Ten eerste: persoonlijk en discutabel sluiten elkaar niet uit.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 16:46 schreef ranja het volgende:
[..]
nee hoor, alleen persoonlijk
al ben ik het met Oasis wel eens.
Zijn er betere danquote:Op donderdag 29 augustus 2013 16:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ten eerste: persoonlijk en discutabel sluiten elkaar niet uit.
Maar daarnaast zijn er gewoon debuutalbums die simpelweg niet het beste zijn. Je kunt met alle hartenlust verdedigen dat Please Please Me het beste van de Beatles is maar dan zul je weinig serieus genomen worden.
Bandje van ene Neil Lennon en Robert McKidney. Schijnt vrij hot te zijn geweest in Engeland.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 16:50 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik ken die hele band uberhaupt niet.
van The Smiths moet je gewoon een verzamelaar hebben eigenlijkquote:Op donderdag 29 augustus 2013 16:54 schreef Arn0 het volgende:
Er zijn ook mensen die beweren dat The Smiths hun debuut hun beste album is. Op sommige dagen kan ik me daar wel in vinden.
Huh? En dan alle prachtige albumcuts missen? Verzamelaar van de b-kantjes, ja.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 16:55 schreef ranja het volgende:
[..]
van The Smiths moet je gewoon een verzamelaar hebben eigenlijk
Ja, je kunt je eigen keuzes best discutabel vinden natuurlijk.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 16:48 schreef Tchock het volgende:
Ten eerste: persoonlijk en discutabel sluiten elkaar niet uit.
Maar daarnaast zijn er gewoon debuutalbums die simpelweg niet het beste zijn. Je kunt met alle hartenlust verdedigen dat Please Please Me het beste van de Beatles is maar dan zul je weinig serieus genomen worden.
Wat betreft The Shins, wat is hun laatste album saai eigenlijkquote:Op donderdag 29 augustus 2013 16:56 schreef Moody het volgende:
Editors, Interpol, Shins, Nick Drake, Madrugada etc. etc. ETC. ETCETERAAA
Wel als diegene niet eens alle albums beluisterd heeft bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 16:57 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja, je kunt je eigen keuzes best discutabel vinden natuurlijk. Je kunt echter niet van iemand zeggen dat die onterecht vind dat Please Please Me het beste Beatles album is. Persoonlijke smaak is nooit onterecht.
Jah die is niet best. Wel goed popplaatje, maar best wel Shins-onwaardig. Mercer heeft ook een nieuwe band om zich heen he.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 16:57 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Wat betreft The Shins, wat is hun laatste album saai eigenlijk
Wow, je bent serieus de eerste die ik met deze mening zie, haha. Ik vind de laatste albums prima maar toch echt niet in de buurt komen van de drie klassiekers uit de jaren '90. Live trouwens - gebaseerd op opnames, geen eigen ervaring in de jaren '90 - wel sterker geworden wat mij betreft.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 16:58 schreef MCH het volgende:
Ik ga nu een beetje vloeken maar ik vind de latere dEUS veel beter te pruimen dan de eerste drie albums.
Natuurlijk niet. Kwaliteit is gebaseerd op patronen en vaststaande zaken en sommige dingen zijn objectief beter dan andere. Als iemand meer kan genieten van Justin Bieber dan van Strawberry Fields Forever is dat dikke prima, maar dat wil niet zeggen dat je niets kunt zeggen over de structuur, opbouw, invloed en kwaliteit van de muziek.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 16:57 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja, je kunt je eigen keuzes best discutabel vinden natuurlijk. Je kunt echter niet van iemand zeggen dat die onterecht vind dat Please Please Me het beste Beatles album is. Persoonlijke smaak is nooit onterecht.
4 en 5 (Pocket Revolution en Vanish Point) zijn mijn favorietjes. De laatste 2 albums zijn erg glad.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 16:58 schreef MCH het volgende:
Ik ga nu een beetje vloeken maar ik vind de latere dEUS veel beter te pruimen dan de eerste drie albums.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |