oeps, verkeerd gelezenquote:Op zaterdag 28 september 2013 21:32 schreef hmesker het volgende:
Voor wie het leuk lijkt om eens een Chinese invalshoek te krijgen (en om E_O te ontlasten) wil ik wel weer eens de Yijing raadplegen. Dat werkt voor mij het handigste als je een vraag hebt. Vragen over het hier-en-nu zijn oké, dus vragen in de trant van
- wat moet ik doen?
- wat is de oorzaak van...?
- in welke fase (van mijn leven/werk/relatie etc.) zit ik nu?
- waar moet ik me nu op focussen?
etc.
Vragen over de toekomst zijn niet oké, daar kan ik niks mee. Dus geen vragen als
- wordt ik rijk?
- krijg ik die baan?
- komt het weer goed?
- ga ik verhuizen?
etc.
Meer info over de Yijing vind je hier: http://www.yjcn.nl/wp/wat-is-de-i-tjing/
Oke, dan vraag ik in welke fase ik me bevind van mijn leven.quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:32 schreef hmesker het volgende:
Voor wie het leuk lijkt om eens een Chinese invalshoek te krijgen (en om E_O te ontlasten) wil ik wel weer eens de Yijing raadplegen. Dat werkt voor mij het handigste als je een vraag hebt. Vragen over het hier-en-nu zijn oké, dus vragen in de trant van
- wat moet ik doen?
- wat is de oorzaak van...?
- in welke fase (van mijn leven/werk/relatie etc.) zit ik nu?
- waar moet ik me nu op focussen?
etc.
Vragen over de toekomst zijn niet oké, daar kan ik niks mee. Dus geen vragen als
- wordt ik rijk?
- krijg ik die baan?
- komt het weer goed?
- ga ik verhuizen?
etc.
Meer info over de Yijing vind je hier: http://www.yjcn.nl/wp/wat-is-de-i-tjing/
in welk gebied van die fase ?quote:Op zaterdag 28 september 2013 22:10 schreef clavier het volgende:
[..]
Oke, dan vraag ik in welke fase ik me bevind van mijn leven.
Vogels weg bouquet hond kindquote:Op zaterdag 28 september 2013 22:10 schreef clavier het volgende:
Oke, dan vraag ik in welke fase ik me bevind van mijn leven.
Ik ga me morgen eens wagen aan een interpretatiequote:Op zaterdag 28 september 2013 17:09 schreef dikke_donder het volgende:
[..]
Klinkt goed maar geen idee wat ik moet verwachten
nothing else butquote:Op zondag 29 september 2013 19:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik ga me morgen eens wagen aan een interpretatie
Omdat clavier reageerde op mijn bericht heb ik het idee dat de vraag van hem/haar voor de Yijing bedoeld was. Maar dat hoor/lees ik dan nog wel.quote:Op zondag 29 september 2013 18:36 schreef EilandjeOnline het volgende:
Voorbeeld vragen als Zal ik slagen voor huppeldepup examen, zal ik die baan krijgen, hoe zal m'n liefdesleven er in de komende 3 maanden uit zien, zal ik een relatie hebben aan het eind van het jaar, met dat soort gerichte vragen kan ik aan de slag.
Het lijkt me juist leuk als meerdere mensen met meerdere systemen zich over één vraag buigen.. Kun je zien of de antwoorden een beetje met elkaar overeenkomen.quote:Op zondag 29 september 2013 20:11 schreef hmesker het volgende:
[..]
Omdat clavier reageerde op mijn bericht heb ik het idee dat de vraag van hem/haar voor de Yijing bedoeld was. Maar dat hoor/lees ik dan nog wel.
Ok. Laten we dat aan de vragensteller over of doet ieder z'n ding? Ik zou me kunnen voorstellen dat bij tegenstrijdige info de vragensteller in verwarring wordt gebracht. Dan schiet de hele exercitie z'n doel voorbij.quote:Op zondag 29 september 2013 20:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het lijkt me juist leuk als meerdere mensen met meerdere systemen zich over één vraag buigen.. Kun je zien of de antwoorden een beetje met elkaar overeenkomen.
Dat was inderdaad de bedoeling. Bij je voorbeeldvragen zat ook de vraag die ik stelde. Vandaar dat ik met die vraag kwam. Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat de vraag vaag is, maar als je er ook wat mee kan, dan ben ik benieuwd.quote:Op zondag 29 september 2013 20:11 schreef hmesker het volgende:
[..]
Omdat clavier reageerde op mijn bericht heb ik het idee dat de vraag van hem/haar voor de Yijing bedoeld was. Maar dat hoor/lees ik dan nog wel.
oeps verkeerd gelezenquote:Op zondag 29 september 2013 20:11 schreef hmesker het volgende:
[..]
De vraag is voor de Yijing zeker niet te vaag - uit het antwoord komen doorgaans wel de elementen die e.e.a. wat meer specificeren. Hierbij wat ik voor jou kreeg + mijn interpretatie:quote:Op zondag 29 september 2013 20:23 schreef clavier het volgende:
[..]
Dat was inderdaad de bedoeling. Bij je voorbeeldvragen zat ook de vraag die ik stelde. Vandaar dat ik met die vraag kwam. Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat de vraag vaag is, maar als je er ook wat mee kan, dan ben ik benieuwd.
Ik denk dat we dat aan de vragensteller moeten overlaten, anders krijgt ie idd een overflow aan informatie.quote:Op zondag 29 september 2013 20:20 schreef hmesker het volgende:
[..]
Ok. Laten we dat aan de vragensteller over of doet ieder z'n ding? Ik zou me kunnen voorstellen dat bij tegenstrijdige info de vragensteller in verwarring wordt gebracht. Dan schiet de hele exercitie z'n doel voorbij.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben nog maar een leek in dit gebied, maar wat ik begrepen heb uit 'De 78 graden der wijsheid' van Rachel Pollack (dat boek gebruik ik om de tarot te bestuderen) is dat als de legging via het Keltische Kruis niet helemaal duidelijk is (of dat er geen sluitend 'verhaal' uit de lezing komt) er nog wat extra kaarten getrokken kunnen worden om het antwoord op de vraag 'duidelijker te krijgen'. De schrijfster ontraadt het beginners om dat te doen, omdat het in het begin verwarrend kan zijn. Het is meer voor ervaren lezers volgens haar.quote:Op zondag 15 september 2013 00:59 schreef Dindymene het volgende:
Dank je wel!
Veel dingen komen me bekend voor. Heb op dit moment ontzettend last van mijn knieën, ben snel uitgeput tijdens het sporten en na een dag werken krijg ik hoofdpijn waardoor ik niets meer kan doen.
Ik heb een paar weken geleden een baan aangeboden gekregen bij mijn oude stageplek (terwijl ik nog niet mijn diploma in handen heb; moet mijn scriptie aanpassen en verdedigen). Dit stukje:
[..]
is de reden dat ze voor mij hebben gekozen in plaats van mensen die gesolliciteerd hebben op de functie. Ik werk er nu een aantal dagen en wat ik ervan opmaak is dat ze ontzettend tevreden zijn met me. Dat zorgt er voor dat ik meer in mezelf vertrouw en risico's durf te nemen die uiteindelijk altijd goed aflopen.
Dan even 2 vragen aan jou:
- Je hebt de Keltische Kruis legging gebruikt toch? Wat is dan kaart nummer 0? Wat ik heb gelezen over het Keltische Kruis is dat er maar 10 kaarten worden gebruikt en jij gebruikt er 11. - Hoe interpreteer jij de kaarten? Ze hebben naar mijn idee allen een ander betekenis, maar toch lijk jij er één duidelijk geheel van te maken.
oh dat had ik nog niet gehoord, maar volgens mij heeft iedereen wel zo'n beetje zijn eigen systeem, of althans, een paar eigen huisregels.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:05 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ik ben nog maar een leek in dit gebied, maar wat ik begrepen heb uit 'De 78 graden der wijsheid' van Rachel Pollack (dat boek gebruik ik om de tarot te bestuderen) is dat als de legging via het Keltische Kruis niet helemaal duidelijk is (of dat er geen sluitend 'verhaal' uit de lezing komt) er nog wat extra kaarten getrokken kunnen worden om het antwoord op de vraag 'duidelijker te krijgen'. De schrijfster ontraadt het beginners om dat te doen, omdat het in het begin verwarrend kan zijn. Het is meer voor ervaren lezers volgens haar.
Maar goed, in ieder geval ga ik deze maand mijn eerste legging doen voor een vriend!
Ik hou me aanbevolen! Je mag een legging voor mij doenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:28 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ja precies, zij schrijft dat ook (dat er ontzettend veel eigen manieren/regels zijn, evenals even zovele soorten leggingen). Oké, ik zal eerst eens die legging bij die vriend dan en kijken hoe dat bevalt. Daarna wil ik denk ik best eens hier wat proberen (als het allemaal goed gaat)!
Ja hoor, is goedquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 22:04 schreef Atmosphere82 het volgende:
Oké E_O! Dat zal dan waarschijnlijk begin november worden, is dat goed?
Met plezier! In de loop van de week heb ik wel tijd.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |