeft de afgelopen jaren bijdrages geleverd aan de militaire missies in Irak, Afghanistan, Libië en Mali.
http://www.nieuws.nl/alge(...)eunt-aanval-op-Syrie
pi_130613583
Denemarken. :') Wat zijn we toch aan 't doen met z'n allen? :')
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_130613627
Met wat?

Hun hebben 30 F-16's (dus hooguit 8 a 10 operationeel) van dezelfde generatie als de onze.
Wat wordt dan mooi Buk happen.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_130613721
quote:
Die hebben zeker ook al 50 JSF's besteld :') Zelfs Nederland is tegenwoordig een tikje minder slaafs. Zou de mate van slaafsheid zich vertalen in de nationaliteit van de NAVO-topman?
pi_130613769
quote:
Kan het ze niet kwalijk nemen, hoewel ik nog het bewijs wil zien. Maar als dit scenario werkelijkheid wordt heb ik er niks op tegen:

Brian_Whit twitterde op donderdag 29-08-2013 om 20:38:09 Interesting question from Charles Lister: Might Syria airstrikes also target jihadists? http://t.co/N4h7IYVHHo reageer retweet
Gewoon allebei de terroristen bombarderen ^O^
Incelfrikandel
pi_130613822
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 22:01 schreef Fossieltje het volgende:

[..]

Die hebben zeker ook al 50 JSF's besteld :') Zelfs Nederland is tegenwoordig een tikje minder slaafs. Zou de mate van slaafsheid zich vertalen in de nationaliteit van de NAVO-topman?
Ik dacht dat denemarken net zo was als de noordelijke landen. En dan bedoel ik Finland, Zweden en Noorwegen. Volgens mij zijn deze landen altijd redelijk minder betrokken bij zulk soort bullshit of zie ik hier iets over het hoofd? Even feitjes opzoeken :O
  Redactie Frontpage donderdag 29 augustus 2013 @ 22:04:35 #235
145738 superworm
is erbij
pi_130613884
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 22:03 schreef Polyfemos het volgende:

[..]

Ik dacht dat denemarken net zo was als de noordelijke landen. En dan bedoel ik Finland, Zweden en Noorwegen. Volgens mij zijn deze landen altijd redelijk minder betrokken bij zulk soort bullshit of zie ik hier iets over het hoofd? Even feitjes opzoeken :O
Balkenende iig niet. Dat was een even groot schoothondje als Blair, inclusief onze deelname in de Coalition o/t willing.
En in de nineties Joegoslavië. Al heb ik geen idee of toen wel 'iedereen' meedeed, was toen nog kind. :P
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_130613965
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 22:04 schreef superworm het volgende:

[..]

Balkenende iig niet. Dat was een even groot schoothondje als Blair, inclusief onze deelname in de Coalition o/t willing.
Nja van Nederland weten we ondertussen wel dat ze graag in de kont genomen willen worden door de VS :D

Zie ook niks over militaire ondersteuning door Finland, Noorwegen en Sweden tijdens de irak oorlog. Blijkbaar hebben die landen wat meer verstand.
pi_130614145
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 22:01 schreef Fossieltje het volgende:

[..]

Ze willen er 30.

Dat zijn er iig al meer dan Nederland ooit zal aanschaffen...
pi_130614279
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:35 schreef IPA35 het volgende:
De meeste zijn niet relevant of vormen samen een groter geheel.
Ook wel aangeduid als 'Al Qaida'.
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_130614342
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 22:11 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Ook wel aangeduid als 'Al Qaida'.
Hmmm. Dat is een verzamelterm inderdaad.
pi_130614764
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 21:58 schreef SuperHarregarre het volgende:
Denemarken. :') Wat zijn we toch aan 't doen met z'n allen? :')
In die Scandinavische landen hebben ze de 'maakbare samenleving' uitgevonden, en verbeterd. Iedereen in het wetenschappelijk uitgedachte model-keurslijf, voor het hoogst haalbare menselijke geluk: Een bestaan als zombie. Chemisch gestabiliseert door Big Pharma en gemodificeerd door Monsanto. En wie het er niet mee eens is, krijgt een bom op zijn hoofd. Of verdwijnt zonder proces in een gevangenis. Of met proces, waarin is vastgesteld dat meneer of mevrouw 'klokkenluider' is, danwel 'Anonymous' steunt, en daarom het beste veilig voor langere tijd kan worden opgesloten. In het bijzonder als betrokkene heeft onthult dat de VS en/of Engeland, als 'trouwste bondgenoten', de eigen wetten met voeten treden, en de grondwet aan hun laars lappen, terwijl ze zich geen hol aantrekken van internationale verdragen.
Maar laten we Nederland niet uitvlakken! Het land waar het 'wijsvingertje' op de creche al wordt gespalkt, en peuters al wordt geleerd dat ze louter rechten hebben. Totdat ze volwassen zijn.
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_130614851
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 22:06 schreef Polyfemos het volgende:

[..]

Nja van Nederland weten we ondertussen wel dat ze graag in de kont genomen willen worden door de VS :D

Zie ook niks over militaire ondersteuning door Finland, Noorwegen en Sweden tijdens de irak oorlog. Blijkbaar hebben die landen wat meer verstand.
Finland en Zweden zijn behoorlijk onafhankelijk. Maar zover ik weet is Noorwegen ook loops voor de VS.
pi_130614874
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 22:22 schreef Fossieltje het volgende:

[..]

Finland en Zweden zijn behoorlijk onafhankelijk. Maar zover ik weet is Noorwegen ook loops voor de VS.
Correcte observatie!
pi_130614953
Ligt die pijpleiding door Syrië er nou NOG niet? Zo blijven die Amerikaanse oliebedrijven hun gas maar affakkelen in plaats van het aan Europa te verkopen.

En de Russen maar geld verdienen.
pi_130614993
Zweden is zelfs zo nadrukkelijk een schoothondje van de VS, dat Obama besloot zijn eerder gemaakte afspraak met Poetin af te zeggen, en in plaats daarvan lekker op de koffie te gaan bij zijn broeders in Stockholm. De uitvinders van de moderne Heilstaat.
pi_130615046
Wat is de reden van Europa om een schoothondje te zijn van de Verenigde Staten? Linkt dat men terug naar WW2 ?

Europa samen is toch een sterke eenheid? Of moeten we dan bang worden voor de Russen?

( ik vraag me vooral af hoe het is zonder de vs als bondgenoot of als ieder europees land onafhankelijk)
pi_130615193
De belangen zijn veel groter. Het gaat helemaal niet om geschiedenis of verleden tijd.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)ie-beinvloeden.dhtml

En al die moslimbroeders maar denken dat ze voor vrijheid vechten.
pi_130615525
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 22:26 schreef Polyfemos het volgende:
Wat is de reden van Europa om een schoothondje te zijn van de Verenigde Staten? Linkt dat men terug naar WW2 ?

Europa samen is toch een sterke eenheid? Of moeten we dan bang worden voor de Russen?
Als het inderdaad aan WW2 gelinkt is, dan gaat deze aanhankelijkheid de komende 20 jaar aanzienlijk afnemen vanwege de vergrijzing. De EU is groter dan de Russen. Ik denk niet dat de gemiddelde Rus trek heeft om de EU binnen te vallen. De EU geeft hen hier ook niet echt reden toe vanwege de diversiteit. De VS irriteert hen veel meer lijkt mij.
pi_130615931
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 22:34 schreef Fossieltje het volgende:

[..]

Als het inderdaad aan WW2 gelinkt is, dan gaat deze aanhankelijkheid de komende 20 jaar aanzienlijk afnemen vanwege de vergrijzing. De EU is groter dan de Russen. Ik denk niet dat de gemiddelde Rus trek heeft om de EU binnen te vallen. De EU geeft hen hier ook niet echt reden toe vanwege de diversiteit. De VS irriteert hen veel meer lijkt mij.
Echter lijkt het mij wel beter om de VS als vriend te hebben in plaats van Rusland of China.

Oke, die noordelijke pijplijn is dus belangrijk voor Europa ( vooral duitsland) en Rusland. Maar wat zijn verder de voordelen om de VS als bondgenoot te hebben behalve militair? En gaan we dan ook zien dat wanneer (volgens het artikel) de VS hun eigen energie kan opwekken... europa geen schoothondje meer is en niet meer soldaatjes moet sturen om de olie-oorlogen te ondersteunen?
pi_130616288
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 21:40 schreef mm1985 het volgende:

[..]

:') powerpoint gaf zeker een foutmelding.
Uh?
pi_130616464
Waar zijn we toch in godsnaam mee bezig? Willen wij gewoon oorlog met Syrie, Rusland en China ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')