abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 december 2013 @ 09:02:54 #126
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_134318865
quote:
7s.gif Op zondag 15 december 2013 12:06 schreef Biancavia het volgende:
janazeg
interessante typo :P

quote:
7s.gif Op zondag 15 december 2013 12:06 schreef Biancavia het volgende:
Het manuscript van najazeg lijkt me een typisch voorbeeld van een ongepolijst pareltje. Ik heb het nu natuurlijk alleen op de eerste hoofdstukken beoordeeld en niet op het complete verhaal en plot, maar ik heb het gevoel dat dat wel goed zal zitten.
Er moet nog heel veel aan gebeuren en ik hoop dat hij de motivatie weer terug krijgt als ik straks met 'rode pen' de eerste hoofdstukken onder handen heb genomen. :)
Dank je voor het compliment trouwens. Alleen al het feit dat je een mailtje had gestuurd met je eerste indruk heeft bij mij de motivatie al weer een stuk teruggebracht. En het blijkt maar weer dat een verhaal nooit meteen goed is. Mijn eerste hoofdstuk begon ik te schrijven in 2009. Er zijn natuurlijk tussenpozen geweest waarin ik niet geschreven heb, maar al met al heb ik in die jaren geschreven, verschillende keren teruggelezen en gecorrigeerd, bepaalde delen herschreven of geschrapt. En ik voorzie straks een nieuwe herschrijf-, schrap- en corrigeerronde :) En dat vind ik niet erg. Als het er maar beter op wordt.

Was nu ook al met hoofdstukken bezig voor een vervolgdeel, maar dat zijn nog echt drafts. Ik schrijf het maar weet nu al dat ik het nog verder onder handen moet nemen. Maar dan staat tenmninste weer een stukje verhaallijn op 'papier'.
"najazeg heeft geen abonnement"
Nee, en ik ga er ook geen aanschaffen, brutale vlerk!
ik heb twee eervolle vermeldingen op mijn naam staan! *O*
pi_134319592
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 09:02 schreef najazeg het volgende:

[..]

interessante typo
:D Sorry!
Ja, die met de ballen in de bek.
  maandag 16 december 2013 @ 14:02:08 #128
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_134327400
nou komt er toch ineens een wellicht interessante proloog in me op :D Straks eens uitschrijven :)
pi_134329261
Toch ook maar een kerstverhaal geschreven voor de wedstrijd hier. :s)
  maandag 16 december 2013 @ 16:09:46 #130
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_134331796
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 08:56 schreef najazeg het volgende:

[..]

Grey is trouwens al zoiets. Grjis in het engels is Gray. Grey is een naam vaan een graaf, maar is niet de correcte spelling voor 'Grjis'.
Jawel hoor, grey is Brits Engels, gray is Amerikaans.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 16 december 2013 @ 16:23:53 #131
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_134332333
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 16:09 schreef wonderer het volgende:

[..]

Jawel hoor, grey is Brits Engels, gray is Amerikaans.
ik zie het ja. Hm, vind gray persoonlijk wel mooier als woord dan grey eigenlijk.
  maandag 16 december 2013 @ 16:36:34 #132
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_134332836
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2013 14:54 schreef Biancavia het volgende:
Toch ook maar een kerstverhaal geschreven voor de wedstrijd hier. :s)
Ik heb het geprobeerd, maar de inspiratie...
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_134333400
quote:
9s.gif Op maandag 16 december 2013 16:36 schreef Faux. het volgende:

[..]

Ik heb het geprobeerd, maar de inspiratie...
De inspiratie is dat je het leuk moet vinden werd ik verteld.

Dat vertel ik dus ook aan mijn baas als ik vrij neem.
pi_134338564
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 16:52 schreef De_uitblinker het volgende:

[..]

De inspiratie is dat je het leuk moet vinden werd ik verteld.

Dat vertel ik dus ook aan mijn baas als ik vrij neem.
Je baas betaalt je als het goed is. Meedoen aan een wedstrijd doe je voor de lol.

En inspiratie? Denk aan iets wat je hebt meegemaakt, wat je van een ander hebt gehoord, op tv hebt gezien, mix dat met elkaar, geef daar een geheel eigen draai aan en hoppa, weer een nieuw verhaal. Inspiratie is niet iets dat vanuit de lucht naar je toe komt vliegen, inspiratie is nadenken over een thema en wat je daarover wilt vertellen.
  dinsdag 17 december 2013 @ 08:23:50 #135
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_134355118
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 14:02 schreef najazeg het volgende:
nou komt er toch ineens een wellicht interessante proloog in me op :D Straks eens uitschrijven :)
gisteravond gedaan en behoorlijk tevreden met het resultaat. *O*
pi_134355913
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 08:23 schreef najazeg het volgende:

[..]

gisteravond gedaan en behoorlijk tevreden met het resultaat. *O*
Ik ben benieuwd. ;)
  dinsdag 17 december 2013 @ 10:08:10 #137
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_134356661
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2013 09:30 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd. ;)
ik zal hem je straks wel mailen :)
pi_134519693
Er kan gestemd worden voor de Kerstverhalenwedstrijd: KSW / Kerstverhalenwedstrijd 2013 - Stemtopic
~:)
pi_135261699
Zo. Het is voor het eerst in 3,5 jaar of zo, maar ik heb eindelijk weer eens een schrijfproject af :) Ik ben ermee begonnen voor NaNoWriMo 2012 - en daar heb ik toen de 50.000 woorden voor gehaald - en uiteindelijk is het uitgegroeid tot een printexemplaar-met-opmaak van 315 A4tjes @ 255.000 woorden. Langer dan ik gepland had, maar ik had veel personages om mee te werken en een secundaire verhaallijn beviel mij zo goed (althans, één van de personages ervan) dat ik die uitgebreider en prominenter heb gemaakt.

Morgen maar eens de printer aanslingeren en kijken of m'n lokale drukkerij nog steeds aan inbinden doet - en met 158 vellen overweg kan :+
  donderdag 9 januari 2014 @ 02:11:07 #140
71919 wonderer
pi_135261760
Netjes! Wat voor genre?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_135272467
Avonturenroman met een SF-kantje :) Ik heb wel geprobeerd het zoveel mogelijk in de avonturenhoek te houden, en de SF-elementen zo 'normaal' mogelijk.
  Moderator zondag 12 januari 2014 @ 21:42:17 #142
42184 crew  DaMart
pi_135414729
Afgelopen week was best een productieve schrijfweek. Zo'n 5.600 woorden heb ik toegevoegd aan het verhaal. Daarvoor had ik al enkele maanden niet aan het boekverhaal gewerkt. Maar vakantie deed mijn inspiratie goed. Ik heb nu een idee voor hoe het einde zou kunnen worden en ik zit nu ongeveer op de helft van het verhaal, dat daar waar ik nu ben, ook op een soort omslagpunt is gekomen.

Ik heb mezelf ook een deadline gesteld nu. Voor mei wil ik het verhaal klaar hebben, zodat ik het mee kan nemen als ik op vakantie ga om het zelf te gaan proeflezen :).
pi_135440264
Wauw, Dingest! Dat is gelijk een trilogie. :o

Goed bezig, DaMart! ^O^

Ik ben helemaal blij! Afgelopen weekend kreeg ik mijn vijfde kinderboekje binnen, dat superleuk is geworden met prachtige illustraties. En aanstaande zaterdag heb ik een gesprek met een (kleine) uitgeverij voor het uitgeven van mijn psychologische thriller! :s)
Ik ben al aan het onderhandelen over het contract. 8-)
pi_135467874
Gefeliciteerd! ^O^ Best stoer ook om dat te kunnen zeggen 8-)

Als je het in drie delen zou hakken, is het een trilogie :P Maar bijna alles speelt zich doorlopend over een periode van 2 dagen af, dus het zou een hele rare trilogie worden. Het is gewoon een vrij fors verhaal (ik kom uit op een equivalent van een pocket van 800 pagina's) mede te danken aan uitgebreide gebeurtenissen en vrij veel personages.Het is wel een op zichzelf staand onderdeel van een reeks.

Het voelt alleen wel een beetje raar aan, want over een periode van 14 maanden heeft dat toch veel tijd gekost en raak je een beetje gewend eraan om 'in' dat verhaal te zijn. Ook al heb ik wel meer schrijfplannen, is het toch een beetje een 'het is af - en nu?'-gevoel :+
  dinsdag 14 januari 2014 @ 03:06:19 #145
71919 wonderer
pi_135468047
Twee dagen? Holy shit :D

En nu nieuw boek schrijven natuurlijk :Y
pi_135471267
255.000 woorden voor twee dagen!? Dat is redelijk geniaal! :o En dat je dat in 14 maanden geschreven hebt, wauw. Hoeveel uur schrijf je per dag/week?

En a je ermee de boer op in uitgeversland?
pi_135478860
Ik dacht dat het wel mee viel. Hoeveel tijd stoppen jullie dan grofweg in een x-aantal woorden?

Het aantal woorden is iets minder voor twee dagen, vooral de proloog ligt daar sterk buiten en de epiloog is op dag drie ;)
Mijn schrijfstijl is vooral gevormd door de werken van Cussler en MacLean, waar vaak veel in gebeurd in betrekkelijk korte tijd; problemen die zo snel mogelijk opgelost moeten worden. Vooral MacLean deed dat (wel in iets minder pagina's). Een andere factor is de grote hoeveelheid personages van enig belang, dat zijn er 15-20, en die zijn opgedeeld in groepen met hun eigen taken die gelijktijdig plaatsvinden om uiteindelijk allemaal samen tot de oplossing te komen. In dit geval heb ik één groep die de hoofdlijn volgt en probeert te overleven en weer thuis te komen (met alle gebeurtenissen van dien), een groep die vanaf de thuiskant datzelfde probeert te bewerkstelligen, en een groep die afreist naar Bagdad om een verloren hulpmiddel daarvoor op te sporen (ook met alle gebeurtenissen van dien). En zo nu en dan een woord tussendoor van de antagonist :+ Dus op die manier heb ik vier aansluitende lijnen van gebeurtenissen die grofweg gelijktijdig plaatsvinden zodat ik veel tekst voor een korte periode heb.

Het is dus begonnen als een project voor NaNoWriMo 2012, dus toen zat ik al op 55.000 woorden in een maand :P Ik schrijf wanneer ik de behoefte en zin heb, soms is dat een paar weken eigenlijk ieder moment dat ik kan (en aangezien ik geen daginvulling heb, is dat best veel dan). Soms laat ik het weken/maanden onbewerkt liggen. De verwerkingstijd van het ruwe bestand staat op 2812 uur en 1 minuut. Maar ik denk dat een derde daarvan wel op is gegaan aan research, en nog eens een derde aan dat het bestand gewoon openstond terwijl ik heel andere dingen aan het doen was :)

Ik denk niet dat een uitgever zoeken veel zin heeft. Behalve dat ik betwijfel of het wel goed genoeg is geschreven om het uit te geven, is het avonturengenre niet zo heel populair in Nederland volgens mij. Afgezien daarvan maak ik, hoewel het niet helemaal centraal staat, ook gebruik van een bestaande franchise :P

Al ga ik uiteindelijk gewoon verder met een nieuwe boek :Y
  Moderator dinsdag 14 januari 2014 @ 14:36:29 #148
42184 crew  DaMart
pi_135479023
quote:
7s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:15 schreef Biancavia het volgende:

Ik ben helemaal blij! Afgelopen weekend kreeg ik mijn vijfde kinderboekje binnen, dat superleuk is geworden met prachtige illustraties. En aanstaande zaterdag heb ik een gesprek met een (kleine) uitgeverij voor het uitgeven van mijn psychologische thriller! :s)
Ik ben al aan het onderhandelen over het contract. 8-)
Goed bezig *O*.

Lijkt me toch een prettig gevoel, als je een echt boek in handen houdt dat door jou geschreven is.
  Moderator dinsdag 14 januari 2014 @ 14:39:16 #149
42184 crew  DaMart
pi_135479149
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:33 schreef Dingest het volgende:

Ik denk niet dat een uitgever zoeken veel zin heeft. Behalve dat ik betwijfel of het wel goed genoeg is geschreven om het uit te geven, is het avonturengenre niet zo heel populair in Nederland volgens mij. Afgezien daarvan maak ik, hoewel het niet helemaal centraal staat, ook gebruik van een bestaande franchise :P

Al ga ik uiteindelijk gewoon verder met een nieuwe boek :Y
Wat versta je onder avonturengenre? Welke bekende titels vallen daar voor jou zoal in?

Ik twijfel overigens zelf af en toe ook of het verhaal wel goed genoeg is. Komt ook doordat ik me nu op onbekend terrein begeef door een verhaal te schrijven in een setting die ik nog niet eerder heb gebruikt. Maar ik laat die twijfel steeds gewoon achter me en schrijf gestaag verder. Als het af is, dan merk ik wel of ik nog veel wil gaan bijschaven :P.
pi_135480002
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:39 schreef DaMart het volgende:

[..]

Wat versta je onder avonturengenre? Welke bekende titels vallen daar voor jou zoal in?

Ik twijfel overigens zelf af en toe ook of het verhaal wel goed genoeg is. Komt ook doordat ik me nu op onbekend terrein begeef door een verhaal te schrijven in een setting die ik nog niet eerder heb gebruikt. Maar ik laat die twijfel steeds gewoon achter me en schrijf gestaag verder. Als het af is, dan merk ik wel of ik nog veel wil gaan bijschaven :P.
Zo'n beetje het hele oeuvre van de voorgenoemde heren Cussler en MacLean. De kern blijft wel 'hoofdpersoon(/-personen) gaat op reis, komt in de problemen en moet uitdagingen en risico's overwinnen om de boel op te lossen'.

Tijdens het schrijven vind ik het (vaak) ook niet van belang of het goed genoeg is :P Dat komt pas als het af is en mensen gaan vragen of ik nu naar een uitgever stap. Ik schaaf zelden bij als ik eenmaal klaar is; als het klaar is, komt het eruit zoals ik het in mijn hoofd had en ben ik in dat opzicht redelijk tevreden. Of en wat er bijgeschaafd moet worden omdat het daadwerkelijk slecht is, zou ik gewoon niet weten :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')