Misschien wel, misschien niet. 1 manier om erachter te komen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:01 schreef Luxuria het volgende:
Ah, jij bent zo-iemand die van de ene relatie in de andere is gerold.
Ik geloof nooit dat je dan altijd oprecht verliefd bent op de ander, het lijkt me meer een soort van aandacht nodig hebben.
Herkenbaarquote:Op zondag 25 augustus 2013 14:02 schreef Mike4Ever het volgende:
Ik houd deze challenge al 23 jaar vol, maar om nou te zeggen dat ik er gelukkiger van word...?
Precies. Als ik dat zie gebeuren in mijn omgeving denk ik altijd:quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:01 schreef Luxuria het volgende:
Ah, jij bent zo-iemand die van de ene relatie in de andere is gerold.
Ik geloof nooit dat je dan altijd oprecht verliefd bent op de ander, het lijkt me meer een soort van aandacht nodig hebben.
Idd dat zijn al-tijd de types die weken lopen te janken dat het zo'n eikel is maar toch tijden blijven hangen, dan maken ze het eindelijk uit en 2 dagen later is ze al weer met iemand andersquote:Op maandag 26 augustus 2013 15:43 schreef Mishu het volgende:
[..]
Precies. Als ik dat zie gebeuren in mijn omgeving denk ik altijd:
Omdat je in je eentje je eigen eenzaamheid leert bestrijden en je leert dat je niet per se iemand nodig hebt om gelukkig te zijnquote:Op maandag 26 augustus 2013 16:21 schreef probeer het volgende:
Je maakt nogal een paar aannames,zoals dat je stabieler wordt en groeit als mens wanneer je geen relatie hebt. Waar baseer je dat op?
Ja, ik snap dat dat een mogelijk gevolg kan zijn van op jezelf zijn, je merkt dat je het ook allemaal alleen kan. Maar TS brengt het als een soort van gegeven. Omdat ze een jaar alleen is, gaat ze zelf groeien ed. Zo werkt dat niet, en als je een relatie al bij voorbaat als een beperking van je persoonlijke groei ziet, gaat het sowieso niet lukken. Dan zit waarschijnlijk daar je probleem.quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:28 schreef Mishu het volgende:
[..]
Omdat je in je eentje je eigen eenzaamheid leert bestrijden en je leert dat je niet per se iemand nodig hebt om gelukkig te zijn
Ik lig nu een dikke 5 jaar op je voor. Wat ik je kan meegeven; de eerste 4, 5 maanden zijn vervelend, daarna wordt het beter. Je gaat de rust heel erg waarderen. Tenminste, ik wel.quote:Op zondag 25 augustus 2013 14:01 schreef helplesssss het volgende:
Graag wil ik personen die dit ook lastig vinden en mijn doelen ook willen nastreven uitnodigen om mee te doen.
Gewoon niet verliefd worden.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:48 schreef Apotheose het volgende:
ja lijkt mij ook. Wat als je nou tot over je oren verliefd wordt? En hij op jou? Laat je 'm dan lopen zo van: ja ik heb mezelf beloofd geen relatie aan te gaan voor een jaar.
Je bent in 5 jaar geen potentiële droomvrouw tegengekomen? Of stomp je jezelf zo af van de buitenwereld dat vrouwen je überhaupt niet zien zitten?quote:
Jaquote:Op maandag 26 augustus 2013 16:28 schreef Mishu het volgende:
[..]
Omdat je in je eentje je eigen eenzaamheid leert bestrijden en je leert dat je niet per se iemand nodig hebt om gelukkig te zijn
Ben je 5 jaar single?quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:38 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik lig nu een dikke 5 jaar op je voor. Wat ik je kan meegeven; de eerste 4, 5 maanden zijn vervelend, daarna wordt het beter. Je gaat de rust heel erg waarderen. Tenminste, ik wel.
Nope. Als ik haar tegenkom is dat zo, maar ik ben er niet actief mee bezig. Ik was het gewoon zat na een paar jaar vol drama, gebroken harten, welles/niettes, knipperlichten, driehoeksverhoudingen etc. Alles stop gezet en daar in blijven hangen. Verbazingwekkend hoe helder en overzichtelijk je leven is als je niet vastzit in drama.quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:18 schreef fathank het volgende:
Je bent in 5 jaar geen potentiële droomvrouw tegengekomen? Of stomp je jezelf zo af van de buitenwereld dat vrouwen je überhaupt niet zien zitten?
Wat heb je in al die tijd gedaan? Hoe overleefdeje het eerste half jaar? Hoe ging je om met terugval?quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:35 schreef Northside het volgende:
[..]
Nope. Als ik haar tegenkom is dat zo, maar ik ben er niet actief mee bezig. Ik was het gewoon zat na een paar jaar vol drama, gebroken harten, welles/niettes, knipperlichten, driehoeksverhoudingen etc. Alles stop gezet en daar in blijven hangen. Verbazingwekkend hoe helder en overzichtelijk je leven is als je niet vastzit in drama.
Wat heb ik al die tijd gedaan? Gewoon, normaal geleefd, zoals anders? Alleen tijd die ik normaal in een relatie had gestopt heb ik nu vooral aan vrienden besteed. Het eerste half jaar had ik wel het idee dat ik iets miste, als je 's avonds alleen op de bank ligt bijvoorbeeld. Of als je een nieuwtje hebt dat je normaal gelijk met een partner zou delen. Maar dat went. Je wordt veel zelfstandiger en leert zelf met dingen omgaan in plaats van van anderen afhankelijk te zijn. Niet altijd makkelijk, maar ik vind het nu fijn.quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:38 schreef helplesssss het volgende:
Wat heb je in al die tijd gedaan? Hoe overleefdeje het eerste half jaar? Hoe ging je om met terugval?
Ik heb het daar ook wel moeilijk mee. Eerst mijn onafhankelijkheid bevochten en dan dat opeens moeten gaan opgeven voor iemand...quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:37 schreef Kper_Norci het volgende:
Voor mezelf vind ik het nadeel aan heel lang single zijn dat ik als het ware zo verknocht ben aan die onafhankelijkheid die je dan hebt, dat het steeds moeilijker wordt om een relatie aan te gaan. Ik krijg dan al snel het gevoel dat ik die onafhankelijkheid kwijt raak. Je moet dan toch meer rekening met een ander gaan houden. Laat staan als je dan alweer een stuk verder bent en je over samenwonen gaat denken.
Nou ja, misschien dat het veranderd als je ineens helemaal verliefd wordt op iemand, maar voorlopig heb ik aan de ene kant het gevoel dat het me in de weg staat, aan de andere kant geniet ik wel heel veel van die onafhankelijkheid.quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:39 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik heb het daar ook wel moeilijk mee. Eerst mijn onafhankelijkheid bevochten en dan dat opeens moeten gaan opgeven voor iemand...
nou ik zie dat anders. Alleen is ook maar alleen. Niks aan. Vind ik.quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:28 schreef Mishu het volgende:
[..]
Als je verslaafd bent aan 'een ander' (en dan maakt het voor die mensen vaak niet eens uit of dat een echte liefde is) en niet meer alleen kan zijn... dat is ook niet alles hoor.quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:24 schreef Apotheose het volgende:
nou ik zie dat anders. Alleen is ook maar alleen. Niks aan. Vind ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |