ik voel je broquote:Op zondag 25 augustus 2013 14:02 schreef Mike4Ever het volgende:
Ik houd deze challenge al 23 jaar vol
Ik ook. Wat verwacht je precies ervan, TS? Dat je in je eentje gelukkig kunt zijn, dat is genoeg?quote:Op zondag 25 augustus 2013 15:13 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het heel raar om zo'n challenge aan te gaan.
Nou, mijn single tijd was anders best errug leukquote:Op zondag 25 augustus 2013 15:24 schreef Apotheose het volgende:
Ik zou blij zijn als er es iemand op mn pad komt! Single is kut.
Dat ik een nieuwe emotionele koprol wil maken en alles wat daarbij hoort.quote:Op zondag 25 augustus 2013 15:28 schreef Scuidward het volgende:
Wat zijn de afkickverschijnselen dan?
Ok. Ik dacht meer aan zweten of rusteloosheid ... maar verder wel een geinige challenge.quote:Op zondag 25 augustus 2013 15:31 schreef helplesssss het volgende:
[..]
Dat ik een nieuwe emotionele koprol wil maken en alles wat daarbij hoort.
Hahahahaha omg!quote:Op zondag 25 augustus 2013 15:34 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ok. Ik dacht meer aan zweten of rusteloosheid ... maar verder wel een geinige challenge.
Je zal ongetwijfeld meer bij je eigen 'ik' uit kunnen komen.
Door een jaar te zeggen heb je automatisch al een datum waarbij je kan denken 'dan mag ik weer'.quote:Op zondag 25 augustus 2013 15:39 schreef helplesssss het volgende:
[..]
Hahahahaha omg!
Ik hoop het. Heb je tips wat ik eventueel zou kunnen doen? Ik wil niet dat het een leeg jaartje wordt waarbij ik elke dag afkruis dat ik nog #-aantal dagen over hebDan heeft het allemaal geen zin. Ik heb wat tips gekregen van Canillas (een zeer gewaardeerde lid), maar ik hoop meer ideëen op te doen
ja de een kijkt er anders tegenaan inderdaadquote:Op zondag 25 augustus 2013 15:28 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nou, mijn single tijd was anders best errug leuk
Thanks! Hier kan ik wat meequote:Op zondag 25 augustus 2013 15:45 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Door een jaar te zeggen heb je automatisch al een datum waarbij je kan denken 'dan mag ik weer'.
Ik ben zelf gewoon bewust/onbewust langer dan 1 jaar jouw challenge aan het doen. Leef je leven eigenlijk en meer is het niet. Cursusje, keertje fietsen, beetje andere dingen doen. Hangt een beetje van jezelf af. Wat je zegt over lezen, schrijven en relevante werkervaring op doen zal dan allemaal wel in je straatje passen. Als je libido verder wel extreem hoog is dan moet je wellicht wat tools aanschaffen? Veel mensen lijken niet meer op de persoon die ze pak hem beet 2 jaar geleden waren. Probeer vooral te genieten van je studententijd want ik hoor van veel mensen dat het de tijd van je leven schijnt te zijn. Zelf luister ik constant muziek, ook leuk tijdverdrijf / achtergrond.
Verder ben ik niet de doelgroep want ik het vind het dus niet lastig, eerder andersom. Te makkelijk ...
Goede onderbouwing ook..quote:Op zondag 25 augustus 2013 15:13 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het heel raar om zo'n challenge aan te gaan.
Juist dat. Wanneer ik geluk heb dat ik een goede vis heb gevangen leer ik wel veel. Van mijn laatste ex heb ik veel geleerd. Maar hij paste totaal niet bij mij. Liever ontplooi ik mezelf zonder mezelf (en de ander) te kwetsen.quote:Op zondag 25 augustus 2013 16:14 schreef Convergence het volgende:
[..]
Goede onderbouwing ook..
Zelfreflectie en zelfontplooing gaat niet lukken als je zoals TS zichzelf beschrijft volledig jezelf verliest in relaties.
Ik houd het al meer dan 33 jaar vol, na 2 mislukte relaties is de beslissing om vrijgezel te blijven een van de betere ooit.quote:Op zondag 25 augustus 2013 15:42 schreef Franknfurter het volgende:
Ik ben al een jaar zonder opzet vrijgezel, is niks aan hoor. Na 3 maanden heb je het wel weer gezien.
'beslissing'quote:Op zondag 25 augustus 2013 16:54 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ik houd het al meer dan 33 jaar vol, na 2 mislukte relaties is de beslissing om vrijgezel te blijven een van de betere ooit.
Die 2 zijn dus een combo breker, of daarna alweer 33 jaar vrij?quote:Op zondag 25 augustus 2013 16:54 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ik houd het al meer dan 33 jaar vol, na 2 mislukte relaties is de beslissing om vrijgezel te blijven een van de betere ooit.
Dit is mijn probleem dus ookquote:Op zondag 25 augustus 2013 14:48 schreef helplesssss het volgende:
Ik kan geen seks(relatie) hebben. Ben daar te emo voor als ik iemand leuk vind. Wanneer ik iemand niet leuk vind is de seks niets aan. Geen optie dus
Oxytocine en endorphine... niks aan te doenquote:Op zondag 25 augustus 2013 17:00 schreef F1978 het volgende:
[..]
Dit is mijn probleem dus ook....moet makkelijker kunnen soms zou je zeggen, maar realiteit is helaas anders dan dromen of wensen.
Geen idee waar die 2 voor zijnquote:Op zondag 25 augustus 2013 17:03 schreef helplesssss het volgende:
[..]
Oxytocine en endorphine... niks aan te doen
Het zijn 2 leermomenten geweest. Daarna had ik zoiets van: Dit nooit meer. Nu heb ik een gelukkig leventje, ik vind het allemaal wel prima zo.quote:Op zondag 25 augustus 2013 16:59 schreef Geerd het volgende:
[..]
Die 2 zijn dus een combo breker, of daarna alweer 33 jaar vrij?
Liefdeshormonen..quote:
Tja, dat is zo ja....we zijn overgeleverd aan ons eigen lichaamquote:Op zondag 25 augustus 2013 17:03 schreef helplesssss het volgende:
[..]
Oxytocine en endorphine... niks aan te doen
Kun je nog aan een leuke cv komen voor een leuk prijsje zegmaar??quote:
Dat kan ik vast welquote:Op zondag 25 augustus 2013 17:09 schreef Geerd het volgende:
[..]
Kun je nog aan een leuke cv komen voor een leuk prijsje zegmaar??
Deze is nu 11 jaar oud
Dit gaat wel erg offtopicquote:
Of je moet al een relatie met je ketel hebbenquote:
Op zich wel natuurlijk heerlijke warme douche met je leuter in je linkerquote:Op zondag 25 augustus 2013 17:13 schreef cvboer het volgende:
[..]
Of je moet al een relatie met je ketel hebben
quote:Op zondag 25 augustus 2013 17:15 schreef Geerd het volgende:
[..]
Op zich wel natuurlijk heerlijke warme douche met je leuter in je linker
Okeuhquote:Op zondag 25 augustus 2013 17:26 schreef cvboer het volgende:
[..]Zullen we het hier maar bij laten?
Ik ben niets anders gewend. Ik heb sinds mijn 13e het ene relatie na de andere gehad. Als puber zag ik er aardig vrouwelijk uit en was ik toen al lang, waardoor het makkelijk was. De aandacht was toen erg fijn en sindsdien een verslaving. Toen kreeg ik weinig aandacht van mijn ouders. Nu is dat anders, maar ik heb een gewoonte, een leefstijl gemaakt van mannen. Daar wil ik dus mee kappen, omdat ik harten breek of te hard van stapel ga waardoor ik mezelf breek.quote:Op zondag 25 augustus 2013 17:46 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Wat is er nu zo geweldig euforisch aan het hebben van een partner? Een jaar hou je toch makkelijk vol? Afkickverschijnselen?![]()
Met hobby's, studie en vrienden. Dingen bereiken in het leven en altijd iets hebben om naar uit te kijken.quote:Op zondag 25 augustus 2013 17:52 schreef helplesssss het volgende:
[..]
Ik ben niets anders gewend. Ik heb sinds mijn 13e het ene relatie na de andere gehad. Als puber zag ik er aardig vrouwelijk uit en was ik toen al lang, waardoor het makkelijk was. De aandacht was toen erg fijn en sindsdien een verslaving. Toen kreeg ik weinig aandacht van mijn ouders. Nu is dat anders, maar ik heb een gewoonte, een leefstijl gemaakt van mannen. Daar wil ik dus mee kappen, omdat ik harten breek of te hard van stapel ga waardoor ik mezelf breek.
Leg me uit hoe jij dat doet?
quote:Op zondag 25 augustus 2013 14:18 schreef practics het volgende:
[..]
als dat zo was, dan was zijn challenge nu voorbij
Mediteren; gewoon in bed met je ogen dicht in het donker. Rust je van uit en wordt je in het algemeen relaxt van. Je valt vanzelf wel in slaap en dan ben je prima uitgerust.quote:Op zondag 25 augustus 2013 19:24 schreef helplesssss het volgende:
Hoe zit het met ontspanning? Wat doe je als je moe bent en niet slaapt? Dat zijn de momenten waarop ik me het leegst voel nu.
bij mij is het net tegenovergesteld.quote:Op zondag 25 augustus 2013 17:52 schreef helplesssss het volgende:
[..]
Ik ben niets anders gewend. Ik heb sinds mijn 13e het ene relatie na de andere gehad. Als puber zag ik er aardig vrouwelijk uit en was ik toen al lang, waardoor het makkelijk was. De aandacht was toen erg fijn en sindsdien een verslaving. Toen kreeg ik weinig aandacht van mijn ouders. Nu is dat anders, maar ik heb een gewoonte, een leefstijl gemaakt van mannen. Daar wil ik dus mee kappen, omdat ik harten breek of te hard van stapel ga waardoor ik mezelf breek.
Leg me uit hoe jij dat doet?
Leg uit?quote:Op zondag 25 augustus 2013 19:27 schreef mila86 het volgende:
Hiermee lijk je mij alleen maar het probleem te verleggen. Naar mijn mening een slecht of waardeloos voornemen.
Hier kan ik me wel in vinden, het contact met vrouwen is helemaal geen probleem. Alleen ik kan geen relatie meer indenken puur omdat ik nu al tijdje alleen ben. En kap eigenlijk elke kans af, puur omdat ik singel leven niet op wil geven.quote:Op zondag 25 augustus 2013 20:05 schreef marc0871 het volgende:
[..]
bij mij is het net tegenovergesteld.
ik was nogal een laatbloeier.
nu kan ik mezelf niet meer in een relatie zien.
tenzij ik nog eens een vrouw tegen het lijf loop, die alle belletjes laat afgaan, zie ik mezelf als een 'single for life'.
Ja, maar als je van jezelf weet dat je zwakke plek is weer in relaties/dates vallen en jezelf verliezen, dan is het niet zo gek om jezelf dat iig voor een bepaalde tijd even te verbieden. Het is heus niet alsof je dan de ware net misloopt, want die bestaat toch niet. Een jaar is wel lang, maar misschien helpt het anderzijds wel om niet 'af te tellen' tot ze weer mag maar echt een andere manier van dagen/leven invullen te vinden.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:14 schreef Ajms het volgende:
Snap niet dat je hier zo bewust mee bezig bent. Je moet jezelf altijd de ruimte geven om jezelf te blijven ontwikkelen en het maximum uit jezelf te halen. Een relatie of wat dan ook bewust tegenhouden, lijkt me niet goed, aangezien een relatie ook een stimulerende factor kan zijn. De kunst is om alle kansen aan te grijpen, alles wat je mogelijk verder kan helpen. Dus ook MOGELIJK een relatie, seks, noem het maar op. Bewust iets tegenhouden is op zichzelf al een limiterende factor.
Een blog is toch juist zo'n obligaat aandachttrek ietsquote:Op zondag 25 augustus 2013 22:28 schreef formerjellybean het volgende:
Ik zal je even een tip geven , ik denk dat je eigenlijk veel beter voor jezelf een blog bij kan houden over jouw jaar als single, dan in plaats er van fok een heel topic over te maken.
Je bent namelijk zo steeds bij andere bevestiging aan het zoeken, over hoe anderen het doen en alles zonder is naar jezelf te kijken.
Ik denk dat een blog je veel meer zal helpen want dan is het je eigen ervaring en je eigen gevoel, want heel eerlijk ik denk dat je zoveel advies bij anderen aan het zoeken bent dat je eigenlijk niet meer door jezelf laat leiden maar door anderen , want heel eerlijk jouw challenge is toch ook gewoon begonnen als een weddenschap.
Ik denk namelijk dat je jezelf gek zit te maken door steeds adviezen bij anderen te zoeken. Een blog is dit dat voor jezelf schrijft en dat ook openbaar kan doen maar zonder de in mengeling van anderen en ik denk juist dat je beter leert door naar jezelf te luisteren en terug te kijken veel meer leert dan bij alles wat je doet raad te zoeken op internet.
Ik denk dat je heel erg moet leren zelfstandig te denken.
Nu denk ik namelijk dat je veel te beinvloedbaar ben van andere en totaal je eigen mening vergeet.
Dat ligt eraan hoor je kan het juist openzetten of voor jezelf houden (je hebt namelijk ook priveblogs)quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:31 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Een blog is toch juist zo'n obligaat aandachttrek iets
Ik snap wel dat ze benieuwd is naar bevindingen van anderen en ik ben ook wel benieuwd wat haar ervaring wordt
quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:31 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Een blog is toch juist zo'n obligaat aandachttrek iets
En waarom zou die challenge een weddenschap zijn? Het is toch gewoon een doordachte keuze om voorlopig niet met mannen bezig te zijn.
Ik snap wel dat ze benieuwd is naar bevindingen van anderen en ik ben ook wel benieuwd wat haar ervaring wordt
R&P / Heb ik het verpest? Deel 2quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 17:28 schreef helplesssss het volgende:
Reactie. Gisternacht om 3:00
''Ik weet dat je niet desperate bent. Zo zit jij gewoon niet in elkaar. Het contact verliep ongemakkelijk. Los van onze situatie heb ik nog veel aan mijn hoofd. Ik heb minder prettige nieuws gehad. Daardoor ben ik de afgelopen dagen erg in mezelf gekropen. De timing is gewoon klote. Mijn bedoeling is niet om je minder de laten voelen door mijn 'kleine oude ik'...
Ik zag zijn profielfoto. Daar zag ik dat een vriend van hem is overleden afgelopen vrijdag. Dat bedoelt hij ermee.
Makes sense allemaal. Voel me wel opgelucht. Ik raakte al flink in de war, omdat mijn gevoel me echt vertelde dat het gewoon wederzijds was. Hij is niet de eerste man in mijn leven. Mijn intuitie is best sterk, waardoor ik het niet kon plaatsen. Maar ik heb nu veel meer rust. Liever had ik zijn bevestiging niet nodig gehad, maar het zij zo. Het is fijn.
Inmiddels heb ik een weddenschap gesloten met 10 vrienden dat ik het komend jaar geen relatie zal aangaanIncl. zoenen/seks/whatever. Ondertekend en alles. Het gaat me ¤ 500,- kosten als ik het verbreek. Dit als resultaat van al jullie inzichten en ook die van mijn vrienden. Zelf ben ik het er ook mee eens. Dit is de dag voor zijn reactie besloten. Ik sta er helemaal achter.
Wat vinden jullie van zijn reactie en mijn beslissing?
R&P / Heb ik het verpest? Deel 2quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
[..]
Wat vinden jullie van zijn reactie en mijn beslissing?
ja lijkt mij ook. Wat als je nou tot over je oren verliefd wordt? En hij op jou? Laat je 'm dan lopen zo van: ja ik heb mezelf beloofd geen relatie aan te gaan voor een jaar. Ik zou dat in ieder geval never nooit niet doen. Maar goed, ik vind liefde dan ook het belangrijkste in het leven.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:14 schreef Ajms het volgende:
Snap niet dat je hier zo bewust mee bezig bent. Je moet jezelf altijd de ruimte geven om jezelf te blijven ontwikkelen en het maximum uit jezelf te halen. Een relatie of wat dan ook bewust tegenhouden, lijkt me niet goed, aangezien een relatie ook een stimulerende factor kan zijn. De kunst is om alle kansen aan te grijpen, alles wat je mogelijk verder kan helpen. Dus ook MOGELIJK een relatie, seks, noem het maar op. Bewust iets tegenhouden is op zichzelf al een limiterende factor.
quote:Op zondag 25 augustus 2013 15:31 schreef helplesssss het volgende:
[..]
Dat ik een nieuwe emotionele koprol wil maken en alles wat daarbij hoort.
Misschien wel, misschien niet. 1 manier om erachter te komen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:01 schreef Luxuria het volgende:
Ah, jij bent zo-iemand die van de ene relatie in de andere is gerold.
Ik geloof nooit dat je dan altijd oprecht verliefd bent op de ander, het lijkt me meer een soort van aandacht nodig hebben.
Herkenbaarquote:Op zondag 25 augustus 2013 14:02 schreef Mike4Ever het volgende:
Ik houd deze challenge al 23 jaar vol, maar om nou te zeggen dat ik er gelukkiger van word...?
Precies. Als ik dat zie gebeuren in mijn omgeving denk ik altijd:quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:01 schreef Luxuria het volgende:
Ah, jij bent zo-iemand die van de ene relatie in de andere is gerold.
Ik geloof nooit dat je dan altijd oprecht verliefd bent op de ander, het lijkt me meer een soort van aandacht nodig hebben.
Idd dat zijn al-tijd de types die weken lopen te janken dat het zo'n eikel is maar toch tijden blijven hangen, dan maken ze het eindelijk uit en 2 dagen later is ze al weer met iemand andersquote:Op maandag 26 augustus 2013 15:43 schreef Mishu het volgende:
[..]
Precies. Als ik dat zie gebeuren in mijn omgeving denk ik altijd:
Omdat je in je eentje je eigen eenzaamheid leert bestrijden en je leert dat je niet per se iemand nodig hebt om gelukkig te zijnquote:Op maandag 26 augustus 2013 16:21 schreef probeer het volgende:
Je maakt nogal een paar aannames,zoals dat je stabieler wordt en groeit als mens wanneer je geen relatie hebt. Waar baseer je dat op?
Ja, ik snap dat dat een mogelijk gevolg kan zijn van op jezelf zijn, je merkt dat je het ook allemaal alleen kan. Maar TS brengt het als een soort van gegeven. Omdat ze een jaar alleen is, gaat ze zelf groeien ed. Zo werkt dat niet, en als je een relatie al bij voorbaat als een beperking van je persoonlijke groei ziet, gaat het sowieso niet lukken. Dan zit waarschijnlijk daar je probleem.quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:28 schreef Mishu het volgende:
[..]
Omdat je in je eentje je eigen eenzaamheid leert bestrijden en je leert dat je niet per se iemand nodig hebt om gelukkig te zijn
Ik lig nu een dikke 5 jaar op je voor. Wat ik je kan meegeven; de eerste 4, 5 maanden zijn vervelend, daarna wordt het beter. Je gaat de rust heel erg waarderen. Tenminste, ik wel.quote:Op zondag 25 augustus 2013 14:01 schreef helplesssss het volgende:
Graag wil ik personen die dit ook lastig vinden en mijn doelen ook willen nastreven uitnodigen om mee te doen.
Gewoon niet verliefd worden.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:48 schreef Apotheose het volgende:
ja lijkt mij ook. Wat als je nou tot over je oren verliefd wordt? En hij op jou? Laat je 'm dan lopen zo van: ja ik heb mezelf beloofd geen relatie aan te gaan voor een jaar.
Je bent in 5 jaar geen potentiële droomvrouw tegengekomen? Of stomp je jezelf zo af van de buitenwereld dat vrouwen je überhaupt niet zien zitten?quote:
Jaquote:Op maandag 26 augustus 2013 16:28 schreef Mishu het volgende:
[..]
Omdat je in je eentje je eigen eenzaamheid leert bestrijden en je leert dat je niet per se iemand nodig hebt om gelukkig te zijn
Ben je 5 jaar single?quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:38 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik lig nu een dikke 5 jaar op je voor. Wat ik je kan meegeven; de eerste 4, 5 maanden zijn vervelend, daarna wordt het beter. Je gaat de rust heel erg waarderen. Tenminste, ik wel.
Nope. Als ik haar tegenkom is dat zo, maar ik ben er niet actief mee bezig. Ik was het gewoon zat na een paar jaar vol drama, gebroken harten, welles/niettes, knipperlichten, driehoeksverhoudingen etc. Alles stop gezet en daar in blijven hangen. Verbazingwekkend hoe helder en overzichtelijk je leven is als je niet vastzit in drama.quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:18 schreef fathank het volgende:
Je bent in 5 jaar geen potentiële droomvrouw tegengekomen? Of stomp je jezelf zo af van de buitenwereld dat vrouwen je überhaupt niet zien zitten?
Wat heb je in al die tijd gedaan? Hoe overleefdeje het eerste half jaar? Hoe ging je om met terugval?quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:35 schreef Northside het volgende:
[..]
Nope. Als ik haar tegenkom is dat zo, maar ik ben er niet actief mee bezig. Ik was het gewoon zat na een paar jaar vol drama, gebroken harten, welles/niettes, knipperlichten, driehoeksverhoudingen etc. Alles stop gezet en daar in blijven hangen. Verbazingwekkend hoe helder en overzichtelijk je leven is als je niet vastzit in drama.
Wat heb ik al die tijd gedaan? Gewoon, normaal geleefd, zoals anders? Alleen tijd die ik normaal in een relatie had gestopt heb ik nu vooral aan vrienden besteed. Het eerste half jaar had ik wel het idee dat ik iets miste, als je 's avonds alleen op de bank ligt bijvoorbeeld. Of als je een nieuwtje hebt dat je normaal gelijk met een partner zou delen. Maar dat went. Je wordt veel zelfstandiger en leert zelf met dingen omgaan in plaats van van anderen afhankelijk te zijn. Niet altijd makkelijk, maar ik vind het nu fijn.quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:38 schreef helplesssss het volgende:
Wat heb je in al die tijd gedaan? Hoe overleefdeje het eerste half jaar? Hoe ging je om met terugval?
Ik heb het daar ook wel moeilijk mee. Eerst mijn onafhankelijkheid bevochten en dan dat opeens moeten gaan opgeven voor iemand...quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:37 schreef Kper_Norci het volgende:
Voor mezelf vind ik het nadeel aan heel lang single zijn dat ik als het ware zo verknocht ben aan die onafhankelijkheid die je dan hebt, dat het steeds moeilijker wordt om een relatie aan te gaan. Ik krijg dan al snel het gevoel dat ik die onafhankelijkheid kwijt raak. Je moet dan toch meer rekening met een ander gaan houden. Laat staan als je dan alweer een stuk verder bent en je over samenwonen gaat denken.
Nou ja, misschien dat het veranderd als je ineens helemaal verliefd wordt op iemand, maar voorlopig heb ik aan de ene kant het gevoel dat het me in de weg staat, aan de andere kant geniet ik wel heel veel van die onafhankelijkheid.quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:39 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik heb het daar ook wel moeilijk mee. Eerst mijn onafhankelijkheid bevochten en dan dat opeens moeten gaan opgeven voor iemand...
nou ik zie dat anders. Alleen is ook maar alleen. Niks aan. Vind ik.quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:28 schreef Mishu het volgende:
[..]
Als je verslaafd bent aan 'een ander' (en dan maakt het voor die mensen vaak niet eens uit of dat een echte liefde is) en niet meer alleen kan zijn... dat is ook niet alles hoor.quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:24 schreef Apotheose het volgende:
nou ik zie dat anders. Alleen is ook maar alleen. Niks aan. Vind ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |