abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage dinsdag 18 november 2025 @ 19:40:41 #276
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_219293044
quote:
99s.gif Op maandag 11 december 2023 02:52 schreef drakin het volgende:
Uiteindelijk heb ik een gedeelde 2e plaats bij de schrijfwedstrijd gehaald :s)
staat t ergens online?
pi_219293580
Ik heb geen boek geschreven, verre van. Maar misschien kan ik het wel een biografisch kort verhaal noemen.

Ik heb de afgelopen 2 maanden voor Stichting Gelijkwaardig Herstel het verhaal van een toeslagenouder opgeschreven. Dat heeft voor de ouder deels verwerking van een zware periode als doel, maar dient ook als manier om mogelijk meer genoegdoening van de overheid te krijgen.

Er waren wel richtlijnen maar daar konden de verteller en ik allebei weinig mee. Uiteindelijk heb ik een chronologisch verhaal gemaakt uit wat hij me in 6 sessies heeft verteld. Het zijn 11 pagina's geworden en de verteller was er erg blij mee. Ik heb het zo opgeschreven dat de Stichting alle benodigde informatie eruit kon halen maar vooral zodat de verteller er zelf iets aan heeft. Dat hij het aan zijn kinderen kan laten lezen als ze er aan toe zijn.

Ik deed dit eerst puur als vrijwilligerswerk, gewoon voor een ander iets aardigs doen. Maar ik heb er zo veel uitgehaald. Ik heb enorm veel plezier in het op deze manier opschrijven van iemands verhaal. Ik ga eens nadenken hoe ik dit vaker kan doen. Ik laat het werken voor de stichting even voor wat het is namelijk.
Spoilers!
  woensdag 19 november 2025 @ 23:53:15 #278
370431 drakin
vurig typje
pi_219300399
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 19:40 schreef SunChaser het volgende:

[..]
staat t ergens online?
Het staat ergens heel diep graven online, en het is voor een deel in een ebook gekomen. Maar een ebook wat gemaakt is door mensen die dat nog nooit gedaan hebben en er geen kaas van hebben gegeten, dus niet halen aub.

Ik ben van plan het verhaal te herschrijven, sommige dingen kwamen niet geheel tot zijn recht omdat je voor de wedstrijd aan wat dingen vast zat.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')