abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130598211
Krijg toch sterk het gevoel dat er gewoon geen bewijs is, anders was dat allang gepubliceerd. Labor heeft al laten weten (las dit op nu.nl) dat ze VN besluit willen afwachten. Rusland en China gaan toch veto gebruiken.

Zonder bewijs lijkt het me toch moeilijk om te gaan aanvallen. Ook vraag ik me af wat je ermee bereikt om enkele dagen te bombarderen en daarna te vertrekken.
pi_130598213
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 15:50 schreef theunderdog het volgende:
Als dit echt uit de hand gaat lopen, en we krijgen een derde wereld oorlog. Dan zou dat waarschijnlijk een kernoorlog worden en dan krijg je een Mutual Assured Destruction.
Pff...paniekvoetbal.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 15:51:53 #278
241662 Jian
Well, well, well
pi_130598235
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 15:48 schreef Smack10 het volgende:

[..]

In de UK zijn ze nu aan het debateren, is live op CNN.

Als ze daar ja zeggen, stijgen dan de vliegtuigen gelijk op vraag ik mij af..

Cameron wordt trouwens de hele tijd uitgejouwd _O-
Ja, Cameron dacht het er even doorheen te jassen, maar die bevolking is mordicus tegen, dus politiek gezien groeit de weerstand ook. Goeie zaak hoor, ik was in het begin al verbaasd over die overhaaste beslissingen in de UK. In Frankrijk verwacht je dat, maar toch niet in Engeland.
pi_130598288
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 15:51 schreef mm1985 het volgende:
Krijg toch sterk het gevoel dat er gewoon geen bewijs is, anders was dat allang gepubliceerd. Labor heeft al laten weten (las dit op nu.nl) dat ze VN besluit willen afwachten. Rusland en China gaan toch veto gebruiken.

Zonder bewijs lijkt het me toch moeilijk om te gaan aanvallen. Ook vraag ik me af wat je ermee bereikt om enkele dagen te bombarderen en daarna te vertrekken.
De VN inspecteurs zijn nog niet klaar. Dus heb wat geduld, ipv te brallen.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 15:54:42 #280
241662 Jian
Well, well, well
pi_130598373
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 15:50 schreef theunderdog het volgende:
Als dit echt uit de hand gaat lopen, en we krijgen een derde wereld oorlog. Dan zou dat waarschijnlijk een kernoorlog worden en dan krijg je een Mutual Assured Destruction.
Nee joh, ravotten in de achtertuin is prima, maar zowel de VS als de Russen en de Chinezen laten dit echt niet in de huiskamer komen hoor, daarvoor is het veel te onbeduidend.
pi_130598374
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 15:52 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

De VN inspecteurs zijn nog niet klaar. Dus heb wat geduld, ipv te brallen.
oh sorry ik hoorde Cameron, Hollande, Obama al dagen roepen dat ze het zeker wisten. Zal ik me vast wel verbeeld hebben :')
pi_130598406
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 15:45 schreef Hierro het volgende:

[..]

En de Koerden? Zullen we aan hen vragen wat ze van Assad en zijn beleid vinden? Zij hebben altijd al een probleem gehad onder de Assads. Schijnbaar genieten niet alle minderheden van een beschermde status.
Raar he? Die strijden voor een onafhankelijk Koerdistan. Das weer een ander verhaal
pi_130598437
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 15:51 schreef Jian het volgende:

[..]

Ja, Cameron dacht het er even doorheen te jassen, maar die bevolking is mordicus tegen, dus politiek gezien groeit de weerstand ook. Goeie zaak hoor, ik was in het begin al verbaasd over die overhaaste beslissingen in de UK. In Frankrijk verwacht je dat, maar toch niet in Engeland.
Wat ik in het AD las gister, 70% van de bevolking in NL is voor ingrijpen.

Waarom heb ik het idee dat dit niet zo is :') ?
  donderdag 29 augustus 2013 @ 15:57:53 #284
132191 -jos-
Money=Power
pi_130598486
quote:
10s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 15:56 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ja, voor ingrijpen, militair OF diplomatiek.

Hier kun je die enquete zien:
http://www.rtlnieuws.nl/s(...)/Onderzoek_Syrie.pdf
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 16:00:14 #285
241662 Jian
Well, well, well
pi_130598577
quote:
10s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 15:56 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ja, 70% van het journaille is voor, daar heb ik mij over verbaasd, net als dat groenlinks al met z'n allen in een op biobrandstof lopende tank zijn gesprongen om ten aanval te trekken, maar van de bevolking geloof ik dat niet. In Amerika en Engeland is er onder de bevolking vrijwel geen steun voor een gewapende interventie, zouden wij daar dan zo verschrikkelijk van afwijken?
pi_130598590
quote:
Bovendien, aldus Cameron: "De troepen van Assad hebben chemische wapens. De rebellen hebben die voor zo ver wij weten niet. Assads troepen hebben de wapens al veertien keer ingezet. Als we nu niets doen, denkt het regime dat ze het weer kunnen doen."
Je zou van de GB toch wel meer verwachten dan "de rebellen hebben dit niet schatten wij in"
  donderdag 29 augustus 2013 @ 16:01:56 #287
241662 Jian
Well, well, well
pi_130598646
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 15:57 schreef -jos- het volgende:

[..]

Ja, voor ingrijpen, militair OF diplomatiek.

Hier kun je die enquete zien:
http://www.rtlnieuws.nl/s(...)/Onderzoek_Syrie.pdf
Oké, dat is iets genuanceerder.
pi_130598711
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 15:55 schreef 1-0-8 het volgende:

[..]

Raar he? Die strijden voor een onafhankelijk Koerdistan. Das weer een ander verhaal
Koerden worden al decennialang onderdrukt door de Assads. Niet zo gek dat ze niets met het regime te maken willen hebben. Maar goed, tot zover Assad, de beschermheer van de minderheden :')
pi_130598730
quote:
Cameron vervolgt in het Lagerhuis dat volgens hem Assad chemische wapens heeft ingezet terwijl hij al aan de winnende hand was in de burgeroorlog, omdat dat hij de grenzen op wilde zoeken. "Anders weten wij het ook niet", aldus Cameron.
;(
pi_130598769
http://live.reuters.com/Event/Syria_9

Watch Live: UK parliamentary debate on military intervention in Syria

of:
http://www.parliamentlive.tv/Main/Player.aspx?meetingId=13713
  donderdag 29 augustus 2013 @ 16:07:20 #291
241662 Jian
Well, well, well
pi_130598886
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 16:03 schreef mm1985 het volgende:

[..]

;(
Ik zei het al, Assad dacht, what the hell, ik hou wel van een geintje, laat ik die Amerikanen eens uitdagen _O-
pi_130598948
Wat ik mij af vraag, stel dat er onomstotelijk bewijs is dat de rebellen achter de gifgasaanval zaten. Wat gaan de VS en VK doen? Rebellen bombarderen? Stoppen ze de steun?
Of gaan ze dan zeggen "dit is de schuld van Assad, hij heeft zijn chemische wapens niet goed bewaakt"?

Laat maar, ik weet het antwoord al.
pi_130599024
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 16:03 schreef mm1985 het volgende:

[..]

;(
Wat! Een! Mongeaul!

Maar echt. Wat een fuckup wordt dit.
pi_130599083
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 16:08 schreef Peunage het volgende:
Wat ik mij af vraag, stel dat er onomstotelijk bewijs is dat de rebellen achter de gifgasaanval zaten. Wat gaan de VS en VK doen? Rebellen bombarderen? Stoppen ze de steun?
Of gaan ze dan zeggen "dit is de schuld van Assad, hij heeft zijn chemische wapens niet goed bewaakt"?

Dat laatste. Dat heeft een woordvoerder van Kerry eigenlijk al gezegd. Zie Volkskrant.
pi_130599251
Ook erg apart:
quote:
De interne volkenrechtelijk adviseur van de Britse regering meent dat militaire acties tegen Syrië volgens het internationaal recht zijn toegestaan, ook al zou de VN-Veiligheidsraad daar niet mee instemmen.

Daarmee neemt hij een ander standpunt in dan André Nollkaemper, de externe volkerenrechtelijk adviseur van het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken, die een militaire interventie in de gegeven situatie onrechtmatig acht.
pi_130599271
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 16:08 schreef Peunage het volgende:

De rebellen zijn niet één groep, in tegenstelling tot Assad.
pi_130599334
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 16:17 schreef mm1985 het volgende:
Ook erg apart:

[..]

Er zijn twee scholen in de doctrine van de humanitaire interventie hè. Restrictionalisten en contra-restrictionalisten
I´m back.
pi_130599369
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 15:25 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Wat mij betreft mogen ze best raketten op Assad schieten zodra onomstotelijk vaststaat dat hij verantwoordelijk is voor die aanval. Op dit moment roepen de Britten/VS heel hard dat het aannemelijk is dat Assad verantwoordelijk is voor de aanval en daarom moeten we maar raketten afvuren. Zorg eerst eens voor een goede bewijslast voordat je de trekker overhaalt..
Idd, tis van de gekke dat het beloofde bewijs niet gepresenteerd wordt.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_130599438
quote:
There is no 100% certainty that Syrian government used chemical weapons - this is a judgement, says UK PM Cameron
pi_130599443
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 16:20 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Idd, tis van de gekke dat het beloofde bewijs niet gepresenteerd wordt.
Voor de vijfde keer: de VN inspecteurs zijn nog niet klaar.
En het zou heel goed kunnen dat ze ondertussen al wel rapport uitgebracht hebben aan de leiders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')