Afgezien van drank en mensen om me heen en werk/school, voel ik me 's avonds en 's nachts meestal beter dan 's ochtends en 's middags. Ik weet niet waar dat mee te maken heeft. Ik pieker overdag veel meer.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:18 schreef Sound.Cloud het volgende:
[..]
Hoe uit zich dat? Alleen psychisch of ook een sterk lichamelijke reactie?
Ik vroeg mij af of mensen hier dit ook hebben. Het ene moment dramatisch, niks gaat goed komen, het heeft geen zin meer. Een uur later kan ik me extreem goed voelen, nergens meer bang voor, enthousiast, makkelijk met iedereen praten. Denk dat ik alles kan. Dat is natuurlijk super maar ik vraag me af in hoeverre mensen hier ook vaak dat verschil hebben tussen superslecht voelen en extreem goed?
Herkenbaar, heel lang naar iets toewerken en het dan halen. En dan het gevoel van. Oké, en nu?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:17 schreef minthy het volgende:
Vanochtend afgestudeerd met een mooie voldoende na een pittig gesprek. Een uur lang geprobeerd m'n kop erbij te houden en vaak zoeken naar woorden die er niet helemaal lekker uitkwamen. Maar goed, dat is afgerond.
Waar ik van baal is dat het me niks doet. Ik kreeg een stortvloed aan berichten, iedereen is trots/blij maar dat lukt mezelf niet. Dat frustreert me enorm op het moment![]()
Ik hang uitgeblust op de bank met gillende koppijn en zere spieren, dat wordt mijn plek ook voor de rest van de avond
Wat heb je gedaan op het moment dat dat gebeurde? Hoe is de paniek opgelost en in hoeverre had jij daar invloed op?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:27 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Beide. Het was net alsof er iets "knapte". Ik was zomaar extreem gespannen en ik voelde me constant agressief. Daarnaast had ik last van "gekke" gedachten en had ik moeite om in aanraking te komen met mijn "rationele ik". Ik keek in de spiegel, maar ik herkende mezelf niet meer![]()
Ik dacht even dat ik volledig schizofrenisch werd, maar het is me uiteindelijk wel gelukt om weer mezelf te worden. Ik ben nog steeds "shaken", maar het gaat weer
Het gevoel ging trouwens gepaard met een nachtmerrie over dat ik bezeten werd door een duivelse entiteit. Ik kon huizen in de fik laten vliegen enzo. (Het begon terwijl ik sliep)
Eetstoornis nao? Nog nooit van gehoord. Eet je dan te weinig of te veel ? Of juist emotioneel eten?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:10 schreef Cue_ het volgende:
Ik heb mn labeltjes
Depressie en een Eetstoornis nao
Vanaf nu zijn er 5 gesprekken ingepland, volgende week donderdag is de eerste en dan elke week als de baas t toelaat). Om tot meer en diepere info te komen.
Behandelplan is gedeeltelijk opgesteld met doelen en problemen enzo.
Merk wel dat ik t vrouwtje van afgelopen gesprek fijner vind, maar dat is volgens mij geen psych maar net wat anders.
Maar we zullen wel zien hoe t zal gaan.
"niet anders omschreven"quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Eetstoornis nao? Nog nooit van gehoord. Eet je dan te weinig of te veel ? Of juist emotioneel eten?
En de vraag natuurlijk of je je kunt vinden in de label depressie?
Respect Seasushi! Dat wist ik allemaal nietquote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:59 schreef seasushi het volgende:
[..]
Voor mijn dochter zorgen, met de hond lopen, schilderen, lezen, op FOK! rondhangenVoor een aantal buren en vrienden koken een paar keer per week.
Ik vind verdriet een legitieme reden om depressief te worden. Ik heb geen reden...
Afgekeurd worden is achteraf gezien het beste wat me kon overkomen. Het levert een hoop rust op.
Toen dacht ik er niet zo over. Het voelde alsof ik niet "meer mee mocht doen met de grote mensen"
Helaas gaat het toch nog af en toe mis. maar vergeleken met vroeger toen ik net een achtbaan was is dit een stuk beter.
Soms lijkt he erg lekker om door te schieten in een manie. Maar ik heb de verantwoordelijkheid voor een dochter, dus ik houd mij braaf aan prikkelarme perioden en genoeg rust, bladiebla
Toen het gebeurde ben ik wakker geworden en ben ik in een verwarde toestand op zoek gegaan naar mezelf. Ik was even totaal van de kaart en ik moest me heel erg focussen op wat er nou precies aan de hand was, hoe het hoort te zijn i.p.v. hoe ik me daadwerkelijk voelde. De paniek is eigenlijk zomaar opgelost en ik had nul invloed op het oplossen. Ik moest er gewoon "doorheen", net alsof je in een achtbaan zit in een pretpark. Het enige wat ik kon doen was mijn echte ik opzoeken en rationeel die ik in stand houden, zodat ik niet volledig mezelf kwijtraakte in de paniek.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:58 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Wat heb je gedaan op het moment dat dat gebeurde? Hoe is de paniek opgelost en in hoeverre had jij daar invloed op?
Dit was al het uiterste wat mogelijk was. Anders zou het pas in oktober/november kunnen plaatsvinden.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:58 schreef Murmeli het volgende:
Ik zou er ook niet over liegen. Gewoon alleen vertellen wat je kwijt wil en intussen ook proberen of je de gesprekken op andere tijden kan krijgen misschien
Mja, de kuttige herinneringen zijn minder zwaar. Je leert een herinnering een ander plekje geven met een andere stempel. Bijvoorbeeld dat je soms met weemoed terug denkt aan een relatie en alleen maar of de goede of de slechte dingen kan herinneren. Bij mijn ex waren het alleen de slechte .. en uiterst hysterische dingen waar ik aan dacht. Die hysterie is qua intensiteit nu minder geworden. Dus wanneer ik wil slapen neemt het me niet 'helemaal' meer over if you get my pointquote:Op donderdag 29 augustus 2013 08:35 schreef Cue_ het volgende:
s_e je zei laatst dat je je laatste EMDR (of welke volgorde van letters dan ook) had.
Maar heb je dan ook al zoiets dat het helpt ofzo?
Heb je dat aangegeven?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 12:27 schreef sitting_elfling het volgende:
En toch kriebelt het ergens Cue dat het nog niet helemaal goed zit ..
Ik denk dat dat t beste is ja. Rustig blijven en weten dat het overgaat en dat er niks met je kan gebeuren. Het is een lichamelijke en geestelijke sensatie die komt en gaat.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 00:31 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Toen het gebeurde ben ik wakker geworden en ben ik in een verwarde toestand op zoek gegaan naar mezelf. Ik was even totaal van de kaart en ik moest me heel erg focussen op wat er nou precies aan de hand was, hoe het hoort te zijn i.p.v. hoe ik me daadwerkelijk voelde. De paniek is eigenlijk zomaar opgelost en ik had nul invloed op het oplossen. Ik moest er gewoon "doorheen", net alsof je in een achtbaan zit in een pretpark. Het enige wat ik kon doen was mijn echte ik opzoeken en rationeel die ik in stand houden, zodat ik niet volledig mezelf kwijtraakte in de paniek.
Het heeft heel erg geholpen door goed te focussen en als een koele kikker vragen aan mezelf te stellen als "Wat is hier nu exact aan de hand? Wat is nu precies hetgeen wat ik voel? Wat is er nu verkeerd aan wat ik voel en hoe hoor ik me eigenlijk te voelen?". Het was heel moeilijk omdat de paniek gewoon bleef, terwijl ik bleef focussen op het behouden van mijn echte ik.
Ik heb een paar weken EMDR gehad en het is écht zwaar. het is basically je kutste herinneringen omhoog halen en dan rationeel bekijken. Ik vond dat teruggaan zo moeilijk dat het me eigenlijk niet lukte. En ik heb ook geen duidelijk trauma ofzo dus we zijn dr na een tijdje mee gestopt.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 08:35 schreef Cue_ het volgende:
s_e je zei laatst dat je je laatste EMDR (of welke volgorde van letters dan ook) had.
Maar heb je dan ook al zoiets dat het helpt ofzo?
Maar als je kutste herinnering bovenhalen te moeilijk is voor je.. dan heb je toch wel een soort van trauma?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 12:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik heb een paar weken EMDR gehad en het is écht zwaar. het is basically je kutste herinneringen omhoog halen en dan rationeel bekijken. Ik vond dat teruggaan zo moeilijk dat het me eigenlijk niet lukte. En ik heb ook geen duidelijk trauma ofzo dus we zijn dr na een tijdje mee gestopt.
Bij mij heeft het wel zin gehad. De zware gevoelens zijn weggedrukt en het is meer 'weemoed'. Ipv een hysterische hulbui zijn het tranen geworden.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 12:57 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar als je kutste herinnering bovenhalen te moeilijk is voor je.. dan heb je toch wel een soort van trauma?
En als het niet lukt, snap ik dat ze er maar mee stoppen, want dan heeft het ook weinig zin. Maar heb niet het gevoel dat dat bij s_e ook het geval was/is. Of hij heeft het niet vermeld, dat kan ook
En toch, en toch het komt wel goed met jou!quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 01:18 schreef Cue_ het volgende:
Pff net terug van een speeddate, toen gedanst en even nog de kroeg in geweest. Nee, niet de meest geweldige avond. Ook omdat ik hoorde dat m'n fysio kanker heeftWas het allemaal net weer niet vanavond.
Haha dat zei ik (en anderen) ook altijd, maar kijk waar ik nu ben. Klopt niet helemaal hequote:Op vrijdag 30 augustus 2013 02:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En toch, en toch het komt wel goed met jou!
Ik ben op het moment op zoek naar een studio voor 4 maanden ergens in het westen (vanaf 1-1-14 wil ik weer in het buitenland zitten). Wat een gedoe.
Dat is wel fijn!quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 00:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Bij mij heeft het wel zin gehad. De zware gevoelens zijn weggedrukt en het is meer 'weemoed'. Ipv een hysterische hulbui zijn het tranen geworden.
Heftig is het allemaal niet meer. De ups en downs zijn er nog wel, maar ik "moet" niet zo veel meer. Toen ik nog werkte was ik op een gegeven moment een soort seizoenarbeider. 3 maanden niet 4 maanden 120% wel werken, dan weer een half jaar niet. 9 maanden wel, daarna weer anderhalf jaar in de ziektewet. Ik kan mijzelf nu wat beter reguleren. Als het nodig is een week de luxaflex dichtdoen en dom series kijken. Of 6 mensen te eten krijgen, een leuke lange avond hebben, maar daarna weer even "op rust"quote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Respect Seasushi! Dat wist ik allemaal nietDat klinkt toch wel erg heftig allemaal.
En toch, volgens mij (correct me if i'm wrong) ben jij zo'n kwartje gevalletje.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 07:47 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Haha dat zei ik (en anderen) ook altijd, maar kijk waar ik nu ben. Klopt niet helemaal he
Owja dat is wel lastig, hopen dat je iets kan vinden! Voor vakantie of langere periode?
Ga jij ook nooit meer werken? Of heb je de kans dat je ooit weer aan het werk moet? Dat lijken mij soms toch nog wel moeilijke tijden. Ik kan me namelijk voorstellen dat, stel ze zetten een nieuwe wet in werking en iedereen moet weer gekeurd worden dat je wel zoiets hebt van, gvd!quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:12 schreef seasushi het volgende:
[..]
Heftig is het allemaal niet meer. De ups en downs zijn er nog wel, maar ik "moet" niet zo veel meer. Toen ik nog werkte was ik op een gegeven moment een soort seizoenarbeider. 3 maanden niet 4 maanden 120% wel werken, dan weer een half jaar niet. 9 maanden wel, daarna weer anderhalf jaar in de ziektewet. Ik kan mijzelf nu wat beter reguleren. Als het nodig is een week de luxaflex dichtdoen en dom series kijken. Of 6 mensen te eten krijgen, een leuke lange avond hebben, maar daarna weer even "op rust"
Gelukkig heb ik een aantal echt goede vrienden. Die kennen mijn stemmingswisselingen en hebben er niet zo,n last van. Seasushi is altijd thuis dus daar kun je altijd even binnenlopen of een hapje mee eten, en soms heeft ze de poort een paar dagen op slot. Dan is het ook goed.
Op het moment gaat het wat minder, slik nieuwe medicijnen waarmee ik niet kan autorijden, dan gaat er even iemand mee boodschappen doen, of ze nemen wat mee. Dochter is dan wat vaker bij de buurvrouw, waar ze kind aan huis is.
Het enige waar ik heel serieus voor waak is dat mijn dochter (nu 14) niet mijn verzorgster wordt.
Verder heb ik soms ook een jaloers makend leven. Ik kan doen en laten wat ik wil, (op de financieeen na dan) Hoef niet meer in een keurslijf. Zit niet meer met moeilijke collega's, hoef geen verantwoording meer af te leggen aan mijn baas. Heb een hele leuke psychiater die als het nodig is, binnen 12 uur terug belt,
Als ik dit zo lees vraag ik me af waarom of ik me in godvredesnaam zo klote voel op het moment![]()
Ik ben voor altijd afgekeurd, hoef ook niet meer herkeurd. Ik zit in de IVA. Als wetten veranderen weet je het nooit ik zie wel. Wel heb ik mij voorgenomen als ik 2 jaar stabiel ben, ik in ieder geval vrijwilligerswerk ga doen. Of ik besluit een keer met mijn manische kop directeur van een koekjesfabriek te worden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ga jij ook nooit meer werken? Of heb je de kans dat je ooit weer aan het werk moet? Dat lijken mij soms toch nog wel moeilijke tijden. Ik kan me namelijk voorstellen dat, stel ze zetten een nieuwe wet in werking en iedereen moet weer gekeurd worden dat je wel zoiets hebt van, gvd!
En ga jij eigenlijk mentaal dan nog vooruit? Of heb je geaccepteerd dat je bent zo als je nu bent en dat je dat voor langere periode zal vasthouden?
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 07:06 schreef Gray het volgende:
Hier alles relaxt.
Zo relaxt zelfs dat een voorbijganger op straat me vroeg wat ik gebruikte (wat gebruikte?) en of ik niet nog wat had.
Maar misschien is het gewoon tijd om me weer eens te scheren.
Ik denk dat EMDR het best werkt voor mensen die 1 emotie of ervaring jarenlang hebben weggestopt en die stukje bij beetje moeten herbeleven om de realiteit ervan in te zienquote:Op donderdag 29 augustus 2013 12:57 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar als je kutste herinnering bovenhalen te moeilijk is voor je.. dan heb je toch wel een soort van trauma?
En als het niet lukt, snap ik dat ze er maar mee stoppen, want dan heeft het ook weinig zin. Maar heb niet het gevoel dat dat bij s_e ook het geval was/is. Of hij heeft het niet vermeld, dat kan ook
Maar je zou wel naar een goede vriendin gaan. Je bent dus niet echt alleen lijkt mequote:Op zondag 1 september 2013 20:57 schreef Miniem het volgende:
Ik voel me weer eens flink waardeloos en alleen.
Normaliter vraag ik op zondags aan een vriend om af te spreken.
Krijg daarvan de laatste tijd te horen dat hij liever een game speelt.
Dus vandaag heb ik het niet gevraagd, ik doe het ook niet meer want hij toont nooit eens een keer initiatief.
Verder zou een vriendin een paar weken geleden navragen om mee op vakantie te gaan. maar daar heb ik ook niks meer van gehoord.
En ik zou morgen naar een goede vriendin gaan, maar wegens problemen met mijn ov kaart kan dat niet![]()
Juk
Mja, die heb ik nou ook 1 x in de 2 jaar gezien omdat ze ver weg woontquote:Op zondag 1 september 2013 21:05 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Maar je zou wel naar een goede vriendin gaan. Je bent dus niet echt alleen lijkt me
Nee toch? Je bent toch niet echt alleen? Kom lekker gezellig naar de pubquizquote:Op zondag 1 september 2013 21:07 schreef Andromache het volgende:
kan hier niet uitleggen waarom, maar mijn verlatingsangst viert hoogtij. dingen gaan niet zoals ik wil dat ze gaan. ik leer het ook nooit. ik blijf altijd alleen.
Oh dat is niet zo fijn. Ik weet niet waar je woont, maar ik had graag wel iets met je willen doen als je bij mij in de buurt woondequote:Op zondag 1 september 2013 21:09 schreef Miniem het volgende:
[..]
Mja, die heb ik nou ook 1 x in de 2 jaar gezien omdat ze ver weg woont
Heb ik van jou nou niet eerder verhalen gelezen over een in jouw ogen waardeloze pgb-er? Heb jij niet veel meer aan een soort maatjesproject met een persoon van ongeveer dezelfde leeftijd. Ik geloof dat er wel instanties zijn die voor jou een oproepje kunnen plaatsen zodat je echt een gemotiveerd iemand kan vinden die jou verder kan helpen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:38 schreef Catnip het volgende:
Klote klote klote zooi.
Het ging gisteren weer helemaal fout, continu huilbuien, omdat ik Maandag weer naar school moet waar ik enorm tegenop zie.
Mijn pgb'er helemaal overstuur opgebeld, had wel gehoopt dat die me even gerust kon stellen, had namelijk op dat moment ook nog eens ruzie met mijn moeder. Maar nee, ze wilde me niet spreken, en deed niet aardig. Dat deed mij zo'n verdriet. Niet normaal, ik voel me gewoon afgewezen door haar. Alsof ik er niet toe doe.
Voel me zo'n mislukkeling.
Daarna maar de ''acute psychiatrie'' gebeld door mijn moeder, ook niet leuk. Een hele lieve vrouw (die ik die dag gelukkig al had gezien) gaf mij advies aan de telefoon. Om die nare gedachtes op te schrijven. Maar nee, dat lukt echt niet. Het lukt gewoon echt totaal niet..
En ik vind het zo erg, dat niemand me nu kan helpen..tenminste dat gevoel heb ik. Zelfs de ''acute psychiatrie'' kan me niet helpen. Ja, ik heb een bor contract (bed op recept) maar dat is voor 1 nachtje. En dat helpt niet om goed tot rust te komen..
Ik wilde gisteren gewoon een overdosis nemen, gewoon puur omdat ik het thuis niet meer goed aankan..vanwege de drukte. En omdat er altijd maar goed gedrag van me word verwacht. Omdat zelfs de mensen die ik vertrouw me afwijzen. Tenminste in mijn beleving..omdat ik me zo ellendig voel. Afleiding zoeken gaat niet, die gedachte's blijven maar door mijn hoofd gaan..
En nu, zit ik hier jankend achter de pc. Het helpt wel om mijn verhaal te typen, dat is zo fijn..
Liever even geen moeilijke vragen..
Maw, heb je dus minder klote momenten? Of is het juist dat het ritme weer terug lijkt te komen?quote:Op zondag 1 september 2013 22:10 schreef minthy het volgende:
Zondagavond-terugkijken op de week avond
Een veel te drukke week gehad die echt voorbij vloog, de tijd gaat sinds ik thuiszit echt bezopen veel harder voor m'n gevoel. Het weekend redelijk doorgekomen, vandaag toch weer een fikse dip gehad helaas. Eenzaam, algeheel leeg kutgevoel.
Ik ben vanmiddag de deur maar weer uitgerend en heb afleiding gezocht omdat ik niet wilde blijven hangen in doemdenken en gepieker, dat hielp even.
Verder post ik amper nog op Fok, wat op zich niet eens zo heel verkeerd is, al merk ik dat het me voorheen veel afleiding gaf op klotedagen/nachten.
Afgelopen week weer bij de bedrijfsarts geweest, de komende 2 maanden sowieso niet aan het werk. Waar mijn verwachting was dat ik voor het eind van het jaar wel weer aan de slag zou zijn, lijkt dit niet meer te gaan gebeuren. Dompertje.
Ik geef de klotemomenten minder ruimte door afleiding te zoeken/heerlijk op de vlucht te slaan. Op het moment voel ik me daar beter bij dan wanneer ik vaak stil ga staan bij alle ellende die elke dag weer om de hoek komt gluren. Ik doe het ook bewuster nu.quote:Op maandag 2 september 2013 01:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maw, heb je dus minder klote momenten? Of is het juist dat het ritme weer terug lijkt te komen?
Ik snap dat volledig. Tijdens de relatie met mijn ex was ik maanden lang van FOK, maar toch ging dat dramatisch. Weglopenquote:Op maandag 2 september 2013 01:54 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik geef de klotemomenten minder ruimte door afleiding te zoeken/heerlijk op de vlucht te slaan. Op het moment voel ik me daar beter bij dan wanneer ik vaak stil ga staan bij alle ellende die elke dag weer om de hoek komt gluren. Ik doe het ook bewuster nu.
Ik probeer het in gezelschap zo gezellig mogelijk te hebben en zo gezellig mogelijk te zijn. Daarbij komt de "niet zeiken, doorgaan"-instelling goed van pas
Ritme doe ik hard m'n best op maar dat wil er nog niet zomaar weer insluipen helaas
Die balans is gewoon echt ontzettend foetsie! De ene week spreek ik 5 mensen en voel ik me eenzaam/kut, de andere week spreek ik er 50 en voel ik me overprikkeld/kut. Hetzelfde geldt voor haast alles wat ik doe. Weinig verplichtingen is niet goed maar teveel ook niet. En hoeveel is wel voldoende?quote:Op maandag 2 september 2013 02:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik snap dat volledig. Tijdens de relatie met mijn ex was ik maanden lang van FOK, maar toch ging dat dramatisch. Weglopen.
Probeer echt een combi te vinden Minthy. Anders val je er echt weer in terug. Het is de(!) reden geweest dat die burnout er kwam. Wij verschillen daarin echt niet.
Heb ik ooit wel eens geprobeerd, niets voor mij. Op de loopband vind ik het nog wel oke. Maar het hele sporten krijg ik mij momenteel niet voor gemotiveerd.quote:Op maandag 2 september 2013 09:26 schreef Murmeli het volgende:
Cue: ga hardlopen... Is echt leuk, zelfs voor een sporthater als ik
Dat komt bij mij neer op dat ik niet ga. Als ik geen motivatie heb doe ik het gewoon niet. Simple as that. Ook al wil ik wel, omdat ik weet dat het goed is enzo, dan nog is dat niet genoeg om mij van die bank af te trappen.quote:Op maandag 2 september 2013 09:37 schreef Murmeli het volgende:
Dan ga je ongemotiveerd. Is niet ingewikkeld, hoofd uit en gaan.
Ik weet het, maar zoals je zegt, het omzetten naar de praktijk is gewoon fucked up.quote:Op maandag 2 september 2013 09:41 schreef Murmeli het volgende:
Depressies hebben de nare eigenschap niet over te gaan als je je niet over jezelf en allerlei weerstanden heen te zetten. Dus ergens zul je echt door die tegenzin tegen alles en iedereen heen moeten. Niet leuk, maar zo doorgaan is ook niet leuk.
En dat "iets" daarvan moet ik uitzoeken wat dat dan zou kunnen zijn. Ik heb zelden wat leuk gevonden hoor, dus echt een hobby of passie of iets interessants heb ik nooit echt gehad.quote:Op maandag 2 september 2013 09:44 schreef Murmeli het volgende:
Het hoeft niet perse hardlopen te zijn natuurlijk maar gewoon iets. Iets van jezelf en voor jezelf. Zonder gezuip en aandacht trekken van mannen.
Fijn dat je iets hebt. En dan maakt het niet uit wat het is natuurlijk.quote:Op maandag 2 september 2013 10:06 schreef Toekito het volgende:
Ik ga meestal of skaten of gewoon wandelen als ik me beroerd voel. Helpt enorm. En hoe stom het klinkt helpt doelloos bij de urnen van mijn opa en oma zitten ook enorm!
Dat verwacht ik allang niet meer. Maar het maakt het wel lastig om iets te vinden waarvoor je je bed wilt uitkomen zeg maar.quote:Op maandag 2 september 2013 10:48 schreef Murmeli het volgende:
Ik heb ook nooit echt een passie voor iets, en als ik dat al heb is het niet voor lang.
Dus probeer dat gewoon niet te verwachten, want dat leidt weer tot teleurstelling en dat voedt je depressie.
Dat viel helaas tegen. Ook daar deed ik te weinig. Terwijl ik het 2 jaar terug nog geweldig vond en zo wat niet uit de sportschool was weg te slaan.quote:Op maandag 2 september 2013 12:07 schreef peleetje het volgende:
En voor je het weet ben je toch effe aan het knallen en voel je je weer een stuk beter!
Depressies hebben ook de nare eigenschap om niet over te gaan als je dat allemaal wel doet.quote:Op maandag 2 september 2013 09:41 schreef Murmeli het volgende:
Depressies hebben de nare eigenschap niet over te gaan als je je niet over jezelf en allerlei weerstanden heen te zetten. Dus ergens zul je echt door die tegenzin tegen alles en iedereen heen moeten. Niet leuk, maar zo doorgaan is ook niet leuk.
Nou das fijn, hele quote wegquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 09:44 schreef Detroit het volgende:
[..]
Terwijl jij mij nou niet bepaald een onzeker persoon lijkt! Okay, looks can be deceiving, maar toch!
Waarom vind je 1-op-1 contact makkelijker dan “anoniem” contact achter de kassa? Het is in wezen hetzelfde: jij en een ander, alleen in een andere setting.
En ben niet te hard op jezelf. Dat geheugenprobleem heeft vast met je problemen te maken. Mijn geheugen is ook niet meer zo goed als het geweest was, terwijl ik toch best een fotografisch geheugen had..
Anyway, voel je vooral niet bezwaard om hier een heel verhaal neer te zetten. Dat hebben een flink aantal mensen voor jou ook gedaan. Dat stelt hun in staat zich te uiten, en de andere meelezers in het topic kunnen vragen stellen, meedenken, etcetera. Juist waarom dit topic in het leven geroepen is!
En je kunt dit ook als een mooie speeltuin zien om toch contacten aan te gaan met mensen, te discussiëren, enkele dingen die jij graag beter zou willen leren kunnen.
Enne, ik heb af en toe ook mijn tijden dat ik me flink schuchter voel, en mezelf afvraag of ik wel dingen moet zeggen. Zelfs op een anoniem forum als Fok! Waar niemand je echt kent. Welcome to the club! Dat wordt gaandeweg echt wel beter..
Maareh, wat voor therapie heb je gehad? Gebruik je naast pammetjes AD oid? Weten mensen in je omgeving van je problemen?
Soms wel, soms niet. Het gaat er wel vaak minder door achteruit.quote:Op maandag 2 september 2013 13:35 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Depressies hebben ook de nare eigenschap om niet over te gaan als je dat allemaal wel doet.
Wat een verhaal. Eigenlijk wil ik je alleen maar een knuffel gevenquote:Op maandag 2 september 2013 14:13 schreef Toradora het volgende:
[..]
.
Ik wil echt van mn angsten af.... En ik wil weer vriendinnen en vrienden! Nu eerst maar eens moed verzamelen, en dat meisje een maitje terug sturen. ( Of ben ik nu te laat?)
Al gedaan!quote:Op maandag 2 september 2013 15:15 schreef seasushi het volgende:
[..]
Wat een verhaal. Eigenlijk wil ik je alleen maar een knuffel geven![]()
En mail dat meisje terug. NU!
Mooi. Stap 1 is gezet. Nu met kleine baby stapjes vooruit. Je weet wat je wilt.quote:
quote:Op maandag 2 september 2013 16:58 schreef seasushi het volgende:
[..]
Mooi. Stap 1 is gezet. Nu met kleine baby stapjes vooruit. Je weet wat je wilt.
Met kleine babystapjes vooruit! en met sprongen achteruit... De vriendin die ik had wordt nu zo onredelijk dat de vriendschap op knappen staat.quote:Op maandag 2 september 2013 16:58 schreef seasushi het volgende:
[..]
Mooi. Stap 1 is gezet. Nu met kleine baby stapjes vooruit. Je weet wat je wilt.
Je bent nooit te laat om iets vriendelijks te zeggen tegen een ander.quote:Op maandag 2 september 2013 14:13 schreef Toradora het volgende:
[..]
Ik wil echt van mn angsten af.... En ik wil weer vriendinnen en vrienden! Nu eerst maar eens moed verzamelen, en dat meisje een maitje terug sturen. ( Of ben ik nu te laat?)
Ik ga je woorden even opslaan in een documentje. Als ik dit soort adviezen maar keer op keer blijf lezen, (en uitvoeren!) zal het vast wel een keer aanslaan!quote:Op maandag 2 september 2013 17:45 schreef Gray het volgende:
[..]
Je bent nooit te laat om iets vriendelijks te zeggen tegen een ander.
Je noemt een hele mooie eigenschap van jezelf, namelijk dat voor voor vrienden door het vuur gaat. Ook lees ik dat je jezelf soms in de weg zit en je jezelf voor de kop slaat.
Weet je wat? Mensen zouden al veel sneller van zichzelf houden wanneer ze tegen zichzelf praten alsof ze het tegen een goede vriend hebben. Probeer dat eens!
Zo kan je bijvoorbeeld een paar keer per dag een minuutje nemen om in de spiegel te kijken en te zeggen dat je er mag zijn, je een goed mens bent, die het waard is om een goed leven te hebben. Of bedenk zelf een mooie mantra. Een goede vriend van me doet het ook en... het helpt!
En al die andere problemen, met de psych en je angsten, dat komt vanzelf. Bouw eerst een goed fundament alvorens je in je eigen tempel (lees: je lichaam, geest, etc) gaat zitten.
Ik durf het niet zo goed. De training is al gestart. Ik heb een mailtje gekregen met de vraag wat ik nu wil. Dus ergens denk ik dat ik misschien nog wel mee kan doen. Maar dan loop ik al wel 2 weken achter, en plaats ik mezelf in een groep mensen die elkaar al kennen, ik sluit mezelf dan snel buiten.quote:Op maandag 2 september 2013 18:05 schreef Murmeli het volgende:
Kan je je niet alsnog melden bij die therapie? En anders meteen weer voor wat anders aanmelden misschien.
Je verhaal klinkt niet fijn, ik hoop echt dat je snel een gevoel kunt krijgen dat je er niet alleen voorstaat. Dat is moeilijk, ik weet het, vooral het toelaten en vertrouwen van mensen is lastig.
maar het is niet egocentrisch hoor, om hier alleen te komen spuien. Doe waar je behoefte aan hebt.
En misschien toch iets van vrijwilligerswerk proberen? Misschien iets eenmaligs oid, zodat je er niet aan vast zit?
Ik wil aan de ene kant heel graag de hulp van mijn vriend, maar hij loopt al over met alles. Omdat ik dus met nogal wat psychische klachten loop en wij samenwonen, dus veel samen zijn, merk ik dat hij mijn depressie(s) overnam. Nu heb ik hem direct naar een therapeut gestuurd, maar het lijkt nu wel alsof we helemaal niks meer aan elkaar hebben. Hij loopt over omdat hij nu aan zichzelf moet werken, maar het lukt hem niet. En ik kan door alle negativiteit niks meer waarderen. Eigenlijk zijn we door alles wat we al hebben meegemaakt helemaal op, en hebben we geen fut meer om elkaar te motiveren. De liefde zit gelukkig wel heel diep. Hij zou me ondanks mn rare paniek aanvallen, boosheid, verwardheid ga zo maar door nooit verlaten. Maar nu hem ook vragen of hij mij helpt... Toen ik aan hem vroeg of hij mij wilde helpen naar de afspraak te gaan is hij dat ook vergeten, ondanks dat ik het 4 keer heb gezegd.quote:Op maandag 2 september 2013 18:55 schreef Murmeli het volgende:
Ik begrijp het wel denk ik, dat je het niet zo goed durft.
Kan je samen met je vriend kijken hoe jullie jou zover krijgen om toch stappen te nemen?
Misschien kan hij naast je zitten als je bijv een asiel belt om te vragen of je mag helpen daar
Of hij kan je helpen je psych terug te mailen en je ook daar afzetten als je de eerste keer gaat.
En ga alsjeblieft echt naar die therapie toe hoor! Het is fijn om in een groep mensen te zijn die misschien dezelfde gevoelens hebben als jij en je kan elkaar helpen en daar oefenen met contact.
Ik denk dat ze, als je uitlegt dat je toch graag mee wil doen en de eerste keren niet durfde, daar goed op zullen reageren, want er zitten er vast mensen bij die ook eigenlijk niet durven.
Oh en angst voor wespen is heel anders dan angst voor zo'n therapie bijvoorbeeld. Waarom zou je van jezelf eisen dat je rustig zo'n beest bij je gezicht laat vliegen? Ik kan dat niet hoor en die angst is lastig maar beperkt je niet enorm denk ik. Ik zou me juist eerst richten op de angst voor mensen, voor therapie, voor werk etc. Die zijn belangrijker en hebben waarschijnlijk een oorzaak waar je mee om kan leren gaan. Dan kan je daarna leren om wespen te knuffelen![]()
Maar echt: ga eerst, voor de volgende sessie, achter de therapie aan en vraag je vriend om je te supporteren om het te doen. You can do it girl!!!
Ik zou verhuizen, maar het duurde te lang om iets te vinden, ik dacht onderdak te kunnen krijgen bij de familie, en dat viel even vies tegen. Ben nu dus alle huur websites aan het afstruinen voor een aantal maand Nederlandquote:
Vervelend zeg! Hoop dat je wat kunt vinden dan! En hoop daarnaast dat je werk er niet teveel onder komt te leiden. Raar dat familie je geen onderdak biedt trouwens, maar ik ken de situatie niet dus kan hier eigenlijk niet helemaal over oordelen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zou verhuizen, maar het duurde te lang om iets te vinden, ik dacht onderdak te kunnen krijgen bij de familie, en dat viel even vies tegen. Ben nu dus alle huur websites aan het afstruinen voor een aantal maand Nederland.
En hoe gaat die huisarts dat controleren?quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
vooral niet gaan zelf diagnosticeren maar een afspraak bij de huisarts maken.
Ik kan me ook best voorstellen dat het voor sommige mensen zo lijkt.quote:Op dinsdag 3 september 2013 01:34 schreef sitting_elfling het volgende:
De hele familie vindt overigens dat ik nog steeds een aansteller ben voor het huilen van het uitgaan van mijn ex.
Hm, das kut. Kan je niet bij vrienden tijdelijk blijven of nog een laatste keer gek doen en couchsurfing.com afstruinen?quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zou verhuizen, maar het duurde te lang om iets te vinden, ik dacht onderdak te kunnen krijgen bij de familie, en dat viel even vies tegen. Ben nu dus alle huur websites aan het afstruinen voor een aantal maand Nederland.
Voor alles wat er ooit is binnengekomen qua geld, relatie of wat dan ook heb ik natuurlijk ook gewoon voor moeten werken. Dat is me niet aan komen waaien. Ik zie het maar zo 80 uur in 1 week werken is gewoon een keuze. Werk je hard en slim, heb je meer geld en dus meer vrijheden.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:22 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik kan me ook best voorstellen dat het voor sommige mensen zo lijkt.
Je hebt inmiddels weer een vriendin, je hoeft niet te werken, je reist veel.
Denk dat heel veel mensen zich niet kunnen voorstellen waarom jij je zo kut voelt en zo lang blijft "hangen" in de situatie met je ex.
Dat je het leven hebt wat heel veel mensen graag zouden willen, op het eerste oog dan.
NY is nog steeds in the pocket. Tijdelijk vrienden overwegen iddquote:Op dinsdag 3 september 2013 23:39 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Hm, das kut. Kan je niet bij vrienden tijdelijk blijven of nog een laatste keer gek doen en couchsurfing.com afstruinen?
Hoe staat het trouwens met je plannen om naar New York of een andere grotere stad te gaan?
Kom goed en ik ga eens kritisch naar je mail kijkenquote:Op dinsdag 3 september 2013 18:53 schreef lucatoni het volgende:
[..]
Vervelend zeg! Hoop dat je wat kunt vinden dan! En hoop daarnaast dat je werk er niet teveel onder komt te leiden. Raar dat familie je geen onderdak biedt trouwens, maar ik ken de situatie niet dus kan hier eigenlijk niet helemaal over oordelen.
(p.s. kun je even je cv mail checken)
Wat een kutfamilie heb je hee. Ik kan me wel voorstellen waarom je zo "instabiel" overkomt. En dat mag. Je mag gerust instabiel zijn.quote:Op woensdag 4 september 2013 00:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
NY is nog steeds in the pocket. Tijdelijk vrienden overwegen idd. Dingen dit jaar hier in NL afsluiten, nog een paar maand in NL verblijven en dan er van door. Ben nu dus specifiek een studio aan het zoeken in w-nederland. Het gegeven dat de familie er geen trek meer in heeft doet pijn, maar de psycholoog heeft al eens ge-opperd met de vraag waarom ik daar nog energie in steek? Zij zijn toch echt meer het type; "Een relatie is kapot? Een nachtje huilen, kapot drinken en de volgende ochtend weer lekker aan het werk" figuren. Huilen is zwakte, depressief zijn is zwakte. Klagen is zwakte. Gewoon je mond houden en netjes van 8 tot 5 aan het werk tot je pensioen. Het leven is kut "deal with it"..
Burnouts, depressies, etc. zijn onzin-ziektes. Aldus de familie.
Ik neem mijn familie niks kwalijk. De ene kant is fundamenti christelijk, de andere kant zakelijke ondernemers. Met beide kan ik het niet trekken. De ene laat overdreven veel empathie zien (wat mijn inziens alleen maar is om voorin de kerk te zitten bijv) de andere kant heeft geen empathie.quote:Op woensdag 4 september 2013 00:45 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Wat een kutfamilie heb je hee. Ik kan me wel voorstellen waarom je zo "instabiel" overkomt. En dat mag. Je mag gerust instabiel zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |