quote:
Op maandag 26 augustus 2013 00:39 schreef IPA35 het volgende:[..]
Ha nee, Hamas was altijd al een slecht clubje. Al jaren terug hebben zij de strijd tegen het zionisme ingeruild voor de heerschappij in Gaza (in ruil voor centjes uit Qatar e.d.).
Dan zegt het dus een hoop dat jij en Assad dat clubje steunen
quote:
Doet de Syrische overheid dus ook niet.
Assad valt massaal burgerdoelen aan met het doel burgers te terroriseren. Dus wel. En voor bewijs daarvoor verwijs ik je wederom door naar mijn post aan Veldkamp, waar ik verschillende bronnen aanhaal
van mensen die het hebben meegemaakt. quote:
De rebellen wel, die doden minderheden vanwege hun geloof.
Die risico's ken ik, maar op Hatla na heb ik daar nog vrij weinig van gezien. Dat is wel anders met die pro-Assad milities die lekker zijn losgegaan in Houla, Baniyas etc. 'Toevallig' zijn deze plekken allemaal sunni.
quote:
Ook hebben ze honderden Koerdische burgers gedood om hun Koerd zijn.
Bron? Kan er niks over vinden op wikipedia of google.
quote:
Het Syrische regime werkt inderdaad samen met Islamisten namenlijk Hezbollah en Iran
Maar ik dacht dat jij zo'n hekel had aan Allah Snackbar-baarden
quote:
(onder andere). Hezbollah kun je geen seculiere organisatie noemen, hoewel zij tegenwoordig redelijk gematigd zijn en ook steun zoeken bij Christenen.
Er is ook gewoon een grote groep christenen tegen Hezbollah. Hezbollah is gewoon een knechtje van Iran, voert terreuraanvallen uit en jat land van christenen en druzen. Niks gematigd.
quote:
Iran doet verder weinig om haar model te exporteren. Het enige land waar dit eventueel zou kunnen is Irak want Twaalvers zijn nou die dusdanig wijdverbreid.
Die terroristen die Iran steunt zijn eigenlijk lieve jongens?
quote:
Komt er iig op neer dat de Iraanse overheid geen Christenen en Sji'itische ghulats aan het doden is zoals militante Soennieten maar al te graag doen.
Dat heb je fout. Iran steunt net zo goed takfiri's als dat Syrië en de golflanden dat doen. Kijk maar eens naar de support die Iran geeft aan Ansar al-Sharia in Yemen.
quote:
Ik zal het even voor je aanpassen hoor.
Een leugen herhalen maakt het nog niet waar. Ik heb je nu al meerdere keren gevraagd om te bewijzen dat Israël en de VS die radicalen steunen(van het begin). Daar ben je niet toe in staat. Ik heb echter wel bewezen dat radicalen en Assad goede vriendjes zijn dus mijn punt blijft gewoon staan. Dus voor jou nog maar eens:
quote:
Ondanks al jouw beschuldigingen en van andere regime-aanhangers heb ik in de afgelopen 2,5 jaar tot nu toe geen enkel feit gezien die zulke verregaande westerse bemoeienis in Syrië bewijzen. Slechts een hoop hersenspinsels.
Assad is een crimineel die de eerste zes maanden ongewapende demonstranten liet afknallen. Jij ziet dit heel anders en beweert dat vanaf dag 1 wahabistische, salafistische, tafiri, jihadistische, islamistische(ben ik nog wat vergeten?

) terroristen zorgde voor de onrust. Volgens jou is dat overduidelijk, dus aan jou is nu om eens
met bronnen aan te tonen waaruit blijkt dat vanaf het begin, de grote meerderheid van de demonstraties constant door die islamistische terroristen uit de hand liepen die de Syrische veiligheidsdiensten en burgers beschoten.
En vervolgens
toon ook maar eens, met bronnen, aan dat het hier gaat om proxy agenten van die zogenaamde Amerikaans-Turks-Saoedische alliantie die vanaf dag één die terroristen Syrië hebben ingestuurd, bewapend en getraind. Op zo'n grote schaal? Daar moeten keiharde bewijzen van zijn, maar ik heb je daar nog nooit mee zien komen, ondanks dat het je meerdere keren is gevraagd.
Dat het tegendeel waar is lijkt me toch zo goed als duidelijk. We zijn hier niet aan het praten over één vrouwtje met haar conveusebabies-verhaal, maar over talloze getuigen, mensenrechtenorganisaties, journalisten, overgelopen regeringspersoneel, militairen en insiders in de top van het regime etc etc. Die erbij waren en het hebben gezien toen Assad wreed liet optreden. Die allen hetzelfde verhaal vertellen. Dat zijn tienduizenden, zo niet honderdduizenden mensen. Ik ben benieuwd hoe jij gaat bewijzen dat al die mensen liegen, dat het allemaal propaganda is en dat dit conflict één groot complot is.
quote:
Neen. Het is inderdaad een andere groep, een zeer marginale afsplitsing van de PFLP en vormt de facto een hulplegertje bestaande uit Palestijnse vluchtelingen voor het Syrische leger. Ook zijn ze actief in Libanon waar ze vriendjes met Hezbollah zijn.
1000 leden is toch een behoorlijke groep. Wanneer het daartoe in staat is pleegt de PFLP-GC gewoon een aanval. Je punt?
En je blijft wederom stil over de Islamic Jihad Group, net zoals je stil blijft toen ik aantoonde dat Assad nog steeds banden met Al-Qaida onderhoudt, zit je een beetje klem jongen?
quote:
Elke fatsoenlijke patriot zou strijden voor zijn land en als je daardoor gedwongen wordt vrouwen en kinderen te doden dan moet dat maar. Wij als Nederlanders zijn een verwijfd volk, een stel makke lammetjes, vandaar dat mijn woorden als schokkend kunnen worden aanvaard maar in feite niet zo raar zijn. Wanneer buitenlandse kolonisten je uit je land verdrijven en jou plaats inpikken dan is het legitiem hen te doden.

__________!
Je inferieure moraal is wel degelijk raar.
En als je je verwijfd voelt kun je ook gewoon naar de sportschool.
quote:
Uiteraard gaat de voorkeur naar een vreedzame oplossing maar zo niet dan blijft geweld als enige optie openstaan.
Terrorisme en geweld is een wereld van verschil.
quote:
En als een naburig broedervolk zo'n lot leidt dan is het legitiem hen te hulp te schieten.
De Palestijnse bevolking van Syrië is, net als de Koerden, ook gewoon flink slachtoffer van het racistische beleid van Assad. Hij beperkt ze in hun vrijheid en huisvesting en weigert ze Syrisch staatsburgerschap. Is gewoon culturele segragatie. Als kers op de taart stuurt Assad ook nog eens terroristische proxy's op hun land af. En Assad zelf leunt achterover. Geweldige hulp

quote:
Daarom kun je de acties van Hamas en Hezbollah niet afkeuren, het doel heiligt immers de middelen.
Jawel. Terrorisme is volgens internationaal recht gewoon verboden. Dus Assad zit fout. Period.
quote:
Jij beweert hier nu serieus dat Iran baat heeft bij een oorlog tussen Soennieten en Sji'iten in Irak?
Ik heb geen flauw idee of Iran en Syrië daarmee zo intensief samenwerkten. Maar dat het aandeel van Syrië in het steunen van Al-Qaida in Irak enorm is geweest heb ik al bewezen met bronnen. Maar dat Iran dat prima vond klinkt wel logisch, er zijn toch sjiieten zat in Irak, die hulp zullen zoeken bij Iran.
quote:
Veel liever hadden zij één front gezien gericht tegen de Amerikaanse bezetter. Geen clusterfuck van milities die het te druk hebben met het doden van elkaar in plaats van de externe vijand.
Probleem is dan dat Iran en Irak rekening moeten houden met soennieten.
quote:
De grootste sponsors van Soennitische extremisten zijn de Golfstaten met Saoedistan voorop, gevolgd door Qatar en in mindere mate de VAE en Koeweit.
Ik bedoelde eigenlijk dat Syrië een van de grootste sponsors is, dus dat was een typo. Maar als je het objectief bekijkt is Syrië inderdaad een grotere sponsor van Soennitisch extremisme dan Saoedistan.
Assad's manier om de regionale invloed uit te oefenen ging bijna uitsluitend door islamitisch terreur te sponsoren. Zijn argument aan Israël, waar hij zich zogenaamd zo heftig tegen verzetten, werd uitgebuit om gematigde Arabische landen / entiteiten te destabiliseren.
Saoedistan kan er ook wat van, maar is daarintegen wel in staat meer gematigde entiteiten te steunen, zolang ze hun belangen dienen. Zie ik Assad niet doen.
quote:
De Amerikanen ondersteunen hen met adviseurs, training, logistieke steun zo niet openlijk dan wel door infiltranten binnen deze organisaties.
Sorry wie?
quote:
In het geval van Syrië heb je dan nog Sultan 'Borstelsnor' Tayyip die zijn land (Hatay/Gaziantep regio) laat gebruikt als kampeerplek voor baardapen en als doorvoerhaven voor wapens. (Gaat nog leuk worden als die gasten er achter komen dat de bevolking van Hatay ook grotendeels Alawitisch is en die niet tot de tanden bewapend zijn

.) Daarnaast heb je Jordanië dat hetzelfde doet en daarnaast de staatsluchtvaartmaatschappij wapens uit Kroatië met tonnen tegelijk laat invliegen.
In het geval van Jordanië was dat slechts een kleine periode dat in mei dit jaar alweer is beëindigd. Nu gaat het minder snel. Die leveringen waren echter aan gematigden niet aan extremisten. Wat je nu dus ziet in het zuiden van Syrië is dat extremistische rebellen een veel minder groot aandeel hebben dan in het Noorden of Oosten. Dus wat dat betreft denk ik wel dat dat een redelijk positief effect heeft gehad.
quote:
In het verleden hebben de Amerikanen natuurlijk meer van dit soort dingen gedaan. Ik noem een Taliban, ik noem een Iraanse Volksmoejahedien.
Dat ontken ik helemaal niet en dat is juist onderdeel van mijn punt. Je vergaat namelijk een nog veel enger groepje in Iran dat onder andere door de VS gesteunt werd: De Jundallah. Lees maar de artikelen van ABC news of de artikelen van Seymour Hersh waarin dat aangetoond wordt. Veel bewijs van de vinden en het is een groepje van max 2000 man. Ik vind het dus niet zo vreemd klinken dat Westerse landen extremistische groepen in Syrië zouden steunen. Maar er is geen enkel bewijs van te vinden. En dat is toch vreemd waarom van de Jundallah wel en die zogenaamde tienduizenden extremisten in Syrië niet? En van Westerse steun aan de Taliban is ook zat te vinden en dat komt zelfs uit een internetloos tijdperk. Dat het tegendeel waar is in Syrië zijn echter wel genoeg aanwijzingen van te vinden.
Het enorme gebrek aan bewijs van Westerse steun aan Syrische extremisten vind ik op zichzelf al bewijs dat die bewering een sprookje is.
quote:
En vergeet Libië niet.
Dat heb je fout. In Libië is nooit sprake geweest van grote aantallen AQ. Libië had grote aantallen overlopers waardoor ze meteen eigen authoriteit hadden. Invloed van AQ in het huidige Libië is dan ook beperkt.
quote:
Daarnaast steunen de Amerikanen al die eerder genoemde Soennitische Paradijzen. En diezelfde prachtige gidslanden hebben weer Tsjetsjenen bewapend tegen Rusland etc. etc.
Onzin. Geef me eens bronnen van die steun aan Tsjetsjeense Mujahideen.
quote:
Maar nee, het kleine Syrië is de spin in het web van de internationale jihad

.
Een Syrië wat geen enkele ideologische binding heeft met Islamisme (de relaties met Iran en Hezbollah zijn dan ook absoluut niet ideologisch).
Jup. Ik dacht dat mijn bronnen toch vrij duidelijk waren. Een Syrische link met Al-Qaida zou zelfs meer de regel dan de uitzondering zijn

. En ook minstens zo medeplichtig in het bijstaan van de terroristische groep als het Taliban-regime in Afghanistan was zelfs. En de redenen daarvoor heb ik al gegeven en die zijn er zat te vinden. Het gebrek aan ideologische binding is dus geen argument.
quote:
Radicale soennieten vormen juist een bedreiging van een min of meer seculiere staat als Syrië.
Maar ze zijn wel verdomd handig om te gebruiken, ook nu. Het artikel van nowlebanon dat ik je gaf legde dat toch goed uit. Omdat ze een mooi excuus vormen voor zijn staatsterreur:
"Actually, the jihadist groups and brigades were very useful for the regime because they provided a justification for the regime’s insistence on a military solution, and provided some legitimacy under the cover of the War on Terror."
quote:
Ook vormen zij een existentiële bedreiging voor alle minderheden in Syrië, van de esoterische sektes met een Sji'itische achtergrond tot alle Christelijke denominaties en de Yezidi's. Als ook voor de Koerden want die zijn immers niet streng van leer genoeg.
Nou, bedankt Assad.
[ Bericht 0% gewijzigd door Frikandelbroodje op 26-08-2013 17:40:54 ]