Dit is wat eruit kwam, ik hoop dat het ergens op slaatquote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:48 schreef Coraline het volgende:
Wat lief dat je het al hebt gedaan!
Ik weet niet wat het allemaal betekent, ben benieuwd.
Maar alvast bedankt voor je moeite!
quote:Op woensdag 5 maart 2014 18:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dit is wat eruit kwam, ik hoop dat het ergens op slaat
Tot nu toe was je onwetend. Je tastte in het duister. Wellicht was het niet duidelijk wat het doel van het leven was of wellicht begreep je de zin ervarn überhaupt niet. Het leven is absurd.
Je hebt een hoge plichtsopvatting en probeert daanaar te handelen. Je streeft ernaar te doen wat het juiste is.
Je krijgt een bijzondere kans. Je wist niet dat je het in je had.
Je hebt een rijkdom aan mogelijkheden, je zou je er alleen meer bewust van moeten worden. Je hebt altijd een hoog moreel gehad. Je gedraagt je echter niet altijd even volwassen.
Omdat je je eindelijk kunt ontplooien voel je je herboren en ben je de juiste mens op de juiste plek.
Ergens weet je wel dat je heel wat in je mars hebt, maar je was tot nu toe wat stijfkoppig. Inplaats van jezelf tegen te houden, kun je die energie ook gebruiken om een knoop door te hakken.
Je energie op de juiste manier gebruiken en je capaciteiten benutten zou zeker tot een helder inzicht in het doel van je leven kunnen leiden.
Schijnbaar zul je mss. dezelfde levensproblematiek meemaken en nog steeds dezlefde dingen doen, maar nu ben je wijzer geworden. Vandaar dat het in zekere zin toch een nieuw begin kan zijn. Vergelijk het met een spiraalbeweging waarbij je steeds weer dezelfde cirkelgang maakt, maar wel steeds op een hoger niveau.
Het is de kunst om de moed niet op te geven als je met een teleurstelling geconfronteerd wordt of als je je niet direct kunt ontworstelen aan onveranderlijke routines.
Het is goed om je te laten inspireren door ideeën van anderen. Door uitwisseling van ideeën kun je je groeimogelijkheden vergroten. Dit kan er voor zorgen dat je je beter in je vel komt te zitten.
Je kunt gaan beschikken over al je capaciteiten, maar je moet wel oppassen voor eigenwijsheid en een te starre manier van denken.
Hier is de trekking alvast:quote:Op woensdag 5 maart 2014 18:12 schreef summer2bird het volgende:
Hoi!
Kan iemand misschien een kaartje doen voor mij?
Ben benieuwd wat het betekendquote:Op zondag 9 maart 2014 12:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hier is de trekking alvast:
0: staven 2, omgekeerd
1: arcana, de keizerin, omgekeerd
2: arcana 11, rechtvaardigheid
3: munten 8, omgekeerd
4: arcana 10, het rad van fortuin, omgekeerd
5: munten 5, omgekeerd
6: staven 3, omgekeerd
7: bekers 4, omgekeerd
8: munten 6, omgekeerd
9: arcana 4, de keizer, omgekeerd
10: arcana 18, de maan
Op gevaar af dat het kant noch wal raakt, is hier de uitlegquote:
Klopt wel zo'n beetje, vooral dat stuk over niks uit handen krijgen. Bedanktquote:Op zondag 9 maart 2014 19:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Op gevaar af dat het kant noch wal raakt, is hier de uitleg
Het is lastig om besluitvaardig te zijn. Er zijn ook steeds tegenstrijdige motieven die je tegen elkaar moet afwegen!
Daarom verspil je je energie. Er lijkt maar niets uit je handen te komen.
Echter, niemand rekent je iets aan wat je niet kunt helpen.
Je zou een minder slecht gevoel over jezelf moeten krijgen. Als je alleen maar kijkt naar wat je niet kunt, gooi je het kind met het badwater weg.
Je ziet je nu voor opnieuw voor hetzelfde probleem geplaatst. Dat kan aanvoelen alsof je je in een doodlopende straat bevindt. Je durft dan ook niet goed op te komen voor wat je echt graag zou willen. Het is lastig om dan ook geen water bij de wijn te doen.
Het is tijd om spijkers met koppen te slaan. Het is lastig om je motivatie te blijven vinden.
Probeer niet teveel te vluchten in dingen die je afleiden maar die uiteindelijk niet belangrijk zijn en ook niet bij voorbaat negatief te denken over dingen die er eigenlijk wel toe doen.
Eigenlijk heb je helemaal geen zin in confrontaties. En nu wordt je nog eens met hetzelfde geconfronteerd ook. Het is de kunst om het probleem nu wel op te lossen en niet te ontlopen.
Eigenwijsheid lijkt de oorzaak van het het probleem. Het lijkt erop dat je van jezelf ook weleens hopeloos wordt.
Uiteindelijk Zou het allemaal weleens goed kunnen komen, als je weet wat je wilt en dat ook doorzet. Je zult dan jezelf en je eigen gedrag beter begrijpen en dat is natuurlijk van onschatbare waarde bovenop de oplossing van je eigenlijke probleem.
Hier is de trekking:quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:01 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik ben ook wel heel benieuwd, kun je voor mij ook een reading doen?
Soms klopt de uitleg heel aardig, soms ook helemaal niet. In wezen is het dan ook bedoeld als vermaak..quote:
Het is alweer even geleden dat je deze legging deed en toen las ik hem in een hele andere context dan nu. En ik moet zeggen, terugkijkend is hij echt extreem accuraat.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
[..]
Ik weet niet of het wat voor je betekent, het is tenslotte maar vermaak, maar hier is ie dan:
Je hebt mijlpaal bereikt in je leven en je begint aan de volgende fase.
Een nieuw begin valt niet mee en je kunt je dan ook een speelbal van je emoties voelen.
Er staat een totale verandering op stapel, maar het is gelukkig niet het einde van de wereld. De mens lijdt het meest door het lijden wat hij vreest, tenslotte. Wel betekent het dat de schijn zich zal oplossen in de werkelijkheid.
In de basis ben je een heel sociaal mens en wil je het liefst alles delen wat je maar te bieden hebt. Voorheen voelde je je nogal gefrustreerd. Je was nooit goed genoeg, althans dat leek zo.. Dat uitte zich mss. in agressie of boosheid die zowel tegen jezelf als tegen anderen gericht was.
Ondanks alles heeft je dit niet in de basis aangetast en mss. dankzij de nieuwe ontwikkelingen ben je niet cynisch geworden en trouw gebleven aan je idealen.
Wellicht heb je het gevoel gehad dat je goede bedoelingen alleen van jouw kant kwamen. Je hebt je mss. afgewezen of onbegrepen gevoeld. Als je niet weet waarom mensen bepaalde dingen doen, dan is het ook lastig om daar je mening over te bepalen en hoe je je daarover moet voelen. Emoties kunnen zich dan ook in een hoog tempo hebben afgewisseld.
Door te volharden in je idealen ben je je frustraties wel te boven gekomen en kun je een nieuw begin maken.
Je bent optimistisch over je nieuwe start. Althans die indruk geef je. Je investeert er dan ook een heleboel in.
Hoewel je je altijd machteloos voelde in je situatie (en daardoor mss. ook een te laag zelfbeeld had) zul je je gezichtspunt kunnen veranderen en alles in een breder perspectief zien. Hopelijk put je daar ook zelfvertrouwen uit. Ook hier geldt dat schijn bedriegt. Dat lijkt ook een beetje het thema in de lezing te zijn.
Het gaat er nu om jezelf (en vooral je emoties) in de hand te houden, daarmee hou je ook controle op je situatie. Als dat lukt voorkom je dat je in de war raakt en zul je een vaste koers kunnen varen.
Wow! Dank je wel! Dat is een groot complimentquote:Op maandag 17 maart 2014 21:13 schreef Uccie het volgende:
[..]
Het is alweer even geleden dat je deze legging deed en toen las ik hem in een hele andere context dan nu. En ik moet zeggen, terugkijkend is hij echt extreem accuraat.
Die nieuwe start is iets waar ik toen dacht aan een persoonlijke relatie, terwijl het een ommekeer in mijn werk bleek te zijn. Die op dat moment voor mij niet duidelijk was, maar voor anderen wel. Ook was ik er in mijn hoofd niet klaar voor, terwijl ik nu terugkijkend denk, dat had veel eerder moeten zijn.
Kortom, jij zag dingen uit mijn onderbewustzijn, die nu pas voor mij zichtbaar zijn.
Ik wilde het je toch nog laten weten.
Bedankt dus nogmaals!
In een ander topic ging het even over kaartlezingen, en toen moest ik ineens aan je denken.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Wow! Dank je wel! Dat is een groot compliment
Aan het einde van deze week, of in de loop van de volgende week, heb ik er wel tijd voor.quote:Op maandag 24 maart 2014 23:17 schreef LLgetikt het volgende:
Zou iemand een kaartje voor me willen leggen.?
Hier is alvast de legging, met de duiding ga ik zo spoedig mogelijk aan de gang.quote:Op maandag 24 maart 2014 23:17 schreef LLgetikt het volgende:
Zou iemand een kaartje voor me willen leggen.?
Nou kijk maar eens wat het voor je betekent:quote:
Zou je voor mij ook een keer de kaarten willen leggen als je tijd hebt?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Aan het einde van deze week, of in de loop van de volgende week, heb ik er wel tijd voor.
Ik ga er zo snel mogelijk mee aan de gangquote:Op donderdag 3 april 2014 16:17 schreef Eef999 het volgende:
[..]
Zou je voor mij ook een keer de kaarten willen leggen als je tijd hebt?
Dank jequote:Op donderdag 3 april 2014 16:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik ga er zo snel mogelijk mee aan de gang
Hier is alvast de trekking:quote:
Ben heel benieuwd!quote:Op vrijdag 4 april 2014 17:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hier is alvast de trekking:
0: het aas van staven, omgekeerd
1: arcana 5, de hierofant
2: munten 10
3; de koningin van bokalen, omgekeerd
4:de schildknaap van pentagrammen
5: de zot
6: arcana 11, rechtvaardigheid, omgekeerd
7: staven 9, omgekeerd
8: de ridder van bokalen, omgekeerd
9: arcana 8, kracht, omgekeerd
10: bokalen 5
Of er iets van klopt, is altijd maar de vraag.. Maar dit is wat eruit kwam, wie weet betekent het wat voor je:quote:
Wow, ik moet het nog even op me in laten werken.quote:Op zondag 6 april 2014 10:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Of er iets van klopt, is altijd maar de vraag.. Maar dit is wat eruit kwam, wie weet betekent het wat voor je:
Het lijkt erop dat je jezelf soms wat overschat. Wellicht doe je dat ook uit een soort vrees om niet goed genoeg te zijn.
Je hebt een hulpvaardig karakter. Het liefste zou je anderen helpen zichzelf beter te voelen. Daar kun je ook een stuk eigenwaarde aan ontlenen. Dat is prima, zolang je het niet nodig hebt als compensatie.
Er dienen zich genoeg kansen aan om je verder te ontwikkelen. Ook dat is iets waar je veel plezier aan zult kunnen beleven.
Een onbewust motief zou kunnen zijn dat je nog weleens bevestiging nodig hebt. Waarschijnlijk omdat je een stuk geborgenheid bij anderen zoekt, wat je jezelf niet kunt geven.
Er is een wereld van mogelijkheden voor je opengegaan. Dat is zeker wel reden tot optimisme. Er is verschil tussen naiviteit en onbevangenheid. Dat laatste kan voor een verrassend inzicht zorgen omdat je dan open kunt staan voor een nieuwe fase in je leven zonder de conditionering van het oude. Denk bv. aan het verhaal van ridder Parcival, die door zijn eigen moeder in een narrenpak naar het hof van koning Arthur werd gestuurd omdat ze voor zijn eigen bestwil (die uitdrukking impliceert al een verwarring tussen andermans belang en eigenbelang) hem wilde ontmoedigen om ridder te worden, maar hij was degene die uiteindelijk de Graal vond.
Ondanks dit alles zul je wel rekenschap moeten afleggen voor gemaakte fouten. Het beste wat je kunt doen is om zoveel mogelijk van gemaakte fouten te leren en dat mee te nemen als ervaring. Nou ja, Parcival kreeg ook het nodige te verduren.
Oprechte onbaatzuchtigheid, niet als dekmantel, lijkt het belangrijkste te zijn. Het kan zijn dat je het gevoel hebt dat een mooie belofte niet waar werd gemaakt. Dat geeft een gevoel van onrechtvaardigheid.
je voelt je ook wel verongelijkt. Toch, als je dieper kijkt, komt dat ook omdat je je iets teveel afhankelijk maakte van de bevestiging van anderen. Het is dan ook belangrijk dat je kritisch leert zijn en op je eigen kracht leert te vertrouwen.
Ergens weet je wel zelf ook wel beter, maar je bent er nog niet aan toe om het te willen weten.
Uiteindelijk zul je je eigen en andermans diepere gevoelens beter gaan begrijpen. Tevens zul je beseffen dat alles zin gehad heeft. Ondanks aangedaan onrecht. In een eventueel rouwproces zal dit besef je zeker helpen.
Heel graag gedaanquote:Op zondag 6 april 2014 11:37 schreef Eef999 het volgende:
[..]
Wow, ik moet het nog even op me in laten werken.
Maar ik herken wel veel; bevestiging nodig hebben, andermans/eigen belang, onrechtvaardigheid, rouwproces(sen). En ik zit nu in een fase dat ik idd steeds meer besef dat alles zin heeft gehad, ondanks aangedaan onrecht. Op mijn eigen kracht vertrouwen en anderen vertrouwen is soms nog lastig. Ik ben toch geneigd om dan weer een muur op te trekken...
Heel erg bedankt voor de moeite
Ik heb eerder voor iemand de Yijing geduid; daar verder nooit respons opgekregen en vervolgens ook geen verdere verzoeken gekregen. Maar voor wie wil:quote:Of wellicht dat anderen, met andere systemen, pendel, andere kaarten, whatever, ook eens een poging willen wagen om volkomen blind een lezing voor een ander te doen? Het is leuk en verrassend
Meen je nou serieus dat hij zo onhandig is met een computer dat hij er niet in slaagt een account op Fok aan te maken?quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:23 schreef babipangang het volgende:
Is er hier iemand die een collega van me een kleine dienst wil en kan bewijzen? Een collega van me (totaal a-technisch) dus voor hem onmogelijk hier een profiel aan te maken heeft een dochter. Deze dochter heeft sinds een jaar of 1-1,5 besloten haar vader niet meer te willen zien en geen contact meer te willen, ze geeft geen reden hiervoor aan haar vader . Mijn collega heeft hier veel verdriet van en zou graag meer willen weten over waarom het zo gelopen is.. zoals ik hem ken heb ik het idee dat hij altijd alles voor der heeft gedaan om z'n dochter gelukkig te maken.
Is er iemand die aan de hand van de foto, naam, geboortedatum etc. iets meer zou kunnen en willen vertellen over gevoelens/gedachten etc. van de dochter? Ik heb toestemming van mijn collega om dit bericht hier te plaatsen. Mijn collega is ten einde raad en aangezien ik goede ervaringen heb met het spirituele hoop ik dat iemand hier iets kan betekenen voor mijn collega. Het hoeft geen uitgebreide reading te zijn....
Oh leuk! Mag je wel voor me doen. Nou moet ik alleen een vraag verzinnen..quote:Op zondag 20 april 2014 11:54 schreef hmesker het volgende:
[..]
Ik heb eerder voor iemand de Yijing geduid; daar verder nooit respons opgekregen en vervolgens ook geen verdere verzoeken gekregen. Maar voor wie wil:
Voor wie het leuk lijkt om eens een Chinese invalshoek te krijgen (en om E_O te ontlasten) wil ik wel weer eens de Yijing raadplegen. Dat werkt voor mij het handigste als je een vraag hebt. Vragen over het hier-en-nu zijn oké, dus vragen in de trant van
- wat moet ik doen?
- wat is de oorzaak van...?
- in welke fase (van mijn leven/werk/relatie etc.) zit ik nu?
- waar moet ik me nu op focussen?
etc.
Vragen over de toekomst zijn niet oké, daar kan ik niks mee. Dus geen vragen als
- wordt ik rijk?
- krijg ik die baan?
- komt het weer goed?
- ga ik verhuizen?
etc.
Meer info over de Yijing vind je hier: http://www.yjcn.nl/wp/wat-is-de-i-tjing/
Wellicht met veel moeite dat het allemaal wel zou lukkenquote:Op zondag 20 april 2014 20:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Meen je nou serieus dat hij zo onhandig is met een computer dat hij er niet in slaagt een account op Fok aan te maken?
Ik snap na het zien van de website nog niet zo heel veel van yijing, maar ik heb wel een vraag die ik beantwoord zou willen hebben.quote:Op zondag 20 april 2014 11:54 schreef hmesker het volgende:
[..]
Ik heb eerder voor iemand de Yijing geduid; daar verder nooit respons opgekregen en vervolgens ook geen verdere verzoeken gekregen. Maar voor wie wil:
Voor wie het leuk lijkt om eens een Chinese invalshoek te krijgen (en om E_O te ontlasten) wil ik wel weer eens de Yijing raadplegen. Dat werkt voor mij het handigste als je een vraag hebt. Vragen over het hier-en-nu zijn oké, dus vragen in de trant van
- wat moet ik doen?
etc.
Vragen over de toekomst zijn niet oké, daar kan ik niks mee. Dus geen vragen als
- wordt ik rijk?
- krijg ik die baan?
- komt het weer goed?
- ga ik verhuizen?
etc.
Muntjes. Die duizendbladstelen duren me wat te lang en met muntjes is het resultaat ook wel goedquote:Op zondag 20 april 2014 20:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh leuk! Mag je wel voor me doen. Nou moet ik alleen een vraag verzinnen..
Werk je met stokjes of muntjes, eigenlijk?
Brand maar los dan.quote:Op zondag 20 april 2014 21:12 schreef babipangang het volgende:
[..]
Ik snap na het zien van de website nog niet zo heel veel van yijing, maar ik heb wel een vraag die ik beantwoord zou willen hebben.
Nou dan zal ik van de week de kaarten eens leggen. Ben benieuwdquote:Op zondag 20 april 2014 21:09 schreef babipangang het volgende:
[..]
Wellicht met veel moeite dat het allemaal wel zou lukkenMaar zie hem dan maar eens wegwijs te maken hier op het forum.... dat gaat een jarenplan worden zeg maar
Vandaar ook dat ik het hier voor hem vraag...
Dat zou super zijn! Moet ik je een foto/naam/geboortedatum zenden per pb?quote:Op zondag 20 april 2014 21:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nou dan zal ik van de week de kaarten eens leggen. Ben benieuwd
Nope... Ik wil het helemaal zonder achtergrondinformatie proberen, in de eerste instantie.quote:Op zondag 20 april 2014 22:46 schreef babipangang het volgende:
[..]
Dat zou super zijn! Moet ik je een foto/naam/geboortedatum zenden per pb?
Okay, op deze wijze heb ik nog nooit eerder van gehoord, maar ik ben erg benieuwd hoe je het doet en wat eruit komt. Ik wacht afquote:Op zondag 20 april 2014 22:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nope... Ik wil het helemaal zonder achtergrondinformatie proberen, in de eerste instantie.
Ik heb voor jou het volgende hexagram gegooid:quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:47 schreef Maria2.0 het volgende:
hmesker: ik zou me wel willen aanmelden. En dan met name de vragen: in welke fase in mijn leven bevind ik me en waar moet ik me nu op focussen?
Ik vraag het hetzelfde als mijn voorgangster: waar sta ik in het leven en waar kan ik me het beste op focussen?quote:Op zondag 20 april 2014 11:54 schreef hmesker het volgende:
[..]
- wat moet ik doen?
etc.
- wordt ik rijk?
- krijg ik die baan?
- komt het weer goed?
- ga ik verhuizen?
etc.
Hier is de trekking:quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:23 schreef babipangang het volgende:
Is er hier iemand die een collega van me een kleine dienst wil en kan bewijzen? Een collega van me (totaal a-technisch) dus voor hem onmogelijk hier een profiel aan te maken heeft een dochter. Deze dochter heeft sinds een jaar of 1-1,5 besloten haar vader niet meer te willen zien en geen contact meer te willen, ze geeft geen reden hiervoor aan haar vader . Mijn collega heeft hier veel verdriet van en zou graag meer willen weten over waarom het zo gelopen is.. zoals ik hem ken heb ik het idee dat hij altijd alles voor der heeft gedaan om z'n dochter gelukkig te maken.
Is er iemand die aan de hand van de foto, naam, geboortedatum etc. iets meer zou kunnen en willen vertellen over gevoelens/gedachten etc. van de dochter? Ik heb toestemming van mijn collega om dit bericht hier te plaatsen. Mijn collega is ten einde raad en aangezien ik goede ervaringen heb met het spirituele hoop ik dat iemand hier iets kan betekenen voor mijn collega. Het hoeft geen uitgebreide reading te zijn....
Ik ben heel benieuwd, erg bedankt alvast voor de genomen moeitequote:Op donderdag 24 april 2014 14:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
0: de ridder van bokalen, omgekeerd1: arcana 12, de gehangene2: arcana 18, de maan3: de ridder van zwaarden, omgekeerd4: de schildknaap van pentagrammen5: de koningin van zwaarden6: staven 87: arcana 7, de zegewagen, omgekeerd8: staven 2, omgekeerd9: staven 9, omgekeerd10: arcana 13, de dood
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |