interessante typoquote:
Dank je voor het compliment trouwens. Alleen al het feit dat je een mailtje had gestuurd met je eerste indruk heeft bij mij de motivatie al weer een stuk teruggebracht. En het blijkt maar weer dat een verhaal nooit meteen goed is. Mijn eerste hoofdstuk begon ik te schrijven in 2009. Er zijn natuurlijk tussenpozen geweest waarin ik niet geschreven heb, maar al met al heb ik in die jaren geschreven, verschillende keren teruggelezen en gecorrigeerd, bepaalde delen herschreven of geschrapt. En ik voorzie straks een nieuwe herschrijf-, schrap- en corrigeerrondequote:Op zondag 15 december 2013 12:06 schreef Biancavia het volgende:
Het manuscript van najazeg lijkt me een typisch voorbeeld van een ongepolijst pareltje. Ik heb het nu natuurlijk alleen op de eerste hoofdstukken beoordeeld en niet op het complete verhaal en plot, maar ik heb het gevoel dat dat wel goed zal zitten.
Er moet nog heel veel aan gebeuren en ik hoop dat hij de motivatie weer terug krijgt als ik straks met 'rode pen' de eerste hoofdstukken onder handen heb genomen.
Jawel hoor, grey is Brits Engels, gray is Amerikaans.quote:Op maandag 16 december 2013 08:56 schreef najazeg het volgende:
[..]
Grey is trouwens al zoiets. Grjis in het engels is Gray. Grey is een naam vaan een graaf, maar is niet de correcte spelling voor 'Grjis'.
ik zie het ja. Hm, vind gray persoonlijk wel mooier als woord dan grey eigenlijk.quote:Op maandag 16 december 2013 16:09 schreef wonderer het volgende:
[..]
Jawel hoor, grey is Brits Engels, gray is Amerikaans.
Ik heb het geprobeerd, maar de inspiratie...quote:Op maandag 16 december 2013 14:54 schreef Biancavia het volgende:
Toch ook maar een kerstverhaal geschreven voor de wedstrijd hier.
De inspiratie is dat je het leuk moet vinden werd ik verteld.quote:Op maandag 16 december 2013 16:36 schreef Faux. het volgende:
[..]
Ik heb het geprobeerd, maar de inspiratie...
Je baas betaalt je als het goed is. Meedoen aan een wedstrijd doe je voor de lol.quote:Op maandag 16 december 2013 16:52 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
De inspiratie is dat je het leuk moet vinden werd ik verteld.
Dat vertel ik dus ook aan mijn baas als ik vrij neem.
gisteravond gedaan en behoorlijk tevreden met het resultaat.quote:Op maandag 16 december 2013 14:02 schreef najazeg het volgende:
nou komt er toch ineens een wellicht interessante proloog in me opStraks eens uitschrijven
Ik ben benieuwd.quote:Op dinsdag 17 december 2013 08:23 schreef najazeg het volgende:
[..]
gisteravond gedaan en behoorlijk tevreden met het resultaat.
ik zal hem je straks wel mailenquote:
Goed bezigquote:Op maandag 13 januari 2014 16:15 schreef Biancavia het volgende:
Ik ben helemaal blij! Afgelopen weekend kreeg ik mijn vijfde kinderboekje binnen, dat superleuk is geworden met prachtige illustraties. En aanstaande zaterdag heb ik een gesprek met een (kleine) uitgeverij voor het uitgeven van mijn psychologische thriller!
Ik ben al aan het onderhandelen over het contract.
Wat versta je onder avonturengenre? Welke bekende titels vallen daar voor jou zoal in?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:33 schreef Dingest het volgende:
Ik denk niet dat een uitgever zoeken veel zin heeft. Behalve dat ik betwijfel of het wel goed genoeg is geschreven om het uit te geven, is het avonturengenre niet zo heel populair in Nederland volgens mij. Afgezien daarvan maak ik, hoewel het niet helemaal centraal staat, ook gebruik van een bestaande franchise
Al ga ik uiteindelijk gewoon verder met een nieuwe boek
Zo'n beetje het hele oeuvre van de voorgenoemde heren Cussler en MacLean. De kern blijft wel 'hoofdpersoon(/-personen) gaat op reis, komt in de problemen en moet uitdagingen en risico's overwinnen om de boel op te lossen'.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:39 schreef DaMart het volgende:
[..]
Wat versta je onder avonturengenre? Welke bekende titels vallen daar voor jou zoal in?
Ik twijfel overigens zelf af en toe ook of het verhaal wel goed genoeg is. Komt ook doordat ik me nu op onbekend terrein begeef door een verhaal te schrijven in een setting die ik nog niet eerder heb gebruikt. Maar ik laat die twijfel steeds gewoon achter me en schrijf gestaag verder. Als het af is, dan merk ik wel of ik nog veel wil gaan bijschaven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |