abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130541204
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 01:57 schreef arjan1212 het volgende:
de saoudi's geven wel 7% van de economie aan defensie uit, het hoogste van de hele wereld
Oorlog draait om meer dan duur speeldgoed. Arabieren kennen slechts militaire catastrofes. Op die paar keer na dat een Brit of een Rus hen wat verstand influisterde. ;)

Lees de oorlogsverslagen van de 1ste golfoorlog maar eens voor de gein na (van de amerikaanse zijde zelfs). Die saudi's waren als de dood voor een echt militair conflict met Saddam. Zij waren maar al te blij dat zij wat ami's en euro's in konden huren om seculier heerser Saddam van zijn troon te stoten.
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_130541266
de oorlogen van america en rusland zijn ook drama's Vietnam, afganistan ( allebei ) tetsjenie georgie irak... de laatste oorlog die een succes was was die in Korea volgens mij..
pi_130541296
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 01:53 schreef JessedeK het volgende:

[..]

een oorlog draait uiteindelijk om je eigen belang eruit te halen. Of dat nou in Syrië is of in Jamaica dat maakt dan toch ook niet uit
Volgens mij denk jij echt dat een oorlog haast een loterij is. Net als bliksem. Of dat iemand van de ene op de andere dag beslist dat er een wereldoorlog gaande is. 'Zeg, weet je wat we morgen gaan doen?'
pi_130541314
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 02:08 schreef Tchock het volgende:

[..]

Volgens mij denk jij echt dat een oorlog haast een loterij is. Net als bliksem. Of dat iemand van de ene op de andere dag beslist dat er een wereldoorlog gaande is. 'Zeg, weet je wat we morgen gaan doen?'
Nee het is geen loterij, ze gaan alleen maar als het meer oplevert dan het kost. Of het moet gaan om vergelding. :)
pi_130541322
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 02:07 schreef arjan1212 het volgende:
de oorlogen van america en rusland zijn ook drama's Vietnam, afganistan ( allebei ) tetsjenie georgie irak... de laatste oorlog die een succes was was die in Korea volgens mij..
Rusland is nog steeds de baas in Tsjetsjenië.
Ze hebben daar gefaald ja de eerste keer. Maar Poetin is top dog 8-) . En pats, de tweede keer ruim 14000 dode Wahabi's _O_ .
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_130541341
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 02:08 schreef Tchock het volgende:

[..]

nee dat denk ik niet. Mijn stelling is: Een oorlog kan overal beginnen, als er maar genoeg belangen mee gemoeid zijn.
All The Power Is In The Hands, Of The People Rich Enough To Buy It
-Joe Strummer (1952-2002)
pi_130541370
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 02:10 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Rusland is nog steeds de baas in Tsjetsjenië.
Ze hebben daar gefaald ja de eerste keer. Maar Poetin is top dog 8-) . En pats, de tweede keer ruim 14000 dode Wahabi's _O_ .
Wij zullen Grozny nooit vergeten! Hopelijk zullen er snel weer nieuwe acties komen tegen die sovject teroristen.
pi_130541401
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 02:13 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Wij zullen Grozny nooit vergeten! Hopelijk zullen er snel weer nieuwe acties komen tegen die sovject teroristen.
Dan zal dat rattenhol nogmaals verpulverd worden.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_130541446
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 02:07 schreef arjan1212 het volgende:
Rusland was bijna in alle militaire conflicten in haar geschiedenis de overwinnaar, vandaar dat rusland ook zo groot is... :') Van mongolen tot zweden, van polen tot litouwers, van fransen tot duitsers, van turken tot engelsen, heel Europa heeft een poging gewaagd. Ik vergeet de machtige chinezen en de overijverige jappaners trouwens. Waarom jij tsjetsjenië (de 2de tsjetsjeense oorlog) en georgië er bij haalt is mij een raadsel. Of je moet wonderbaarlijk genoeg meer weten dan ik.

Amerikanen waren ook in vrijwel al hun gewapende conflicten de overwinnaar. Geografisch gezien zijn zij minder vatbaar voor invasies, dus wat dat betreft heeft amerika een voordeel op rusland. De amerikanen could pick their own battles. Grenada vind ik nog altijd een hele mooie (voornamelijk snelle, maar goed). Maar militair gezien is Vietnam zeker een overwinning, gezien de Kill-death-ratio. 50.000 dode amerikanen tegenover ruim 1 miljoen dode vietnamezen. Net zoals Afghanistan dat voor Rusland was, 15.000 dode russen tegenover 1,5 miljoen dode taliban.
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_130541470
Toch hebben ze die 2 oorlogen verloren.
pi_130541492
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 02:21 schreef arjan1212 het volgende:
Toch hebben ze die 2 oorlogen verloren.
Al zou het zo zijn in jouw beleving. Heb je nog een punt o.i.d.?
pi_130541528
Amerika heeft de Vietnam oorlog verloren.

Mijn punt is dat jij zegt arabieren kunnen geen oorlog voeren, en ik zeg Amerikanen en Russen kunnen het ook niet, de laatste oorlog die een succes was was die in Korea..
pi_130541586
Een oorlog winnen is heel anders dan voor WO2, arjan1212. Als je bepaalde doelstelling haalt, ben je de winnaar. En als de VS willen kutten in Syrie dan winnen ze dat ook gewoon. Of daar niet teveel geld aan gespendeerd wordt of dat mensen thuis 't allemaal niet leuk vinden maakt dan uiteindelijk niet uit voor de miljoen Arabieren die doodgaan tegen de paar duizend Amerikanen. Zo sneu is 't gewoon.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 02:42:52 #189
218617 YazooW
bel de wouten!
  woensdag 28 augustus 2013 @ 02:43:30 #190
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130541667
quote:
wut
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_130541684
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 02:43 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

wut
quote:
Iedereen weet dat E-4BS zijn uiterst belangrijk. In het geval van een oorlog, een terroristische aanslag, een buitenaardse invasie, enzovoort (vandaar de "doomsday plane" bijnaam), worden deze vliegtuigen bestemd om de minister van Defensie, de Joint Chiefs of Staff en andere "beslissers" levend te houden een directe nucleaire (en conventionele) dwingt tot het ontvangen, controleren en doorgeven van EAM (Emergency Action Messages).

Een vliegtuig is meestal in de lucht om de 12 uur, met een ander klaar voor vertrek met een vijf-minuten kennisgeving. Als nationale commandocentra op de grond worden aangevallen of niet beschikbaar is, wordt een E-4B meteen scrambled: dat is de reden waarom een "doomsday plane" werd gezien baan boven Washington DC minuten na een gekaapt vliegtuig in het Pentagon op 9/11 was neergestort.

De E-6B Mercury, wiens missie kan een teken zijn dat het Syrië luchtoorlog is net begonnen te zijn, kan hetzelfde werk doen.

Hoe dan ook, een E-4B was op de grond bij Incirlik op augustus 27 Wat was de doomsday vliegtuig doen in Turkije?

Update: Hagel bezocht Maleisië op augustus 24 en later werd in Jordanië om te discussiëren over Syrië. Misschien zijn vliegtuig maakte een tussenstop op weg terug naar de VS
  woensdag 28 augustus 2013 @ 02:46:05 #192
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_130541685
quote:
Via Zero Hedge
“BREAKING NEWS: JORDANIAN AUTHORITIES CLEARING BORDERING AREAS WITH SYRIA AND IN PARTICULAR AL RAMTHA ASKING RESIDNETS TO LEAVE FOR SAFETY.”
pi_130541690
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 02:27 schreef arjan1212 het volgende:
Amerika heeft de Vietnam oorlog verloren.

Mijn punt is dat jij zegt arabieren kunnen geen oorlog voeren, en ik zeg Amerikanen en Russen kunnen het ook niet, de laatste oorlog die een succes was was die in Korea..
Jouw argumentatie is overweldigend. :D _O-

---

Met welke oorlogsliteratuur ben jij bekend over het algemeen?

[ Bericht 4% gewijzigd door Terminator2000bc op 28-08-2013 03:39:57 ]
  woensdag 28 augustus 2013 @ 02:47:21 #194
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_130541692
Veel tweets nu over een zware explosie dichtbij het presidentiele paleis.
pi_130541707
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 02:47 schreef YazooW het volgende:
Veel tweets nu over een zware explosie dichtbij het presidentiele paleis.
?
  woensdag 28 augustus 2013 @ 02:50:42 #196
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130541711
ik ga pitten, vertel me morgen maar welke kant heeft gewonnen en met welke score.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_130541740
quote:
Anthony Nguyen ‏@anthonyn31 48s
"BREAKING NOW: Large explosion heard in central #Damascus in the Muhajrin area just a kilometer away from presidential residence #Syria"
Just Released: 500 Syrian Scud Missiles Have Been Aimed At Israel

[ Bericht 40% gewijzigd door practics op 28-08-2013 03:03:05 ]
pi_130541794
"BREAKING NOW: Large explosion heard in central #Damascus in the Muhajrin area just a kilometer away from presidential residence #Syria"

En hoe graag ik het ook zou zien dat ze Israël aanvallen nu de aanval maar maximaal 48 uur gaat duren is dat dom.
pi_130541894
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 02:47 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Jouw argumentatie is overweldigend. :D _O-

---

Met welke oorlogsliteratuur ben jij bekend over het algemeen?
jij hebt een andere defenitie van winnen/ verliezen als ik. Vietnam = Amerika vertrok de communisten hadden gewonnen enz
pi_130541944
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 03:45 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

jij hebt een andere defenitie van winnen/ verliezen als ik. Vietnam = Amerika vertrok de communisten hadden gewonnen enz
... zucht ... letterlijk uit mijn post: Maar militair gezien is Vietnam zeker een overwinning, gezien de Kill-death-ratio..

Nogal logisch dat ik het over militaire overwinningen had, aangezien wij het hadden over hoe defensieuitgaven zich ten opzichte van militaire slagkracht verhouden in geval van KSA. Politieke overwinningen zijn in deze dan ook niet relevant, er spelen dan hele andere factoren mee dan defensie-uitgaven. Jouw claim dat Korea-oorlog een overwinning was voor de VS is uiterst dubieus, maar ik heb inmiddels genoeg off-topic posts gemaakt. Dus ik laat het hierbij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')