Waarom is het beter?quote:Op vrijdag 6 september 2013 23:02 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Omdat het beter voor de consument is. Jij dus.
Dan hoef jij niet meerdere consoles te kopen. Geld besparen.quote:
Ik weet niet of ik vrolijk moet worden van een port meestal zijn die spellen een stuk minder goed op een andere consolequote:Op vrijdag 6 september 2013 23:05 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Dan hoef jij niet meerdere consoles te kopen. Geld besparen.
xbox360 had voor developers een betere architectuur, dat is voor PS4 en xbox one nu hetzelfde. Daarnaast hebben xbox en ps min of meer dezelfde controls qua controller.quote:Op vrijdag 6 september 2013 23:06 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik vrolijk moet worden van een port meestal zijn die spellen een stuk minder goed op een andere console
Wat is het nut dan dat er 2 consoles bestaan ?quote:Op vrijdag 6 september 2013 23:05 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Dan hoef jij niet meerdere consoles te kopen. Geld besparen.
Hardwarequote:Op zaterdag 7 september 2013 00:28 schreef DJ_ het volgende:
[..]
Wat is het nut dan dat er 2 consoles bestaan ?
en als je overal de zelfde games kan spelen, maar de een sneller is als de ander.quote:
Technisch gezien bestaan er meer, maar keuze.quote:Op zaterdag 7 september 2013 00:28 schreef DJ_ het volgende:
[..]
Wat is het nut dan dat er 2 consoles bestaan ?
Ik snap waarom er exclusives zijn. Maar dat een spel exclusive is voor 1 platform levert 0,0 op voor de consument, alleen voor de verkoper is het beter.quote:Op zaterdag 7 september 2013 00:35 schreef DJ_ het volgende:
[..]
en als je overal de zelfde games kan spelen, maar de een sneller is als de ander.
waarom zou iemand dan de langzame kopen ?
Het zorgt voor concurentie, en concurentie levert wat op voor de consument.quote:Op zaterdag 7 september 2013 00:57 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ik snap waarom er exclusives zijn. Maar dat een spel exclusive is voor 1 platform levert 0,0 op voor de consument, alleen voor de verkoper is het beter.
" Overigens is dit wel zonder dat er gekeken is naar optimalisatie voor één van de consoles."quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:04 schreef CaasS het volgende:
http://www.gamekings.tv/n(...)lgens-ontwikkelaars/
De Xbox One is langzamer dan de PlayStation 4 volgens ontwikkelaars
September 13, 2013 door Danny Bos
Sinds de E3 en de aankondigingen van de Xbox One en de PlayStation 4 is er een blijvende stroom aan informatie over de next-gen consoles. Ook de hardware van beide apparaten is steeds een reden voor discussies, want uiteindelijk gaat ook deze meebepalen wat de kwaliteit van de next-gen games gaan zijn. De Xbox One is langzamer dan de PlayStation 4 volgens ontwikkelaars, blijkt vandaag. Wat gaat dit voor effect hebben op de games die we gaan zien?
Ondertussen kunnen ontwikkelaars al een tijdje aan de slag met beide consoles en de conclusies komen vanuit verschillende kanten binnendruppelen. Zo wordt er gezegd dat de PlayStation 4 ongeveer 50 procent sneller zou zijn dan de Xbox One. De console van Sony zou namelijk beter zijn in het lezen van het geheugen, waardoor logischerwijs dingen ook sneller geladen worden. Een voorbeeld dat gesteld wordt is dat multi-platform games beter weergeven zouden kunnen worden op de PlayStation 4. Na testen zou gebleken zijn dat de PlayStation 4 geen problemen had met games op 30 frames per seconde te draaien, met een 1920×1280-resolutie. De Xbox One zou met precies dezelfde test op ongeveer 20 frames per seconde zitten, met een resolutie van 1600×900. Best wel een grafisch verschil dus. Overigens is dit wel zonder dat er gekeken is naar optimalisatie voor één van de consoles.
Microsoft is bekend met deze problemen die ontwikkelaars hebben aangegeven. Dat is dan ook de reden dat laatst de kloksnelheid van de Xbox One is verhoogd om de achterstand op de PlayStation 4 te verkleinen. Uiteindelijk zal deze achterstand er nog steeds zijn, maar wel minder dan het was.
Zelfs zo dichtbij de launch zijn Sony en Microsoft nog bezig met de laatste aanpassingen om de consoles beter te laten functioneren. Het zou dus zomaar kunnen zijn dat we uiteindelijk geen verschil gaan zien, omdat Microsoft en Sony de Xbox One en PlayStation 4 nog moeten optimaliseren. Dan moeten ze wel opschieten, want in november komen de twee consoles al uit. De PlayStation 4 ligt op 29 november hier in de winkels en, zoals je waarschijnlijk al wist, duurt het nog tot een onbekend moment in 2014 tot we met de Xbox One aan de slag kunnen. Laten we hopen dat beide partijen het beste ervan maken!
Maar als de hardware min of meer gelijk is (wat overal gezegd wordt) zou dat toch niet heel veel uit moeten maken of wel?quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:15 schreef videonatic het volgende:
[..]
" Overigens is dit wel zonder dat er gekeken is naar optimalisatie voor één van de consoles."
Een hoop gebakken lucht dus.
Dan maakt het nog gigantisch veel uit, besturingssysteem, drivers en dergelijke? Ik snap de insteek van dit soort artikelen niet echt, zeker niet van Gamekings.quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:17 schreef CaasS het volgende:
[..]
Maar als de hardware min of meer gelijk is (wat overal gezegd wordt) zou dat toch niet heel veel uit moeten maken of wel?
Gamekings zijn nou niet de hardwarekings héquote:Op vrijdag 13 september 2013 15:24 schreef videonatic het volgende:
[..]
Dan maakt het nog gigantisch veel uit, besturingssysteem, drivers en dergelijke? Ik snap de insteek van dit soort artikelen niet echt, zeker niet van Gamekings.
Waar wordt dat gezegd? De PS4 heeft beter geheugen en een betere GPU.quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:17 schreef CaasS het volgende:
[..]
Maar als de hardware min of meer gelijk is (wat overal gezegd wordt) zou dat toch niet heel veel uit moeten maken of wel?
Wist niet dat jij ook maar iets gaf om fighters?quote:
Dat Sadira nieuw is was al bevestigd. Heb je het filmpje afgekeken?quote:Op zaterdag 21 september 2013 07:46 schreef Pheno het volgende:
Dus gewoon nieuw. Leek ook op geen enkele oldschool ki dame.
Qua inhoud zal er bij launch geen groot verschil zijn, en of het grafische aspect belangrijk voor je is weet alleen jijzelf. Er zijn immers genoeg videobeelden te zien waarin dat wordt gedemonstreerd.quote:Op dinsdag 24 september 2013 17:46 schreef Chevalric het volgende:
Ik zit nog eens na te denken over de Xbox One en begin nu toch te twijfelen of ik 'm bij de Duitse release koop. De games waar ik het meest interesse in heb nu, zijn AC IV en Watch_Dogs. Beiden komen ook nog voor de 360. De overige launch titles vind ik niet echt boeiend. Met die twee games kan ik het ook nog wel uitzingen tot de NL release van de One.
Als ik wacht tot de NL release kan ik in ieder geval zien of de Xbox One de moeite waard is en of er nog gekke kinderziektes in zitten. Ik vraag me ook af of de toegevoegde waarde van het media aspect van de Xbox One buiten de VS uberhaupt interessant is of gaat worden (ervaringen met de 360 zeggen me dat het antwoord daarop "nee" gaat zijn).
Dus als we even de PS4-fanboy reacties achterwege kunnen laten: wat denken jullie? Zal de grafische verbetering van de One t.o.v. de 360 de moeite waard zijn voor de launch titles? En zullen de games zelf (AC en Watch_Dogs dus) inhoudelijk veel verschillen tussen current gen en next gen?
Nouja, dat laatste valt wel mee. Er is wel een filmpje van AC waarin ze de nieuwe engine dingetjes laten zien, maar daar staat niet specifiek bij wat wel en niet op een 360 gaat draaien. Maar goed, hoe belangrijk het is voor mij, kan ik alleen zelf bepalen, da's waarquote:Op dinsdag 24 september 2013 17:56 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
Qua inhoud zal er bij launch geen groot verschil zijn, en of het grafische aspect belangrijk voor je is weet alleen jijzelf. Er zijn immers genoeg videobeelden te zien waarin dat wordt gedemonstreerd.
Ik bedoelde niet specifiek games die op beide generaties uitkomen, meer de algehele grafische kwaliteit. Dat niveau kan je verwachten, en ik denk niet dat er nog wat uit de 360 te persen valt.quote:Op dinsdag 24 september 2013 17:58 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Nouja, dat laatste valt wel mee. Er is wel een filmpje van AC waarin ze de nieuwe engine dingetjes laten zien, maar daar staat niet specifiek bij wat wel en niet op een 360 gaat draaien. Maar goed, hoe belangrijk het is voor mij, kan ik alleen zelf bepalen, da's waar
Ik heb nog veel games liggen op de 360 dus ik ga die nog spelen en ik denk wel dat ik AC4 en Watchdogs enzulks laat liggen voor de One of PS4. Maar als je al redelijk bij bent dan zou ik ze gewoon op de 360 spelen en geen duitse Xbone gaan halen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 17:46 schreef Chevalric het volgende:
Ik zit nog eens na te denken over de Xbox One en begin nu toch te twijfelen of ik 'm bij de Duitse release koop. De games waar ik het meest interesse in heb nu, zijn AC IV en Watch_Dogs. Beiden komen ook nog voor de 360. De overige launch titles vind ik niet echt boeiend. Met die twee games kan ik het ook nog wel uitzingen tot de NL release van de One.
Als ik wacht tot de NL release kan ik in ieder geval zien of de Xbox One de moeite waard is en of er nog gekke kinderziektes in zitten. Ik vraag me ook af of de toegevoegde waarde van het media aspect van de Xbox One buiten de VS uberhaupt interessant is of gaat worden (ervaringen met de 360 zeggen me dat het antwoord daarop "nee" gaat zijn).
Dus als we even de PS4-fanboy reacties achterwege kunnen laten: wat denken jullie? Zal de grafische verbetering van de One t.o.v. de 360 de moeite waard zijn voor de launch titles? En zullen de games zelf (AC en Watch_Dogs dus) inhoudelijk veel verschillen tussen current gen en next gen?
Ja, dat was ook nog iets dat ik me vandaag bedacht. Ik heb nog wel wat games liggen die ik nooit helemaal heb uitgespeeld (o.a. L.A. Noire, Mass Effect, Bioshock), dus daar zou ik ook nog wat tijd mee kunnen doorbrengen.quote:Op woensdag 25 september 2013 13:09 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik heb nog veel games liggen op de 360 dus ik ga die nog spelen en ik denk wel dat ik AC4 en Watchdogs enzulks laat liggen voor de One of PS4. Maar als je al redelijk bij bent dan zou ik ze gewoon op de 360 spelen en geen duitse Xbone gaan halen.
Dan lijkt me idd het beste om de Xbone hier te halen en niet in deutchland.quote:Op woensdag 25 september 2013 13:19 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Ja, dat was ook nog iets dat ik me vandaag bedacht. Ik heb nog wel wat games liggen die ik nooit helemaal heb uitgespeeld (o.a. L.A. Noire, Mass Effect, Bioshock), dus daar zou ik ook nog wat tijd mee kunnen doorbrengen.
Het belangrijkste punt is dat er met name bij de release van de Xbone geen must haves voor mij zijn. En de games die ik zou willen aanschaffen, kan ik eventueel ook nog altijd op de 360 kopen (of inderdaad bij de NL release).
Heb vond jij van die verbeterde feedback? Dat je ook in je triggers feedback hebt enzo? leek me wel tof.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:24 schreef Pheno het volgende:
De controller is ook 'groot', ligt lekker in de hand en zo. En ik heb geen al te kleine handen, gewoon zeg maar
Geen reet van gemerkt.quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:26 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Heb vond jij van die verbeterde feedback? Dat je ook in je triggers feedback hebt enzo? leek me wel tof.
Komt door al dat eelt op je fikken!quote:
ik voelde geen verschilquote:Op maandag 7 oktober 2013 18:24 schreef Pheno het volgende:
De controller is ook 'groot', ligt lekker in de hand en zo. En ik heb geen al te kleine handen, gewoon zeg maar
Zeg ik dat dan? De originele 360 is ook primaquote:
Nee, maar ik voelde geen verschilquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 05:50 schreef Pheno het volgende:
[..]
Zeg ik dat dan? De originele 360 is ook prima
that's what she saidquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 08:29 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Nee, maar ik voelde geen verschil
de game niet in duitsland moet halenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 18:27 schreef Notorious_Roy het volgende:
De reden dat je de Xbone niet uit Duitsland moet halen:
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=694900
Ik snap er geen zak van, waarom schrijven die mensen niet op een beetje duidelijke manier, stomme dudes.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:09 schreef Giester het volgende:
Wat vinden jullie van de geruchten van de bekende/beruchte MisterXmedia?
Zie hier zijn blog met "insider" info.
http://misterxmedia.livejournal.com/
Dat inderdaad... De Xbone in Duitsland is exact dezelfde als in andere landen. Alleen sommige games komen niet door de duitse keuring, maar daarom moet je ook geen games in Duitsland kopen.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:31 schreef donald_dick het volgende:
[..]
de game niet in duitsland moet halen
ik ga zo hard enorm veel van deze achievements halen.. niet te geloven!quote:
Altijd wel tof! En die Forza screenquote:Op maandag 21 oktober 2013 22:34 schreef G.R.S. het volgende:
Vast en zeker al bekend:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tiles kleuren kan worden aangepast, zwarte achtergrond niet, aldus Penello.
https://twitter.com/albertpenello/status/392167647355207680
quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:06 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik hou alleen van verkeerssims gezien dat IMO leuker is dan statisch racen op een verder lege baan.
Leuk, maar er was ooit een duitse game die verkeer en wegligging verdomd goed kon simuleren voor de game die het was. Zoiets in een fatsoenlijke racegame is slabbetjes werk, high speed persuitquote:
Dan hebben ze dynamische belichting en omgevingen nodig en daar moeten ze (voorlopig) 60 fps en 1080p resolutie voor opofferen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:03 schreef DJ_ het volgende:
Er is maar 1 ding wat forza nodig heeft, nacht races en weer models.
extra banen kunnen ook geen kwaad.
quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:21 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Leuk, maar er was ooit een duitse game die verkeer en wegligging verdomd goed kon simuleren voor de game die het was. Zoiets in een fatsoenlijke racegame is slabbetjes werk, high speed persuit
http://www.reddit.com/r/b(...)one_gameplay/cczcmxrquote:I can't talk specifics until the 29th but I can say that one of the next gen console versions definitely looks better than the other.
Can only mean ONE thing!quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:37 schreef KoningStoma het volgende:
[..]
http://www.reddit.com/r/b(...)one_gameplay/cczcmxr
PCquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:37 schreef KoningStoma het volgende:
[..]
http://www.reddit.com/r/b(...)one_gameplay/cczcmxr
Als het niet on-rails was geweest dan had ik er een console voor gekocht, want het ziet er echt briljant goed uit. Een free roam Rysequote:Op woensdag 30 oktober 2013 09:04 schreef Chevalric het volgende:
Ryse trailer. Hoe meer ik zie van deze game, hoe meer ik denk dat het een goede launch game gaat worden.
Ik bedoelde inderdaad scripted jaquote:Op woensdag 30 oktober 2013 09:17 schreef Chevalric het volgende:
On-rails? Je bedoelt dat het net zo scripted is als CoD single player? Tja, dat vind ik geen probleem, mits het verhaal je pakt. Ik denk wel dat Ryse met name gaat scoren omdat er weinig competitie is. De enige competitie is DR3 en misschien AC IV in hetzelfde genre (action adventure), al bieden die twee wel free roaming.
Hoe dan ook, ik ga 'm wel kopen.
Wat ook erg voor de game spreekt is het tijdperk, zijn helaas niet zoveel games die zich met Romeinen bezig houden...quote:Op woensdag 30 oktober 2013 09:17 schreef Chevalric het volgende:
On-rails? Je bedoelt dat het net zo scripted is als CoD single player? Tja, dat vind ik geen probleem, mits het verhaal je pakt. Ik denk wel dat Ryse met name gaat scoren omdat er weinig competitie is. De enige competitie is DR3 en misschien AC IV in hetzelfde genre (action adventure), al bieden die twee wel free roaming.
Hoe dan ook, ik ga 'm wel kopen.
Eens, en Spartacus en Rome hebben laten zien dat de Romeinse tijd behoorlijk bruut en gewelddadig was, wat ook een leuke game maaktquote:Op woensdag 30 oktober 2013 10:25 schreef SpankmasterC het volgende:
[..]
Wat ook erg voor de game spreekt is het tijdperk, zijn helaas niet zoveel games die zich met Romeinen bezig houden...
quote:"Microsoft has revealed its latest product prop: a ridiculously large Xbox One in Vancouver. Straight reports that the console is 40 feet long and 20 feet wide, and that the prop will 'unlock' if enough people 'pledge' their gamertags — hinting that the next-generation monument could be preparing for some sort of human sacrifice."
quote:
Geinig!quote:
Dat ziet er tenminste uit als Dead Rising.quote:
Even terug lezen naar alle users die bij hoog en bij lag aan het beweren waren dat je er in graphics en beleving niks van zou merken.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 07:45 schreef Giester het volgende:
Serieus, niemand die ook maar iets zegt over het feit dat de X1 nu ook in CoD: Ghosts maar 720p doet? Terwijl de PS4 1080p native doet.
Ik hou van Xbox, al jaren, maar dit steekt wel een beetje.
MS waar is de liefde?
Volgens mij ligt dat aan Infinity Ward, niet MSquote:Op donderdag 31 oktober 2013 07:45 schreef Giester het volgende:
Serieus, niemand die ook maar iets zegt over het feit dat de X1 nu ook in CoD: Ghosts maar 720p doet? Terwijl de PS4 1080p native doet.
Ik hou van Xbox, al jaren, maar dit steekt wel een beetje.
MS waar is de liefde?
Waarom zouden ze het doen? Omdat ze dat eigenlijk net zoals op de PS4 het voor elkaar krijgen maar het leuk vinden om het niet te doen?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 08:14 schreef Pheno het volgende:
[..]
Volgens mij ligt dat aan Infinity Ward, niet MS
Klopt, maar daar gaat het even niet om.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 08:06 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik zie dat verschil niet denk ik, haat alleen framedrops en screentearing. Verder /care
Daar gaat het niet om, zij kiezen er uiteindelijk voor om het niet te doen, om welke reden dan ookquote:Op donderdag 31 oktober 2013 08:19 schreef Godtje het volgende:
[..]
Waarom zouden ze het doen? Omdat ze dat eigenlijk net zoals op de PS4 het voor elkaar krijgen maar het leuk vinden om het niet te doen?
Er zullen wel problemen zijn om dat goed voor elkaar te krijgen lijkt mij. En aangezien het op andere devices wel werkt zal het denk ik niet aan de capaciteiten van IW liggen.
Nou, gezien Forza 5, NBA 2K14 en Ryse bijvoorbeeld allemaal wel op een hogere resolutie draaien, denk ik dat de capaciteiten van IW wel degelijk een rol spelen. Ook omdat die laatste twee ook third party games zijn en NBA 2K14 is ook nog eens cross platform.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 08:19 schreef Godtje het volgende:
[..]
Waarom zouden ze het doen? Omdat ze dat eigenlijk net zoals op de PS4 het voor elkaar krijgen maar het leuk vinden om het niet te doen?
Er zullen wel problemen zijn om dat goed voor elkaar te krijgen lijkt mij. En aangezien het op andere devices wel werkt zal het denk ik niet aan de capaciteiten van IW liggen.
Ik kan me er niet druk om maken. Ja, misschien dat de PS4 graphics beter zijn, maar dat zie ik toch niet als ik de Xbox One eenmaal thuis heb staan. Mijn belangrijkste reden om over te stappen naar de One is omdat het een upgrade is ten opzichte van mijn 360. Die upgrade zit 'm niet alleen in resoluties, maar ook in de kleine dingen die ze nu wel kunnen en op de 360 niet (vergelijk de planten waar je je in kunt verstoppen in AC IV maar eens tussen Xbox en Xbox One).quote:Op donderdag 31 oktober 2013 08:22 schreef Giester het volgende:
[..]
Klopt, maar daar gaat het even niet om.
Denk eens na dat we nu een "futureproof" console moeten krijgen die ongeveer 10 jaar mee moet gaan in een tijdperk van 1080p > 4K. Waar onze mobieltjes Full-HD zijn en alles high-tech. En dan komt MS aanzetten met een nieuwe console die zelfs in het begin niet eens een game op 1080p native kan renderen terwijl die ook nog eens op een zeer oude engine draait.
Sorry, maar dan zie ik het een beetje somber in en hoop ik dat MS met een goede verklaring kan komen waarom ze mijn favoriete console lijn de grond in werken zo.
Daar gaat het niet om? Je vindt het niet interessant om te weten of het aan IW ligt of aan de xbox?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 08:42 schreef Pheno het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, zij kiezen er uiteindelijk voor om het niet te doen, om welke reden dan ook
Het ligt of aan de capaciteiten van IW (gezien ze hun engine van het jaar nul nog steeds gebruiken) of aan de kracht van de Xbone. Gezien er ook games zijn die 1080p doen is of CoD heel zwaar, of hun engine heel lichtquote:Op donderdag 31 oktober 2013 08:44 schreef Godtje het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om? Je vindt het niet interessant om te weten of het aan IW ligt of aan de xbox?
Vreemd. Dat lijkt me juist de vraag. En als er twee uitgevers niet lukt lijken mij het valide vragen waarom het niet lukt.
Beetje makkelijk om alleen de uitgever de schuld te geven. Die doen dat niet voor hun lol lijkt mij.
Niet dat het mij heel veel uitmaakt. Doe CoD ghost waarschijnlijk zelfs op current gen
Aangezien hij op de PS4 het kennelijk wel kan.... Zal het dan nog de engine zijn?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 08:47 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het ligt of aan de capaciteiten van IW (gezien ze hun engine van het jaar nul nog steeds gebruiken) of aan de kracht van de Xbone. Gezien er ook games zijn die 1080p doen is of CoD heel zwaar, of hun engine heel licht
Kan van alles zijn. Feit blijft dat IW het niet voor elkaar krijgtquote:Op donderdag 31 oktober 2013 08:49 schreef Godtje het volgende:
[..]
Aangezien hij op de PS4 het kennelijk wel kan.... Zal het dan nog de engine zijn?
Samenwerking van HW en engine?
Of support vanuit MS?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |