abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130511660
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 13:34 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Lees 3 posts terug. :')
Daar ging mijn post niet over.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 13:44:16 #102
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_130511732
Volgens mij zijn er maar weinig hoge piefen die werkelijk iets om de burgers geven. Ze hebben allemaal hun andere redenen maar je gaat mij niet vertellen dat die christelijke Amerikanen even uit goede bedoeling de moslim bevolking gaat helpen. Ze zien het meer als een straf tegen Assad denk ik.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_130511989
Nou, Qatar heeft nog ruim 30 tanks die ze aan het vervangen zijn. Dan weet ik al waar die oude heen gaan.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 13:52:48 #104
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_130511994
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 13:41 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Daar ging mijn post niet over.
Weet ik.
pi_130512017
Fok maar weer eens opgezocht om te kijken of er een topic over dit nieuws was, volg het al een tijdje via meerdere nieuwskanalen.

Pfff wat een lastige situatie, meerdere mogelijkheden wbt de verantwoordelijke voor het gebruik van gifgas, meerdere opties wbt theorieen, en ik ben er nog niet uit welke ik geloof.

Het enige dat ik weet is dat ik sinds 911 niet meer huilend voor de tv heb gezeten (bij het zien van de uitzending met al die kinderen) en dat ik gevoelsmatig zoiets heb van "Doe iets!!" alleen wat, geen flauw idee..

Want rationeel wil je natuurlijk een lange termijn oplossing en direct ingrijpen is wellicht op korte termijn goed maar wat heeft het voor gevolgen aangezien nog niet alle informatie duidelijk is..

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2013 13:54:39 ]
pi_130512059
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 13:52 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Weet ik.
Ja.
Waarom dan zo'n reactie? Zin om vervelend te doen of zo?
pi_130512154
Wat een heisa toch eigenlijk ...
Er zijn al meer dan 100.000 doden gevallen in deze oorlog
En nu er een paar honderd gestorven zijn door gas staat iedereen ineens op zijn achterste poten :?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_130512377
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 13:57 schreef UncleScorp het volgende:
Wat een heisa toch eigenlijk ...
Er zijn al meer dan 100.000 doden gevallen in deze oorlog
En nu er een paar honderd gestorven zijn door gas staat iedereen ineens op zijn achterste poten :?
Het zijn er wel meer dan een paar honderd.
En chemische wapens kan natuurlijk niet.
pi_130512441
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 14:04 schreef DeToffifee het volgende:
Het zijn er wel meer dan een paar honderd.
En chemische wapens kan natuurlijk niet.
oe nee dat kan niet natuurlijk.
Maar dat ze bijv een slachtoffer zijn hart uitsnijden en opeten ... no problemo
Of een afgesneden hoofd zitten bakken in een pan ... no problemo
Maar gas .... oh nee
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_130512458
Nee, daarom gaat obama nu een paar kruisraketjes droppen.
Waarschijnlijk met meer burgerdoden als gevolg dan die 600-1000 die gevallen zijn bij de gifgas aanval waarvan nog niet zeker is wie het gedaan heeft. Maar dan heet het opeens colleteral damage.
Die gozer moest zijn nobel prijs maar eens inleveren en naar Den Haag gaan om berecht te worden. Akelige bemoeial. Mag hopen dat die hele USA gauw failliet gaat.
pi_130512755
Ik vind de taal van de Britten momenteel eigenlijk agressiever dan die van de Amerikanen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_130512936
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 13:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Volgens mij zijn er maar weinig hoge piefen die werkelijk iets om de burgers geven. Ze hebben allemaal hun andere redenen maar je gaat mij niet vertellen dat die christelijke Amerikanen even uit goede bedoeling de moslim bevolking gaat helpen. Ze zien het meer als een straf tegen Assad denk ik.
Het Rumsfeld-beleid is nooit veranderd: you are either with us or you're with the enemy. Assad is in tegenstelling tot onze leidertjes geen kontlikker van Amerika en dat komt hem nu duur te staan. Ik geloof er eerlijk gezegd niets van, dat hij gifgas heeft gebruikt. Het lijkt mij aannemelijker dat het tuig dat tegen Assad vecht het Westen direct probeert te betrekken bij het conflict. Irak 2.0 - de oorlog kwam er, ook al is er nooit een massavernietigingswapen gevonden. Assad moet uit de weg geruimd worden vanwege Iran en niemand kan daar iets aan veranderen.

Over enkele jaren zullen we zien of het terroristentuig dat voor Assad in de plaats komt een beter alternatief is. Met name de christenen in Syrië zullen het dan flink gaan bezuren.
pi_130513006
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik vind de taal van de Britten momenteel eigenlijk agressiever dan die van de Amerikanen.
De UK is de spreekpop van Uncle Sam.
pi_130513043
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Obama is de verpersoonlijking van de staat waarin de VS verkeert - de nadagen van het eens oppermachtige rijk. Obama is besluiteloos en heeft geen idee wat hij met deze situatie aan moet. Het Amerikaanse volk heeft genoeg van oorlog, maar hij moet eigenlijk ingrijpen als een soort van 'American power projection.' Daarnaast is er eigenlijk geen geld voor oorlog en hinkt Obama dus op twee benen. De VS is vergane glorie en maakt op termijn plaats voor China als number one.
pi_130513207
Al die meningen...wat heb je eraan. Niks.
pi_130513226
Voorspelbaar. Maar wel terecht. Ik hoop echt dat we ver bij Syrie vandaan blijven.

quote:
Russia and Iran warn against attack on Syria
Assad's allies say military move would have serious consequences as West weighs punishment for alleged gas attack.

Russia and Iran have given fresh warning to the United States and its allies against a military intervention in Syria.

The Russian Foreign Ministry said on Tuesday that such an intervention could have "catastrophic consequences for the region and called on the international community to show "prudence" over the crisis.

"Attempts to bypass the Security Council, once again to create artificial groundless excuses for a military intervention in the region are fraught with new suffering in Syria and catastrophic consequences for other countries of the Middle East and North Africa," the ministry said.

Russia also expressed regret over a decision by the US to postpone a meeting scheduled for Wednesday in Hague in the Netherlands on an international peace conference for Syria.

Gennady Gatilov, Russia's deputy foreign minister, wrote on Twitter that such talks would have been particularly useful at a time "when military action is hanging over this country".

The US said the meeting had been postponed because of "ongoing consultations" over the alleged chemical weapons attack in Syria.

Iranian warning

Separately, Iran repeated its opposition to any US attack by warning that a military intervention will engulf the whole region.

"There will definitely be perilous consequences for the region," Abbas Araqchi, Iranian Foreign Ministry spokesman, said.

In comments on Monday in Washington, John Kerry, the US secretary of state, signalled his country's intention to act on Syria, describing the use of chemical weapons as a "moral obscenity" and pinning the blame on President Bashar al-Assad government.

In a strongly worded and emotive statement on Monday, Kerry said that it was "undeniable" that chemical weapons killed hundreds of people near Damascus last Wednesday.

He said the Syrian government must be held accountable.

Kerry's statement came hours after a UN team visiting Syria was fired upon while they travelled to the attack site to begin investigations.

Al Jazeera's Patty Culhane, reporting from Washington, said President Barack Obama had not made any final decisions but it seemed clear from Kerry's comments that the US was putting itself in a position where it wouldl have to do something.

Obama is weighing a military strike against Syria that would be of limited scope and duration, the Washington Post reported on Tuesday.

Such an attack, which would probably last no more than two days and involve sea-launched cruise missiles - or, possibly, long-range bombers - striking military targets in Syria, the newspaper said.

Senior US administration officials told the Post that possible attack would be designed to serve as punishment for Syria’s use of chemical weapons and as a deterrent, while keeping the US out of deeper involvement in country’s civil war.

The British government has also said its armed forces were drawing up contingency plans for military action in Syria.

A spokesman for David Cameron, the British Prime Minister, told reporters on Tuesday that the UK government was considering a proportionate response to last week's alleged chemical weapons attack near the Syrian capital Damascus.

Cameron recalled the UK Parliament from summer break to discuss the latest developments on Syria on Thursday.
pi_130513298
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 14:27 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Obama is de verpersoonlijking van de staat waarin de VS verkeert - de nadagen van het eens oppermachtige rijk. Obama is besluiteloos en heeft geen idee wat hij met deze situatie aan moet. Het Amerikaanse volk heeft genoeg van oorlog, maar hij moet eigenlijk ingrijpen als een soort van 'American power projection.' Daarnaast is er eigenlijk geen geld voor oorlog en hinkt Obama dus op twee benen. De VS is vergane glorie en maakt op termijn plaats voor China als number one.
Nee :') Amerika moet het deze keer inderdaad overlaten aan Europa ( wij moeten een Europees leger opzetten ipv al die losse zooi ) maar vergane glorie? China heeft helemaal niks in te brengen tegen Sam.
pi_130513409
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 14:35 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Nee :') Amerika moet het deze keer inderdaad overlaten aan Europa ( wij moeten een Europees leger opzetten ipv al die losse zooi ) maar vergane glorie? China heeft helemaal niks in te brengen tegen Sam.
Ik zeg toch ook op termijn. In de VS draaien de geldpersen op volle toeren. Het schuldenplafond wordt keer op keer verhoogd en er lijkt geen verandering in de zaak te komen. Het is wachten op een faillissement van de VS bij gebrek aan vertrouwen van investeerders. De VS heeft onlangs flink bezuinigd op defensie, ik geloof niet dat ooit eerder is gebeurd sinds de 2e wereldoorlog.
pi_130513562
KUT USA

Dit kost me weer een vermogen op de beurs :(
pi_130513586
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 14:38 schreef Dvm86 het volgende:
Het is wachten op een faillissement van de VS bij gebrek aan vertrouwen van investeerders.
Datr kan wel even duren. Mss ben je niet op de hoogte van recente ontwikkelingen. Er is een economische crisis op handen in Zuid Azie omdat al het geld terugvloeit naar de USA. De Indische Rupi staat bijv historisch laag tov de Dollar.
Hier bijv
http://www.businessweek.c(...)ad-to-southeast-asia
pi_130513625
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 14:33 schreef HighVolume het volgende:

[..]

wat een mongool ben jij :{w
Het verschil is dat gas ook vrouwen en kinderen doodt. En ja, terecht dat daar een "rode lijn" getrokken wordt.

Maar wat hij zegt raakt wel een kern van waarheid. De grote landen geven totaal geen krimp als er op grote schaal executies plaats vinden, vaak voorafgegaan door gruwelijke, langdurige martelingen. Ook onder de zwakkeren daar.
pi_130513739
Kan nog interessant worden (militair gezien), de lucht verdediging van Syrie kan nog voor wat problemen gaan zorgen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Syrian_Air_Defense_Force
http://www.the-outbreak.com/ - Online strategy game
  † In Memoriam † dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:53:27 #123
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_130513857
Beetje raar...

Als ze elkaar afslachten met geweren en kapmessen houden we ons afzijdig. Maar met gif is ineens ingrijpen waard.
Per saldo is het doden. Waar ligt nu het verschil precies?
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  Moderator dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:54:14 #124
8781 crew  Frutsel
pi_130513879
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 14:49 schreef rudolfb het volgende:
Kan nog interessant worden (militair gezien), de lucht verdediging van Syrie kan nog voor wat problemen gaan zorgen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Syrian_Air_Defense_Force
Als het alleen een raketaanval betreft weet ik niet welke van die wapens daartegen wat kunnen uitrichten. Volgens die site staat het "nieuwere wapentuig" meer in het zuiden en het "oude Russische" in het Noorden.

Heeft uberhaupt iemand in kaart welk gebied in handen is van Assad en welke niet en waar de (anti)raketinstallaties nu staan of dat die al in handen zijn van de rebellen?
pi_130513888
TradeDesk_Steve twitterde op dinsdag 27-08-2013 om 14:02:54 RTRS - WESTERN POWERS TELL SYRIAN OPPOSITION TO EXPECT STRIKE WITHIN DAYS - SOURCES WHO ATTENDED MEETING BETWEEN ENVOYS, SYRIAN COALITION reageer retweet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')